stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (3)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Tue Dec 22, 2009 1:16 am    Post subject: Reply with quote

Φιλε Αρη, εννοειται πως θα ανεβασω. Απλα μου λειπει ακομα μια φωτογραφηση για να γινει best of...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Tue Dec 22, 2009 9:30 am    Post subject: Reply with quote

http://jimmy278.blogspot.com/2009/12/blog-post_1261.html

Quote:
Μεγάλο πρόβλημα έχει τό μετρό στήν Ιαπωνία. Λόγω τής κρίσης έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι αυτοκτονίες. Τό μπλέ φώς δίνει λύση...

Ιαπωνία : Μπλε δέσμες φωτός στο μετρό για τον περιορισμό των αυτοκτονιών

Αρνητικό ρεκόρ στις αυτοκτονίες καταγράφεται στην Ιαπωνία, καθώς η οικονομική κρίση και η ανεργία έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους στην απελπισία. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), οι περισσότεροι αυτόχειρες καταφεύγουν στο μετρό και για το λόγο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών, ώστε να περιορίσουν το φαινόμενο.
Επιπλέον, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται θεωρούνται εναλλακτικές, καθώς επικεντρώνονται στο φωτισμό των χώρων του μετρό -χρησιμοποιούνται σποτ μπλε δέσμης φωτός- αλλά και στην κατασκευή «τειχών» στις άκρες της αποβάθρας, ώστε να αποτρέψουν απονενοημένα διαβήματα ταξιδιωτών που αποφασίζουν να θέσουν τέρμα στη ζωή τους, πέφτοντας στις γραμμές των τρένων.



χαρουμενη χωρα η Ιαπωνια...τι νατην κανεις την αναπτυξη αν εχεις τοσες αυτοκτονιες?γιατι τοσες αυτοκτονιες?
γιατι ομως δεν βαζουν τις αυτοματες πορτες στο μετρο που λενε να βαλουν στη θεσσαλονικη πχ?που αποκλειουν τις γραμμες απο τις αποβαθρες και ανοιγουν οταν φτασει το τρενο.. Rolling Eyes

παντως δεν βαζουν κανα μπλε φως για ατμοσφαιρα τουλαχιστον σε κανα σταθμο μετρο και προαστιακου για ημερμια και ποικιλια?
Ωραιο δεν θα ηταν? Razz Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Dec 24, 2009 10:24 am    Post subject: Reply with quote

Agg3los, τα περί "μελαγχολικής" Ιαπωνίας θα τα προσπεράσω... Δώσε και στον μέσο Έλληνα 3 χιλιάδες ευρώ μισθό και σίγουρα θα βρεί τρόπο να αλλάξει την ψυχολογία του !
Μην δίνεις βάση σε διάφορα στερεότυπα. Και στις σκανδιναβικές χώρες έχουν σχετικά υψηλά ποσοστά αυτοκτονιών, αλλά όλοι αποδεχόμαστε ότι είναι οι πλέον προηγμένες κοινωνίες. Μήπως πρέπει να γίνουν και αυτοί Μπαχαλιστάν (και να αγωνιούν αν θα τους πετάξουν έξω απ' το ευρώ) για να "απολαμβάνουν" την ζωή και να μην αυτοκτονούν ?

Σήμερα είχε στην Πρώτη Γραμμή αφιέρωμα στο (συχωρεμένο) 1110.
Έγινε λόγος για την ληστρική σύμβαση που είχε υπογραφεί με την ιδιωτική εταιρεία και ο πρόεδρος των διπλωματούχων μηχανικών ΟΣΕ κ.Ρετσινάς πρότεινε το (λογικό) να απασχοληθούν στο τηλεφωνικό κέντρο κάποια νεότερα παιδιά που προσελήφθησαν πριν λίγα χρόνια (εκτός ΑΣΕΠ...) και έτσι να εξοικονομήσει ο ΟΣΕ κάποια πολύτιμα ευρώ. Κρίμα που δεν εξετάζεται περαιτέρω η πρότασή του.
Τον βίο και την πολιτεία του κ.Ρετσινά στον ΟΣΕ δεν τον γνωρίζω, αλλά διάφορες προτάσεις που έχει κάνει με βρίσκουν σύμφωνο.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε , οι συνάδελφοι του δεν τις βλέπουν με καλό μάτι... Wink

Υ.Γ
-Από on-line booking και λοιπά "εξωτικά" φρούτα, όπως καταλαβαίνετε ο ΟΣΕ απέχει έτη φωτός...
-Δείτε αυτό: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1088439&lngDtrID=244
Ακούει ο άλλος πληρότητες 100% και φαντάζεται τρελές επιβατικές κινήσεις.... Που να γνωρίζει ότι τα τραίνα για Β.Ελλάδα είναι λίγα (ακόμα και για τα βαλκανικά δεδομένα) και ανάλογος συνωστισμός παρατηρείται σε κάθε μεγάλη έξοδο και Σ-Κ.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Thu Dec 24, 2009 7:30 pm    Post subject: Reply with quote

Εδω ειναι ολη η διαδρομη του τρενου του Πηλιου, της οποιας ενα αποσπασμα ειδατε σε προηγουμενο post μου. Εχει γινει περικοπη σκηνων και μονταρισμα λογω παλαιοτητας της ταινιας. Το τρενακι ειναι ενα ζωντανο μουσειο, ενας θησαυρος, ανακηρυγμενος ετσι απο την UNESCO, αλλα δυστυχως το διαχειριζονται και το εκμεταλλευονται ασχετοι. Εξαιρω τα παιδια που δουλευουν σ'αυτο, καθως το αγαπουν πραγματικα.
http://www.youtube.com/watch?v=FWnr7-EQwcY

edit: Ρε φιλαρακια το ξεχασα. Χρονια Πολλα σε ολους, καλες γιορτες και το νεο χρονο να εχουμε περισσοτερες "υποδομες" και καλοταξιδα οδοιπορικα.
Back to top
View user's profile Send private message
GEO
New Member
New Member


Joined: 22 Jan 2006
Posts: 50
Location: Athens

PostPosted: Fri Jan 08, 2010 5:55 pm    Post subject: Reply with quote

Σας χαιρετώ όλους και καλή χρονια να εχουμε.
Ολιγοημερες διακοπές λοιπόν και μια μεγάλη βόλτα στην βόρεια Ελλάδα στις περιοχές του Νέστου.
Δυο οικογένειες και περιμένουμε να παμε απο την Σταυρούπολη στην Ξανθη με το τραίνο για να δουμε και τα στενα.. Ο –κλειστος -σταθμος της Σταυρούπολης μοναδικη σταση του ΙC μεταξυ Δράμας και Ξάνθης.



Αφου ξεπαγιασαμε ερχεται το IC70 με 55 λεπτα καθυστερηση .



Ανεβαίνουμε εμεις και κανενας αλλος να συμπληρώσουμε τους λίγους που ηταν στο τραινο.
Πανεμορφη διαδρομή μέχρι την Ξάνθη ,
Επιστροφη με το το IC91 απο την Ξάνθη με μονο 25 λεπτα καθυστερηση και ελάχιστους επιβάτες. Παλι μονοι κατεβηκαμε στην Σταυρουπολη -φυσιολογικά πραγματα κατα τον συνοδο.
Κατα τα αλλα ο Νεστος Πανέμορφος .
Εδω η γεφυρα στο Παρανέστι.



Και η ιδια γέφυρα απο αλλη οπτική γωνια.



Πολλές δραστηριοτητες εμπειρια για οσους εχουν παιδια, πανέμορφα μερη και πολύ ενεργες οι τοπικες κοινωνιες που αγωνιζονται για την αναπτυξη τους.
Ευτυχώς που η παρακμή του Ελληνικού σιδηροδρομου στις περιοχες αυτες δεν επηράζει –ιδιαιτερα - τον αγώνα τους για ενα καλύτερο αυριο.Τα τελευταία δέκα χρονια που τα εχω δει ολα είναι αναβαθμισμένα –δρόμοι ,εξυπηρέτηση, υπηρεσίες, καταλύματα- εκτός του σιδηροδρόμου.
Για οσους δεν εχουν παει και μπορούν το συνιστώ ανεπιφύλακτα..
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Jan 09, 2010 12:00 am    Post subject: Reply with quote

Ωραίες φωτογραφίες GEO ! Wink

Οι Ιάπωνες θα ανοίξουν νωρίτερα (2020) απ' ότι προέβλεπαν ορισμένα τμήματα της νέας γραμμής Chuo Shinkansen...

SOME SEGMENTS OPEN EARLIER THAN 2025

JR Central has decided to commence the commercial operation of Maglev Chuo Shinkansen by 2020 for Kanagawa (Sagamihara) -Yamanashi (Fuefuki) 60km segment, 5 years prior to the opening of the complete Tokyo-Nagoya line.
By the early opening of some segments, JR-Central plans to secure the funding for an earlier construction of the entire Tokyo-Osaka line, which was originally announced to open by 2045.

JR Central is currently extending the Yamanashi Test Track to 42.8km from the current 18.2km. There are currently some disagreements with Nagano Prefecture over the exact route of Maglev Chuo Shinkansen. By extending the test track to the east, the company plans to start construction (of the main commercial track) on 2014 and commence operations by 2020.

Executives of JR Central stated that "the Tokyo-Nagoya line does not necessary be openend at once. By combining these measures (earlier opening for some segments) with the current operation of Tokaido Shinkansen, there would be no finanicial difficulties."

Πηγή:
http://sankei.jp.msn.com/economy/business/100108/biz1001081410018-n1.htm
Είναι ολοφανερό ότι επιδιώκεται η πολιτική υποστήριξη καθότι τα κόστη ειναι εξωτικά...

- Γέλασα με το "ρεκόρ" των Κινέζων.
http://uk.news.yahoo.com/4/20091226/twl-china-launches-world-s-fastest-train-41f21e0.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8431486.stm?ls
Ωραίο πράγμα να αγοράζεις ξένη τεχνολογία, να την προσαρμόζεις στα γεωγραφικά/πληθυσμιακά δεδομένα της χώρας σου και κατόπιν να εμφανίζεσαι σαν να ξανα-ανακαλύπτεις τον τροχό !
Πάντως οι τιμές των εισητηριών είναι εξαιρετικά χαμηλές (επιπέδου ICE του κακόμοιρου ΟΣΕ στην διαδρομή Α-Θ...) Ελπίζω να μην είναι και το service ! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Sun Jan 17, 2010 9:57 am    Post subject: Reply with quote

Μήπως ξέρει κανείς αν ποβλέπεται να γίνει κάτι με τα παλιά βαγόνια που βρίσκονται κοντά στους σταθμούς κατά δεκάδες? Φοβερά άσχημο το θέαμα, αλλά ακόμη χειρότερη η υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Κα Μπιρμπίλη με "διαβάζεις"?
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 8:58 pm    Post subject: Reply with quote

Ταρατζούμ-ταρατζούμ για τους Μαλαισιανούς ! Very Happy
Ο πρώτος συρμός της Rotem παρελήφθη και ξεκινούν δοκιμές...
Οι φωτογραφίες απ' το μαλαισιανό φόρουμ:
http://i762.photobucket.com/albums/xx262/eby5arz/DSC00443.jpg?t=1260892868
http://i762.photobucket.com/albums/xx262/eby5arz/DSC00430.jpg?t=1260892929
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2563.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2488.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2498.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2491.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2548.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2560.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t224/Nissan_FUGA/KTM%20ETS/Image2550.jpg

Η απόσταση Kuala Lampur-Ipoh είναι 205 χιλιόμετρα και το service αναμένεται να καλύπτει την διαδρομή σε 01:55 ! ! !
Αναλογιστείτε τα αυτά όσοι υποστηρίζετε ότι μόνο με κανονικό δίκτυο μπορούσαμε να είχαμε αναβάθμιση στην Πελλοπόνησο και μελαγχολήστε οι υπόλοιποι...

Υ.Γ
Μια ενδεικτική φωτό απ' τους Σταθμούς που αναμένεται να κατασκευάσουν για την μετρική γραμμή τους...
Back to top
View user's profile Send private message
per88
Full Member
Full Member


Joined: 02 Nov 2009
Posts: 220

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 3:28 am    Post subject: ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ Reply with quote

¶κρως απογοητευτικά τα νέα. Ακούγονται σαν όνειρο θερινής,χειμερινής νυκτός σε άσχημη έκδοση. Για το τμήμα Κιάτο- Ρίο είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Για το τμήμα δε από Ρίο μέχρι και το λιμάνι της Πάτρας απλά δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γιατί… δεν υπάρχουν χρήματα! Το κομμάτι Ριο-Πάτρα λέει οτι είναι δύσκολο και πολυδάπανο.Αυτά είπε ο σηφουνάκης στην βουλή.(οε που είναι η πράσινη ανάπτυξη?). Τελικά μήπως πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο Οσε? http://www.isthmos.gr/article.php?news_id=15933
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

Η πρόταση που είχε γίνει για γρήγορο μετρικό, εμπεριείχε αυτό ακριβώς το πλεονέκτημα σε σχέση με το κανονικού εύρους που κατασκεύαζεται τώρα... Θα ΚΟΥΜΠΩΝΕ με το υπάρχον μετρικό δίκτυο και δεν θα υπήρχαν οι επαχθείς μετεπιβιβάσεις που έχουμε τώρα (και οι οποίες απαξιώνουν το δίκτυο και διώχνουν το επιβατικό κοινό).
Να δώσω ένα απλό παράδειγμα. Πρόσφατα συγγενικό μου πρόσωπο θέλησε να μεταβεί στην Ηλεία και με ρώτησε για τον προσφορότερο τρόπο. Φυσικά και του πρότεινα το ΚΤΕΛ Ηλείας το service του οποίου τον ικανοποίησε. Αλήθεια ποιός θα πρότεινε σε συγγενή του (normal άνθρωπο και όχι ορισμένους Ταλιμπάν...) να πάει Πάτρα μετεπιβιβαζόμενος ΔΥΟ φορές αλλάζοντας μεταφορικό μέσο (και όχι απλώς τραίνο) ?
Ο κ.Σηφουνάκης δηλώνει αυτά που όλοι γνωρίζουμε, και σίγουρα δεν είναι η εικονική πραγματικότητα στην οποία ζουν ορισμένοι στην ΕΡΓΟΣΕ και την οποία προπαγανδίζουν ξεδιάντροπα στα έντυπά τους...
Ο δε κύριος Τσούκαλης θα έπρεπε να γνωρίζει ότι η γραμμή Αθηνών-Πατρών (σε μεγάλο μέρος της) μόνο γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων δεν είναι !
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 7:10 pm    Post subject: Reply with quote

αλλα οι αυτοχρηματοδοτουμενοι δρομοι γινονται..
παρολη την κριση...
και μετα λενε οι αριστεροι διαφοροι κατα των ιδιωτικοποιησεων κλπ.. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 8:34 pm    Post subject: Reply with quote

Οι δρόμοι μπορούν και γίνονται ως αυτοχρηματοδοτούμενοι γιατί ο ιδιώτης ελπίζει σε κάποια ανταποδοτικότητα, ότι δηλαδή θα βγάλει κάποια στιγμή τα λεφτά που έβαλε και θα κερδίσει κιόλας.
Έργα του ΟΣΕ στο "πουθενά", όπως π.χ ο Δυτικός ¶ξονας, πότε θα βγάλουν τα λεφτά τους ? Έχει κάποιο συμφέρον ο ιδιώτης να "τρυπήσει" την Πίνδο για να φτάσει το τραίνο σε Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα ?
Αν ήταν έτσι τα πράγματα, γιατί δεν έγινε αυτοχρηματοδοτούμενο έργο η Εγνατία ?
Προσωπικά θεωρώ ότι τέτοιες εθνικές υποδομές οφείλει να τις χρηματοδοτεί το κράτος (θα μου πείτε το χρεωκοπημένο κράτος? αλλά τεσπά...)

Πάντως είναι ενδιάφερον το πως βλέπει η πολιτική μας ελίτ τον Σιδηρόδρομο !
Με τα χίλια ζόρια (και μάσες!) ολοκληρώνεται ο πολύπαθος ΠΑΘΕ (ελέω πιέσεων της Ε.Ε) και για τα έργα επέκτασης "απαιτούνται τεραστια κεφάλαια" που προφανώς δεν υπάρχουν...
Γεννάται φυσικά το ερώτημα πως ευρίσκονται δεκάδες δις ευρώ για τις Τράπεζες και αδυνατούν να βρουν 1+δις ευρώ για ένα κρίσιμης σημασίας έργο που θα καταστήσει επιτέλους τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο δίκτυο...

Υ.Γ
Ας μην μπερδεύουν κάποιοι την δημιουργία εθνικών υποδομών με την μονίμως ελλειματική λειτουργία ΟΣΕ-ΤΡΕΝΟΣΕ...
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 9:29 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi πολλά +++ στην τελευταία σου παρατήρηση σχετικά με την σύγχυση μεταξύ του ΟΣΕ και του δικτύου υποδομής αλλά και σχετικά με τα "ιδιωτικά" έργα που προχωράνε. Προχωράνε ακριβώς γιατί θα έχουν κέρδος. Ας ήταν αυτοχρηματοδοτούμενη η Ιονία οδός μόνη της χωρίς το τμήμα "χρυσοφόρο" Αθήνα - Σκαρφεία και αν είχε βρεθεί ένας ενδιαφερόμενος τρελός θα ήταν!!

Προσωπικά στα παρελθόν έχω υπερασπιστεί την επιλογής κατασκευής "κανονικής" ΣΓΥΤ στην Πελοπόννησο έναντι μετρικής και συνεχίζω να πιστεύω στα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα αυτής της λύσης.

Πάντως μια προσεκτική ανάγνωση όλης της απάντησης όπως δίνεται σε άλλες εφημερίδες ίσως αφήνει κάποιες νότες αισιοδοξίας.
Για το κομμάτι Αίγιο - Ρίο ο υφυπουργός είπε ότι αν(?) τα έργα δημοπρατηθούν μέσα στο 2010 τότε το 2013 είναι εφικτός στόχος για να φτάσει το τρένο στο Ρίο (πολύ λίγο μου φαίνεται το διάστημα). Τα προβλήματα είναι στο Ρίο -Πάτρα που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα οι μελέτες. Πάντως αφήνει μια προοπτική για προσωρινή μονή γραμμή έως την Πάτρα και το λιμάνι. Αλήθεια είναι εφικτό η αλλαγή της μετρικής σε κανονικής σε αυτά τα λίγα km??

Τέλος να σημειώσω ότι στις 21/10 κατατέθηκε πρόταση στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα τεράστιο δάνειο 1 δις για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών στο σιδηροδρομικό άξονα του ΠΑΘΕ/Π συνολικού κόστους 2,2 δις. Αν εγκριθεί θα είναι ένα σημαντικό βήμα για να ξεκολλήσουν διάφορα σιδηροδρομικά έργα. Για να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό η τελευταία φορά που η ΕτΕ ασχολήθηκε με τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα (δεν φταίει η ίδια αλλά οι προτάσεις που είχε από τις κυβερνήσεις) ήταν το 1994 και ενώ την ίδια περίοδο όλες μα όλες οι ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες επένδυαν στα σιδηροδρομικά δίκτυα με τεράστια κεφάλαια από την ΕτΕ.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Jan 22, 2010 10:01 pm    Post subject: Reply with quote

η Παθε ισως να εβγαζε χρημα αρκετο για αυτοχρηματοδοτηση..
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

Μετέφερα μικρό αριθμό posts στο topic "Τεχνικά Έργα: Ανάληψη - Υπερκοστολόγηση στην Ελλάδα" διότι δεν αφορούσαν στους σιδηροδρόμους.

Losada
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 1:29 pm    Post subject: Reply with quote

Την παρατήρηση περί εθνικών υποδομών και ελλειματικής λειτουργίας του operator, οφείλουμε να την κάνουμε γιατί ορισμένοι πονηροί κρατικοδίαιτοι στον ΟΣΕ διακηρύσσουν ότι Σιδηρόδρομος=ΟΣΕ, άρα οι σιδ.υποδομές δημιουργούνται για την επέκταση ενός μονίμως ελλειματικού μέσου...Shocked Ε, λοιπόν δεν είναι έτσι.
ariskop wrote:
Προσωπικά στα παρελθόν έχω υπερασπιστεί την επιλογής κατασκευής "κανονικής" ΣΓΥΤ στην Πελοπόννησο έναντι μετρικής και συνεχίζω να πιστεύω στα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα αυτής της λύσης.

Κάθε αντίθετη άποψη είναι σεβαστή, αλλά προσωπικά αδυνατώ να κατανοήσω τα πλεονεκτήματα απ' την λειτουργία μιας ερμαφρόδιτης "ΣΓΥΤ" όταν με μια μετρική γραμμή υψηλών ταχυτήτων θα είχες ένα ελάχιστο χρονικό μειονέκτημα στην διαδρομή Αθήνα-Πάτρα, αλλά ΤΕΡΑΣΤΙΑ πλεονκτήματα στο υπόλοιπο μετρικό δίκτυο που εξυπηρετεί την υπόλοιπη Πελλοπόνησο (μείωση χρόνων διαδρομής για Νότια Πελλοπόνησο ΕΝΙΑΙΟ και ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ του δικτύου κτλ)...
Το βασικό μακροπρόθεσμο πλεονεκτήμα μιας κανονικής γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων θα προέκυπτε αν κάλυπτε ολόκληρη την Πελλοπόνησο αλλά εδώ έχουμε τα εξής προβλήματα:
- ΣΓΥΤ πέραν Πάτρας ουδείς προτείθεται να χρηματοδοτήσει.
- Τα κόστη είναι εξωτικά και σε κάθε περίπτωση Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων για πόλεις του μεγέθους π.χ της Τρίπολης δεν θα βρείτε πουθενά στην Ευρώπη.
- Η εξυπηρέτηση μιας γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (λόγω χάραξης) δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτήν της παλαιάς μετρικής χάραξης (που σε κάποιες πόλεις θα μπορούσε να διατηρηθεί). Αν μάλιστα υπολογίσετε τον επιπλέον χρόνο μετάβαση στον Σταθμό (πάρτε παράδειγμα π.χ την Κόρινθο!) τότε εξανεμίζεται το όποιο χρονικό πλεονέκτημα της κανονικής γραμμής.

Όλα τα παραπάνω είναι facts, στα οποία σοβαρός αντίλογος δεν υπάρχει.
Είμαι κατά της κανονικής γραμμής στην Πελλοπόνησο ? Όχι.
Προσωπικά θα προέκρινα την λύση κανονικής γραμμής ΜΟΝΟ στην περίπτωση μιας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Αθηνών-Πατρών με μέσες ταχύτητες της τάξης των 250kmph.
Το υπόλοιπο προαστιακό επιβατικό έργο θα μπορούσε να αναλήφθεί απ' το μετρικό δίκτυο το οποίο εκσυγχρονιζόμενο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους παραλιακούς οικισμούς καλύτερα (ελέω χάραξης πάντα).
Δυστυχώς, την εποχή που ελήφθησαν οι αποφάσεις δεν υπήρχε το κατάλληλο know-how για τα μετρικά δίκτυα στην Ελλάδα και επικρατούσε η αντίληψη σύγχρονος σιδηρόδρομος=δίκτυο κανονικού εύρους.

Όσον αφορά τις εθνικές υποδομές.
Είναι ολοφάνερο ότι πέραν του μετρικού δίκτυου Πελλοπονήσου, το ελλη.σιδηροδρομικό δίκτυο δεν αποτελεί δίκτυο αλλά μια γραμμή-κορμός με κάποιες διακλαδώσεις.
Έτσι λοιπόν η σιδηροδρομική "ολοκλήρωση" της χώρας θα επέλθει ΜΟΝΟ με την κατασκευή του Δυτικού ¶ξονα, ειδικά όταν τελείωσουν και τα δύο σκέλη του (οριζόντιο και κάθετο).
Όταν θα υπάρξουν δύο διάδρομοι για το σκέλος Αθήνα-Ιωάννινα, όταν θα υπάρξουν δύο διάδρομοι στην διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και σύνδεση επιτέλους της Καβάλας, τότε θα μιλάμε για ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο...
Δεν νομίζω να απαρνείται κάποιος το δικαίωμα της Δυτικής Ελλάδας (και πόλεων όπως Αγρίνιο-¶ρτα-Πρέβεζα-Ιωαννινα-Ηγουμενίτσα) για μια αξιοπρεπή σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα.

Και ας μην ξεχνάμε: οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας μας κόστισαν 11 δις ευρώ (χώρια τα πρόσθετα κόστη C4I κτλ.)
Ο Δυτικός σιδηροδρομικός ¶ξονας υπολογίζεται κοντά στο ένα δις ευρώ...
Ο καθένας μας ας βγάλει τα συμπεράσματά του !
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 2:08 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Και ας μην ξεχνάμε: οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας μας κόστισαν 11 δις ευρώ (

η φιγουρα προηγειται..τι να τα κανουμε τα τρενα? Rolling Eyes Rolling Eyes Mad
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 2:46 pm    Post subject: Reply with quote

Λόγω έλλειψης χρόνου θα σου απαντήσω συνοπτικά.

Αυτό που προβάλεις ως μειονέκτημα της κανονικής εγώ το θεωρώ πλεονέκτημα.
Προτιμάω η γραμμή Αθήνα - Πάτρα να είναι συνδεδεμένη με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό κορμό της χώρας παρά με το δίκτυο της Πελοποννήσου. Τα οφέλη είναι πολλαπλάσια ειδικά στις εμπορευματικές μεταφορές (που όταν και αν συνδεθεί η γραμμή με το νέο λιμάνι της Πάτρας θα υπάρχουν) καθώς θα απαιτούν μία μεταφόρτωση λιγότερη. Στις επιβατικές μεταφορές αυτό δεν ισχύει καθώς πάντα το κέντρο θα είναι η Αθήνα.
Μία δεύτερη παράμετρος είναι το τροχαίο υλικό. Σε περίπτωση "μετρικής" ΣΓΥΤ θα έπρεπε να αγοραστεί και νέο κατάλληλο τροχαίο υλικό καθώς το υπάρχον (ΜΑΝ4, RΒ) σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τις ανάγκες.

Για τις μειώσεις χρόνων στα ταξίδια στο υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου αυτή θα υπάρξει και όταν ολοκληρωθεί η νέα γραμμή και αν λειτουργήσουν σωστά οι ανταποκρίσεις με το μετρικό (όχι το σημερινό χάλι). Συμφωνώ ότι όνειρα για νέες γραμμές στην Πελοπόννησο δεν έχουν νόημα (άντε το πολύ μέχρι Πύργο). Το ότι το 2010 δεν έχει καταφέρει ο ΟΣΕ να εφαρμόσει σωστές μετεπιβιβάσεις φταίει ο ΟΣΕ κι όχι οι μετεπιβιβάσεις που λειτουργούν σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.
Ας φανταστούμε τα 2 σενάρια. Ταξίδι Αθήνα - Τρίπολη υπό ιδανικές συνθήκες (και όχι με τους αστείους χρόνους στην ανακαινισμένη μετρική γραμμή).
1ο σενάριο:Με την κατάσταση που διαμορφώνεται τώρα Αθήνα -Κόρινθος μέσω της κανονικής ΣΓΥΤ, μετεπιβίβαση στην Κόρινθο σε μετρικό τρένο και μέσω της υπάρχουσας γραμμής στην Τρίπολη
2ο σενάριο: Επιβίβαση στην Αθήνα, Αθήνα -Κόρινθος με την μετρική ΣΓΥΤ και μετά μέσω της υπάρχουσας γραμμής προς Τρίπολη.

Ποια είναι η χρονική διαφορά μεταξύ των 2 σεναρίων??

Τέλος ένα σχόλιο για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Θεωρώ ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή των αξόνων Καλαμπάκα - Ιωάννινα -Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα - Κοζάνη όπως και στην νέα "παραλιακή" χάραξη στην ανατολική Μακεδονία. Για τον Δυτικό άξονα Ιωάννινα - Αντίρριο δεν είμαι τόσο αισιόδοξος.

Πάντως λίγο τα νούμερα που παραθέτεις θέλουν διόρθωση. Το κόστος όλου του Δυτικού Σιδηροδρομικού ¶ξονα εκτιμάται στα 2,7 δις σύμφωνα με τον ΕΔΙΣΥ και συγκεκριμένα
Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα 1.130.000.000
Καλαμπάκα - Κοζάνη 389.000.000
Ιωάννινα - Αντίρριο 776.000.000
Πάτρα - Καλαμάτα 415.000.000

ενώ αφ' ετέρου να σημειώσουμε ότι στο κόστος των 11,5 δις για τους Ο.Α. που ανακοινώθηκε το 2005 περιλαμβάνονται και όλα τα έργα υποδομής (επεκτάσεις μετρό, τραμ, βελτίωση οδικών αξόνων, τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου εντός Αττικής, αστικές αναπλάσεις, στάδια κτλ.) που έγιναν στην Αθήνα (και διάφορα σε άλλες περιοχές της χώρας μέσω του ΕΛΛΑΔΑ 2004).
Για την ιστορία πάντως ο ισολογισμός της Ο.Ε.Ο.Α "Αθήνα 2004" έκλεισε πλεονασματικός έστω και για μόλις 7.000.000...(με έσοδα χορηγίες, εισιτήρια, τηλεοπτικά, επιχορηγήσεις και έξοδα ότι είχε σχέση με την διοργάνωση των Ο.Α. -συστήματα πληροφορικής, τηλεπικοινωνίες, διαμονή, εστίαση, μεταφορές, τηλεοπτικές παραγωγές, προβολή, τελετές, λειτουργία εγκαταστάσεων,οργάνωση παραολυμπιακών, ολυμπιακές προσαρμογές εγκαταστάσεων, εξοπλισμός σταδίων, δικαιώματα ΔΟΕ κτλ.- εκτός από τα στάδια)

Τελικά δεν ήμουν και τόσο συνοπτικός..Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 3:40 pm    Post subject: Reply with quote

Οι δύο παράμετροι που ανέφερες αποτελούν και τα δύο μεινονεκτήματα της "μετρικής λύσης".
Όντως το εμπορευματικό κομμάτι αποδείχθηκε η ταφόπλακα της μετρικής γραμμής, αλλά καλά θα ήταν να σκεφθούμε αν θα εξακολουθήσει να είναι και στο μέλλον η Πάτρα "πύλη" της χώρας μας στην (Δυτική) Ευρώπη ή θα γίνει κάποια στιγμή η Ηγουμενίτσα...
Επίσης, ισχύει ότι το τροχαίο υλικό της μετρικής γραμμής είναι custom made και δεν επιτρέπει την ευελιξία του να έχεις τα πάντα να πηγαίνουν παντού!

Για τα δύο σενάρια του ταξιδιού Αθήνα-Τρίπολη που αναφέρεις προφανώς δεν θα υπάρχουν διαφορές γιατί ακόμα και στην καλύτερα οργανωμένη μετεπιβίβαση θα χρειαστείς 10 λεπτά... Δεν νομίζω να έχεις μεγαλύτερη χρονική επιβάρυνση σε υποθετική μετρική γραμμή 160kmph απ' την τωρινή 200kmph για την δεδομένη χιλιομετρική απόσταση.
Τεσπά το θέμα μετρικό vs κανονικό εύρος είναι πλέον "χυμένο γάλα" στην Πελλοπόνησο, απλά τα αναλογίζεται κανείς όλα αυτά μαθαίνοντας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στην βόρεια παραλιακή γραμμή (που για κάποιους ήταν αναμενόμενες...)
Ελπίζω στο μέλλον να οργανωθούν σωστά οι δύο μετεπιβιβάσεις ώστε να αξιοποιηθεί σωστά η μείωση του χρόνου με την νέα κανονική γραμμή.

- Για τον Δυτικό ¶ξονα έχεις δίκιο. Δεν ήμουν σαφής.
Για το οριζόντιο κομμάτι ομιλούσα για κόστος 1+ δις.
Θα συμφωνήσω μαζί σου για τις προτεραιότητες. Το οριζόντιο κομμάτι ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και το Καλαμπάκα-Κοζάνη.

- Για τους Ολυμπιακούς διαφωνώ (όσον αφορά το πόσο ωφέλησαν την χώρα) αλλά θα γράψω την άποψή μου στο κατάλληλο τόπικ.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Sat Jan 23, 2010 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:

Για τα δύο σενάρια του ταξιδιού Αθήνα-Τρίπολη που αναφέρεις προφανώς δεν θα υπάρχουν διαφορές γιατί ακόμα και στην καλύτερα οργανωμένη μετεπιβίβαση θα χρειαστείς 10 λεπτά... Δεν νομίζω να έχεις μεγαλύτερη χρονική επιβάρυνση σε υποθετική μετρική γραμμή 160kmph απ' την τωρινή 200kmph για την δεδομένη χιλιομετρική απόσταση.


Αυτό ακριβώς ήθελα να πω και εγώ. Ότι δεν πρέπει η κατασκευή κανονικής ΣΓΥΤ να αποτελέσει άλλοθι για την απαξίωση του υπόλοιπου μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου καθώς οι προοπτικές πάνω κάτω είναι ίδιες
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Jan 24, 2010 2:06 pm    Post subject: Reply with quote

Σε διάφορα ξένα φόρα έχει αναφερθεί το ανώτερο επίπεδο κύλισης της έκδοσης του Shinkansen (E2) που εξήχθη στην Κίνα, σε σύγκριση με το γερμανικό Velaro (ICE-3) που επίσης αγόρασαν οι Κινέζοι...
Αν και είμαι πεπεισμένος για την ανωτερότητα της ιαπωνικής σιδηροδρομικής τεχνολογίας, ήμουν επιφυλακτικός, μέχρι που είδα αυτό το βίντεο που ανέβηκε χθες στο youtube και είναι αρκετό για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο !
http://www.youtube.com/watch?v=CQvHn3gXSPE

Αφιερώνεται στους αμετανόητους γερμανόφιλους ! Very Happy

Ένα ωραίο window-view φρέσκο βίντεο (σε HD 720p) με το 500άρι.
http://www.youtube.com/watch?v=pyvnGWDU0ek
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Sun Jan 24, 2010 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Τι εννοεις φιλε Nozomi? Το γερμανικο ειναι αθορυβο ενω το γιαπωνεζικο "μουγκριζει". Καταλαβα καλα?

Στο αλλο βιντεο παρατηρησα τα εξης και με την ταχυτητα να παιζει στα 300χλμ./α.ω. Το σινκανσεν "ξυριζει" πολυοροφα κτιρια, σπιτια, εργοστασια κ.τ.λ. Γιατι δεν ζητανε οι κατοικοι υπογειοποιηση, οπως κανουν κατι γα'ι'δουρια δικα μας?(δημαρχοι και κατοικοι). Και τελος βλεπω, περναει μεσα απο σταθμο, οπου εχουμε ψαλιδια και αλλαγη γραμμης ,χωρις να κοψει καθολου ταχυτητα. Καλα δεν παιζονται οι ανθρωποι.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Jan 24, 2010 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

Φαίνεται απ' το μπουκαλάκι νερού οι ταλαντώσεις που κάνει στο Velaro και πόσο πιο ήρεμο είναι στο Shinkansen (που είναι και προηγούμενης γενιάς να μην το ξεχνάμε!)
Όσον αφορά στα θέματα σιδηροδρομικού διαδρόμου, όντως στην Ιαπωνία στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι γραμμές είναι υπερυψωμένες και ουχί υπογειοποιημένες (λέτε να τους λείπουν τα μπικικίνια και εμάς να μας περισσεύουν ή απλώς σέβονται περισσότερο το κρατικό χρήμα)...
Στην Ελλάδα έχει ανοίξει ένας φαύλος κύκλος με παράλογα αιτήματα σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και αλλού, αλλά προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ευθύνεται ως ένα βαθμό σ' αυτό και το κράτος που "ανοίγει την όρεξη" σε κάποιους όταν αποδέχεται υπογειοποίηση π.χ στην Πάτρα.
Καλό θα ήταν να τεθεί επί τάπητος η ύπαρξη του Σιδηροδρμόμου σ' αυτές τις περιοχές και να βρεθούν οι ανεύθυνο-υπεύθυνοι τοπικοί άρχοντες ενώπιον των ευθυνών τους καθότι δεν γίνεται να ενοχλούνται στην Πελλοπόνησο απ' το τραίνο και ολόκληρη Δυτική Ελλάδα να μην έχει ούτε ένα μέτρο γραμμής...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Mon Jan 25, 2010 11:01 am    Post subject: Reply with quote

οκ φαινεται η διαφορα ,αλλα ειναι αμιδρη πραγματικα....
οντως στα γρηγορα τρενα οι γιαπωνεζοι ειναι μπροστα....
παρολο βεβαια που τις υψηλοτερες ταχυτητες τις πετυχαν οι γαλλοι..
εχουμε κανενα βιντεο με κραδασμους του γαλλικου?
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu Jan 28, 2010 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

http://jimmy278.blogspot.com/2010/01/ft_28.html

Quote:
Όμως, υπάρχει ένα μεγάλο ελληνικό asset που μπορεί να δελεάσει τους Κινέζους: οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Η εταιρία είναι "φίσκα" στις ζημίες και στα χρέη. Χρειάζεται απεγνωσμένα επενδύσεις και εκσυγχρονισμό. Και αυτά οι Κινέζοι μπορούν να τα προσφέρουν.

Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων, οι Κινέζοι είναι μεταξύ αυτών που ξέρουν να διαχειρίζονται, να διοικούν και να επενδύουν σε σιδηροδρομικές μεταφορές. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα, σύντομα, να γίνουν οι πλέον επικίνδυνοι ανταγωνιστές για τις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρίες. "Είναι ιδιαίτερα σοβαροί ως προς τον συγκεκριμένο κλάδο και κανείς δεν πρέπει να τους υποτιμά", τονίζει το εν λόγω στέλεχος.

Υπό τις παρούσες συνθήκες, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα μπορούσαν να είναι μία χρυσή ευκαιρία για τους Κινέζους. Εάν το Πεκίνο αποφασίσει τελικά να "πηδήξει στο ελληνικό express", αυτό θα αποτελέσει και το case-study για θέματα συνεργασίας Ανατολής και Δύσης. Θα υπάρξει ανάκτηση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, ενώ οι Κινέζοι θα έχουν τη δυνατότητα να διεισδύσουν στα Βαλκάνια και αλλού και επιπλέον οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θαεκσυγχρονιστούν.


βρε μπας? Wink

μακαρι! οι κινεζοι εχουν γερμανικα τρενα ηδη στη χωρα τους με τερμα ταχυτητες..
δεν μου φαινεται αρνητικο αν προχωρησει κατι τετοιο..

θα βαλει σιγουρα σιδηρα πειθαρχία και ταξη στο ελληνικο μπαχαλο των σιδηροδρομων..κα ισως λεφτα για να τελειωσουν πιο γρηγορα οι γραμμες ,αφου πως ειπε ο Σηφουνακης ουτε για γραμμες υπαρχει σαλιο....

ας καλεσουμε τους κινεζους να μας φτησουνε τουαλχιστον...

Φτου να μην μας ματιασουνε! Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 38, 39, 40  Next
Page 17 of 40

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr