View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dimitris2006 New Member

Joined: 12 Jul 2006 Posts: 38
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 8:52 am Post subject: |
|
|
pedia exo mia idea mpori kapios apo esas na kani mia selida edo mesa (new topic) mono fotografies thessalonikis na anevasoume ktiria,platies.mnimia,dromi,emporika kentra k.a.
itan na kano ego tin arxi alla den mporesa opios mpori as kani mia prospathia. |
|
Back to top |
|
 |
werto New Member

Joined: 04 Jun 2005 Posts: 66
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 4:38 pm Post subject: |
|
|
H idea mou aresei polu....poso malista na ginoun analoga topic kai gia mikroteres poleis pou polloi apo emas agnooume tis omorfies tous. Giati den pm kapoion moderator i admin? |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 6:20 pm Post subject: |
|
|
εεμ, υπάρχουν αρκετά τόπικ με φωτογραφίες υψηλής σχετικά ανάλυσης στο ελληνικό κομμάτι του scyscrapercity. κοιτάξτε εδώ και θα βρείτε αρκετα τόπικ στο στυλ Fabulous Crete ή Amazing Thessaloníki και δεν συμμαζεύεται... |
|
Back to top |
|
 |
dimitris2006 New Member

Joined: 12 Jul 2006 Posts: 38
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 8:53 am Post subject: |
|
|
ego leo edo mesa sta stadia na kanoume ena topic file mou kai na anevasoume kenouries fotgrafies as kani kapios tin arxi.poli kali i idea sou na akoulouthisoun kai i alles polis tis xoras mas. |
|
Back to top |
|
 |
exitmusician Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 9:41 am Post subject: |
|
|
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται ξεχωριστό topic για φωτογραφίες, πόσο μάλλον για κάθε πόλη. Τα υπάρχοντα topics είναι αρκετά (Αθήνα-Θεσσαλονίκη των ονείρων μας, λοιπές πόλεις της Ελλάδας), αρκεί οι φωτογραφίες να σχετίζονται με κάποιο από αυτά. |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 3:11 pm Post subject: |
|
|
Έτσι για να πέσει λίγο λάδι στην φωτιά της συζήτησης...
Παγώστε την υποθαλάσσια
"...μέτρα άμεσης εφαρμογής, όπως η επέκταση των λεωφορειολωρίδων κατά 50 χλμ. και η αύξηση των λεωφορείων κατά 150 οχήματα, κατασκευή δικτύου τραμ 25 χλμ., η δημιουργία γκαράζ 50-100 θέσεων σε επιλεγμένες γειτονιές και η λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας..."
"Θα κατασκευαστούν 18 λωρίδες για τα χειροκίνητα διόδια, παρά το γεγονός ότι η Ε.Ε. απαγορεύει τη λειτουργία τους από το 2010"
"Υπήρχε πρόβλεψη στο Ρυθμιστικό του 1985, αλλά στην κυκλοφοριακή μελέτη του καθηγητή Φραντζεσκάκη είχε προταθεί υποθαλάσσιο τούνελ από τη δυτική πλευρά ώς την Καλαμαριά, που θα ολοκλήρωνε τον εξωτερικό δακτύλιο και δεν θα μετέθετε απλώς το κυκλοφοριακό κατά ένα χιλιόμετρο." |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 3:35 pm Post subject: |
|
|
Ναι ρε παιδιά αλλά ας σχεδιάζατε απ'την αρχή μία μεγαλύτερη σήραγγα η Θεσ/νίκη έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα και σε πρώτη φάση με αυτή την υποθαλάσσια μάλλον προς το καλύτερο θα πάει τώρα έχετε βαλθεί να το παγώσετε το έργο πριν ξεκινήσει μην ακούμε άλλο πάγωμα τα νεύρα μας!
Δεν μπορώ να καταλάβω εφόσον θα είναι υποθαλάσσια πώς θα ενοχληθεί η παραλία?? και η θαλάσσια συγκοινωνία τί είναι αυτό?? |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 3:48 pm Post subject: |
|
|
μα δεν είναι υπόθαλάσσια, αυτό λέμε τόσο καιρό! υπόγειο θα είναι μόνο το ένα χιλιόμετρο (μπροστά από την παλιά παραλία). Το πρόβλημα εστιάζεται στις εισόδους και τις εξόδους του έργου καθώς και την δημιουργία κόμβου στην περιοχό του στρατηγείου. Η θαλάσσια συγκοινωνία είναι κάτι που ποτέ δεν λειτούργησε. Το 1996 είχε ανατεθεί σε 7 μεγάλους ξένους αρχιτέκτονες (botta, miralles, coop himmelblau, koolhaas...)να σχεδιάσουν τους σταθμούς- προβλήτες στους οποίους θα έδεναν τα "καραβάκια" της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Τα σχέδια έγιναν, είδαμε και τις μακέτες αλλά επειδή το κόστος ήταν μεγάλο και δεν υπήρχε ελπίδα να φάει και τίποτα κανένας ντόπιος μεγαλοεργολάβος καταχωνιάστηκαν. |
|
Back to top |
|
 |
PAVEL_13 Stadium Expert

Joined: 13 Feb 2004 Posts: 1036 Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 4:19 pm Post subject: |
|
|
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιφάρον αν μας έλεγες που μπορύμε να βρούμε πληροφορίες για αυτά τα σχέδια!!!!!!!!!!
Δε το πιστεύω ότι αυτοί οι αρχιτέκτονες μπήκαν στο κόπο να κάνουν κάτι τέτοιο και εμείς οι άχρηστοι δε το αξιοποιήσαμε!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
|
Back to top |
|
 |
PAVEL_13 Stadium Expert

Joined: 13 Feb 2004 Posts: 1036 Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 5:24 pm Post subject: |
|
|
Πωωωωω πωωωωω......
Αν έστω και ένα από αυτά τα φιλόδοξα σχέδια είχε υλοποιηθεί τώρα η Θεσσαλονίκη θα ήταν μια άλλη πόλη....
Ειδικά αυτό του Miralles επειδή έχω πάει στη Βαρκελώνη και έχω δεί δείγματα, είναι φοβερό ακόμα και σε τόσο μικρή ανάλυση της φωτογραφίας...
Και τους Koolhas καλό φαίνεται....
Δεν υπάρχουν σε μαγαλύτερες φωτό ε?
Έψαξα λίγο αλλά δε βρήκα τπτ... |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 5:35 pm Post subject: |
|
|
Ο Miralles είχε αναφέρει οτι στη σύνθεση του σχεδίου του έπαιξε ρόλο και ένας αστερισμός που φαίνεται το καλοκαίρι πάνω από την θεσσαλονίκη...
Όταν ανοίξει η βιβλιοθηκη της αρχιτεκτονικής (καταληψη γαρ) θα το δανειστώ για να σκανάρω μερικές φωτογραφίες, αλλά από ότι ξέρω δεν υπάρχουν άλλες μακέτες στον net.
Το παρήγορο είναι οτι τα σχέδια για την θαλάσσια συγκοινωνία δεν έχουν εγκαταληφθεί...και τα σχέδια για τις προβλήτες υπάρχουν ήδη...fingers crossed! |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 9:31 pm Post subject: |
|
|
Το ζήτημα με την υποθάλασσια είναι ότι θα κατασκευάσουμε ένα έργο που μελετήθηκε με τα δεδομένα της δεκαετίας του 80.
Είναι σχεδόν από όλους αποδεκτό ότι αυτό το έργο σήμερα δεν εξυπηρετεί κανέναν. Το μόνο που θα καταφέρει είναι να μετακινήσει το μποτιλιάρισμα από τα δικαστήρια στην Ανθέων. Αν έκαναν μια πιο τολμηρή πρόταση (πχ υποθαλάσσια από το Καλοχώρι προς Περαία, με 4-5 εισόδους πχ κέντρο, Μακεδονία Παλάς, Μπότσαρη, Ανθέων, Καλαμαριά, Πυλαία (περιοχή ΙΚΕΑ) ίσως να υπήρχει πραγματική λύση στο κυκλοφοριακό/
Ίσως να είναι προτιμότερο να δώσουν τα χρήματα της υποθαλάσσιας στην κατασκευή της Ανατολικής Εξωτερικής περιφερειακής, και μετά αν εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα (αλήθεια η αποσυμφόρηση των δρόμων από το Μετρό έχει μελετηθεί στην υποθάλασσια βλέπουμε και για την υποθάλασσια.
Για το θέμα των μετακινήσεων η θαλάσσια συγκοινωνία είναι η καλύτερη λύση. Δεν βλέπω τον λόγο κάποιος από την Καλαμαριά που δουλεύει στο κέντρο ή στο Καλοχώρι να μην χρησιμοποιήσει την θαλάσσια συγκοινωνία να πάει στην δουλειά του παρά το αυτοκίνητο. Και οικονομία θα κάνει, και τα νεύρα του δεν θα έχει και δεν θα ψάχνει που να παρκάρει το αυτοκινητό του.
Αρχίζω και υποψιάζομαι πως η θαλάσσια συγκοινωνία δεν λειτούργησε ποτέ για να προωθηθεί καλύτερα η υποθαλάσσια αρτηρία. |
|
Back to top |
|
 |
savas Full Member


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 287
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 9:56 pm Post subject: |
|
|
Αχχχ Καλατράβα δεν θέλει... βαχχχ Miralles δεν θέλει... τί θέλει.. Κανένα τερατούργημα σαν το σταθμό του ΚΤΕΛ θα μας βγεί κάποια μέρα...  |
|
Back to top |
|
 |
PAVEL_13 Stadium Expert

Joined: 13 Feb 2004 Posts: 1036 Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 5:03 am Post subject: |
|
|
Lucretius wrote: | Ο Miralles είχε αναφέρει οτι στη σύνθεση του σχεδίου του έπαιξε ρόλο και ένας αστερισμός που φαίνεται το καλοκαίρι πάνω από την θεσσαλονίκη... |
wow!!!!!!!
Νομίζω ότι πρέπει να γίνει αυτό!!!!!
Χαζό αν δε γίνει ποτέ! |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 1:46 pm Post subject: |
|
|
Παιδιά, χωρίς αναγκαστικά να διαφωνώ μαζί σας, καθότι δεν γνωρίζω τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης, για την υποθαλάσσια, η γνώμη μου είναι ότι, πέρα από ένα –πιθανόν αμφίβολο- κυκλοφοριακό έργο, είναι και μια καλή ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη να πεζοδρομήσει την παραλιακή της λεωφόρο, το οποίο πιστεύω ότι, εάν γίνει, θα είναι πανέμορφο και μοναδικό. Και από ότι θυμάμαι, δεν είναι υπόγεια μόνο για 1 χλμ. Αν θυμάμαι καλά θα είναι 3 ή 4 χλμ υπόγεια;
Βέβαια, από ότι καταλαβαίνω, στις εισόδους και εξόδους της σύραγγας, θα φαγωθεί χώρος, εν μέρη λόγω των διοδίων, το οποίο δεν είναι ωραίο να υπάρχει στο κέντρο μιας πόλης. Ωστόσο, έχω την εντύπωση ότι αξίζει να δημιουργηθεί 1-2 χλμ παραλιακού πεζόδρομου, μπροστά στην πλ. Αριστοτέλους, στην καρδιά της πόλης, ακόμα και αυτό σημαίνει ότι χάνεται λίγος χώρος σε λιγότερο κεντρικά/σημαντικά σημεία της πόλης. |
|
Back to top |
|
 |
Nameless Senior Member

Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 3:27 pm Post subject: |
|
|
Alkis
Ψάχνοντας λίγο βρήκα αυτό:
Το έργο, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, θα συνδέει τη νέα δυτική είσοδο με την παραλιακή λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου (Νέα Παραλία), θα έχει συνολικό μήκος 3.780 μέτρα, το μήκος της υποθαλάσσιας σήραγγας θα είναι 1.240 μέτρα, το μήκος χερσαίων σηράγγων, εκατέρωθεν του υποθαλάσσιου τμήματος θα είναι 2.140 μέτρων ενώ θα υπάρχουν στα άκρα ανοιχτές ράμπες, το συνολικό μήκος των οποίων θα είναι 400μ.
Ο Σουφλιάς πάντως είχε πει:
"...μήκος 6,5 χλμ, εκ των οποίων τα 4 χλμ υπόγεια (2,5 χλμ σήραγγες και 1,5 χλμ Cut ant Cover..." |
|
Back to top |
|
 |
xristos_skg Junior Member

Joined: 21 Sep 2005 Posts: 70 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 1:01 am Post subject: |
|
|
Alkis wrote: | είναι και μια καλή ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη να πεζοδρομήσει την παραλιακή της λεωφόρο, το οποίο πιστεύω ότι, εάν γίνει, θα είναι πανέμορφο και μοναδικό. |
Αυτό πάντως που λέγεται πλέον είναι ότι ο κύριος και ουσιαστικός λόγος που πεζοδρομείται η παραλιακή... δεν είναι τόσο η ομορφιά και η αναβάθμιση της πόλης, όσο το να μην υπάρχει εναλλακτική οδός για την υποθαλάσσια, και να οδηγεί αναγκαστικά όλη την κυκλοφορία σε αυτή (και φυσικά στα διόδια της!). Σε αντίθετη περίπτωση κάνεις δεν θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει την υποθαλάσσια εφόσον θα υπήρχε εναλλακτική -δωρεάν- οδός. |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 3:32 am Post subject: |
|
|
"αυτό που δέν λέγεται" μάλλον εννοείς. Γιατί είναι φυσικο να θέλει η εταιρία να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Και από την στιγμή που θα έχει λόγο για κάθε συγκοινωνιακή ρύθμιση στην πόλη για τριάντα χρόνια, σιγά να μην δούμε ποτέ τράμ ή θαλάσσια συγκοινωνία! |
|
Back to top |
|
 |
xristos_skg Junior Member

Joined: 21 Sep 2005 Posts: 70 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 5:36 pm Post subject: |
|
|
Καλά φυσικά και δεν λέγεται από το ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και τους κατασκευαστές... Λέγεται από όλους τους άλλους φορείς της πόλης που εκφράζουν επιφυλάξεις για το έργο.  |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 9:14 pm Post subject: |
|
|
Ευχαριστώ Nameless, άρα η υποθαλάσσια θα είναι όντως υπόγεια για 3.5 χλμ περίπου, που δεν είναι αμελητέο.
Είναι προφανές (και θεμιτό) να θέλει ο κατασκευαστής να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Ούτε μυστικό είναι, ούτε conspiracy των δυνάμεων του σκότους είναι, ούτε κακό είναι. Το ερώτημα είναι εάν εσείς συμφωνείτε ότι είναι καλά να πεζοδρομηθεί η παραλία. Προσωπικά πιστεύω ότι θα μεταμορφώσει την Θεσσαλονίκη, αλλά δεν ζω εκεί και στην τελική ευθεία δεν μου πέφτει λόγος.
Βέβαια είναι λίγο περίεργο να υπάρχουν τόσα διόδια μέσα στην πόλη. Κατ’ εμέ πάντως, αντί να φωνάζουν όλοι για την κατάργηση του έργου το οποίο είναι καθαρός αρνητισμός, ή το να προτείνουν άλλα έργα ή επεκτάσεις που είναι μη πραγματοποιήσιμα αυτή την στιγμή, καλύτερα θα ήταν να ζητήσουν τα εξής πράγματα από τον Σουφλιά:
Α) κονδύλια για την ανάπλαση και πεζοδρόμηση της παραλίας,
Β) γραπτή υπόσχεση του κράτους ότι τα διόδια θα αφαιρεθούν μόλις τελειώσει η σύμβαση παραχώρησης στον ιδιώτη (δηλαδή να μην τα κρατήσει το κράτος για να εισπράττει αυτό) (παρεμπίπτοντος, για πόσα χρόνια είναι αυτή η σύμβαση
Γ) την άμεση εκκίνησης της μελέτης για την επέκτασης της καθώς και την υπόσχεση για την υλοποίηση της επέκτασης στο μέλλον (το ξέρω ότι αυτή η υπόσχεση δεν αξίζει τίποτα αλλά δεν χάνετε τίποτα να τη ζητήσετε).
Δ) να ελεγχτούν τα σχέδια της υποθαλάσσιας, πριν αρχίσει η κατασκευή, ότι οντως επιτρέπουν την εύκολη επέκταση της. |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 10:47 pm Post subject: |
|
|
Έχω την εντύπωση οτι μάλλον έχεις μέιναι πολύ καιρό στο εξωτερικό για να πιστεύεις στις δεσμέυσεις υπουργών της ελληνικής κυβέρνησης..
α. Αυτό θα έλειπε, αν μην εκτελέσουν ήδη προγραμματισμένα έργα (μιλαώ για την νέα παραλία...για την παλιά έχει ο θεός...
β. Χαχαχα! (η σύμβαση είναι για τριάντα χρόνια)
γ. χαριτωμένο. αφού ούτως ή άλλως θα αργήσει λόγω εμπλοκών και προσφυγών, γιατί δεν την ετοιμάζουν εξολοκληρου υποθαλάσσια;
δ.να ελεγθούν από ποιόν; τον δήμο που θέλει να την ετοιμάσει όσο γίνεται πιο γρήγορα, από το υπουργείο που και αυτό βιάζεται αν δείξει έργο στη θεσσαλονίκη; Απο το πανεπιστήμιο που αρνείται την προτεινόμενη μορφή. Και εξάλλου αυτό που λές είναι αδύνατον (έχει αναφερθεί και παραπάνω). Και ξαναρωτάω, άντε πές οτι θα την επεκτείνουν αργότερα. Δηλαδή θα την κλείσουν για κανένα δυο χρόνια για να τη συνδέσουν ή απλά μετά την έξοδο στη Μ.Αλεξάνδρου θα υπάρχει και δευτερη είσοδος στην υποθαλάσσια v.2? Αυτά είναι για γέλια, σαν τον Σουφλιά που λέει: "καλά, ας φτιαζτεί πρώτα και βλέπουμε..."
Ξεφτίλα πια! |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 12:57 am Post subject: |
|
|
Δεν έχεις άδικο σε πολλά από αυτά που λες.
Πάντως η παραλία που αναφερόμουν είναι η παλιά – αυτή είναι όλα τα λεφτά, στην καρδιά της πόλης.
Επίσης, φαντάζομαι ότι είναι τεχνικά δυνατόν να σχεδιαστεί έτσι η υποθαλάσσια έτσι ώστε να μπορεί να επεκταθεί χωρίς να τεθεί εκτός λειτουργίας.
Και συμφωνώ μαζί σου ότι με το πανεπιστήμιο και άλλους φορείς να αρνούνται το έργο εντελώς, χάνουν την δυνατότητα να το βελτιώσουν με εποικοδομητικές προτάσεις. |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 7:12 am Post subject: |
|
|
Νομίζω ότι μπορούν να αφήσουν μια 'αναμονή' ώστε να συνδεθεί ο κλάδος προς Καλαμαριά.
Άλλωστε το ίδιο κάνουν και στο μετρό.
Πάντως είναι η πρώτη φορά που τόσος κόσμος αντιδρά σε ένα έργο. |
|
Back to top |
|
 |
|