View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fkxan New Member
Joined: 04 Feb 2007 Posts: 45 Location: Ξάνθη
|
Posted: Sat Apr 14, 2007 1:52 pm Post subject: |
|
|
Pelops wrote Quote: | Η μεγάλη κατηφόρα που οδηγεί στη γέφυρα και την συνδέει με την εθνική οδό... προσέξτε την καταπληκτική διαχωριστική νησίδα! (!!) Ακόμα και με 40 χιλιόμετρα ένα αυτοκίνητο περνάει στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας...
Επιπλέον προσέξτε τη διαφορά στο οδόστρωμα από το σημείο που τελειώνει η γέφυρα και έπειτα...
Φανερή η εγκατάλειψη και η έλειψη συντήρησης...
|
Πολύ σωστή η επισήμανσή σου Pelops. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης το δημόσιο είναι υπεύθυνο για τη σύντηρηση και βελτίωση των προσβάσεων από και προς τη Γέφυρα Ρίου.Καλά το δημόσιο αδράνησε, αλλά ο παραχωρησιούχος τι κάνει;;(άρθρο 20 της σύμβασης παραχώρησης)
Απόσπασμα από το άρθρο 20 της σύμβασης
Quote: | Το δημόσιο αναλαμβάνει να κατασκευάσει τις βόρειες και νότιες οδούς πρόσβασης στη γέφυρα από το υπάρχον οδικό δίκτυο, ενώ υποχρεώνεται να επισκευάζει, να συντηρεί και να διατηρεί σε καλή κατάσταση τις προσβάσεις αυτές.
Επιπλέον, προτίθεται να αναπτύξει το εθνικό οδικό δίκτυο στην περιοχή που ορίζεται από την Πάτρα, τον Πύργο, την Ιτέα και το Αγρίνιο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνο-νται η ευρεία παράκαμψη Πατρών και η παράκαμψη της Ναυπάκτου. Ο ανάδοχος δε δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση που το ελληνικό δημόσιο δεν αναπτύξει το οδικό αυτό δίκτυο, εκτός από την περίπτωση που αποδείξει με στοιχεία ότι για τέσσερα συνε-χόμενα έτη η κυκλοφορία στη γέφυρα «κάμπτεται» από τη μη ανάπτυξη των οδικών τμημάτων της περιοχής, οπότε και μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση. |
|
|
Back to top |
|
|
Psilalonitis-1982 Senior Member
Joined: 14 Dec 2005 Posts: 616 Location: Πατρα
|
|
Back to top |
|
|
billy8181 Stadium Expert
Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 11:02 am Post subject: |
|
|
kala ekei kai an thelei kameres....
asheto: sti gefyra plironeis afou vgeis i exartate apo ti plevra pou beneis? |
|
Back to top |
|
|
Ο.Υ.Σ.Τ. Full Member
Joined: 02 Aug 2004 Posts: 374 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 11:10 am Post subject: |
|
|
Aν θυμαμαι καλα υπαρχει ενας σταθμος διοδιων και ειναι απο την πλαευρα του Αντιρριου |
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 11:37 am Post subject: |
|
|
Όντως υπάρχει ένας σταθμός στην πλευρά του Αντιρρίου και για τις δύο κατευθύνσεις. |
|
Back to top |
|
|
Pelops Junior Member
Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 1:52 pm Post subject: |
|
|
billy8181 wrote: | kala ekei kai an thelei kameres....
asheto: sti gefyra plironeis afou vgeis i exartate apo ti plevra pou beneis? |
Billy η γέφυρα είναι γεμάτη από κάμερες , απλά κανείς δεν ασχολείται να ελέγχει αυτούς τους κάφρους που τρέχουν με τέτοιες ταχύτητες...
Ουδέποτε π.χ. έχω δει αστυνομία στην έξοδο της γέφυρας να τσιμπίσει κάποιον που έτρεχε με 300....
Τα διόδια είναι όντως μόνο στη μία πλευρά , στο αντίριο. |
|
Back to top |
|
|
projected Stadium Expert
Joined: 18 Jul 2004 Posts: 1172 Location: Rome-Athens
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 7:29 pm Post subject: |
|
|
Paidia, FOBERO to dvd gia th gefyra pou eixe shmera TO BHMA!
Agoraste to opwsdhpote!
(einai paragwgh ths National Geographic - Megastructures).
edit: Den einai apla FOBERO. Einai SYGKLONISTIKO!!!!!
Last edited by projected on Sun Apr 22, 2007 8:11 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
corfu Senior Member
Joined: 10 Sep 2006 Posts: 494 Location: Kerkyra
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 8:02 pm Post subject: |
|
|
projected wrote: | Paidia, FOBERO to dvd gia th gefyra pou eixe shmera TO BHMA!
Agoraste to opwsdhpote!
(einai paragwgh ths National Geographic - Megastructures). |
Έχει δίκιο ο projected καταπληκτικ'η δουλειά της National Geographic. |
|
Back to top |
|
|
Ο.Υ.Σ.Τ. Full Member
Joined: 02 Aug 2004 Posts: 374 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 8:41 pm Post subject: |
|
|
Οντως ειναι απλα τελειο. Δεν περιμενα οτι εχει τοσες πολλες πατεντες η γεφυρα. Ακομα και αν χασει καποια στιγμη το ρεκορ της μεγαλυτερης καλωδιωτης γεφυρας οι τοσες καινοτομιες που εχουν γινει θα την καθιστουν σημειο αναγορας για τις επομενες αναλογες κατασκευες. |
|
Back to top |
|
|
KPHTH Rulez Guest
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 9:02 pm Post subject: |
|
|
Το έχω δει το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ,και επί τη ευκαιρία να σας προτίνω να παρακολουθήσετε όσα περισσότερα επεισόδια από το Megastructures μπορείτε.Εγώ έχω στη συλλογή μου 11 και είναι όλα απίστευτα...
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ όπως αναφέρει και ο projected! |
|
Back to top |
|
|
Ο.Υ.Σ.Τ. Full Member
Joined: 02 Aug 2004 Posts: 374 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 11:47 pm Post subject: |
|
|
Που μπορουμε να τα βρουμε? Να φανταστω οτι ειναι χωρις ελληνικους υποτιτλους |
|
Back to top |
|
|
Lucretius Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 12:57 am Post subject: |
|
|
αν έχεις adsl μπορείς να τα βρείς σχεδόν όλα σε public (ή ακόμη καλύτερα pivate) trackers, πχ torrentspy.com ή demonoid.com. Μερικά, φυσικά, θα τα δώσει και το ΒΗΜΑ. |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 8:47 am Post subject: |
|
|
Το κατέβασα από το greek-whitegt.com, με ελληνικούς υπότιτλους και είναι άκρως εντυπωσιακό. Άκουσα πράγματα που δεν τα ήξερα (πχ ότι οι κολώνες είναι κούφιες και μπορείς να κατέβεις στον πυθμένα της θάλασσας ή το πόσο τεράστιες είναι οι βάσεις των κολωνών). |
|
Back to top |
|
|
corsakias Senior Member
Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 4:29 pm Post subject: |
|
|
Δωσε κανα λινκ... |
|
Back to top |
|
|
corfu Senior Member
Joined: 10 Sep 2006 Posts: 494 Location: Kerkyra
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 7:07 pm Post subject: |
|
|
Το πιο εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου είναι ότι οι πυλώνες απλά ακουμπούν στον πύθμένα της θάλασσας και δεν είναι θεμελιωμένοι μέσα σ' αυτόν. |
|
Back to top |
|
|
corsakias Senior Member
Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Tue Apr 24, 2007 12:43 am Post subject: |
|
|
Απίστευτο βίντεο. Μόλις το είδα κι εγώ, και διαπίστωσα πόσο αδικαιολόγητος ήταν ο πανικός που έσπειραν τα ΜΜΕ το 2005, και το διογκώσαμε ακόμα περισότερο εμείς (σσ: Έλληνες! Εκτός από σεισμολόγοι, τώρα ΚΑΙ γεφυρολόγοι!)
Μιλάω για τον κεραυνό που χτύπησε απευθείας ένα απ' τα καλώδια με αποτέλεσμα αυτό να πέσει στο οδόστρωμα. Όσο κι αν ένα τέτοιο συμβάν είναι απευκταίο, εντούτοις προβλέφθηκε κανονικότατα, αφού δεν αντιμετωπίστηκε ως σπανιότατο (που όντως είναι, δεδομένων των τελευταίας τεχνολογίας αλεξικέραυνων) αλλά ως πολύ πιθανόν! Το αποτέλεσμα? Αντικαταστάθηκε σε μόλις 3 μέρες χωρίς κανένα ρίσκο για τη γέφυρα και δίχως να συντρέχει λόγος κλεισίματός της.
Κι ένιωσα επίσης πολύ καλά με το πρόγραμμα συντήρησης της γέφυρας, όπου το οδόστρωμα ελέγχεται κάθε χρόνο βίδα προς βίδα, το ίδιο και οι πυλώνες με τα καλώδια, ακόμα και το κούφιο εσωτερικό που καταγράφει με αισθητήρες και την παραμικρή κίνηση ή εισροή νερού! |
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Tue Apr 24, 2007 2:33 pm Post subject: |
|
|
Το βίντεο είναι όντως απίστευτο. Τώρα όσο αναφορά την αντικεραυνική προστασία της γέφυρας θα μου επιτρέψετε να πω ότι ήταν αρκετά εως πολύ ανεπαρκής μέχρι το ατυχές συμβάν. Γι αυτό ακριβώς το λόγο μετά προκυρήχθηκε έκτακτη μελέτη από το τμήμα Ηλεκτρολόγω Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών (στο οποίο σπουδάζω) και φάνηκε αμέσως το πόσο αδύναμη ήταν η προστασία της γέφυρας. Θέλω να συμπληρώσω επίσης ότι το χτύπημα ενός κεραυνού από τα πλάγια δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο ειδικά όταν έχεις μια τόσο τεράστια μεταλική κατασκευή όπως η γέφυρα που δεν είναι απλώς ένα ψηλό κτίριο αλλά εκτείνεται σε μήκος τόσων χιλιομέτρων. Την αντικεραυνική μελέτη της εταιρίας θα την χαρακτήριζα επιεικώς ως πρόχειρη και μάλιστα μου κάνει εντύπωση πως άφησαν ένα τόσο πανάκριβο και άρτιο κατασκευαστικά τεχνικό έργο χωρίς την σωστή αντικεραυνική προστασία (κόστος?)... Η ουσία είναι ότι ευτυχώς ή δυστυχώς το ατυχές γεγονός έφερε στην επιφάνεια το πρόβλημα και έγιναν συμπληρωματικές εργασίες για την ενίσχυση της προστασίας. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο γιατί θα μπούμε σε χωράφια άσχετα με το θέμα μας. Αν κάποιος περάσει από τη γέφυρα θα προσέξει τα μεταλικά σύρματα που εκτείνονται στο εξωτερικό των καλωδίων που συγκρατούν το κατάστρωμα από τους 4 πυλώνες. Αυτά τα σύρματα παίζουν το ρόλο των αγωγών (όπως οι ακίδες πάνω στους πυλώνες) που θα οδηγήσουν μετά από χτύπημα κεραυνού το ρεύμα στη θάλασσα. Τα έργα που έγιναν σίγουρα βοηθούν στο να είναι η γέφυρα πιο ανθεκτική στους κεραυνούς αλλά ακόμα και τώρα το όλο σύστημα αντικεραυνικής προστασίας δεν παρέχει απόλυτη ασφάλεια. Απλώς μειώσανε τις πιθανότητες να ξανασυμβεί το ίδιο σενάριο. |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Apr 24, 2007 3:18 pm Post subject: |
|
|
Σε ένα τόσο μεγάλο έργο πιστεύω πως αρκετά πράγματα δεν μπορούν να προβλεφθούν, και απλώς τα αντιμετωπίζεις όταν προκύψουν.
Πχ, το γεγονός ότι το βάθρο μια κολώνας έπεσε 30 εκατοστά μακριά από την προβλεπόμενη θέση του, και ότι είναι οικονομικότερο να μετακινηθεί όλο το έργο κατά 30 εκατοστά, παρά να σηκωθεί και να ποντιστεί στην σωστή της θέσης. |
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Tue Apr 24, 2007 3:50 pm Post subject: |
|
|
Συμφωνώ ότι είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος όλα τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν αλλά από τη στιγμή που κάνεις μια μελέτη για αντικεραυνική προστασία και εγκαθιστάς ένα τέτοιο σύστημα τουλάχιστον κάντο ολοκληρωμένα. Και αν δεν μπορείς λόγω έλειψης γνώσεων ή χρόνου ανέθεσε το σε κάποιον που είναι εξειδικευμένος πάνω στο θέμα. Για να σας δώσω να καταλάβετε η υγρασία που υπάρχει στο υπέδαφος μιας κατασκευής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αντικεραυνική της θωράκιση. Όσο μεγαλύτερη είναι τόσο καλύτερα. Σκεφτείτε τώρα μια κατασκευή όπως η γέφυρα που είναι χτισμένη πάνω σε νερό! Είναι κουφό να έχεις ένα τέλεια αγώγιμο στρώμα κάτω από τη γέφυρα και ο κεραυνός που σε χτυπάει να μην διοχετέυεται αμέσως εκεί. Επαναλαμβάνω, μια τόσο μεγάλη και πολύπλοκη μεταλική κατασκευή όπως η γέφυρα ρίου-αντιρίου είναι αδύνατον να προστατευθεί μόνο με 4 ακίδες πάνω στους πυλώνες της. |
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Tue Apr 24, 2007 5:48 pm Post subject: |
|
|
Πάντως επειδή παρακολούθησα πολύ προσεκτικά το ντοκιμαντέρ, από πουθενά δεν συνήγαγα ότι το χτύπημα του κεραυνού προήλθε από ελαττωματική, ή έστω, όχι την ιδεώδη εγκατάσταση αντικεραυνικού συστήματος. Και γενικώς, δυσκολεύομαι να φανταστώ ότι μια εταιρεία που "γέννησε" ένα σωρό καινοτομίες για να μπορέσει να φτιάξει αυτό που προηγουμένως είχε σχεδιάσει στα χαρτιά, δεν έλαβε και πολύ σοβαρά υπόψιν της ένα τόσο σημαντικό κριτήριο ασφάλειας.
Βέβαια, επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, περιθώρια βελτίωσης θα υπάρχουν πάντα γιατί η τεχνολογία σε όλους τους τομείς προχωράει. Αρκεί αυτή η τεχνολογία να ενσωματώνεται στη γέφυρα με την πάροδο του χρόνου και οι όποιες βελτιώσεις να προλαβαίνουν τις φθορές, ή ακόμα χειρότερα, ενδεχόμενες καταστροφές.
Διότι εκ των υστέρων, τι να το κάνω... Τότε όλοι ξέρουμε να γινόμαστε ειδικοί. Και οι κατέχοντες και (κυρίως) οι μη.... |
|
Back to top |
|
|
Pelops Junior Member
Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Wed Apr 25, 2007 5:53 am Post subject: |
|
|
AUGalos wrote: | Τώρα όσο αναφορά την αντικεραυνική προστασία της γέφυρας θα μου επιτρέψετε να πω ότι ήταν αρκετά εως πολύ ανεπαρκής μέχρι το ατυχές συμβάν. Γι αυτό ακριβώς το λόγο μετά προκυρήχθηκε έκτακτη μελέτη από το τμήμα Ηλεκτρολόγω Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών (στο οποίο σπουδάζω) και φάνηκε αμέσως το πόσο αδύναμη ήταν η προστασία της γέφυρας. |
Ενδιαφέρον... μπορείς να αναφέρεις ποιος καθηγητής έκανε τη μελέτη που αναφέρεις ; Γνωρίζω αρκετά άτομα από τον τομέα ηλεκτρικής ενέργειας αλλά πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο.
AUGalos wrote: |
Την αντικεραυνική μελέτη της εταιρίας θα την χαρακτήριζα επιεικώς ως πρόχειρη και μάλιστα μου κάνει εντύπωση πως άφησαν ένα τόσο πανάκριβο και άρτιο κατασκευαστικά τεχνικό έργο χωρίς την σωστή αντικεραυνική προστασία (κόστος?)... Η ουσία είναι ότι ευτυχώς ή δυστυχώς το ατυχές γεγονός έφερε στην επιφάνεια το πρόβλημα και έγιναν συμπληρωματικές εργασίες για την ενίσχυση της προστασίας. |
Δεν είμαι ειδικός αλλά μου φαίνεται πολύ απίθανο σε τέτοια κατασκευή (ειδικά σε ότι αφορά το ύψος) να μη δόθηκε σημασία στην αντικεραυνική προστασία (και σίγουρα το κόστος της είναι πολύ μικρό συγκριτικά με άλλα έξοδα κατασκευής). Όλα είναι πιθανά πάντως δε μπορούμε να είμαστε σίγουροι , ίσως και να έχεις δίκιο.
AUGalos wrote: |
Αν κάποιος περάσει από τη γέφυρα θα προσέξει τα μεταλικά σύρματα που εκτείνονται στο εξωτερικό των καλωδίων που συγκρατούν το κατάστρωμα από τους 4 πυλώνες. Αυτά τα σύρματα παίζουν το ρόλο των αγωγών (όπως οι ακίδες πάνω στους πυλώνες) που θα οδηγήσουν μετά από χτύπημα κεραυνού το ρεύμα στη θάλασσα. |
Ναι όντως τα σύρματα αυτά τοποθετήθηκαν μετά το συμβάν, είναι πολύ χαρακτηριστικά!
Last edited by Pelops on Wed Apr 25, 2007 6:03 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Wed Apr 25, 2007 3:33 pm Post subject: |
|
|
Για να γίνει σε όλους κατανοητό αυτό που θέλω να πω, θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ κάποια πράγματα για την αντικεραυνική προστασία. Το που θα χτυπήσει ο κεραυνός είναι ένα καθαρά στατιστικό θέμα που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Η εντύπωση ότι χτυπάει πάντα στο ψηλότερο σημείο είναι απολύτως εσφαλμένη.
Και εξηγούμαι:
Οι κεραυνοί χωρίζονται σε διάφορα “επίπεδα” αναλόγως της έντασης του ρεύματος τους, η οποία μετριέται σε kΑ. Για κάθε επίπεδο υπάρχει μία συγκεκριμένη συχνότητα εμφάνισης. Έτσι π.χ. κεραυνοί πάνω από 200kΑ έχουν, αν θυμάμαι καλά, γιατί δεν έχω τα βιβλία μαζί μου, πιθανότητα εμφάνισης μικρότερη από 1%. Τις κατασκευές λοιπόν αναλόγως του βαθμού επικινδυνότητας, φροντίζουμε να τις προστατέψουμε για ένα συγκεκριμένο ρεύμα. Θεωρούμε π.χ. ότι οι αγωγοί προστασίας πρέπει να αντέχουν τα 200κΑ. Όλα καλά μέχρι εδώ. Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι αναλόγως της έντασης του κεραυνού υπάρχει ένας μαθηματικός τύπος, ο οποίος μας δείχνει την απόσταση διάσπασης. Αυτή η απόσταση μικραίνει όσο μικραίνει και η ένταση του κεραυνού. Επιπλέον πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κεραυνός κατερχόμενος στη γη δεν είναι ένα συνεχές μέτωπο, αλλά προχωράει βηματικά. Έτσι λοιπόν, ανά πάσα στιγμή μπορεί το μέτωπο να εξαπλωθεί αριστερά ή δεξιά.
Φτάνουμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης.
Φανταστείτε έναν κεραυνό ας πούμε της τάξης των 200κΑ. Η απόσταση που μπορεί να διασπάσει είναι πολύ μεγάλη. Έτσι λοιπόν ένα σύννεφο το οποίο είναι χαμηλά στη γή είναι λογικό να διοχετεύσει αυτόν τον κεραυνό απ ευθείας σε ένα ψηλό αντικείμενο, εφόσον η απόσταση διάσπασης που υπολογίζεται από τον τύπο είναι ίση με την απόσταση σύννεφου-αντικειμένου (πκ ακίδα ουρανοξύστη). Στους μεγάλους κεραυνούς λοιπόν είμαστε προστατευμένοι από ψηλά κτίρια…
Για να δούμε όμως τι γίνεται με τους μικρούς! Ένας αδύναμος κεραυνός (πχ της τάξης των 20κΑ) ξεκινάει την πορεία του απ το σύννεφο, προχωρώντας προς την γη. Κάθε φορά προχωράει κατά ένα συγκεκριμένο μήκος. Όπως λοιπόν μπορείτε να δείτε στο σχήμα, μπορεί κάλλιστα να χτυπήσει την κατασκευή σε ένα χαμηλότερο σημείο!! Προσωπική εκτίμηση χωρίς όμως να μπορώ να είμαι σίγουρος, γιατί μελέτη δεν έχω κάνει, είναι ότι ούτε τώρα έχει γίνει σωστή δουλειά, καθώς αυτοί οι αγωγοί που παρέλειψα να πώ ότι δεν είναι μόνο για να οδηγήσουν τον ρεύμα από τις ακίδες αλλά πρωτίστως για να δημιουργήσουν μια ομπρέλα προστασίας, δεν μου φαίνονται αρκετοί. Πάντως, η τοποθέτηση ακίδων σίγουρα ήταν απλά αναποτελεσματική… Σε όλες της γέφυρες με καλώδια, δεν υπήρχε πρόβλημα, εφόσον τα καλώδια ήταν σιδερένια, καθώς τότε αποτελούσαν ενεργό κομμάτι της αντικεραυνικής και δεν μας χάλαγε να περάσει ο κεραυνός από αυτά. Ίσα-ίσα τα χρησιμοποιούσαμε κι όλας ως αγωγούς καθόδου και προστασίας! Εδώ όμως τα καλώδια ήταν αυτά που έπρεπε να προστατευτούν, καθότι δεν αντέχουν σε αυτήν την καταπόνηση. Εξ ου και η εκ των υστέρων τοποθέτηση αυτών των χαρακτηριστικών αγωγών που βλέπετε.
Όπως είπα κατά την μελέτη κοιτάμε μέχρι ποια ένταση περιμένουμε να φτάσει ο κεραυνός. Επιπλέον μας απασχολεί από ποια ένταση και κάτω δεν μας χρειάζεται προστασία, για να αποφασίσουμε πόσο πυκνά θα βάλουμε τους αγωγούς προστασίας. Έτσι αν πούμε ότι δεν μας πειράζει να χτυπήσουν 2κΑ τα σύρματα, τότε οι αγωγοί μπαίνουν τόσο πυκνά, ώστε η απόσταση που μπορεί να γεφυρώσει ο κεραυνός να είναι για ρεύματα μεγαλύτερα από 2κΑ. Σε πυρηνικά εργοστάσια πχ. Δεν δεχόμαστε να χτυπήσει κεραυνός για καμία ένταση…Εννοείται ότι όσο πιο χαμηλή είναι η ένταση που επιτρέπουμε, τόσο πιο ακριβή είναι η προστασία… Γι αυτό μου φαίνονται ότι έχουν μπει λίγοι αγωγοι…
Άρα λοιπόν αυτό περί σπανιότητας στα πλάγια χτυπήματα είναι άτοπο… Αρκεί να ανατρέξει κανείς σε στοιχειώδη βιβλιογραφία και παραδείγματα προστασίας υψηλών κατασκευών… Δεν είναι κάτι καινούργιο! Σε ουρανοξύστες είναι κλασικό πρόβλημα. Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφία από ουρανοξύστη που χτυπήθηκε στα πλάγια, γιατί δεν έχω τα βιβλία μαζί μου…
Ένα πολυ πρόχειρο παράδειγμα κατευθείαν από το word
|
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu Apr 26, 2007 12:18 pm Post subject: |
|
|
Λοιπόν το κατέβασα κι εγώ, έτσι λίγα που είδα φευγαλέα το αφιέρωμα φαίνεται τέλειο!!! Ειδικά οι σκηνές που πάνε στη βάση αλλά και στην κορυφή των πυλώνων! |
|
Back to top |
|
|
Pelops Junior Member
Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Thu Apr 26, 2007 12:34 pm Post subject: |
|
|
AUGale ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες!
Πάτρα σπουδάζεις? Σε ποιο βιβλίο αναφέρεσαι, έχεις πάρει μάθημα πυργιώτη?
Μήπως μπορείς να μου πεις (ξαναρώτησα αλλά δεν μου απάντησες) ποιοι από το Παν. Πατρών έκαναν τη μελέτη στην οποία αναφέρθηκες?
ευχαριστώ |
|
Back to top |
|
|
|