View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mike Full Member

Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Mon May 05, 2008 2:32 pm Post subject: |
|
|
GEO συγχαρητήρια για το φωτορεπορτάζ από ένα δυσπρόσιτο εργοτάξιο. (Τα οδικά έργα είναι συνήθως ορατά και εύκολα προσβάσιμα από τήν "παλιά" οδό).
Κατ' αρχήν να επισημάνω ότι την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή η ΕΡΓΟΣΕ οργανώνει στα Καμένα Βούρλα διημερίδα για τα έργα στα τμήματα Τιθορέα - Λιανοκλάδι και Λιανοκλάδι - Δομοκός βλ. http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=8&REFCI=903&LANGUAGE=1
Έμαθα ότι η συμμετοχή (αν κάποιος έχει χρόνο να παρευρεθεί) είναι δωρεάν, καλύπτονται μετακίνηση με πούλμαν και γεύματα, υπάρχουν καλές τιμές σε ξενοδοχεία της περιοχής 40 - 70 €, την 1η μέρα είναι παρουσιάσεις των έργων και μελετών με τις ιδιαίτερότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν και τη 2η μέρα είναι τεχνικές επισκέψεις εναλλακτικά στη σήραγγα Καλλιδρόμου ή το τμήμα που μας παρουσίασε ο GEO.
Προφανώς η μονή σήραγγα αριστερά από τον Άγιο Στέφανο όπως κοιτάμε το βουνό από βόρεια προς νότια, δηλ. από το οροπέδιο Ξυνιάδας προς την Όθρυ, είναι σήραγγα προσπέλασης για δημιουργία ενδιαμέσου μετώπου προσβολής της κύριας σήραγγας (έχει και μικρή διατομή), ενώ η σιδηροδρομική σήραγγα είναι η δίδυμη σήραγγα της επόμενης φωτογραφίας (δυο παράλληλες σήραγγες για μονή γραμμή η καθεμία).
Ερώτηση προς GEO: Έχει ενεργοποιηθεί η επόμενη εργολαβία στο οροπέδιο και στο κατέβασμα προς Δομοκό;
Για τη γέφυρα του ΠΑΘΕ στην Ανθήλη πριν την Λαμία να προσθέσω ότι η σύμμεικτη κατασκευή (Μέταλλο και μπετόν) είναι και ελαφρύτερη από το σκέτο μπετόν γεγονός που είναι πλεονέκτημα για τη θεμελίωση στα κακά προσχωσιγενή εδάφη της περιοχής. |
|
Back to top |
|
 |
sdakos Junior Member


Joined: 06 Oct 2006 Posts: 155 Location: thessaloniki - athens
|
Posted: Mon May 05, 2008 3:10 pm Post subject: |
|
|
Ναι ναι έχουν ενεργοποιηθεί όλες οι εργολαβίες. Συγκεκριμένα για την 25-52χλμ που ρωτας mike νομίζω ότι υπογράφηκε πριν το τέλος του 2007 και τρέχει νομίζω με εντυπωσιακούς ρυθμούς για ελληνικά δεδομένα
έχει γίνει σε ένα μήκος τουλάχτιστον 8-9 χλμ σκάψιμο του εδάφους, έχει μπει κάποιο υλικό που μοιάζει σαν νάυλον και τοποθετήθηκε απο πάνω κάποια στρώση (χωματος μόλις σε 4 μήνες!. Αυτά έχω καταλάβει απο τις 2 φορες που έχω κατέβει με το τρένο και τα παρακολουθούσα.
Στο πρώτο τμήμα 0-14χλμ, έχουν ήδη αρχίσει να κατασκευάζονται τα επιχώματα, μια αρκετά μεγάλη γέφυρα (οι πυλώνες που έχετε δει στις φωτογραφίες) φαίνεται στάσιμη, ενώ εντύπωση μου κάνει ότι έχουν βρεθεί αρχαία σε ένα πολύ μικρό τμήμα (στη μέση του πουθενά! - αυτοί οι αρχαίοι πρέπει να είχαν χτίσει παραπάνω απο τη μισή Ελλάδα)
Άντε με το καλό να τελειώνουμε.. |
|
Back to top |
|
 |
GEO New Member

Joined: 22 Jan 2006 Posts: 50 Location: Athens
|
Posted: Mon May 05, 2008 7:29 pm Post subject: |
|
|
Mike ευχαριστώ που -once again - μου έλυσες και την απορία για την μονή σήραγγα . Επαναλαμβανόμενος βέβαια θα γράψω οτι η - οχι όμως κατα ανάγκη αξιόπιστη- αίσθηση μου είναι οτι πάνε γρήγορα .
Δείτε εδω 27/9 οτι απλά γινόταν κάποιες πρώτες διαμορφώσεις χώρου
http://farm3.static.flickr.com/2036/2467852191_78e6aeba94_b.jpg
ενω μεσα σε λίγους μήνες
http://farm4.static.flickr.com/3280/2459030507_fddf7df9c9_b.jpg
το εργοταξιο οπως φαίνεται βέβαια απο την απέναντι μεριά εχει θεριέψει και εχουν πεταχτεί σήραγγες -παρασηραγγες κλπ
Για το επόμενο κομμάτι δεν γνωρίζω -οπότε τα λεγόμενα και κυρίως η αίσθηση για την ταχύτητα απο τον sdakos πιστεύω είναι σωστά..
Επίσης αν ο δρόμος πάει τελικά στα Καμμένα κάποιον απο τους γνώστες του forum ελπίζω και στην ενημέρωση των υπολοίπων
(κάτι μου λέει ότι ο mike θα το κάνει....φήμες στο internet απο διάφορους "ανθρώπους" )  |
|
Back to top |
|
 |
sdakos Junior Member


Joined: 06 Oct 2006 Posts: 155 Location: thessaloniki - athens
|
Posted: Mon May 05, 2008 10:01 pm Post subject: |
|
|
Εεεεπππ! Είχες και άλλες φωτογραφίες τόσο καιρό και δεν μας τις έδειξες! Ντροπή ! Λοιπόν τουλάχιστον για το τμήμα 0-14 δεν κόβω να έχει πολύ καθυστέρηση γιατι πρέπει να παραδοθεί κάπου στο 2010. Το πρόβλημα είναι πως πρέπει σύντομα να γίνει η δημοπράτηση της επιδομής γιατί με τις γνωστές ελληνικές καθυστερήσεις και ενστάσεις και και και και.. το έργο θα μεταφερθεί για το 2025(το νωρίτερο). GEO πάντως έχω 2-3 αρχεία απο τον ΟΣΕ για το έργο Τιθορέα-Δομοκός που αναφέρουν πότε δημοπρατηθήκανε σε ποιές εταιρείες και πότε περίπου θα είναι έτοιμα. Όποιος τα θέλει μπορεί να μου δώσει με pm το mail του να του τα στείλω[/img] |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Sat May 10, 2008 9:12 am Post subject: |
|
|
Αχ τι ωραία άρχισαν οι παρακάμψεις. Έστω και για το σιδηρόδρομο. Άντε να πιάσουμε μόνο την παλαιά εθνική οδό. Μάλλον θα γίνει διάβαση για να περάσει ο σιδηρόδρομος ανατολικά της εθνικής. |
|
Back to top |
|
 |
savas Full Member


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 287
|
Posted: Sat May 10, 2008 4:45 pm Post subject: |
|
|
Αλήθεια, με τον νεο σταθμό της Αθήνας τι γίνεται; Υπαρχουν εξελίξεις; |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 11:54 am Post subject: |
|
|
Agg3los wrote: |
Δειτε αυτο:http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=615235
Τρενο με 250χιλ/ωρα χτυπαει σε εισοδο τουνελ κοπαδι προβατων! Αυτοι είναι οι τελειοι σιδηροδρομοι της Γερμανιας?Γινεται να μην εχουν περιφραξει τη γραμμη,με τετοιες ταχυτητες?Δηλαδη αν μπαιναν εκει αγελαδες τι θα γινοταν(πως μπορουν να ελεγξουν τι και ποτε θα πατησει τη γραμμη?)?Εμεις στη γραμμη υπο κατασκευη θα είναι περιφραγμενη πληρως(με 200 επισημη ταχυτητα),εκτος ίσως απο τις πολεις που τα τρενα πανε χαμηλα(80χιλ το πολυ).Τοσο δυσκολο είναι για τους Γερμανους να βαλουν συρματοπλεγμα στη γραμμη?  |
Από που συμπέρανες Άγγελε ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι είναι "τέλειοι" ?
Αυτά τα λένε (και γράφουν) κάτι άσχετοι Σιδηροδρομόφιλοι, καθώς και οι γερμανοτραφείς ΟΣΕτζήδες, οι τελευταίοι μάλιστα έχοντες το κατάλληλο κίνητρο (Μίζενς ...)
Στα τραίνα Υψηλών Ταχυτήτων την πρωτοκαθεδρία την έχουν Ιάπωνες και Γάλλοι, ή Γάλλοι και Ιάπωνες (αν υπολογίζεις τον απολύτως ταχυτερο).
Οι Γερμανοί έτρωγαν πάντα την σκόνη των Γάλλων σε υψηλες ταχύτητες, ήτοι:
- Όταν το 1981 οι Γάλλοι δρομολόγησαν το TGV Paris-Lyon, με 270 εκείνοι πήγαιναν με 200.
- Είχαν γραμμές για χρήση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ απ' τα τραίνα Υψηλών Ταχυτήτων απ' το 1981 όταν οι Γερμανοί το τόλμησαν αυτό μόλις το 2003.
- Πηγαίνουν στα πασάγια με 210 όταν οι Γερμανοί δεν τολμούν πάνω από 160 (και σοφώς κάνουν αν κρίνουμε απ' το τελευταίο ατύχημα).
- Έχουν αρθρωτές EMU με προφανή πλεονεκτήματα.
Οι Γάλλοι εν ολίγοις υπερέχουν σαν σύστημα εκεί που πρέπει να ενώσεις ένα δίπολο (δες την μεγάλη εμπορική επιτυχία των LGV).
Οι Γερμανοί απ' την άλλη υπερέχουν στα αστικά (Τραμ) και Προαστιακά Δίκτυα (S-Bahn). |
|
Back to top |
|
 |
SOUL_13 Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004 Posts: 722 Location: Birmingham-UK
|
Posted: Mon May 12, 2008 1:05 pm Post subject: |
|
|
και εμείς υπερέχουμε στην περίφραξη της γραμμής που θα κτιστεί  |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 1:25 pm Post subject: |
|
|
Κοίτα φίλε, έχουμε και εμείς πράγματα τα οποία πρέπει να μας κάνουν υπερήφανους (Μετρό της Αθήνας).
Η δραματική μας υστέρηση στα θέματα του υπεραστικού Σιδηροδρόμου οφείλεται στην απουσία πολιτικής βούλησης όπως έχει επανειλημμένα επισημανθεί.
Οι πολιτικοί μας οχυρώνονται πίσω από αντιδράσεις (προσφυγές στο ΣτΕ, δήμαρχοι κτλ.) για να καθυστερήσουν-ακυρώσουν σιδηροδρομικά έργα.
Ας μην γελιόμαστε αν δεν υπήρχαν τα κοινδύλια της ΕΕ πιθανώς να μην βλέπαμε εκσυγχρονισμό του Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Μην ξεχνάμε πως μέχρι πρότινος η απορροφητικότητα των κοινοτικών κονδυλίων ήταν μηδενική.
Πρόσφατα δραστηριοποιήθηκαν καθότι υπήρξε απειλή διακοπής της χρηματοδότησης (όπως κατέστησε σαφές ο επίτροπος Μπαρνιέ το 2003).
Και δεν χρειάζεται να συγκρινόμαστε με χώρες που έχουν ισχυρή βιομηχανική βάση. Ισπανία μπορούμε να γίνουμε ?
Σ' αυτήν την χώρα πραγματοποιείται Σιδηροδρομική επανάσταση τελευταίως με εισαγόμενη τεχνολογία (γαλλική-γερμανική) και την λειτουργία και δεύτερης γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων.
Να μην αναφερθούμε τα συστήματα Τραμ και Light Rail που αναπτύσσουν σε αρκετές ισπανικές πόλεις (Βαρκελώνη κ.α) |
|
Back to top |
|
 |
SOUL_13 Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004 Posts: 722 Location: Birmingham-UK
|
Posted: Mon May 12, 2008 1:44 pm Post subject: |
|
|
Man συμφωνώ απόλυτα  |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon May 12, 2008 1:54 pm Post subject: |
|
|
SOUL_13 wrote: | και εμείς υπερέχουμε στην περίφραξη της γραμμής που θα κτιστεί  |
Σωστοοοοοοοοοοός
Αληθεια nozomi ξερεις αν όντως θα περιφραχθει συνολικα η παθεπ?Παντως ήδη υπερεχουμε γιατι στην ετοιμη γραμμη εχουμε μονο ανισοπεδες διαβασεις ενω στη Γαλλια και στη Γεμανια υπαρχουν ακομα (και μακρυα απο τις πολεις)ισοπεδες Με τοσο υψηλες ταχυτητες γιατι δεν τις κανουν ανισοπεδες όπως εμεις?Πηγα προχθες στο Κιατο και θαυμαζα τις γεφυρες και τις διαβασεις πεζων ,η μια μετα απο την άλλη.Ε γραμμη υψηλων ταχυτητων χωρις καμια (εκτος πολεων τουλαχιστον) ισοπεδη διαβαση δεν είναι λιγο..Που αλλου υπαρχει στην Ευρωπη(Ιταλια ,Ισπανια μήπως?) |
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 2:29 pm Post subject: |
|
|
Περίφραξη
Κοιτάξτε, το ζήτημα δεν είναι απλό.
Υπάρχουν υπέρ και κατά (το κυριότερο το κόστος).
Στην Ιαπωνία οι Γραμμές Υψηλών Ταχυτήτων είναι περιφραγμένες καθότι έχουν πολύ μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού και σε αρκετά σημεία υπάρχουν και ηχοπετάσματα για την μείωση του εκπεμπόμενου θορύβου.
Στην Γαλλία δεν ισχύει αυτό (εκτός των αστικών περιοχών) καθότι είναι μια σχετικά αραιοκατοιημένη χώρα.
Στην Γερμανία όμως που είναι μια χώρα σχετικώς πυκνοκατοικημένη δεν καταλαβαίνω γιατί δεν το έκαναν.
Ίσως επειδή επίκειται ιδιωτικοποίηση των DB και ουδείς επιθυμεί να προβεί σε τέτοιες δαπάνες.
Απ' την άλλη να μην ξεχνάναμε ότι τα ICE πάνε σχεδόν παντού και έτσι η περίφραξη 40,000 χλμ. δικτύου δεν απαιτεί μικρές επενδύσεις ...
Στην νέα γραμμή Αθηνών-Πατρών που ανέφερες ήταν λογικό να υπάρξουν πολλές ανισόπεδες διαβάσεις γιατί τα πασάγια που υπήρχαν αποτελούσαν έναν απ' τα μεγαλύτερα προβλήματα για το μετρικό δίκτυο (πολλά ατυχήματα με αποτέλεσμα μειωμένες ταχύτητες κάνοντας τον Σιδηρόδρομο μη ανταγωνιστικό).
Όσον αφορά το Ελλαδιστάν και τον ΟΖΕ άκρη δεν πρόκειται να βγάλετε γιατί πρόκειται για κλασσική ΔΕΚΟ.
Πριν λίγα χρόνια που υπολόγιζαν να παραδώσουν το κομμάτι Λάρισα-Θεσσαλονίκη ηλεκτροκινούμενο κάποιοι έκαναν λόγο ότι θα δοθεί σε χρήση για 200 km/h ενώ κάποιοι απ' τον ΟΖΕ έλεγαν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει λόγω της μη περίφραξης της γραμμής.
Τώρα από που προκύπτει ότι μια 200άρα γραμμή ΠΡΕΠΕΙ να περιφραθεί (όταν απ' την διεθνή εμπειρία αυτό είναι πολύ συζητήσιμο όπως αναφέρθηκε), αυτό μόνο τα σαϊνια της Καρόλου μπορούν να μας το εξηγήσουν.
Όποιος θυμάται τα ευτράπελα με τα 160 στον ΟΖΕ ξέρει τον βασικότερο λόγο αυτών των καταστάσεων (ευθυνοφοβία). |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon May 12, 2008 3:49 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Τώρα από που προκύπτει ότι μια 200άρα γραμμή ΠΡΕΠΕΙ να περιφραθεί | Ρωτα τα προβατα στη Γερμανια,ανθρωποι και ,αυτοκινητα ,ζωα μπορει να θελουν να περασουν ,.Ασφαλεια, είναι πανω απο όλα.Μη κανουμε τα χαλια των γερμανων που με 200χιλ είχαν τραγωδια.....Στη Ελλαδα και την περιφραξη μπορει μερικοι να προσπαθησουν να πηδηξουν!Με τα χωρια παντου στην Ελλαδα και την ανησυχη νοοτροπια του ελληνα(εγω θα προτεινα και ηλεκτροφορα συρματοπλεγματα! -χαμηλης τασης βεβαια. .) πρεπει να είναι κλειστη χωρις ισοπεδες .Όπως η Ιαπωνια είναι περιφραγμενη να είμαστε και εμεις.Δεν θα μιμηθουμε τους ευρωπαιους στα λαθη τους....Αλλωστε η Ιαπωνια δεν είναι καλυτερο προτυπο σιδηροδρομικο(για μας τουλαχιστον ) απο τους ευρωπαιους? |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 4:14 pm Post subject: |
|
|
Παρότι μπορεί κάποιος να διαφωνεί με τον καπιταλισμό αυτό το σύστημα έχουμε σήμερα και όλα είναι θέμα cost effect ...
Δηλαδή τι κοστίζει αυτό που θα φτιάξεις σε συνάρτηση με το αναμενόμενο όφελος.
Δεν έχουμε τις "τρελές" κυκλοφορίες τραίνων στην Ελλάδα για να χρειαζόμαστε περίφραξη παντού. Σε αστικές περιοχές αυτή επιβάλλεται αλλά το να περιφράξεις ΟΛΟ το δίκτυο αυτό θα κόστιζε πολύ και δεν ξέρω κατά πόσο είναι αναγκαίο.
Εγώ θεωρώ ότι θα έπρεπε να αποκτήσουμε Σιδηροδρομική παιδεία ώστε να μάθουμε να ζούμε δίπλα στον Σιδηρόδρομο χωρίς προβλήματα ώστε να έχουμε αμφίδρομα οφέλη (π.χ στην Ελβετία θα δεις ακόμα και city-running, τραίνα δηλαδή να διασχίζουν τους δρόμους...)
Αυτή η NIBY τάση έφτασε να ωθεί πολλούς τοπικούς άρχοντες να ζητούν απομάκρυνση των γραμμών ή υπογειοποίησή τους χωρίς να μας εξηγούν από που θα βρεθούν τα χρήματα.
Αν προσέξει κανείς τις περιοχές της ελληνικής υπάιθρου, θα παρατηρήσει ότι στο μεγαλύτερο μέρος τους (από εκεί που περνούν οι γραμμές) δεν είναι πυκνοκατοικημένες, ειδικά στην Β.Ελλάδα.
Στην Πελλοπόνησο ίσως θα έπρεπε να εφαρμοστεί.
Όσον αφορά το παράδειγμα της Ιαπωνίας.
Παρά την αναμφισβήτητη Ιαπωνική τεχνολογική υπεροχή αυτή η χώρα αποτελεί παράδειγμα για εμάς λόγω και του γεγονότος ότι είναι νησιωτική και αποκομμένη πράγματα που ισχύουν και για μας.
Φυσικά τα μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά εκεί για να παίρνουμε ότι κάνουν αυτοί ως παράδειγμα.
Π.χ αυτοί έχουν τραίνα Υψηλών Ταχυτήτων με διαφορά μερικών λεπτών που μεταφέρουν 1200-1300 επιβάτες. Τέτοια πράγματα δεν θα δεις ποτέ στην Ελλάδα (ευτυχώς που δεν έχουμε τέτοια πληθυσμιακά μεγέθη αλλά αναφέρονται για να έχουμε μια ιδέα για την πληθυσμιακή μας διαφορά).
Απ' την άλλη υπάρχουν πράγματα που μπορείς να πάρεις (αφού πρώτα τα μελετήσεις).
Π.χ παρατηρήθηκε μια αδικαιολόγητη εμμονή των ΟΣΕτζήδων μηχανικών στο κανονικό εύρος (1435mm) λες και ένα μετρικό δίκτυο στην Πελλοπόνησο δεν θα μπορούσε να αποδώσει τα ίδια.
Αν δει κανείς το πως δουλεύουν τα μετρικά δίκτυα των Ιαπώνων θα μείνει κατάπληκτος.
Φυσικά αυτό έχει να κάνει και με το γεγονός ότι τα δίκτυα εκεί τα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρίες ενώ ο ΟΖΕ είναι ένας κρατικός ελέφαντας ... |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon May 12, 2008 6:21 pm Post subject: |
|
|
Quote: | λες και ένα μετρικό δίκτυο στην Πελλοπόνησο δεν θα μπορούσε να αποδώσει τα ίδια. |
πιανει 200 η μετρικη?Γιατι μεχρι κιατο τοσο είναι επισημως η χαραξη...Θα ήθελες να εχουμε απομονωμενη μετρικη πελοποννησο ,με τρενα ειδικα γιαυτη που δεν θα μπορουν να πανε αλλου?Δεν θα ήθελες ποτε ενα express Πατρα αθηνα-θεσσαλονικη,χωρις μετεπιβιβαση?Οι καλες γραμμες υψηλων ταχυτητ.είναι παντου κανονικες,γιατι να κανουμε φτηνα ημιμετρα γιατην ελλαδιτσα μας ,και να μην κανουμε όλο το μετρικο κανονικο?Αυτο ελπιζω να γινει καποτε..Εγω ζω στο Ριο και δε θα δεχομουν ποτε διαφορετικη γραμμη απο την υπολοιπη ελλαδα,τι είμαστε παιδια κατωτερου θεου?Θελουμε κανονικη γραμμη με μεγιστη τουλαχιστον 200 χιλ,και αυτο ήδη δημιουργειται,τερμα στην απομονωση που μας εβαλε ο Τρικουπης για οικονομικους λογους παλια.Είναι δυνατον να κοψεις με διαφορετικα πλατη γραμμων το κυριο αξονα ,ραχοκοκκαλια της χωρας παθε?Αυτο θα ήταν εγκλημα!
Τοσο δυσκολο και ακριβο είναι να μπει συρματοπλεγμα(σαν αυτο των χωραφιων τουλαχιστον) στις γραμμες?Αφου ετσι και αλλιως απο τις ανισοπεδες διαβασεις θα περνανε όλοι.Ετσι θα απολκλειστει και να πανε προβατα,ζωα κλπ(όπως Γερμανια καλη ώρα..)ή μικρα παιδια στη γραμμη που δεν μπορεις να τους μεταδοσεις σιδηροδρομικη παιδεια..  |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 9:23 pm Post subject: |
|
|
@Agg3los
Η γραμμή δεν θα είναι μέχρι Πάτρα 200άρα, ούτε αυτή θα είναι η μέση ταχύτητα.
Η μετρική πηγαίνει μέχρι 170 δρομολογιακά αυτήν την στιγμή στον κόσμο και σε δοκιμές έχει πιάσει μέχρι και 250 ...
Οπότε ζήτημα ταχύτητας δεν υπάρχει.
Αλλά ακόμα και την μέση ταχύτητα να πάρεις ως 160 και η μέση ταχύτητα της νέας γραμμής για Πάτρα κάπου τόσο βγαίνει απ' την στιγμή που μετά Κιάτου θα υπάρχουν μειώσεις έως και στα 120. Άρα δεν τίθεται τέτοιο θέμα.
Πέφτεις και εσύ στην λούμπα να ονομάζεις την μετρικη γραμμή ώς κατώτερη γραμμή, κάτι το οποίο είναι ΜΕΓΑ λάθος ...
Τι όφελος θα είχες με την διατήρηση του μετρικού εύρους ?
Θα κέρδιζες το ΕΝΙΑΙΟ του Πελλοπονησιακού Δικτύου και αν είχαμε την επαναφορά της ιδιωτικής ΣΠΑΠ (η υποδειγματική εταιρία που το διαχερίζονταν έως το 1960) θα είχαμε ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ υπηρεσίες από αυτές του "ανώτερου" κανονικού.
Υπόψιν ότι επί ΣΠΑΠ οι Πελλοπονήσιοι όχι μόνο δεν αισθάνοταν παιδιά ενός κατώτερου Θεού αλλά μάλλον ενός ανώτερου απ' την στιγμή που απολάμβαναν καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που τους παρείχαν οι κρατικοί ΣΕΚ (η εταιρία που διαχειρίζονταν την "ανώτερη" κανονική γραμμή).
Μπορείς απλά να ανατρέξεις στους χρόνους διαδρομής Αθηνών-Πατρών και με αναγωγή στους αντίστοιχους χρόνους του Αθήνα-Θεσσαλονίκη για να καταλάβεις γιατί απολαμβάνουν τέτοια φήμη οι ΣΠΑΠ.
Να μην αναφερθώ στο ότι ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στο παρά πέντε να ξεκινήσουν ηλεκτροκίνητα υπεραστικά δρομολόγια στην Ελλάδα προωθώντας προαστιακά services στην Αθήνα.
Αλλά όλα αυτά αφορούν την Ιστορία των ΣΠΑΠ και είναι off topic ... |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon May 12, 2008 9:36 pm Post subject: |
|
|
Η μετρικη δηλαδη δεν είναι χαμηλοτερων ταχυτητων απο την κανονικη?Αυτο ισχυει παγκοσμιως..Μεχρι λυκοπορια μεγιστη ταχυτητα είναι 200 απο εργοσε.ημετρικη παει δοκιμαστικα με 220 ,αλλα η κανονικη με 500 ,τι σημαινει αυτο?εκει που τελειωνει η μετρικη αρχιζει η κανονικη.Αφου η μετρικη είναι ίδιων προδιαγραφων ταχυτητας όπως λες ,γιατι πουθενα δεν υπαρχει στον κοσμο υψηλ ταχυτητ.γραμμη μετρικη,και όλες είναι τουλαχιστον κανονικες ,ή πλατυτερες(στην Ρωσσια πχ?)Μην αμφισβητουμε τα αυτονοητα ,η μετρικη είναι πιο φτηνη και ευελικτη και αργη,αλλα η μετρικη πιο σταθερη,γρηγορη και "ακαμπτη".εχουμ τις ίδιες προδιαγραφες η μετρικη με την κανονικη ,μη τρελαθουμε κιολας..
Να σε ρωτησω αλλιως.Αν δεν είχαμε οικονομικο προβλημα ,δεν θα κερδιζαμε σε αναπτυξη αν η μετρικη πελοπον γινοταν όλη κανονικη/Μη κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας..Άντε πες στους Ιαπωνες να βαλουν το shikansen σε μετρικη,!Αφου στις ίδιες ταχυτητες πηγαινει ρε παιδια...  |
|
Back to top |
|
 |
PAVEL_13 Stadium Expert

Joined: 13 Feb 2004 Posts: 1036 Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)
|
Posted: Mon May 12, 2008 9:57 pm Post subject: |
|
|
Γυρισα πριν από λίγες μέρες από 10 ήμερο ταξίδι από ιαπωνία...
Ταξίδεψα Τόκιο - Κιότο με το bullet train.....
Μιλάμε για περίπου 700 χιλιόμετρα τα οποία καλύφθηκαν σε 2,5 ώρες και είχε και 2-3 στασούλες...
Μέση ταχύτητα 270?????
Νομίζω ότι αν υπήρχαν τέτοια μέσα στην Ελλάδα οι μεταφορές θα ήταν σε άλλο επίπεδο.... Όπως και ο πολιτισμός μας φυσικά, που δεν ύπάρχει....
ΤΟ λέω και το ξαναλέω από τότε που επέστρεψα από την Ιαπωνία....
Είμαστε ΠΟΛΥ πίσω....σε όλους τους τομείς.....έχω απέλπιστεί..... |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 9:59 pm Post subject: |
|
|
Κοίτα δεν ήθελα να επεκταθώ σε τεχνικά θέματα αλλά αφού τα θέτεις.
Οι μετρικές γραμμές βρίσκονται συνήθως σε δυσμενή ανάγλυφα γι΄αυτό δεν βλέπεις τις ταχύτητες που βλέπεις στις κανονικές γραμμές.
Ειδικά απ' την στιγμή πoυ χτίζεις μία νέα Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων λογικό είναι να την φτιάχνεις κανονική για να έχεις το ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ του Δικτύου.
Περισσότερο ευέλικτη η μετρική (χρειάζεσαι μικρότερη ακτίνα στις καμπύλες άρα μικρότερα τεχνικά έργα) είναι, αλλά όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις είναι λάθος και αναρωτιέμαι που τα διάβασες.
Το κόστος μιας γραμμής δεν είναι συνάρτηση του πλάτους της αλλά των προδιαγραφών της ήτοι: αξονικό βάρος, τύπος σιδηροτροχιάς, στρωτήρων, ακτίνα καμπυλότητας (τουτέστιν απαραίτητα έργα κ.α)
Υπάρχουν μετρικές ανά τον κόσμο που είναι ακριβότερες απ' την κανονική του ΟΣΕ λόγω αναγκών.
Τα φορτηγά τραίνα της RhB στην σήραγγα της Vereina στην Ελβετία μεταφέρουν ακόμα και νταλίκες κάτι που δεν θα δείς στα αντίστοιχα κανονικής γραμμής του ΟΣΕ.
Αυτό που προσπαθώ να σου πω είναι ότι για ελληνικά δεδομένα (και ταχύτητες) τα πάντα είναι θέμα διαχείρισης και επουδενεί πλάτους γραμμής.
Περίμενε να γίνει η νέα γραμμή έως Πάτρα και θα διαπιστώσεις ο ίδιος γιατί στα γράφω αυτά.
Και ΝΑΙ, οι Ιάπωνες όταν ξεκίνησαν τα πρώτα δρομόλογια Τόκιο-Οσάκα σκέφτηκαν το μετρικό εύρος.
Το ότι δεν το χρησιμοποίησαν ίσως έχει να κάνει και με τις διαφορετικές ανάγκες τους (έχουν και διφορετικό περιτύπωμα στα τραίνα τους).
Υπόψι όμως ότι το δίκτυο των Shinkansen είναι μικρό σε σύγκριση με τα περίπου 18,000 χλμ. που είναι μετρικά και τα διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρίες.
Επίσης τα μετρικά ιαπωνικά έχουν τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών κανονικών οπότε ζήτημα άνεσης δεν τίθεται (το αντίστροφο αν δεις τι τροχαίο υλικό έχουν).
Επίσης δεν ξέρω πως συδέεται η ανάπτυξη μιας πόλης με το εύρος του σιδ. δικτύου την εξυπηρετεί.
Μ'΄αυτήν την λογική η Κοζάνη θα έπρεπε να είναι Λωζάνη (απ' το γνωστό άσμα) αφού έχει τραίνο κανονικής γραμμής και όχι να μαστίζεται απ' την ανεργία.
Επίσης στην Μαγιόρκα δεν θα πάταγε ούτε ψυχή για τουρισμό.
Ας μην μιλήσω για το Νταβός που το εξυπηρετεί η RhB με τραίνα που κινούνται με 80 km/h ... |
|
Back to top |
|
 |
Agg3los Stadium Expert

Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon May 12, 2008 10:43 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Ειδικά απ' την στιγμή πoυ χτίζεις μία νέα Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων λογικό είναι να την φτιάχνεις κανονική για να έχεις το ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ του Δικτύου. |
Αυτη είναι η ουσια..............
Απο τη στιγμη που αποφασιστηκε νεα χαραξη, η κανονικη ήταν ο λογικος μονοδρομος... |
|
Back to top |
|
 |
SOUL_13 Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004 Posts: 722 Location: Birmingham-UK
|
Posted: Mon May 12, 2008 10:53 pm Post subject: |
|
|
συγγνώμη man αλλα αισθάνομαι ψιλοχαμένος τι έτσι Μετρική??? Αγγλιστί πως ονομάζεται???
Τέλος πάντων σε ότι έχει να κάνει με Ελλάδα θεωρώ αποτυχία ότι ακόμα και μετά από στο χρονια Ευρωπαϊκών επιδοτήσεων δεν έχουμε καταφέρει να χουμε μια High Speed (140 mph) γραμμή που να ενώνει Αθηνα - Θεσσαλονίκη. |
|
Back to top |
|
 |
Nozomi Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon May 12, 2008 11:16 pm Post subject: |
|
|
Μετρική γραμμή ονομάζεται η γραμμή που έχει πλάτος ένα μέτρο (1000 mm).
Αυτό το εύρος είχε το δίκτυο στην Πελλοπόνησο μέχρι πρόσφατα ...
Το ίδιο μεταφράζεται και στα Αγγλικά, metric gauge.
Όταν λέμε Ιαπωνικά μετρικά το κάνουμε ολίγον καταχραστικά καθότι στην Ιαπωνία το πλάτος (εκτός Shinkansen) είναι 1,067mm. |
|
Back to top |
|
 |
SOUL_13 Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004 Posts: 722 Location: Birmingham-UK
|
Posted: Mon May 12, 2008 11:50 pm Post subject: |
|
|
Πάντως για να κάνω και μια περίληψη του τι γίνεται και UK σε σχέση με τα τρένα perish βγήκε το πλάνο της κυβέρνησης μέχρι το 2014( http://www.dft.gov.uk/about/strategy/whitepapers/whitepapercm7176/whitepapersummarybooklet), και επικεντρώθηκε στην βελτίωση της ποιότητας των παρεχομενων υπηρεσιών και στην μεγαλύτερη παραγγελια Cross County τροχαίου υλικou τα τελευταία 30 χρονια, ενώ αντίθετα με την κοινή λογική που έλεγε για ανάγκη μιας καινούργια HSR2 γραμμής αποφασίστηκε ότι μια τέτοια λύση δεν έχει το απαιτούμενα Cost/Benefit ratio για να δικαιολογήσει μια τέτοια επένδυση.
Σε ότι έχει να κάνει με την παραγγελια των τρένων αποφισιστικε αντί να αγοραστούν κάποια τρένα από το ράφι, να δημιουργηθεί ένα είδος διεθνούς διαγωνισμού στον οποιο καλούνται μερικές από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες να δημιουργήσουν συγκεκριμένη τεχνολογία η οποια θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Βρετανικού συστήματος,(http://www.railway-technology.com/projects/intercityexpress/) περνώντας στην ουσία μεγάλο μέρος του κόστους για την δημιουργία του rail network στον κατασκευαστή του τρένου ο οποιος καλείται στην ουσία να δημιουργήσει ένα τρένο το οποιο παίρνει το καλύτερο από το σημερινό network.
Και γιατί κάποια εταιρία θα μπει σε αυτόν το κόπο???Επειδή ο κατασκευαστής που θα κερδίσει το συμβόλαιο θα γίνει ο αποκλειστικός παροχέας τροχαίου υλικού στη Βρετανία τα επόμενα 35 χρονια.
Last edited by SOUL_13 on Tue May 13, 2008 8:28 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|