View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
road352 New Member

Joined: 08 May 2006 Posts: 50 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 5:08 pm Post subject: |
|
|
aikinn wrote: | Όσο λιγότερο εντυπωσιακός και αν είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος σε σχέση με την ζεύξη, πιστεύω ότι είναι καλύτερα που επιλέχτηκε αυτή η λύση. |
Το θέμα είναι αν η ζεύξη θα είναι πιο εντυπωσιακή ή πιο λειτουργική?
aikinn wrote: | Διότι δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που θα ήθελε να πληρώνει 10€ επιπλέον για να γλυτώσει 15 με 20 λεπτά δρόμου. |
Και όμως αν με την διπλή ζεύξη κέρδιζα 60-65 χιλιόμετρα με μεγάλη μου χαρά θα έδινα 10€. Στα 60-65χιλ θα έδινα τουλάχιστον 5€ στις βενζίνες.
aikinn wrote: | Τουλάχιστον το νέο τμήμα θα μας έρθει τσάμπα. |
Πόσο σίγουρος είσαι γι' αυτό?
aikinn wrote: | Και υπάρχουν και άλλοι λόγοι. Από την μία είναι το περιβάλλον, το οποίο θα διαταρασσόταν για μία πενταετία τουλάχιστον. |
Υπάρχουν τρόποι να γίνουν μελέτες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Αν το θέτεις και οικολογικά, υπολόγισε πόσοι τόνοι διοξείδιο του άνθρακα λιγότεροι στο περιβάλλον απο τα (μείον) -60 χιλιόμετρα.
aikinn wrote: | Επίσης η σύνδεση με τον Ε65 έπρεπε να γίνει πολύ πιο κάτω ενώ και οι δήμοι γύρω από την παλιά εθνική, θα ήταν οι μεγάλοι αδικημένοι. |
Για σκέψου και την Βόρεια Εύβοια? Τι κέρδος θα ήταν για τους κατοίκους αυτής της περιοχής. Αφού πάντα μιλάμε για διπλή ζεύξη.
Δεν θέλω να φανώ απόλυτος στο θέμα αλλά πιστεύω ακόμα και τώρα που γίνεται αυτοκινητόδρομος το "πέταλο", η διπλή ζεύξη έχει πιο πολλά θετικά απο τα αρνητικά. |
|
Back to top |
|
 |
gouperman Full Member


Joined: 05 Oct 2005 Posts: 282 Location: aegean sea...
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 5:15 pm Post subject: |
|
|
η διπλη ζευξη δεν υφισταται ομως.... ακομα και να γινοταν,θα ηταν υποθαλασσιο τουνελ μεταξυ σκαρφειας και καραβομυλου...η διπλη ζευξη μεσω ευβοιας ηταν ενα προεκλογικο πυροτεχνημα του κ.μητσοτακη το 1993 τα προβληματα ηταν παρα πολλα..τεραστιο κοστος,περιβαλλοντικη υποβαθμιση, ελλειψη εργοταξιακων χωρων.κ.α..
αλλωστε,το 1996 ο διαγωνισμος κηρυχθηκε αγονος,αφου καμια εταιρεια δεν εκδηλωσε το ενδιαφερον της και προκηρυχθηκε νεος επι λαλιωτη με την γνωστη μικροτερη υποθαλασσια ζευξη...και αυτος,το 2000 ειχε την ιδια τυχη..πολλα τα προβληματα,οπως και τα συμφεροντα .. |
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 8:20 pm Post subject: |
|
|
Με όλο το σεβασμό στις απόψεις των εχόντων αντιρρήσεις στο θέμα της διπλής ζεύξης, σα μηχανικός αλλά και σαν βορειοελλαδίτης επαναλαμβάνω οτι οι λόγοι της μη κατασκευής του δεν είναι οικονομοτεχνικά τεκμηριωμένοι. Δεν πιστεύω επίσης οτι δεν υπήρξε ενδιαφέρον απο πλευράς εταιρειών για χρηματοδότηση. Έχω τη γνώμη οτι ακόμα και με τα έργα του πετάλου περαιωμένα, αν υπάρξει κάποια πρόσκληση για εκδήλωση παρόμοιου ενδιαφέροντος, πολλές εταιρείες θα τρέξουν να το εκδηλώσουν. Δεν είναι καθόλου αστείο να γλυτώνει κανείς 80 (και όχι 60) χιλιόμετρα στο ταξίδι Αθήνας-Θεσσαλονίκης. |
|
Back to top |
|
 |
worldofjustice Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004 Posts: 983 Location: Zurich
|
Posted: Sat Sep 22, 2007 10:35 pm Post subject: |
|
|
Ναι αλλά το σημαντικό είναι η οικονομική τεκμηρίωση υπέρ της κατασκευής.
Το σύνολο των έργων για τα οποία δεν υπάρχει θετική ή αρνητική οικονομική τεκμηρίωση είναι άπειρο εξ-ορισμού . |
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 8:28 am Post subject: |
|
|
Δυο απλά ερωτήματα:
1. Συμφωνούμε οτι η ημερήσια κυκλοφορία στον ΠΑΘΕ είναι αρκετές μονάδες πολλαπλάσια της αντίστοιχης στην γέφυρα Ρίου-Αντιρίου?
2. Συμφωνούμε οτι η συντριπτική πλειψηφία των οδηγών θα προτιμήσει να πληρώσει ένα υψηλό έστω διόδιο προκειμένου να βρεθεί απ' τον Αλμυρό, έξω απο τη Χαλκίδα?
Αν συμφωνούμε σ' αυτά, η απάντηση στην αναγκαιότητα της "φαραωνικής" κατασκευής αλλά και η οικονομική της τεκμηρίωση είναι δεδομένα. |
|
Back to top |
|
 |
worldofjustice Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004 Posts: 983 Location: Zurich
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 11:30 am Post subject: |
|
|
Μηχανικέ, έχω δώσει την απάντηση μου επ'αυτού στο πρώτο μου ποστ. Χρειάζεται πράγματι αναλυτική τεχνοοικονομική μελέτη για να δούμε ποιά από τις 3 προτάσεις συμφέρει. Ειλικρινά δεν μπορώ να σου απαντήσω αν δεν έχω αριθμούς.
1 - Πόσο πολλαπλάσια (α)
2 - Κόστος διπλής ζεύξης (c1) και κόστος απλης ζεύξης (c2)
3 - Εκτίμηση για το ποσοστό των οδηγών ( f(c3,x) ) που θα πληρώσουν διόδια ως συνάρτηση της τιμής τους (c3) και της απόστασης που γλυτώνουν (x).
Για διάφορες τιμές, στις παραμέτρους του παραπάνω πολύ απλοϊκού προβλήματος η απάντηση υπέρ της απλής ή διπλής ζεύξης μπορεί να είναι είτε αρνητική είτε θετική. Δηλαδή μπορεί να σου απαντήσω ναι στις ερωτήσεις που θέτεις και πάλι η ζεύξη να μη συμφέρει.
Το επιπλέον επιχείρημα μου (καθώς δεν τους έχουμε) είναι πού βρίσκεται η προτεραιότητα αυτού του έργου σε σχέση με άλλα έργα στην υπόλοιπα χώρα. Αν δηλαδή το συνολικό όφελος που θα αποκομίσει το οδικό δίκτυο της χώρας σε σχέση με το κόστος κατατάσσεται ψηλά. |
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 1:23 pm Post subject: |
|
|
Μα νομίζω οτι απο όλα αυτά που έγραψα στα προηγούμενα posts, προκύπτει η σαφής θέση μου οτι το έργο θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί πρώτιστα απο ιδιωτικά κεφάλαια κατά τα πρότυπα της γέφυρας και της αττικής οδού. Σήμερα άλλωστε που οι ΣΔΙΤ (συμπράξεις δημόσιου & ιδιωτικού τομέα) τείνουν να γίνουν καθεστώς - μέχρι σχολεία και νοσοκομεία κατασκευάζονται με τέτοιες διαδικασίες - η θέση μου γίνεται πολύ περισσότερο ισχυρή. Ο χρήστης πληρώνει και όπως είπα παραπάνω, είμαι απόλυτα πεπεισμένος οτι υπάρχει ενδιαφέρον απο τον ιδιωτικό τομέα για ένα τέτοιο έργο. |
|
Back to top |
|
 |
worldofjustice Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004 Posts: 983 Location: Zurich
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 3:47 pm Post subject: |
|
|
Στην περίπτωση της ιδιωτικής εταιρίας δεν με απασχολεί καθόλου. Ας κάνει ότι θέλει με το κεφάλαιο της. Η προηγούμενη επιχειρηματολογία μου στηριζόταν στο ότι θα ξοδευτούν χρήματα από τον προϋπολογισμό δημόσιων επενδύσεων.
Είναι σαφές βέβαια ότι χρειάζεται και η πολιτική βούληση για να προκυρηχθεί το έργο. Τώρα αν κάποια εταιρία θα το αναλάβει εξαρτάται από τα περιθώρια κέρδους και τα προνόμια που θα της προσφέρει το κράτος. |
|
Back to top |
|
 |
alter100 Junior Member

Joined: 03 May 2007 Posts: 157
|
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 7:11 pm Post subject: |
|
|
worldofjustice wrote: | Στην περίπτωση της ιδιωτικής εταιρίας δεν με απασχολεί καθόλου. Ας κάνει ότι θέλει με το κεφάλαιο της. Είναι σαφές βέβαια ότι χρειάζεται και η πολιτική βούληση για να προκυρηχθεί το έργο. | Συμφωνούμε απόλυτα φίλε worldofjustice! Το θέμα είναι οτι υπήρχε και υπάρχει ακόμα πολιτική βούληση ακριβώς για τη ΜΗ προώθηση αυτού του έργου!! |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 8:01 pm Post subject: |
|
|
Απλώς να σας θυμίσω ότι η Δανία και η Σουηδία κατασκεύασαν 18 χιλιόμετρα γέφυρες και τούνελ για να συνδεθούνε.
Και επίσης να σας θυμίσω ότι σήμερα ο ΑΝΤ1 έδειξε ρεπορτάζ από τα καμμένα βούρλα λέγοντας ότι ερήμωσε η πόλη και έκλεισαν τα μισά μαγαζιά (πότε πρόλαβαν άραγε;). |
|
Back to top |
|
 |
el_greco Junior Member

Joined: 06 Sep 2006 Posts: 91 Location: Athens/Volos
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 9:33 pm Post subject: |
|
|
Αυτό με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 σαν καραμπινάτος λαϊκισμός μου φαίνεται... ούτε ο "παλιός" ΠΑΘΕ περνούσε μέσα από τα Καμένα Βούρλα, ήταν εκείνη η ευρεία παράκαμψη με το φανάρι.. οπότε δε μας φταίει ο δρόμος. Όταν γίνουν τα τούνελ στη Στυλίδα που τα απαιτεί τόσα χρόνια δηλαδή τι θα λέμε; Ας είμαστε σοβαροί...
Όσο για τη διπλή ζεύξη, πιστεύω ότι εν καιρώ το θέμα θα ξαναέρθει στο προσκήνιο. Είναι πολύ σημαντικό το όφελος, βγαίνει από την απομόνωση και η Βόρεια Εύβοια, ενώ όντως η Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη έρχονται πολύ πιο κοντά. Κανείς δεν υποχρεώνει να έχουμε μόνο μία εναλλακτική λύση... άλλωστε δε θα μας τον χαρίσει κανείς το δρόμο, ούτε του Πετάλου, ούτε της Ζεύξης. Λεφτά να έχουμε να πληρώνουμε (διόδια...) |
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Sun Sep 23, 2007 10:32 pm Post subject: |
|
|
Μην τρελαθούμε ρε παιδιά. Ποιος σταματούσε στα Καμένα Βούρλα? Όποιος ήθελε να κάνει στάση, την έκανε στον Λεβέντη. Και αν είναι κάποιος που πρέπει να στεναχωριέται για την νέα χάραξη, είναι ο ιδιοκτήτης. Βέβαια δεν νομίζω να στεναχωριέται κανείς από όσους σταματούσαν. Άμα την γλίτωνες από τροχαίο, κατέληγες από διάρροια. |
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 7:34 am Post subject: |
|
|
Ο λαϊκισμός ορισμένων τηλεοπτικών σταθμών αλλά και η προσπάθεια τους να δημιουργήσουν δυσμενές κλίμα είναι γνωστά πράγματα. Για παράδειγμα, πέρσι στην αρχή του καλοκαιριού κάποιο κανάλι είχε ρεπορτάζ σχετικά με την οικονομική αδυναμία της πλειοψηφίας που δεν μπορεί να πάει διακοπές και αμέσως μετά το καλοκαίρι προέβαλε ρεπορτάζ για την οικονομική δυσπραγία, λόγω των μεγάλων εξόδων που έκαναν οι Έλληνες κατά τη διάρκεια των διακοπών. Έλεος! Σε ότι αφορά τώρα το θέμα με τα Καμμένα Βούρλα, έχω να προσθέσω οτι όλοι οι καινούριοι δρόμοι περνούν έξω απο κατοικημένες περιοχές. Πριν πολλά χρόνια, η Βέροια έχασε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της εμπορικής της κίνησης λόγω της τότε νέας χάραξης του δρόμου Θεσαλονίκης-Κατερίνης το ίδιο δε συνέβη πρόσφατα και με τη Λάρισα λόγω του ΠΑΘΕ! |
|
Back to top |
|
 |
plati Junior Member

Joined: 21 Mar 2006 Posts: 126
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 8:50 am Post subject: |
|
|
el_greco wrote: | Αυτό με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 σαν καραμπινάτος λαϊκισμός μου φαίνεται... ούτε ο "παλιός" ΠΑΘΕ περνούσε μέσα από τα Καμένα Βούρλα, ήταν εκείνη η ευρεία παράκαμψη με το φανάρι.. οπότε δε μας φταίει ο δρόμος. |
Ναι και από την άλλη ξέρουν να κλέγονται ότι σκοτώνονται στο πεταλο του Μαλιακού.
Υ.Γ. Προχθές που έγινε το πολύνεκρο δυστηχυμα στο ύψος της Θήβας ,το ALTER,μπορει και τα αλλα καναλια, έγραφε με μεγάλα παχυλά γράμματα ''πολύνεκρο τροχαιο στο Μαλιακό'' και κατι τέτοια.
Αφου με κατι ατομα που το λεγαμε μετα ,είχαμε μπερδευτει και νομιζαμε πως έγιναν δυο δυστηχήματα.
Τι να κάνουμε όμως ένα ατύχημα στον Μαλιακό πάντα πουλάει. |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 10:30 am Post subject: |
|
|
Πιστεύω ότι ακόμη και τώρα είναι απαραίτητο να προωθηθεί η κατασκευή, αν όχι της διπλής ζεύξης, τουλάχιστον της μονής.
Και για όσους λένε ότι πάει χαμένη η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο πέταλο, απλώς θα ήθελα να επισημάνω ότι το μεν τμήμα Ράχες Πελασγίας - Λαμία θα έπρεπε να γίνει ούτως ή άλλως αυτοκινητόδρομος ώστε να καταληγει μελλοντικά μέσω Μπράλου-Άμφισσσας-Ιτέας-Ναυπάκτου στο Αντίρριο ως πλήρης κλειστός αυτοκινητόδρομος, ενώ το τμήμα Αγ. Κωνσταντίνος-Λαμία θα είναι η προέκταση του Ε65 προς τον ΠΑΘΕ (ο Ε65 ως γνωστόν προωθείται κανονικά)
ΥΓ Ανέβηκα το ΣΚ μέχρι Ορεστιάδα. Τα τμήματα Μάνδρα-Ψαθάδες και Θούριο-Ορεστιάδα αφημένα στην τύχη τους εντελώς. Στο συγκεκριμένο κομμάτι του κάθετου άξονα της Εγνατίας, πέρα από κάποια λίγα τεχνικά και χωματουργικά στο Μάνδρα-Ψαθάδες που έγιναν πριν από κανα δυο χρόνια δεν κουνιέται ΦΥΛΛΟ! |
|
Back to top |
|
 |
Engineer Stadium Expert

Joined: 23 Jul 2007 Posts: 777
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 5:31 pm Post subject: |
|
|
aikinn
Συγνώμη που καθυστερησα να σου απαντησω.
Η εθνικη οδος αναβαθμίζεται και σε 1 χρονο αντε 1 και μισο θα είναι ετοιμος αυτοκινητοδρομος. Εννοεις ότι εαν είχαν φτιαξει πρωτα την διπλη ή εστω τη μονη ζευξη δεν θα εφτιαχναν ποτε το δρομο μεχρι τη Λαμια και μετα μεχρι τις Ραχες ?
Ερωτηση 1) Θα ηταν αναγκαιο να τον αναβαθμισουν απο την στιγμη που η κινηση θα επεφτε τουλαχιστον στο 40 % της αρχικης ?
Ερωτηση 2) Ετσι και αλλιως ο δρομος για την Καρδιτσα και τα Τρικαλα θα επρεπε καποια στιγμη να γινει. Σημερα εχει ξεκινησει να κατασκευαζεται(λεμε τωρα, αμα δουμε μηχανηματα σε κανα διμηνο θα πρεπει να ειμαστε ευχαριστημενοι). Να υποθεσουμε οτι τωρα η τοπικη κοινωνια της Λαμίας και των γύρω περιοχών δεν εκφραζει αντιρησεις για τη ζευξη του Μαλλιακου? |
|
Back to top |
|
 |
damianos Full Member


Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Sep 24, 2007 6:49 pm Post subject: |
|
|
Engineer wrote: | Να υποθεσουμε οτι τωρα η τοπικη κοινωνια της Λαμίας και των γύρω περιοχών δεν εκφραζει αντιρησεις για τη ζευξη του Μαλλιακου? | Σίγουρα έχει όχι μόνο αντιρρήσεις, αλλά και επιβάλλει τη θέληση της για τη μη προώθηση της υλοποίησης αυτού του έργου όπως είπα παραπάνω. Γι' αυτό επαναλαμβάνω οτι λυπάμαι και ντρέπομαι γι' αυτούς που στέλνουμε να μας εκπροσωπήσουν και να μας κυβερνήσουν. |
|
Back to top |
|
 |
starlet New Member

Joined: 29 Mar 2007 Posts: 23 Location: Athens / Corfu
|
Posted: Tue Sep 25, 2007 9:26 am Post subject: Ιονια Οδος / Συμβασεις παραχωρησης αυτοκινητοδρομων |
|
|
Το σημερινο ΕΞΠΡΕΣ εχει αρθρο με θεμα τις καθυστερησεις που σημειωνοναι στο χρονο εναρξης των συμβασεων παραχωρησης για τη κατασκευη και λειτουργια των νεων αυτοκινητοδρομων. Βασικη αιτια, κατα το αρθρο, η αργοπορια στη προωθηση των φακελλων εγκρισης της χρηματοδοτησης απο την ΕΕ.
Μεχρι σημερα, μονο για την υποθαλασσια αρτηρια της Θεσσαλονικης δοθηκε το πρασινο φως και οι συμβατικοι χρονοι μετρανε απο την 1-8-2007.
Κανοντας ειδικοτερη μνεια στη συμβαση της Ιονιας Οδου, αναφερει οτι ενω αυτη επροκειτο να τεθει σε ισχυ στα μεσα Απριλιου 2007, οποτε και θα αρχισαν να τρεχουν τα χρονοδιαγραμματα για τις ενδιαμεσες παραδοσεις των επιμερους τμηματων, τωρα η ενεργοποιηση μετατιθεται για τα μεσα Οκτωβριου και με αυτο με καποια επιφυλαξη.
Ας ελπισουμε οτι αυτη ειναι η ουρα του γαιδαρου και ας οπλιστουμε με υπομονη και αισιδοξια. Παντως για οσους ταξιδευουν βορεια της Γεφυρας, «Χαριλαος Τρικουπης» να μην ψαχνουν να βρουν εργοταξια πριν το 2008. Αυτοκινητοδρομο θα πατησουν οχι νωριτερα απο το 2011.
Για να βαλω και μια πινελια προοδου σε αυτη τη παραμελημενη πλευρα της Ελλαδας, οι ρυθμοι των εργασιων στη παρακαμψη του Αγρινιου φαινεται να ζωηρευουν. Στο site της Μηχανικης βρηκα φωτογραφια απο τη Γεφυρα του Αχελωου που δειχνει οτι κοντευουν να τελειωσουν τη κατασκευη της βορειας πλευρας της.
http://i202.photobucket.com/albums/aa293/starletara/ionia%20odos/GefyraAcheloou.jpg
Συγκρινοντας με τις φωτογραφιες που τραβηξα πριν ενα μηνα, εχει σχεδον ολοκληρωθει η τοποθετηση των δοκων του καταστρωματος σε ολα τα κατασκευασμενα βαθρα και εχουν προχωρησει στη σκυροδετηση των δοκων. |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Tue Sep 25, 2007 6:11 pm Post subject: |
|
|
Τότε πρόκειται για κανονική καθυστέρηση και καθόλου μικρή, και δε μου ακούγεται δικαιολογημένη, τι θα πει καθυστερούν οι πληρωμές, αχ, μου φαίνεται άμα δούμε επιτέλους αυτά τα έργα μαύρα μάτια θα κάνουμε όσο για το πότε θα πατήσουμε αυτοκινητόδρομο άστο καλύτερα είναι η πιο πονεμένη ιστορία και απ'ότι φαίνεται ισχύει για όλους ακόμα και για το Σουφλιά αν και με διαφορά υπευθυνότητας και πρωτοβουλίας, ας δούμε να ξεκινά κανα έργο γιατί αρχίσαμε κακώς με τις παλαιές γνωστές μα...κίες. Starlet μήπως θα μπορούσες να ποστάρεις αυτό το άρθρο? Η παράκαμψη Αγρινίου προχωράει αργά σταθερά ανά σημεία σα να μη βιαζόμαστε. Και εξάλλου δεν βιαζόμαστε γιατί τα ανεκδιήγητα πρώτα 13,5 χλμ δεν θα ολοκληρωθούν πριν τα επόμενα 21 , δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να χρειάζονται 32 ολόκληρους μήνες για να ρίξουν μια άσφαλτο και ένα στηθαίο δηλ σε τρία σχεδόν χρόνια από όοοταν αρχίσει να ισχύει αυτή η σύμβαση. Δώστε τουλάχιστον τον έναν κλάδο μια και το έχετε κάνει συνήθειο. Μια χαρά πάει η εγνατία δεν προλαβαίνουν να υπογράψουν τη σύμβαση βλέπουμε έργα, τα άλλα τα ρημάδια δε λένε να ξεκινήσουν. Πάλι τόσος χρόνος έφυγε με τις προσφυγές και τα άλλα, δεν μπορούσαν να κανονίσουν ή να προβλέψουν ότι η ΕΕ κωλύεται να χρηματοδοτήσει τα έργα?? |
|
Back to top |
|
 |
starlet New Member

Joined: 29 Mar 2007 Posts: 23 Location: Athens / Corfu
|
Posted: Tue Sep 25, 2007 9:57 pm Post subject: Συμβασεις παραχωρησεις για κατασκευη αυτοκινητοδρομων |
|
|
Beethoven,
με αφορμη τα παραπανω σχολια σου, θα ηθελα να δωσω περισσοτερες διευκρινησεις για την αποφυγη παρανοησεων που πιθανον να δωσουν τροφη στην καλλιεργεια αρνητικων σεναριων σχετικα με την παραπερα εξελιξη αυτων των εργων. Το αρθρο που διαβασα (δυστυχως δεν εχει αναρτηθει στο site της εφημεριδας) κανει αναφορα στη καθυστερηση εγκρισης των φακελλων χρηματοδοτησης των εργων απο την ΕΕ. Δεν μιλαει για κωλυμμα ή αρνηση της ΕΕ να εγκρινει τις προτασεις της Ελλαδας. Η εφημεριδα, μαλιστα, θεωρει ως εναν απο τους κυριους λογους αυτης της χρονοτριβης τις προσφατες εκλογες που εριξαν τη Δημοσια Διοικηση στην αναμενομενη αφασια της.
Με αφορμη αυτο, επιτρεψτε μου να ριξω λιγο περισσοτερο φως στις συμβασεις παραχωρησεις των αυτοκινητοδρομων και να δουμε γιατι η εμπλοκη της ΕΕ ειναι παραμετρος της ολης διαδικασιας (και δε μιλαω για τις τυχον ενστασεις των "χαμενων" του διαγωνισμου).
Οπως ειναι γνωστο οι συμβασεις αυτες εχουν δυο βασικα κεφαλαια. Το ενα αφορα το τεχνικο αντικειμενο του εργου και το αλλο το οικονομικο μερος δηλ. απο που θα ελθουν τα κεφαλαια για την υλοποιηση το εργου και πως θα γινει η αποπληρωμη τους. Στο θεμα των χρηματικων πορων, περαν απο τα κεφαλαια που εισφερει ο αναδοχος (ιδια συμμετοχη και δανεια) υπαρχει και η χρηματοδοτικη συμβολη του Ελληνικου Δημοσιου (με τη μορφη επιχορηγησης). Για το πακετο της Ιονιας Οδου + ΠΑΘΕ (Μεταμορφωση-Σκαρφεια) το κοστος του εργου προσδιοριστηκε σε € 1.400 εκ. και η συμμετοχη του Δημοσιου θα ανελθει σε € 330 εκ., εκ των οποιων το 50% θα προελθει απο πορους της ΕΕ. Με δεδομενη λοιπον την προσφυγη σε κονδυλια της ΕΕ μεσω του 3ου ΚΠΣ και αργοτερα του 4ου (ΕΣΠΑ) ειναι απαραιτητη η εγκριση του σχηματος απο τις υπηρεσιες της ΕΕ. Διαβαζοντας τον Απολογισμο του 2006 για το Επιχειρησιακο Προγραμμα ΟΑΛΑΑ (του ΥΠΕΧΩΔΕ), που ανεβασες στο φορουμ προ ημερων, ειδα οτι υπαρχει σχετικο μετρο (το 3.1) στο ΕΠ ΟΑΛΑΑ 2000-2006 οπου εντασσονται οι Συμβασεις Παραχωρησεις. Εκει γινεται προβλεψη συνολικης Δημοσιας Δαπανης € 490 εκ., απο την οποια η κοινοτικη συμμετοχη θα φθασει στα € 279 εκ.
Ενας δευτερος πιθανος λογος ειναι αυτη καθεαυτη η παρουσια της Δημοσιας χρημαοδοτησης, η η οποια πρεπει να παρει το πρασινο φως οτι ειναι συννομη με τις Ευρωπαικες Οδηγιες για παροχη κρατικων ενισχυσεων σε ιδιωτικες επενδυσεις και τη μη νοθευση του ελευθερου ανταγωνισμου.
Αναμενουμε λοιπον με αγωνια τα νεωτερα σε ολα τα μετωπα των αυτοκινητοδρομων και πιστευουμε ολα να τρεξουν στο τελος ομαλα οπως και στην Ατικη Οδο. Ας κραταμε ομως και την αναπνοη μας, γιατι προκειται για ενα εγχειρημα πολλαπλασιου μεγεθους (αριθμος εργων, φυσικο αντικεμενο, χρηματικη δαπανη, πιεση χρονου) και ο νομος των πιθανοτητων λεει οτι ειναι πιο πιθανο ενα απ΄ ολα να στραβωσει στη διαδρομη παρα να τρεξουν ολα σαν ελβετικο ρολοι. Οι παραχωρησεις δεν ειναι το Πλυνηρεξ που τα κανει ολα και γυαλιζουν. Υπαρχουν παραδειγματα στο εξωτερικο με αστοχιες, εμπλοκες, καθυστερησεις, υπερβασεις κλπ.
Τελος, στη απορια σου τι κανουν τοσους μηνες στη ερμη Παρακαμψη του Αγρινιου, δεν εχω απαντηση. Την ιδια απορια εχω και εγω. 2Ο χλμ πανω σε καμπο ειναι το γ...νο. Μαλλον τωρα σοβαρευτηκαν και το πανε πιο γρηγορα. Θα ενημερωνω οσο πιο τακτικα μπορω. |
|
Back to top |
|
 |
corsakias Senior Member

Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Wed Sep 26, 2007 7:56 pm Post subject: |
|
|
21/9/2007
ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΟΜΒΟΥ ΟΔΟΥ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΛΗΟΥ
16/10/2007 74.449.452
Απο πληροφορίες δημοπράτησης έργων. |
|
Back to top |
|
 |
corfu Senior Member


Joined: 10 Sep 2006 Posts: 494 Location: Kerkyra
|
Posted: Thu Sep 27, 2007 2:00 am Post subject: |
|
|
Βρε corsakia δε σε κατάλαβα τι θέλεις να πεις, για ποιον κόμβο μιλάς στην εγνατία για εξηγήσου...  |
|
Back to top |
|
 |
JIMMARAS Junior Member


Joined: 11 Sep 2006 Posts: 153 Location: kavala
|
Posted: Thu Sep 27, 2007 8:47 am Post subject: |
|
|
Είναι ο ΑΚ μετά τον Αγ.Ανδρέα πριν τα τούνελ με κατεύθυνση προς Καβάλα. |
|
Back to top |
|
 |
corsakias Senior Member

Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Thu Sep 27, 2007 4:26 pm Post subject: |
|
|
corfu wrote: | Βρε corsakia δε σε κατάλαβα τι θέλεις να πεις, για ποιον κόμβο μιλάς στην εγνατία για εξηγήσου...  |
Δημοπρατηθηκε η σύνδεση του είδη κατασκευασμένου κόμβου Παλιου με το το πικό δίκτυο. Πριν τα πρώτα τούνελ υπάρχει ένας κόμβος που δεν χρησιμοποιέίται. |
|
Back to top |
|
 |
|