 |
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
teris3 New Member

Joined: 07 Mar 2006 Posts: 64
|
Posted: Wed May 23, 2007 1:52 pm Post subject: |
|
|
Ypsilon wrote: | aggelos wrote: | η οποία μένει να ανατραπεί από τους ίδιους τους κατοίκους της πόλης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μια μικρή επανάσταση για να αλλάξει πορεία. |
Σε τρία χρόνια έχουμε νομαρχιακές εκλογές. Ο Πανίκας φεύγει απ' τη Νομαρχία. Ταυτόχρονα όμως, έχουμε και δημαρχιακές. Ο Πανίκας επιστρέφει ως Δήμαρχος, όπως ο ίδιος έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία του. Δεν θα βγει δυο συνεχόμενες τετραετίες στο νερό? Σίγουρα!
Άρα έχουμε οχτώ χρόνια, συν τρία για τις εκλογές, σύνολο έντεκα.
2007 + 11 = 2018!
Ξέρετε τι θα μπορούσε να φτιάξει η Θεσσαλονίκη μέχρι τότε, αν αξιωνόταν έναν Δήμαρχο τύπου Τρίτση (Αθήνα), ή Κουράκη (Ηράκλειο)?
Π Α Π Α Δ Ε Σ ! ! !
Πού είναι ο Μπουτάρης? ΟΕΟ?
Το θέμα δεν είναι κομματικό, τα ίδια θα έλεγα κι αν ο Πανίκας προερχόταν από τον δικό μου πολιτικό χώρο. Είναι όμως πολιτικό. Και τέλος πάντων, δεν είναι τυχαίο που κι ο Καρατζαφέρης επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για να θέσει την υποψηφιότητά του. Το έκανε γιατί ήξερε ότι από εκεί θα μπορούσε να πάρει ένα αξιοπρεπές ποσοστό για να στείλει παντού μηνύματα ενόψει βουλευτικών.
Όλο αυτό το πλέγμα λοιπόν, κάτι λέει και κάποιους πρέπει να αφυπνίσει εκεί πάνω. Η Θεσσαλονίκη είναι πολύ σπουδαία πόλη για να μην τολμάει μια τέτοια ανατροπή, που κι αν ακόμα δεν τη σώσει με την πρώτη (μακριά από εμάς οι θαυματοποιοί), τουλάχιστον θα της δώσει μια γερή σπρωξιά προς τα μπρος.
Τώρα θα μου πεις "γιατί να μην είναι καλός Δήμαρχος ο Πανίκας?"
Γιατί ο άνθρωπος, όπως και ο λύκος, δεν αλλάζει. Γι' αυτό.
Και ο καλός Δήμαρχος δεν είναι αυτός που θα φροντίσει την καθαριότητα, το παρκάρισμα και το πράσινο. Αυτά είναι τα προφανή και θα τα έκανε ο καθένας από εμάς, είτε ο Υ, είτε ο Λουκρήτιος, είτε ο ael (κυρίως ο ael) αν ήμασταν Δήμαρχοι.
Υπάρχει κάποια οραματική διάσταση στην ανησυχία για το μέλλον αυτής της πόλης? Υπάρχει κάτι πρακτικώς ανέφικτο που αν όμως γινόταν θα γύριζε την πυξίδα 180 μοίρες? Αυτό πρέπει να κυνηγηθεί και να γίνει μπας και συμπαρασυρθούν κι ένα σωρό άλλα ζητήματα, κι όλα τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.
Αν δεν εκπαιδεύσεις τον κόσμο να είναι απαιτητικός από αυτούς που ο ίδιος ψηφίζει για να τον εκπροσωπούν, δεν γίνεται τίποτα.
Διαφορετικά όλοι θα βολεύονται με κραυγές περί "Αθηναιοκεντρικού κράτους" και θα περιτριγυρίζουμε μια ζωή τα ίδια και τα ίδια.
(Σσ: Ως γνωστόν, η Αθήνα χώνει τρελλά φράγκα στον Κουράκη που βγαίνει Δήμαρχος με 70% τέσσερις-πέντε τετραετίες στη σειρά, και θα εξακολουθεί να βγαίνει μέχρι το 2150).
Αφήστε ρε παιδιά....
Γι' αυτό λέμε: Όποιος μπορεί, κάνει. Όποιος δεν μπορεί, γκρινιάζει.
Κι αυτό ισχύει για όλους τους Δημάρχους, όλων των πόλεων, ανεξαρτήτως παρατάξεων. Το θέμα είναι πώς αξιολογούνται όλες αυτές οι πρακτικές από τον ίδιο το λαό, και πώς αυτός ο λαός θα δείξει κάποια στιγμή έμπρακτα το τέλος της ανοχής του.
edit: Μόλις τώρα πρόσεξα πως όλη αυτή η κουβέντα δεν γίνεται στη "Θεσσαλονίκη των ονείρων μας" όπως αρχικά νόμιζα.
ΟΚ, λόγω προχωρημένης ώρας ίσως τα μεταφέρω αύριο, αν δεν με προλάβει κάποια από τα παιδιά. |
Κυριολεκτικά το άτομο που είναι ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ στην λίστα με τις ευθύνες για την σημερινή κατάσταση είναι αυτός που ειρωνικά αποκαλείς Πανίκας.... |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Wed May 23, 2007 4:20 pm Post subject: |
|
|
Διαφωνώ. Μπορεί οι Νομάρχες να είναι αιρετοί περιορισμένης πολιτικής ευθύνης, αλλά εγώ εστίασα στο ενδεχόμενο να συνεχίσει την παρουσία του στην πόλη από το πολύ πιο δυνατό και παρεμβατικό πόστο του Δημάρχου.
Η γνώμη μου είναι ότι μια σημαντική πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη χρειάζεται μια άλλη πολιτική - αισθητική αντίληψη και νοοτροπία για να προχωρήσει μπροστά, κι όχι τύπους που πάνε στα αεροδρόμια χορεύοντας μπροστά σε εμβρόντητους τουρίστες και προσφέροντάς τους ποντιακές πίττες, επειδή, λέει, θέλουν να τους καλωσορίσουν στην πόλη τους. Κι όλο τον υπόλοιπο καιρό να γκρινιάζουν από κεκτημένη ταχύτητα.
Εφόσον ο κόσμος τον θέλει όμως, πάσο. Αυτή είναι και η χαρά της Δημοκρατίας!  |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed May 23, 2007 6:12 pm Post subject: |
|
|
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Ypsilon. Έχοντας αρχίσει να διαβάζω το καταπληκτικό βιβλίο του Mark Mazower "Θεσσαλονίκη, η πόλη των φαντασμάτων" που αναφέρεται σε μια τελείως διαφορετική πόλη από αυτή που ζούμε τη σημερινή εποχή, μια πόλη κοσμοπολίτικη, με 3 δυνατές κοινότητες να συζούν και να την έχουν αναδείξει στην πιο σημαντική πόλη της οθωμανικής αυτοκρατορίας μετά την Κωνσταντινούπολη, αναρωτιέμαι πώς φτάσαμε στην κατάντια να έχουμε τον Πανίκα και τον Βάσιπαπ ως άρχοντες της... Άνθρωποι γραφικοί, χωρίς κανένα όραμα, με σαφή λαϊκιστικο, εθνικιστικό λόγο που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο μεν ένας να φτιάξει τα προσωπικά του ανάκτορα (νέο δημαρχείο), ο δε άλλος να αναδειχτεί ως ο νέος λαϊκός ηγέτης της πόλης κάνοντας σε βαθμό αηδίας τον μαϊντανό σε οποιαδήποτε και ο,τιδήποτε συμβαίνει στην πόλη.
Και συσχετίζοντας και πάλι με το βιβλίο του Mazower αλλά και με την παλαιότερη πρότασή μου για ανάδειξη του γεγονότος ότι η Θεσσαλονίκη είναι η γενέτειρα του Ατατούρκ θεωρώ ότι οι πολίτες σήμερα δεν γνωρίζουν ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΪΠΟΤΑ για το τόσο πλούσιο παρελθόν της πόλης και η ευθύνη γι' αυτό ανήκει στους τοπικούς άρχοντες αλλά ίσως και στην κεντρική εξουσία η οποία ξέρει ότι η ανάδειξη αυτού του παρελθόντος μάλλον δεν βολεύει τα εθνικιστικά στερεότυπα που έχουμε ποτισμένα βαθειά μέσα μας ("Θεσσαλονίκη, πόλη ελληνική, 2.300 χρόνια ελληνική κλπ κλπ") |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed May 23, 2007 6:39 pm Post subject: |
|
|
Αφού τιμήσαμε και την μνήμη του ατατουρκ ας έρθουμε σε πιο πεζά πράγματα:
http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=5/23/2007&page=12
Υστερούν στα ζητήματα πυρασφάλειας τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. Με εξαίρεση το «Παπαγεωργίου» και το νέο «424», είναι ανέτοιμα να αντιμετωπίσουν πυρκαγιές. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, τα περισσότερα είναι «καμένα», αφού δεν τηρούν βασικά μέτρα πυροπροστασίας: δεν έχουν πρόσβαση για τα πυροσβεστικά οχήματα, συναγερμό, ράμπες και πυροδιαμερίσματα! Κακή βαθμολογία παίρνει όμως και το προσωπικό, καθώς δεν είναι επαρκώς ενημερωμένο για τις ενδεδειγμένες ενέργειες σε περίπτωση πυρκαγιάς. Ασκηση ετοιμότητας, που πραγματοποιήθηκε χτες στο ΑΧΕΠΑ από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, κατέδειξε τα προβλήματα στην πρόσβαση των οχημάτων της σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Ανεύθυνη στάση τηρεί όμως συχνά και το προσωπικό των νοσοκομείων, το οποίο αδιαφορεί για τα μέτρα πυρασφάλειας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, όπου - σύμφωνα με την Πυροσβεστική - διαπιστώθηκε ότι εργαζόμενοι είχαν... απομονώσει το συναγερμό για πυρκαγιά, προκειμένου να μην τους ενοχλεί όταν καπνίζουν! |
|
Back to top |
|
 |
aggelos New Member

Joined: 12 Jan 2007 Posts: 15
|
Posted: Wed May 23, 2007 7:30 pm Post subject: |
|
|
skylinearth wrote: | aggelos wrote: |
4. Η Θεσσαλονίκη ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΡΟΥΣ!!!! Η πόλη πεθαίνει οικονομικά πολύ γρήγορα. Αυτοκαταναλόνωντας κεφάλαια μιας κάποιας περασμένης οικονομικής άνθισης φθίνει συνεχώς. |
Σε αυτό θα διαφωνίσω, διότι δεν έχω δεί πουθενά τέτοια σημάδια. Θα μπορούσαμε να πούμε πώς τα πράγματα είναι στάσιμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βαδίζουμε πρός το χειρότερο. Υπάρχουν επενδύσεις, άν το έχεις προσέξει, δεν είναι όλα μαύρα κι'άραχλα όπως νομίζουμε.
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=1857
aggelos wrote: | Η πόλη δεν έχει τουρισμό (γιατί τουριστικά δεν έχει να προσφέρει τίποτα |
Αυτό πάλι...
Λίγα λόγια για τον τουρισμό: Άν προσέξει κάποιος τις αφίξεις εξωτερικό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, θα προσέξει πώς παρατηρείται μια ανοδική τάση. Θα μου πείτε η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών κατευθύνεται πρός την Χαλκιδική, αλλά η παρουσία τους είναι εμφανέστατη μέσα στην Θεσσαλονίκη. Επίσης υπάρχει ανοδική τάση όσον αφορά τους επισκέπτες που προέρχονται απο την ανατολική Ευρώπη, μαζί με την Ρωσία και την Τουρκία (Ειδικά φέτος που η Ρουμανία και η Βουλγαρία μπήκαν στην Ευρωπαϊκή ένωση). Νομίζω πώς η παρουσία αυτών των τουριστών είναι αρκετά εμφανής τα τελευταία 5 χρόνια. Καθόλου τυχαία δεν ήταν (και είναι) η κατασκευή πολλών ξενοδοχειακών μονάδων στα δυτικά κυρίως της πόλης. Όλα μπορούν να επιτευχθούν, με λίγη θέληση.
aggelos wrote: | δεν έχει εμπορική δραστηριότητα καθώς πλέον η κίνηση του λιμανιού φεύγει σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας(Πειραιάς,Πάτρα κλπ.) |
Εδώ διαφωνώ κάθετα! Προφανώς δεν θα ξέρεις πώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο εξαγωγικό λιμάνι της χώρας. Η Πάτρα είναι το τρίτο λιμάνι της Ελλάδας, μετά τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη. Το ''πλέον'' τί το ήθελες? Σκέψου λίγο αυτά που λές. |
1. Όσον αφορά τους πόρους και την επιχειρηματική κίνηση στην πόλη δυστυχώς τα πράγματα είναι ζοφερά. Μέσα στις 2 τελευταίες δεκαετίες ο αριθμός των επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη έχει σχεδόν υποδεκαπλασιαστεί. Βιοτεχνίες και ελαφριές βιομηχανίες έχουν κλείσει ή έχουν μεταφερθεί αλλού(Αθήνα, Θράκη, Βουλγαρία κλπ.), στις οικοδομικές επιχειρήσεις υπάρχει στασιμότητα παρά την προαστιακή ανάπτυξη της πόλης, ενώ στον εμπορικό τομέα(ιδίως την τελευταία δεκαετία) υπάρχει σοβαρή καμπή. Χαρακτηριστικό είναι πως στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης η ανώτερη οικονομικά τάξη ανήκει σε επαγγέλματα που προσφέρουν υπηρεσίες (γιατροί, δικηγόροι κλπ.) αντί να ανήκει σε παραγωγικά επαγγέλματα όπως παραδοσιακά συμβαίνει στις περισσότερες κοινωνίες.
2. Όσον αφορά τον τουρισμό. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει να προσφέρει κανένα τουριστικό ενδιαφέρον σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αρχιτεκτονικά η πόλη είναι ένα τερατούργημα με ελάχιστες εξαιρέσεις που απλά την κάνουν να θυμίζει ευρωπαϊκή πόλη, και τα λίγα μνημεία(landmarks) που υπάρχουν (βλ. Αγία Σοφιά ,Λευκός Πύργος) είναι περιορισμένης ιστορικής αξίας και αναγνωρισιμότητας και δεν γίνεται καμία προσπάθεια για την ανάδειξή τους. Οι τουρίστες που πηγαίνουν Χαλκιδική δεν μπορούν να συμπεριληφθούν ως έσοδο της πόλης(αν και πολοί Θεσσαλονικείς ζουν από τουριστικές επιχειρήσεις στη Χαλκιδική). Θα συμφωνήσω βέβαια για τον τουριαμό προερχόμενο από ανατολική Ευρώπη. Είναι μια δυναμική που αυτή τη στιγμή έχει η πόλη αλλά πρέπει να γίνει οργανομένη και συγκροτημένη προσπάθεια για να αξιοποιηθεί(κάτι που δεν ανήκει στα προσόντα της τοπικής εξουσίας). Αλλιώς πόλεις όπως η Σόφια ή το Σαράγεβο θα μας πάρουν τη μπουκιά από το στόμα καθώς σε λίγα χρόνια θα διεκδικούν με αξιώσεις τον ηγετικό ρόλο που υποτίθεται πως έχει αυτή τη στιγμή η Θεσσαλονίκη στην περιοχή.
3. Όσον αφορά στο λιμάνι απόσο ξέρω ήταν το πρώτο λιμάνι σε εμπορική κίνηση στην Ελλάδα αλλά πλέον είναι ο Πειραιάς και μάλιστα με αρκετή διαφορά. Για την επιβατική κίνηση νομίζω τα λόγια είναι περιτά.
Δεν τα βλέπω όλα μαύρα. Βλέπω την κατάσταση όπως έχει. Η Θεσσαλονίκη έχει τεράστιες προοπτικές αλλά όλοι μαζί οι Θεσσαλονικείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου. Χρειάζονται τολμηρές πρωτοβουλίες και απαγκίστρωση από αγκυλώσεις αδράνειας ηττοπάθειας και μετριοκρατίας που μας χαρακτηρίζουν.
Χαίρομαι βέβαια που πολλοί διαφωνούν μαζί μου και είναι περισσότερο αισιόδοξοι. Μακάρι να έχουν δίκιο! |
|
Back to top |
|
 |
teris3 New Member

Joined: 07 Mar 2006 Posts: 64
|
Posted: Thu May 24, 2007 9:45 am Post subject: |
|
|
superas wrote: | Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Ypsilon. Έχοντας αρχίσει να διαβάζω το καταπληκτικό βιβλίο του Mark Mazower "Θεσσαλονίκη, η πόλη των φαντασμάτων" που αναφέρεται σε μια τελείως διαφορετική πόλη από αυτή που ζούμε τη σημερινή εποχή, μια πόλη κοσμοπολίτικη, με 3 δυνατές κοινότητες να συζούν και να την έχουν αναδείξει στην πιο σημαντική πόλη της οθωμανικής αυτοκρατορίας μετά την Κωνσταντινούπολη, αναρωτιέμαι πώς φτάσαμε στην κατάντια να έχουμε τον Πανίκα και τον Βάσιπαπ ως άρχοντες της...
Και συσχετίζοντας και πάλι με το βιβλίο του Mazower αλλά και με την παλαιότερη πρότασή μου για ανάδειξη του γεγονότος ότι η Θεσσαλονίκη είναι η γενέτειρα του Ατατούρκ θεωρώ ότι οι πολίτες σήμερα δεν γνωρίζουν ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΪΠΟΤΑ για το τόσο πλούσιο παρελθόν της πόλης και η ευθύνη γι' αυτό ανήκει στους τοπικούς άρχοντες αλλά ίσως και στην κεντρική εξουσία η οποία ξέρει ότι η ανάδειξη αυτού του παρελθόντος μάλλον δεν βολεύει τα εθνικιστικά στερεότυπα που έχουμε ποτισμένα βαθειά μέσα μας ("Θεσσαλονίκη, πόλη ελληνική, 2.300 χρόνια ελληνική κλπ κλπ") |
Ρε παιδιά μην το γυρίζετε στο πολιτικό εδώ μέσα γιατί δεν θα βγει άκρη...
Αυτό το εμετικό βιβλίο το έχω διαβάσει και εγώ, και το σιχάθηκα...
Ανήκει στην γνωστή ομάδα των βιβλίων που προάγουν την ιδέα " Η Θεσσαλονίκη δεν ήταν ποτέ 100% ελληνική, ήταν ένα συνοθύλευμα Ελλήνων, Οθωμανών, Εβραίων και Βουλγάρων" κτλ κτλ τα οποία δεν είναι εδώ της παρούσης να αναλύσω, ούτε να αντιπροτείνω άλλα 10 βιβλία εγώ που να αποδεικνύουν την ύπουλη συμπεριφορά των Εβραίων όταν ο ελληνικός στρατός προσπαθούσε να απελευθερώσει την πόλη(από ποιον άραγε, αφού όλοι εδώ ζούσαμε τόσο αγαπημένοι, κακοί Ελληνες που ήρθατε και μας ελευθερώσατε...)
Φυσικά έχουμε καταντήσει σήμερα αν βγούμε και πούμε οτι "Θεσσαλονίκη, πόλη ελληνική" , θα μας πει ο superας ότι έχουμε εθνικιστικά στερεότυπα.... |
|
Back to top |
|
 |
skylinearth Full Member


Joined: 30 Dec 2005 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu May 24, 2007 5:45 pm Post subject: |
|
|
aggelos wrote: |
1. στις οικοδομικές επιχειρήσεις υπάρχει στασιμότητα παρά την προαστιακή ανάπτυξη της πόλης, ενώ στον εμπορικό τομέα(ιδίως την τελευταία δεκαετία) υπάρχει σοβαρή καμπή. Χαρακτηριστικό είναι πως στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης η ανώτερη οικονομικά τάξη ανήκει σε επαγγέλματα που προσφέρουν υπηρεσίες (γιατροί, δικηγόροι κλπ.) αντί να ανήκει σε παραγωγικά επαγγέλματα όπως παραδοσιακά συμβαίνει στις περισσότερες κοινωνίες.
3. Όσον αφορά στο λιμάνι απόσο ξέρω ήταν το πρώτο λιμάνι σε εμπορική κίνηση στην Ελλάδα αλλά πλέον είναι ο Πειραιάς και μάλιστα με αρκετή διαφορά. Για την επιβατική κίνηση νομίζω τα λόγια είναι περιτά. |
Το οτι πολλές βιοτεχνίες έχουν μεταφερθεί πρός άλλες χώρες είναι γνωστό, ανάλογα παραδείγματα έχουμε και σε άλλες χώρες. Στο οτι η εργασιακή ελίτ της Θεσσαλονίκης ανήκουν πολλοί γιατροί και δικηγόροι θα συμφωνήσω, άλλωστε δεν είναι δύσκολο να το παρατηρήσει κάποιος.
Προσωπικά δεν πιστεύω πώς ''οπισθοδρομούμε'', οι επενδύσεις τα τελευταία χρόνια είναι εμφανείς, κι'άν υπήρχε μία στασιμότητα κατά την δεκαετία του 90, πλέον υπάρχει κάποια κινητικότητα. Όσον αφορά τις επενδύσεις και την γενικότερη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τα νέα εμπορικά κέντρα, τις προτάσεις απο ξένους επενδυτές για θεματικά πάρκα, εμπορικά κέντρα, όλα τα νέα έργα που υλοποιούνται. Φυσικά δεν θα παραλείψω την ζώνη καινοτομίας, ήδη στην περιοχή εδρεύουν η MLS Πληροφορική, η Θερμοκοιτίδα Ανάπτυξης Επιχειρήσεων Incubation for Growth-i4G, κ.α. Η περιοχή υτή που βρίσκεται στην Θέρμη έχει τεράστιες δυνατότητες για προσέλκυση τέτοιων επενδύσεων.
Όσον αφορά τις οικοδομικές επιχειρήσεις, σε πληροφορώ πώς πηγαίνουν πολύ καλά, λόγω της ταχύτατης επέκτασης της Θεσσαλονίκης, όπως άλλωστε ανέφερες. Είναι ευρέως γνωστό πώς οι νέες μεγάλες επεκτάσεις σχεδίου πόλεως θα αυξήσουν την ήδη έντονη οικοδομική δραστηριότα, σε συνδυασμό με την μεγάλη ζήτηση που υπάρχει.
Τέλος, η επιβατική κίνηση όντως μειώνεται, αλλά ίσως αυτό να οφείλεται στην προτίμηση ενός μεγάλου μέρος τών Θεσσαλονικέων για διακοπές στην Χαλκιδική. Πάντως σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις υπάρχει σταδιακή άνοδος της διακίνησης εμπορευμάτων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο το ενιδαφέρον απο Κινέζικες, Αραβικές και Μαλαισιανές ναυτιλιακές εταιρείες. Αυξμένο το ενδιαφέρον απο τις ίδιες εταιρείες για Lοgistics centers στην Σίνδο.
Σου συνιστώ να προσέξεις το παρακάτω άρθρο. Αναφέρεται στο συνέδριο που θα γίνει στην Θεσσαλονίκη στις 4-5 Ιουνίου με σκοπό να προσελκύσει επενδύσεις απο χώρες του εξωτερικού:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_0_22/05/2007_191203
Στο φόρουμ θα συμμετάσχουν οι γενικοί διευθυντές των εταιριών «Cosco Pacific» (Kίνα), Kem Chang και ''Hutchinson» (Βρετανία), Ρίτσαρντ Πίρσον, ο διευθύνων σύμβουλος της «Dubai Port World» (ΗΑΕ), Mοχάμεντ Σαραφ, ο πρόεδρος της «EasyJet», Στέλιος Χατζηϊωάννου, ο διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της γερμανικής TUI AG, Γκίντερ 'Ιλαου, ο εκπρόσωπος της ΟC Oerlikon Balzers AG του Λίχνεστάιν, Κλάους Ντίτερ Σλεχτ και ο διευθυντής του Yorkshire Forward Enterprise Fellowship και πρόεδρος της YTKO Ltd, Πίτερ Γουάιτ. Ανάμεσα σε αυτούς είναι κι'οι επενδυτές που ενδιαφέρονται για την εμπορική εκμετάλλευση του λιμανιού της θεσσαλονίκης.
Ελπίζω να σε κατατόπισα αρκετά  |
|
Back to top |
|
 |
aristidis Stadium Expert


Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1448 Location: Πουθενιστάν
|
Posted: Sun May 27, 2007 6:24 pm Post subject: |
|
|
Περνωντας χθες απο κεντρο, ειδα οτι εκλεισε ενα ρευμα της Εγνατιας στο σιντριβανι, και πλεον χρησιμοποιειται η μια (η οι δυο λωριδες κυκλοφοριας...
Επισης πηγαινογυρνωντας Ξανθη την περασμενη βδομαδα, εριξα καποιες ματιες στο εργοταξιο του Σταθμου και δεν ειδα σχεδον τιποτα! Δηλαδη, δεν ξερω τι εργασιες γινονται, αλλα τουλαχιστον το εδαφος δεν ηταν καθολου σκαμμενο, κανανε εργασιες στην επιφανεια του εδαφους...
Το χρονοδιαγραμμα του εργου τηρειται; Ειχα διαβασει οτι τον προσεχη Οκτωβριο θα αρχισουν δουλεια ο-οι Μετροποντικας-ες.. Αληθευει ακομα;
Επισης μπορουμε να το βρουμε καπου το χρονοδιαγραμμα;
Και κατι αλλο: Το Μετρό εδώ η "Αττικο Μετρο" δεν το κανει; Διαβασα την αποψη ενος συμφορουμιτη (δεν θυμαμαι ποιανου! ) που ελεγε οτι η εταιρεια αυτη μαζι με την "Αττικη Οδο" ειναι οι μονες αξιοπιστες και συνεπεις εταιρειες για συγκοινωνιακα εργα στην Ελλαδα... Αρα να ειμαστε αισιοδοξοι για την τηρηση του χρονοδιαγραμματος;;; |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun May 27, 2007 7:04 pm Post subject: |
|
|
Αν υποθέσουμε ότι η επίσκεψη της κουστοδίας των Αθηνών για την έκθεση θα συμπέσει με τις εκλογές τότε θα πρέπει να τρέξουν για να δείξουν κάτι. Έστω και ένα τεράστιο λαγούμι.
Η Βενιζέλου στο ύψος της Εγνατίας από 4 λωρίδες (μόνο 2 για κυκλοφορία στις άλλες εχει παρκαρισμένα) καταλήγει σε 1 μόνο λωρίδα. Μάλιστα δεν άλλαξαν την ρύθμιση στο φανάρι για όποιον θέλει να στρίψει δεξιά στην Εγνατία όπότε αν πετύχεις κάποιον μπροστά που θέλει να πάει δεξιά χάνεις το φανάρι.
Προς το παρόν μετακινούνται τα δίκτυα διαφόρων οργανισμών. Έχουν -σχεδόν- τελειώσει στον Σταθμό, ενώ συνεχίζουν στην Εγνατία.
Πολύ γέλιο έχουν τα αποτελέσματα των διερευνητικών τομών που γίνονται. Βρίσκουν διάφορα καλώδια περασμένα στους δρόμους που ούτε οι ίδιοι οι οργανισμοί δεν ήξεραν ότι υπάρχουν. (Μη αναμενόμενο) |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 8:24 pm Post subject: |
|
|
http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=6/1/2007&page=13
«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει Ντουμπάι». Αυτό περιορίστηκε να πει ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για τη... βόμβα που πέταξε στη χτεσινή συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου, περί νέας πρότασης για την υποθαλάσσια αρτηρία! O νομάρχης αποδείχτηκε «σφίγγα», παρότι ο ίδιος άνοιξε το θέμα, καθώς δεν ήθελε να χαλάσει την επίσημη ανακοίνωση από την εξαμελή μελετητική ομάδα των καθηγητών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, που έχει προγραμματιστεί για το πρωί της ερχόμενης Δευτέρας.
«Εχουμε διαμορφώσει άλλη πρόταση για την ολοκληρωμένη θαλάσσια παράκαμψη της Θεσσαλονίκης, την οποία θα παρουσιάσουμε τη Δευτέρα. Η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε με πρωτοβουλία της νομαρχίας σε συνεργασία με έξι καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Η πρότασή μας δε θα διαταράξει τον αστικό ιστό της πόλης και θα ενώσει την παραλιακή λεωφόρο με την εσωτερική περιφερειακή, κλείνοντας το δακτύλιο που θα διατρέχει περιμετρικά την πόλη. Προβλέπεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης, χωρίς να κλείσει η λεωφόρος Νίκης, ενώ δε θα διαταραχτεί κατά 95% ο σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ», τόνισε ο κ. Ψωμιάδης. |
|
Back to top |
|
 |
Ο.Υ.Σ.Τ. Full Member


Joined: 02 Aug 2004 Posts: 374 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 10:54 pm Post subject: |
|
|
Καλα ολα αυτα και μακαρι να γινουν.. Αλλα ηταν αναγκη να τα πουν τωρα? Τοσο καιρο που συζητιοταν το σχεδιο της υποθαλασσιας δεν μπορουσαν να κανον αυτη τη μελετη? |
|
Back to top |
|
 |
Nikolis_Efentis New Member


Joined: 27 Oct 2005 Posts: 61 Location: athens - toronto - paris
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 11:00 pm Post subject: |
|
|
νέα πρόταση για την υποθαλάσσια ;;;;
μα δε θα γίνει ποτέ αυτό το έργο;;; δε θα μπω σε αναλύσεις αν το έργο είναι κατάλληλο για τη θεσσαλονίκη ή οχι έτσι όπως είναι σχεδιασμένο (δεν γνωρίζω και καλά τη θεσσαλονίκη για να πω την αλήθεια, κι ούτε έχω μελετήσει το έργο....) θα σταθώ όμως στο γεγονός ότι στις τελευταίες εκλογές αν δεν κάνω λάθος, έγινε ένα άτυπο δημοψήφισμα σχεδόν για την αρτηρία και ο νυν δήμαρχος που υποστηρίζει το έργο τελικά εκλέχτηκε .... αυτό δεν είναι μήνυμα λαικής βούλησης ;;; δεν πρέπει να γίνει σεβαστό;;; δεν καταλαβαίνω το νόημα μιας τέτοιας πρωτοβουλίας ;;;
υγ. σόρρυ για το διπλό ποστάρισμα, μου έβγαλε έρρορ την πρώτη φορά
Last edited by Nikolis_Efentis on Fri Jun 01, 2007 11:03 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
aristidis Stadium Expert


Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1448 Location: Πουθενιστάν
|
Posted: Sat Jun 02, 2007 12:10 am Post subject: |
|
|
Καλά, άμα γίνει ποτέ η υποθαλάσσια...
Και μόνο το γεγονός οτι ολο αλλαζουν οι προτασεις δειχνει οτι δεν το παιρνουν αυτο το εργο στα σοβαρα... Παει να πει οτι ειμαστε ακομα στο πρωταρχικο, η μαλλον στο μηδενικο τελειως σταδιο.. |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sat Jun 02, 2007 6:22 am Post subject: |
|
|
@nikolis
Ο Παπαγεωργόπουλος έλεγε ότι αν εκλεγεί θα έκανε δημοψήφισμα για το θέμα της υποθαλάσσιας. Με διάφορες αλχημείες στο δημοτικό συμβούλιο, οι σύμβουλοι της παραταξής του δεν (ΔΕΝ) ψήφισαν την πρόταση του αρχηγού τους και έτσι δεν έγινε δημοψήφισμα.
Στις εκλογές ψηφίζαμε για το ποιος πιστεύουμε ότι είναι καταλληλότερος να διοικήσει την πόλη, δεν ψηφίζαμε αν θέλουμ υποθαλάσσια. |
|
Back to top |
|
 |
gouperman Full Member


Joined: 05 Oct 2005 Posts: 282 Location: aegean sea...
|
Posted: Sat Jun 02, 2007 12:00 pm Post subject: |
|
|
εχω μπερδευτει με την υποθαλασσια ..καλα,η συμβαση δεν εχει υπογραφει και επικυρωθει απο την βουλη εδω και μηνες???που εχει κολλησει το εργο??εκκρεμουν προσφυγες στο ΣτΕ ???τι γινεται?
αντε να παρει μπροστα και το μετρο,στο τελος του χρονου που θα ερθουν οι μετροποντικες  |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sat Jun 02, 2007 12:45 pm Post subject: |
|
|
Πάντως εργολάβος δεν έχει εγκατασταθεί στο έργο, δεν έχει γίνει καμία απολύτως συνάντηση με φορείς της πόλης, δεν έχει γίνει καν κάποια συζήτηση για την μετακίνηση των δικτύων. (Αν και πέρυσι τέτοια περίοδο γίναν 1-2 κινήσεις ενόψει της ΔΕΘ για να παρουσιάσουν κάποιο έργο οι υπουργοί).
Τις προάλλες διάβασα κάπου ότι βρέθηκε λύση για να μην κατεδαφιστούν κάποια κτήρια στο λιμάνι. |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 3:03 pm Post subject: |
|
|
Σήμερα στο Μακεδονία Παλάς παρουσιάστηκε νέα πρόταση για την 'υποθαλάσσια'
«Η νέα πρόταση που καταθέτουμε ενώνει την κάτω περιφερειακή με την εσωτερική. Παραμένει ανοιχτή η λεωφόρος Νίκης, αναβαθμίζεται το λιμάνι, προβάλει και ζωντανεύει το θαλάσσιο μέτωπο με δραστηριότητες αναψυχής, ναυταθλημάτων και θαλάσσιου τουρισμού. Προβλέπει μέχρι και τη δημιουργία στίβου αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης. Η νέα πρόταση προσθέτει και δεν αφαιρεί χώρο πρασίνου. Ακόμη και το θέμα των διοδίων μπορεί να συζητηθεί αν εκμεταλλευτούμε το σπατόσημο του αεροδρομίου μας» τόνισε στην ομιλία του ο νομάρχης.
«Η νέα πρόταση δημιουργεί μια μακροπρόθεσμη προοπτική για την πόλη, βελτιώνει διεθνώς την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης. Δημιουργεί χώρους στάθμευσης το έργο ξεπερνά τα όρια των τοπικών δήμων και προσφέρεται για ένα παραγωγικό και αναπτυξιακό διάλογο σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την έναρξη μιας νέας πορεία για το τόπο μας.
Η νέα πρόταση δεν θα εμποδίσει τη ανάδοχο εταιρεία για την έναρξη του έργου της υποθαλάσσιας, απλά η συμπληρωματική αυτή πρόταση είναι πιο γρήγορη και πιο φθηνή. Ο κ. Σουφλιάς που ακούει τα πάντα όταν θέλει και που πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι είναι συνεπής στις αποφάσεις του, θέλω να πιστεύω ότι θα αγκαλιάσει αυτή τη πρωτοβουλία» ανέφερε χαρακτηριστικά.
----
Ολόκληρη η πρόταση:
http://www.nath.gr/asset_details.cfm?Id=F68D1A1C-347B-D563-641BA6560541A467 |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 6:42 pm Post subject: |
|
|
Δεν είμαι σίγουρος τι τελικά προτείνεται... Χάρτη δεν δώσανε; |
|
Back to top |
|
 |
Aquis Granum Senior Member

Joined: 27 Feb 2004 Posts: 541 Location: Aachen/Germany
|
|
Back to top |
|
 |
xristos_skg Junior Member

Joined: 21 Sep 2005 Posts: 70 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 12:32 pm Post subject: |
|
|
Τόσο τρομερό έργο είναι δηλαδή να κάνουν μια υποθαλάσσια ως το Μέγαρο?
Την πλωτή λεωφόρο την βρίσκω εξίσου αντιαισθητική με την καταστροφή των πάρκων της παραλιακής λεωφόρου Μ. Αλεξάνδρου...
Φαντάζομαι να είμαι στον Όμιλο για καφέ και να βλέπω από μπροστά να περνάνε αυτοκίνητα...  |
|
Back to top |
|
 |
SpyroTheDragon Full Member


Joined: 04 Jun 2004 Posts: 249 Location: Chicago - Ilioupolis
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 5:16 pm Post subject: |
|
|
Poli kali h protasi!
Den katalaveno afto gia thn thea apo thn kafeteria! Aman afti h kpoultoura ths kafeterias pia... edo sou lene tha ginei ploto nhsi me xorous athlisis, prasino ktl... as pas ekei gia thea kai gia apoto3inosi apo tous kafedes kai ta tsigara...
Na ginei to ergo afto na doume kai kati pio moderno sto thalassio metopo ths polis. Outos h allios dromos me aftokinita den einai kai tora brosta apo ths polikatikies; |
|
Back to top |
|
 |
xristos_skg Junior Member

Joined: 21 Sep 2005 Posts: 70 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 7:40 pm Post subject: |
|
|
SpyroTheDragon wrote: |
Den katalaveno afto gia thn thea apo thn kafeteria! Aman afti h kpoultoura ths kafeterias pia... edo sou lene tha ginei ploto nhsi me xorous athlisis, prasino ktl... as pas ekei gia thea kai gia apoto3inosi apo tous kafedes kai ta tsigara... |
Με παραξήγησες. Ίσως δεν χρησιμοποίησα το καλύτερο παράδειγμα. Η χρήση "Ομίλου" έχει να κάνει πιο πολύ με την τοποθεσία και την θέα της προς την πόλη και όχι με το ρόλο του ως cafe. Αυτό που ήθελα να πω ότι είναι ότι από αυτά που διαβάζω, το σημερινό θαλάσσιο μέτωπο της πόλης στη περιοχή της Νέας Παραλίας καταστρέφεται. Ουσιαστικά περπατώντας κάποιος στην παραλία θα βλέπει μια παραλία-"λίμνη" αφού 350 m πιο μέσα θα υπάρχει πλωτός δρόμος.
Anyway, αναμένω να δω τα σχέδια σχετικά με την χωροθέτηση νέων χώρων αναψυχής και ξανασυζητάμε...
SpyroTheDragon wrote: | Na ginei to ergo afto na doume kai kati pio moderno sto thalassio metopo ths polis. Outos h allios dromos me aftokinita den einai kai tora brosta apo ths polikatikies; |
Ναι αλλά το θαλάσσιο μέτωπο δεν είναι οι πολυκατοικίες. Είναι τα πάρκα μεταξύ δρόμου και θάλασσας. |
|
Back to top |
|
 |
gmmour Junior Member

Joined: 10 Jul 2004 Posts: 103
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 12:36 am Post subject: |
|
|
Συμφωνώ ότι οι τεχνητές παρεμβάσεις, οι δρόμοι και τα νησιά μέσα στη θάλασσα χαλάνε ένα από τα σημαντικότερα πράγματα, τη φυσική ομορφιά!
Γιατί να μη γίνουν υποθαλάσσια όσα έργα είναι να γίνουν, από το να χαλάσει η θέα της πόλης που βλέπει προς τη θάλασσα;
Αυτός ο μοντερνισμός θα μας φάει, όπως ήταν της μόδας το '60 να αποξηραίνουν τις λίμνες!
Τέτοιες τόσο επεμβατικές λύσεις, δεν νομίζω ότι είναι ποτέ σωστές καθώς κάποια στιγμή σίγουρα θα τις μετανιώσουμε! Κάνεις τώρα μία λεωφόρο μέσα στη θάλασσα, ενώ η κατεύθυνση όλων των μεγάλων πόλεων πλέον είναι να διώχνουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο και να προωθούν τα ΜΜΜ και τον ελεύθερο χώρο όσο γίνεται! Κι εμείς θέλουμε να καταστρέψουμε τη θάλασσα και τη θέα της πόλης για να περνάνε τα αυτοκίνητα! |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
 |
Vulcanclassic Visitor


Joined: 21 Feb 2007 Posts: 5 Location: Salonica, Macedonia -Greece
|
Posted: Thu Jun 07, 2007 12:54 pm Post subject: |
|
|
-ΕΡΩΤΗΜΑ & ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ, ΠΕΡΙ ΝΕΑΣ("ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗΣ") ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ.
-Θα θέσω το εξής ερώτημα (επίσης & απορία εξίσου), που είναι το/η εξής: Η πρόταση (που υποτίθεται ότι είναι συμπληρωματική) τί σκοπό έχει?
-Να βελτιώσει το έργο αυτό "δημιουργώντας" δυνατότητα επέκτασης του & ουσιαστιακής του ολοκλήρωσης? αλλά με έντονες τάσεις "φουτουριστικού" χαρακτήρα(σε σχέση με τα 70'ς όχι όμως με τα 00'ς -10'ς) που ίσως τελικά να μην αρμόζουν σε μια παραλία?
-'Η μήπως υπάρχουν επιπλέον "μίζες" για κάποιους, (ή μήπως περιορίζονται στο ελάχιστο οι μίζες αν η αρτηρία είναι σχεδόν πλήρως υποθαλάσια!?!?!) όσο αφορά αυτήν την "φθηνότερη" κατά τα άλλα συμπληρωματική πρόταση?
-Η υποθαλάσσια υποτίθεται ότι θα είναι κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, κατά μήκος της παραλιακής, έτσι? γι'αυτό & ονομάζεται υπό-θαλάσσια, δηλαδή υπό της θάλασσας. Αλλιώς θα ονομάζοταν... επιτρέψτε μου την έκφραση... υπέρ-θαλάσσια, τουλάχιστο σε ένα μεγάλο μέρος της. Αν τελικά γίνει έτσι το έργο με τα "νέα" δεδομένα, τότε ένα μεγάλο μέρος της οικολογίας, καλαισθησίας & πρακτικότητας του έργου πάει "περίπατο".
-Ότι αφορά την λεγόμενη "πλωτή λεωφόρο"- γέφυρα,τύπου San-Fransisco, μάλλον πιστεύω ότι είναι καλύτερα να κρατήσουν τα κονδύλια για την μελλοντική γέφυρα Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου, η οποία θα "κλείσει" το "δακτυλίδι" της περιφεριακής & θα αποφέρει πολλά οφέλη, σε πολλά επίπεδα, τα οποία δεν είναι του παρόντος να αναφέρω τώρα.
-Μήπως οι "υπεύθυνοι φορείς" τελικά προτρέχουν?!?
(Σε αυτά τα θέματα που αφορούν 1,5 εκατ ανθρώπους δεν επιτρέπεται να γίνονται παιχνίδι στα χέρια κάποιων! -Μιλάμε για έργα πνοής!! με προοπτική πολλών δεκαετιών...)
-Θα ήθελα να δω & να διαβάσω τις απόψεις σας, ειδικά αυτών που γνωρίζουν κάτι παραπάνω σχετικά με τα παραπάνω ζητήματα, είτε από έγκυρες πληροφορίες, είτε εώς & απόψεις ανθρώπων που σχετίζονται με θέματα σχετικών κατασκευών, κατά προτίμηση ατόμων που ασχολούνται σε επαγγελματικό επίπεδο. Θα εκτιμήσω ιδιαιτέρως κάθε έγκυρη άποψη επί των παραπάνω, καθώς & άλλων άμεσα σχετικών ζητημάτων. |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|