View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
|
Back to top |
|
 |
komotineos New Member

Joined: 19 Dec 2008 Posts: 18
|
Posted: Fri Sep 02, 2011 9:16 pm Post subject: |
|
|
Τέλος Οκτώβρη ο κάθετος άξονας Νυμφαίας -Μακάζα
01.09.2011
Οι πληγές του έργου που θα προκύψουν όταν λειτουργήσει
Αδέσποτα ζώα και χιόνια θα πρέπει να κάνουν τους χρήστες οδηγούς ιδιαίτερα προσεκτικούς
Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΥΝΕΠΕΣΕ ΜΕ ΕΓΓΕΝΕΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
[Ο ΧΡΟΝΟΣ] ΞΕΝΑΓΗΘΗΚΕ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΑΠ’ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οργασμός εργασίας στο σημείο που ενώνονται οι δύο χώρες όπου δουλεύουν όλα τα χωματουργικά μηχανήματα. Εκεί θα γίνει και ο μεθοριακός σταθμός ελέγχου κυρίως αστυνομικού αντικειμένου
Δεν υπήρξε μέριμνα για προστατευτικό πλέγμα από την διάβαση ζώων οπότε αδέσποτες αγελάδες εμφανίζονται τακτικά από το πουθενά αφού είναι «ελευθέρας βοσκής». Επίσης κυκλοφορούν ζαρκάδια στην δασώδη περιοχή, αγριογούρουνα αλλά και καφετιές αρκούδες που έχουν δει τα συνεργεία κατά την κατασκευή του έργου σ΄ ένα τοπίο άλλοτε δασώδες κι άλλοτε όχι με εναλλαγές και απόλυτη φυσική ομορφιά. Εκεί δεν υπάρχει ούτε μία ιδιοκτησία όπως μας ενημερώνουν γιατί είναι δημόσιες εκτάσεις και επιτηρούμενη ζώνη από τον στρατό οπότε και τα ελάχιστα μαντριά που θα δει κανείς με κλαδιά και παραπήγματα είναι σε καταπατημένες εκτάσεις.
Προβλήματα δημιουργούνται και από τις αγελάδες που τρώνε τα φυντάνια των φυτών που με πολύ προσπάθεια φυτεύονται στα πρανή για την αποκατάσταση του τοπίου ενώ ειδικά έργα απαιτήθηκαν για την συγκράτηση των χωμάτων που δημιουργούσαν μόνιμες κατολισθήσεις. Αν κι έχουν γίνει συστάσεις στους ορεσίβιους κατοίκους να μην αφήνουν τα ζώα να βόσκουν στην φυτεμένη περιοχή δεν γίνεται απολύτως τίποτα, θα μας πουν ενώ για την αποκατάσταση του τοπίου εργάζονται ειδικοί επιστήμονες γεωλόγοι γεωπόνοι και άλλοι και τελικά το αποτέλεσμα καταστρέφεται από την αδιαφορία των κατοίκων της περιοχής Νυμφαίας.
Η δημοτική αρχή Kομοτηνής σκέφτεται να
μην επιτρέψει την διέλευσή του αν δεν ολοκληρωθεί πλήρως αφού εγκυμονούν κίνδυνοι για σοβαρά ατυχήματα από
το σημείο που συνδέει την Πάνδροσο με την Κομοτηνή
▲ Ο διευθυντής περιφερειακής υπηρεσίας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ οδού
Δημήτρης Γεράρδης επιφορτίστηκε την ξενάγηση του «Χ» με την δημοσιογράφο Μελαχροινή Μαρτίδου στο ζωτικής σημασίας έργο που περιμένει η ελληνική και ιδίως η βουλγαρική πλευρά.
Ολοκληρώθηκαν οι πέντε σήραγγες συνολικού μήκους 1700 μέτρων
και διαμορφώθηκαν τα πρανή παρά τα πολλά προβλήματα κατολισθήσεων
που ανέκυψαν
Ένα άλλο υπαρκτό ερώτημα που προκύπτει και θα το δούμε μπροστά μας με τη πρώτη παγωνιά και το χιόνι είναι ποιος θα αναλάβει τον αποχιονισμό σε μόνιμη βάση του δρόμου αυτού αφού λόγω υψομέτρου είναι φυσικό να κλείνει με τις πρώτες παγωνιές και χιονοπτώσεις απαιτώντας μόνιμη αντιμετώπιση με εκχιονιστικά. Με την απορρόφηση των νομαρχιών, την κατάργηση της ΔΕΣΕ θα υπάρξει πραγματικό ζήτημα για την απρόσκοπτη κυκλοφορία τους χειμερινούς μήνες Πολλά σημεία και λόγω της ανηφορικής κλίσης θεωρούνται επικίνδυνα.
Η χρηματοδότηση του έργου εξασφαλίστηκε τόσο από πόρους του Γ΄ΚΠΣ μέσω του Ε.Π. “Οδικοί ΄Αξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη”, όσο και από πόρους της 4ης Προγραμματικής Περιόδου μέσω του Ε.Π. “Ενίσχυση Προσπελασιμότητας” του ΕΣΠΑ. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15/12/2006 με προϋπολογισμό 85 εκ. € (με ΦΠΑ) και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Οι εργασίες κατασκευής προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται να γίνει μέχρι το τέλος του 2011 αν και η εταιρία πιστεύει ότι τον Οκτώβριο θαναι έτοιμο.
Καθυστερούν οι Βούλγαροι στις δικές τους υποχρεώσεις αν και αυτοί πιέζουν συνεχώς…
Ανέλαβαν την ευθύνη του μεθοριακού σταθμού που προβλέπει αστυνομικό έλεγχο στα σύνορα εφ όσον η γειτονική χώρα δεν μπήκε στην συνθήκη Σέγκεν αλλά οι ρυθμοί τους ξεπερνούν κι αυτούς του αραμπά. Δεν έχουν βγάλει εργολαβίες και όσον αφορά τις δικές τους υποχρεώσεις δεν κινείται φύλλο.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης θα επιθεωρήσει τον κάθετο άξονα Κομοτηνής Νυμφαίας Μακάζα την Δευτέρα και θα μεταβεί και στο τμήμα που ήμασταν χθες προκειμένου να έχει πληροφόρηση και από τις δύο πλευρές. Η Βουλγαρία συνεχώς πιέζει για την διάνοιξη όσο περισσότερων διόδων γίνεται κι έτσι υπάρχουν οι δρόμοι Προμαχώνα Κούλατα Σερρών, Γκότσε Ντέλτσεφ –Νευροκόπι Δράμας, Ξάνθη, Εχίνος Άγιος Κωνσταντίνος – Ζλάτογκραντ, Ορμένιο- Σβίλεγκραντ, ετοιμάζεται ο δικός μας κάθετος άξονας Κομοτηνής, Νυμφαίας - Μακάζα και του Κυπρίνου-Ιβαήλοβγκραντ. Έχουν ζητήσει ακόμη δύο διανοίξεις στο σημείο της Ροδόπης μετά την Κύμης Οργάνης και ένα δεύτερο σημείο στην Ξάνθη για τις οποίες από ελληνικής πλευράς υπήρξαν προς το παρόν αρνητικές απαντήσεις λόγω υψηλού κόστους των δρόμων.
Οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, αναμένεται η ηλεκτροδότηση και κάποιες λεπτομέρειες. Δύο χαρακτηριστικά τούνελ
Σε εκκρεμότητα θα είναι το κομμάτι της Καρυδιάς…
Σ΄ ενάμιση μήνα θα είναι ετοιμοπαράδοτος ο κάθετος άξονας Νυμφαίας Μακάζα Κομοτηνής σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία ενώ απομένει σε εκκρεμότητα το κομμάτι των 4 χιλιομέτρων Πανδρόσου κόμβου Εγνατίας οδού στο ΣΤΟΡΚ. Τώρα μετά την νέα οριστική χάραξη ξεκινούν οι διαδικασίες υλοποίησής του μέσω κτηματολογίου, των απαλλοτριώσεων κλπ ώστε το έργο να γίνει με την σύμφωνη γνώμη των κατοίκων και των δύο χωριών Καρυδιάς και Κάλχαντος.
Η καθυστέρηση παρατηρήθηκε αφ ενός μεν από την έλλειψη ασφάλτου και αφετέρου από την ΔΕΗ στην ηλεκτροδότηση των τούνελ αφού μέχρι τώρα δίνεται αποσπασματικά το ρεύμα κι αναμένεται το προσεχές διάστημα η πλήρης ηλεκτροδότηση των σηράγγων.
Η διαδρομή πλέον γίνεται άνετα αφού ο δρόμος είναι στην τελική του φάση. Όπως πληροφορούμαστε το έργο θα επιθεωρήσει και ο υφυπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης που θα είναι στην Κομοτηνή την προσεχή Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου ενώ στην συνέχεια θα μεταβεί στον Έβρο για να δει την πορεία του έργου του κάθετου άξονα Κυπρίνου Ιβαήλοβγκραντ που είναι ένα ακόμη σημείο επαφής με την Βουλγαρία. Η ξενάγησή μας έγινε από τον διευθυντή Περιφερειακής υπηρεσίας Εγνατίας οδού Δημήτριο Γεράρδη με τζιπ της εταιρίας με ιδανικές συνθήκες καιρού ενώ δεν προλαβαίναμε να καταγράφουμε φωτογραφικά τους πυρετώδεις ρυθμούς ολοκλήρωσης των επίμαχων κομματιών και κυρίως του τμήματος που διασυνδέει τον δικό μας κάθετο με την Βουλγαρία. Βρεθήκαμε στην λευκή πυραμίδα της ελληνοβουλγαρικής μεθορίου σε 15 λεπτά από την Κομοτηνή αφού η απόσταση των 22 χιλιομέτρων διανύεται εύκολα κι ευχάριστα. Διανύουμε τα πέντε τούνελ που είναι ονοματισμένα Τυχερού, Κατερίνας, Νυμφαίας, Σολομώντα και Φρουρού. Συνεργεία μετά την οδοστρωσία δουλεύουν για τη ολοκλήρωση των λεπτομερειών. Επισημαίνεται η προσπάθεια και τα τεχνικά έργα που έγιναν.
Το τοιχίο αντιστήριξης από τα πιο
σημαντικά αθέατα έργα στον κάθετο άξονα
Η όλη προσπάθεια καταβάλλεται τεχνικά για την εναρμόνιση των επιπέδων Ελλάδας Βουλγαρίας στην ορεινή περιοχή ώστε να υπάρξει το σημείο σύγκλισης. Εκεί σ΄ένα φυσικό πλάτωμα επί βουλγαρικού εδάφους θα γίνει ο σταθμός ελέγχου με ευθύνη της Βουλγαρίας και αναμένεται να υπάρξει μια προκάτ κατασκευή προκειμένου να είναι εφικτή η διέλευση του δρόμου αφού η γειτονική χώρα που ήταν να ενταχθεί στην συνθήκη Σέγκεν τον Μάρτιο δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις κι έτσι θα προηγείται ο ανάλογος αστυνομικός έλεγχος των εισερχομένων. Μια οικογένεια από ζαρκάδια μας καλωσορίζει στο σημείο.
Η τεράστια διαφημιστική πινακίδα
είναι το μόνο στοιχείο που συναντάς στο βουλγαρικό έδαφος!..
Κινούνται ανενόχλητα αν και σε κοντινή απόσταση υπάρχει σπαστήρας χαλικιού που δουλεύει ασταμάτητα. Άγρια ζώα ακόμη και καφετιές αρκούδες έχουν δει οι εργαζόμενοι στο έργο.
http://www.xronos.gr/detail.php?ID=71646 |
|
Back to top |
|
 |
vas8 Senior Member


Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Fri Sep 02, 2011 11:19 pm Post subject: |
|
|
φοβερή φώτο. Το digital globe τα σπάει!!! ανανεώνεται με νέες φωτογραφίες από τα ίδια σημεία κάθε 4-5 εβδομάδες. Φοβερό αρχείο εικόνων! |
|
Back to top |
|
 |
alter100 Junior Member

Joined: 03 May 2007 Posts: 157
|
|
Back to top |
|
 |
Engineer Stadium Expert

Joined: 23 Jul 2007 Posts: 777
|
|
Back to top |
|
 |
prevezanos Senior Member

Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Sun Sep 04, 2011 8:00 pm Post subject: |
|
|
κάπου δήλωσε ο Μαγκριώτης ότι το πρώτο τμήμα της εργολαβίας Αμβρακία Άκτιο (από Αμβρακία ως Λουτράκι μέσω Κατούνας) θα είναι έτοιμο μέσα στο 2011!!! |
|
Back to top |
|
 |
Spirus Visitor

Joined: 21 Feb 2011 Posts: 7
|
Posted: Mon Sep 05, 2011 1:11 am Post subject: |
|
|
Quote: | Στην συνάντηση που είχαν ο βουλευτής Σπύρος Μαργέλης με τον Υφυπουργό Υποδομών, κ. Γιάννη Μαγκριώτη και το Γενικό Γραμματέα, κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο έγινε λόγος και για τις εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Άκτιο- Αμβρακία.
Συγκεκριμένα ζητήθηκε να δώσει όλες τις αναγκαίες οδηγίες για την επιτάχυνση του ρυθμού εκτέλεσης των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο ΑΚΤΙΟ - ΑΜΒΡΑΚΙΑ. Εκεί ο κος Μαγκριώτης έδωσε και τη μεγάλη είδηση για τον αυτοκινητόδρομο.
Ο Υφυπουργός βεβαίωσε το βουλευτή πως το έργο προχωράει χωρίς προβλήματα και με στόχο μέσα στο 2011 να δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα από Λουτράκι έως Αμβρακία που αποτελεί ουσιαστικά την ευρεία παράκαμψη της Αμφιλοχίας. |
Πηγή : http://www.ypodomes.com/show_newsid.php?news_id=7224 |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Tue Sep 06, 2011 5:53 pm Post subject: |
|
|
Μερικες φρεσκες φωτο που τραβηξε ο φιλος bill77 και τις αναρτω για λογαριασμο του. Αφορα το Αμβρακια-Ακτιο. Τυχον αποριες και σχολια για το δρομο θα τα δωσει ο ιδιος.
 |
|
Back to top |
|
 |
bill77 Full Member

Joined: 15 Jan 2011 Posts: 250
|
Posted: Tue Sep 06, 2011 6:24 pm Post subject: |
|
|
Ευχαριστώ τον Πίνδο για την ταχύτητα και την διευκόλυνση. Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες 18/8 από την εργολαβία Αμβρακία-Λουτράκι Βόνιτσας (δυτική παράκαμψη Αμφιλιχίας μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων), πρακτικά την 4η εργολαβία του κάθετου Άκτιο-Αμβρακίας και συγκεκριμένα από το οροπέδιο κάτω από την Κατούνα για όσους ξέρουν. Σε σχέση με 6-7 μήνες πριν που είχα ξαναπεράσει, το έργο ήταν πολύ προχωρημένο σε όλο του το μήκος εκτός από 2 περίπου χιλιόμετρα κοντά στην Αμβρακία και 500 μέτρα κοντά στο Λουτράκι. Οι δηλώσεις Μαγκριώτη για παράδοση του τμήματος εντός 2011 δε με βρίσκουν σε καμία περίπτωση σύμφωνο. Εκτός αν δώσουν το τμήμα με κάποιο λειτουργικό τρόπο για να συνδέεται με την παλιά εθνική οδό μέσω του προσφάτως αναβαθμισμένου επαρχιακού δρόμου που πάει προς Κατούνα στην περιοχή Σαμάρι (εργοστάσιο Knauf). Ξαναπέρασα προχθές, πηγαίνοντας Κέρκυρα, από τα υπόλοιπα τμήματα: πολύ μεγάλη πρόοδος σχεδόν παντού στις 10 μέρες που δούλεψαν μετά τις διακοπές. Ειδικά στην 3η εργολαβία (Λουτράκι-Δρυμός). Εκτιμώ πως πλέον δουλεύονται 40-42 από τα 48 χιλιόμετρα. Γενικά η εικόνα πολύ αισιόδοξη, υπερβολικά θα έλεγα συγκρίνοντας με τη γενικότερη μιζέρια... |
|
Back to top |
|
 |
komotineos New Member

Joined: 19 Dec 2008 Posts: 18
|
Posted: Tue Sep 06, 2011 10:45 pm Post subject: |
|
|
ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2011
Παραδιδεται κατά το ήμισυ... ο ελληνοβουλγαρικός κάθετος άξονας
06.09.2011
Το τέλος του τρέχοντος έτους προσδιόρισε ως ημερομηνίας παράδοσης των 14 χλμ του ορεινού τμήματος ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης κατά τη χθεσινή του επίσκεψη στο έργο.
Επιβεβαιώνονται οι φόβοι της τοπικής κοινωνίας, αφού δεν θα ολοκληρωθεί το πεδινό τμήμα των 9 χιλιομέτρων και η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται μέσω Καρυδιάς.
Παράδοση του ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα μέχρι το τέλους του 2012, αλλά χωρίς στο έργο να περιλαμβάνεται το τελευταίο πεδινό τμήμα των 9 χιλιομέτρων, υποσχέθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης κατά τη χθεσινή του επίσκεψη στην Κομοτηνή. Οι φόβοι της τοπικής κοινωνίας, όπως εκφράστηκαν μέσα στο δημοτικό και στο περιφερειακό συμβούλιο, ότι το έργο θα παραδοθεί στην κυριολεξία μισό επιβεβαιώθηκαν από επίσημα κυβερνητικά χείλη. Ο υφυπουργός έφτασε στο εργοτάξιο της κατασκευάστριας εταιρείας στην Πάνδροσο λίγο μετά τις 11 το πρωί, οπότε και ξεναγήθηκε στα εκτελούμενα έργα στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Κομοτηνής – Νυμφαίας – Μακάζα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Τον κ. Μαγκριώτη, συνόδεψε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Άρης Γιαννακίδης, πρόεδρος της «Εγνατίας Οδός ΑΕ» Αναστάσιος Μουρατίδης και στελέχη της εταιρείας.
Μόνο στο ελληνικό τμήμα του κάθετου άξονα οι οδηγοί θα διέρχονται μέσα από σήραγγες
Αγνωστη η ακριβής ημερομηνία παράδοσης των 14 χλμ
Η ακριβής ημερομηνία παράδοσης σε χρήση των 14 χλμ επί ελληνικού εδάφους δεν προσδιορίστηκε ούτε από τον αρμόδιο υφυπουργό, ο οποίος επικαλέστηκε ως αιτία καθυστέρησης τις καιρικές συνθήκες. Όπως δήλωσε αναλυτικά κ. Μαγκριώτης, «έχουμε τις απόλυτες διαβεβαιώσεις πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, εγώ θα έλεγα ας αφήσουμε και ακόμη λίγο, μέχρι τα τέλη του χρόνου, γιατί δεν ξέρουμε τι προβλήματα μπορούμε να συναντήσουμε κυρίως με τον καιρό, η ελληνική πλευρά θα είναι έτοιμη. Θα έχει ολοκληρώσει τα 14,8 χιλιόμετρα του βόρειου ορεινού τμήματος. Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας είναι το πιο μεγάλο έργο που έχει γίνει στην χώρα μας με συνολικό μήκος 670 χιλιόμετρα. Έχει απομείνει μόνο μια γέφυρα στο Μέτσοβο, όπου έχει σημειωθεί μια ενεργός κατολίσθηση, αλλά πιστεύω ότι με την δουλειά που κάνει η Εγνατία σε συνεργασία και με τους ξένους εμπειρογνώμονες ότι πολύ γρήγορα θα δοθεί στην κυκλοφορία».
Ο υφυπουργός χαρακτήρισε ως γεωοικονομικό άξονα το συνολικό έργο και πρόσθεσε, «η πολιτεία διαχρονικά σχεδιάζει και κατασκευάζει τους κάθετους άξονες, γιατί την Εγνατία δεν την βλέπουμε μόνο ως οριζόντιο άξονα για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση. Πρόκειται για έναν γεωοικονομικό άξονα, ένα δίκτυο υποδομών, μια ζώνη ανάπτυξης. Και οι κάθετες συνδέσεις με τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και με τα βιομηχανικά και παραγωγικά κέντρα, τις πύλες εισόδου και εξόδου, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια της βορείου Ελλάδος, του μεθοριακού χώρου, από την Ήπειρο μέχρι την Θράκη αλλά και την Θεσσαλία, είναι απαραίτητες και χαίρομαι γιατί ένα βασικό τμήμα αυτού του προγραμματισμού της ελληνικής πολιτείας ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες εδώ στην Θράκη».
Εργάτες και μηχανήματα εργάζονται πυρετωδώς και επί βουλγαρικού εδάφους
Εν αναμονή της έγκρισης του πεδινού τμήματος
Άγνωστη όμως δεν παραμένει μόνο η ακριβής ημερομηνία παράδοσης των 14 χλμ του ορεινού τμήματος, αλλά και η έναρξη κατασκευής του πεδινού τμήματος των 9 χλμ. Η κατασκευάστρια εταιρεία τελεί εν αναμονή της απόφασης της διαχειριστικής αρχής, όπως είπε ο επιβλέπων του κάθετου άξονα Αθανάσιος Βασιλειάδης, «αυτή την στιγμή το έργο βρίσκεται στην διαχειριστική αρχή για έγκριση, όσο πιο γρήγορα πάρουμε την έγκριση, τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσουμε. Πιθανόν να είναι σε 15 μέρες, σε 20, σε 1 μήνα, δεν νομίζω να είναι περισσότερο.
Με τη σειρά του κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι το επίμαχο τελευταίο τμήμα θα υλοποιηθεί σε ένα έτος από την ημερομηνία της προκήρυξης του. Όπως αναλυτικά δήλωσε, η αλλαγή της χάραξης για το νότιο τμήμα του καθέτου άξονα, η παράκαμψη ουσιαστικά των 9 χιλιομέτρων της πόλης της Κομοτηνής, αλλά και της περιαστικής ζώνης ήταν αναγκαία, γι’ αυτό ακριβώς υπήρξε και μια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του άξονα. Ήταν αναγκαία γιατί στην αρχική μελέτη και την χάραξη δεν είχαν ληφθεί υπόψη σοβαρά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικ
ά προβλήματα, αλλά και πολλές διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής αλλά και των εκπροσώπων των φορέων του νομού Ροδόπης. Μετά από εκτενή διαβούλευση η Εγνατία προετοίμασε όλες τις εναλλακτικές λύσεις, ώστε και να εξυπηρετείται η κίνηση στον κάθετο άξονα, αλλά και από την άλλη πλευρά να υπάρχουν οι παράδρομοι, να προστατεύεται το περιβάλλον και η περιαστική ζώνη. Το νότιο τμήμα των 9 χιλιομέτρων θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες από την έναρξη του έργου».
Στελέχη της Εγνατίας Οδός ΑΕ ξενάγησαν τον υφυπουργό
Γιάννη Μαγκριώτη στον κάθετο άξονα
Πάντως ο κ. Μαγκριώτης σπεύδοντας να προλάβει αντιδράσεις είπε ότι η Εγνατία οδός με τις αρμόδιες υπηρεσίες και με τη συνδρομή της τροχαίας, θα λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για τη διοχέτευση της κίνησης των οχημάτων μέσω των οικισμών, μέχρι την ολοκλήρωση του πεδινού τμήματος.
Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση, διαβεβαιώνει ο υφυπουργός
Συνολικά ο κάθετος άξονας επί ελληνικού εδάφους θα ξεπεράσει τα 90 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση του γίνεται από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου, αλλά η πρόσθετη χρηματοδότηση που απαιτείται, λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν με τις κατολισθήσεις, αλλά και με τα νέα τεχνικά στοιχεία που δεν υπήρχαν στις αρχικές μελέτες του ορεινού τμήματος, όπως και με τις αναγκαίες αλλαγές στο νότιο τμήμα κόστους 30 εκ. ευρώ, θα γίνει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το γεγονός ότι έπρεπε να διοχετευτούν χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου από εθνικούς πόρους κατέστησε ακόμη πιο δυσχερή την χρηματοδότηση, παραδέχτηκε ο υφυπουργός, «γιατί όπως ξέρετε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων εδώ και χρόνια είναι συρρικνωμένο και πολύ περισσότερο τώρα μέσα στην κρίση.
Παρόλα αυτά σε συνεργασία με το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης αποφασίσαμε ότι η χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του άξονα είναι έργο απόλυτης προτεραιότητας και γι’ αυτό ακριβώς δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην ροή της χρηματοδότησης».
Επίκειται συνάντηση Γ. Μαγκιωτή με τον Βούλγαρο ομόλογό του
Όσον αφορά την εξέλιξη του έργου από βουλγαρικής πλευράς, αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο συνάντησης, που θα έχει τις επόμενες ημέρες ο Γιάννης Μαγκριώτης με τον Βούλγαρο ομόλογό του. Ο υφυπουργός υποδομών κατά την επίσκεψή του στο έργο και φτάνοντας στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα διαπίστωσε ότι και εκεί οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Επιπλέον ενημερώθηκε ότι οι Βούλγαροι προετοιμάζουν το έδαφος για την τοποθέτηση του σταθμού ελέγχου και δηλώνουν αισιόδοξοι ότι θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι 15 Οκτωβρίου. Υπάρχουν όμως προβλήματα, όπως κατολισθήσεις, που καθιστούν ανέφικτη την υλοποίηση του έργου σε 1,5 μήνα. Νεότερες πληροφορίες για την πορεία του άξονα στη Βουλγαρία, θα γίνουν γνωστές μετά τη συνάντηση των αρμόδιων υπουργών των δύο χωρών.
Ο κάθετος άξονας εκτελείται κανονικά, παρά τις Κασσάνδρες, δήλωσε ο Γ. Πεταλωτής
Το όνειρο δεκαετιών για την περιοχή μας, να αρθεί η συγκοινωνιακή απομόνωση, βαίνει προς υλοποίηση οριστικά με την πλήρη Εγνατία Οδό, κομμάτι της οποίας είναι ο πολυαναμενόμενος κάθετος άξονας Κομοτηνής – Κίρτζαλι. Τα παραπάνω δήλωσε ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Πεταλωτής αποστέλλοντας ανακοίνωση με αφορμή την επίσκεψη Γιάννη Μαγκριώτη στη Ροδόπη.
[img]http://www.xronos.gr/Pictures%202011/09-2011/06-09-2011/kathetos_axonas_05.jpg
[/img]
Εργάτες και μηχανήματα εργάζονται πυρετωδώς και επί βουλγαρικού εδάφους
Ο κ. Πεταλωτής δήλωσε τα εξής: «ο κάθετος άξονας προς τη Βουλγαρίας εκτελείται κανονικά, παρά τις Κασσάνδρες που δηλητηριάζουν τις αγωνίες της τοπικής κοινωνίας. Χωρίς να είναι καθόλου αυτονόητο, κατορθώσαμε την τελευταία διετία, στην πιο δύσκολη οικονομική συγκυρία, να εξασφαλίζουμε την επαρκή χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του κρίσιμου αυτού έργου, να εγγυούμαστε την κανονική του εκτέλεση, να βρίσκουμε λύσεις απεμπλοκής στα σημεία εκείνα που η προηγούμενη κυβέρνηση άφηνε είτε στην τύχη είτε σε ακατάλληλες προσεγγίσεις, τεχνικά και κοινωνικά. Απαιτείται βέβαια η διάθεση του έργου προς χρήση στους πολίτες, το συντομότερο δυνατό, χωρίς καθυστερήσεις.
Η κυβέρνηση πέραν της αυτονόητης υλοποίησης του έργου, έχει συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόσθεση επιπλέον 30 εκατομμυρίων ευρώ από εθνικούς πόρους σε πολύ δύσκολη συγκυρία, πέραν των 90 εκατομμυρίων ευρώ συγχρηματοδοτούμενων με τα οποία εκτελείται ως τώρα το σύνολο του έργου και στη γρήγορη απεμπλοκή και εξισορρόπηση των αναγκών της τοπικής κοινωνίας για την εξεύρεση λύσης στην χρόνια εκκρεμούσα χάραξη του πεδινού τμήματος».
Αισιόδοξος για σύνδεση Εγνατίας με ΒΙ.ΠΕ. και Μαρώνεια, ο περιφερειάρχης
Τις εντάξεις δύο νέων έργων υποδομών, τα οποία θα δώσουν άλλη πνοή στην Ροδόπη, ανακοίνωσε μετά το τέλος της επίσκεψης στον κάθετο άξονα ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ.
Ο κ. Γιαννακίδης έκανε γνωστό ότι μέχρι τέλος του έτους, θα υποβληθεί ο φάκελος, σε πρόσκληση που έχει ενεργοποιηθεί από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, για την κατασκευή του κόμβου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής. «Πρόκειται για ένα διαχρονικό αίτημα της κοινωνίας και του Επιμελητηριακού κόσμου της Ροδόπης», δήλωσε ο περιφερειάρχης.
Στόχος επίσης είναι στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να προχωρήσει η ένταξη του κόμβου στην περιοχή της Διώνης και έτσι να επιτευχθεί η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με την Μαρώνεια.
http://www.xronos.gr/detail.php?ID=71803 |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Sep 07, 2011 6:20 pm Post subject: |
|
|
Ευχαριστα τα νέα από τον αξονα Αμβρακια Ακτιο. Τα ίδια νέα είχα μάθει και εγώ από φιλικό άτομο που εργάζεται στα έργα.
Τώρα σχετικά με την παράδοση του πρώτου τμήματος δεν μου φαίνεται και τόσο απίθανο. Έτσι και αλλιως το πρώτο τμήμα του δρόμου ( σύνδεση με ε.ο. Αντιρριου -Ιωαννίνων και Ιόνια οδό) ειναι εκτός των αρχικών εργολαβιών που προκηρύχθηκαν επί Σουφλια όπως έχουμε πει και παλιότερα. Κάποτε είχαν πει ότι θα γίνει συμπληρωματική σύμβαση για αυτό το έργο αλλά δεν πρέπει να έχει γίνει ακόμα τίποτα εκτός από τη μελέτη. Το ατομο που δουλεύει στα έργα μου είπε ότι το κομμάτι αυτό είναι στο αέρα και είναι σιγουρος ότι για χρόνια η σύνδεση θα γίνεται μέσω του δρόμου για Κατουνα.
Πάντως μπορεί να μας φαίνεται αστείο αλλά ο συγκεκριμένος κόμβος για να γίνει ανισόπεδος και να εξυπηρετεί όλες τις συνδέσεις θα είναι αρκετό το κόστος καθώς το σημείο είναι στενό και τα απαιτούμενα τεχνικα αρκετά. |
|
Back to top |
|
 |
lkilint Junior Member

Joined: 23 Sep 2008 Posts: 79 Location: Kalamata-Sparti
|
Posted: Thu Sep 08, 2011 6:24 pm Post subject: |
|
|
Tην προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκα στο Σουλάρι Μεγαλόπολης για επαγγελματική ενασχόληση...
Τα πρώτα 5 χιλιόμετρα του Λεύκτρο-Σπάρτη είναι πλήρως έτοιμα...
Πάρτε φώτο...κατεύθυνση προς Μεγαλόπολη...
Κατεύθυνση προς Σπάρτη
Διασταυρώνοντας πληροφορίες όμως για τα τελευταία 5 χιλιόμετρα κοντά στη Σπάρτη τα νέα από τους αρχαιολόγους είναι δυσιοίωνα...πέσανε σε ολόκληρη πόλη από τον Καραβά και κάτω...προς Σπάρτη...
Την επόμενη εβδομάδα δουλειάς επιτρέποντος και 4Χ4 διαθέτων..θα πέσει ένα γερό σκανάρισμα εργοταξιακό με επίσημη άδεια...ώστε να έχουμε πλήρη ενημέρωση...για το που είναι τα πράγματα και αν υπάρχει διάθεση να δοθεί σε κυκλοφορία ένα πολύ μεγάλο κομμάτι...(π.χ. μέχρι τον Καραβά...η επαρχιακή οδός 2 της Λακωνίας περνάει στα 10μ από τον αυτοκινητόδρομο..) ή και μέχρι τον Κόμβο της Πελάνας..
Παράλληλα υπάρχει έντονη φημολογία -δείτε και συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου της Πελοποννήσου στις 29/08...για "Προσωρινή αποκατάσταση των Βουτιάνων" |
|
Back to top |
|
 |
kostakakis New Member

Joined: 13 Jan 2009 Posts: 39
|
Posted: Thu Sep 08, 2011 8:24 pm Post subject: Τσακώνα - Καλαμάτα |
|
|
Τσακώνα - Καλαμάτα από... ψηλά
 |
|
Back to top |
|
 |
prevezanos Senior Member

Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Fri Sep 09, 2011 6:10 pm Post subject: |
|
|
ariskop wrote: | Τώρα σχετικά με την παράδοση του πρώτου τμήματος δεν μου φαίνεται και τόσο απίθανο. Έτσι και αλλιως το πρώτο τμήμα του δρόμου ( σύνδεση με ε.ο. Αντιρριου -Ιωαννίνων και Ιόνια οδό) ειναι εκτός των αρχικών εργολαβιών που προκηρύχθηκαν επί Σουφλια όπως έχουμε πει και παλιότερα. Κάποτε είχαν πει ότι θα γίνει συμπληρωματική σύμβαση για αυτό το έργο αλλά δεν πρέπει να έχει γίνει ακόμα τίποτα εκτός από τη μελέτη. Το ατομο που δουλεύει στα έργα μου είπε ότι το κομμάτι αυτό είναι στο αέρα και είναι σιγουρος ότι για χρόνια η σύνδεση θα γίνεται μέσω του δρόμου για Κατουνα.
Πάντως μπορεί να μας φαίνεται αστείο αλλά ο συγκεκριμένος κόμβος για να γίνει ανισόπεδος και να εξυπηρετεί όλες τις συνδέσεις θα είναι αρκετό το κόστος καθώς το σημείο είναι στενό και τα απαιτούμενα τεχνικα αρκετά. |
Έχω την εντύπωση ότι τελικά η σύνδεση συμπεριλήφθηκε στην εργολαβία, δεν είμαι όμως και τόσο σίγουρος. Πάντως ο δρόμος σε εκείνο το σημείο κατασκευάζεται σε μεγάλο ύψος σε σχέση με τον επαρχιακό δρόμο. Δεν μου φαίνεται εύκολο να ενωθούν.
Μακάρι να ολοκληρωθεί σύντομα και μακάρι να ενωθεί απευθειας με παρακαμψη Αγρινίου. |
|
Back to top |
|
 |
EAGLE Junior Member

Joined: 26 May 2011 Posts: 100
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 11:12 am Post subject: |
|
|
Πρεβεζάνε,
Το τέλος της παράκαμψης του αγρινίου πόσα χλμ απέχει από την Αμβρακία? Ερωτώ στη περίπτωση που ξαναρχίσουν τα έργα σην Ιονία αν είναι εφικτό να πέσουν με τα μούτρα σε αυτό το διάστημα ώστε να ενοποιηθούν γρήγορα τα δύο κομμάττια. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1015 Location: athens
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 1:21 pm Post subject: |
|
|
Απεχουν 10,5 χιλιομετρα και μεχρι στιγμης εχει γινει περιπου το 50% του τμηματος. |
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 1:39 pm Post subject: |
|
|
Συμφωνα με την τελευταια 6μηνιαια εκθεση του Μορεα και οπως ειπε ο φιλος lkilint (αναμένουμε φωτο!!!) στον κλαδο Λευκτρο Σπαρτη τα πρωτα 5 χμ εχουν ολοκληρωθει και μεχρι το τελος του ετους
θα δωθουν αλλα 9 μεχρι το Λογκανικο. Επισης αναφερει οτι ολοκληρωσαν και τις απαλλοτριωσεις στα 6 χμ που ειχαν απομεινει και θα ξεκινησουν κι εκει οι χωματουργικες εργασιες.
Με τα αρχαια υπαρχει μια λιστα με 27 δεσμευμενες περιοχες του εν λογου κλαδου, απο την αρχαιολογια... γάμ@τα δηλαδη... μπλεξαμε  |
|
Back to top |
|
 |
vas8 Senior Member


Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 7:06 pm Post subject: |
|
|
ευχάριστα τα νέα από την Τσακώνα που θα δοθεί σε κυκλοφορία τους επόμενους 4 μήνες με παράκαμψη και που επίσημα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!
http://www.eleftheriaonline.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=10673
αντε να δούμε και το τελευταίο τμήμα, δηλ. τον περιφερειακό δρόμο της Καλαμάτας που παραμένει παγωμένος μεχρι να δοθεί λύση με τις ακριβές απαλλοτριώσεις.
lkilint σε ευχαριστούμε για τις σπάνιες φωτογραφίες από το τμήμα Λεύκτρο Σπάρτη και περιμένουμε και τις υπόλοιπες που μας υποσχέθηκες.
Ελπίζω να έχουμε νέους Λάκωνες ανταποκριτές σύντομα και να μη "καθαρίζουν" και για το τμήμα αυτό οι Μεσσήνιοι. |
|
Back to top |
|
 |
vag1 Junior Member

Joined: 29 Feb 2008 Posts: 115
|
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 8:04 pm Post subject: |
|
|
@ Lkilint:
Ανυπομονώ να δω φωτογραφίες από το Λεύκτρο-Σπάρτη.
@ vas8:
Ελπίζω και εγώ να βρεθεί ένας Λάκωνας να μας ενημερώνει. Δυστυχώς ως μόνιμος κάτοικος εξωτερικού πλέον, η παροχή φωτορεπορτάζ και πληροφοριών στο forum είναι αδύνατη.
@ vag1:
Τα εν λόγω βιντεάκια τα έχει ανεβάσει το μέλος Falusi στην ιστοσελίδα skyscrapercity.com. |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 9:02 pm Post subject: |
|
|
Τελεια βιντεακια. Οδηγησα λιγο φετος το κομματι Καρτερι-Ιωαννινα (Εγνατια) και μπορω να πω οτι ειναι καταπληκτικος δρομος. Σε ορισμενα κομματια πηγαινες ανετα 200 και δεν το καταλαβαινες. Στα υπολοιπα με μεγαλη ασφαλεια 140-160 και δεν καταλαβαινες κιχ. Υποδειγμα δρομου. Μακαρι να ηταν ολα τα κυρια οδικα δικτυα ετσι  |
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 9:58 pm Post subject: |
|
|
Πράγματι τα βιντεάκια είναι τέλεια... Όντως η Εγνατία είναι υποδειγματικός αυτοκινητόδρομος που όλο και θα βελτιώνεται πιστεύω...
Μιάς που λέμε για την Εγνατία πριν κάνα μήνα έστειλα ένα mail στην Εγνατία να ρωτήσω αν σκοπεύουν να αντικαταστήσουν τις λίγες, είναι η αλήθεια πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί παλαιότερα και είναι εκτός των νέων προδιαγραφών (πεζά γράμματα, κωδικοποίηση). Μου απάντησαν μέσα σε 2 μέρες (!) και μου είπαν ότι οι παλιές πινακίδες είναι πολύ λίγες και ότι εφόσον δεν επηρρεάζουν την ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο θα ήταν περιττό έξοδο να αντικάτασταθούν και θα αντικαθίστανται σταδιακά όταν καταστρέφονται ή φθίρονται.... |
|
Back to top |
|
 |
prevezanos Senior Member

Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Sun Sep 11, 2011 11:18 pm Post subject: |
|
|
@Eagle
είναι όντως κοντά στα 10 χλμ όπως αναφέρθηκε, αλλα το μισό είναι τελείως ανέγγιχτο. Δλδ ή απαλλοτριώσεις ή αρχαιολογικά...
και μιας και ανέφερα απαλοτριώσεις...
διάβασα την ανακοίνωση της ολυμπίας και έλεγε ότι στο Κόρινθος Πάτρα έχουν αποδοθει οριστικά για εργασίες το 77% του χώρου και τα υπόλοιπα εκκρεμούν
Και ο Μαγκριώτης΄λέει ότι το κράτος έχει ολοκληρώσε κάθε υποχρέση που απορρέει από τη σύμβαση....
Τι ισχύει???? Ακόμα με τις απαλλοτριώσεις ασχολούμαστε...??? |
|
Back to top |
|
 |
corsakias Senior Member

Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Mon Sep 12, 2011 8:17 am Post subject: |
|
|
Πολυ ωραια βιντεο! Ακουγα για τα τουνελ στην ηπειρο αλλα σχεδον τρομαξα με το βιντεο. Απο τουνελ βγαινεις σε τουνελ μπαινεις!
Τεραστιο εργο με μεγαλη αξία που μπορει να το καταλαβει μονο οποιος κυκλοφορουσε τη περιοχη, και οχι μονο, πριν την εγνατια οδο και μετα! |
|
Back to top |
|
 |
|