View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Wed May 26, 2010 1:11 pm Post subject: |
|
|
Τι άλλο θα σκεφτούν...;;;
Δείτε σε αναπαράσταση τρισδιάστατων γραφικών μια ιδέα για ένα τρένο που θα μπορούσε να απαλλάξει τους επιβάτες του από το μαρτύριο των ενδιάμεσων στάσεων αφού δε σταματάει ποτέ. Η αποβίβαση και επιβίβαση των ταξιδιωτών του επιτυγχάνεται μέσω αποσπώμενων βαγονιών που εναλλάσσονται εν κινήσει από καθώς το κυρίως τρένο προσεγγίζει τον εκάστοτε σταθμό.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
http://www.youtube.com/watch?v=jMKHmWmfilA
http://troktiko.blogspot.com/2010/05/blog-post_8969.html |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Thu May 27, 2010 3:05 pm Post subject: |
|
|
http://ypodomes.blogspot.com/2010/05/7-monorail.html
Quote: | ΟΛΠ: Ενδιαφέρον από 7 για το monorail στον Πειραιά!
Το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα προετοιμάζεται να αναπτύξει το δικό του δίκτυο monorail!! O ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιά) έστειλε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την δημιουργία monorail περιμετρικά του λιμανιού, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετούνται οι δεκάδες χιλιάδες επιβατών του αλλά και η τοπική μετακίνηση των Πειραιωτών από τη μια γωνιά του λιμανιού στην άλλη. Το κόστος κατασκευής του αγγίζει τα 70 εκ ¤ και η δημοπράτηση του αναμένεται να ολοκληρωθεί (εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις κλπ) εντός του 2011. Οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι οι:
1.BOMBARDIER TRANSPORTATION ΕΛΛΑΣ Α.Ε., θυγατρική της BOMBARDIER TRANSPORTATION G.m.b.H. (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα τη Γερμανία). |
τι λετε γιαυτο?  |
|
Back to top |
|
 |
jackoharas Junior Member


Joined: 24 Jan 2006 Posts: 166 Location: Λεμπέτ
|
Posted: Thu May 27, 2010 7:56 pm Post subject: |
|
|
Μικρότερο από ό,τι προέβλεπαν οι αρχικές μελέτες θα είναι το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ, που σχεδιάστηκε να κατασκευαστεί στον χώρο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου Θεσσαλονίκης
http://www.makthes.gr/news/reportage/55860/ |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu May 27, 2010 8:33 pm Post subject: |
|
|
Ο ιδιωτικός Ιταλικός Operator NTV, επιβεβαίωσε ότι ξεκινά δρομολόγια με τα AGV τον Σεπτέμβρη του 2011.
http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/10/ntv-readies-for-italo-high-speed-launch.html
Ο chairman του NTV είναι ο Luca di Montezemolo, πρόεδρος της Ferrari ! Ενδιαφέρον...
Υ.Γ
Προβλέπεται το σχετικό "πρήξιμο" απ' τους Γάλλους, που κατάφεραν (40 χρόνια μετά τους Ιάπωνες!) να κατασκευάσουν Ηλεκτρική Αυτοκινητάμαξα Υψηλών Ταχυτήτων...  |
|
Back to top |
|
 |
Dromeas Full Member


Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 10:42 pm Post subject: |
|
|
Ταρατζούμ-ταρατζούμ !
Οι Μαλαισιανοί έπιασαν επίσημα τα 160 kmph κατά την διάρκεια δοκιμών στην νέα (μετρική) γραμμή Ipoh-Padang...
http://www.youtube.com/watch?v=ihPO-pzAfmw&feature=player_embedded
Η ολοκαίνουρια αποστράπτουσα EMU με την οποία έγινε το παραπάνω:
http://www.youtube.com/watch?v=zx-NfUThZQk&feature=player_embedded
Δείτε διπλή γραμμάρα, με Ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση, Automatic Train Protection...
Αφιερωμένο σε κάποιους στην ΕΡΓΟΣΕ και στον ΟΣΕ που μας παραμύθιαζαν ότι το κανονικό εύρος στην Πελλοπόνησο θα "αναβάθμιζε" το δίκτυο !
Και μιας και είμαστε στην Μαλαισία, δείτε εδώ το μετρικό κτήνος των 120 τόννων σε διαμόρφωση Co-Co, βάρος/αξονα 20 τόννους, και ισχύ... 3,200 άλογα!
Η συγκεκριμένη μηχανή ανήκει στην οικόγενεια Δ/Η Blue Tiger και έχει βγει σε διάφορα εύρη γραμμής (1,676mm, 1,435mm, 1,000 mm).
http://www.youtube.com/watch?v=n5dv8wS1PjE
Πραγματικά σπάνιο βίντεο με "πήδημα βατράχου" (εκτροπή ταχύτερης αμαξοστοιχίας στην αντίθετη γραμμή για overtake βραδύτερου τραίνου) στο μαλαισιανό μετρικό δίκτυο:
http://www.youtube.com/watch?v=AHUK5SBO5Yc&feature=related
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν και ένα ΕΥΓΕ στους Μαλαισιανούς που ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν το τεράστιο project στρώσης διπλής μετρικής γραμμής για ταχύτητες 160 kmph, αντί να επιλέξουν την ηλίθια επιλογή να πετσοκόψουν το υπάρχον δίκτυό τους, αντί αμφισβητούμενων πλεονεκτημάτων που θα προέκυπταν με την στρώση κανονικής γραμμής για ταχύτητες παραπλήσιες αυτών ενός μετρικού δικτύου.
Εμάς μας έφαγε η ευρωπαϊκή διαλειτουργικότητα ενός (κατ' ουσία) νησιού, το οποίο δεν συνδέεται με ΚΑΝΕΝΑ ευρωπαϊκό δίκτυο κανονικής γραμμής.
Πραγματικά είμαι περίεργος να δω που πήγαν οι μίζες της Siemens στον ΟΣΕ (αν μάθουμε ποτέ), γιατί μου προξενεί κατάπληξη η εμπάθεια που επεδείκνυαν οι ΟΣΕτζήδες μηχανικοί κατά του μετρικού δικτύου την εποχή που παίρνονταν οι αποφάσεις (έφτασαν στο σημείο να πασάρουν ιδέες για εμπορευματικό έργο με Ιταλία μέσω Πάτρας!)
Ήταν απλά άγνοια (όπως ισχυρίζονται κάποιοι) ή είχε λόγους η γερμανική εταιρεία να επιθυμεί την κανονικοποίηση όπως και δήποτε ?
Btw, ο εξοπλισμός Σηματοδότησης στην Μαλαισία είναι Siemens και το τροχαίο υλικό Rotem.
Μοιρασμένες δουλειές... 
Last edited by Nozomi on Tue Jun 01, 2010 11:12 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 10:57 pm Post subject: |
|
|
Οι λατρεις της μετρικης δεν αντεχουν να δουν αλλο...
Φιλε Nozomi, τα μετρικα κοντε'ι'νεραδικα θα πρεπει να τα τριψουμε στη μουρη μερικων...  |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 11:40 pm Post subject: |
|
|
Φίλε pindos10, δεν έχω κανένα ιδιαίτερο κόλλημα με το εύρος και αν έπρεπε (σώνει και καλά) να στρώσουμε κανονική γραμμή, αντί να στρώσουμε μια "τραβεστί" ΣΓΥΤ, γιατί να μην στρώναμε μια πραγματική ΣΓΥΤ κανονικού εύρους (ταχύτητες 250 kmph, Αθήνα-Πάτρα 60 λεπτά) και ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ να διατηρούσαμε-αναβαθμίζαμε την μετρική για προαστιακή εξυπηρέτηση ?
Πάρε τους Ιάπωνες.
Παρά την στρώση της (πρώτης στον κόσμο ΣΓΥΤ) Tokkaido Shinkansen, διατήρησαν την μετρική γραμμή Tokkaido Main Line για προαστιακά-τοπικά-νυκτερινά τραίνα.
http://en.wikipedia.org/wiki/T%C5%8Dkaid%C5%8D_Main_Line
Τόσο δύσκολο ήταν να το δουν αυτό άνθρωποι που πληρώνονται για να σκέφτονται για το καλό του Σιδηροδρόμου ?
Ακόμα και αν δεν είχε στρωθεί διπλή 160άρα μετρική (όπως θα θέλαμε), η παραπάνω επιλογή μας κάλυπτε ΑΠΟΛΥΤΑ και παράλληλα διατηρούσαμε το ΕΝΙΑΙΟ του εύρους, καθότι θα είχες μετρικό τραίνο Αθήνα-Κόρινθο-Τρίπολη απ' τον παλιό διάδρομο (με κάποιες μικροεπεμβάσεις).
Η πληθυσμιακή πυκνότητα στην Πελλοπόνησο κατά μήκος της βόρειας παραλιακής ακτογραμμής είναι τέτοια, που την κάνει ιδανική για προαστιακά τραίνα αξιοποιώντας την παλιά χάραξη του μετρικού που διεισδύει στην καρδιά των οικισμών...
Κατ' εμέ -η λύση που επιλέχθηκε- είναι ένα εγκλημα στις συγκοινωνίες της Πελλοπονήσου. |
|
Back to top |
|
 |
Arxitektonas Junior Member

Joined: 28 Oct 2009 Posts: 97
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 12:47 am Post subject: |
|
|
Ιδού πώς φαντάζομαι έναν λειτουργικό και βιώσιμο σιδηρόδρομο για την χώρα μας, με τις λιγότερες δυνατές αλλαγές.
http://i211.photobucket.com/albums/bb12/Arxitektonas/RR_GR.jpg
-Με μπλε και κόκκινο απεικονίζονται τα εθνικά-διεθνή δίκτυα τα οποία αξιοποιεί ο ΟΣΕ. Κύριοι διεθνείς σταθμοί είναι το ΣΚΑ, το ΣΚΘ, η Πάτρα, η Ηγουμενίτσα και η Αλεξανδρούπολη.
-Με μπλε απεικονίζεται ο κύριος σιδ. άξονας της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη-ΠΓΔΜ. Στη συγκεκριμένη γραμμή θα αναπτύσσονται ταχύτητες 140-160 χαω.
-Με κόκκινο απεικονίζεται ο δεύτερος άξονας ή αλλιώς η "σιδηροδρομική Εγνατία" Ηγουμενίτσα-Καλαμπάκα-Φλώρινα-Βέροια-Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Αλεξανδρούπολη-Ορεστιάδα. Η συγκεκριμένη γραμμή έχει και 3 κάθετους άξονες, 1 με ΠΓΔΜ, 1 με Βουλγαρία και 1 με Τουρκία. Θα αναπτύσσονται ταχύτητες 120-140 χαω και 140-160 χαω, ανάλογα το ανάγλυφο.
-Με κίτρινο απεικονίζονται τα περιφερειακά δίκτυα τα οποία λανθασμένα αποκαλούνται σήμερα ως προαστιακά. Αυτά, αξιοποιούνται από τις εμπλεκόμενες περιφέρειες. Σε αρκετά σημεία χρησιμοποιούν το εθνικό δίκτυο. Θα αναπτύσσονται ταχύτητες 80-110 χαω. Αυτά είναι:
1. Περιφερειακό σιδ.δίκτυο Αν.Μακεδονίας-Θράκης
2. Περιφερειακό σιδ.δίκτυο Κεντρικής Μακεδονίας
3. Περιφερειακό σιδ.δίκτυο Θεσσαλίας
4. Περφιερειακό σιδ.δίκτυο Πρωτευούσης
5. Περιφερειακό σιδ.δίκτυο Δυτ.Ελλάδος α. Αχαϊας-Ηλείας και β. Αιτωλοακαρνανίας
6. Περιφερειακό σιδ.δίκτυο Πελοποννήσου (Μεσσηνίας-Ηλείας)
-Ως διεθνείς ορίζονται οι 5 σταθμοί μεγάλης εθνικής εμβέλειας, οι οποίοι είτε είναι τα κέντρα ελέγχου των εθνικών γραμμών είτε πύλες προς το εξωτερικό και αφετηρίες διεθνών δρομολογίων.
-Ορισμένοι σταθμοί που είναι με μεγάλη σήμανση, είναι σταθμοί ανταπόκρισης με αεροδρόμιο, λιμάνι ή άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτοί οι σταθμοί ορίζονται και ως hubs με κέντρα διοίκησης, συντήρησης και αμαξοστάσια.
-Οι υπόλοιποι σταθμοί είναι απλά διάφοροι άλλοι κεντρικοί σταθμοί.
Απ'τον παραπάνω σχεδιασμό προκύπτουν:
1. Το δίκτυο χωρίζεται σε εθνικό και περιφερειακό με κεντρική διοίκηση και ΟΣΕ να αναλαμβάνουν διεθνούς και εθνικής εμβέλειας γραμμές, ενώ οι Περιφέρειες αναλαμβάνουν τα τοπικά/περιφερειακά δρομολόγια.
2. Αναβαθμίζονται οι σιδηρόδρομοι στη Βόρεια Ελλάδα και υλοποιείται η σιδηροδρομική Εγνατία.
3. Αναβαθμίζονται τα λοιπά επαρχιακά δικτυα σε περιφερειακά, λειτουργούν αυτόνομα από το εθνικό δίκτυο και ανταποκρινόμενα με αυτό σε κεντρικούς σταθμούς.
4. Υλοποιείται ο σιδηρόδρομος στην Αιτωλοακαρνανία ενώ καταργείται αυτός στην Αρκαδία, και οι δύο λόγω αναγλύφου και κίνησης, αλλά με αντιδιαμετρική μοίρα ο καθένας.
5. Στην Πρωεύουσα, το δίκτυο επεκτείνεται σε Ραφήνα και Λάυριο και σε Αργο-Ναυπλία.
6. Οι γραμμές Διακοπτό-Καλάβρυτα και Βόλος-Μηλιές χρησιμοποιούνται ως τουριστικό αξιοθέατο και προωθούνται για διαφήμιση εγχώρια αλλά και στο εξωτερικό.
Λοιπόν; Πώς σας φαίνεται; Περιμένω σχόλια. |
|
Back to top |
|
 |
cruiser Junior Member

Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 9:51 am Post subject: |
|
|
Πιστεύω ότι οι ταχύτητες που αναφέρεις στον ΠΑΘΕ κυρίως αλλά και γενικότερα , μπορούν να είναι μεγαλύτερες , εκτός αν μιλάς γιά μωτ .
Μαζί με την γραμμή Ηγουμενίτσα - Καλαμπάκα - Κοζάνη που πρέπει να γίνει , πρέπει να γίνει και η γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη που είναι και πιό εύκολη .
Διπλές γραμμές πέρα από τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία και τον προσατιακό της Αθήνας , δεν νομίζω ότι χρειάζονται μιά και έχουμε μικρές αποστάσεις καί χαμηλή κυκλοφορία .
Η γραμμή Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας νομίζω ότι με τους χρόνους των δοκιμών είναι βιώσιμη .
Μην ξεχνάτε ότι με την τιμή των καυσίμων και των διοδίων , το ταξίδι μεμονωμένου ατόμου με το ΙΧ του θα είναι απαγορευτικό .
Ακόμη και τα ΚΤΕΛ θα ακριβύνουν .
Οπωσδήποτε χρειάζεται άλλη λογική γιά όλους μας , η οποία θα έρθει λόγω της ακρίβειας , αλλά θέλει τον χρόνο της . |
|
Back to top |
|
 |
vag3721 Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 10:29 am Post subject: |
|
|
Όσο όνειρο κι αν μοιάζουν τέτοια σχέδια σε εποχές οικονομικών δυσκολιών, πιστέυω ότι το ακριβώς απο πάνω μήνυμα δείχνει ότι ίσως να είναι η καλύτερη λύση για επενδύσεις.
Οι δικές μου ενστάσεις έχουν να κάνουν ,με την προτεραιότητα των έργων,κυρίως στην Εγνατία.
Η διαδρομή απο Ιγουμενίτσα μέχρι Καλαμπάκα και απο εκεί μέχρι Κοζάνη έχει να περάσει ένα σκασμό βουνά.
Ενώ απο Κοζάνη μέχρι Βέροια είναι λίγα χιλιόμετρα βουνού.Απο Θεσ/νίκη μέχρι Στρυμόνα(μέσω των λιμνών) είναι σχετικά πεδινή έκταση.
Επίσης η Σιδ.Εγνατία πρέπει μετά την Δράμα να κατεβαίνει στην Καβάλα και απο εκεί με νέα χάραξη απ'ευθείας στην Ξάνθη.
Επίσης νέα γραμμή μπορεί να γίνει απο Θεσ/νίκη για Γιαννιτσά-Έδεσσα και να ενταχθεί στα περιφερειακά δίκτυα(ακόμα και μέχρι την Φλώρινα). |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 3:56 pm Post subject: |
|
|
Σχεδιάζουμε που σχεδιάζουμε...
Από την Αλεξανδρούπολη απευθείας γραμμή για Κήπους και Κωνσταντινούπολη. Δεν υπάρχει λόγος να ανεβαίνεις μέχρι το Διδυμότειχο. |
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 4:34 pm Post subject: |
|
|
Φιλε arxitektona, βλεπω πραγματακια που μ'αρεσουν και αφορουν στο δικτυο και τα οποια θα τα σχολιασω το βραδυ μιας και τωρα θελω μονο να σχολιασω κατι ,κατ'εμε σημαντικοτατο και ισως να σου διαφευγει.
Κατασκευαζουμε λοιπον οπωσδηποτε, σαν πρωτη προτεραιοτητα , τη γραμμη Καλαμπακα-Ηγουμενιτσα και συνδεουμε την Ηπειρο και το λιμανι της Ηγουμενιτσας με το υπολοιπο δικτυο. Στη συνεχεια αναφερεις οτι αν κατασκευασουμε και τη γραμμη Καλαμπακα-Κοζανη αποκτουμε τη σιδηροδρομικη Εγνατια. Δεν ειναι ακριβως ετσι για τον εξης λογο: Ναι μεν κλεινουμε τον κυκλο τον σιδηροδρομικο και αποκτουμε δυο γραμμες προς βορρα, αλλα ενα τρενο που βρισκεται στην Καλαμπακα θελει 50 λεπτα για Παλαιοφαρσαλο, 20 λεπτα για Λαρισα και 1 ωρα και 10 λεπτα για Θεσσαλονικη δηλαδη συνολο 2 ωρες και 20 λεπτα Καλαμπακα-Θεσσαλονικη μεσω Παλαιοφαρσαλου. Παμε τωρα μεσω Κοζανης. Εκτιμωμενος χρονος Καλαμπακα-Κοζανη 1 ωρα και 10 λεπτα και απο Κοζανη η Θεσσαλονικη απεχει σιδηροδρομικα ,λογω του μεγαλου κυκλου που κανει το τρενο(Αμυνταιο, Εδεσσα κτλ.) 3 ωρες. Συνολο Καλαμπακα-Θεσσαλονικη, μεσω Κοζανης, 4 ωρες και 10 λεπτα. Σχεδον ο διπλασιος απ'οτι μεσω Λαρισας.
Θα μιλαγαμε για σιδηροδρομικη Εγνατια αν ειχαμε γραμμη Κοζανη-Βεροια, μεσω Λευκοπετρας οπως δηλαδη πηγαινει και η οδικη Εγνατια.
Αρα Ηγουμενιτσα-Θεσσαλονικη μιλαμε μεσω Λαρισας .
Ανεφερα ομως να γινει και η συνδεση με Κοζανη για να εχουμε 2 γραμμες προς Βορρα μεχρι και τη Φλωρινα. |
|
Back to top |
|
 |
Arxitektonas Junior Member

Joined: 28 Oct 2009 Posts: 97
|
Posted: Thu Jun 03, 2010 8:25 pm Post subject: |
|
|
Ψηθείτε να κάνουμε κάτι σε στυλ "δημόσιας διαβούλευσης" στο φόρουμ και στο τέλος να βγάλουμε μερικά "συμπεράσματα" τα οποία θα τα κάνω έναν περιποιημένο χάρτη στο photoshop (εννοείται καλύτερου από αυτό το πρόχειρο διάγραμμα).
Νομίζω ότι το σημαντικότερο σημείο της πρότασής μου είναι η δημιουργία ενός κεντρικά διοικούμενου δικτύου ΠΑΘΕ και Εγνατίας και 6 περιφερειακά διοικούμενων δικτύων. Νομίζω ότι μόνο έτσι θα υπάρξει βιωσιμότητα και πρακτικότητα (τα 2 ζητούμενα). Επίσης, σημαντική για μένα είναι και η ιεραρχία της σημασίας των σιδ.σταθμών ανάλογα με την στρατηγική τους θέση και την κίνηση συρμών, και όχι απαραίτητα και μόνο ανάλογα με τον πληθυσμό. |
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 2:23 am Post subject: |
|
|
Μακαρι φίλε αρχιτεκτονα να γινει εστω και κατι απο ολα αυτα τα σχεδια.
Μια Ελλαδα σε καποια αλλη εποχη (...mallon σε άλλη διάσταση )
...γραμμες να τραβαμε δηλαδη ετσι οπως εχουν τα πραγματα ...
εδω ο χάρτης μαζι με κρητη |
|
Back to top |
|
 |
cruiser Junior Member

Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 9:09 am Post subject: |
|
|
Το βασικότερο πρόβλημα είναι η νοοτροπία μας .
Αν δεχθούμε ότι όπως στο εξωτερικό οι διαδρομές μέχρι 500 η ακόμα και 1000 χλμ πρέπει να γίνονται με τρένο , τότε όλα θα γίνουν ευκολότερα .
Επίσης θα πρέπει να υπάρχει συνεννόηση στις τοπικές κοινωνίες με τα ΚΤΕΛ και να υπαρξει συμπληρωματικός και όχι ανταγωνιστικός ρόλος των 2 μέσων .
Γενικά το τρένο θα μπορούσε να έχει καλό μέλλον στην Ελλάδα , αν βλέπαμε την πραγματικότητα . |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 10:13 am Post subject: |
|
|
Το δίκτυο με αυτη τη μορφή, εχει το σκεπτικο οτι στηρίζεται σε έτοιμες μελέτες (Καλαμπακα-Ιωαννινα-Ηγουμενιτσα και Καλαμπάκα-Σιατιστα-Κοζανη)
Επίσης ετσι θα έχει απ' ευθειας συνδεση η Αθηνα με Γιαννενα, Κοζανη, Φλωρινα.
Το βασικο πρόβλημα ειναι το μποτιλιάρισμα στη γραμμή καθόδου απο Λαμια και κατω. Κατερχομενα τρένα απο Εβρο, Θεσσαλονίκη, Βολο, Καλαμπακα, Ιωαννινα, Φλωρινα, Στυλιδα.
Tο δε τμημα Οινόη-ΣΚΑ που μπαινουν τα Χαλκιδέικα και ο διαδρομος δεν εχει γινει ακομα 4πλος, θα ειναι η χαρα του trainspotter.
Εικαζω οτι πρεπει να προχωρησει η μελέτη στης ΣΓΥΤ Θριάσιο-Σφιγγα για να αποσυμφορήσει τους διαδρομους κοντα στην Αθηνα.
(και μετά ξυπνησα) |
|
Back to top |
|
 |
per88 Full Member

Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 1:16 pm Post subject: |
|
|
H συζήτηση που κάνουμε είναι ωραία.
Αλλά δεν είναι να τα παίρνεις στο κρανίο όταν γίνονται ερωτήσεις στην βουλή για καθυστέρηση καταβολής επιδοτήσεων για την αντικατάσταση υπεραστικών λεωφορείων από βουλευτές? http://press-argolida.blogspot.com/2010/06/blog-post_4034.html |
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 2:44 pm Post subject: |
|
|
Τι θα ρωτησει ο Αδριανος. Πως θα βελτιωθει η κατασταση με το τρενο που παει στην πρωτευουσα του νομου στον οποιο εκλεγεται? Σα δε ντρεπεται κι αυτος και το συναφι που διελυσαν σχεδον τον ελληνικο σιδηροδρομο και εχουν κρυφτει ολοι απο το κομμα του. |
|
Back to top |
|
 |
vag3721 Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
Posted: Fri Jun 04, 2010 3:49 pm Post subject: |
|
|
Ο διαχωρισμός που έγινε πιο πάνω για κεντρικές γραμμές και περιφερειακά δίκτυα είναι νομίζω ο πιο σωστός και πιστεύω ότι είναι και μονόδρομος και κάποια στιγμή θα υλοποιηθεί.
Το ερώτημα είναι αν τα περιφερειακά δίκτυα μπορούν να είναι οικονομικά ανεξάρτητα,ή τουλάχιστον να έχουν μικρές ζημιές(που θα επιδοτούνται).
Νομίζω ότι το μόνο δίκτυο που μπορεί να είναι (μέχρι και) κερδοφόρο είναι της Αθήνας.Έχει 4 διαδρομές(Χαλκίδα, Λιβαδειά ,Κιάτο ,Ναύπλιο) συν τις διαδρομές της Ανατ. Αττικής.Τα μόνα έργα που πρέπει να γίνουν είναι προς Ναύπλιο και ότι σχεδιαστεί στην Ανατ. Αττική.
Το προβλημα με τις υπόλοιπες περιφερειακές είναι πως ,εκτός του ότι δεν ξέρουμε αν θα είναι κερδοφόρες,πρέπει να γίνουν και έργα.
Και όχι απλά έργα βελτίωσης(διπλές γραμμές,ηλεκτροδότηση κλπ) ,αλλά και νέες χαράξεις(οι οποίες κοστίζουν αρκετά).
Αν πούμε λοιπόν ότι το 2ο σημαντικότερο περιφερειακό είναι της Θεσ/νίκης έχουμε τα εξής:
Κομπλέ είναι μόνο η διαδρομή της Πιερίας,αντε και μέχρι το Κιλκίς που μπορεί να γίνει καλή εξυπηρέτηση.
Η διαδρομή Ημαθία-Έδεσσα χρειάζεται εκσυγχρονισμό.
Προς Γιαννιτσά-Σκύδρα νέα χάραξη.Επίσης προς Σέρρες απ'ευθείας.
Προς Χαλκιδική νέες χαράξεις(πιο ακριβές απο τις προηγούμενες).
Μόνο όταν γίνουν όλα αυτά μπορούμε να μιλάμε για tour-operators που μπορεί να ενδιαφερθούν να αναλάβουν την κίνηση σε όλο το δίκτυο.
Στην Θεσσαλία χρειάζονται λιγότερα έργα αλλά είναι και μικρότερος ο φόρτος.Εξίσου δύσκολα τα πράγματα.
Για τα υπόλοιπα περιφερειακά(Πελοποννήσου ,Αιτ/νίας και Θράκης) δεν έχω άποψη αλλά πιστέυω ότι δύσκολα θα γίνουν ποτέ πράγματα εκεί,λόγω χαμηλής ζήτησης.Μακάρι να διαψευσθώ.
Πρέπει να πάρουμε ως δεδομένο ότι ο ¶ξονας ΠΑΘΕ(με βελτιώσεις στο Πάτρα-Κιάτο) είναι (ή τουλάχιστον μπορεί να γίνει) κερδοφόρος ,ειδικά όταν ολοκληρωθούν τα έργα στον Μπράλο και τον Δομοκό.
Η Σιδ.Εγνατία στο κομμάτι Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ιγουμενίτσα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφερον απο ότι στο υπόλοιπο.
Διότι αυτό το κομμάτι ενώνει την Αθήνα με την Ήπειρο(τους 2 νομούς),και εμπορικά προς την Ευρώπη.
Το Καλαμπάκα-Κοζάνη έχει μικρή αξία αν δεν γίνει μαζί με νέα χάραξη Κοζάνη-Βέροια.
Εν τέλει πιστεύω ότι το κράτος αξίζει να προσπαθήσει στην υλοποίηση όλων αυτών ,αρκεί να γίνουν όλα μαζί(ή τα περισσότερα),διότι λειτουργούν συμπληρωματικά.Και ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει κάτι που μπορεί να γίνει ιδιαίτερα κερδοφόρο και να συνεισφέρει σε όλη αυτή την προσπάθεια,και αυτό είναι οι εμπορικές μεταφορές(κυρίως στο Αθήνα-Θεσ/νίκη).
Σκεφτείτε ότι αν με βενζίνες και διόδια είναι ακριβά για το ΙΧ,τι γίνεται στους επαγγελματίες. |
|
Back to top |
|
 |
Stavros86 Senior Member

Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Sat Jun 05, 2010 1:46 pm Post subject: |
|
|
Ο Τρικούπης...πενθεί για το σιδηρόδρομο
ο άγαλμα του Χαρίλαου Τρικούπη επέλεξαν οι Οικολόγοι Πράσινοι προκειμένου να εκδηλώσουν την αντίθεσή τους στο «προγραμματιζόμενο κλείσιμο μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας». Κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας στην Παλαιά Βουλή, φόρεσαν συμβολικά μαύρο περιβραχιόνιο στο μνημείο του ιστορικού πολιτικού - θεμελιωτή των ελληνικών σιδηροδρόμων....
«Αφήστε το τρένο να μας πάει στο μέλλον – Μην αφήνετε το ΔΝΤ να του κλείσει το δρόμο – Εξυγίανση ναι, κλείσιμο γραμμών όχι», είναι κάποια από τα συνθήματα που προβλήθηκαν μέσα από πανό τα οποία αναρτήθηκαν στο σημείο. Παράλληλα, διανεμήθηκαν φυλλάδια τα οποία τόνιζαν ότι «οι βαρύτατες ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρόμου δε δικαιολογούν την ολοκλήρωση του εγκλήματος».
Μέσα από το μνημόνιο το οποίο υπέγραψε η κυβέρνηση με την τρόικα (ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ), «πρακτικά απειλείται το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, με εξαίρεση μόνο τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ορισμένες προαστιακές γραμμές και τις συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες», αναφέρουν οι Οικολόγοι Πράσινοι, ζητώντας «πολιτικές για ταυτόχρονη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση».
http://troktiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_5224.html |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Jun 09, 2010 11:03 am Post subject: |
|
|
Σκουριάζουν 37 εκατ. ευρώ
...Εγκαταλειμμένες στη φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών παραμένουν στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης εδώ και περισσότερα από οκτώ χρόνια εννέα ηλεκτράμαξες του ΟΣΕ που αγοράστηκαν από τη Ζίμενς και κόστισαν 30.000.000 ευρώ....
....Εκτός από τις εννέα ηλεκτράμαξες, στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης μένει σε ακινησία και μια πεντάδυμη ηλεκτρική αυτοκινητάμαξα, που προμηθεύτηκαν οι σιδηρόδρομοι το 2001 επίσης από τη Ζίμενς για τον προαστιακό σιδηρόδρομο των Αθηνών, με κόστος 7 εκατ. ευρώ....
http://www.makthes.gr/news/reportage/56528/ |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Wed Jun 09, 2010 12:06 pm Post subject: |
|
|
Ειναι λαθος το ρεπορτάζ.
Οι Ηλεκτράμαξες πηγαινουν στην Ειδομένη για σταθμευση. Ο λόγος ειναι οτι απο τις 30 που υπάρχουν, λογω μικρού μηκους ηλεκτροκινούμενου δικτύου, χρησιμοποιούνται λιγες καθε φορά. Επειδη ο χώρος στο ηλεκτραμαξοστάσιο Θεσσαλονίκης δεν επαρκει, τις "παρκάρουν" στην Ειδομένη και εκ περιτροπής κατεβαίνουν κατω. Μια τουλαχιστον απ' αυτές κανει το πήγαινέλα των εμπορικών Ειδομενη-Γευγελή-Ειδομένη.
Η 5δυμη αυτοκινητάμαξα έπαθε σοβαρή βλάβη και εκτοτε ακινειτεί και χρησιμοποιείται ως πηγη ανταλλακτικών. Εχει δε γεμίσει με γκράφιτι ολόκληρη |
|
Back to top |
|
 |
Tanash Full Member


Joined: 19 Dec 2005 Posts: 219 Location: Λάρισα
|
Posted: Wed Jun 09, 2010 1:39 pm Post subject: |
|
|
Η 5δυμη με την σοβαρή βλάβη είναι λίγο έξω από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Μάλλον για άλλη μιλάει το ρεπορτάζ |
|
Back to top |
|
 |
pindos10 Stadium Expert

Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Sun Jun 13, 2010 3:56 pm Post subject: |
|
|
Σας παραθετω ενα βιντεακι(ολιγων δευτερολεπτων) που ανεβασα και το οποιο η αληθεια ειναι οτι δεν ειναι πολυ καθαρο, αλλα δειχνει μια πανεμορφη αυτοκινηταμαξα του μετρικου δικτυου της Πελοποννησου(πρωην ΣΠΑΠ), η οποια τωρα σκουριαζει στο μηχανοστασιο της Καλαματας.
http://www.youtube.com/watch?v=IPI5YVJlmzc |
|
Back to top |
|
 |
|