View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nameless Senior Member

Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Fri Jan 04, 2008 8:44 pm Post subject: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας (Μετρό, Προαστιακός κλπ) 2 |
|
|
Καλησπέρα σε όλους!
Μιας και το προηγούμενο thread "πέθανε" εδώ και καιρό, αποφάσισα να ανοίξω καινούριο. Ελπίζω να μην αντιμετωπίσω τη μεγάλη οργή του Admin!
Είδα ένα 'ευοίωνο' άρθρο στα Νέα σήμερα:
http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080104&nid=7085928&sn=&spid=876
Αφορά την επέκταση του ΗΣΑΠ προς Βορρά - κάτι που όμως είναι ήδη γνωστό. Το (πραγματικό) νέο είναι ότι τις ερχόμενες ημέρες, η διοίκηση του ΗΣΑΠ αναμένεται να προκηρύξει μελέτη για την επέκταση αυτή. Όμως, το γεγονός ότι η γραμμή θα δοθεί στο κοινό το 2014, δηλαδή 6+ χρόνια από σήμερα εξακολουθεί να με εξοργίζει. Μα είναι δυνατόν ο ΗΣΑΠ και το μετρό να απαιτούν έναν ολόκληρο χρόνο για κάθε νέο σταθμό που προστίθεται στο δίκτυο; Με το ρυθμό αυτό αμφιβάλλω αν μέχρι το 2020 θα έχουμε ολοκληρώσει όλα τα έργα ΜΜΜ-ΣΤ που τώρα βρίσκονται σε μελέτες ... |
|
Back to top |
|
 |
billy8181 Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Sun Jan 06, 2008 2:16 am Post subject: |
|
|
symfonw, endometaxi tous 2 teleyteous stathmous tha tous doume to.....2018. megalo ergo ala polla ta hronia. |
|
Back to top |
|
 |
mike Full Member

Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 7:39 pm Post subject: |
|
|
Όταν με τον προαστιακό από τον Άγιο Στεφανο στην Αθήνα είσαι σε 20 λεπτά γιατί να πάρεις ΗΣΑΠ; Μόλις τελειώσουν τα έργα στην Αθήνα π.χ. σε 4-5 χρόνια θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και μέχρι Αφίδνες θα έχει κάθε 15-20 λεπτά. Έκανε ο ΗΣΑΠ μελέτη σκοπιμότητας και με τι στοιχεία; Συμφωνώ με την επέκταση μόνο μέχρι Ερυθραία. Ας κοιτάξει ο ΗΣΑΠ να βελτιώσει ποιότητα κύλισης και ταχύτητα πρώτα. Καλύτερα να δοθούν τα λεφτά για υπογειοποίηση ΗΣΑΠ από Ταύρο - Θησείο και Αττική - Κάτω Πατήσια. Απορία: Το αμαξοστάσιο στα 120 Εργοστάσια θα γίνει σε δασική περιοχή; Αν ναι μας περισσεύουνε δάση; |
|
Back to top |
|
 |
Nameless Senior Member

Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 8:07 pm Post subject: |
|
|
Ομολογώ ότι δε γνωρίζω τα δεδομένα της μελλοντικής επιβατικής κίνησης, αλλά μεταξύ ΗΣΑΠ (χρονοαπόσταση 3-4 λεπτών) και προαστιακού (χρονοαπόσταση 15-20 λεπτά), θα προτιμήσω τον ΗΣΑΠ. (*)
Όμως πέρα από τη προσωπική επιλογή, προκύπτουν πολύ σοβαρά ζητήματα, κάποια από τα οποία και έθιξες:
* Η μελλοντική επιβατική κίνηση στην περιοχή συνηγορεί με την επέκταση; Έχει γίνει μελέτη σκοπιμότητας; Προσωπικά θα ήθελα να δω ΜΜΜ σταθερής τροχιάς να προηγούνται της (υπερ)ανάπτυξης μιας περιοχής για να μην τρέχουμε εκ των υστέρων, αλλά:
* ... δεν θα έπρεπε να είχαν προτεραιότητα περιοχές όπως το Κερατσίνι και το Πέραμα; Δηλαδή εκείνη η επέκταση της γραμμής 1 από Πειραιά προς Πέραμα μέσω Κερατσινίου και Δραπετσώνας γιατί θάφτηκε;
* Η υπογειοποίηση των γραμμών είναι καλή ιδέα, αλλά προέχει η πραγματική αναβάθμιση της γραμμής. Πρέπει το ξύλο να φύγει και να εγκιβωτιστούν οι ράγες σε μπετόν α-λα μετρό, ώστε να αυξηθεί η ασφαλής ταχύτητα και να ελατωθεί ο θόρυβος. Στην παρούσα φάση η μέση ταχύτητα του ΗΣΑΠ είναι γύρω στα 25-30 km/h τη στιγμή που το μετρό αγγίζει τα 40 km/h και δε νομίζω ότι φταίνε τα τρένα και οι μηχανές τους...
* Το αμαξοστάσιο, πόση έκταση καταλαμβάνει; Ίσως το φτιάξουν σε κάποιο σημείο περιξ του εργοστασίου με χαμηλή βλάστηση ή/και ελάχιστα δέντρα. Πλήρως ή μερικώς υπογειοποιημένο αμαξοστάσιο με χαμηλή βλάστηση από πάνω δεν παίζει να γίνει;
Και κάτι άσχετο ... Ξέρει κανείς αν σκοπεύουν ποτέ να βάλουν ηλεκτρονικές πινακίδες με την ώρα έλευσης του επόμενου συρμού στον ΗΣΑΠ όπως κάνει το μετρό στους σταθμούς του; Έχει συζητηθεί ποτέ το ενδεχόμενο ή να περιμένω την ενοποίηση ΑΜΕΛ και ΗΣΑΠ τη δευτέρα παρουσία;
(*) Αν και φαντάζομαι ότι αν η επιβατική κίνηση είναι χαμηλή, θα γίνουν τα ίδια που έγιναν και στο μετρό με την επέκταση προς Δ.Πλακεντίας και τις χρονοαποστάσεις των 8-10 λεπτών αντί για 3-4. Και πάλι όμως τα δρομολόγια θα είναι συχνότερα... |
|
Back to top |
|
 |
GAGAROS Junior Member

Joined: 02 Aug 2007 Posts: 80 Location: ATHENS
|
Posted: Thu Jan 17, 2008 6:02 pm Post subject: |
|
|
Σας πληροφορώ ότι στη γωνία Ακαδημίας και Σίνα, τις τελευταίες μέρες υπάρχουν κόκκινες κορδέλες που απαγορεύουν το παρκάρισμα και μία μικρή πρόχειρη ταμπέλα που γράφει, Παρακαλώ μην παρκάρετε στις 8 και 18 Ιανουαρίου θα εκτελεστούν εργασίες απο την Αττικό Μετρό! Λέτε να αφορά τομές για τη γραμμή 4? Τι λέτε? |
|
Back to top |
|
 |
mike Full Member

Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Thu Jan 17, 2008 7:36 pm Post subject: |
|
|
Πιθανότατα. Η γραμμή 4 θα έχει σταθμό κάτω από την Ακαδημίας και θα συνδέεται με τον υφιστάμενο σταθμό Πανεπιστήμιο με κυλιόμενο διάδρομο. |
|
Back to top |
|
 |
saturn Junior Member

Joined: 06 Jul 2004 Posts: 90
|
Posted: Thu Jan 24, 2008 3:56 pm Post subject: |
|
|
και στη γωνία Φιλολάου-Εθν. Αντιστάσεως (Καισαριανή) πραγματοιποιούνται μετρήσεις τις τελευταίες μέρες.. |
|
Back to top |
|
 |
Nameless Senior Member

Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Thu Jan 24, 2008 8:46 pm Post subject: |
|
|
saturn
Σε εκείνο ακριβώς το σημείο προβλέπεται να γίνει ο σταθμός "Παγκράτι/Καισαριανή" της γραμμής 4! |
|
Back to top |
|
 |
koeman Junior Member

Joined: 04 Jul 2007 Posts: 119
|
Posted: Fri Jan 25, 2008 9:45 am Post subject: |
|
|
Έκανα μια συγκόλληση εικόνων από το Google Maps και σχεδίασα πάνω περίπου τους σταθμούς και τη διαδρομή της επέκτασης του ΗΣΑΠ μέχρι τον Άγιο Στέφανο.
Προς το παρών πάντως η επέκταση μοιάζει να περνάει από σχετικά αραιοκατοικημένες περιοχές. Από αυτά που βλέπω, νομίζω ότι ο ΗΣΑΠ θα έπρεπε απλώς να εξασφαλίσει τη μελλοντική διέλευση του από εκεί (π.χ. δεσμεύοντας χώρους για τους σταθμούς και προσβάσεις για κατασκευή) και να αφήσει αυτή καθεαυτή την κατασκευή για όταν υπάρξει πραγματικά ανάγκη των πληθυσμών εκεί. Έτσι τα ίδια κονδύλια θα μπορούσαν να διατεθούν για την επέκταση από Πειραιά προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι κλπ
Last edited by koeman on Fri Feb 01, 2008 12:12 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Admin Site Owner


Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2300 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Sat Jan 26, 2008 5:31 pm Post subject: |
|
|
Πολύ ωραία και χρήσιμη η δουλειά που έκανες
Όσο για το σχόλιό σου, εγώ θα ήμουν ακόμη πιο "ακραίος". Πιθανή υλοποίηση μέσα στα επόμενα χρόνια αυτής της επέκτασης θα αποτελέσει έγκλημα κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος. Το πιο "αληθοφανές" επιχείρημα υπέρ, αφορά τον σταθμό μετεπιβίβασης επί της Εθνικής Οδού - πραγματικά αδυνατώ να κατανοήσω ποιούς και πόσους επιβάτες / ημέρα αφορά, καθώς επίσης και τον πρακτικό τρόπο που μπορεί να λειτουργήσει κάτι τέτοιο (δεδομένης και της λειτουργίας, σε σχεδόν παράλληλη διαδρομή, του Προαστιακού σε λίγα χρόνια).
Την ίδια λοιπόν ώρα που σχεδιάζεται υπόγειο (!) μέσο... εν τω μέσω του δάσους (!!!), στο άλλο άκρο της γραμμής του ΗΣΑΠ οι συνοικίες γύρω από τον Πειραιά περιμένουν να δουν άσπρη μέρα, την οποία κάλλιστα θα μπορούσε να δώσει μία επέκταση της γραμμής 1 μέχρι και το Πέραμα, όπως γράφει και ο φίλος koeman. |
|
Back to top |
|
 |
Dromeas Full Member


Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Fri Feb 01, 2008 12:20 pm Post subject: |
|
|
Από ό,τι έμαθα η επέκταση, σε πειραματική βάση, των ωρών λειτουργίας του μετρό ξεκινάει από σήμερα. Επίσης, διάβασα ότι οι εργαζόμενοι σαμποτάρουν την επέκταση του ωραρίου και προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Θα είχαν την καλοσύνη οι συμφορουμίτες που κατοικούν στην Αθήνα να κρατήσουν εμάς τους υπόλοιπους ενήμερους για τις εξελίξεις και για την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού; |
|
Back to top |
|
 |
gmmour Junior Member

Joined: 10 Jul 2004 Posts: 103
|
Posted: Fri Feb 01, 2008 4:22 pm Post subject: |
|
|
Όπως τόνισαν και άλλοι συμφορουμίτες και όπως πρέπει να γνωστοποιήσει και ο "ΕΠΙΒΑΤΗΣ" στο ΥΜΕ, καλή η επέκταση του Μετρό, αλλά τις βραδυνές ώρες καλό θα ήταν τα χρήματα που θα δίνονται για μία τέτοια πανάκριβη λειτουργία του μετρό, να δωθούν για την επέκταση και συμπλήρωση του δικτύου νυχτερινών λεωφορείων, άλλωστε το βράδυ με την λιγοστή κίνηση, τα λεωφορεί πηγαίνουν σφαίρα!
Καλό θα ήταν να δημιουργηθούν νέες γραμμές νυχτερινών δρομολογίων, να επεκταθούν οι υπάρχουσες και να αυξηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων, είναι π.χ. απαράδεκτο το 500 που κάνει μία τόσο σημαντική διαδρομή να έχει δρομολόγια κάθε μισή ώρα και 11 να κάνει δρομολόγια κάθε 20 λεπτά, ενώ είναι αποδεδειγμένο ότι η πληρότητα των δρομολογίων είναι εξασφαλισμένη!
Με τόσα χρήματα που θα δωθούν για μια δίωρη επέκταση του ωραρίου στο μετρό μόνο δύο μέρες την εβδομάδα, θα μπορούσε όλη την εβδομάδα η πρωτεύουσα να εξυπηρετείτε με μία αξιόπιστη και αποτελεσματική νυχτερινή συγκοινωνία, όπως όλες οι μεγαλουπόλεις της Ευρώπης! |
|
Back to top |
|
 |
Dimiskour Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004 Posts: 1189 Location: Αθήνα
|
Posted: Sat Feb 02, 2008 1:43 am Post subject: |
|
|
Προσωπικα προβληματιζομαι για την επεκταση διοτι αν δεν γινουν εξτρα προσληψεις φοβαμαι οτι η συντηρηση των γραμμων θα ειναι ελλιπης ή θα εχουμε καθυστερησεις στην εναρξη των πρωινων δρομολογιων.
Και μια παρατηρηση: ειναι φοβερα εκνευριστικη αυτη η συμπεριφορα πολλων απο μας που δεν επιτρεπουν πρωτα να βγουν αυτοι που ειναι μεσα στο τρενο και μετα να μπουν εκεινοι. Αφηνουν ενα μικρο διαδρομο για τους εξερχομενους, μπαινουν την ωρα που οι μεσα προσπαθουν να βγουν και το αποτελεσμα ειναι να πεφτουν σπρωξιδια και να αναγκαζεσαι να κανεις ζιγκ ζαγκ. Τοσα χρονια στην Αγγλια δεν ειδα ποτε κατι τετοιο. Απαραδεκτο. |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Sat Feb 02, 2008 2:05 am Post subject: |
|
|
Το κάνουν για να πιάσουν πρώτοι κάποιο ελεύθερο κάθισμα.
Δεν ξέρω τι γινόταν πριν 30-40 χρόνια αλλά μέχρι και την δεκαετία του 80 όταν έμπαινες σε ηλεκτρικό, λεωφορείο οι νέοι δίνανε τις θέσεις τους στους γέρους και τις γυναίκες σε ενδιαφέρουσα.
Τελευταία το προηγούμενο σπανίζει, εξ όσων έχει πέσει στην αντίληψη μου.
Dimiskour
Από πληρότητα στους συρμούς πως είναι στην Αγγλία. Δηλαδή 7 το πρωί γεμίζουν οι αποβάθρες όπως εδώ ; Μπαίνουν δηλαδή σαν τις σαρδέλες όρθιοι ή είναι πιο άνετα τα πράγματα ; |
|
Back to top |
|
 |
Dimiskour Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004 Posts: 1189 Location: Αθήνα
|
Posted: Sat Feb 02, 2008 3:18 am Post subject: |
|
|
Εγω επαιρνα την Northern Line κατα τις 8 το πρωι και γινοταν παντα χαμος, ειδικα οσο πλησιαζαμε προς το κεντρο. Υπηρχαν φορες που δε μπορουσα να κουνηθω ουτε εκατοστο. Και το κερασακι στην τουρτα ηταν οταν σταματαγε το τρενο και ανακοινωναν καθυστερησεις λογω signal failures, δηλαδη του συστηματος φαναριων που κρατανε τα τρενα σε ασφαλη αποσταση μεταξυ τους. Ημασταν ολοι μια ωραια ατμοσφαιρα στριμωγμενοι σαν σαρδελες και ακινητοι, ωστοσο μου εκανε εντυπωση οτι ελαχιστοι παραπονιονταν και αυτοι με πολυ ηπιο τροπο, σε αντιθεση με μενα που, αν και ηρεμο ατομο, ηταν φορες που τρελενομουν με την ανικανοτητα των ιδιωτικων εταιριων (που ειχαν αναλαβει τη συντηρηση) να διορθωσουν το προβλημα. Αυτο ηταν και παραμενει για μενα ενα μυστηριο. |
|
Back to top |
|
 |
Dromeas Full Member


Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Tue Feb 05, 2008 1:03 pm Post subject: |
|
|
Βρε παιδιά,
δεν μου είπατε ότι τελικά το δοκιμαστικό μεταμεσονύκτιο ωράριο του μετρό δεν λειτούργησε ποτέ λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Το φοβερό της υπόθεσης είναι ότι ούτε το ΚΚΕ φαίνεται να τους στηρίζει...
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=50722984 |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Tue Feb 05, 2008 1:53 pm Post subject: |
|
|
Μα είναι δυνατόν να τους στηρίξει. Με τα πενιχρά εισοδήματα που διαθέτει ο πολύς ο κόσμος, τα ΜΕΤΡΟ-ΗΛΠΑΠ(κτλ) είναι επιβίωση. Επειδή όμως ξέρουμε πολύ καλά και τα κακώς κείμενα στο σχεδιασμό τέτοιων εγχειρημάτων στη χώρα μας, πρέπει να τονιστεί η σημασία που έχει να υποστηριχτούν κατάλληλα με πρόσληψη προσωπικού ώστε να είμαστε και ασφαλείς. Δεν αρκεί οι μανατζέρηδες να περάσουν την επέκταση του ωραρίου παίρνοντας ένα δυνατό bonus στο τέλος της θητείας τους αλλά να πετύχουν και την διατήρηση της ασφάλειας των ταξιδιών μας !!
Είναι αντιληπτό πιστεύω ότι όταν επεκτείνονται τα ωράρια, πρέπει να πληθύνει και το προσωπικό. |
|
Back to top |
|
 |
Dromeas Full Member


Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Tue Feb 05, 2008 2:46 pm Post subject: |
|
|
Έχεις δίκιο Losada για τα περί ασφάλειας. Η ασφάλεια θα πρέπει να είναι πάνω από όλα!
Από την άλλη παρακολουθώ με προσοχή και τα επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί στο forum κατά της επέκτασης του ωραρίου. Όντως, στην πόλη του Λονδίνου τα νυχτερινά δρομολόγια των λεωφορείων λειτουργούν ικανοποιητικότατα! Ίσως θα μπορούσε να γίνει μερική επέκταση ωραρίου του μετρό (ας πούμε μέχρι τις 12 -12.30) και από εκεί και ύστερα να δοθούν χρήματα για την επέκταση των νυχτερινών δρομολογίων των λεωφορείων.
Πάντως, όσον αφορά τη λειτουργία του μετρό του Λονδίνου, αποφύγετε να επισκευτείτε την πόλη τα Σαββατοκύριακα αυτή την περίοδο, διότι γίνονται πολλές εργασίες συντήρησης... Πριν δυο βδομάδες ήμουν στο Λονδίνο και τρεις γραμμές του μετρό ήταν κλειστές λόγω έργων! Μιλάμε για αφάνταστη ταλαιπωρία! |
|
Back to top |
|
 |
GAGAROS Junior Member

Joined: 02 Aug 2007 Posts: 80 Location: ATHENS
|
Posted: Wed Feb 06, 2008 11:09 am Post subject: |
|
|
Απο ότι διάβασα στις σημερινές εφημερίδες Διοίκηση ΗΣΑΠ-ΜΕΤΡΟ και σωματεία εργαζομένων φαίνεται να τα βρίσκουν και το μέτρο της επέκτασης θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την προσεχή Παρασκευή... |
|
Back to top |
|
 |
gmmour Junior Member

Joined: 10 Jul 2004 Posts: 103
|
Posted: Thu Feb 07, 2008 9:39 pm Post subject: Κατάργηση των μεμονωμένων εισιτηρίων, καθιέρωση του ενιαίου! |
|
|
Από 1/3/2008 καταργούνται όλα τα μεμονομένα εισιτήρια απλής διαδρομής στις συγκοινωνίες και καθιερώνεται μόνο το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα αξίας 0,80 Ευρώ! Επίσης μειώνονται οι τιμές των μηνιαίων και ετησίων καρτών, ενώ καθιερώνονται νέες κάρτες μόνο για το Μετρό και μόνο για τον ΗΣΑΠ!
Όλα τα υπόλοιπα εισιτήρια παραμένουν ως έχουν!
Καιρός ήταν, άντε σιγά σιγά να καταργηθούν και οι αρχαίες γραμμές που παρά την κατασκευή του Μετρό συνεχίζουν να κατεβαίνουν κέντρο με αποτέλεσμα οι πραγματικές τροφοδοτικές γραμμές που βολεύουν τον κόσμο να έχουν απαράδεκτες συχνότητες!
Να σημειώσω ότι τα λεωφορεία που κατεβαίνουν κέντρο τα κρατούσαν κυρίως για την φθηνότερη τιμή και για τους ηλικιωμένους. Τώρα λοιπόν που η τιμή δεν θα παίζει πια ρόλο και οι τζαμπατζήδες θα αναγκαστούν να παίρνουν το Μετρό, ας καταργηθούν όλες οι γραμμές που κατεβαίνουν κέντρο, και ας μείνει μόνο μία σε κάθε διαδρομή παράλληλη με το Μετρό (π.χ. μία και όχι 101 στη Μεσογείων) για τους ηλικιωμένους και μόνο!
Περισσότερες πληροφορίες στην ανακοίνωση του ΥΜΕ:
http://www.yme.gr/?aid=1238&tid=21 |
|
Back to top |
|
 |
Dromeas Full Member


Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Fri Feb 08, 2008 12:27 am Post subject: |
|
|
Τα μεμονωμένα καταργούνται από την 01.05 και όχι από την 01.03! Συμφωνώ με το ενιαίο εισιτήριο στα 80 λεπτά, καθώς τα πολλαπλά εισιτήρια προκαλούσαν πονοκέφαλο στους τουρίστες και όχι μόνο. Επιπλέον, το κόστος των καυσίμων έχει όντως αυξηθεί πάρα πολύ με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται υπέρογκα ελλείμματα! Για να συμφωνήσω, όμως, με το εισιτήριο στο 1 ευρώ θα ήθελα να δω επιπλέον βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών! |
|
Back to top |
|
 |
sdakos Junior Member


Joined: 06 Oct 2006 Posts: 155 Location: thessaloniki - athens
|
Posted: Sun Feb 10, 2008 3:54 am Post subject: |
|
|
Το γράφω εδώ αν και δεν ξέρω αν είναι το σωστό μέρος γιατι ισχύει και για άλλες πόλεις.
Χτές είδα για πρώτη φορά υβριδικό ταξί εδώ στη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένα Honda Civic Hybrid. Νομίζω είναι καθήκον η προώθηση του μέτρου όπως έχει εξαγγείλει και ο υπουργός. Ένα μέτρο που μόνο οφέλη έχει και για τους ιδιοκτήτες και για όλους τους υπόλοιπους εμάς. Θεωρώ χαζό έστω και αν δεν δοθούν κίνητρα, να μην αντικαταστήσουν οι ιδιοκτήτες τα ταξί τους με υβριδικά. Απορώ πως δεν έχει ήδη συζητηθεί στους κόλπους των αυτοκινητιστών αυτό και πως δεν έχουμε δει περισσότερα υβριδικά μέχρι τώρα.
Όταν μπορείς με αυτά τα οχήματα να μειώσεις αρκετά τα λειτουργικά σου έξοδα κατά τουλάχιστον 20% θα βγείς πολύ σύντομα κερδισμένος. Ένα ταξί που κινείται κατά μέσο όρο τη μέρα 18 ώρες και καταναλώνει 50-60 λίτρα ημερησίως πετρέλαιο μπορεί να μειώσει αυτή την κατανάλωση στα 30-40. Με 15 ευρώ λιγότερα τη μέρα Χ 350 μέρες = 5250 σε ένα χρόνο.
Ταυτόχρονα κερδισμένοι βγαίνουμε και εμείς καθώς εάν αντικατασταθούν όλα τα συμβατικά ταξί με υβριδικά θα έχουμε εξοικονόμηση 10000(όσα περίπου και τα ταξί της πόλης)Χ15 = 150.000 λίτρα την ημέρα(!) . Μεγάλη μείωση στις εκπομπές CO2 και θειούχων και αζωτούχων οξειδίων.
Φυσικά αυτό δεν ισχύει μόνο για τα ταξί, αλλά και για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Είναι χρέος όλων όσοι θέλουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο να έχουν πρώτα στα υπ'όψιν τος υβριδικά αυτοκίνητα. |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Sun Feb 10, 2008 4:08 pm Post subject: |
|
|
Έχεις δίκιο αλλά το θέμα είναι αν συμφέρει οικονομικά τους ιδιοκτήτες-οδηγούς η συντήρηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Εκτός από το κόστος, τι συχνότητα σέρβις έχει.
Είναι γνωστό ότι μέχρι 1800κιβ και μέχρι 2000κιβ οι ταξιτζήδες υποχρεούνται να αλλάζουν όχημα κάθε 8 και 10 χρόνια αντίστοιχα.
Οπότε καταλαβαίνετε το κόστος που ήδη έχουν στις πλάτες τους για την αλλαγή του εργαλείου εργασίας τους, τόσο συχνά.
Πρέπει να εξετάσουμε αν ο παραπάνω περιορισμός που τους δεσμεύει θα ισχύει και στα υβριδικά !!
Φανταστείτε να πρέπει κάποιος επαγγελματίας να αναγκάζεται να αλλάζει όχημα κάθε 8 χρόνια πληρώνοντας το κόστος ενός υβριδικού. Ως γνωστό τα υβριδικά είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Δεν λέω, θα κάνουν οικονομία στο καύσιμο όμως ποιός θα δώσει πολύ περισσότερα χρήματα - χωρίς κρατικά κίνητρα - για να αγοράσει ένα τέτοιο ακριβό υρβριδικό μοντέλο ; Τι θα κάνουν, θα δανειστούν ; Μέχρι να ξεχρεώσουν θα χρειάζεται ή δεν θα χρειάζεται πάλι άλλαγμα; Ένα τέτοιο εγχείρημα έχει επιπλέον ρίσκο καθώς μιλάμε για εξειδικευμένες τεχνολογίες που υποστηρίζονται από συντριπτικά μικρότερο αριθμό συνεργείων. Αυτομάτως η συντήρηση αυτών των οχημάτων θα είναι ακριβότερη ακολουθώντας τους νόμους αγοράς-ζήτησης στον τομέα των συνεργείων.
Εκφράζω τους παραπάνω προβληματισμούς, γιατί είναι προβληματισμοί ενός φίλου μου που έχει ταξί και έχει υπ' όψιν του την υβριδική τεχνολογία. |
|
Back to top |
|
 |
Droulas13 Junior Member


Joined: 24 Jul 2004 Posts: 79 Location: Keira Knightley RULEZ
|
Posted: Sun Feb 10, 2008 5:21 pm Post subject: |
|
|
Ακομα και αν ειναι αναγκασμενος να αλλαξει το οχημα του στα 8 χρονια, το παιδι απο πανω σου εβγαλε κερδος 5000 ευρω το χρονο, ενα υβριδικο σε σχεση με ενα αντιστοιχο συμβατικο ειναι λιγοτερο απο 7-8 χιλιαδες ακριβοτερο. Οποτε θα πληρωσει παραπανω και στον 1,5-2 χρονια θα τα εχει βγαλει και συνολικα θα εξοικονομησει πανω απο 30.000 στα 8 χρονια. |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Sun Feb 10, 2008 5:27 pm Post subject: |
|
|
H ένσταση του βρίσκεται στο κόστος συντήρησης του. Η υβριδική τεχνολογία είναι σχετικά καινούργια και στην πράξη το πιθανότερο είναι να υποστηρίζεται ακριβότερα από τα συνεργεία. Θυμηθείτε το κόστος κινητής τηλεφωνίας και ευρυζωνικού διαδικτύου όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα.
Το θέμα είναι ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο προϊόν πολυτελείας(στα χρόνια πρώτης κυκλοφορίας του) αλλά με το απαραίτητο εξοπλισμό εργασίας ενός επαγγελματία.
Πιστεύω ότι η εξομάλυνση του κόστους απόκτησης και συντήρησης των υβριδικών, θα επέλθει στην Ελλάδα όταν οι πολλοί ιδιώτες θα χρηματοδοτήσουν την μαζική διάθεση και απόκτηση τους. (βλέπε κινητά και συνδέσεις isp στο παρελθόν.) |
|
Back to top |
|
 |
|