View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
villsugar Full Member


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 231 Location: London
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 1:53 pm Post subject: |
|
|
to: Centaur
η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι η καλωδιωτή γέφυρα με το πιο μεγάλο μήκος αναρτημένου καταστρώματος...
προφανώς και υπάρχουν γέφυρες πολυ πιο μακριές με πρώτη και καλύτερη αυτή στη Δανία...
αλλά λόγω του μικρού βάθους των νερών μόνο ένα μικρό της κομμάτι ειναι αναρτημένο (νομίζω είναι κρεμαστή)...
όντως η ρίου-αντιρρίου κατασκευαστικά αποτελεί έργο εξαιρετικά δύσκολο...λίγα είναι τόσο απαιτητικά |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 3:42 pm Post subject: |
|
|
Το δύσκολο πράγμα στη γεφυροποιία είναι το μήκος του κεντρικού ανοίγματος. Πόσο μήκος γεφυρώνεις δηλαδή με την κατασκευή σου. Το ότι το κατάστρωμα στο Ρ-Α δεν πατάει στους πυλώνες δεν κάνει την γέφυρα 2km. Είναι μια ιδιαιτερότητα της γέφυρας λόγω των ειδικών συνθηκών της περιοχής. Κάθε καινούρια γέφυρα τέτοιου μεγέθους έχει και κάποιες ιδιαιτερότητες. Το Ρ-Α είναι μια γέφυρα με άνοιγμα 560m. Ετσι θα μείνει γνωστή.
Η μεγαλύτερη καλωδιωτή βρίσκεται στην Ιαπωνία με άνοιγμα 890m. Στο Hong-Κong κατασκευάζεται η διάδοχος της με άνοιγμα άνω των 1000m!!! H γέφυρα που συνδέει τη Δανία με τη Σουηδία είναι καλωδιωτή όπως και του Ρίου. Εχει κεντρικό άνοιγμα 490m. Αρα είναι μικρότερη και ας έχει τα χιλιόμετρα των προσβάσεων πάνω από τη θάλασσα.
Οι μεγαλύτερη γέφυρα του κόσμου είναι η Akashi στην Ιαπωνία με άνοιγμα 1991m !!! Φυσικά είναι κρεμαστή.
projected:
Κοίτα αυτή τη γέφυρα στον Καναδά. Είναι πάνω από 10km συνολικά αλλά ποιος νοιάζεται; Το κεντρικό άνοιγμα πρέπει να είναι γύρω στα 100m και αυτό είναι που μετράει. Είναι πολύ πιο εύκολη στο σχεδιασμό και την κατασκευή και φθηνότερη από την Akashi που είναι 2km και την Ρ-Α που είναι 4x560μ
 |
|
Back to top |
|
 |
Lamp Kiddy Junior Member

Joined: 21 May 2004 Posts: 73 Location: Winnipeg, Canada
|
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 7:21 pm Post subject: |
|
|
Και αυτό φαίνεται περίτρανα από την κίτρινη λάμψη
 |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 10:24 pm Post subject: |
|
|
Quote: | πρώτη θέση στον κόσμο με κριτήριο το μεγαλύτερο σε μήκος συνολικό καλωδιωτό κατάστρωμα (2.252 μ.). |
Άλλο αυτό και άλλο η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα του κόσμου. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο. Πάρα πολύ μεγάλη ! |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 10:45 pm Post subject: |
|
|
Εγώ πάντως δεν την καταλαβαίνω αυτήν τη διαφορά. Δηλαδή η καλωδιωτή γέφυρα με μεγάλο μήκος και η καλωδιωτή γέφυρα με μεγάλο άνοιγμα ανάμεσα στους πυλώνες είναι δυο διαφορετικές γέφυρες;
Γιατί αν είναι διαφορετικές, τότε ορθώς θεωρείται η δική μας ως η γέφυρα με το μεγαλύτερο αναρτημένο κατάστρωμα. |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 11:15 pm Post subject: |
|
|
Η δυσκολία είναι στο άνοιγμα από πυλώνα σε πυλώνα όχι στο συνολικό μήκος. Γι' αυτό και οι μηχανικοί όταν κατατάσσουν τις γεφυρες χρησιμοποιούν αυτό το κριτήριο.
Να και ένα link με την κατάταξη μεγάλων γεφυρών όλων των τύπων
http://www.hut.fi/Units/Departments/R/Bridge/longspan.html
Η Ρ-Α είναι 9η καλωδιωτή σήμερα. Οταν θα γίνουν οι δύο χιλιάρες στη Κίνα το 2008 θα είναι 11η. Υπάρχει πολύ μέλλον ακόμα...... |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Tue Aug 10, 2004 11:44 pm Post subject: |
|
|
Εξακολουθώ να βλέπω κάτι παράδοξο σε όλη αυτήν την αξιολόγηση. Η γέφυρα Tatara έχει άνοιγμα 890 μέτρα ανάμεσα στους πυλώνες (που βρίσκονται στις άκρες της), πράγμα που σημαίνει πως το συνολικό της μήκος είναι γύρω στα 1500 μέτρα.
Μου φαίνεται απίστευτο πως θεωρείται μεγαλύτερη από μια γέφυρα 2500 μέτρων αναρτημένου καταστρώματος!
Εντάξει, καταλαβαίνω ότι με 2 πυλώνες θεωρείται πιο δύσκολη κατασκευή, αλλά στο Ρίο μπήκαν 4 όχι για ευκολία αλλά για ασφάλεια λόγω σεισμογενούς περιοχής.
Είναι σαν να λέμε ότι ένας ουρανοξύστης ύψους 500 μέτρων στην Αμερική θεωρείται ψηλότερος από έναν ουρανοξύστη 600 μέτρων στην Ασία, μόνο και μόνο επειδή ο πρώτος έχει λιγότερο τσιμέντο στα θεμέλιά του, άρα ήταν πιο δύσκολος στην κατασκευή του! Δεν βγαίνει νόημα...
Λογικά θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση για διαφορετικές παραμέτρους και κάθε γέφυρα να συγκρίνεται με ομοειδείς κατασκευές. Εξάλλου και στο λινκ που μας έδωσες, μόνο για τη δικιά μας γίνεται παραπομπή που λέει ότι έχει 3 ανοίγματα... Άρα "αναγνωρίζουν" πως συγκρίνεται καταχρηστικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Δεν προσπαθώ να τη βγάλω με το ζόρι μεγαλύτερη, προς Θεού, απλά ως άσχετος με το θέμα, εντυπωσιάστηκα με αυτόν τον τρόπο κατάταξης που μου φαίνεται εντελώς αδόκιμος...
 |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Wed Aug 11, 2004 1:06 am Post subject: |
|
|
Ypsilon,
Κατ' αρχήν όταν ξεκινάς το σχεδιασμό μιας γέφυρας δεν λές ποτέ ας την κάνουμε 890m για να σπάσουμε το ρεκορ. Το άνοιγμα προκύπτει ως συνδυασμός πολλών παραγόντων. Λειτουργικές απαιτήσεις, οικονομία, υπέδαφος, ταχύτητα κατασκευής, τρόπος κατασκευής, όχληση, είναι μερικοί από αυτούς που πρέπει να σταθμίσει ο μηχανικός. Στο τέλος προκύπτει μία λύση με όλες τις λεπτομέρειες (τύπος γέφυρας, άνοιγμα, αριθμός ανοιγμάτων κοκ) ως ο βέλτιστος συνδυασμός των παραγόντων αυτών. Η γέφυρα Ρ-Α έχει 3 ανοίγματα των 560m γιατί ο μηχάνικός που την εμπνεύστηκε έκρινε ότι είναι η καλύτερη λύση. Το αν θα δικαιωθεί θα φανεί στο μέλλον.
Το παράδειγμα που ανέφερες θα ήθελα να το αλλάξω λίγω για να τονίσω ότι πρέπει να προσπαθούμε να συγκρίνουμε όμοια πράγματα. Κάποιος φτιάχνει 3 ουρανοξύστες των 100m. Ενας άλλος φτιάχνει 1 των 200m. Σύμφωνα με τη λογική σου τα κτίρια του πρώτου θα έπρεπε να τα θεωρήσουμε μεγαλύτερα γιατί συνολικά φτάνουν τα 300m. Ολοι όμως καταλαβαίνουμε ότι ο ουρανοξύστης των 200m αν και πιθανώς μικρότερος σε όγκο και ωφέλιμους χώρους, είναι πιο δύσκολος κατασκευαστικά, πιο πρωτοποριακός, πιο εντυπωσιακός. Η ίδια ακριβώς αναλογία ισχύει και στη σύγκριση Ρ-Α με Τatara.
Και στο link αναφέρει μόνο για τη δικιά μας ότι έχει 3 ανοίγματα γιατί είναι η μοναδική καλωδιωτή με περισσότερα από 1 ! |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Wed Aug 11, 2004 1:13 am Post subject: |
|
|
ΟΚ, καταλαβαίνω τι θες να πεις!
Θα μου επιτρέψεις όμως με το φτωχό μου μυαλό να εξακολουθήσω να θεωρώ ότι μια γέφυρα 2,5 χιλιομέτρων είναι μεγαλύτερη από μια γέφυρα 1,5 χιλιομέτρου! Τόσο απλά!!!  |
|
Back to top |
|
 |
Admin Site Owner


Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2300 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Wed Aug 11, 2004 1:20 am Post subject: |
|
|
Centaur wrote: | Και στο link αναφέρει μόνο για τη δικιά μας ότι έχει 3 ανοίγματα γιατί είναι η μοναδική καλωδιωτή με περισσότερα από 1 ! |
Αρα λοιπόν, να μία ακόμη πρωτιά για τη δική μας. Εκτός του ό,τι είναι η καλωδιωτή γέφυρα με το μεγαλύτερο ανηρτημένο κατάστρωμα στον κόσμο, εκτός από το ρεκόρ του βάθους θεμελίωσης, είναι και η μοναδική καλωδιωτή με περισσότερα του ενός ανοίγματα.
This "maketa" keeps on getting better!
 |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Wed Aug 11, 2004 1:26 am Post subject: |
|
|
Quote: | εξακολουθήσω να θεωρώ ότι μια γέφυρα 2,5 χιλιομέτρων είναι μεγαλύτερη από μια γέφυρα 1,5 χιλιομέτρου! Τόσο απλά!!! |
Τώρα θα με κάνεις να βγάλω από το μπαούλο το βιβλίο αρχαίων του Λυκείου στην απολογία του Σωκράτη (ή του Λυσία που έλεγε ότι:
"Καλύτερη από τη γνώμη των πολλών είναι η γνώμη των ειδημόνων".
καπως έτσι το είπε ο φιλόσοφος.
Αν κανένας τριτοδεσμίτης το θυμάται ας κάνει τον κόπο.
Admin:
Φυσικά και έχει πρωτιές, όχι μία πολλές. Πολλές μάλιστα δεν μπορούμε ούτε να τις καταλάβουμε. Απλά δεν έχει αυτή τη πρωτιά που ο κόσμος θέλει περισσότερο. |
|
Back to top |
|
 |
2M3 New Member

Joined: 01 May 2004 Posts: 33 Location: Berkeley
|
Posted: Wed Aug 11, 2004 4:56 pm Post subject: |
|
|
Nomizw oti thn prwtia pou o kosmos thelei perissotero thn exei:
Einai h prwth gefyra pou enwnei to Rio kai to Antirrio... |
|
Back to top |
|
 |
UWG Senior Member

Joined: 24 Feb 2004 Posts: 513 Location: Atlanta USA
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 12:02 am Post subject: |
|
|
Bre sis pigenete kai ligo sto site tis gefyras na mathete merikes endiaferon plirofories..p.x.
Το μέγεθος του έργου γίνεται αντιληπτό από τη σύγκριση των διαστάσεων της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου με άλλες παγκοσμίως γνωστές γέφυρες.
Στην κατάταξη καλωδιωτών γεφυρών με βάση το άνοιγμα η γέφυρα Tatara στην Ιαπωνία και η γέφυρα της Νορμανδίας στη Γαλλία βρίσκονται στην πρώτη και στη δεύτερη θέση στον κόσμο (890 και 856 μέτρα αντιστοίχως), ενώ στην πρώτη δεκάδα περιλαμβάνεται και η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου με βασικό άνοιγμα 560 μέτρων. Η τελευταία όμως, χάρις στους 4 πυλώνες της (αντί των 2 που αποτελούν την κοινή πρακτική), βρίσκεται στην πρώτη θέση στον κόσμο με κριτήριο το μεγαλύτερο σε μήκος συνολικό καλωδιωτό κατάστρωμα (2.252 μ.).
Αυτό το εντυπωσιακό μήκος καταστρώματος είναι μεγαλύτερο ακόμα και από το συνολικό μήκος του καταστρώματος της πασίγνωστης κρεμαστής γέφυρας Golden Gate (1.966 μέτρα). |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 1:00 am Post subject: |
|
|
Κι άλλο δίλημα βλέπω
Ρε τι είμαστε εμείς σε δουλειά να βρισκόμαστε
Μετά το "Μα τι είναι αυτή η τρύπα στο κέντρο του σταδίου", μετά το "Γιατί βάλανε αυτά τα μακρυνάρια γύρω από το στάδιο", μετά το "Τι είναι καλύτερο;; Πατημένο χώμα ή χόρτο"
Ανακαλύψαμε κι άλλο. Τέλοσπάντων είναι η γέφυρα με το μακρύτερο κατάστρωμα.
Νομίζω  |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 4:39 pm Post subject: |
|
|
Α. Εχει το μεγαλύτερο αναρτημένο καλωδιωτό (όχι κρεμαστό) κατάστρωμα
Β. Εχει το 9ο μεγαλύτερο άνοιγμα στις καλωδιωτές.
Διαλέγετε και παίρνετε. Εγώ διαλέγω το Β.  |
|
Back to top |
|
 |
nikitas Senior Member


Joined: 18 Jun 2004 Posts: 463 Location: Frankfurt, DE
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 7:58 pm Post subject: |
|
|
Η Γέφυρα άνοιξε σήμερα στις 18:00 και σύμφωνα με την ανταπόκριση του ΣΚΑΙ, έχουν κολλήσει όλοι στα διόδια με αποτέλεσμα να σχηματιστούν ουρές χιλιομέτρων!! Χρειάστηκαν 1 ώρα και 15 λεπτά για τα 2.5 χιλιόμετρα!  |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 8:11 pm Post subject: |
|
|
Κλασικά ελληνιικά φαινόμενα,
πρώτη μέρα και οι ελληνάρες(όπως με το ΤΡΑΜ) όλοι να περάσουν να δούν τη γέφυρα απο τη πρώτη μέρα να μην χάσουν τα πρωτεία. Δεν λέω οι περισσότεροι πάνε για δουλειά αλλά αρκετοί είναι εγχώριοι τουρίστες 
Last edited by losada7 on Thu Aug 12, 2004 8:12 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
smarg Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1156
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 8:12 pm Post subject: |
|
|
Καλύτερα με το καραβάκι δηλαδή...  |
|
Back to top |
|
 |
incisiv Junior Member


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 149 Location: athens
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 9:02 pm Post subject: |
|
|
Δεν ειναι ετσι απλα τα πραγματα Εχουμε εξοδο 15αυγουστου Ο κοσμος παει διακοπες και δεν νομιζω οτι καποιος θα δωσει 9,70 Χ 2 για να κανει ετσι απλα μια βολτα.Το τραμ ηταν τσαμπε η γεφυρα ομως οχι.Επειδη καταγομαι απο την Ηπειρο η κινηση αυτη την περιοδο ειναι πολυ μεγαλη. |
|
Back to top |
|
 |
savroulis Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1632 Location: Athens, Greece
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 9:04 pm Post subject: |
|
|
δηλαδή με τα φέρρυ όταν έιχαμε τρελή έξοδο και κίνηση στο Ριο κάνατε μόνον 45 λεπτά???
εγώ θυμάμε και κάτι 3 ωρα και 4 ωρα πίξιμο για να περάσουμε απέναντι.  |
|
Back to top |
|
 |
nikitas Senior Member


Joined: 18 Jun 2004 Posts: 463 Location: Frankfurt, DE
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 9:47 pm Post subject: |
|
|
Όπως μαθαίνω το πρόβλημα οφείλεται αποκλειστικά στα διόδια της γέφυρας. Υπάρχουν μόνο στην έξοδο του Αντιρίου, δεν υπάρχει διαγράμμιση για την ομαλή ροή προς τα διόδια με αποτέλεσμα να γίνεται ο χαμός μεταξύ μοτοποδηλάτων και αυτοκινήτων!
Κρίμα σε ένα τόσο φανταστικό έργο να μην έχουν υπολογίσει σωστά την τοποθέτηση των διοδίων. Και από όσα ακούω δύσκολα να αλλάξει τώρα η χωροθέτησή τους.
Losada και savroulis δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το τραμ. Μιλάμε για γέφυρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με την κίνηση να είναι κανονικότατη μέχρι τη γέφυρα. Λόγω των κακώς τοποθετημένων διοδίων δημιουργείται το όλο πρόβλημα  |
|
Back to top |
|
 |
Admin Site Owner


Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2300 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 10:46 pm Post subject: |
|
|
Το ότι τα διόδια είναι μόνο στο ένα άκρο της γέφυρας δεν αποτελεί από μόνο του πρόβλημα πάντως. Είναι σύνηθες σε παρόμοια έργα (γέφυρες, τούνελ κλπ) παγκοσμίως. |
|
Back to top |
|
 |
Centaur Junior Member


Joined: 09 Aug 2004 Posts: 84 Location: Volos
|
Posted: Thu Aug 12, 2004 11:49 pm Post subject: |
|
|
Πόσες λωρίδες διοδίων υπάρχουνε; Λειτουργούνε όλες; |
|
Back to top |
|
 |
exitmusician Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Mon Aug 16, 2004 3:29 pm Post subject: |
|
|
Γυρνώντας από Ήπειρο την Παρασκευή το πρωί, η κίνηση στην γέφυρα στο ρεύμα προς Ρίο ήταν ομαλή, ενώ στο ρεύμα προς Αντίρριο ήταν ολόκληρη η γέφυρα γεμάτη από αυτοκίνητα και περίπου 2,5 χιλιόμετρα ακόμα πριν τη γέφυρα. Σε κάθε ρεύμα λειτουργούσαν 3 ταμεία, ενώ συνολικά υπάρχουν καμιά 15αριά, τα οποία μπορούν να εξυπηρετούν το κάθε ρεύμα ανάλογα με την κίνηση που παρατηρείται. |
|
Back to top |
|
 |
|