stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (3)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 1:23 am    Post subject: Reply with quote

Στους Αγίους Αναργύρους, κοντά στο πευκώνα, δίπλα από τον ομώνυμο ναό, έχει αρχίσει να σχηματίζεται γαλαζοπράσινη μεταλλική κατασκευή σαν σταθμός . Ελπίζω να καταφέρω να κάνω καμία λήψη τις επόμενες ημέρες.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

Σιδηροδρομική Γραμμή "Υψηλών Ταχυτήτων" Αθηνών-Πατρών:

http://img197.imageshack.us/i/peloponnisos11062009.jpg/

Όποιος παρακολουθεί τις εξελίξεις στην κατασκευή αυτής της γραμμής, μπορεί να κατανοήσει γιατί κάποιοι υποστηρίζουμε ότι έπρεπε να παραμείνει μετρική ... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
andreaskm
New Member
New Member


Joined: 10 Jun 2008
Posts: 33

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

Δηλαδή δεν θα φθάσει ποτέ διπλή Η/Κ γραμμή στην Πάτρα; Μόνο με ΚΤΕΛ;
Κάτι άλλο: Τι γίνεται με τα έργα στο τμήμα Τοθορέα-Δομοκός; Προχωρούν; Με τι ρυθμούς; Πότε θα είναι έτοιμες οι σήραγγες;
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

θα φτασει η γραμη μεχρι το 2015 Wink απλα θα περασει απο τα χιλια κυματα... Wink Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
PinkFloyd
Full Member
Full Member


Joined: 21 Jun 2007
Posts: 323
Location: ΠΑΤΡΑ

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 4:50 pm    Post subject: Reply with quote

Aρχικά είχαν πει ότι θα φτάσει στην Πάτρα το 2013, οπότε αν πέσεις μέσα και έχουμε "μόνο" 2 χρονάκια καθυστέρηση θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι... Sad

Δύο ακόμη αναφορές για το θέμα, και το πιθανό παρασκήνιο:

http://www.simerini.gr/?category=1&newsid35=15233&section=32
http://www.gowest.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=17304&Itemid=1892
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Draminos wrote:

τι είδους προβλήματα είναι που καθυστερούν την εκτέλεση τον έργον,
ένστασις από κατοικους, πρέπει να γκρεμιστούν πολλές οικοδομές, και υπογειοποίηση να γίνει θα γκρεμιστούν σίγουρα πάλι κάποιες οικοδομές. Βεβαια στην υπογειοποίηση έχει το πλεονέκτημα ότι θα επιτρέπονται μονο ηλεκτροκίνητα Τρένα πλέον στην Αθηνα.
Μιλάμε για περίπου 2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης, και τα υπόλοιπα θα μείνουν επάνω,
καλά στέφανα, θα περνάνε τέλεια η κάτοικοι στους Αγίους Αναργύρους + στις Αχαρνές αν αυξηθεί η κίνηση Τρένων, κολλημένες στα σπίτια τους είναι η Γραμμές.
Από Αχαρνές και μετά με 10km θα πηγαίνει το Τρένο για να μην τους ξυπνάει, αυτή η Άνθρωποι άλλο δεν θα ξέρουν αν γίνετε Σεισμός η περνάει ο ΟΣΕ.


Το έργο στο κομμάτι 3 γέφυρες - Στ.Λαρίσης είχε κολλήσει μετά από διαμαρτυρίες των περιοίκων και προσφυγές στο ΣτΕ από την εποχή πριν τους Ολυμπιακούς. Αν και γενικά θεωρώ άλλες περιπτώσεις προσφυγών (σε άλλα έργα) παράλογες και ότι έχει παρα γίνει το κακό ίσως είναι η μόνη περίπτωση που καταλαβαίνω τις προσφυγές. Ο ΟΣΕ ήθελε και είναι αναγκαίο για τη μελλοντική λειτουργία του (προαστιακά+υπεραστικά)μετά το ΣΚΑ να κατέβει 4πλος διάδρομος μέχρι το Στ.Λαρίσης. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι το πιο στενό σημείο. Παλιά υπήρχαν 2 κανονικές γραμμές + 1 μετρική και μία σειρά από ισόπεδες διαβάσεις. Ο ΟΣΕ προσπάθησε μέσα στη φούρια των Ο.Α. να περάσει από αυτό το σημείο επίγειο 4πλό διάδρομο με ισόπεδες διαβάσεις, αντί ίσως από τα να διατηρήσει τις 2 γραμμές που ήδη είχε και να κατασκευάσει τις 2 επιπλέον υπόγειες.

Από αυτό το σημείο τα πράγματα έγιναν μ@#%ο για το έργο. Η μία προσφυγή πίσω από την άλλη, το ΣτΕ να ακυρώνει συνεχώς τους περιβαλλοντικούς όρους, τους κατοίκους να παίρνουν αέρα ζητώντας παράλογα πράγματα(ολική υπογειοποίηση μέχρι το Ρουφ και υπόγειο το Στ.Λαρίσης) και το έργο καθυστέρησε 5+ χρόνια. Τελικά ο ΟΣΕ (ΕΔΙΣΥ) μάζεψε την ουρά στα σκέλια και τελικά θα κάνει υπόγειο το έργο και για τις 4 γραμμές σε μεγάλο κομμάτι (από Σιώκου έως Σεπολίων και ένα τμήμα μετά το σταθμό Λαρίσης στο Γκάζι). Τουλάχιστον ο σταθμός θα είναι επίγειος.

Τώρα από εκεί και πάνω τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Και εκεί υπήρχαν μεγάλες αντιδράσεις από τους κατοίκους των Αγ.Αναργύρων αλλά το έργο ξεμπλόκαρε εδώ και κάποια χρόνια. Και σε αυτό το σημείο μιλάμε τελικά για πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών μέσα στους Αγ.Αναργύρους. Ο ένας υπόγειος ημιδιαδρομος(2 γραμμές) είναι στα τελείωματα. Μόλις τελείωσει θα πέσει η κυκλοφορία των τρένων σε αυτόν ώστε εκεί που περνάνε τώρα οι γραμμές να σκαφτεί για να γίνει ο άλλος υπόγειος ημιδιάδρομος.

Από τους Αγ.Αναργύρους μέχρι το ΣΚΑ δεν υπάρχει τέτοια στενότητα χώρου οπότε ο 4πλος διάδρομος είναι επιφανειακός ή καλύτερα υπερυψωμένος . Τα έργα υποδομής (γέγυρες, διαβάσεις, χωματουργικά) είναι σχεδόν ετοιμα. Γίνονται κυρίως έργα για Η/Κ, σηματοδότηση, τοποθέτηση όλων των γραμμών σε όλο τον 4πλο διάδρομο.

Τέλος από το ΣΚΑ και πάνω και μέσα στις Αχαρνές δεν αλλάζει τίποτα στον 2πλο διάδρομο. Στενός ή όχι (που δεν είναι στενός, έχει και τα πεύκα του στις άκρες μια χαρά) ο διάδρομος είναι αυτός τόσα χρόνια, τα τρένα περνάνε σφαίρα, οι κάτοικοι έχουν συνηθίσει με τόσα τρένα τη μέρα. Η μόνη αλλαγή είναι ότι κάποια στιγμή θα λειτουργήσει η ήδη εγκατεστημένη Η/Κ.

Τέλος απλώς να αναφέρω ότι η υπογειοποίηση καμία σχέση δεν έχει με την Η/Κ. Τα diesel τρένα μια χαρά περνάνε και μέσα από σήραγγες ή υπόγεια τμήματα.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

H σηραγγα της Οθρυος δειχνει μονη διπλης κατευθυνσης ετσι?
http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=8&REFCI=993&LANGUAGE=1
Στο Καλλιδρομο ειναι δυο μονες?Μια ανα κλαδο?
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 8:59 pm    Post subject: Reply with quote

Η σήραγγα της Όθρυος δεν είναι basistunnel, αλλά μια σήραγγα που θα βοηθήσει στην εξομάλυνση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής.
Η σήραγγα Καλλιδρόμου είναι στην ουσία δύο μονές σήραγγες.

Όσον αφορά αυτά που ρώτησε ο andreaskm.
Στο κομμάτι Λειανοκλάδι-Δομοκός τα έργα προχωρούν ικανοποιητικά.
Αν ταξιδέψεις με το τραίνο απ' την υπάρχουσα γραμμή, τα έργα είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού.
Η πολύπαθη σήραγγα Καλλιδρόμου, προχωράει (εξ΄όσων πληροφορούμαι) και αυτή.
Υπόψιν ότι ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης δεν μπορούν να προβλεφθούν, γιατί η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει να δημοπραττεί τα έργα κομμάτι-κομμάτι και όχι ως turnkey projects (άρα θα ακολουθήσουν άλλες εργολαβίες για επιδομή-Η/Κ-Σ/Δ) ...
Τι είχες Γιάννη μου, τι είχα πάντα ! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Draminos
Junior Member
Junior Member


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 115
Location: Cologne - Asprovalta

PostPosted: Thu Jun 11, 2009 11:28 pm    Post subject: Reply with quote

ariskop- και πάλι μεγάλο ευχάριστο, είσαι ωραίος και τα εξηγείς τόσο λεπτομερές ώστε ακόμα και εγώ με το ποντιακό μου κεφάλι να τα καταλαβαίνω.
Τώρα που ασχολήθηκα με τις ώρες στο Google Earth μου δίνετε η εντύπωση ότι δύσκολα αυτός ο σταθμός θα έχει μεγάλη ανάπτυξη.
καμια Πολη από παρόμοιες χώρες όπως Helsinki, Oslo, Glasgow ακόμα και η Lisboa δεν εξυπηρετούνται μονο από 4 Γραμμές.
Κρίμα με στεναχωρεί, το Επιβατικό-Λιμάνι του Πειραιά δύσκολα να ενωθεί πλήρες με την Σιδηροδρομική συγκοινωνία. Το νέο εμπορικό Λιμάνι στο Πέραμα καν δεν βλέπω να υπάρχουν Γραμμές. Η Πρωτεύουσα μας βεβαια μέσα στην προσφυγιά και ταλαιπωρία κατασκευάστηκε τόσο στενά που δεν σου δίνη πολλά περιθώρια. Κακός βεβαια που όλη σήμερα τρέχουν στα δικαστήρια για οτιδήποτε.
Δεν είμαι ειδικός αλλα δεν υπήρχε καν συζήτηση να μεταφερθεί ο κεντρικός σταθμός?
εδώ θα έπρεπε να γίνει ένα έργο παρόμοιο τις αττικής οδού. αλλα πολλά να μην ζητάω.
Γνωρίζει κανεις Στοιχεια ποσα τρένα περνάνε ημερησίως από τον Σταθμό Λαρίσης.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Fri Jun 12, 2009 2:36 am    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Η σήραγγα της Όθρυος δεν είναι basistunnel, αλλά μια σήραγγα που θα βοηθήσει στην εξομάλυνση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής.
Η σήραγγα Καλλιδρόμου είναι στην ουσία δύο μονές σήραγγες.


Πάντως και η σήραγγα του 'Οθρυος είναι εξίσου σημαντική και δύσκολη όπως του Καλλίδρομου. Μιλάμε για δίδυμη σήραγγα μήκους 6,5km ανα κλάδο και παρακάμπτει μια σειρά από καμπύλες και "κυκλους" της παλιάς γραμμής. Το κέρδος από τη νέα χάραξη είναι για όλη τη διαδρομή Λειανοκλάδι-Δομοκός 14km.


@Draminos Ο νέος σταθμός καλά κάνανε και δεν του αλλάξανε σημείο. Είναι αδιανόητο να αφήσεις τέτοιο σημείο, μέσα στο κέντρο της πόλης με εξυπηρέτηση από το μετρό για να τον κατασκευάσεις αλλού. Άσε που δεν υπάρχει αλλού χώρος.

Τώρα για το μέγεθος όταν τελειώσει θα είναι ικανοποιητικό και αντίστοιχο με σταθμούς του εξωτερικού. 4πλός είναι ο διάδρομος που θα φέρνει τα τρένα από το ΣΚΑ μέχρι το σταθμό. Μέσα στον σταθμό οι γραμμές είναι 11 ή 12..

Μετά το Στ.Λαρίσης οι γραμμές του τρένου φτάνουν μέχρι τον Πειραιά που θα μπορούν να εξυπηρετούν άψογα το επιβατικό λιμάνι, όπως γινόταν χρόνια τώρα πριν ξεκινήσουν τα έργα (τα τρένα για Θεσσαλονίκη ξεκίναγαν από τον Πειραιά μέχρι πριν λίγα χρόνια όταν και ξεκίνησαν τα έργα). Το πρόβλημα εντοπίζεται στα πρώτα km μετά το στ.Λαρίσης μέχρι το Ρουφ που είναι στην ίδια εργολαβία με το 3 γέφυρες-Στ.Λαρίσης και υπήρχαν τα ίδια προβλήματα με τις προσφυγές. Και σε αυτό το τμήμα αποφασίστηκε τελικά μερική υπογειοποίηση και το πρόβλημα φαίνεται να λύνεται αλλά τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα( παρα μόνο στην έξοδο του σταθμού). Από το Ρουφ μέχρι τον Πειραιά τα έργα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό (τώρα περνάνε Η/Κ). Στον Πειραιά ο παλιός σταθμός της μετρικής, που είναι ακριβώς δίπλα στον σταθμό του ΗΣΑΠ, έχει ανακατασκευαστεί και πλέον λειτουργεί ως ο κεντρικός σταθμός του Πειραιά (σε αυτή τη φάση φεύγουν λίγα προαστιακά).

Περιμετρικά του λιμανιού του Πειραιά, στον Αγ.Διονύσιο (εκεί που φεύγουν τα καράβια για Κρήτη) υπάρχει και ο σταθμός της κανονικής γραμμής (από εδώ έφευγαν παλιά τα τρένα για Θεσ/νικη), ο οποίος μένει εκτός λειτουργίας χωρίς λόγο. Τα έργα ανακαίνισης της μονής γραμμής από το σταθμό μέχρι το σημείο που συναντιέται με τη "κεντρική" γραμμή από τον άλλο σταθμό του Πειραιά προς Αθήνα έχουν ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά τρένο δεν περνάει.

Τέλος το εμπορικό λιμάνι στο Ικόνιο στο Πέραμα επίσης σε λίγο καιρό (μετά από καθυστερήσεις και εδώ) θα εξυπηρετείται σιδηροδρομικά αλλά από την άλλη πλευρά. Τα έργα με αρκετές σήραγγες και γέφυρες στην γραμμή Θριάσιο (το νέο εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ) - Ικόνιο είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σήραγγες (και η μεγάλη σήραγγα που περνά κάθετα κάτω από το Περαμα και καταλήγει στο λιμάνι) και υπάρχουν οι 2 εκκρεμότητες
- Η μεγάλη γέφυρα που θα περνά πάνω από την ε.ο. Αθηνών- Κορίνθου στο Δαφνί η οποία τώρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Καθυστέρησε μετά από προσφυγές για την κοπή δε΄ντρων και τη χρήση εκρηκτικών κοντά σε κατοικημένη περιοχή Mad
- Ο σταθμός στο Ικόνιο καθώς υπάρχουν κάποια προβλήματα με τον ΟΛΠ για την ακριβή χωροθέτηση.

Αυτή η γραμμή είναι αρκετά ευδιάκριτη από το google earth καθώς κινείται παράλληλα στην αρχή με την περιφερειακή Αιγάλεω μετά μέσα στον ορεινό όγκο ευδιάκριτα λόγω των γεφυρών. Όταν χάνεται ξεκινά το μεγάλο τούνελ. Η άκρη του τούνελ είναι στο λιμάνι στο Πέραμα στην δυτική άκρη του εμπορικού λιμανιού με τα container κάτω από το δημοτικό στάδιο Περάματος με αρκετό ζουμ φαίνεται (μοιάζει με αγωγό αποχέτευσης αλλά δεν είναι)
Back to top
View user's profile Send private message
Draminos
Junior Member
Junior Member


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 115
Location: Cologne - Asprovalta

PostPosted: Fri Jun 12, 2009 5:12 am    Post subject: Reply with quote

1000 ευχάριστο σε όλους που σας επιβαρύνω και 2000 ευχάριστο ariskop,
Καλά δεν το πιστεύω, κάθομαι κάθε χρόνο από δυο φορες για 6-7 μέρες στην Αθηνα και έχω ταξιδέψει πολλές φορες με τον ΗΣΑΠ και καλά να είσαι ariskop και διαπιστώνω για πρώτη φορα ότι στέκονται δυο στάθμη ο ένας διπλα στον άλλον στον Πειραιά, και πάντα πίστευα πως λίγο πολύ την γνωρίζω την Αθηνα.
Ο Παλιός σταθμός είναι ο λεγόμενος Πελοποννήσου, έχουν αλλάξει την μετρική σε κανονική γραμμή?
ξέρω και τα έργα παράλληλα τις A65 στο ορος Αιγάλεω, τα έργα του ΟΣΕ για το εμπορικό Λιμάνι είναι gigantea, σήραγγες και γέφυρες, αλλα μου κάνει εντύπωση ότι η σήραγγα καταλήγει μέσα στο νέο εμπορικό λιμάνι, σίγουρα θα θέλει επέκταση για να γίνει όντως κάποιο terminal.
και ο εμπορικός σταθμός στο θριασιο είναι πολύ μεγάλος. Η τετραπλή γραμμή συνεχίζει ως τον σταθμό του πειραιά?
Ο Εργασίες που γίνονται Βόρειο-Ανατολικά του Σκαραμαγκά (Google Earth) είναι η συνεχεια τις A65 (Περιφερειακός Αιγάλεου)?
Καλά έχω τρελαθεί αυτή χτίζουνε μόια νέα Πολη !
ariskop είσαι ωραίος με αφίσες έκπληκτο, τον Ιούλιο το πρώτο μου ταξίδι ΥΠΕΧΩΔΕ και το δεύτερο Στον Σταθμό του Πειραιά και θριασιο.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Fri Jun 12, 2009 10:55 am    Post subject: Reply with quote

ariskop wrote:

Πάντως και η σήραγγα του 'Οθρυος είναι εξίσου σημαντική και δύσκολη όπως του Καλλίδρομου. Μιλάμε για δίδυμη σήραγγα μήκους 6,5km ανα κλάδο και παρακάμπτει μια σειρά από καμπύλες και "κυκλους" της παλιάς γραμμής. Το κέρδος από τη νέα χάραξη είναι για όλη τη διαδρομή Λειανοκλάδι-Δομοκός 14km.

Διαφωνώ.
Οι αρχικές μελέτες προέβλεπαν basistunnel 20 χιλιομέτρων που θα συντόμευε δραματικά την διαδρομή Λειανοκλάδι-Δομοκό.
Επελέχθη (και σοφώς όπως έδειξε ο Καλλίδρομος) να μην γίνει και απλώς να εξομαλυνθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της γραμμής ...
Ο Καλλίδρομος "τραβιέται" (χρονικά) πολύ περισσότερο απ' την σήραγγα του Όθρυος, που κατασκευάστηκε πολύ γρήγορα για τα ελληνικά δεδομένα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Jun 14, 2009 11:38 pm    Post subject: Reply with quote

Ο Προαστιακός Καλαμάτας αποτελεί ίσως την πρώτη περίπτωση κομματιού του σιδηροδρομικού δικτύου που θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες (είναι και ευχής έργον).
Για όσους δεν έχουν ιδία άποψη, παραθέτω τα κάτωθι στοιχεία για το μήκος του δικτύου:

Ζευγολατιό-Κυπαρισσία: 63 χλμ
Ζευγολατιό-Διαβολίτσι: 6.9χλμ
Καλαμάτα-Ασπρόχωμα-Ζευγολατιό: 32.2χλμ
Ασπρόχωμα-Μεσσήνη: 6.2χλμ

Συνολικό μήκος γραμμών Προαστιακου Καλαματας-Μεσσηνιας : 108.3χλμ
Αν συνυπολογιστουν και τα 6.1 χλμ Δεσυλλα-Διαβολιτσι, παμε στα 114.5 χλμ
Στην γραμμές αυτή την στιγμή απασχολούνται 3,5 Railbus και 1 ΜΑΝ-1 (ιδανικά 5 RB).

Υπόψιν ότι στο εξωτερικό υπάρχουν ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες με πολύ μικρότερο μήκος δικτύου (ακόμα και με 10-20 χλμ.), και μπορεί εύκολα κάποιος να διαπιστώσει τις προοπτικές ενός δικτύου 114 χλμ με ευέλικτο management.
Το επόμενο (και απαραίτητο) βήμα, είναι η εγκατάσταση μιας light Σηματοδότησης που θα εξασφαλίσει την απαιτούμενη ασφάλεια στην κυκλοφορία.


Last edited by Nozomi on Tue Jun 16, 2009 1:03 am; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 292
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 12:17 am    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:

Ζευγολατιό-Κυπαρισσία: 63 χλμ

To σωστό αν θυμάμαι καλά είναι 19 μέχρι Καλόνερο και άλλα 6,5 μέχρι Κυπαρισσία.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 12:31 am    Post subject: Reply with quote

Τα στοιχεία Mike, προέρχονται απ' το Εγχειρίδιο Κυκλοφορίας και γράφουν Ζευγολατιό-Καλόνερο 56,5.
Θα κοιτάξω να επιβεβαιώσω το στοιχείο που αναφέρεις, και αν ισχύει θα το διορθώσω ... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
PEFKI
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Jan 2009
Posts: 74

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 1:26 am    Post subject: Reply with quote

Τα προβλήματα με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα έχουν 3 αιτίες .

α) Το ΥΜΕ που είναι άσχετοι με έργα μηχανκού και αντιπροσωπεύεται από ένα υποβαθμισμένο υπουργό που δε συμμετέχει καν στη κυβερνητική επιτροπή.

β) Ο φορέας σιδηροδρόμων ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ που είναι διαβόητος για τη διαφθορά και τα ελλείματα και αποτελεί τη χαρά των εργολάβων. Εχουν δοθεί άπειρα χρήματα τα οπία καίγονται στη κυριολεξία.

γ) Η μαφία των ΚΤΕΛ που πολεμά λυσσαλέα κάθε έργο του σιδηρόδρομου. Ενα τελευταίο παράδειγμα απύθμενου θράσους τοπικού ΚΤΕΛΑΤΖΗ που διάβασα στο ΚΑΒΑΛΑ ΝΕΤ. Ενημέρωσε για δυναμικές αντιδράσεις σε περίπτωση που γίνει ο προαστακός Θεσσαλονίκη-Καβάλα γιατί θα κόψει τη κίνηση τους. Επικαλείται το παράδειγμα των συντρόφων του από την Κόρινθο για να τεκμηριώσει τους μελλοντικούς αγώνες του. Αρα όταν για ένα έργο που είναι ακόμα στη φαντασία γίνοναι δημόσια τέτοιες προκλητικές δηλώσεις τι να περιμένουμε για τη γραμμή της Πάτρας που τα συμφέροντα και τα κονέ των ΚΤΕΛ είναι απείρως περισσότερα.

Η ιδέα και ο καημός της μετρικής γραμμής στον άξονα Αθήνα-Πάτρα νομίζω ότι είναι παντελώς λάθος , δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση και σε καμία περίπτωση δε σχετίζεται με τις καθυστερήσεις έργων σε αυτό τον άξονα. Το 2009 πουθενά στην Ευρώπη σε κύριες αρτηρίες δεν υπάρχουν και δε κατασκευάζονται μετρικές γραμμές.
Ηταν έγκλημα η αναβάθμιση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο αντί της κατασκευής νέας.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 8:55 am    Post subject: Reply with quote

PEFKI wrote:

Η ιδέα και ο καημός της μετρικής γραμμής στον άξονα Αθήνα-Πάτρα νομίζω ότι είναι παντελώς λάθος , δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση και σε καμία περίπτωση δε σχετίζεται με τις καθυστερήσεις έργων σε αυτό τον άξονα. Το 2009 πουθενά στην Ευρώπη σε κύριες αρτηρίες δεν υπάρχουν και δε κατασκευάζονται μετρικές γραμμές.
Ηταν έγκλημα η αναβάθμιση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο αντί της κατασκευής νέας.

Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις γιατί "δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση" η μετρική ? Επειδή είναι "μόδα" στην Ευρώπη η κανονική ?
Αυταπατάσαι αν νομίζεις ότι όλη η Ευρώπη (κύριες αρτηρίες) έχει κανονική ...
Π.χ πολύ περισσότερα χιλιόμετρα είναι σε ρωσικό broad gauge (1,520 mm).
Σύμφωνα με την δική σου λογική (όσο πλατύτερα τόσο καλύτερα), ας περάσουμε όλοι σε πλατιές γραμμές.

Οι καθυστερήσεις έργων στον άξονα σχετίζονται με το εύρος, στον βαθμό που αυτό απαιτεί ουσιαστικά νέα χάραξη, και αυτή είναι πολύ προβληματική όταν γίνεται σε μια τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπως είναι η Β.Πελλοπόνησος.
Ταυτόχρονα χάνονται τα πλεονεκτήματα της μετρικής χάραξης (καλύτερη εξυπηρέτηση των οικισμών καθότι διεισδύει στο κέντρο τους).
Back to top
View user's profile Send private message
PEFKI
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Jan 2009
Posts: 74

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

Για τις καθυστερήσεις των σιδηροδρομικών έργων στο Κόρινθος-Πάτρα αναφέρθηκα εκτενώς. Το πλάτος της γραμμής καμία σχέση δεν έχει με τις καθυστερήσεις. Αν σχεδιαζότανε από το μηδέν σιδηρόδρομος , με μετρική γραμμική ακολουθώντας την υπάρχουσα χάραξη, οι αντιδράσεις των κατοίκων από όπου περνάει το τρένο θα ήταν εκαντοταπλάσιες. Που ακούστηκε να περνάει τρένο μέσα από αυλές όπως περνάει τώρα και ότι το μέγα αυτό μειονέκτημα αναγορεύτηκε σε πλεονέκτημα.

Η χάραξη όπου βρίσκει οικισμό γίνεται τούνελ ή γέφυρα. Ετσι απλά.

Τώρα λίγα σχόλια για τη μετρική γραμμή. Χώρες προηγμένες σιδηροδρομικά παγκοσμίως όπως η Γερμανία και η Γαλλία ΠΟΥΘΕΝΑ δεν έχουν μετρική γραμμή σε τόσο κύρια αρτηρία. Η ιδιόρρυθμη Ελβετία και η ανύπαρκτη Ρωσία δε νομίζω να αποτελούν δείγμα για σύγκριση. Ούτε η πάλαι ποτέ κοντινή μας σε υποδομές Ισπανία δεν επενδύει σε μετρικές γραμμές Οπου υπήρχαν σε κύριες γραμμές ξηλώθηκαν. Δε νομίζω να κάνουν έργα υποδομής αυτές οι χώρες λόγω μόδας που εσύ λες και εγώ αδυνατώ να δώ ποιά είναι. Το τρένα πρέπει να αναπτύσσουν σε τέτοιες γραμμές ταχύτητες τουλάχιστον 200 + με ασφάλεια και άνεση. Στην ευρώπη αρχίζουν και 300ρίζουν και μηδενίζουν αποστάσεις. Είναι δυνατόν το 2009 να μιλάμε για μετρική γραμμή? Θα μας πάρουν με τις ντομάτες που ήδη το κάνουν με την ανικανότητα να τελειώσουμε το σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ. Η απόσταση ΑΘΉΝΑ-ΠΑΤΡΑ ως κύρια γραμμή έπρεπε να γίνεται σε 1:30 max με βάση τα νέα πρότυπα. Aλλο βέβαια τι θα γίνει ακόμα και μετά τον εκσυγχρονισμό. Το δίκτυο γραμμών επίσης πρέπει να έχει ομοιογένεια για μειώνονται και οι ανταποκρίσεις. Επαναλαμβάνω κατηγορηματικά ότι ήτανε ΕΓΚΛΗΜΑ αυτό που έγινε στη γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη και κάποιοι στον ΟΣΕ πρέπει να λογοδοτήσουν.

Στη Κρήτη που φωνάζεις για σιδηρόδρομο άσχετα αν πρέπει και πότε να γίνει, δε φαντάζομαι να προτείνεις μετρική γραμμή ?
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 292
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 3:56 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Τα στοιχεία Mike, προέρχονται απ' το Εγχειρίδιο Κυκλοφορίας και γράφουν Ζευγολατιό-Καλόνερο 56,5.
Θα κοιτάξω να επιβεβαιώσω το στοιχείο που αναφέρεις, και αν ισχύει θα το διορθώσω ... Wink


Κι εγώ έκανα λάθος λόγω ...νύστας. Ζευγολατειό - Καλόνερο σχεδόν 29 χλμ όχι 19 που έγραψα τη νύχτα. Το Ζευγολατείο είναι στη ΧΘ 3+631 κάποιας μυστηριώδους τοπικής χιλιομέτρησης, ίσως από Μελιγαλά, ταυτόχρονα δε στη ΧΘ 203+819 από Κόρινθο, ενώ το Καλόνερο στη ΧΘ 32+300 που ταυτίζεται με τη ΧΘ 56+521 από Πύργο. Άρα το μήκος της γραμμής Ζευγολατειό - Καλόνερο είναι: 32.300 - 3.631 = 28.669μ.
Τα στοιχεία προέρχονται από χάρτη δικτύου του ΟΣΕ του 1988.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 5:53 pm    Post subject: Reply with quote

PEFKI wrote:
Αν σχεδιαζότανε από το μηδέν σιδηρόδρομος , με μετρική γραμμική ακολουθώντας την υπάρχουσα χάραξη, οι αντιδράσεις των κατοίκων από όπου περνάει το τρένο θα ήταν εκαντοταπλάσιες. Που ακούστηκε να περνάει τρένο μέσα από αυλές όπως περνάει τώρα και ότι το μέγα αυτό μειονέκτημα αναγορεύτηκε σε πλεονέκτημα.

Δεν σχεδιάζεται τώρα (και απ' το μηδέν) όμως.
Είχες μια μετρική γραμμή που εξυπηρετούσε ΑΨΟΓΑ την Πελλοπόνησο (από πλευράς χάραξης) και τώρα έχεις μια ΕΡΜΑΦΡΟΔΙΤΗ κατάσταση με "Προαστιακούς" και "ΣΓΥΤ".
PEFKI wrote:

Η χάραξη όπου βρίσκει οικισμό γίνεται τούνελ ή γέφυρα. Ετσι απλά.

Απλά τότε δεν έχεις Προαστιακό ...
PEFKI wrote:

Χώρες προηγμένες σιδηροδρομικά παγκοσμίως όπως η Γερμανία και η Γαλλία ΠΟΥΘΕΝΑ δεν έχουν μετρική γραμμή σε τόσο κύρια αρτηρία. Η ιδιόρρυθμη Ελβετία και η ανύπαρκτη Ρωσία δε νομίζω να αποτελούν δείγμα για σύγκριση. Ούτε η πάλαι ποτέ κοντινή μας σε υποδομές Ισπανία δεν επενδύει σε μετρικές γραμμές Οπου υπήρχαν σε κύριες γραμμές ξηλώθηκαν. Δε νομίζω να κάνουν έργα υποδομής αυτές οι χώρες λόγω μόδας που εσύ λες και εγώ αδυνατώ να δώ ποιά είναι. Το τρένα πρέπει να αναπτύσσουν σε τέτοιες γραμμές ταχύτητες τουλάχιστον 200 + με ασφάλεια και άνεση. Στην ευρώπη αρχίζουν και 300ρίζουν και μηδενίζουν αποστάσεις. Είναι δυνατόν το 2009 να μιλάμε για μετρική γραμμή? Θα μας πάρουν με τις ντομάτες που ήδη το κάνουν με την ανικανότητα να τελειώσουμε το σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ. Η απόσταση ΑΘΉΝΑ-ΠΑΤΡΑ ως κύρια γραμμή έπρεπε να γίνεται σε 1:30 max με βάση τα νέα πρότυπα. Aλλο βέβαια τι θα γίνει ακόμα και μετά τον εκσυγχρονισμό. Το δίκτυο γραμμών επίσης πρέπει να έχει ομοιογένεια για μειώνονται και οι ανταποκρίσεις. Επαναλαμβάνω κατηγορηματικά ότι ήτανε ΕΓΚΛΗΜΑ αυτό που έγινε στη γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη και κάποιοι στον ΟΣΕ πρέπει να λογοδοτήσουν.

Μ' αρέσει πως προσπερνάς εύκολα χώρες όπως η Ελβετία (με τους πιστότερους πελάτες του Σιδηροδρόμου στην Ευρώπη) και την Ρωσία (με χιλιάδες χιλιόμετρα σε Ευρώπη-Ασία).
Αν μάλιστα πας εκτός Ευρώπης (Ασία-Αφρική), θα δεις ότι τα διαφορετικά εύρη γραμμής είναι μάλλον ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.
Σε πολλές μάλιστα χώρες, έχουν μεγάλα projects ανακατασκευής των μετρικών γραμμών ΧΩΡΙΣ να αλλάζουν εύρος.
Δεν μπορεί να είναι παρακμιακές χώρες όπως η Ιαπωνία και η Ταϊβάν, και να επικεντρωνόμαστε μόνο σε Γαλλία-Γερμανία.

Όσον αφορά την Ελλάδα.
ΟΥΔΕΙΣ δεν διαμαρτυρήθηκε για την αλλαγή εύρους π.χ στην Θεσσαλία. Φυσιολογική και ευκταία εξέλιξη.
ΟΥΔΕΙΣ δεν ισχυρίστηκε ότι πρέπει η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Σύνορα (Ειδομένη-Προμαχώνας) να είναι μετρική.Shocked
Όταν όμως μιλάμε για Πελλοπόνησο, έχουμε να κάνουμε με ένα (στην ουσία) νησί, για το οποίο δεν υπάρχουν απαιτήσεις διαλειτουργικότητας με άλλα ευρωπαϊκά δίκτυα, οπότε το επιχείρημα σου για ενιαίο εύρος, απλά δεν ισχύει.

Πάμε τώρα στην Πελλοπόνησο αυτή καθ' αυτή.
Δεν γνωρίζω πόσο έχεις ασχοληθεί με την νέα γραμμή.
Αυτή θα είναι ΣΓΥΤ ΜΟΝΟ σε τμήμα της, και στο υπόλοιπο θα έχουμε να κάνουμε με μια "συμβατική" γραμμή (ταχύτητες 150-120-90 kmph). Επομένως και το επιχείρημα σου περί "ταχύτατης" κανονικής γραμμής και "αργού" μετρικού, απλούστατα δεν στέκει.
Στις προκαταρκτικές μελέτες χάραξης της γραμμής Αθήνα-Πάτρα, είχε εξεταστεί το ενδεχόμενο για ταχύτητα 200 kmph, και είχε απορριφθεί γιατί προέκυπταν πολύ τεταμένες χαράξεις που θα απομάκρυναν την γραμμή απ' τους οικισμούς που στοχεύει να εξυπρετήσει (μην ξεχνάς ότι είναι Προαστιακός).
Τώρα (με την υπάρχουσα χάραξη) τι έχουμε ?
-ΣΓΥΤ ΔΕΝ είναι (εξηγήσαμε γιατί).
-Προαστιακός ΔΕΝ είναι (όχι στον βαθμό που ήταν η ΣΠΑΠ).

Στην περίπτωση που έστρωναν Μετρική Υψηλών Ταχυτήτων (160 kmph), θα είχαμε ένα 10' παραπάνω απ' την τωρινή 200άρα στο τμήμα ΣΚΑ-Αίγιο, ΙΔΙΟΥΣ χρόνους στο τμήμα Αίγιο-Πάτρα, και την ευελιξία να δρομολογούμε τραίνα στην παλαιά χάραξη που θα εξυπρετούσαν καλύτερα τους οικισμούς της Β.Πελλοπονήσου.

Όσον αφορά το "μειονέκτημα" της γειτνίασης των οικισμών με την γραμμή, μάλλον τα έχεις μπερδέψει.
Η γραμμή στην Πελλοπόνησο είναι Προαστιακή και όχι LGV για να πάει ο άλλος με το αυτοκίνητό του στον Σταθμό να "καβαλήσει" το TGV.
Αν το κάνει, η απόστασεις είναι τέτοιες που θα συνεχίσει μέχρι Αθήνα, γιατί ο συνολικός χρόνος του τραίνου (χρόνος διαδρομής + χρόνοι μετάβασης) το καθιστά μη-ανταγωνιστικό.
Ανταγωνιστικό (σε περίπτωση LGV) είναι το τραίνο μόνο για το κομμάτι Αθήνα-Πάτρα και όχι π.χ Αίγιο-Αθήνα ή Κόρινθος-Αθήνα.
Σύμφωνα δε με μελέτες, για να έχει μια γραμμή LGV στοιχειώδη ανταποδοτικότητα χρειάζεται συγκεκριμένες αποστάσεις και πληθυσμιακά κέντρα (δίπολα).
Στον ελληνικό χώρο το μόνο κατάλληλο τέτοιο δίπολο είναι το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και επουδενεί το Αθήνα-Πάτρα.
Άρα πολύ σωστά επιλέχθηκε να γίνει μικτής κυκλοφορίας η γραμμή, γιατί απλούστατα σαν γραμμή LGV δεν θα "έβγαζε τα λεφτά της".
Ακόμα καλύτερα φυσικά θα ήταν μετρική υψηλών ταχυτήτων, για τους λόγους που αναφέραμε.

Όταν μας αναφέρεις την Ελλάδα και χώρες όπως Γερμανία-Γαλλία , είναι σαν να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια.
Η αραιοκατοικημένη Γαλλία, μπορεί να αναπτύσσει τις LGV γιατί απλούστατα πάσχει από υδροκεφαλισμό, και όλοι θέλουν να πάνε στο Παρίσι.
Η πυκνοκατοικημένη Γερμανία απ' την άλλη, έχει πολλά προβλήματα κατά την κατασκευή NBS απ' τις τοπικές κοινωνίες.
Αν ψάξεις, θα δεις ότι οι NBS στην Γερμανία είναι μικρό μέρος του δικτύου της, και το μεγαλύτερο είναι τοπικές και προαστιακές γραμμές μικρότερων ταχυτήτων.
Προσωπική μου άποψη, είναι ότι ο Πελλοπονήσιος έχει μεγαλύτερη ανάγκη μια πλήρη και τακτική συγκοινωνία σε ολόκληρη την Πελλοπόνησο, και όχι φαραωνικά projects στην παραλιακή ακτή (και άθλιες μετεπιβιβάσεις + παρακμή στην υπόλοιπη).

Όσον αφορά την γραμμή της Τριπόλεως, θα σου παραθέσω απλά ότι η σούπερ ντούπερ γραμμή ΣΚΑ-Κιάτου κόστισε 640 μιλιόνια ευρά (και η ανακαίνιση της μετρικής 70 εκατ.), οπότε κάνε μια αναγωγή για το πόσα εκατ. θα χρειαζόμασταν για το Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη.
Να στο θέσω και αλλιώς ! Όλοι αποσκοπούμε να πάρουμε ένα σύγχρονο-γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πάμε σε ρεκτιφιέ το παλιό όταν τα έχει παίξει, είναι επικίνδυνο, και αδυνατούμε να πάρουμε το καινούριο ...
PEFKI wrote:

Στη Κρήτη που φωνάζεις για σιδηρόδρομο άσχετα αν πρέπει και πότε να γίνει, δε φαντάζομαι να προτείνεις μετρική γραμμή ?

Γιατί τι έχει η μετρική γραμμή ? "Καταραμένη" είναι επειδή την αφήσε το ελλ.κράτος να παρακμάσει στην Πελλοπόνησο ?
Ή μήπως εσύ προτείνεις ταχύτητες άνω των 160 για την γραμμή στην Κρήτη ?
Όχι, προσωπικά δεν έχω αγκυλώσεις.
Ας εξεταστούν όλες οι λύσεις, και ας προκριθεί η καλύτερη ...
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

Επειδή βλέπω να ανοίγει για άλλη μια φορά η κουβέντα για το μετρικό έυρος στο Αθήνα- Πάτρα δεν θα κάνω νέο post αλλά θα ξαναδημοσιεύσω παλιότερο δικό μου post πάνω στο θέμα

ariskop wrote:
Quote:
Για να υπολογίζεις με το γρήγορο μετρικό 2 ώρες για Πάτρα σημαίνει ότι θα μίλαγες για μια καινούργια χάραξη ή εκτεταμένη αλλαγή της παρούσας. Οπότε δεν γλιτώνεις και πολλά από τα τεχνικά(τούνελ,γέφυρες) που γίνονται τώρα. Οπότε πιθανών να μίλαγες και για διπλασιασμό της γραμμής, Η/Κ, τηλεδιοίκηση κτλ. Επίσης για να έχουμε ταχύτητες 120-140km/h δεν νοείται το σύχρονο μετρικό τρένο να περνάει μέσα από τους οικισμούς όπως περνάει τώρα(όποτε μπαίνει σε πόλη τωρα το τρένο πάει με 50. Με 50 δεν φτάνεις με τιποτα Πάτρα σε 2 ώρες). Οπότε τέρμα τα πασάγια και ξεκινάνε οι υπόγειες διαβάσεις, τα εκετεταμένα τεχνικά που φέρνουν τις αντιδράσεις από κάθε χαζοδήμαρχο για να φύγει η γραμμή μέσα σπό την πόλη τους. Οπότε βγάζεις και τη γραμμή μέσα από τις πόλεις.

Δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα οι δήμαρχοι που μας τα πρήζουν επειδή η νέα γραμμή είναι κανονική και όχι μετρική. Δεν θέλουν το τρένο γενικά για να μην χασουν καμιά λωρίδα δρόμου...

Η μόνη διαφορά μεταξύ του σύχρονου μετρικού που ήθελες και της κανονικής που κατασκευάζεται είναι το εύρος.

Συμπερασματικά και για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις το σκάνδαλο δεν είναι ότι για να κερδίσουμε 15 λεπτά σπαταλάμε δισεκατομμύρια ευρώ και φτιάχνουμε ένα τσιμεντένιο έκτρωμα που περνά εκτός πόλεων.
Μπορείς να θεωρείς ότι με το να στρωθούν κανονικοί στρωτήρες καταδικάζεις το υπόλοιπο δίκτυο σε μαρασμό και σε αυτό συμφωνώ εν μέρει, αλλά και το πραγματικά σύχρονο μετρικό, όπως τις Ιαπωνίας, τα ίδια λεφτά θα σου κόστιζε πάνω κάτω. Γιατί το μετρικό της Ιαπωνίας που είδα εγώ είναι ένα σύχρονο τρένο που κινείται σε υπερσύγχρονες γραμμές με τούνελ και γέφυρες και όχι νωχελικά ανάμεσα στις ελιές, στα σπίτια και τους εκατοντάδες επαρχιακούς δρόμους που δεν ξέρεις πότε θα πεταχτεί τρακτέρ.

Προσωπικά πιστεύω ότι το υπόλοιπο μετρικό της Πελοππονήσου μπορεί και πρέπει να αναγεννηθεί καθώς έχει πολλά να προσφέρει. Και ούτε που θέλω να ακούω για κανονικοποίηση πέραν Πάτρας, αλλά μέχρι εκεί καλώς γίνεται (εννοώ τα έργα,η αλλαγή χάραξης τα νέα χαρακτηριστικκαι δεν στέκομαι τόσο στο εύρος δεν με ενδιαφέρει). Το υπάρχον μετρικό μια χαρά καλύπτει τις ανάγκες για τρένο σε Ναύπλιο, Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα,Πύργο. Μπορεί αν ακολουθηθεί το παράδειγμα του Προαστιακού Καλαμάτας να γίνουν θαύματα, κατα προτίμηση από ιδιώτη operator(το 2011 πλησιάζει). Επίσης φαντάζομαι στην παλιά μετρική από Κορινθο-Πάτρα τη λειτουργία ενός tram-train για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων. Γιατί κακά τα ψέματα το παλιό μετρικό πιο πολύ θυμίζει tram ή ελαφρύ μετρό παρά σύγχρονο σιδηρόδρομο από πλευρά υποδομών




Απλώς να προσθέσω για το θέμα των σταθμών έξω από την πόλη ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά με τη νέα χάραξη. Ειδικά από Κόρινθο και μετά οι νέοι σταθμοί δεν είναι και τόσο μακριά από τους παλιούς σταθμούς ή τις πόλεις-χωριά, σε κάποιες περιπτώσεις είναι και δίπλα στον παλιό (Ακράτα, Διακοπτό αν ακολουθηθεί η αρχική μελέτη, Πάτρα).

Εκτός αυτού σε τέτοιες περιοχές με άναρχη και αραιή δόμηση με μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού να μένει εκτός των "κεντρων" των οικισμών ίσως είναι προτιμότερος ένας σταθμός εύκολα προσβάσιμος στα όρια του οικισμού παρά ένας σταθμός στο "κέντρο" που με εξαίρεση τα πόδια άλλη προσέγγιση θα ήταν δύσκολη (parking, κίνηση κτλ.). Εννοείται ότι από αυτή την προσέγγιση εξαιρούνται οι οργανωμένες μεγαλουπόλεις (βλ. Πάτρα).
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 7:10 pm    Post subject: Reply with quote

Η ανακαινισμενη γραμμη Κορινθος-Τριπολη,ειναι με καινουργιους τσιμεντενιους στρωτηρες και συγκολημμενες σιδηροτροχιες ετσι?Δηλ. τερμα το γκαπα -γκουπα.Σε ποσο χρονο μπορει να καλυφθει η διαδρομη?
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 7:44 pm    Post subject: Reply with quote

Υποστηρίζω την λύση του μετρικού, όταν βλέπω να λοιδωρείται λόγω της κατάστασης που είχε περιέλθει απ' την ανυπαρξία επενδύσεων του ελλ.κράτους.
Σίγουρα δεν είναι μονόδρομος, και αν ερωτόμουν, θα προτιμούσα μια πραγματική LGV (250 kmph) για Πάτρα που θα κάλυπτε την απόσταση σε 1 ώρα (και κάτι) ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ του μετρικού ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ στο τμήμα ΑΘήνα-Κόρινθος ...
Αυτά σε μια χώρα που θα είχε την πολυτέλεια να διατηρεί 2 διαφορετικούς διαδρόμους.
Οπότε συμφωνώ με αυτό:
ariskop wrote:
Επίσης φαντάζομαι στην παλιά μετρική από Κορινθο-Πάτρα τη λειτουργία ενός tram-train για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Το πραγματικό ΕΓΚΛΗΜΑ για μένα, είναι η ΑΠΟΚΟΠΗ του μετρικού απ' την Αθήνα.
Ας έμενε με μικτό εύρος ως την Αθήνα, και ας παραχωρούνταν σε άλλο operator.
Γιατί φοβούνται κάποιοι τον ανταγωνισμό με τον Προαστιακό ?
Πιστεύω ότι ένα light rail στο τμήμα Αθήνα-Κόρινθος (παλαιά χάραξη), θα είχε σοβαρό επιβατικό έργο (και σίγουρα θα έκοβε επιβάτες απ' τον Προαστιακό) ...

@pindos10
Ο χρόνος διαδρομής είναι υπό διαμόρφωση.

Τα δρομολόγια:

Τρίπολη-Άργος-Ναύπλιο
05.52
Ναύπλιο-Άργος-Τρίπολη
22.33

Τρίπολη-Άργος-Κόρινθος
07.38-11.37-15.37
Κόρινθος-Άργος-Τρίπολη
10.17-14.17-18.17

Ναύπλιο-Άργος-Κόρινθος
07.30-12.33-16.33-19.34
Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο
10.17-14.17-17.17-21.27


*Όλα τα δρομολόγια απο/προς Κόρινθο ανταποκρίνονται με δρομολόγια προαστιακού απο/προς Αθήνα-Πειραιά
Back to top
View user's profile Send private message
PEFKI
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Jan 2009
Posts: 74

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

ΝΟΖΟΜΙ

1)Δε νοείται προαστιακός για αποστάσεις άνω των 80-100 χλμ.
2) Το κόστος των 640 εκ με τα 80εκ που αναφέρεις είναι σύγκριση πατάτας με σταφύλια. Δύο τελείως διαφορετικά έργα.
3)Και εμένα μου αρέσει πάρα πολύ που προσπερνάς δύο προηγμένες χώρεςσιδηροδρομικά στις οποίες μπορούν να προστεθούν άλλες δέκα τουλάχιστον εδώ στην Ευρώπη δε χρειάζεται να πάμε σε άλλες Ηπείρους. Άρα το σύνολο των χλμ και των επιβατών είναι πολύ μεγαλύτερο από το παράδειγμα σου με τη Ρωσία και την Ελβετία. Αλήθεια ποιος είπε ότι το παράδειγμα της Ελβετίας είναι πετυχημένο και προς μίμηση? Καλά εμείς είμαστε χαζοί, όλοι οι άλλοι ευρωπάιοι ?
4) Το Αθήνα-Πάτρα όπως και η σιδηροδρομική Εγνατία Ηγούμενίτσα- Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη πολύ μελλοντικά δυστυχώς αλλά και το Λαμία-Καλαμπάκα-Ιωάννινα αν ποτέ γίνει έπρεπε να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Γραμμές κανονικού εύρους για μεγάλες ταχύτητες τουλάχιστον 200 Κmph. Είναι θέμα κόστους αλλά κάποτε θα πρέπει τα έργα να γίνονται με ορίζοντα πολλών δεκατειών μπροστά.
5) Για τη Κρήτη ο σιδηρόδρομος αυτή τη στιγμή είναι πολυτέλεια. Σίγουρα αν ποτέ γίνει όχι νωρίτερα από το 2025-2030ι ανάλογα και με τους λόγους και τις συνθήκες γιατί λεφτά δεν υπάρχουν και προηγούνται άλλες γραμμές, η μετρική γραμμή μόνο ως αρχαίο ανέκδοτο θα μπορεί να εκληφθεί.
6) Για σύγχρονο μετρικό τύπου Ιαπωνίας συμφωνώ και εγώ απόλυτα με τα γραφόμενα του ariskop.
7)Γίνεται πολύ κουβέντα για το τρένο που περνάει έξω από τις πόλεις. Καταρχήν σε πολλές πόλεις του εξωτερικού το τρένο δε σταματάει απαραίτητα μέσα σε αυτές. Στα δικά μας τώρα τι νόημα έχει να γκρινιάζουμε όταν οι πόλεις έχουν χτιστεί εδώ και 50 χρόνια χωρίς σχέδιο χωρίς κτηματογράφηση χωρίς προγραμματισμό. Αν υπήρχαν διορατικοί άνθρωποι θα είχε γίνει από τότε χάραξη και δέσμευση των περιοχών. Πέρα από αυτό έχουμε και ένα πολύ δύσκολο ανάγλυφο.
8) Αυστηρά Προσωπική απόψη το τρένο Αθήνα-Πάτρα έπρεπε να κάνει μόνο τις ακόλουθες στάσεις. Μέγαρα-Κόρινθο-Κιάτο-Ξυλόκαστρο-Αίγιο-Πάτρα. Δύο καρπούζια σε μία μασχάλη δε χωράνε.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Tue Jun 16, 2009 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

Παντως απτα βιντεακια το τρενο δειχνει οτι μπορει να ανεβει σφαιρα στην Τριπολη πανω στην καινουργια μετρικη.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
Page 3 of 40

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr