View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Wed Sep 06, 2017 8:32 am Post subject: |
|
|
Το ξέρω,αλλά οι δρόμοι ανήκουν ουσιαστικά στους παραχωρησιούχους.Γιατί να μην προσφέρουν κάτι καλύτερο στους πελάτες τους? |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Sep 06, 2017 10:04 am Post subject: |
|
|
Οι δρόμοι δεν ανήκουν ακριβώς στους παραχωρησιούχους. Ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο και οι κοινοπραξίες τους διαχειρίζονται.
Τόσο τις προδιαγραφές κατασκευής όσο και τις προδιαγραφές συντήρησης τις θέτει ο κύριος του έργου, δηλαδή το δημόσιο.
Αν σε ένα ακραίο σενάριο, μακριά από έμας, γίνει καμία κατολίσθηση και καταστραφεί κανένας αυτοκινητόδρομος το κόστος αποκατάστασης δεν θα το φάει η κοινοπραξία αλλά το δημόσιο. |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Wed Sep 06, 2017 10:24 pm Post subject: |
|
|
Στο ακραίο σενάριο που περιγραφεις ομως, αν γινει η κατολίσθηση και τα διχτυα ή οι αλλες γραμμες αμυνας που ειχε βαλει ο κατασκευαστης ηταν ανεπαρκείς, της πλάκας, κατώτερες των απαιτήσεων και καταστραφεί ο δρόμος, ποιος αποζημιώνει???
Ποιος θα κρίνει και θα αποφασισει αν το "ατυχημα" συνεβη λογω κατασκευαστικης αστοχιας, λογω χρησης υλικων χαμηλοτερης ποιοτητας ή σε μικρότερη πυκνοτητα/αραιοτερα διαστηματα για οικονομια (και παντελονιασμα του κερδους απο τον κατασκευαστη)???
Δεν θα επρεπε αυτα να προβλεπονται στις συμβασεις παραχωρησης, να υπαρχει μηχανικος εγκρισης, ελεγχου και παραλαβης του εργου απο το Δημοσιο οπως και αντιστοιχα μηχανικοι και εμπειρογνωμονες σε περιπτωση ατυχηματος για να προσδιορισουν αν φερει κατασκευαστικη ευθυνη, λαθος, ολιγωρία ή αμέλεια ο κατασκευαστής ή αν όλα έγιναν καλώς και η αποκατάσταση βαρύνει το Δημοσιο λόγω φυσικης καταστροφης??
Π.χ. αν η Τσακώνα είχε συμβεί στο Μωρέα, όσο κατασκευαζόταν το έργο με συμβαση παραχωρησης και όχι στο Δημοσιο ως εργο του ΠΔΕ, δεν ήταν ευθυνη του Μωρεα δλδ του κατασκευαστη να εξετασει τυχον γεωλογικα φαινομενα στην περιοχη που θα επηρεασουν την κατασκευη? Το Δημοσιο θα πληρωνε τη γεφυρα και τα χαμενα χρονια του εργου για κατασκευαστικο, μελετητικο και σχεδιαστικο λαθος του κατασκευαστη??
Last edited by apapa on Wed Sep 06, 2017 10:26 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Wed Sep 06, 2017 10:26 pm Post subject: |
|
|
Είναι σίγουρο αυτό; Αυτοί δεν έκαναν τη μελέτη και την κατασκευή; Τυπικά ανήκουν στο δημόσιο αλλά αφού θα τους εκμεταλευονται για πάντα, ουσιαστικά είναι δικό τους μαγαζί... |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Thu Sep 07, 2017 9:25 am Post subject: |
|
|
apapa wrote: |
Δεν θα επρεπε αυτα να προβλεπονται στις συμβασεις παραχωρησης, να υπαρχει μηχανικος εγκρισης, ελεγχου και παραλαβης του εργου απο το Δημοσιο οπως και αντιστοιχα μηχανικοι και εμπειρογνωμονες σε περιπτωση ατυχηματος για να προσδιορισουν αν φερει κατασκευαστικη ευθυνη, λαθος, ολιγωρία ή αμέλεια ο κατασκευαστής ή αν όλα έγιναν καλώς και η αποκατάσταση βαρύνει το Δημοσιο λόγω φυσικης καταστροφης?? |
Προφανώς όλα αυτά και προβλέπονται και περιγράφονται αναλυτικά στις συμβάσεις παραχώρησης. Τόσο οι μελέτες έχουν εγκριθεί από την πλευρά του Δημοσίου όσο και οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ελεγχθεί και παραληφθεί.
Ακόμα και για μικρές αλλαγές στις προδιαγραφές από το αρχικό έργο (π.χ. πλευρικά στηθαία ασφαλείας Ολυμπίας) υπάρχει έγκριση (και επιπλέον χρηματοδότηση) από την πλευρά του Δημοσίου.
Ακριβώς την διαδικασία δεν την γνωρίζω αλλά είναι μια τριγωνική σχέση μεταξύ των κατασκευαστών, του ανεξάρτητου μηχανικού και των Ε.Υ.Δ.Ε* της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Πάντως για να μην μιλάμε στον αέρα υπάρχει ήδη ένα σχετικό παράδειγμα με τον Μορέα στην περιοχή του Αγίου Φλώρου (Παμισός ποταμός) που στις περσινές μεγάλες βροχές ο αυτοκινητόδρομος πλημμύρισε και έκλεισε.
Η κοινοπραξία αποποιήθηκε κάθε ευθύνη από τη στιγμή που ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάστηκε με τις εγκεκριμένες μελέτες και προδιαγραφές.
* Ε.Υ.Δ.Ε.
Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (Ε.Υ.Δ.Ε.) Κατασκευής Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδας
Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (Ε.Υ.Δ.Ε.) Κατασκευής Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδας |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu Sep 07, 2017 9:32 am Post subject: |
|
|
Στην κατολίσθηση των Τεμπών πάντως το 2009 νομίζω ότι η Αιγαίου κάλυψε μόνη της τις εργασίες αποκατάστασης οι οποίες ήταν αρκετά σημαντικές, καθώς και τις εργασίες βελτίωσης του παραλιακού δρόμου μέσω Κισσάβου που χρησιμοποιούνταν για κάποιους μήνες. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Thu Sep 07, 2017 10:28 am Post subject: |
|
|
Δεν είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση καθώς κομμάτι της σύμβασης παραχωρήσης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου ήταν η εκπόνηση μελετών βραχοπροστασίας και η εκτέλεση των απαραίτητων εργασίων ασφαλείας στην κοιλάδα των Τεμπών.
Μιλάμε για μια πραγματική ατυχία το γεγονός ότι τόσα χρόνια δεν είχε σημειωθεί ατύχημα και αυτό συνέβη με νεκρό μάλιστα πριν ξεκινήσουν οι εργασίες ασφαλείας στην κοιλάδα.
Επομένως οι κοστοβόρες εργασίες εντός της κοιλάδας ήταν προγραμματισμένες και εντός της σύμβασης.
Η συμβολή της κοινοπραξίας στις εργασίες βελτίωσης των εναλλακτικών διαδρομών πράγματι δεν ήταν υποχρεωτική αλλά λογική στα πλαίσια της κοινωνική ευθύνης
Πάντως για το κόστος και τις ευθύνες της κατολίσθησης είχε ξεκινήσει δικαστική διαμάχη μεταξύ Δημοσίου και Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.
Δεν γνωρίζω την τύχη της αλλά νομίζω όλα αυτά έκλεισαν συμβιβαστικά όταν αναθεωρήθηκαν οι συμβάσεις. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 64
|
Posted: Tue Sep 12, 2017 1:40 pm Post subject: |
|
|
Υπαρχει καμμια ανακοινωση αναφορικα με την παραδοση του Ξυνιαδα-Τρικαλ? |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
Posted: Tue Sep 12, 2017 4:03 pm Post subject: |
|
|
Ουδεμία ανακοίνωση γιά τό Ξυνιάδα- Τρίκαλα. ..
Κάποιοι ψίθυροι λένε πώς ίσως είναι μια μορφή πίεσης για νά κλειδώσει τό Τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, γιά τόν κατασκευαστή.
Από 14 Σεπτεμβρίου, τά διόδια Τερόβου καί Μενιδίου. .. |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Fri Sep 15, 2017 1:19 pm Post subject: |
|
|
Κανενα νεοτερο απο το μετωπο των εργασιων του Φαληρικου μετωπου??
Περνωντας σημερα απο τη νεα παραλιακη ειδα προχωρημενες εργασιες στο κομματι του παλιου παραλληλου δρομου των Ολυμπιακων εγκαταστασεων και ηδη τα χωματουργικα ειναι στο φουλ και εχουν κατεβει αρκετα κατω απο την επιφανεια του αναχωματος της νεας παραλιακης.
Εχουμε τιποτα φωτο ή προοδο?? |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Sat Sep 16, 2017 10:49 pm Post subject: |
|
|
Καλησπέρα σε όλους, τελευταία έκανα Θεσνίκη-Αθήνα και από Λαμία δοκίμασα να πάω από την παλιά εθνική με σκοπό να γλιτώσω τα 10 απ' τα 13 περίπου ευρώ της διαδρομής και να ξαναμπώ στη Θήβα κάνοντας τα τελευταία 70 χλμ μέχρι την Αθήνα απ' την ΠΑΘΕ με κόστος 3,25 ευρώ στις Αφίδνες.
Πρώτη σημείωση. Παρόλο που έχεις πληρώσει τα διόδια Μαυρομανδήλας στη Στυλίδα ύψους 1,85 ευρώ πληρώνεις άλλα 0.60 ευρώ στα πλευρικά διόδια βγαίνοντας για Μπράλλο. Προφανώς και την παράκαμψη Στυλίδας-Καραβομύλου να μη χρησιμοποιήσεις που βρίσκονται πάνω τα διόδια Μαυρομανδήλας, μπαίνοντας για 10 χλμ στον αυτοκινητόδρομο καλείσαι να πληρώσεις αυτά τα 60 λεπτά μην τυχόν και χάσουν καναα σεντ.
Επόμενο σημείο: Αμέσως μετά το χωριό Μπράλλο υπάρχει διασταύρωση όπου ευθεία, κατά την ταμπέλα, πας Άμφισσα-Δελφούς, δεξιά πας Μπράλλο μέσα στο χωριό και αριστερά είναι κατά το street view σβησμένο. Πρώτον, αφού έφτιαξαν μια ρημάδα παράκαμψη χωριού και για Λιβαδειά στρίβεις πιο κάτω αριστερά, γράφτε το το ρημάδι. Δεύτερον, κάποιο μουν...@κι πήγε έξυσε λίγο το σβήσιμο στην ταμπέλα ώστε να αποκαλυφθεί η κατεύθυνση πριν την παράκαμψη, η οποία είναι "Λιβαδειά", με αποτέλεσμα στρίβοντας εκεί να περάσω μέσα από ένα Κολοχώρι ονόματι "Παλιοχώρι". Χώρια ότι έκανα διακόσιες στροφές κι ενώ η παράκαμψη είναι μια ευθεία. Σημ: Όχι! δε σταμάτησα στο Παλαιοχώρι να πιω τον παλαιοκαφέ σας.
Οπότε προσοχή συνεχίζετε ευθεία στην ταμπέλα προς Δελφούς-Άμφισσα και ο Θεός βοηθός να έχουν σήμανση στο περίπου 1,5 χλμ αριστερά για Λιβαδειά, δείτε το και στο google map.
Τρίτο σημείο: Η αξεπέραστη Θήβα. Φτάνοντας στη Θήβα το σκεπτικό είναι να βρω με μαγικό τρόπο την ημι-παράκαμψη της πολύ κακιάς ώρας της πόλης, να βρεθώ με τη βοήθεια του Θεού στην παλιά εθνική που φτάνει μέχρι τον κόμβο Ριτσώνας και να μπω εκεί στην ΠΑΘΕ χωρίς να πληρώσω πλευρικά διόδια. Το πρώτο τμήμα της παράκαμψης είναι κοινό με το δρόμο που ενώνεται βόρεια της Θήβας στα 4 χλμ με την ΠΑΘΕ. Εκεί πληρώνεις πλευρικά διόδια. Οι ταμπέλες σε καθοδηγούν με το πράσινο χρώμα προς τα εκεί. Σ αυτό το δρόμο δεν έφτασα ποτέ μετά από 1 ώρα περιπλάνηση μέσα στα ακανόνιστα σοκάκια της Θήβας, προσπαθώντας να αποφύγω ακριβώς αυτό το ενδεχόμενο να οδηγηθώ σ αυτήν την είσοδο και να πληρώσω τα διόδια. Τώρα τσέκαρα το street view για να διαπιστώσω με εντονότερο εκνευρισμό ότι μετά το κοινό τμήμα που υπάρχει διασταύρωση δεξιά με τα μπούνια που σε βγάζει στην παλιά εθνική, δεν υπάρχει σήμανση γι αυτό, παρά μόνο ευθεία για ΠΑΘΕ με πράσινη ταμπέλα και δεξιά που βγάζει στην παλιά εθνική γράφει Θήβα και Ελευσίνα (μισό)σβησμένο! Ο δρόμος εντωμεταξύ δεν μπαίνει μέσα στη Θήβα, απλώς αν θες να πας Ελευσίνα θα μπεις μέσα στη Θήβα, που και πάλι βρισκόμενος σ αυτό το σημείο πάνω στην παράκαμψη και θες να πας Ελευσίνα, σημαίνει ότι κατά 90% έρχεσαι απ' την πρώτη είσοδο που αρχίζει η παράκαμψη, άρα θα έμπαινες εκεί στη Θήβα για να πας στην Ελευσίνα και δεν θα έκανες το γύρω της Θήβας για να μπεις στη Θήβα απ' την άλλη πλευρά και να πας Ελευσίνα. Ωστόσο και στην πρώτη είσοδο ΔΕΝ υπάρχει ταμπέλα για Ελευσίνα
Στη χώρα του παραλόγου ζούμε αλλά τα αναφέρω για να γνωρίζουμε πώς να παρακάμψουμε αυτά τα τερτίπια του κ...ώλου και αυτοί που τα κάνουνε να πάνε να γα....θούνε  |
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Sun Sep 17, 2017 12:18 am Post subject: |
|
|
^^^
Μπράβο βρε Beethoven!
Είπες να πας από την ΠΕΟ, και το τερμάτισες. Πάλι καλά που δεν ανέβηκες από τις παλιές στροφές του Μπράλου, μέσω της Ηράκλειας.
Πλακίτσα... |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Sun Sep 17, 2017 3:57 pm Post subject: |
|
|
Όχι η αλήθεια είναι ότι για εναλλακτική είναι άνετο το ταξίδι, ο Μπράλλος (η νέα διάβαση!) ανεβαίνει άνετα ξεκούραστα με σταθερή ταχύτητα 80-90 kmh, παρακάτω κατά τμήματα υπάρχει βελτιωμένη χάραξη όπως Λιβαδειά-Θήβα που πας άνετα 110, δυο τρία χωριά μπαίνεις μέσα αλλά τίποτα ιδιαίτερο και βέβαια να μην πέσεις στις παγίδες που προανέφερα, σίγουρα κάνεις περισσότερη ώρα αλλά αν δε βιάζεσαι μάλλον αξίζει τον κόπο. Το επόμενο που θέλω να δοκιμάσω είναι Λάρισα-Λαμία από Σοφάδες. Λίγο παραπάνω χιλιόμετρα από το δρόμο μέσω Φαρσάλων αλλά σε πολύ καλύτερη κατάσταση και προδιαγραφές. Οι στροφές ανέβα-κατέβα τον Όθρυ είναι στάνταρ και βελτιωμένες εδώ και πολλά χρόνια. Είτε μέσω Σοφάδων είτε από Φάρσαλα η διαδρομή είναι 30 και 40 περίπου χλμ κοντύτερη αντίστοιχα σε σύγκριση με την ΠΑΘΕ, αποφυγή 9 ευρώ διοδίων, αν το χουν κάνει κάποιοι ήδη ας μας πουν εντυπώσεις. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
Posted: Sun Sep 17, 2017 5:50 pm Post subject: |
|
|
Λαμία- Ν .Μοναστήρι, είναι σέ γενικές γραμμές πολύ βελτιωμένο, σέ σχέση μέ ότι υπήρχε τό 1995-2000.
Εξαίρεση βέβαια τά 7 χλμ τού Δομοκού.
Ν.Μοναστήρι - Λάρισα, τραγική κατάσταση. .
Ουδεμία επέμβαση τά τελευταία 25 χρόνια. ..
Παρεπιμπτόντως, αρκετά καλή, η ΠΡΟ Λαρίσης -Βόλου |
|
Back to top |
|
 |
Thanos_Pal Junior Member

Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Mon Sep 18, 2017 1:01 am Post subject: |
|
|
Η διατομη στο Μπραλλο αλλα και στον Οθρυ απο Λαμια προς Δομοκο με την επιπλεον λωριδα στην ανοδο, ειναι πολυ εξυπνη κατασκευη και ιδανικη γι αυτους τους αξονες και απορω πως δεν εχει εφαρμοστει και σε παρομοιες διαδρομες οπως η καταβαση Δομοκου προς τον καμπο ή στο Καλαμπακα-Γρεβενα, ωστε ο Ε-65 να ηταν τελειως περιττος.
Ακομα και στην ανοδο απο Αμφισσα προς Γραβια θα βοηθουσε μια τετοια διαπλατυνση. Δεν χρειαζονται παντου αυτοκινητοδρομοι, μια τετοια διατομη και σωστη συντηρηση ειναι οτι πρεπει για περιφερειακους αξονες.
Καρδιτσα-Λαρισα ειναι σε πολυ καλη κατασταση, απο το 08 ακομα που ημουν Καρδιτσα ειχε 2 συν 2 με μεταλλικο στηθαιο σχεδον σε ολο το μηκος. Λιγο προσοχη στα φαναρια και εισαι κομπλε. |
|
Back to top |
|
 |
cruiser Junior Member

Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Mon Sep 18, 2017 7:39 am Post subject: |
|
|
Πράγματι μέσω Φαρσάλων ή Σοφάδων είναι μια καλή λύση . Ακόμα αν λειτουργήσει ο Ε-65 θα ήταν μια καλή εναλλακτική .
Με την υπάρχουσα κατάσταση 10 € διόδια και 30 χλμ λιγότερα σημαίνει για βενζινοκίνητο αμάξι 13 € όφελος ανά διαδρομή , καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό . |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
Posted: Mon Sep 18, 2017 9:01 am Post subject: |
|
|
Μέ τό εν λόγω site διαφωνώ.
Στήν συγκεκριμένη περίπτωση αποτυπώνει τήν πραγματικότητα
https://goo.gl/dQBueS |
|
Back to top |
|
 |
bill77 Full Member

Joined: 15 Jan 2011 Posts: 250
|
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Mon Sep 18, 2017 10:16 pm Post subject: |
|
|
Αγρινιώτες μήπως τα θέλει το κωλ...@ράκι σας? Θέλετε και σύνδεση με ιονία. Θα τη δείτε ανήμερα. |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Tue Sep 19, 2017 8:52 am Post subject: |
|
|
Αγριεμένος επέστρεψε ο Beethoven!!! |
|
Back to top |
|
 |
danos New Member

Joined: 27 Feb 2017 Posts: 59 Location: Αθήνα Λαγοννησι Ναυπακτος
|
Posted: Wed Sep 20, 2017 11:27 am Post subject: ΔΙΟΔΙΑ ΕΛΕΟΣ |
|
|
ενεργα τα παντα ολα
θελεις να πας αθηνα ριο
Ελευσινα ισθμος κιατο αιγιο ριο γεφυρα 11,40 συν 13,30 γεφυρα παμε στα 24,7 € χωρις τα καυσιμα !!
το κακο ειναι οτι πληρωνεις στο αιγιο για το αιγιο ριο ενω αν βγεις τον πινεις το ιδιο στο ριο που πληρωνεις για το ριο πατρα ... αν δε πας μεσολογγι θελεις ριο 2,20 γεφυρα 13,30 ιονια 2,95 18 ευρω σε 5 κμ |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
|
Back to top |
|
 |
Thanos_Pal Junior Member

Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Thu Sep 21, 2017 1:57 am Post subject: |
|
|
Μακάρι να είχαμε τους ίδιους αυτοκινητόδρομους και ας είχαμε και πιο πολλά προβλήματα με τα διόδια
Danos o κόμβος του Ρίου προχωράει? Λυκοπορια και Δρέπανο είναι έτοιμοι οι Α/Κ? |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
|