stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tο Τραμ της Αθήνας
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Sat Apr 22, 2006 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Δε ξέρω ... η γραμμή του τραμ λόγω της κατασκευής σε χρόνο dt έχει κάποια προβλήματα γεωμετρίας και η αλήθεια είναι ότι και εμένα με ανησυχεί όταν πιάνει τελικές στη γραμμή της παραλιακής.

Κόβωντας στάσεις μετατρέπουμε το τραμ σε (κάτι που μοιάζει με) επίγειο μετρό. Είναι δύσκολο να υπολογιστεί ακριβώς πόσο θα είναι το κέρδος, αλλά φαντάζομαι ότι μπορούμε να φτάσουμε τα 20 λεπτά κόβωντας μερικές στάσεις. Αξίζει όμως να κατευθυνθούμε προς αυτή τη λύση?
Back to top
View user's profile Send private message
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Sun Apr 23, 2006 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Εγώ χρησιμοποιώ την διαδρομή Αιγαίου-Νέος Κόσμος. Συνέχεια γεμάτη.

Τώρα για την Παραλιακή δεν ξέρω, αλλά η στάση "Κολλέγιο" πολλοί μου έχουν πεί πως είναι στοιχειωμένη Confused Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2276
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Sun Apr 23, 2006 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Question Question Question "Κολλέγιο" Question Question Question
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Sun Apr 23, 2006 7:17 pm    Post subject: Reply with quote

Η Στάση "Κολέγιο"είναι στο Ελληνικό. Εκεί που στεγάζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ήταν κάποτε το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος, γνωστό σαν Deree College. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2276
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Sun Apr 23, 2006 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

Μα υπάρχει στάση με τέτοιο όνομα; Ούτε στον χάρτη του δικτύου από το επίσημο site δεν την έχει.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Sun Apr 23, 2006 7:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ναι Confused Confused

Την μπερδεύω με την στάση του λεωφορείου. Νομίζω είναι στην 2η Αγίου Κοσμά.

Ευχαριστώ για την διόρθωση Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 7:11 am    Post subject: Reply with quote

Paidia, signomi gia tous latinikous xaraktires alla grafo apo allo computer.

Kala ta nea apo to tram, einai thetiko oti yparxei kapoia proodos sto thema. Ostoso, akoma den exo dei kapoio arthro i meleti gia to pos tha sindiastei to tram me to metro/ISAP otan kai ean epektathoun ston Pirea. Einai profanos ilitheio na dosoume to prasino fos se ena tetoio ergo opos to tram xoris na exei apofasistei pos tha sindiastei me to metro kai genikotera ta alla mesa metaforas.

Pandos, - an kai eimai prosopika iper tou tram, opos kai kathe meso statheris troxias - den eimai katholou sigouros oti einai i endedigmeni lisi gia ton Pirea kai thin Athina kiriws logo twn poli stenwn dromwn.

Yparxoun 2 tropoi na kikloforei to tram:

a) Na moirazetai ton dromo me ta autokinita. Auto vevaia boithaei tin kikloforia twn autokinitwn (kai astikwn leoforiwn...) alla kanei to tram poli argo kathoti telika pigainei me tin taxitita twn IX. Genika den iparxei noima gia kati tetoio, as exoume leoforia pou einai kai poli ftinotera kathoti den xreiazontai egatastasi gramwn ktl.

b) Na exei tin diki tou apoklistiki lorida. Auto periorizei simantika tin kikloforia twn autokinitwn alla kai twn astikwn leoforiwn. Kai vevaia, simfono mazi sas oti oi Athinaioi prepei na mathoun na min xrisimopoioun ta autokinita tous ktl, alla as eimaste realistes: Mia megaloupoli san tin Athina panta tha exei anagi gia dromous gia autokinita kai leoforia kai fortiga ktl. Idi oi dromoi tis Athinas einai pigmenoi. Kai einai pigmenoi oxi giati oi Athinaioi einai maniakoi me to autokinito alla epeidi einai piknokatikimeni poli me stenous dromous.

Sin tou oti ean to tram exei tin diki tou lorida, einai se kapoio bathmo pio inefficient apo to na exoume leoforiodromous kathoti sinithos ta leoforia einai pio pikna kai kaliptoun pio polles perioxes apo to tram.

To mono pleonektima tou tram se sxesi me to Metro einai to kostos. Kai auto einai simantiko: en telei, oi perissoteroi apo emas tha simfonisoun oti to metro einai protimotero alla ean den iparxoun ta lefta ti na ginei...

Ostoso, pisteuo oti to oikonomiko epixeirima einai sosto mono gia mi kentrikes perioxes oi opoies den dikaiologoun tin eggatastasi metro. Px. sta mesogeia, isos meri tis ditikis athinas, opou akoma (an kai oxi gia poli) iparxei xoros gia ena ipergeio meso kai opou den dikailogitai oikonomika i iparksi enos piknou diktiou metro.

Antitheta, to kentro tou Pirea einai mia poli kentriki kai simantiki perioxi stin Athina kai, arga i grigora, tha brethoun ta xrimata gia tin epektasi tou Metro stin perioxi. Ean valoume to tram ekei tora, xoris katalili proergasia gia ton sindiasmo tou me to metro, tote auto pou tha simbei einai ena apo ta dio:

1) Eite to metro den tha ktistei gia na min iponomeusei tin xrisi tou iparxontos tram, to opoio tha einai pragmatika krima kai lathos.

2) Eite to metro tha ktistei kai to tram pithanotata tha apaksiothei kai pithanotata tha eggataliftei.

Elpizo i logiki na iperisxisei pandos apo xazo-diamaxes ipourgwn kai efimeridwn...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Πάντως εγώ πιστευω ότι εάν με κάποιο τρόπο γινόταν να συνδιαστούν τα δύο μέσα στον Πειραιά, αυτο θα ήταν το καλύτερο. Αν γινόταν πχ να γίνει μια μακρυά σήραγγα, και το τράν να πάει προς Πειραϊκή και να την πάει γύρω-γύρω (Τουρκολίμανο, Πασαλιμάνι και τα συναφή) και να καταλήξει στο εκθεσιακό κέντρο πρώην επιβατηγό σταθμό) αυτο θα ήταν το καλύτερο, όπως και το μετρό να επεκταθεί, να κάνει ανταπόκριση στο σταθμο του ΗΣΑΠ και μετά να φτάνει υπόγεια και αυτο κάτω από το εκθεσιακό κέντρο, όπου θα κάνει ανταπόκριση με το τράμ.

Κάπως έτσι τη βλέπω τη δουλειά.

Τώρα, στην Ελλάδα ΄λεχουμε είναι η αλήθεια μια εμμονή σα λαός με τη χρήση του ΙΧ, αλλά και το κράτος, τουλάχιστον μέχρι πρότινος είχα μια εμμονή με το διωγμό του ΙΧ διότι, στα κοντόφθαλμα μάτια του αυτο συμβόλιζε την ανεξαρτησία των πολιτών και την εκτίναξιη από πάνω τους της κρατικής μιζέριας εφόσον αυτοί ήταν αυτο-κινούμενοι. Και συγχωρέστε μου αλλά θα το πω στο όχι και μακρυνό παρελθόν, όποιος έκανε τη βλακεία να μετακινηθεί χωρίς ΙΧ στην κυριολεξία υπέφερε. Τώρα βέβαια τα πράγματα είναι αλλοιώς και σίγουρα, ακόμα ΚΑΙ το τράμ είναι πιό εξυπηρετικό από το ΙΧ on a bad day στην Ποσειδώνος, ιδίως έξω από το Φλοίσβο πχ όπου χαίρεσαι να κινείσαι και να βλέπεις τα νεόπλουτα φυντανάκια με τα trophy Jeep και τις περίεργες (trophy και αυτές) να ιδροκοπάνε πηγαίνοντας σε κάποια πλάζ, ή σε κάποια από τις καφετέριες της παραλιακής. Εκεί το τράμ δίνει ρέστα...
Back to top
View user's profile Send private message
siakabetis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004
Posts: 1426
Location: patras

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 11:10 am    Post subject: Reply with quote

πολυ σωστη αυτη η παρατηρηση. αναπολω την ημερα που και η πολη μου θα εχει και αυτη τραμ και το μακρινι ονειρο ειναι να χρησιμοποιηθει η νεα σιδ. υποδομη που θα γινει προς το 2008 και σαν ΗΣΑΠ και να λυσουμε πολλα προβληματα που εχουμε. εξαλου καποτε η ΠΑΤΡΑ ειχε καποτε τραμ και ο 1982 ψυλαλωνιτης μας εχει στειλει και φωτος
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 11:22 am    Post subject: Reply with quote

Το καλό είναι πως διάφορες πόλεις (βλ. Καλαμάτα) θα επαναφέρουν το Τραμ στην καθημερινότητα. Εύχομαι και η Πάτρα να το κάνει.

Συγγνώμη εαν βγήκα εκτός θέματος...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Νομίζω ότι η στάση Κολλέγιο είναι κάπου στα "σύνορα" Ελληνικού-Γλυφάδας, δηλαδή μετά την 2η Αγ.Κοσμά. Όπως και να'χει, υπάρχουν αρκετές στάσεις-φαντάσματα στο Ελληνικό και στην αρχή της Γλυφάδας!

Υπάρχουν προμελέτες για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά όπου λαμβάνουν υπ'όψιν τις επεκτάσεις των ΗΣΑΠ, μετρό και προαστιακού. Το μόνο που δεν έχει ληφθεί υπ'όψιν είναι η αλλαγή τερματισμού του μετρό από Ζέα σε Ευαγγελίστρια η οποία και έγινε μετά την ολοκλήρωση των προμελετών.

Τα πράγματα είναι περίεργα. Το τραμ μέσα σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή δικαιολογεί την ύπαρξή του. Γιατί αν πρόκειται να μεταφέρουμε 5 πολίτες την ώρα, βάζουμε λεωοφρείο - δε στήνουμε μέσο σταθερής τροχιάς. Από την άλλη, σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή σαν την Αθήνα και τον Πειραιά, τα αυτοκίνητα δεν κινούνται με ταχύτητες μεγαλύτερες από 8-12 km/h σε αντίθεση με το τραμ που πιάνει 21 km/h. Πάντως επέκταση του τραμ στα μεσόγεια δεν είναι κακή ιδέα, αλλά μπορούμε απλά να φτιάξουμε επίγειο μετρό το οποίο θα είναι λίγο πιο ακριβό από το τραμ-as-we-know-it και αρκετά φθηνότερο από το ήδη υπάρχον δίκτυο του μετρό.

Σχετικά με τη προσέγγιση ότι μόνο το μετρό είναι χρήσιμο και αν είχαμε λεφτά θα φτιάχναμε μόνο μετρό: Οι αποστάσεις των σταθμών του μετρό είναι μεγαλύτερες του τραμ και αυτό όχι τυχαία. Οι μεγάλες αυτές αποστάσεις συμβάλλουν στην αυξημένη ταχύτητα του μετρό, αλλά πολλές φορές είναι αναγκαία η μικρότερη απόσταση στάσεων (όπως στα λεωοφορεία και στο τραμ) για την καλύτερη/πυκνότερη εξυπηρέτηση περιοχών. Το ερώτημα πιστεύω είναι ... λεωοφορεία+λεωφορειολωρίδες+σωστή_αστυνόμευση ή τραμ+αποκλειστική_λωρίδα_κυκλοφορίας ή τραμ+συνύπαρξη_με_ΙΧ ?

Αναρωτιέμαι πόσο χρήσιμο θα ήταν το τραμ αν έκανε την παραλιακή γραμμη Πειραική - Πασαλιμάνι - Μικρολίμανο ... είναι μεγάλη σε απόσταση και κατά συνέπεια σε χρονική διάρκεια ενώ υπάρχουν δυσκολίες στη χάραξη αυτή. Πάντως θα είχε ενδιαφέρον η συζήτηση για πεζοδρόμηση της παραλιακής με συνδιασμό τραμ κατά μήκος της.

Το ΙΧ εξακολουθεί να είναι ο πιο γρήγορος τρόπος μετακίνησης στην Αθήνα με εξαίρεση ίσως τις απόλυτες ώρες αιχμής και το κέντρο Αθήνας/Πειραιά. Τα ΜΜΜ μόνο με το μετρό υπερτερούν (λόγω θέσης) ενώ μόνο ο Προαστιακός μπορεί να συγκριθεί άμεσα ως προς την ταχύτητα.

Τέλος, για πόλεις όπως Καλαμάτα, Πάτρα, κλπ πιστεύω ότι θα ήταν θετική η ύπαρξη ενός ΜΣΤ, τη στιγμή δε που δε δικαιολογείται η κατασκευή μετρό λόγω υψηλού κόστους και χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Back to top
View user's profile Send private message
siakabetis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004
Posts: 1426
Location: patras

PostPosted: Mon Apr 24, 2006 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

για το τραμ στη καλαματα υπαρχει συγκεκριμενο χρονοδιαγραμμα η απλα προθεσεις και μελετες Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tzinos
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 02 Apr 2004
Posts: 993
Location: London

PostPosted: Fri Apr 28, 2006 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Το βαζω εδω, αν και το αρθρο δεν αφορα μονο το τραμ αλλα και τα αλλα ΜΜΜ

Ναι» από τους φορείς
Σε δύο χρόνια το τραμ στον Πειραιά, μετά την οριστικοποίηση της χάραξης


http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=701936&lngDtrID=244
Back to top
View user's profile Send private message
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Fri Apr 28, 2006 2:51 pm    Post subject: Reply with quote

Επειδή πολλα ακούγονται, είμαι, ας πούμε, συγκρατημένα αισιόδοξος. Τώρα τα περι υπογειοποιήσεως των ΗΣΑΠ το συζητάμε, ευκταίον θα ήταν αλλά το θέμα είναι καθαρά η εξεύρεση των πόρων γιατι αρχίσαμε πάλι τις εξαγγελίες και ακούγονται τα δις Ευρώ λες και είναι στραγάλια.

Παρόλα αυτά, και μόνο επειδή υπάρχει η φρενίτιδα των Ολυμπιακών και το προηγούμενο της επιτυχούς ολοκλήρωσης των παρελθόντων έργων, ιδίως του Τράμ το οποιο ήταν ένας άθλος με συστήματα που δεν είχαν δοκιμαστεί ποτέ πουθενά, ίσως και μόνο γι' αυτό, να επιτρέπειται κάποια αισιοδοξία αν και τώρα δεν έχουμε το παλούκι των Ολυμπιακών να μας κυνηγάει...
Back to top
View user's profile Send private message
tonibest24
Junior Member
Junior Member


Joined: 13 Oct 2005
Posts: 130
Location: London

PostPosted: Fri Apr 28, 2006 9:51 pm    Post subject: Reply with quote

Αντε καλη αρχη για το Τραμ του ΠΕΙΡΑΙΑ. Εχω πολλα σημεια με τα οποια δεν συμφωνω αλλα ας γινει το ΤΡΑΜ που το χρειαζεται παρα πολυ ο Πειραιας ΚΥΡΙΩΣ για να αλλαξουν νοοτροπιες και συμπεριφορες και ας μη γινει και ετσι ακριβως οπως το φανταστηκαμε Wink

Γρηγορη απο οτι φαινεται η χρηματοδοτηση ειναι εξασφαλισμενη και απο δυο πλευρες μαλιστα, Τραμ και ΗΣΑΠ. Αλλωστε τρεχουμε να κανουμε συμβολαιοποιησεις εργων Γ ΚΠΣ γιατι απο 1/1/2007 ΤΕΛΟΣ και το τριτο πακετο....
Back to top
View user's profile Send private message
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Εάν δεν ήταν οι εκλογές ακόμη ΘΑ το σκεφτόντουσαν Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Sat Apr 29, 2006 9:47 am    Post subject: Reply with quote

Για τα δημόσια έργα οι εκλογές παίζουν κάποιο ρόλο αλλά ο χρόνος ολοκλήρωσης τους λίγο πολύ συμπίπτει με τη διάρκεια της εκλογικής θητείας (4 χρόνια). Τώρα είμαστε εκτός απροόπτου στη μέση της κυβαρνητικής θητείας οπότε δεν νομίζω ότι παίζει με αυτή τη λογική ρόλο αν θα το αναγγείλει τώρα το έργο ή ένα χρόνο μετά. Η ουσία είναι βέβαια ότι το τράμ προσφέρεται για πολιτική εκμετάλλευση γιατι αν το πλακώσεις μπορείς να το τελειώσεις και μέσα σε 2 1/2 με 3 χρόνια, εντός δηλαδή μιας κυβερνητικής θητείας, ή έστω, μπορείς να το φτάσεις σε πολύ προχωρημένο στάδιο κατασκευής που να μπορείς να πείς ότι κάτι κάνεις.

Με το Μετρό είναι πιό δύσκολα τα πράγματα γιατι με χρόνους περάτωσης έξη ετών και βάλε, και μάλιστα για έργο που στην ουσία ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ εφόσον δεν είναι υπέργειο, όπως πχ. αστικοί αυτοκινητόδρομοι, στάδια και κτίρια, τα πράγματα σκουραίνουν. Δυστυχώς, δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο εκείνο πολιτικού πολιτισμού στο οποιο όταν υπάρχει διαδοχή κυβερνητικού σχήματος, οι νέοι να αναγνωρίζουν τα καλά έργα των προηγουμένων και να τα συνεχίζουν.

Τώρα διαφαίνεται κάποια ελπίδα εφόσον και το μετρό επεκτείνεται και οι αυτοκινητόδρομοι, αλλά και το τραμ. Το τραμ δε, θα μπορούσε να είναι ένας συνδετικός κρίκος των ΜΜΜ υπό άλλες συνθήκες. Το θέμα είναι όμως ότι ωσπου ο Σαρακατσάνος να "ξεμπλοκάρει" χάσαμε δυο χρόνια. Ας δούμε απο εδώ και πέρα τι θα γίνει.
Back to top
View user's profile Send private message
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Mon May 01, 2006 1:34 am    Post subject: Reply with quote

Nikolis_Efentis wrote:
το τραμ είναι για περαντζάδες στην παραλιακή ...ποιος εργαζόμενος που θέλει από τη γλυφάδα να πάει στο κέντρο ή στην κηφισίας όπου είναι το γραφείο του θα αφήσει το ΙΧ του για να πάρει το τραμ;;!! Laughing Laughing Laughing (εδώ γελάνε !! σε καλό να μας βγει) ενώ με το μετρό , πιστεύω θα το έκανε .


Πόσο αργό είναι το τραμ της Αθήνας?
Εξαρτάται από τη διαδρομή. Στη γραμμής της παραλιακής η ταχύτητα κυμαίνεται από 26 μέχρι 31 km/h ενώ στο τμήμα Π.Φάληρο-Σύνταγμα η ταχύτητα είναι 14 Km/h.

Το μετρό θα ήταν γρηγορότερο από το τραμ!
Το μετρό της Αθήνας είναι γρηγορότερο από το τραμ της Αθήνας. Αυτό κατά γενική ομολογία οφείλεται σε διάφορες επιλογές που έγιναν κατά την κατασκευή/υλοποίηση του τραμ αλλά η ουσία είναι μία: Το τραμ ΔΕΝ λειτουργεί σωστά. Ουδέποτε λειτούργησε σωστά και γι'αυτό φταίει το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Υπ.Μεταφορών. Η γραμμή της παραλιακής που λειτουργεί - ας πούμε - σωστότερα μας αφήνει να κάνουμε κάποιες πρόχειρες συγκρίσεις. Πρώτα όμως κάποια στοιχεία:

Για το Μετρό της Αθήνας, από το site της Αττικό Μετρό:
-> 10,60 χλμ (Σεπόλια - Δάφνη) σε 17 λεπτά περίπου (37,4 km/h)
-> 7,60 xlm (Μοναστηράκι - Εθ.Άμυνα) σε 11 λεπτά περίπου (41,4 km/h)

Και επειδή τα στοιχεία αυτά έχουν μια μικρή απόκλιση από την πραγματικότητα, θα θεωρήσω ότι το μετρό της Αθήνας τρέχει με μια μέση ταχύτητα 40 Km/h.

Το τραμ, στη γραμμή της παραλιακής (ΣΕΦ - Πλατεία Κατράκη Γλυφάδας) κάνει 29-31 λεπτά, ανάλογα τη κίνηση. Η διαδρομή είναι 13,8 km. Ας πούμε ότι κάνει πάντα 30 λεπτά για να απλοποιήσουμε λίγο τους υπολογισμούς και τότε προκύπτει μια μέση ταχύτητα 27,6 km/h.

Αν είχαμε μετρό στην παραλιακή αντί για τραμ...?
Εδώ είναι το ενδιαφέρον κομμάτι:

13,80 km με μέση ταχύτητα 40 km/h => 20,7 λεπτά

Δηλαδή - όπως είναι προφανές - αν υπήρχε μετρό στην παραλιακή θα διένυε τη διαδρομή 10 λεπτά γρηγορότερα σε σύγκριση με το τραμ.

Ορίστε! Είναι φανερό ότι το τραμ είναι χελώνα μπροστά στο μετρό!
Δεν θα το έλεγα. Όσοι βιάστηκαν να το πουν κοιτώντας τα παραπάνω νούμερα ξέχασαν δυο βασικές παραμέτρους - η πρώτη είναι ο χρόνος προσέγγισης της αποβάθρας. Πάρτε χρονόμετρο και δοκιμάστε να κατεβείται στον σταθμό μετρό του Συντάγματος. Πάρτε το ίδιο χρονόμετρο και πηγαίνεται στις αποβάθρες μιας στάσης του τραμ. Τι παρατηρείτε? Μα ότι για το μετρό χρειάζονται 4-5 λεπτά για να κατέβει κάποιος στις αποβάθρες και ύστερα να ανέβει στην επιφάνεια ενώ στο τραμ ο χρόνος αυτός είναι μηδενικός! Οπότε τα νούμερα διαμορφώνονται ορθότερα ως εξής:

Μετρό (ΣΕΦ - Πλατεία Κατράκη Γλυφάδας): 25,7 λεπτά
Τραμ (ΣΕΦ - Πλατεία Κατράκη Γλυφάδας): 30 λεπτά

Και πάλι το τραμ είναι 5 λεπτά πιο αργό από μετρό. Εγώ θέλω μετρό!
Το κατά πόσο η παραλιακή χρειάζεται ή όχι τραμ - κατά πόσο το μετρό είναι ορθότερη λύση - και διάφορα άλλα, δεν θα τα αναλύσω εδώ. Το τραμ έγινε καλώς ή κακώς και απλά κάνουμε τη σύγκριση με τη λογική τι-θα-γινόταν-εαν (what-if).

Μπορεί το τραμ να γίνει γρηγορότερο?
Είναι ήδη γρηγορότερο από το μετρό για μικρές διαδρομές. Πχ, για μια διαδρομή 10 λεπτών (έστω ΣΕΦ - Π.Φάληρο) συμφέρει τραμ και όχι μετρό - αν το δεύτερο υπήρχε παράλληλα με το πρώτο! Δε με πιστεύετε? Ιδού:

Σε 10 λεπτά με το μετρό διανύετε 3,3 χλμ το πρώτο 5λεπτο και μετά τρώτε άλλα 5 λεπτά για το μπες-βγες στους σταθμούς.
Σε 10 λεπτά με το τραμ διανύετε 4,6 χλμ χωρίς να τρώτε χρόνο με μπες-βγες σε υπόγειους σταθμούς.

Μα εγώ όσες φορές το πήρα πήγαινε αργά!
Στην αρχή της λειτουργίας του, το τραμ ήταν άθλιο από άποψη επιδόσεων. Αυτό διορθώθηκε μερικώς και οι χρόνοι του πλέον είναι σταθεροί, αλλά το πράσινο κύμα είναι άφαντο, 2 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του τραμ!!! Ειδικά η γραμμή προς Αθήνα είναι κόλαση με ταχύτητα εφάμιλλη ή χαμηλότερη των παράλληλα διερχόμενων οχημάτων. Επίσης υπάρχουν και κάποια άλλα προβλήματα ....

Άλλα προβλήματα...? Όπως?
Μα η συχνότητα διέλευσης των συρμών από τις στάσεις. Τα 7,5 (και κυρίως τα 15!!!) λεπτά είναι απαράδεκτος χρόνος. Αυτή εδώ η παράμετρος είναι η δεύτερη βασική παράμετρος που παρέλλειψα να αναφέρω πιο πάνω! (Θυμίζω η πρώτη είναι ο χρόνος προσέγγισης της αποβάθρας). Επειδή το μετρό έχει συχνότητα διέλευσης γύρω στα 3,5 λεπτά τις ώρες αιχμής και το τραμ 7,5 λεπτά, "χάνει" στην πράξη από το μετρό - κάτι όμως που δεν οφείλεται στο τραμ αλλά σε επιλογές που έγιναν ...

Και οι στάσεις. Κάνει πολλές στάσεις ...
Δεν χάνει πολύ χρόνο στις στάσεις. Φαίνεται περίεργο αλλά αν κάποιος κάνει μερικούς υπολογισμούς θα δει ότι δεν θα υπάρξει μεγάλο κέρδος με το να κοπούν μερικές στάσεις. Κέρδος υπάρχει βέβαια αν κοπούν πχ. 20 στάσεις από τις 30, αλλά τότε μιλάμε για επίγειο μετρό και όχι για ένα τραμ που συνυπάρχει με τους πεζούς κλπ κλπ κλπ. Αν αυτό είναι καλό ή κακό δεν θα το αναλύσω εδώ αν και επιβάλλεται να τονίσω ότι οι στάσεις με μέση απόσταση μόλις 500μ μεταξύ τους έχουν και θετικά στοιχεία! Τελοσπαντων, κουβέντα να γίνεται σε επόμενα posts Razz

=======================================================

Ξέρω ότι κανείς δεν θα κάνει το κόπο να διαβάσει ένα τόσο μεγάλο post, γι'αυτό διατηρώ το δικαίωμα να το κάνω τμηματικά copy-paste κάθε φορά που κάποιος θα γκρινιάζει για την ταχύτητα του τραμ σε σύγκριση με το μετρό. Very Happy
Σε κάθε περίπτωση πιστεύω τα άτομα που σχολιάζουν αρνητικά το τραμ και ζητάνε μετρό με μόνο κριτήριο την ταχύτητα δε θέλουν στην πραγματικότητα μετρό αλλά ... προαστιακό!!! Σαφώς μεγαλύτερη μέση ταχύτητα, λιγότερες στάσεις από το μετρό και άμεσα συγκρίσμο από πλευράς ταχύτητας με το αυτοκίνητο. Όχι ότι "μετρό" σημαίνει 40 Km/h μέση ταχύτητα και τέλος - προς θεού - απλά με τα δεδομένα της Αθήνας μιλάω πάντα. Αλλιώς και ταχύτερα τραμ-like (light railway?) συστήματα υπάρχουν στον κόσμο και η διαφορά μετρό-προαστιακού κρίνεται στις λεπτομέρειες και στην αντίληψη.

Αυτά και τέλος γι'απόψε ... τα έβγαλα από μέσα μου και μπορώ να πέσω για ύπνο ήσυχος...
Back to top
View user's profile Send private message
billy8181
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 3759
Location: London-UK

PostPosted: Mon May 01, 2006 2:03 am    Post subject: Reply with quote

εγώ το διάβασα και σύμφωνο, απλός μια παράμετρος που θεωρώ πολύ μα πολύ κρίσιμη και υπέρ του metro είναι να περνάει τακτικά το tram, αν δεν ίσxei αυτό και δεν μπορείς να βασίζεσαι σε γρηγορη εξυπηρέτηση τότε υπερτερεί ένα μέσο σαν το metro που είναι σίγουρο πως σε 2-7 λεπτά θα έχει περάσει το πολύ, όπως γραφει ο πινακας.
Back to top
View user's profile Send private message
tonibest24
Junior Member
Junior Member


Joined: 13 Oct 2005
Posts: 130
Location: London

PostPosted: Mon May 01, 2006 2:07 am    Post subject: Reply with quote

ΟΠΩΣ τα λες ειναι, πολυ σωστος πολυ καλη αναλυση.


Σκεφτομαι καμια φορα αν οι υπευθυνοι ειχανε μια ενημερωτικη εκστρατεια και λεγανε αυτα τα πολυ απλα που επισημαινεις, ποσος κοσμος θα εβλεπε το τραμ με αλλο ματι....
Back to top
View user's profile Send private message
Nikolis_Efentis
New Member
New Member


Joined: 27 Oct 2005
Posts: 61
Location: athens - toronto - paris

PostPosted: Mon May 01, 2006 8:18 am    Post subject: Reply with quote

Arrow Nameless

φίλε Nameless, κι εμένα μ'αρέσει το τραμ κι ειδικά στην παραλιακή και θεωρώ ότι πρέπει να επεκταθεί για να εξυπηρετήσει κι άλλες περιοχές/συνοικίες. Πιστεύω ότι το τραμ πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά με το μετρό κι όχι ανταγωνιστικά. Στα περισσότερα που γράφεις συμφωνώ. Το μόνο που είπα κι ίσως παρερμηνεύτηκε σαν καθολική απόρριψη του τραμ είναι ότι αν ήμουν κάτοικος γλυφάδας κι είχα να επιλέξω ανάμεσα σε τραμ και ΙΧ για να φτασω γρήγορα στη δουλειά μου (θες κέντρο, θες μαρούσι) θα έπαιρνα το ΙΧ ενώ αν υπήρχε μετρό στη γλυφάδα, θα έπαιρνα το μετρό και θα άφηνα το ΙΧ. Το τραμ για να φτάσει από γλυφάδα κέντρο κάνει πιο μεγάλη διαδρομή όπως και να το κάνεις ..ενώ το μετρό μέσω λεωφόρου βουλιαγμένης θα πηγαίνει στάνταρ πιο γρήγορα. κατα τ'αλλα το τραμ είναι ωραιότατο ΜΜΜ που δίνει χρώμα σε μια πόλη ..κι ευτυχώς που συνήλθαν εκεί στον πειραιά και συμφώνησαν με την επέκτασή του εκεί συμπληρωματικά με το μετρό...και μακάρι να πάει και σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται καλά με συγκοινωνία απο το κέντρο ...πχ ΤΕΙ Αθήνας, ΤΕΙ Πειραιά κλπ κλπ Smile
Back to top
View user's profile Send private message
siakabetis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004
Posts: 1426
Location: patras

PostPosted: Mon May 01, 2006 9:43 am    Post subject: Reply with quote

αν ομως εκανα απο γλυφαδα ενα συνδιασμοα τρμ και μετρο δλδ τραμ μεχρι νεο κοσμο και μετα αλλαγη για μετρο μερχρι το συνταγμα τοτε αυτο δεν ειναι μια πολυ καλη εναλακτικη για να αφησει καποιος το ΙΧ σπιτι του?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Mon May 01, 2006 11:22 am    Post subject: Reply with quote

siakabetis, εξαιτίας του ότι το τράμ είναι αργό, πολύ προτιμούν να πάνε μέχρι Συγγρου-Φιξ και να αφήσουν εκεί το αμάξι.

Γλυφάδα-Ν. Κόσμος, 2 φορές έκανα την διαδρομή, μου πήρε 46 λεπτά... Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vag3721
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 2386
Location: Naousa/Athens

PostPosted: Tue May 02, 2006 4:14 pm    Post subject: Reply with quote

Μήπως πρέπει στην Ελλάδα να καταλάβουμε ότι,το Τράμ δεν είναι ένα μέσο λίγο χειρότερο απο το Μετρό,αλλά ένα μέσο λίγο καλύτερο απο το λεωφορείο?
Δηλαδή ότι δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε γραμμή Τράμ αντί για γραμμή Μετρο.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Tue May 02, 2006 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ένα μέσο που κόστισε ΠΟΛΥ περισσότερο από λεωοφορείο δεν δικαιούται να είναι απλά λίγο καλύτερο από αυτό. Και δε φταίει το τραμ γι'αυτό αλλά οι υπεύθυνοι στα αντίστοιχα υπουργεία ...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next
Page 37 of 41

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr