View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon Jan 12, 2009 5:38 pm Post subject: |
|
|
ποια υποθαλασσια ζευξη εννοειτε?δεν υπαρχει ήδη μια? |
|
Back to top |
|
 |
SP73 Junior Member


Joined: 20 Oct 2008 Posts: 146 Location: Αθήνα
|
Posted: Mon Jan 12, 2009 6:43 pm Post subject: |
|
|
Εννοεί την υποθαλάσσια Ακτίου-Πρεβέζης, που όντως ήδη υπάρχει. Το άρθρο έχει ένα πρόβλημα με τις ορολογίες, αφού λέει πως ο αυτοκινητόδρομος (!) Πρεβεζας-Ηγουμενίτσας είναι σε κακή κατάσταση.
Νομίζω πάντως πως το άρθρο έρχεται πολύ ωραία να δέσει με τη συζήτηση που γίνεται. Η ερώτηση είναι αν πραγματικά χρειάζονται 50 χλμ αυτοκινητόδρομου μέχρι το ¶κτιο, ή ένας δρόμος τύπου ΙΙ θα ήταν υπεραρκετός, τη στιγμή που θα γίνει η Ιονία Οδός, οπότε το όφελος σε χλμ από την ύπαρξη αυτού του δρόμου για να πας στην Ηγουμενίτσα θα ήταν πολύ μικρό.
Πάντως σε σχέση με τη γενικότερη συζήτηση, σκέφτομαι πως το βασικό κόστος ενός αυτοκινητόδρομου δρόμου δεν είναι η ΛΕΑ, αλλά τα μεγάλα τεχνικά, τα οποία στην περιοχή δε φαίνονται και απαραίτητα, αφού το ανάγλυφο είναι αρκετά ήπιο. Αν θέλουμε να αναζητήσουμε δηλαδή οικονομία, ας την κάνουμε με τη χάραξη και όχι με την ποιότητα.
Η βασική επιφύλαξη που έχω εγώ είναι οι ισόπεδες διαβάσεις, οι οποίες αναφέρονται. Τουλάχιστον οι απ' ευθείας διασταυρώσεις, οι οποίες υπάρχουν σε όλες τις ΕΟ, είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Για μένα η μόνη αποδεκτή λύση είναι οι κυκλικές πλατείες, αλλά είναι σαφές ότι και αυτές μειώνουν κατά πολύ τη χωρητικότητα της οδού. Γενικά, αν μιλάμε για αποστάσεις άνω των 5 χλμ μεταξύ των εξόδων, έχω την αίσθηση ότι δεν είναι πια και τεράστιο το κοστος μίας απλής ανισόπεδης, που είναι ουσιαστικά μία άνω/κάτω διάβαση με κλάδους εισόδου-εξοδου στον αυτοκινητόδρομο. Τέτοιες λύσεις εμένα μου φαίνονται πιο λογικές σε δευτερεύοντες άξονες (πχ η παραλιακή οδός μεταξύ Ασπροβάλτας και Νέας Περάμου) όπου θέλει κανείς πολλές συνδέσεις με άλλο δίκτυο, αλλά η βασική κυκλοφορία ακολουθεί άλλον άξονα. |
|
Back to top |
|
 |
starlet New Member

Joined: 29 Mar 2007 Posts: 23 Location: Athens / Corfu
|
Posted: Mon Jan 12, 2009 7:37 pm Post subject: Εγνατια |
|
|
Αυριο εγκαινια απο τον ΓΣ και στην Ηπειρο για το τμημα ΑΚ Αραχθου - Περιστερι. Σχετικο link με την ανακοινωση την Περιφερειας Ηπειρου
http://www.roe.gr/
Αντε καλοριζικο. |
|
Back to top |
|
 |
chrisskg New Member

Joined: 22 Oct 2008 Posts: 40
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 12:48 am Post subject: |
|
|
Εξαιρετικά τα νέα που μας μεταφέρουν οι ανταποκριτές μας και νομίζω ότι κάνουν ακόμη πιο χαρούμενο το κλίμα στο οποίο διεξάγεται η κουβέντα μας.
Πριν πάρουμε λοιπόν τους δρόμους ελπίζω να προλαβαίνω να παρουσιάσω ένα ακόμη μακρύ post ολοκληρώνοντας έτσι ένα πρώτο κύκλο σκέψεων και προβληματισμών. Σημειώνω τις συμβολές και των υπολοίπων που θέτουν επιμέρους θέματα άξια προσοχής, νέοι δρόμοι στα δυτικά (einsiedeln), κυκλικές διασταυρώσεις (SP73), σταθμοί διοδίων (γιατί άραγε μετωπικοί και όχι πλαϊνοί), σύστημα "βινιέτας" κτλ.
Μεταφράζω από ξένα ανάλογα φόρουμ και παρακαλώ τους αγαπητούς ειδικούς της παρέας να σπεύσουν να με διορθώσουν αν στην ορολογία ή γενικά γράφω καμιά "πατάτα".
Δεν μπόρεσα να ανοίξω το αρχείο που δίνει ο Engineer για τα χαρακτηριστικά των δρόμων που σχεδιάζονται από το Υπουργείο. Θα τον παρακαλούσα, αν μπορεί, να μας υποδείξει κάποιον άλλο τρόπο να το διαβάσουμε γιατί σίγουρα μας ενδιαφέρει.
Μέχρι τότε και για πιθανές συγκρίσεις δίνω εδώ τα στάνταρ της Ρουμανίας:
Ο τυπικός αυτοκινητόδρομος (επίπεδο Ι) στη Ρουμανία: 2x7,50μ. δρόμος, 3μ. διαχωριστικό, 4χ0,50 «οδηγός» (οι συνεχόμενη διαγράμμιση δίπλα ακριβώς στο μεταλλικό ή jersey διαχωριστικό και στο ακριανό στηθαίο) δύο δλδ. για κάθε κλάδο, 2x2,50μ. ΛΕΑ, 2x0,50μ. τσιμεντένιο ρείθρο. Συνολικό πλάτος καταστρώματος = 26,00μ.
Ο τυπικός δρόμος στον οποίο αναφέρομαι (επίπεδο ΙΙ) στη Ρουμανία: 2x7μ. δρόμος, 1,50μ. διαχωριστικό, 2x1,5μ. πλαϊνά (από τα οποία 2x0,75μ. με το ίδιο υλικό όπως του δρόμου [άσφαλτος] και 2x0,75μ. τσιμεντένιο ρείθρο). Συνολικό πλάτος καταστρώματος = 18,50μ.
Έπειτα θα ήθελα να πάω λίγο πιο πριν από το δίλλημα αυτ/δρόμος ή "επίπεδο ΙΙ" που επαναλαμβάνω ότι για μένα δεν τίθεται, τα δύο δίκτυα είναι συμπληρωματικά το ένα του άλλου. Ας δούμε λοιπόν κάποια γενικότερα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη πριν την κατασκευή και την επιλογή του τύπου που θα επιλεχτεί. Είναι νομίζω όροι χρήσιμοι όχι μόνο για τώρα αλλά και για το μέλλον.
Η Δυναμικότητα του αυτοκινητοδρόμου
Η δυναμικότητα ενός αυτ/δρόμου, ο μέσος όρος δλδ. των οχημάτων που κινούνται στον δρόμο, μπορεί να εκτιμηθεί. Δεν υπάρχει, όμως απόλυτη συναίνεση ως προς το πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Ο συνήθης τρόπος είναι να μετρήσουμε τον αριθμό των λωρίδων, πολλαπλασιαζόμενων με τη δυναμικότητα κάθε λωρίδας και αυτό πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των αντίστοιχων ωρών.
Παράδειγμα για ένα αυτ/δρόμο με 2x2 λωρίδες: 4(λωρίδες) x 2.200(οχήματα ανά ώρα) x 10(ώρες) = 88.000 (συνολική δυναμικότητα)
Υπάρχουν αρκετά σημεία για τα οποία δεν υπάρχει απόλυτη συναίνεση. Πρώτα απ’ όλα η δυναμικότητα ανά λωρίδα: 2.200 οχήματα είναι ο παράγοντας που χρησιμοποιείται περισσότερο, άλλοι όμως ειδικοί προτείνουν επίσης 2.500 ή 2.000 οχήματα ανά ώρα.
Δεύτερον, το σύνολο των ωρών όπου αναμένουμε την μεγαλύτερη κίνηση (συνήθως 10) βρίσκεται κι αυτό υπό αίρεση, καθώς μερικοί χρησιμοποιούν τις 11 ή και 12 ώρες, το οποίο οδηγεί σε ανάγκη μεγαλύτερης δυναμικότητας.
Παράπλευρα βέβαια με τα παραπάνω, υπάρχει ένα σύνολο παραγόντων που μειώνουν την δυναμικότητα της κάθε λωρίδας.
1)Σε αυτ/δρόμους με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, η δυναμικότητα ανά λωρίδα μειώνεται, αφού ο μεγάλος όγκος της κυκλοφορίας προσπαθεί να παραμείνει στη δεξιά στο μεγαλύτερο μέρος του χρόνου (σημ. θυμίζω ότι μεταφράζω από ξένο κείμενο, μη συζητήσουμε τι γίνεται στην Ελλάδα όπου νομίζει κανείς ότι προσγειώθηκε στην Αγγλία!)
2)Οι σήραγγες, οι γέφυρες είναι επίσης παράγοντες που μειώνουν την δυναμικότητα. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν δεν υπάρχουν ικανά πλαϊνά περιθώρια, ή περιορισμένη ορατότητα λόγω της γειτνίασης της βλάστησης στο δρόμο.
3)Οι καιρικές συνθήκες μπορούν επίσης να μειώσουν την δυναμικότητα, π.χ., κατά τη βροχή, οι οδηγοί κρατούν μεγαλύτερες αποστάσεις, οπότε έχουμε και περιορισμό της δυναμικότητας. Για να μην αναφέρουμε και τα ακραία, όπως καταιγίδες, χιόνι, πάγος, ομίχλη.
4)Στους κόμβους, ιδίως εκεί όπου παρατηρείται πυκνή είσοδος και έξοδος οχημάτων, η δυναμικότητα μειώνεται λόγω του φαινομένου του «κυματισμού» (της κίνησης δλδ. των οδηγών προς την αμέσως στα αριστερά τους λωρίδας
5)Μερικά τμήματα μπορεί να έχουν μεγάλους διαδρόμους εξόδου μεταξύ δύο εξόδων οι οποίοι λειτουργούν de facto ως 3η η και 4η (ή και περισσότερες λωρίδες). Αυτοί δεν είναι δυνατό να προσμετρηθούν στη συνολική δυναμικότητα.
Παρ’ όλα αυτά, στην πραγματικότητα, η συμφόρηση αρχίζει να παρουσιάζεται όταν έχουμε 70.000 με 80.000 οχήματα ανά μέρα σε έναν αυτ/δρομο με 2x2 λωρίδες. Φυσικά υπάρχουν και αυτ/δρόμοι που γνωρίζουμε ότι μπορούν να δεχτούν και πάνω από 100.000 οχήματα ανά ημέρα σε 2x2 λωρίδες.
Η Σημασία του Λόγου Πυκνότητας προς Δυναμικότητα
Ένας τρόπος να μετρήσουμε τον λόγο πυκνότητα προς δυναμικότητα είναι να διαιρέσουμε την πυκνότητα με τη δυναμικότητα (Π/Δ).
Γνωρίζουμε τώρα πώς να υπολογίσουμε την αναμενόμενη δυναμικότητα και στατιστικές για την κυκλοφοριακή πυκνότητα ή φόρτο (σε συγκεκριμένες ώρες αιχμής) είναι συχνά διαθέσιμοι. Αυτό μπορεί να γίνει σωστά με στατιστική μέτρηση ανά ώρα, η πρόσβαση όμως σ’ αυτά τα στοιχεία είναι συνήθως περιορισμένη ή προσβάσιμη μόνο από τους ειδικούς. Κάποιος θα μπορούσε να πάρει μια κατά προσέγγιση τιμή Π/Δ υπολογίζοντας τα συνολικά ημερήσια στοιχεία.
Παράδειγμα με βάση τον US 290 στο Χιούστον. Ο δρόμος έχει 2x4 λωρίδες (και διαδρόμους εισόδου/εξόδου μεταξύ μερικών εξόδων), που μπορεί να οδηγήσουν σε μια συνολική δυναμικότητα (2.200οχήματα x 8λωρ. x 10) από 176.000 δλδ. ως (2.200 x 8λωρ. x 11,5ώρες) 202.400. Η πραγματική κυκλοφοριακή πυκνότητα είναι (με βάση τα στοιχεία των ειδικών) 243.000. Οπότε 243.000 / 202.00 =Π/Δ 1,2 η οποία είναι εξαιρετικά υψηλή και καταλήγει σε σοβαρότατη συμφόρηση. Με τιμές μεγαλύτερες από 0,9-1 είναι σίγουρο ότι θα έχουμε συμφόρηση. Βέβαια οι ώρες αιχμής περιορίζονται συνήθως στη μία κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν σημεία όπου και οι δύο διευθύνσεις πήζουν εξίσου.
Συμφόρηση/Μποτιλιάρισμα/Ουρές
Το τι σημαίνει μποτιλιάρισμα δεν είναι πάντα καθορισμένο. Ο Ολλανδικός Οργανισμός Μεταφορών το ορίζει ως «κυκλοφορία με ταχύτητα μικρότερη των 50χλμ. για 2 ή περισσότερα χλμ.»
Για τους οδηγούς βέβαια, ο τεχνικός ορισμός δεν έχει και μεγάλη σημασία, συχνά πυκνή ή αργή κυκλοφορία θεωρείται μποτιλιάρισμα, ακόμα κι όταν η καθυστερήσεις είναι μικρές. Έτσι σύμφωνα με την αντίληψη των οδηγών υπάρχει συνήθως μεγαλύτερη συμφόρηση απ’ ότι στην πραγματικότητα.
Έχω την εντύπωση ότι τα νούμερα που αναφέρονται είναι μεγάλα για τα ελληνικά δεδομένα (φυσικά με εξαιρέσεις όπως Αττική Οδός, Εγνατία, ΠΑΘΕ) τόσο για τα σημερινά δεδομένα όσο και για το ορατό μέλλον. Όση κίνηση κι αν δημιουργεί κάθε νέος δρόμος δύσκολα θα τα πιάσουν οι δρόμοι, πέραν των ήδη κατασκευαζόμενων, που θα επιθυμούσαμε η έχουμε προτείνει να έχουν τα χαρακτηριστικά επιπέδου Ι. Εκτός βέβαια κι αν ρίξουμε όλο μας το βάρος και τους πόρους που δεν μας περισσεύουν αποκλειστικά στις οδικές υποδομές.
Φυσικά υπάρχει και ένα πλήθος άλλων παραγόντων που οδηγούν στις συγκεκριμένες επιλογές μας: Γενικότερο αναπτυξιακό μοντέλο (ο sxiza07 θίγει μια πολύ σημαντική πλευρά του), έμφαση στις υποδομές ή σε Παιδεία, Έρευνα, Τεχνολογία, πολιτική Περιβάλλοντος, ενθάρρυνση της χρήσης ΙΧ και των οδικών μεταφορών ανθρώπων και αγαθών ή ανάπτυξη και των υπόλοιπων δικτύων Βλ. σιδηρόδρομος κτλ. Όρεξη να 'χουμε να τα συζητάμε. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 12:52 am Post subject: |
|
|
Εδώ και καιρό έχω φάει το κόσμο για να βρω τα ΦΕΚ με τις συμβάσεις παραχώρησης (και κυρίως της Ιονίας Οδού) σε ηλεκτρονική μορφή καθώς για να τα δεις από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου πρέπει να είσαι συνδρομητής με ένα διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο και δεν με είχε φέρει και ο δρόμος μου και από το κέντρο πρωινές ώρες.
Τελικά τα βρήκα (για την Ιονία) μέσα από το site της βουλής στο link σε όχι και πολύ καλή οργάνωση και ποιότητα(σκαναρισμένο ).
Το πλέον ενδιαφέρον για μένα κομμάτι είναι το συγκεκριμένο pdf του ψηφισθέν νομοσχεδίου με τίτλο (εμφανίζεται στο προηγούμενο pdf) ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ.
Κατεβείτε στη σελίδα 9 και στο άρθρο 4.6 με τίτλο Ανταγωνισμός και 4.7 με τίτλο Ανάπτυξη Συγκοινωνιακού Δικτύου Ευρύτερης Περιοχής, εκεί έιναι όλο το ζουμί. Επειδή είναι σκαναρισμένο οι αντίστοιχες εικόνες:
Όπως τις διαβάζω εγώ ας ξεχάσουμε για τα επόμενα 30 χρόνια(διάρκεια ισχύς της σύμβασης) τις περιπτώσεις:
----Αυτοκινητόδρομος Λαμία - Αντίρριο (Το αναφέρει ρητά στο 4.7 (iv) ότι επιτρέπονται τα έργα εκτός αυτοκινητοδρόμου αν και στην ίδια λογική ίσως απαγορέυεται από τη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού).
----Αυτοκινητόδρομος Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας (ακόμα και σε προδιαγραφές οδού ταχείας κυκλοφορίας από το άρθρο 4.6 (ι) ως παράλληλος άξονας που επηρεάζει την κίνηση). Σε αυτό το σημείο να πώ ότι ο δρόμος μέχρι το ¶κτιο ίσως την γλιτώνει γιατί λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.
----Ο Ε-65 να έχει φτηνότερα διόδια και να συμφέρει οικονομικά η μετάβαση στα Γιάννενα από Αθήνα μέσω αυτού (συνδυασμός άρθρων 4.6 (iii) και 4.7 (v))
----Το σημαντικότερο κατά εμένα. ενώ αποκλείει από τα ανταγωνιστικά έργα το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα-Ειδομένη (προφανώς για το παραχωρηθέν τμήμα του ΠΑΘΕ) δεν αναφέρει πουθενά τίποτα για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό ¶ξονα. Μήπως αυτή είναι η ταφόπλακα για αυτό το έργο. ΟΚ δεν περίμενα ποτέ ότι θα γίνει κάτι μέσα στην επόμενη δεκαετία αλλά γιατί το αποκλείει και για τα επόμενα 30???
----Στην αρχή του pdf αναφέρει ακριβώς ποια κομμάτια του ΠΑΘΕ ανήκουν στην κοινοπραξία, και λέει ότι το όριο είναι ο Α/Κ Μεταμόρφωσης(εκτός αυτού για την ακρίβεια). Δεν διάβασα πουθενά στη σύμβαση να λέει για περιορισμούς στην τοποθέτηση διοδίων οπότε αυτό που ακούγεται τελευταία για διόδια στην Κηφισιά, Λυκόβρυση, Αγ. Στέφανο ίσως να μην είναι σενάριο φαντασίας.
Το τελευταίο μου σχόλιο είναι ότι επειδή όλες οι συμβάσεις κινούνται στην ίδια λογική ας σταματήσουν εδώ τα ονειρά μας και οι προτάσεις για νέα km αυτοκινητοδρόμων ακόμα και οδών ταχείας κυκλοφορίας στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα (εκτός Αττικής που ακόμα είναι σε αναμονή η τελευταία σύμβαση παραχώρησης για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού).
edit:Τώρα που το ξαναδιάβασα πιο ήρεμα ίσως για το Λαμία-Αντίρριο και τον Ε-65 να μην κατάλαβα ακριβώς τι παίζει. Είδα και τη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού. Τελικά για τον Λαμία-Αντίρριο και οι 2 αναφέρουν ότι αν αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο κάποια στιγμή θα πρέπει να μπουν διόδια με αντίστοιχη χρέωση/km με τις συμβάσεις παραχώρησης. sorry για τη δημιουργία εντυπώσεων προηγουμένως. |
|
Back to top |
|
 |
SP73 Junior Member


Joined: 20 Oct 2008 Posts: 146 Location: Αθήνα
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 2:10 am Post subject: |
|
|
Ariscop εξαιρετικά ενδιαφέρον το κείμενο. Πάντως συμφωνώ σαφώς περισσότερο με τη δεύτερη προσέγγισή σου παρά με την πρώτη:
- ο Λαμία-Αντίρριο αποκλείεται μόνο αν έχει πολύ χαμηλότερα διόδια και πάντως μπορεί να αναβαθμιστεί σε οδό ταχείας κυκλοφορίας χωρίς να δώσουν λογαριασμό.
- Ο Ηγουμενίτσας-Πρεβεζας αυστηρά διαβάζοντάς το θα συμφωνούσα μαζί σου, αλλά στην πραγματικότητα η επίπτωση που θα έχει στα συνολικά έσοδα της παραχώρησης, τα οποία ουσιαστικά προέρχονται από το Αθήνα-Λαμία, θα είναι αμελητέα και θα μπορεί να προχωρήσει, αν το κράτος το θέλει πραγματικά.
- Ο Ε65 θα πρέπει απλώς να έχει αντίστοιχο μέγιστο (και ελάχιστο) ανα χιλιόμετρο. Αλλά οικονομικά σίγουρα το Αθήνα-Γιάννενα θα συμφέρει από εκεί - πιθανότατα συμφέρει ήδη και χρονικά και οικονομικά, ιδίως αν μένεις στα Βόρεια της Αθήνας.
- Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας μοιάζει πράγματι να απέκτησε άλλο ένα καρφί στο φέρετρο. Ουσιαστικά για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να πληρώσει το κράτος στη Νέα Οδό χρήματα.
- Όσο για τα εντός Αθηνών διόδια, νομίζω ότι δύσκολα θα τα δούμε στην Κηφισιά και ότι είναι από τις φήμες που διασπείρονται για να γίνει κάτι λιγότερο - άλλωστε και η χωροθέτησή τους θα ήταν πολύ δύσκολη στη Λυκόβρυση και την Κηφισιά, πιθανότατα και στη Βαρυμπόμπη.
Ένα θέμα πάντως είναι ότι η σύνταξη του άρθρου δημιουργεί σημεία όπου το κράτος έχει επιλογές, αρκεί να θέλει να τις προχωρήσει (πχ Ηγουμενίτα-Αμβρακία, σιδηρόδρομος, ή Τρίπολη-¶ργος-Ναύπλιο). Δε νομίζω ότι είναι τόσο περιοριστικά και άλλωστε δεν αποκλείονται οι επεκτάσεις του αντικειμένου - η πολλή διακριτική ευχέρεια δεν κάνει καλό. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 3:05 am Post subject: |
|
|
Και εγώ συμφωνώ μόνο με τη δεύτερη μου εκδοχή μετά από προσεκτικότερη μελέτη. Απλώς θεώρησα προτιμότερο να μην σβήσω τα πρώτα αλλά να κα΄νω edit γιατί είχαν ανέβει κάποια ώρα στο topic και δεν θεωρώ σωστό αφού το είπα να τα σβήσω αλλά απλώς να τα διορθώσω με ένα edit.
Τώρα για το Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα συνεχίζω να είναι απαισιόδοξος για οποιαδήποτε αναβάθμιση ακόμα και σε επίπεδο οδού ταχείας κυκλοφορίας γιατί μου φαίνεται παράλληλος και ανταγωνιστικός άξονας. Η κοινοπραξία περιμένει έσοδα και από την Ιονία Οδό όχι μόνο από το κομμάτι του ΠΑΘΕ
Αν υπάρχει ένας πολύ καλός δρόμος (αυτοκινητόδρομος ή ταχείας κυκλοφορίας) από την Αμβρακία έως την Ηγουμενίτσα, ο οποίος μπορει να μην έχει και διόδια τότε σίγουρα όλη η κίνηση για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας(Κέρκυρα,Ιταλία κτλ) θα διοχετεύεται από εκεί παρακάπτοντας τη μισή Ιονία Οδό καθώς η διαδρομή μέσω Ιωαννίνων θα είναι και οικονομικά και χρονικά δυσμενέστερη. Ακόμα και για Ιωάννινα ίσως κάποια φορτηγά κάνουν το γύρω για να αποφύγουν τα διόδια, που θα είναι πανάκριβα για τα φορτηγά.
Και τώρα έρχομαι και στο μεγάλο θέμα. Μεγάλο ποσοστό των μετακινήσεων στην εθνική Αντιρρίου-Ιωαννίνων είναι οι μεταφορές από και προς την Αλβανία που στο μεγαλύτερο ποσοστό εξυπηρετούνται από τον Μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς. Εκτός από την Κακαβιά έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια και ένας νέος μεθοριακός σταθμός σχεδόν "παραλιακός" ο Μεθοριακός σταθμός Μαυροματίου-Σαγιάδας στον Νομό Θεσπρωτίας στην ευθεία πάνω από την Ηγουμενίτσα, που έχει συνδεθεί μάλιστα με την Ηγουμενίτσα με αξιοπρεπή εθνική οδό. Μάλιστα όπως φαίνεται στο google earth το ανάγλυφο της περιοχής μέσα σπό τα αλβανικά σύνορα είναι πολύ ομαλό και ο δρόμος μέσα από πεδιάδα καταλήγει στους Αγ.Σαράντα. Οπότε είναι προφανές ότι αν γίνει ο δρόμος Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα η κοινοπραξία της Ιονίας Οδού θα χάσει σημαντικό ποσοστό από αυτές τις μετακινήσεις |
|
Back to top |
|
 |
Kerkyra_thessaloniki Junior Member


Joined: 14 Jan 2008 Posts: 88
|
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 12:59 pm Post subject: |
|
|
Καλημερα!
Ο κάθετος άξονας Εγνατίας στην Νυμφαίας τι τυπου χαρακτηριστικά θα εχει; Επιπέδου Ι ή ΙΙ;
Όσο για τον καθετο της Ανατολικής πελοποννησου, πριν απο κανα δυο μηνες περιπου ακουσα απο τον Περιφερειαρχη Πελοποννησου να λεει για μελετη δρομου απο κόμβο Νεμέας εως Μονεμβασια και όχι μεχρι Ναυπλιο. Δεν θυμαμαι ακριβως για τα χαρακτηριστικα που θα εχει ο δρομος αλλα μετα την μελετη θα το μαθουμε αν τελικά θα γίνει και πως θα είναι. |
|
Back to top |
|
 |
tolis7 New Member

Joined: 26 Nov 2007 Posts: 66
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 1:00 pm Post subject: |
|
|
μετα τισ σημερινες παραδοσεις τα υπολοιπομενα τμηματα της εγνατιας ειναι:
Τύρια - Ιωάννινα 3 χλμ.
Γέφυρα Αράχθου 1 χλμ.
Μέτσοβο - Παναγιά 15 χλμ.
Παναγιά - Ανατ. Α/Κ Γρεβενών 31 χλμ.
ΣΥΝΟΛΟ 50 χλμ. ακομα!
καθολου ασχημα  |
|
Back to top |
|
 |
chrisskg New Member

Joined: 22 Oct 2008 Posts: 40
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 1:05 pm Post subject: |
|
|
Φτού Φτού να μη τα ματιάξουμε με τα εγκαίνια Τριτη και 13!
Απ' ότι βλέπω και με την ανάρτηση του ariskop έχουμε πλέον πλήρη ανάπτυξη της βεντάλιας των θεμάτων που μας απασχολούν. Θέλουμε ίσως λίγο χρόνο να χωνέψουμε και να αναλύσουμε ψύχραιμα όλα τα επιχείρηματα και τις πληροφορίες που συσσωρεύτηκαν.
Προς το παρόν ας χαρούμε τις σημερινές εξελίξεις, βλέποντας και διαβάζοντας τα ρεπορταζ των φίλων μας και επανερχόμαστε. |
|
Back to top |
|
 |
tolis7 New Member

Joined: 26 Nov 2007 Posts: 66
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 1:07 pm Post subject: |
|
|
AUGalos wrote: | Από τα 108 χιλιόμετρα τα 48 χιλιόμετρα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα δωθούν ολόκληρα λογικά (Νέστος και Μεσόγεια χάραξη). Τώρα αν βάλουμε καμιά 10αριά χιλιόμετρα στο τμήμα ¶ραχθος-Παναγιά φτάνουμε στα 58. Ε τι στο καλό δε θα δώσουν και 2 χιλιόμετρα στο Παναγία-Γρεβενά  |
και η επιβαιβεωση του φιλου AUGalos |
|
Back to top |
|
 |
corsakias Senior Member

Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 2:44 pm Post subject: |
|
|
Αυτή τη στιγμή ο Σουφλιάς είναι στο Νέστο και κάνει τα "εκει" εγκαίνια.
Τα εγκαίνια στη σήρραγγα Συμβόλου γίναν και μερικο φωτογραφικό υλικό!!D
αναμνηστικες
 
στα πρανές πριν την είσοδο του τουνελ
φωτοσημανση
ηλεκτρονικοι ανακλαστηρες εντος του τουνελ με leds
οχετοι ομβριων
τεχνικο γεφυρας και παραπετα θορύβου προς κατασκευή??

να συμπληρώσω 'ότι η κατασκευη του έργου δεν εχει τελειώσει πλήρως μιας και συνεργεια περιφραξης και λοιπων τεψνικων ήταν παρων.'Ενδεικτικο είναι η σημερινη τοποθετηση της περιφραξης καθως και συνεργεια στα παρνες των λόφων που τοποθετουσαν μεταλλικα δίχτυα!.
επισης λόγω ιδιομορφίας εδαφους έχει μεγάλες κλίσεις ο δρόμος εκατερωθεν του τουνελ όπως επίσης εππηρεαζεται απο ρευματα αέρος μιας και το τουνελ συνδεει μια κοιλαδα ( ηπειρωτικα) με μία παραλιακή περιοχή!!  |
|
Back to top |
|
 |
Kerkyra_thessaloniki Junior Member


Joined: 14 Jan 2008 Posts: 88
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 2:57 pm Post subject: |
|
|
Καλά δεν υποτίθεται ότι αυτή την ώρα θα ήταν στον ¶ραχθο? Ωραίο υλικό corsakia! |
|
Back to top |
|
 |
tolis7 New Member

Joined: 26 Nov 2007 Posts: 66
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 3:33 pm Post subject: |
|
|
ρε παιδια ενας βούλευτακος της πλακας του πασοκ που ελεγε οτι θα παραδοθουν τα τμηματα το 2010 που εχει κρυφτει σημερα? χαχαχα
καλα αμα ημουν στη θεση του θα δηλωνα παραιτηση εδω και τωρα!
ειπαμε να γινεται αντιπολιτευση αλλα οχι στηρα! |
|
Back to top |
|
 |
tolis7 New Member

Joined: 26 Nov 2007 Posts: 66
|
|
Back to top |
|
 |
Kerkyra_thessaloniki Junior Member


Joined: 14 Jan 2008 Posts: 88
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 5:42 pm Post subject: |
|
|
Εντάξει, ας μην το πολιτικοποιούμε, το θέμα είναι να βγαίνει ο πολίτης κερδισμένος σε κάθε περίπτωση!Καλορίζικα! |
|
Back to top |
|
 |
corsakias Senior Member

Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 6:41 pm Post subject: |
|
|
http://www.e-tipos.com/newsitem?id=69832
Στον Ελεύθερο Τύπο αναφέρει ότι:
«Παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του κύριου άξονα της Εγνατίας και, αν βοηθήσει ο καιρός, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα παραδώσουμε και τα τελευταία 50 χλμ δρόμου, με τα οποία ολοκληρώνεται όλος ο κύριος άξονας της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα ώς τους Κήπους του Έβρου» σημείωσε ο κ. Σουφλιάς.
Δηλαδή τελείωνει η Εγνατία; Μπαίνουμε Κήπους και βγαίνουμε Ηγουμενίτσα χωρίς παρακάμψεις; Τίποτα; Καθόλου; |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 6:46 pm Post subject: |
|
|
άντε!είδα το βιντεο και ζηλεψα..
ποτε θα τα δουμε εδω στην ολυμπια οδο?  |
|
Back to top |
|
 |
agr-engineer Full Member

Joined: 20 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 7:03 pm Post subject: |
|
|
Ένα εύλογο ερώτημα. Τώρα που τελειώνει η Εγνατία Οδός,ξέρει κάποιος να μας πει συνοπτικά ποιες από τις εταιρείες που έχουν εργολαβίες στην Εγνατία,συμμετέχουν και στις κοινοπραξίες της Ιόνιας Οδού,του Ε-65, της Κορίνθου-Πατρών,και του ΠΑΘΕ?
Για να καταλάβουμε πότε έχουν σκοπό να ξεκινήσουν τους αυτοκινητόδρομους,γιατί προφανώς όλα έχουν άμεση σχέση με τα μηχανήματα που βρίσκονται στην Εγνατία και θα μεταφερθούν προφανώς στα νέα εργοτάξια. |
|
Back to top |
|
 |
Kerkyra_thessaloniki Junior Member


Joined: 14 Jan 2008 Posts: 88
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 7:08 pm Post subject: |
|
|
Πρέπει να αρχίζουμε να βάζουμε στοιχήματα για το ποιό κομμάτι θα παραδωθεί τελευταίο, αν και υποψιάζομαι τα τύρια!
Ο συμπατριώτης ο corfu που χάθηκε? |
|
Back to top |
|
 |
AXILLEAS81 New Member

Joined: 10 Oct 2008 Posts: 55 Location: TRIKALA
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 7:09 pm Post subject: |
|
|
Αντε καλορίζικα τα καινουργια κομματια αλλα 50 χλμ μείνανε.Στην Ε-65 σίγουρα είναι η αττικατ τώρα για τους άλλουσ δρόμους δεν ξέρω υπομονή 2 μήνες και θα μάθουμε. |
|
Back to top |
|
 |
kosimo Junior Member

Joined: 06 Oct 2008 Posts: 75 Location: Lefkas-Thessaloniki
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 8:17 pm Post subject: |
|
|
Τώρα αυτό που μας ειπε πως αν βοηθήσει και ο καιρός θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα ως το τέλος Φεβρουαριου μάλλον θα μας φέρει κοντά στο Πάσχα πραγματικά.... Τι λέτε και εσείς γι'αυτό .
Ας είναι έστω και έτσι πολλά χιλιόμετρα γλυτώνουμε παιδιά.... |
|
Back to top |
|
 |
kostis Junior Member

Joined: 14 Nov 2008 Posts: 92
|
Posted: Tue Jan 13, 2009 9:03 pm Post subject: |
|
|
θα συμφωνίσω με τον kosimo.φίλε ομοιοπαθούντα της διαδρομης κερκυρα-θεσσαλονίκη εγώ δεν θα πόνταρα για την Τύρια για τελευταία αλλά το Τ9-Τ11. Περνώντας από την Τύρια την προηγούμενη εβδομάδα είδα μπουλντόζες που μπαζώνανε κάτι μεγάλες κολώνες που σημαίνει ότι πάνε για τέλείωμα.
και 2 ερωτήσεις για όσους γνωρίζουν
1) τι θαγίνει με τους ΣΕΑ? μετόσα χιλιόμετρα εγνατία γυμνή έτσι και και σε πιάσει κόψιμο ή μείνεις από βενζίνη την πάτησες.
2) παραπονέθηκε μια φίλη που χρησιμοποιεί κτελ ότι στο κομμάτι του Περιστερίου δεν μπαίνουν λεωφωρεία? γιατί? και επιτρέπονται φορτηγά?
είχα και τρ'ιτη ερώτηση για τα διόδια αλλά φοβάμαι να την κάνω |
|
Back to top |
|
 |
|