View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sintix New Member

Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Thu Jun 08, 2017 5:02 pm Post subject: |
|
|
Είπα να το αφήσω αλλά αφού το θυμήθηκες Stavros86, ιδού:
Στις 2:56 μ.μ. Παρασκευή, 28 Απριλίου 2017
Κυρία Υπουργέ,
(....)
Εστειλα το παρακάτω μήνυμα στην Εγνατία Οδό Α.Ε. έγκαιρα, προ διμήνου, όταν διαπίστωσα το στρεβλό του πράγματος. Όταν προ μηνός τους τηλεφώνησα μιλώντας με τον αρμόδιο υποδιευθυντή έργων Κεντρικής Μακεδονίας της εταιρείας μου είπε ότι η επισήμανση μου ήταν εύλογη και έβλεπαν θετικά το θέμα της διόρθωσης. Τελικά ο κόμβος δόθηκε εν μέρει σε κυκλοφορία προ διημέρου χωρίς να έχει γίνει κάτι. Τους το ξαναεπισήμανα τηλεφωνικά χθες & σήμερα και απάντησαν αόριστα περί "εγκεκριμένων μελετών σήμανσης".
Ένα στέλεχος τους (ο επιβλέπων την εργολαβία μηχανικός) ανέφερε "προδιαγραφή" με βάση την οποία στη σήμανση κύριου προορισμού του Α/Δ επί του κόμβου (Σερρών εν προκειμένω)"αναγράφονται ο τελικός προορισμός εντός επικρατείας (Προμαχώνας) και ο τόπος του επόμενου κόμβου (Μελενικίτσι)". Αν είναι έτσι τότε τόσο η ΕΟΑΕ όσο και οι παραχωρησιούχοι άλλων Α/Δ θα πρέπει να αλλάξουν μέγα πλήθος πινακίδων και μάλιστα πολύ προσφάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα επί του ίδιου Α/Δ (Α25): Στον κόμβο Κιλκίς υπάρχει ίδιου τύπου σήμανση (γεφυροπινακίδα) επί της οποίας αναγράφεται "Προμαχώνας" και "Σέρρες", αν και μεσολαβούν 6-7 κόμβοι ως τον κόμβο Σερρών. Με βάση την "προδιαγραφή" που επικαλέστηκε ο επιβλέπων θα έπρεπε να είχαν γράψει στο σημείο εκείνο "Προμαχώνας" και "Δορκάδα".
Είναι λογικό αυτό? Αν ναι, τότε παρακαλώ να τους επισημάνετε να αλλάξουν εκείνη την πινακίδα. Αν όχι - συμπέρασμα που νομίζω επιτάσσει κάθε λογική ανάλυση - τότε παρακαλώ να τους επισημάνετε με όλο το βάρος της ιδιότητας σας την ανάγκη του να αλλάξουν τη σήμανση στη γεφυροπινακίδα του κόμβου Σερρών ώστε αυτή να γράφει αντί "Προμαχώνας/Μελενικίτσι" την ένδειξη "Προμαχώνας/Σιδηρόκαστρο".
Στις 1:46 μ.μ. Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017,
Προς τα αρμόδια στελέχη της "Εγνατία Οδός Α.Ε."
Παρατήρησα ότι η νέα πινακίδα (τύπου γέφυρας) που αναρτήθηκε πρόσφατα στον υπό διαμόρφωση κόμβο / έξοδο Σερρών (περιοχή Καλών Δένδρων) του υπό κατασκευή τμήματος Προβατάς - Χριστός/Μελενικίτσι του Αυτοκινητοδρόμου Α25 (Κόμβος Λαγκαδά - Προμαχώνας) φέρει σωστά μεν τη σήμανση "Σέρρες" στη ράμπα εξόδου προς την Ε.Ο.12 και την πόλη των Σερρών αλλά στην κύρια προς βορρά κατεύθυνση αναγράφονται "Προμαχώνας" (ορθώς προφανώς ως τερματική μεθοριακή διάβαση εντός Ελλάδας) και "Μελενικίτσι" (!) αγνοώντας το μοναδικό οικισμό με αστικά χαρακτηριστκά βορείως του σημείου σήμανσης και μάλιστα επί του οδικού άξονος που είναι το Σιδηρόκαστρο, έδρα του δήμου Σιντικής που καλύπτει όλη την Ε/Β μεθόριο εντός της Π.Ε. Σερρών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ανά οικισμό της απογραφής πληθυσμού του 2011 που διενήργησε η ΕΛ.ΣΤΑΤ. (ΦΕΚ Β' 698/20-3-2014 ενδείξεις με α/α 2638 & 2831 αντίστοιχα) το Μελενικίτσι έχει 621 κατοίκους ενώ το Σιδηρόκαστρο 5177 (οκταπλάσιο και πλέον δηλαδή και 2ο μετά τις Σέρρες εντός της Π.Ε. Σερρών). Σημειωτέο ότι ο κόμβος των Ε.Ο. 12 & 63 προ του Λευκώνα, που είναι σε αυτή τη χρήση τώρα, είναι γνωστός ευρύτερα στην περιοχή των Σερρών ως "διασταύρωση Σιδηροκάστρου" ενώ η σήμανση που φέρει στην προς βορρά κατεύθυνση είναι "Σιδηρόκαστρο" (από τις αρχές της δεκαετίας του '70 που κατασκευάστηκε) & "Προμαχώνας". Είναι προφανές λοιπόν ότι η αναγραφόμενη κατεύθυνση πέραν του Προμαχώνα στο σημείο αυτό δεν μπορεί να αφορά τον πλησιέστερο οικισμό στο πέρας της ενεργού εργολαβίας αλλά, θεωρώντας τον αυτοκινητόδρομο Α25 ως ενιαίο σύνολο, θα πρέπει να αναφέρεται στον επόμενο (και τελευταίο) μεγάλο οικισμό / πόλη πριν την προς Βουλγαρία / Σόφια μεθοριακή διάβαση. Θεωρώ ότι είναι απλή μελετητική αστοχία που στην παρούσα φάση και πριν την επικείμενη ολοκλήρωση και παράδοση του έργου είναι εύκολο να διορθωθεί.
Είναι αξιοσημείωτο όμως ότι αυτή έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενη παράλειψη που ακόμη δεν έχει διορθωθεί, ενάμιση σχεδόν χρόνο μετά την παράδοση σε χρήση του τμήματος Κ. Αμπέλα - κόμβος Ν. Πετριτσίου: Την μη τοποθέτηση πλαϊνής πινακίδας εξόδου προς Σιδηρόκαστρο στα 500 m πριν τον κόμβο 14 (Α/Κ Σιδηροκάστρου). Υφίσταται πινακίδα που απλά αναφέρει "Κόμβος 14" στα 1000 m , τα προειδοποιητικά 300, 200 & 100 m καθώς και η μεγάλη πινακίδα-γέφυρα ακριβώς επί της εξόδου όπου υπέρκειται το "Σιδηρόκαστρο" (αναγκαστικά πυκνογραμμένο) ενώ κυριαρχεί οπτικά το υποκείμενο "Κάτω Αμπέλια" (πληθυσμός 219 - α/α 2829) ως εγγύτερο στο οπτικό πεδίο του οδηγού και πιο αραιογραμμένο και συνεπώς ευανάγνωστο. Εχω υπόψη μου τουλάχιστον δύο περιπτώσεις όπου οδηγοί που δεν γνώριζαν την περιοχή έφτασαν στα σύνορα πριν συνειδητοποιήσουν ότι είχαν προσπεράσει την έξοδο Σιδηροκάστρου. Σημειώνω ότι στην αντίστροφη κατεύθυνση, από βορρά προς νότο, η αντίστοιχη σήμανση είναι πλήρης και υποδειγματική, τόσο στον κόμβο Ν. Πετριτσίου όσο και στον κόμβο Σιδηροκάστρου με την πλαϊνή πινακίδα των 500 m να έχει τοποθετηθεί εξ' αρχής. Ελπίζω λοιπόν να διορθωθεί και αυτή η αστοχία με την τοποθέτηση της ελλείπουσας πινακίδας στα 500 m .
Χαιρετισμούς,
(...)
Υ.Γ.: Το παρόν κοινοποιείται στον Δήμαρχο Σιντικής με τον οποίο είχατε πολύ πρόσφατα συνάντηση και για άλλα θέματα που άπτονται εκκρεμοτήτων του Α25 στην περιοχή του Δήμου αυτού.
Ε, λοιπόν δεν έγινε τίποτε ως σήμερα. Και επειδή δεν έχουν όλοι GPS-πλοηγό φρόντισαν περαιτέρω να πληροφορήσουν τους νοτίως κατερχόμενους ταξιδιώτες στο λεγόμενο βόρειο κόμβο "Σερρών" στο ύψος του Μελενικιτσίου ότι δεξιά εξέρχονται του Α25 - ο Ε79 αγνοείται σε αντίθεση με τις πινακίδες παλαιότερων εργολαβιών - προς "Σέρρες", και ας μεσολαβεί ο Λευκώνας με τον κόμβο και τα φανάρια του, ενώ ευθεία κατευθύνονται προς τον "Προβατά" αποκλειστικά χωρίς καμιά αναφορά για τη Θεσσαλονίκη!
Γενικώς καμιά τυποποίηση, καμιά ομοιογένεια, ιδιαίτερα μεταξύ διαφορετικών εργολαβιών παρά την εύκολη επίκληση "προδιαγραφών". "Μελέτες σήμανσης" στο πόδι και αγεωγράφητες, με άγνοια βασικών τοπόσημων όπως π.χ. της Λίμνης Κερκίνης (έστω με καφέ επισήμανση) στον κόμβο Στρυμονικού. |
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Fri Jun 09, 2017 4:10 am Post subject: |
|
|
Φίλε Sintix σ' ευχαριστώ για τη δημοσίευσή σου.
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά η αναφορά του μηχανικού περί προδιαγραφής για τις αναγραφές των τοπωνυμίων, είναι σωστή. Συγκεκριμένα, οι ΟΜΟΕ-ΚΣΑ του 2011 (ΦΕΚ Β 905 - 20.5.2011) αναφέρουν ότι στις πλευρικές πινακίδες στην ένδειξη για ευθεία αναγράφεται μόνο η επόμενη έξοδος, ενώ στις γέφυρες σήμανσης αναγράφονται ένας μακρινός προορισμός και ο επόμενος κόμβος.
Στην πράξη, και είναι καλύτερα έτσι, οι πλευρικές πινακίδες είθισται να ακολουθούν τη πρακτική των γεφυρών σήμανσης, δλδ να αναγράφουν έναν μακρινό προορισμό και τον επόμενο κόμβο.
Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείς να δεις κάτι παρόμοιο. Η πινακίδα δεν αναφέρει κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο όπως το Μεσολόγγι ή το Αγρίνιο. Αντιθέτως αναγράφει "Γαβρολίμνη," στην οποία μάλιστα δεν υπάρχει καν κόμβος ακόμη. Είναι μελλοντικός. Αντίστοιχη είναι και η σήμανση και στον Α8.
Ωστόσο, επειδή όντως, το Σιδηρόκαστρο είναι το τελευταίο σημαντικό τοπωνύμιο πριν τα σύνορα, θα μπορούσαν να το αναφέρουν μαζί με το Μελενικίτσι. Άλλωστε, οι ΟΜΟΕ-ΚΣΑ επιτρέπουν την αναγραφή μέχρι και τριών προορισμών για την ευθεία πορεία.
Είναι γεγονός πως υπάρχουν δεκάδες αποκλίσεις, όπως αυτή που αναφέρεις στον κόμβο του Κιλκίς. Αυτό έγκειται στο γεγονός των σχετικά πρόσφατων οδηγιών, μόλις του 2011, αλλά και στο πως τις περισσότερες φορές, δεν δίνεται η απαιτούμενη προσοχή από τους μελετητές σε θέματα σήμανσης.
Όσο αφορά την έλλειψη πλευρικής σήμανσης στα 500 μέτρα προ του κόμβου του Σιδηροκάστρου, έχεις απόλυτο δίκιο. Δε ξέρω το λόγω που δεν έχει τοποθετηθεί τέτοια πινακίδα, αλλά αδυνατώ να πιστέψω πως η μελέτη σήμανσης δεν προνόησε για μια τέτοια πινακίδα, στο σημείο αυτό.
Τέλος, και πάλι οι οδηγίες σήμανσης των αυτοκινητοδρόμων αναφέρουν πως οι κωδικοί αρίθμησης του διευρωπαϊκού δικτύου αναφέρονται μόνο στις επιβεβαιωτικές πινακίδες, οι οποίες τοποθετούνται στα 500 μέτρα, μετά τους κόμβους. Και εδώ, υπάρχουν δεκάδες νέες και παλιές πινακίδες που αναφέρουν εθνική και διευρωπαϊκή αρίθμηση ταυτόχρονα, αλλά δε παύουν να είναι "λάθος." |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Fri Jun 09, 2017 11:48 am Post subject: |
|
|
Εμφανίζεται στο google earth παίζοντας με το γνωστό ρολογάκι η αρχή του Ε 65 και ο κυκλικός κόμβος στο Μεγαλοχώρι Τρικάλων... |
|
Back to top |
|
 |
Sintix New Member

Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Fri Jun 09, 2017 3:20 pm Post subject: |
|
|
Αγαπητέ Stavros86 προφανώς και δεν αμφισβήτησα την επίκληση των τεχνικών προδιαγραφών, απλά επεσήμανα την πλήρη Ασυνέπεια στην τήρηση τους όχι μόνο μεταξύ διαφορετικών εργολαβιών και χρονικών στιγμών αλλά και κατά την εκτέλεση της ίδιας εργολαβίας. Γι' αυτό ανέφερα το χαρακτηριστικό παράδειγμα της ένδειξης "Σέρρες" αντί "Λευκώνα" (που προηγείται) και ταυτόχρονα του "Προβατά" αντί "Θεσσαλονίκη" (αντίστροφη εφαμογή δηλαδή)! Και δεν έθιξα καν θέματα πινακίδων ορίων ταχύτητας κλπ.
Αλλωστε, όπως έγραψα, προφορικά είχαν αρχικά παραδεχθεί το υπέρτερο του "ηθικού" αντί του "τυπικού", καθώς μάλιστα απεδείχθη από τα παραπάνω ότι ούτε το "τυπικό" δεν μπορούσαν να εφαρμόσουν σε όλη του την έκταση. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
Posted: Fri Jun 09, 2017 9:07 pm Post subject: |
|
|
Ένα νέο πού δείχνει πώς πάει καλά τό Τμήμα Αμφιλοχίας Άρτας.
Έκλεισε τό τμήμα τής Ιόνιας μέχρι την Α/Κ Άρτας, γιά νά γίνει η σύνδεση μέ τήν υπό κατασκευή Ιονία στούς Σελάδες |
|
Back to top |
|
 |
malakudi New Member

Joined: 12 Mar 2017 Posts: 14
|
Posted: Sat Jun 10, 2017 4:33 pm Post subject: |
|
|
Επειδή θα πάω Πάτρα από Θεσσαλονίκη μέσα στη βδομάδα, ποιο κομμάτι ακριβώς θα είναι κλειστό; Θα διασχίσουμε πάλι όλη την Άρτα μέσω Φιλιπιάδας όπως όταν είχαν το μπλόκο οι αγρότες; Ελπίζω όχι! |
|
Back to top |
|
 |
bill77 Full Member

Joined: 15 Jan 2011 Posts: 250
|
Posted: Sat Jun 10, 2017 5:29 pm Post subject: |
|
|
'Οχι! Κατεβαίνοντας θα πρέπει να βγεις στον Α/Κ Άρτας, ακριβώς στο ύψος της πόλης είναι, και στη συνέχεια να πάρεις την παλιά εθνική με κατεύθυνση Αμφιλοχία-Αγρίνιο χωρίς να μπεις ουσιαστικά στην πόλη... θα περάσεις Αγίους Αναργύρους, πάνω από την υπό κατασκευή Ιονία σε κείνο το σημείο, έξω από το Κομπότι, Μενίδι, στροφές Μακρυνόρους, κ.λπ. Δηλαδή χάνεις μόνο 6-7 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου αλλά θα κάνεις συνολικά 30-32 χιλιόμετρα! Μετά ξαναμπαίνεις Α/Κ Αμφιλοχίας μέχρι Γέφυρα πλέον... |
|
Back to top |
|
 |
malakudi New Member

Joined: 12 Mar 2017 Posts: 14
|
Posted: Sat Jun 10, 2017 8:14 pm Post subject: |
|
|
Οπότε είναι 6-7 km επιπλέον παλιού δρόμου - το Μενίδι κτλ το έχω φάει στη μάπα πολλές φορές - ελπίζω να είναι η τελευταία! |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Sat Jun 10, 2017 8:17 pm Post subject: |
|
|
Σταμάτα για ψαράκι στο Μενίδι είναι καλός ο καιρός  |
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Tue Jun 13, 2017 2:11 pm Post subject: |
|
|
Σε επικοινωνία που είχα με τον φίλο και μέλος του φορουμ mike, με ενημέρωσε ότι έσπασε υψηλό επίχωμα της Ολυμπίας Οδού, κατασκευασμένο με συρματοκιβώτια (σερζανέτ) στη Λυκοποριά και έπεσε στο καταστρωμα της νέας γραμμής που είναι δίπλα και χαμηλότερα. Η ζημιά είναι μεγάλη και το επίχωμα σκάβεται με τσάπες εκ βάθρων. Το περίεργο είναι ότι το γεγονός δεν αναφέρεται πουθενά, ουτε στο site της Ολυμπιας Οδού, ούτε αλλού και επισης δεν έχει αναφερθει αν στο συγκεκριμενο σημείο έχουν γίνει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.... |
|
Back to top |
|
 |
bill77 Full Member

Joined: 15 Jan 2011 Posts: 250
|
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Tue Jun 13, 2017 11:18 pm Post subject: |
|
|
Και μετά περιμένεις να πάει μπροστά αυτός ο τοπος??
Κορακας κορακου ματι βγαζει |
|
Back to top |
|
 |
mars28 Visitor

Joined: 21 Apr 2017 Posts: 5
|
Posted: Wed Jun 14, 2017 2:08 pm Post subject: |
|
|
Άλλο ένα όνειρο καλοκαιρινής νυκτός το Βόνιτσα/Άκτιο-Λευκάδα. Το σημαντικότερο είναι πότε θα ολοκληρωθεί το Αμβρακία-Άκτιο. Έχει κανείς κάποιο νέο? Το ωραίο ήταν που το 2012 (που το μέλλον των μεγάλων αυτοκ/μων ήταν αβέβαιο) μας έλεγαν ότι αυτός ο δρόμος έχει σίγουρη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και δεν θα καθυστερούσε με τίποτα! Μια φορά να γίνει αυτό που υπόσχονται/σχεδιάζουν τα υπουργεία σε αυτή τη χώρα!! |
|
Back to top |
|
 |
SP73 Junior Member


Joined: 20 Oct 2008 Posts: 146 Location: Αθήνα
|
Posted: Thu Jun 15, 2017 2:44 pm Post subject: |
|
|
Στο γνωστό σημείο https://www.dropbox.com/sh/vzo7t2xxzeqaag4/AACXYDVfE6lL3bTD-C2kZwJJa?dl=0 θα βρείτε:
Ιόνια στα υπό κατασκευή τμήματα, πιο προχωρημένο το Αμφιλοχία-Κομπότι.
Κόμβο Τρικάλων του Ε65. Εδώ το σχόλιο είναι ότι αν ο κυκλικός κόμβος στην Τρικάλων-Λαρίσης αντικαταστήσει τα φανάρια, θα έχουμε να κάνουμε με μία μικρή πρόοδο. Αλλιώς ο δρόμος θα έχει αποκτήσει μία ισόπεδη διάβαση χωρίς να βελτιώνεται κάπου αλλού. |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Thu Jun 15, 2017 5:29 pm Post subject: |
|
|
Ο κυκλικός κόμβος είναι σε λειτουργία και έχει αντικαταστήσει τα φανάρια,πέρασα πριν μια βδομάδα... |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 66
|
|
Back to top |
|
 |
GETEL New Member

Joined: 03 Apr 2017 Posts: 53 Location: ELEFSINA-IOANNINA
|
Posted: Sat Jun 17, 2017 5:11 pm Post subject: |
|
|
Τελεια. το προλαβαινω αραγε σε 2 εβδομαδες;
οχι αλλο μακρυνορος ουτε για μιση φορα! |
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 66
|
Posted: Sat Jun 17, 2017 6:54 pm Post subject: |
|
|
Χωρις να ειμαι ειδικος, δυσκολο το βλεπω. Μεσα Ιουλιου μαλλον. |
|
Back to top |
|
 |
dimline Junior Member


Joined: 27 Dec 2009 Posts: 157 Location: Patras , Hellas
|
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Sun Jun 18, 2017 1:19 am Post subject: |
|
|
Εξαιρετικο εργο, πάνω σε μια απο τις πλεον σεισμικές περιοχές του πλανήτη !!!
Ισως θα έπρεπε να δοθει περισσοτερη δημοσιότητα... |
|
Back to top |
|
 |
mars28 Visitor

Joined: 21 Apr 2017 Posts: 5
|
Posted: Sun Jun 18, 2017 10:10 pm Post subject: |
|
|
Είναι μόνο δική μου εντύπωση ότι σε έναν μεγάλο σεισμό θα φύγει στο γκρεμό? Συγγνώμη αν το υπεραπλουστεύω, αλλά δεν σας φαίνεται κι εσάς ότι τα σημεία έδρασης (ειδικά το αριστερό) είναι πολύ κοντά στο ρήγμα?  |
|
Back to top |
|
 |
GETEL New Member

Joined: 03 Apr 2017 Posts: 53 Location: ELEFSINA-IOANNINA
|
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 66
|
|
Back to top |
|
 |
|