View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon May 31, 2010 7:57 pm Post subject: |
|
|
O σημερινός δρόμος διέρχεται σχεδόν μέσα από τα Καλύβια, συνεχίζει με αρκετά άσχημες συνθήκες μέχρι το Λαγονήσι ενώ στη συνέχεια στρίβει προς την Ανάβυσσο. Το τελευταίο τμήμα έχει σαφώς καλύτερες συνθήκες αλλά όχι τίποτα ιδιαίτερο. Όλος ο άξονας είναι στενός 1+1 επικίνδυνος και σε συντριπτικό ποσοστό με διπλή γραμμή.
Λογικά μιλάμε για οδό ταχείας κυκλοφορίας 2+2 (στα πρότυπα της λεωφόρου Λαυρίου και της Βάρης - Κορωπίου). Με την αναβάθμιση αυτού του άξονα ολοκληρώνεται ένα αξιόπιστο δίκτυο οδικών αξόνων στην άκρη της Αττικής χωρίς την ανάγκη των αυτοκινητοδρόμων που έτσι και αλλιώς έχουν κοπεί οριστικά. Α χρειάζεται επειγόντως βελτίωση το Λαύριο- Σούνιο!!
Από τη στιγμή που ως αρχή του άξονα αναφέρεται ο κόμβος του Ιππικού Κέντρου μιλάμε για καινούργια χάραξη που θα παρακάμπτει τα Καλύβια στα πρώτα km. Λογικά μετά θα έχουμε διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου με τοπικές βελτιώσεις στη χάραξη. Στα όρια του Λαγονησίου υπάρχει μία σχετική στενότητα αλλά θα περάσει χωρίς πολλά προβλήματα. Στη συνέχεια μέχρι την Ανάβυσσο υπάρχει στα περισσότερα σημεία επαρκής χώρος για διαπλάτυνση και η χάραξη λογικά θα μείνει η ίδια. |
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 64
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 7:26 am Post subject: |
|
|
Γνωρίζει κανείς αν είναι ανοιχτή η παράκαμψη του Αγρινίου? |
|
Back to top |
|
 |
bokomolech Junior Member

Joined: 17 Jul 2007 Posts: 151 Location: Patra
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 8:42 am Post subject: |
|
|
Είναι κλειστή (για ένα μήνα) στο ρευμα από Πάτρα για Άρτα, γιατί ρίχνουν άσφαλτο. Το άλλο ρεύμα λειτουργεί κανονικά και θα κλείσει και αυτό στις 18 Ιουνίου για ένα μήνα. |
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 64
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 9:44 am Post subject: |
|
|
Αυτό είχε ξανασυμβεί πέρυσι. |
|
Back to top |
|
 |
bokomolech Junior Member

Joined: 17 Jul 2007 Posts: 151 Location: Patra
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 12:16 pm Post subject: |
|
|
Έτσι είναι. Πέρυσι είχαν κλείσει κάθε ρεύμα για ένα μήνα για να ρίξουν άσφαλτο στο κομμάτι της παράκαμψης που είχε κατασκευάσει το δημόσιο. Φέτος το κάνουν για το υπόλοιπο κομμάτι που ήταν ημιτελές και το "ολοκλήρωσε" η Νέα Οδός και μέχρι πρόσφατα είχε κίτρινη διαγράμμιση.
Τώρα, γιατι το κάνανε έτσι σπαστά, δε μπορώ να το καταλάβω. |
|
Back to top |
|
 |
agr-engineer Full Member

Joined: 20 Mar 2008 Posts: 323
|
|
Back to top |
|
 |
mike Full Member

Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 4:26 pm Post subject: |
|
|
ariskop wrote: | O σημερινός δρόμος διέρχεται σχεδόν μέσα από τα Καλύβια, συνεχίζει με αρκετά άσχημες συνθήκες μέχρι το Λαγονήσι ενώ στη συνέχεια στρίβει προς την Ανάβυσσο. Το τελευταίο τμήμα έχει σαφώς καλύτερες συνθήκες αλλά όχι τίποτα ιδιαίτερο. Όλος ο άξονας είναι στενός 1+1 επικίνδυνος και σε συντριπτικό ποσοστό με διπλή γραμμή.
Λογικά μιλάμε για οδό ταχείας κυκλοφορίας 2+2 (στα πρότυπα της λεωφόρου Λαυρίου και της Βάρης - Κορωπίου). Με την αναβάθμιση αυτού του άξονα ολοκληρώνεται ένα αξιόπιστο δίκτυο οδικών αξόνων στην άκρη της Αττικής χωρίς την ανάγκη των αυτοκινητοδρόμων που έτσι και αλλιώς έχουν κοπεί οριστικά. Α χρειάζεται επειγόντως βελτίωση το Λαύριο- Σούνιο!!
Από τη στιγμή που ως αρχή του άξονα αναφέρεται ο κόμβος του Ιππικού Κέντρου μιλάμε για καινούργια χάραξη που θα παρακάμπτει τα Καλύβια στα πρώτα km. Λογικά μετά θα έχουμε διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου με τοπικές βελτιώσεις στη χάραξη. Στα όρια του Λαγονησίου υπάρχει μία σχετική στενότητα αλλά θα περάσει χωρίς πολλά προβλήματα. Στη συνέχεια μέχρι την Ανάβυσσο υπάρχει στα περισσότερα σημεία επαρκής χώρος για διαπλάτυνση και η χάραξη λογικά θα μείνει η ίδια. |
Πρόκειται για διαπλάτυνση σε σωστή διατομή 1+1 υφιστάμενου ασφαλτόδρομου που παρακάμπτει τα Καλύβια από δυτικά και κάπου συναντάει την υφιστάμενη οδό προς Λαγονήσι την οποία και βελτιώνει. Έργο που έσπρωξε ο Σουφλιάς για να πηγαίνει πιο γρήγορα στο εξοχικό του... ξέρετε, το ψιλοαυθαίρετο...
Πάντως μην περιμένετε ευθείες για προσπέρασμα, θα είναι ένα συνεχές απαλό ζικ-ζακ και όποιον πάρει ο χάρος.
Α και ο κλάδος Κορωπί - Κίτσι - Αγ. Μαρίνα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού πάλι για να πηγαίνει γρήγορα ο Σουφλιάς στο εξοχικό του ήταν, δεν υπήρχε σε παλιότερη έκδοση... |
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 4:26 pm Post subject: |
|
|
Στο συνολο, μετα την ολοκληρωση ολων των μεχρι στιγμης υπο κατασκευη εργων, μπορειτε να μου πειτε ποσα χιλιομετρα με προδιαγραφες αυτοκινητοδρομου και ποσα με ταχειας κυκλοφοριας θα εχουμε στην ελλαδα;
Ευχαριστω |
|
Back to top |
|
 |
per88 Full Member

Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
|
Back to top |
|
 |
vas8 Senior Member


Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 12:54 pm Post subject: |
|
|
Επιτέλους ημερομηνία από επίσημα χείλη για το Παραδείσια-Τσακώνα (όρια Αρκαδίας Μεσσηνίας) που κατασκευάζει το ΥΠΟ ΜΕ ΔΙ (παλαιό ΥΠΕΧΩΔΕ) μετά από τις κατολισθήσεις του 2002.
Πάμε για Ανοιξη το 2011, όπως είχα προβλέψει σε προηγούμενο post.
Φαντάζομαι ότι μαζί θα μπορεί να δοθεί και τμήμα του Μορέα εντός της Μεσσηνίας, μέχρι τον Μελιγαλά. Το υπόλοιπο μέχρι το Νοσοκομείο της Καλαμάτας πάει για φθινόπωρο του 2011.
Ο περιφεριακός Καλαμάτας θα καθυστερήσει λόγω απαλλοτριώσεων οι οποίες θα είναι ακριβές και δεν έχουν προχωρήσει.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Καλαμάτας, σελ 1, 2/6/2010
http://www.eleftherianews.gr |
|
Back to top |
|
 |
agr-engineer Full Member

Joined: 20 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 9:05 pm Post subject: |
|
|
1-6-2010
Συνεδριάζει τη Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010 στις 18:30 μ.μ. το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας
Γνωμοδότηση του Ν.Σ. επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου με τίτλο: «Σύνδεση Ιονίας Οδού με Αστακό: Τμήμα Γέφυρα Γουριάς – Πλατυγιάλι (Χ.Θ. 7+200 έως 20+300)».
Εισηγητής: Ο κ. Καπώνης Δημοσθένης (Αντινομάρχης).
http://www.aitnia.gr/Default.aspx?id=289
Πιστώσεις θα υπάρξουν τέτοιες εποχές? |
|
Back to top |
|
 |
alter100 Junior Member

Joined: 03 May 2007 Posts: 157
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 2:08 pm Post subject: |
|
|
Στροφή Ρέππα στις συμβάσεις παραχώρησης για τα οδικά έργα.
Αλλάζει ρότα το υπουργείο Υποδομών, στο θέμα της ανακατασκευής του εθνικού οδικού δικτύου της Κρήτης. Οπως ανακοινώθηκε χθες, η κατασκευή και λειτουργία του βόρειου και νότιου οδικού άξονα του νησιού πρόκειται να γίνει με συμβάσεις παραχώρησης, κατά το πρότυπο των υπολοίπων εθνικών οδών.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_78_03/06/2010_403205 |
|
Back to top |
|
 |
Tanash Full Member


Joined: 19 Dec 2005 Posts: 219 Location: Λάρισα
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 2:22 pm Post subject: |
|
|
Κάτι άκουσα το πρωί για παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτες. Έχετε ακούσει τίποτα; Πάντως αν την παραχωρήσουν θα είναι απαράδεκτοι, τώρα που τελείωσε και επιτέλους με τα διόδια θα απέφερε κέρδη και στο κράτος.
------------------------
edit
Τώρα διάβαζα το άρθρο της Καθημερινής που έβαλε ο agr-engineer και όντως αναφέρει για παραχώρηση της εκμετάλευσης της εγνατίας. Τι ξεφτιλίκια είναι αυτά ρε παιδιά; |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 2:45 pm Post subject: |
|
|
Tanash, γιατί θα είναι απαράδεκτο; Το θέμα είναι καθαρά οικονομικό και διοικητικό. Εάν το κράτος πάρει χρήματα τώρα που τα χρειάζεται και δώσει τα έσοδα από τα διόδια στο μέλλον, ίσως να έχει λογική, έτσι δεν είναι; Δεν είμαι αναγκαστικά υπέρ αλλά δεν είναι ούτε σκάνδαλο ούτε απαράδεκτο, είναι μια καθαρά οικονομική και δημοσιονομική απόφαση.
Επίσης, για κάποιο λόγο, εμπιστεύομαι περισσότερο ιδιώτες για την συντήρηση της Εγνατίας παρά το (Ελληνικό) κράτος. Εάν την είχαν ιδιώτες, σίγουρα θα είχαμε ΣΕΑ (τα οποία εκτός από το να παρέχουν απαραίτητες υπηρεσίες στους οδηγούς προσφέρουν και έσοδα) πολύ πριν. |
|
Back to top |
|
 |
Tanash Full Member


Joined: 19 Dec 2005 Posts: 219 Location: Λάρισα
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 2:48 pm Post subject: |
|
|
Για να καταλάβω τι εννοούν σαν παραχώρηση, θα δίνει ενοίκιο ο παραχωρησιούχος στο ελληνικό κράτος και θα λαμβάνει αυτός τα διόδια; Πιο αποδοτικό δεν θα είναι να συλλέγει τα διόδια το κράτος; Δεν ξέρω, εμένα μου φαίνεται παράξενο όλο αυτό, αλλά δεν έχω γνώσεις οικονομικών για να μπορώ να ξέρω αν είναι κάτι αποδωτικό για το κράτος |
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 2:59 pm Post subject: |
|
|
Είμαι όμως περίεργος να δω τι τιμές θα βάλουν στα διόδια. Διότι δεν μπορείς να έχεις την Ολύμπια Οδό ή την Ιόνια που τις φτιάχνεις από την αρχή με μία Χ τιμή ανά χιλιόμετρο, και να βάζεις ίδια τιμή στην Εγνατία που την παίρνεις έτοιμη και συ απλά την συντηρείς. Είμαι υπέρμαχος των διοδίων, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι σκάνδαλο οι υψηλές τιμές. |
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 3:00 pm Post subject: |
|
|
Από το να ρημάξει όπως είχαν και οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι προτιμώ να παραχωρηθεί σε ιδιώτες οι οποίοι και θα συντηρούν το δρόμο συνέχεια και θα παρέχουν σε έκτακτες ανάγκες την απαραίτητη βοήθεια στους χρήστες της οδού, όπως ακριβώς και στην Αττική Οδό.
Φυσικά μαζί με τη παραχώρηση θα μπορούσαν να υποχρεώσουν τον παραχωρησιούχο να προβεί σε βελτιώσεις της χάραξης στη παράκαμψη Καβάλας καθώς και στο τμήμα Μέστη - Μάκρη. |
|
Back to top |
|
 |
vag3721 Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 4:11 pm Post subject: |
|
|
Τα έσοδα απο τα διόδια(ακόμα και με χαμηλές τιμές),υπερκαλύπτουν τα έξοδα συντήρησης.
Θα μπορούσε με τα έσοδα που περισσεύουν απο τα διόδια να φτιάξει δρόμους (με παραχώρηση πάντα),στους Νομούς που περνάει η Εγνατία,οι οποίοι θα έχουν διόδια αλλά απο μόνοι δεν θα ήταν ανταποδοτικοί.
Να ολοκληρώσει όλους τους κάθετους:
Ιγουμενίτσα-Πάργα-Πρέβεζα , Ιωάννινα-Κακαβιά , Κοζάνη-Λάρισα(με πολλά ερωτηματικά) , Βέροια-Σκύδρα-Αριδαία , Θεσ/νίκη-Γιαννιτσά-Έδεσσα-Φλώρινα , Ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ μέχρι τους Ευζώνους , Θεσ/νίκη-Κιλκίς , οι δρόμοι της Χαλκιδικής , Σέρρες-Δράμα-Καβάλα , 3 κάθετοι στην Θράκη.
Ή τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την Σιδηροδρομική Εγνατία που συζητάμε στο topic των Σιδηροδρόμων.
Είναι μεγάλο κεφάλαιο η εκμετάλλευση της Εγνατίας.
Πιστεύω ότι μόνο αν γίνουν αυτοί οι δρόμοι με λεφτά της Εγνατίας πρέπει να δεχθούν οι κάτοικοι διόδια αντίστοιχα με την υπόλοιπη Ελλάδα. |
|
Back to top |
|
 |
vas8 Senior Member


Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 4:28 pm Post subject: |
|
|
το κράτος και η Εγν. Οδός Α.Ε. έχει δανειστεί κάποια δις ευρώ από τράπεζες (νομίζω και από το ΤΤ) και οφείλει να τα ξεπληρώσει με διόδια από το 2008.
Μέχρι τώρα δεν έχει βάλει διόδια και τα χρέη τρέχουν.
Και εγώ συμφωνώ καλύτερα η συντήρηση και λειτουργία σε ιδιώτες παρά τα χάλια με τα σκουπίδια, ζερόχορτα, σπασμένες μπάρες και φράχτες και τις λακούβες του δημόσιου δρόμου.
Ανταποδοτικά ο παραχωρησιούχος της Εγνατίας θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει βελτιώσεις, κάθετους, ακόμα και το μετρό της Θεσσαλονίκης. |
|
Back to top |
|
 |
lkilint Junior Member

Joined: 23 Sep 2008 Posts: 79 Location: Kalamata-Sparti
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 5:01 pm Post subject: |
|
|
Kυκλικό ταξίδι Καλαμάτα-Σπάρτη-Τρίπολη-Καλαμάτα εχτές για επιθεωρήσεις....
Τρίπολη-Καλογερικό-Παραδείσια...το κόβω για τέλος Ιουλίου Αρχές Αυγούστο...άρχισαν ασφαλτοστρώσεις σε εκτενή τμήματα του δικτύου...
Στο Καλογερικό τέλειωσαν οι κοιλαδογέφυρες και δουλεύουν πλακωμένοι στο λατομείο...
Έχουν ελαφρώς κολλήσει στη διάβαση της επαρχιακής οδού διασταύρωση 9χλμ-Μάναρι-Βλαχοκερασιά-18 χλμ...αλλά θα το ξεπετάξουν φαντάζομαι σε κανα 15 ήμερο...
Απλά πρέπει να βάλω μια μέρα άδεια από τη δουλειά...και να κάνω γενική επιθεώρηση...για φωτογράφηση...
Και εντός Μεσσηνίας καλά πάνε..φτάσανε έξω από το χτήμα.....
Γενικώς ο Μωρέας φαίνεται ότι θα τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα...
Λεωνίδας |
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 9:39 am Post subject: |
|
|
Ένα άρθρο από το troktiko. Απ ότι φαίνεται είναι σίγουρη η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
"ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ: ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ"
Αντί να εγκαταστήσει αμέσως διόδια ώστε να αποκτήσει έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, η διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ αδρανεί, ενώ ταυτόχρονα απολύει το έμπειρο επιστημονικοτεχνικό δυναμικό, που συνέβαλε στην ολοκλήρωση του μεγαλύτερου οδικού έργου. Όμως με την αποχώρηση 15-20 μηχανικών κάθε μήνα, μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρία θα βρίσκεται σε αδυναμία να εκτελέσει όσα έργα έχει εξαγγείλει το Υπουργείο μέχρι το 2013, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και των άλλων κοινοτικών και εθνικών προγραμμάτων.
Σήμερα κανένα νέο έργο...
δεν έχει ξεκινήσει από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, ενώ παραμένουν ακόμα ανολοκλήρωτα τμήματα του κύριου άξονα και αρκετοί κάθετοι άξονες είτε δεν έχουν ολοκληρωθεί είτε δεν έχουν δημοπρατηθεί, όπως επίσης και η πολυδιαφημισμένη εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά στα διόδια, φαινομενικά επικρατεί αλαλούμ:
Από πρόσφατη συνέντευξη τύπου του Υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα και του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων έργων Σέργιου Λαμπρόπουλου σε ότι αφορά τα διόδια στην Εγνατία Οδό, προκύπτει πως άμεσα θα λειτουργήσουν οι σταθμοί διοδίων σε Πολύμυλο και Μάλγαρα, στη συνέχεια θα περάσουμε στο μεταβατικό σύστημα της χρονοχρέωσης (βινιέτα) και θα καταλήξουμε κάποτε στην εφαρμογή ενιαίου ηλεκτρονικού διαλειτουργικού συστήματος διοδίων. Δύο 24ωρα, όμως, αργότερα ο Αντιπρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και τ. Βουλευτής και Υπουργός Γιάννης Τσακλίδης, παρουσία του Υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη σε εκδήλωση στις Σέρρες, ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν άλλοι τρεις κλασσικοί σταθμοί διοδίων, στο Μαλακάσι, στο Νέστο μεταξύ Καβάλας και Ξάνθης και στο Νομό Έβρου.
Οι παλινωδίες αυτές όπως και η παραπομπή της εκμετάλλευσης στο μέλλον και με αμφίβολα συστήματα δεν είναι τυχαίες, αφού πληροφορίες λένε ότι η εκμετάλλευση της οδού θα περάσει στα χέρια των μεγαλοεργολάβων, ενώ θα μείνει στα χαρτιά η θυγατρική εταιρία που ιδρύθηκε από τον Σουφλιά το 2009, με σκοπό την αυτοτελή εκμετάλλευση των διοδίων και των Σταθμών Εξυπηρέτησης από την ίδια την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ.
Θα είναι βέβαια σκάνδαλο πρώτου μεγέθους να εκχωρηθεί η εκμετάλλευση της Εγνατίας στα ιδιωτικά συμφέροντα, διότι το σύνολο του έργου κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού (και της ΕΕ), χωρίς την παραμικρή συμβολή ιδιωτικών κεφαλαίων, τα οποία θα έρθουν εκ των υστέρων και αδαπάνως να καρπωθούν τεράστια κέρδη εκμεταλλευόμενα την ανικανότητα ( ; ) του κράτους και της πολιτικής ηγεσίας να προασπίσουν το δημόσιο συμφέρον. Η σημερινή λοιπόν αδράνεια και οι αντικρουόμενες εξαγγελίες εξυπηρετούν την πολιτική επιλογή της παραχώρησης, μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες και να φαίνεται πλέον ως μονόδρομος η εκμετάλλευση από τους ιδιώτες, λόγω και των υψηλών δανείων που έχει η Εταιρία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών φαίνεται ότι έχει επιλέξει την ιδιωτικοποίηση της εκμετάλλευσης της οδού με την μορφή ιδιότυπων συμβάσεων παραχώρησης. Δηλαδή η κοινοπραξία που θα αναλάβει τη διαχείριση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού, με τσουχτερά βέβαια διόδια, δεν θα έχει το κλασσικό κατασκευαστικό αντικείμενο, αλλά την προμήθεια και λειτουργία του απαραίτητου και πανάκριβου εξοπλισμού συλλογής και αστυνόμευσης, κάτι σαν μια νέα "παραχώρηση" δηλαδή, όχι ακριβώς στα πρότυπα των γνωστών μας συμβάσεων.
Την νέα πολιτική «αποκρατικοποίησης» έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτήσεων Σέργιος Λαμπρόπουλος, γενικός διευθυντής στην Εγνατία από το 1996 μέχρι το 2006 και μέχρι πρότινος στέλεχος της Κοινοπραξίας που προεισπράττει τα διόδια του ΠΑΘΕ. Ενώ λοιπόν το έμπειρο τεχνικό δυναμικό οδεύει στην ανεργία η νέα πολυμελής διοίκηση της Εταιρίας (τρεις εντεταλμένοι και ένας διευθύνων σύμβουλος) αδρανεί , μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες για την παραχώρηση - ξεπούλημα στους μεγαλοεργολάβους. Με την απαξίωση του δημόσιου φορέα να είναι το πρώτο στάδιο και την μετατροπή του σε μια συρρικνωμένη «καμαριέρα» των εργολάβων το τελευταίο το δημόσιο συμφέρον αποποιείται τα έσοδα του.
Προφητικά το ΒΗΜΑ με τίτλο «ανερμάτιστα διόδια» έγραφε στις 19-1-2010:
Το ελληνικό κράτος φέρεται στους εργολάβους σαν διαμερισματούχος που σε στιγμή τρέλας χαρίζει την περιουσία του στους νοικάρηδες. «Και μην ανησυχείτε για τα έξοδα μεταβίβασης. Όλα πάνω μου». Το ελληνικό κράτος αναλαμβάνει τις απαλλοτριώσεις, κάνει σχέδια και χρονοδιαγράμματα, υπολογίζει τα έξοδα, και μετά καλεί τους εργολάβους να διαχειριστούν την είσπραξη. Εντάξει, ο εργολάβος ρίχνει και τα μπετά. Το ελληνικό κράτος έχει χάσει την αυτοεκτίμησή του, οπότε δεν αντιδρά ή φέρεται συμπλεγματικά. Όλη αυτή η φασαρία που γίνεται με τα διόδια είναι ενδεικτική
Αντιθέτως, στην Εγνατία παρατηρείται μακαριότητα. Οι οδηγοί απολαμβάνουν τα 670 χιλιόμετρα εντελώς δωρεάν. Κανένας δεν σκέφτηκε ως τώρα να βάλει διόδια από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη, παρά το γεγονός ότι η συντήρηση του οδικού δικτύου κοστίζει 60 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Ας μη μετρήσουμε πόσες εκατοντάδες εκατομμύρια χάθηκαν από την Εγνατία τόσα χρόνια επειδή κανένας δεν πήρε την πρωτοβουλία να χρεώσει το έργο έστω με ένα συμβολικό τίμημα. Από τεμπελιά ή από υστεροβουλία ένα χρυσωρυχείο θάφτηκε. Να πούμε ενδεικτικά ότι ένας και μόνο σταθμός διοδίων, του ξεδοντιασμένου Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, θα μπορούσε να συντηρήσει τα ετήσια έξοδα όλης της Εγνατίας. Τα διόδια στην Κατερίνη, στον σταθμό Μαλγάρων, εισπράττουν 65 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Αν τη διαχείριση της Εγνατίας την είχαν αναλάβει Γάλλοι, Γερμανοί και Ιουδαίοι, θα είχαν ρεφάρει το έργο, θα είχαν φυτέψει τουλάχιστον 100 εισόδους, θα απασχολούσαν τουλάχιστον 2.000 άτομα και θα καβάτζωναν δυσθεώρητα κέρδη. Εν ολίγοις καθοδηγούμαστε στην εξύμνηση των ιδιωτών.
http://troktiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_8184.html |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 9:36 pm Post subject: |
|
|
Από ότι έχω καταλάβει από τα δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον της Εγνατίας μιλάμε για ιδιωτικοποίηση της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. και η διαφορά είναι μεγάλη σε σχέση με τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.
Αυτή τη στιγμή το Δημόσιο έχει άμεση ανάγκη από ζεστό χρήμα και μείωση των εξόδων. Με αυτή την κίνηση παίρνει κάποια εκατομμύρια άμεσα από τον ιδιώτη ενώ γλιτώνει και από τα έξοδα συντήρησης. Ο ιδιώτης θα εισπράττει τα διόδια αλλά και θα διαχειρίζεται και τους χώρους γύρω από τον αυτοκινητόδρομο για να αυξήσει επιπλέον τα έσοδα του ενώ ταυτόχρονα θα αποπληρώνει μέρος των δάνειων που πάρθηκαν για την κατασκευή. Μην περιμένετε ότι θα αναλάβει την κατασκευή νέων μεγάλων τμημάτων. Το πολύ πολύ να ολοκληρώσει κανένα κάθετο άξονα
Ουσιαστικά ενώ στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους παραχώρησε το Δημόσιο έτοιμα κομμάτια για να κατασκευαστούν νεά, σε αυτή την περίπτωση παραχωρεί έτοιμο δρόμο με αντάλλαγμα την ανάληψη τμήμα του χρέους και την άμεση εξεύρεση χρημάτων.
Υπό φυσιολογικές δημοσιοοικονομικές συνθήκες αυτή η απόφαση θα μπορούσε να βρει μεγάλο αντίλογο καθώς σε βάθος χρόνου το Δημόσιο χάνει αλλά στην παρούσα κατάσταση οι ανάγκες είναι άλλες και άμεσες ενώ μπορούμε να προσθέσουμε και την οικονομική αδυναμία ώστε να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία των διοδίων.
Στην ίδια λογική κινούνται και οι αποφάσεις για επιμήκυνση του χρόνου παραχώρησης στο "Ελ.Βενιζέλος" και στη Γέφυρα με άμεσα οικονομικά ανταλλάγματα και στην παραχώρηση της χρήσης σε περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια |
|
Back to top |
|
 |
per88 Full Member

Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 10:56 pm Post subject: |
|
|
per88 wrote: |
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας η Ολυμπία οδός πάει πίσω κατά 18 μήνες. |
Παραθέτω με καθυστέρηση τον σχετικό σύνδεσμο http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=167634
Τουλάχιστον το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο φαίνεται να παραδίδεται..πρώτο.
Να θυμίσω ότι τον προηγούμενο μήνα υπήρχαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή βάθρου άνω διάβασης νέου Ανισόπεδου Κόμβου Ζευγολατιού
Edit: 5 Ιουνίου
Διαβάστε κομμάτι της συνέντευξης της Υπουργού Τ.Μπιρμπίλη για την Ολυμπία οδό. http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=169574
Είτε λίγο είτε πολύ το συμπέρασμα που βγαίνει είναι στοπ.. στον Πύργο.
Edit2: 6 Ιουνίου-
Ιονία Οδός
http://www.proinoslogos.gr/pn/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=13&pid=5024
Επίσημη απάντηση από την εταιρεία όπου διαβεβαιώνει ότι καμία κοινοπραξία δεν φεύγει(ούτε από τον Ε-65) και αναφορά στα εγκατεστημένα εργοτάξια. Το ζήτημα του έργου φαίνεται ότι είναι ζητημάτα των απαλλοτριώσεων, αδειοδοτήσεων για λατομεία και αμμοχαλικοληψίες. |
|
Back to top |
|
 |
kastorus New Member


Joined: 23 May 2010 Posts: 11 Location: Καστοριά
|
Posted: Sun Jun 06, 2010 3:57 pm Post subject: |
|
|
Καλησπέρα σε όλους. Είμαι νέος στο forum, αν και το διαβάζω πολύ καιρό τώρα. Συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετέχουν, είστε μοναδικοί στο είδος σας.
Να δώσω κάποια μικρά νέα από τον κάθετο άξονα της Εγνατίας "Σίατιστα-Ιεροπηγή". Φαίνεται πως οδεύει πρός το τέλος του, αν και με ρυθμούς χελώνας.Η Ιόνιος που έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο μέρος του άξονα και κατασκευάζει το κομμάτι που έχει απομείνει (Α/Κ Βογατσικού - Α/Κ Αλιάκμωνα), φαίνεται ότι είτε έχει πληγεί από... τα της κρίσης, είτε έχει αναλάβει και κάποιο άλλο έργο και δίνει εκεί μεγαλύτερο βάρος.
Τώρα να πώ πρώτα ότι πρίν μερικούς μήνες παραδώθηκε στην κυκλοφορία ένα μικρό κομμάτι 4χλμ περίπου από τον (κάποτε) προσωρινό Ι/Κ Κωσταραζίου (είναι το σημείο όπου το παλιό τμήμα Κορομηλιά - Κωσταράζι του άξονα ενωνόταν με την εθνική οδό Καστοριάς - Κοζάνης) μέχρι τον Α/Κ Βογατσικού. Απ' όσο θυμάμαι δεν το έχει αναφέρει άλλος στο φορουμ (αν κάνω λάθος συγχωρέστε με) και βέβεια δεν εμφανίζεται ούτε στο site της Εγνατίας. Αυτοί πάλι απ' οτι βλέπω πωλούνται οπότε μάλλον δικαιολογούνται
Το υπόλοιπο τμήμα Α/Κ Βογατσικού - Α/Κ Αλιάκμωνα του άξονα που μένει να παραδωθεί ώστε και τυπικά να ολοκληρωθεί ο άξονας βρήσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο.Από τις λίγες γνώσεις που έχω και από αυτά που έχω καταλάβει διαβάζοντας το φόρουμ έχουνε περάσει σε όλο το τμήμα την πρώτη στρώση ασφάλτου. 'Εχουν μείνει απ' όσο καταλαβαίνω οι υπόλοιπες στρώσεις, η διαγράμμιση και η σήμανση. Αλλά πλέον κινούνται πάρα πολύ αργά και αναρωτιέμαι πραγματικά πότε θα τελιώσουν.
Πάντως οφείλω να πω ότι η Ιόνιος αφαλτοστρώνει όλο το τήμα Κορομηλιά - Κωσταράζι (είναι το πιο παλιό τμήμα που είχε κατασκευάσει η Τερνα αν δεν κάνω λάθος) μάλλον με την αντιολισθητική και άλλαξε το μεγαλύτερο μέρος των πινακίδων σήμανσης στο ίδιο τμήμα γιατί μέχρι πρίν ήταν... άστα να πάνε.
Είπα πολλά μάλλον για πρώτο ποστ, ελπίζω να συνεχίσεται όλοι το ίδιο δυναμικοί τώρα που τελείωσαν τα λεφτά και θα βλέπουμε το χιλιόμετρο με το σταγονόμετρο.  |
|
Back to top |
|
 |
medphys Visitor

Joined: 13 Oct 2008 Posts: 6
|
Posted: Sun Jun 06, 2010 9:59 pm Post subject: |
|
|
καλα τα λες kastorus. κινουνται εκνευριστικά αργά όμως ...κανω σχεδόν κάθε μέρα το δρομολόγιο. έχουν κλείσει εδώ και δύο εβδομάδες το ρεύμα προς Σιατιστα απο τον κόμβο Αργους έως και το Βογατσικό για ασφαλτόστρωση. Τώρα συνεχίζουν την ασφαλτόστρωση στο υπο κατασκευή τελευταίο τμήμα, χωρίς να ανοίγουν αύτο που έχει παραδωθεί παλαιότερα. Δεν καταλαβαίνω τι σχεδιάζουν...μάλλον να το δώσουν στην κυκλοφορία όλο μαζί το ρεύμα για Σιατιστα, ολοκληρωμένο πια... |
|
Back to top |
|
 |
|