 |
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 10:41 am Post subject: |
|
|
Σκέψου όμως ότι αν δεν γινόταν αυτό το σκαλοπάτι τότε όσοι επισκέπτες βρίσκονται στον πρώτο όροφο(ένα επίπεδο κάτω από την τσιμεντένια βεράντα) , δεν θα ήταν σε θέση να δουν την Ακρόπολη γιατί η μεταλλική κατασκευή θα τους έκλεινε την οπτική γωνία. Σίγουρα όμως έχει κάποια βάση αυτό που λες. |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Thu Sep 20, 2007 9:21 pm Post subject: |
|
|
Εμένα πάλι μου αρέσει. Είναι σαν να βλέπεις τον οπλισμό της πλάκας να επεκτείνεται ή να σχηματίζει το κτίριο (ανάλογα με το αν φεύγεις ή πηγαίνεις προς την είσοδο). Η χαρά της αποδόμησης... |
|
Back to top |
|
 |
PAVEL_13 Stadium Expert

Joined: 13 Feb 2004 Posts: 1036 Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 12:32 am Post subject: |
|
|
Αυτο θα μπορούσε να γίνει αν λέπταινε προς όλες τις κατευθύνσεις... Τώρα φάινεται σαν απλα επέκταση και μάλιστα άχαρη.... |
|
Back to top |
|
 |
worldofjustice Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004 Posts: 983 Location: Zurich
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 11:15 am Post subject: |
|
|
Εμένα που δεν μου αρέσει ολόκληρο πειράζει?
Ξέρω, ξέρω δεν έχουμε πολλά μοντέρνα κτίρια στην Αθήνα.
Ωραίο θα ήταν για να στεγάσει τα σούπερ - ντούπερ headquarters κάποιας τράπεζας, αλλά για το σκοπό που το χτίζουμε είναι λίγο.
Γιατί ο σκοπός δεν είναι να φτιάξουμε στην Αθήνα ωραία κτίρια. Ο αντικειμενικός σκοπός είναι να στεγάσουμε ίσως τις πιο σημαντικές και συμβολικές αρχαιότητες του δυτικού πολιτισμού. Αυτός πρέπει να εκπληρωθεί πρώτος, τα υπόλοιπα έπονται.
Για να μη γίνομαι γκρινιάρης , μου αρέσει ο καθρεφτισμός του Βάιλερ που κάνει το νέο μουσείο να μοιάζει νεοκλασσικό:
 |
|
Back to top |
|
 |
Alexandros Junior Member

Joined: 22 Dec 2005 Posts: 168 Location: ATHENS
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 12:44 pm Post subject: |
|
|
θα συμφωνησω μαζι σου.Νομιζω οτι κατα καιρους εχουν ακουστει και υπερβολικα πραγματα.Σιγουρα ειναι ενα ομορφο λειτουργικο και μοντερνο κτιριο.Σιγουρα σαν Αθηνα εχουμε να επιδειξουμε λιγα σαν και αυτο.Αλλα για την σημασια που φερει και την διεθνη προβολη ε.....δεν ειναι και τιποτα ιδιεταιρο μην τρελαθουμε κιολας....!Οπως πολυ σωστα παρατηρησε ο προλαλλησαντας παρομοια κτιρια υπαρχουν διασπαρτα στην Ευρωπη ως τραπεζες επιχειρησεις κτλ και μαλιστα ακομα και δημαρχεια επαρχιακων πολεων πολλες φορες ειναι και ποιο αρχιτεκτονικα "χλιδατα" κτιρια απο το δικο μας.Επισης απο ψιλα ,δηλ απο την θεα που προσφερει στους επισκεπτες της η Ακροπολη, το μουσειο καθως ειναι πνιγμενο απο τις γυρω πολυκατοικιες και επειδη επιλεξανε να αφησουνε και το χρωμα του τσιμεντου στο κτιριο..... δεν εχει "ορια" οπτικα.Δεν ξεχωριζει αισθητικα παρα μονο σαν ενα μεγαλο κτιριο μεσα σε ενα γενικο γκρι μπαχαλο.... Φανταζομαι οταν λεγανε να δενει με το περιβαλλον ενοουσαν την ακροπολη και οχι τις πολυκατοικιες...Νομιζω οτι πρεπει να το δουμε σε ποιο ρεαλιστικη βαση περα απο το τι σημαινει αυτο το κτιριο φυσικα για εμας τουε Ελληνες.Ειναι ενα απλο λειτουργικο κτιριο με καθαρες γραμμες που στεκει "σεμνα" χωρις να αποσπα την προσοχη απο τον ιερο βραχο και που ελλειπε τοσα χρονια απο την Ελλαδα. |
|
Back to top |
|
 |
Rohan Full Member


Joined: 17 Dec 2004 Posts: 382 Location: Middle Earth
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 1:17 pm Post subject: |
|
|
Συμφωνώ ότι σε σχέση με το ρόλο για τον οποίο προορίζεται το κτίριο δεν έχει τον απαιτούμενο "εμβληματικό" χαρακτήρα. Αλλά ας σκεφτούμε λίγο, αυτό που πολλές φορές έχει αναφερθέι, εδώ και σε άλλα βήματα διαλόγου: Η σχεδίαση και η πραγμάτωση του κτιρίου ήταν και είναι στενά συνδεδεμένη με τον χώρο στον οποίο βρίσκεται, και ο οποίος χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη πολλών, άσχημων μεν, υψηλής εμπορικής αξίας δε, πολυκατοικιών! Πόσο πιο εμβληματικό να γίνει, όταν α) δεν υπάρχει ο κατάλληλος χώρος, β) δεν μπορέεί να δημιουργηθεί ο κατάλληλος χώρος-βλέπε συνεχείς διαμαρτυρίες, συνεχείς προσφυγές (from day 1 !) γ) δεν υπάρχει η ανάλογη παιδεία ούτε η κατάλληλη κουλτούρα στην Ελλάδα, στους επαγγελματίες αλλά και στους πολίτες, για την αξία και τον ρόλο των "εμβληματικών κτιρίων"-ακόμη και αυτό το σχεδιασμένο να μην "ενοχλεί" τις γύρω πολυκατοικίες κτίριο χαρακτηρίζεται απο άσχετους ως "τέρας"!
Θα μπορούσα να συνεχίσω με περισσότερες αναφορές, όπως π.χ. για την ιδεολογική μας σύγχηση σε ότι αφορά τα αρχιτεκτονικά θέματα (που έχουν πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις), αλλά δεν θα ήθελα να κουράσω άλλο το θέμα, η ουσία είναι ότι αυτό έχουμε, μια χαρά-εως θαυμάσιο-είναι,
μακάρι να είχαμε το χώρο και τη βούληση να χτίζαμε ένα καινούριο Λούβρο (ή Μπομπούρ!-διαλέχτε), αλλά "εδώ είναι βαλκάνια"! |
|
Back to top |
|
 |
Alexandros Junior Member

Joined: 22 Dec 2005 Posts: 168 Location: ATHENS
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 1:42 pm Post subject: |
|
|
Δεν διαφωνουμε Rohan ουσιαστικα.Μη σου πω οτι συμφωνουμε και σε ολα οσα ειπες.Οι διαφορες νομιζω που υπαρχουν στις δυο "αντιπαλες" αποψεις και τασεις στο συγκεκριμενο τοπικ ειναι απο ποια οπτικη γωνια επιλεγεις να το δεις.Ορισμενοι συγκρινουν και θελουν να συγκρινουν την Αθηνα και γενικοτερα την Ελλαδα σε οτι κι αν κανει με την Ευρωπη και τον ανεπτυγμενο κοσμο και αλλοι θελουν να συγκρινουν με το βαλκανικο και "νεοελληνικο" κριτιριο.Και επειδη η Ελλαδα ειναι καπου στην μεση γιαυτο νομιζω οτι ολοι λεμε τα ιδια με διαφορετικες ομως προσεγγυσεις! |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 2:09 pm Post subject: |
|
|
Συμφωνώ με τον Rohan, αλλά η αποστροφή "εδώ είναι Βαλκάνια" δεν με βρίσκει σύμφωνο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο Μουσείο.
Θα συμφωνούσα αν έβλεπα να γίνονται εκπτώσεις στον σχεδιαστικό ή κατασκευαστικό τομέα για μην θιγούν οι περίοικοι. Προσωπικά δεν βλέπω εκπτώσεις (το αντίθετο), βλέπω μόνο αμοιβαίες υποχωρήσεις που είναι και η μοναδική συνθήκη για να συνυπάρξει το Μουσείο με μια ήδη διαμορφωμένη κατάσταση την οποία δεν μπορούμε να αγνοούμε.
Αυτή είναι η Αθήνα, αυτός είναι ο τρόπος δόμησής της, κι από κει και πέρα τα υπόλοιπα είναι ευσεβείς πόθοι και ασκήσεις θάρρους (πχ αν ήμουν πρωθυπουργός θα απαλλοτρίωνα το μισό Μακρυγιάννη, κλπ).
Όσο για τη θέα από ψηλά, θα ήταν η ίδια ακόμα κι αν το Μουσείο ήταν (ψευδο)εμβληματικού χαρακτήρα όπως τα κτήρια-κόμποι από τιτάνιο που φτιάχνει ο Φρανκ Γκέρι. Πάλι "πνιγμένο" θα φαινόταν.
Με την ίδια λογική, και η Ακρόπολη, αν την κοιτάξεις από το Λυκαβηττό, πνιγμένη στις πολυκατοικίες φαίνεται. Τι θα πει λοιπόν αυτό?
Το να εντάξεις ένα κτήριο σε μια μεγάλη πόλη, δεν σημαίνει ότι ακυρώνεις την υπόλοιπη πόλη. Σημαίνει πως βρίσκεις τον τρόπο ώστε το κτήριο να αφομοιώσει το περιβάλλον του και το αντίστροφο. Δεδομένων των αντικειμενικών δυσκολιών της περιοχής, νομίζω πως αυτός ο στόχος επετεύχθη απολύτως.
Από κει και πέρα, (σε επίπεδο εδάφους) το μουσείο δεν ασφυκτιά από τις γύρω πολυκατοικίες, ασφυκτιά μόνο από το Βάιλερ και τα δυο "νεοκλασσικά" που του καταστρέφουν τη θέα και την προοπτική.
Για τις πολυκατοικίες υπάρχει ήδη σχέδιο αποκατάστασης, αφαίρεσης των κεραιών στις ταράτσες (πολύ βασικό), πεζοδρόμησης της Μακρυγιάννη, επανασχεδιασμού της εισόδου του μετρό κλπ.
Σε αυτό θα συμφωνούσα κι εγώ με τον όρο "εδώ είναι Βαλκάνια". Διότι αυτές δεν είναι δουλειές που γίνονται σε λίγες μέρες ή βδομάδες, συνεπώς είναι κρίμα που η πρώτη περίοδος λειτουργίας του Μουσείου θα συμπέσει με την μνημειώδη ανικανότητά μας να κάνουμε δυο δουλειές ταυτοχρόνως.
Ολοκληρώνοντας θα'λεγα πως το "εμβληματικό" είναι σχετικό και για μένα είναι άδικο να εξαντλείται μόνο στην οπτική εντύπωση. Συμφωνώ πως ως στάση έχει να κάνει με την αρχιτεκτονική μας κουλτούρα (ή την έλλειψη της), θεωρώ όμως, πως οι όροι που θα ταυτοποιήσουν την εμβληματικότηκα του Μουσείου ικανοποιούνται ήδη.
Μην ξεχνάμε και το Μπομπούρ στο Παρίσι (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω) που επίσης ασφυκτιά κι απ' τις 4 πλευρές, ειδικά απ' την μεριά της οδού Renard.
Λοιπόν, όταν χτιζόταν οι αντιδράσεις ήταν τέτοιες, ώστε εξυφαίνονταν ακόμα και σχέδια δολιοφθοράς του. Έχει κι αλλού "ανησυχούντες"!
Φυσικά δεν περιμένετε από μένα να σας πω τι σημαίνει αυτό το μουσείο σήμερα για τους Γάλλους. Ενδεικτικά αναφέρω πως όταν το έκρυψαν πρόσφατα με σκαλωσιές για την ανακαίνισή του, το μοναδικό άγχος των πάντων ήταν να τελειώσουν γρήγορα οι εργασίες ώστε να μην κρύβεται για πολύ καιρό από τα μάτια των επισκεπτών της πόλης! 
Last edited by Ypsilon on Fri Sep 21, 2007 8:47 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Rohan Full Member


Joined: 17 Dec 2004 Posts: 382 Location: Middle Earth
|
Posted: Fri Sep 21, 2007 4:44 pm Post subject: |
|
|
Θα ήθελα να ξεδιαλύνω λίγο ότι αφορά στην έκφραση "εδώ είναι βαλκάνια" που χρησιμοποίησα παραπάνω: Σίγουρα παιδιά είμαι μαζί σας σε ότι αφορά τα στάνταρ βάσει των οποίων θα πρέπει να μετριώμαστε, ως πολίτες-κοινωνία-κρατος-παιδεία κλπ, κλπ και σίγουρα θα ήθελα μια Αθήνα, πρωτεύουσα ενός κράτους της "νοτιοανατολικής ευρώπης" (και όχι των βαλκανίων ) εφάμιλλη των άλλων ("ανεπτυγμένων") μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων.
Δυστυχώς όμως, πρέπει να λαμβάνουμε υπ'όψιν μας πάντοτε και την πραγματικότητα των κατεστημένων αντιλήψεων μας (για να μην πω της ιδεολογίας μας, του συστήματος αξιών και εν τέλει των εμμονών μας) σε ότι έχει να κάνει με ένα συγκεκριμένο ζήτημα, αρχιτεκτονικό στην περίπτωσή του Ν.Μ. Ακροπόλεως.
Και για να μην πλατιάζω περισσότερο, το προκείμενο είναι ότι σε ότι έχει να κάνει με την ακίνητη περιουσία, είτε μιλάμε για γη είτε για κτίρια, η στάση του μέσου νεοέλληνα είναι εξόχως "ιδιωτική", με την έννοια της προσωπικής του "περιουσίας", έννοια που πολλές φορές πραγματώνεται και πέρα από το επίπεδο του "περι την ουσίαν"-για να θυμηθώ τον καθηγήτή μου στο αστικό, και γίνεται (το ακίνητο) "προέκταση" ή και "μέρος" της "ουσίας" του ιδιοκτήτη.
Εκεί βρίσκεται κατά τη γνώμη μου και η καρδιά του αρχιτεκτονικού προβλήματος στην Ελλάδα (και κατ' επέκταση και των "ζητημάτων" του ΝΜΑ): Δεν υπάρχει για τη γη και για όσα βρίσκονται επί της (ελληνικής) γης μια υγιής αντίληψη του "δημοσίου". Όλη είναι εν δυνάμει "αξιοποιήσιμη" -άρα και "ιδιωτικοποιήσιμη". Γι'αυτό δεν έχουμε ακόμη σωστό κτηματολόγιο, γι'αυτό η Αθήνα (και όλες οι άλλες πόλεις) ασφυκτιούν, γι'αυτό καίμε τα δάση, γι'αυτό το ΝΜΑ έπρεπε να "προσαρμοστεί στο περιβάλλον του" αντί το ίδιο να το οριοθετήσει.
Ελπίζω να μην κούρασα. |
|
Back to top |
|
 |
losada7 Moderator

Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 12:05 am Post subject: |
|
|
Ωραία τα λες Rohan , πες και άλλα .
Για να ρωτήσω κάτι και εγώ ο έρμος ...
Ξέρει κάποιος να μας απαντήσει , βάσει των αρχιτεκτονικών-κατασκευαστικών του γνώσεων(Tεχνολογία Δομικών Υλικών και δεν συμμαζεύεται ! ), ποιά θα μπορούσε να είναι η διάρκεια ζωής του συγκεκριμένου οικοδομήματος ;
Δεν αναφέρομαι φυσικά στα αναλώσιμα υλικά που μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα σε μία εκτενή μελλοντική ανακαίνιση, αναφέρομαι στα τμήματα που συντίθονται από τον οπλισμό και το σκυρόδερμα σε ένα ενιαίο σώμα.(λ.χ Οι δύο τσιμεντένιες στήλες της εισόδου) |
|
Back to top |
|
 |
profitis Junior Member

Joined: 21 Aug 2004 Posts: 109
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 1:34 pm Post subject: |
|
|
Μπορει να ειμαι ελλοντικός πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών υπολογιστών όμως κατέχω κάποιες γνώσεις οικοδομικής λόγω εργασίας με τον πατέρα μου σε οικοδομές(συγκεκριμένα χτισίματα).
Μου έχει αναφέρει άπειρες φορές οτι το μπετό ειναι "φιλότιμο".Το 95% περίπου της δύναμης του το παίρνει κατα το σφίξιμο του και κατα τον καιρό που έπεται αυτο...Διάστημα μερών ή αντε ορισμένων εβοδάδων.Μετά σιγά σιγα σίγουρα ενισχύεται λιγάκι ακόμη αλλα σε καμία σχέση με τον ρυθμο που έσφιγγε αρχικα.Φιλότιμο λοιπον αναφέρεται γιατί ναι μεν υπάρχουν κάποια "όρια" και προδιαγραφές αλλα λόγω του οτι οι κατασκευές σχετικά ειναι προσεγμένες και των ιδιοτήτων του μπετου μπορεί να ξεπεραστούν και έτσι δεν υπολογίζεται ακριβώς πόσο αντέχει το σκυρόδερμα.
Ο κυριότερος παράγοντας για την ζωή του μπετού είναι ο οπλισμός,το σίδερο.Αυτο συμβαίνει διότι το τσιμέντο αποτελείται απο ένα μείγμα υλικών που εφοσον σφίξει παραμένει όπως ειναι με τον αερά σε νορμαλ περιβαλλοντικές συνθήκες(όχι και δίπλα σε Θάλασσα) να μην το αλοιώνει σε μεγάλο βαθμό.Επίσης το τσιμέντο ειναι σχετικά καινούργιο υλικό(έχει κλείσει έναν αιώνα ζωής;;;) οπότε ίσως ακόμη να μην μπορεί να προσδιοριστεί ο ακριβώς χρόνος ζωής του ΑΟΠΛΟΥ σκυροδέρματος(μπορεί ν αειναι για κάποια χρόνια ή --πολύ πιθανον σενάριο-- να ειναι αιωνόβιο υλικό σε κανονικές συνθήκες σαν την πέτρα).Οταν όμως μπαίνει το σίδερο μέσα στο σκυρόδερμα(χωρις αυτο βέβαια δεν λειτουργεί το μπετον) τα πράγματα αλλάζουν.Το σίδερο παρουσία αέρα οξειδώνεται.Αν απο κατασκευαστικά λάθη ειναι εκτεθειμένα τα σίδερα ή υπάρχουν δίοδοι αέρα(μικροι πόροι) απο την επιφάνεια του μπετου ως το σίδερο τότε έχουμε οξείδωση και πιστεύω εδωπέρα εππηρεάζεται σημαντικά η διάρκεια ζωής του οικοδομήματος.Βέβαια σε μία καλή κατασκευή το σίδερο ειναι πλήρως καλλυμένο απο μπετό...όποτε αυτο το πρόβλημα ελαχιστοποιείται.
Ολα τα παραπάνω ίσως ειναι και τελειώς λάθος γιατι ειναι καθαρά εμπειρικά...Καλύτερα θα ξέρεις κάποιος που ασχολείται(πολεοδόμος,τεχνολογίας υλικών,πολιτικός μηχανικός κτλ) με το μπετόν. |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 9:55 pm Post subject: |
|
|
Έχω την εντύπωση οτι ο Rohan έπιασε με ένα μικρό ποστ την ουσία ενός μεγάλου θέματος: Την εμμονή του έλληνα με την ιδιοκτησία του, σε αντιπαράθεση με το δημόσιο χώρο. Όλοι λέμε για την ανάγκη κατεδαφίσεων και απαλλοτριώσεων για την δημιουργια ελεύθερων χώρων αλλά, έτσι και φτάσει η στιγμή αυτή, κανένας δεν θα προσφέρει το σπίτι του (φυσικά με την κατάλληλη αποζημίωση) για την πραγματοποίηση αυτών των σχεδίων. Γι' αυτό και προσπαθούμε να βολέψουμε όλα τα κτίρια στα λίγα πλέον άδεια οικόπεδα που κατέχει το δημοσίο.
Από την άλλη, το θέμα της "εμβληματικότητας" ενός μουσείου για την ακρόπολη είναι ένα θέμα που τραβά μεγάλη συζήτηση, αλλά δύσκολα μπορεί να καταλήξει σε κάτι συγκεκριμένο.
Τί είναι αυτό που καθιστά ένα κτίριο μνημειακό; Όπως έλεγε και ο Luis Khan: "Η μνημειακότητα ειναι ανιγματική. Δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί προγραμματισμένα. Ακόμη και τα πιο προηγμένα υλικά και η πιο προηγμενη τεχνολογία δεν αρκούν για να αποκτήσει ένα έργο μνημειακό χαρακτήρα, για τον ίδιο λόγο που δεν απαιτήθηκε το καλύτερο μελάνι για να γραφτεί η magna carta".
Με αυτό στο μυαλό, προσπαθήστε να σκεφτείτε πώς θα μπορούσε να εκφράσει σήμερα ένας αρχιτέκτονας τις αξίες του κλασικού πολιτισμού (αφηρημένα), της ακρόπολης (συγκεκριμένα), της νέας ελληνικής πραγματικότητας και της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, και όλα αυτά χωρίς να καταλήξει σε ένα συνονθύλευμα δυσδιάκριτων αναφορών, "χειρονομιών" και νύξεων.
Δείτε για παράδειγμα αυτό το...φρούτο που προτάθηκε στον διαγωνισμό του '91 και θα καταλάβετε πως η μνημειακότητα και η εμβληματικότητα δεν είναι δυνατόν να εκβιαστουν με κίονες, παραστάδες και άφθονο μάρμαρο.
Το μουσείο που χτίζεται είχε την πρόκληση της οπτικής του από το έδαφος (που πιστευω οτι θα κερδίσει) και την ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση της οπτικής από την Ακρόπολη (για την οποία πιστευω οτι ήδη την κέρδισε). Κατά την άποψη μου η σχέση αυτή του νέου μουσείου με την ακρόπολη συνοψίζεται στην αλλαγή του προσανατολισμού της αίθουσας του παρθενώνα και του παραλληλισμού της με το μνημείο (χωρίς να ξεχνάμε οτι ένα κτίριο είναι και το εσωτερικό του).
Ypsilon
Δηλάδη, θες να πείς οτι το Μπομπούρ είναι πολύ διαφορετικό καλυμμένο με σκαλωσιές;  |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 11:30 pm Post subject: |
|
|
Τάσσομαι αναφανδόν υπέρ του προβληματισμού του Rohan (και του Λουκρήτιου, δυστυχώς ), απλώς ο δικός μου προβληματισμός εστιάστηκε στο γεγονός ότι δεν μπορώ να συνδέσω την εικόνα που τελικά πήρε το Μουσείο, σε συνάρτηση με τη νοοτροπία του νεοέλληνα υπέρ της ιδιοκτησίας του.
Θεωρώ πως αυτά τα δυο σχετίζονται μεταξύ τους μόνο στο θέμα των δυο επίμαχων "νεοκλασσικών" (που να σου καούν τα keyboards, Vangelis), και σε τίποτε άλλο.
Δηλαδή μισό λεπτό, για να καταλάβω: Ετέθη ποτέ ζήτημα περισσότερου χώρου, το οποίο δεν ικανοποιήθηκε? Υπήρχε ποτέ σκέψη του ΥΠΠΟ για απαλλοτρίωση μεγαλύτερης έκτασης, προκειμένου το Μουσείο να γίνει μεγαλύτερο ή έστω να έχει περισσότερο αέρα?
Δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο. Η πρόταση-πρόκληση είχε να κάνει εξαρχής με το συγκεκριμένο οικόπεδο, το οποίο, σημειωτέον, δεν είναι καθόλου μικρό, και επ' αυτού δούλεψαν όλα τα αρχιτεκτονικά γραφεία που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
Δηλαδή δυσκολεύομαι να κατανοήσω τον συσχετισμό ότι μέρος της εμβληματικότητας του Μουσείου χάνεται επειδή το πνίγουν οι γύρω πολυκατοικίες. Μα αυτό θα συνέβαινε με οποιοδήποτε σχέδιο προκρινόταν. Άσε που η δική μου εκτίμηση είναι πως ακριβώς επειδή το μουσείο αμφισβητεί τον περίγυρό του δίχως ταυτόχρονα να τον καταπίνει, αυτό και μόνο είναι όρος εμβληματικότητας! Ξεχωρίζει χωρίς να ισοπεδώνει, προτείνει δίχως να φλυαρεί.
Τώρα, αν η εμβληματικότητα ξεπερνάει το εμπόδιο των πολυκατοικιών και εστιάζεται μόνο στο "φαίνεσθαι", αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα του καθενός.
Ο ένας μπορεί να πάσχει από μικρομεγαλισμό και να του γεμίζουν το μάτι μόνο τα extreme αρχιτεκτονήματα σαν τα στραβοχυμένα της Ζάχα (ανεξαρτήτως του περιεχομένου τους), και ο άλλος να θεωρεί πως η εμβληματικότητα είναι και λίγο βιωματική κατάσταση και πως θέλει και λίγο χρόνο για να εδραιωθεί. Όχι άντε, βγάλαμε τις σκαλωσιές κι αρχίσαμε αμέσως τις κρίσεις, δίχως να το έχουμε δει καν από μέσα!
Το Μουσείο Ορσαί, το οποίο είναι καρα-έμβλημα για το Παρίσι και αντικείμενο "φθόνου" για όλα τα σοβαρά μουσεία του κόσμου, δεν έγινε έμβλημα για το εξωτερικό του, το οποίο ναι μεν είναι εξαιρετικό αλλά από δαύτα έχει αμέτρητα η πόλη. Έγινε έμβλημα για το εσωτερικό του. Γι' αυτά που δείχνει, και με τον τρόπο που τα δείχνει.
Εκεί μένω κι εγώ, κάνοντας την αντιστοίχιση με το ΝΜΑ και γνωρίζοντας τι θησαυρούς πρόκειται να εκθέσει και -κυρίως- πόσο καλά.
Και σεβόμενος παράλληλα τους αυτοπεριορισμούς που σίγουρα έθεσε στον εαυτό του ο Τσουμί, ερχόμενος να χτίσει σε μια πόλη ζούγκλα και σε ένα οικόπεδο με αρχαία από κάτω, την Ακρόπολη από πάνω, τον Βαγγέλη από μπρος και τους nimbys από πίσω.
Και δόξα τω Θεώ να λέμε, που το τελειώσαμε!
Τώρα, μιας και με ρώτησες για το Μπομπούρ, Λουκρήτιε-Λουκρήτιε (της μάνας σου καμάρι), ούτε εγώ τρελαίνομαι, αλλά του αναγνωρίζω ένα πράγμα: Ότι πάτησε πάνω στην αμφισβητούμενη αισθητική του και τελικά την επέβαλλε. Και δεν την επέβαλλε επειδή ξαφνικά πάθανε μαλάκυνση οι Παριζιάνοι και εκτίμησαν τους βαμμένους αεραγωγούς του. Αλλά επειδή ως Μουσείο μπήκε σαν σίφουνας στα πολιτιστικά της πόλης και έφερε τα πάνω κάτω γεννώντας διαρκώς προτάσεις και όχι απλώς εκθεσούλες που διαδέχονταν η μια την άλλη.
Δηλαδή είπε "μπορεί να είμαι όπως είμαι, αλλά εσύ θα με αποδεχτείς επειδή έχω και μερικά πράγματα να σου πω".
Εκπαίδευσε έναν (ήδη εκπαιδευμένο, μην το ξεχνάμε) λαό να τολμά να βλέπει τα αριστουργήματα του Ντε Κούνινγκ μαζί με τις μαλακιούλες του Κίππενμπέργκερ, κι απ' όλο αυτό να βγάζει και συμπέρασμα στο τέλος. Να πώς γίνονται τα εμβλήματα!
Φοβερά πράγματα, που εύχομαι να προλάβουμε να τα δούμε κι εμείς στο ΕΜΣΤ του Φιξ, ή το ΚΜΣΤ της Θεσσαλονίκης. Αν και με τον κρατισμό που μας διακρίνει, μαύρη είν' η νύχτα στα βουνά.
Αμήν!
Άσχετο: Φοβερό το προεκλογικό πρόγραμμα των δυο βασικών μονομάχων για τον πολιτισμό. Ούτε που το πήρε κανείς χαμπάρι (μάλλον επειδή δεν υπήρχε, κι αν υπήρχε θα μίλαγε πάλι για περηφάνειες και πίτσες bleu). |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 10:45 pm Post subject: |
|
|
Το μουσείο επιρεάστηκε κυρίως στην εικόνα του προς τα έξω: Από την day 1, όλοι οι περίοικοι μιλούσαν για το μουσείο τέρας που ήρθε για να καταστρέψει την ακρόπολη και τα ευρήματα του οικοπεδου Μακρυγιάννη (λες και τα αρχαία περιορίζονται στο συγκεκριμένο οικόπεδο). Τα υπόλοιπα είναι γνωστά από τις εφημερίδες και τα δικαστήρια.
Το Μπομπούρ έχει γίνει το μουσείο που όλοι λατρεύουν να μισούν (ή που μισούν να λατρεύουν) και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Και πρόκειται για ένα ΤΟ κτίριο που δεν προσπαθεί να ενταχθεί στην περιοχή στην οποία κατασκευάστηκε. Φαντάζεστε να κατασκευαζόταν κάτι ανάλογο απέναντι από την ακρόπολη;
Και μια καινούρια:
 |
|
Back to top |
|
 |
GAGAROS Junior Member

Joined: 02 Aug 2007 Posts: 80 Location: ATHENS
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 3:27 pm Post subject: |
|
|
Φίλοι, είμαστε στην τελική ευθεία... οι μικρές φωτογραφίες στο δημοσίευμα.. είναι από μόνες τους τόσο εντυπωσιακές που πραγματικά ανυπομονώ να δω το Νέο Μουσείο από μέσα όσο το δυνατόν πιο σύντομα... Επειδή παρεμπιπτόντως δεν έχω εκφέρει άποψη στο εν λόγω topic για το Μουσείο το βρίσκω άψογο από κάθε άποψη.. εμβληματικό, ανάλαφρο, μοντέρνο...υπεραπλοποιημένο για να αναδείξει στο μέγιστο τον πλούτο που θα φιλοξενεί.. με ευχαρίστησαν ιδιαιτέρως και οι γύρω κατεδαφίσεις.. όταν ολοκληρωθεί, θα υπάρχει μία αξιόλογη ζώνη πρασίνου γύρω του.. Μένει μόνο τώρα να δούμε αν θα πραγματοποιηθείη πεζοδρόμηση της Μακρυγιάννη και η ανάπλαση των γύρω κτιρίων, έργων απόλυτα απαραίτητων κατά τη γνώμη μου για την ομαλή αισθητική εναρμόνιση του χώρου... Περιμένω εναγωνίως τη μέρα των εγκαινίων που δεκάδες κακοήθη και μικρόψυχα στόματα θα κλείσουν..
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=74778368 |
|
Back to top |
|
 |
ATHENIAN Junior Member


Joined: 25 Feb 2007 Posts: 115 Location: ΑΘΗΝΑΙ
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 6:10 pm Post subject: |
|
|
Pros se aftous pou den theoroun to ktirio kai toso ediposiako....ma afti einai i filosofia to ktiriou,den exei stoxo na adiparatethi me tin akropoli,oute na klepsi kapia parastasi,exei tin tapinotita tis modernas litotitas tou oste na min kravgazi me tin parousia tou sto xoro kai einai arketa leitourgiko kai axiologo oste na diafilaxei ta erga texnis....
Συγχώνευση των άρθρων
Υ
ATHENIAN wrote: | Mia erotisi,gnorizei kaneis pote tha xekinisei oi anakainisi ton polikatikion trigiro kai i anaplasi genika olis tis perioxis????einai se oiktroi katastasi,exo prosexi tis polikatikies kai exo frikarei,keraies,mpougades,kalivo-pergoles i kakogoustia sto megalio tis,ena simeio pou ta spitia tha eprepe to ligotero na itan iperoxaz diatirimena diamerismata kai oikies |
|
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 6:42 pm Post subject: |
|
|
ATHENIAN wrote: | Pros se aftous pou den theoroun to ktirio kai toso ediposiako....ma afti einai i filosofia to ktiriou,den exei stoxo na adiparatethi me tin akropoli,oute na klepsi kapia parastasi,exei tin tapinotita tis modernas litotitas tou oste na min kravgazi me tin parousia tou sto xoro kai einai arketa leitourgiko kai axiologo oste na diafilaxei ta erga texnis.... | Δε γράφεις καλλίτερα στα αγγλικά για να μπορούμε να σε καταλάβουμε? |
|
Back to top |
|
 |
ATHENIAN Junior Member


Joined: 25 Feb 2007 Posts: 115 Location: ΑΘΗΝΑΙ
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 6:56 pm Post subject: |
|
|
exeis dikio exo provlima sta windows mou kai den mporo na kano metatropi se ellinika to provlima einai prosorino |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 10:02 pm Post subject: |
|
|
Πάμε καλά! Υπολογίζω να κατέβω Αθήνα στα μέσα του Οκτωβρη και θα το επισκευθώ σίγουρα για ρεπορτάζ μέσα και εξώ από το κτίριο!
H είδηση και από το in.gr
Φωτογραφίες από την σημερινή επίσκεψη του Λιάπη εδω |
|
Back to top |
|
 |
billy8181 Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Tue Sep 25, 2007 4:11 pm Post subject: |
|
|
diavasa simera sti Kathimerini pos to museio engeniazete to....2009!? ala apo to genari tha ehei giortes kai ekdiloseis...
Telika pote anoigei akrivos? eiha akusei toso kairo gia ....genari.  |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Tue Sep 25, 2007 9:44 pm Post subject: |
|
|
Το άνοιγμα όλων των αιθουσών θα ολοκληρωθεί το 2009. Από τις αρχές του 2007 θα ξεκινήσει το σταδιακό άνοιγμα όσων αιθουσών θα έχουν ολοκληρωθεί. Πρώτα θα ανοίξει η αίθουσα του παρθενώνα και στη συνέχεια οι υπόλοιπες ξεκινώντας από τα αρχαϊκά.
ένα άρθρο από τα Νέα
Και μια φωτογραφία από το Έθνος
 |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Mon Oct 01, 2007 9:42 pm Post subject: |
|
|
Το μουσείο σε σχετικά πρόσφατες φωτογραφίες. Tο άνοιγμα της αίθουσας του παρθενώνα έκλεισε με ένα προσωρινό παραπέτασμα.
 |
|
Back to top |
|
 |
Alkis Senior Member


Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 12:03 pm Post subject: |
|
|
Καταπληκτικό το μουσείο!
Λίγο κρίμα πάντως που λόγο του ήλιου χρειάστηκε να βάλουν αυτά τα σκούρα πετάσματα / "κουρτίνες" στο πάνω μέρος του γυάλινου δώματος... Είναι πολύ μαύρα και λίγο χαλάνε την αιθέρια και διάφανη μορφή του. |
|
Back to top |
|
 |
ATHENIAN Junior Member


Joined: 25 Feb 2007 Posts: 115 Location: ΑΘΗΝΑΙ
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 1:30 pm Post subject: |
|
|
einai to giali den iparhoun kourtines....an to deis apo koda tha katalaveis...den einai toso asxima oso isos sou fenode stin photo |
|
Back to top |
|
 |
Lucretius Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 2:49 pm Post subject: |
|
|
Ένα ακόμη υμνητικό άρθρο από "τα Νέα"
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ
"...Εσωτερικά, το Νέο Μουσείο δεν μοιάζει με κανένα άλλο ελληνικό μουσείο. Δεν είναι μια σειρά κλειστών αιθουσών, αλλά μεγάλοι και μικρότεροι χώροι ανοιχτοί προς τα έξω και συχνά μεταξύ τους, που διαδέχονται ο ένας τον άλλον, με άφθονο γυαλί, σκούρα και λευκά δάπεδα, εμφανές μπετόν και μέταλλο, εξωτερικούς εξώστες και ανοίγματα."
Δεν λέει κάτι καινούριο, δίνει όμως μια πολύ καλή αίσθηση του εσωτερικού - και με πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|