stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Οδικά Έργα (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 377, 378, 379  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Sat Dec 23, 2017 6:15 pm    Post subject: Reply with quote

SP 73, καί δέν είναι καθόλου αμελητέα λεπτομέρεια. Από τήν Τρικάλων Λαρίσης γιά νά φθάσεις στόν κόμβο της Καλαμπάκας, περίπου 5 χλμ,θά υφίστασαι μιά ταλαιπωρία αρκετά χρονοβόρα καί επικίνδυνη. 5 χλμ πού εύκολα θά μπορούσαν νά πραγματοποιηθούν...
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Sat Dec 23, 2017 7:01 pm    Post subject: Reply with quote

E 65

https://www.youtube.com/watch?v=TF7jlEzt5to
Back to top
View user's profile Send private message
Greekbiz
Junior Member
Junior Member


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 149
Location: Turin, Italy

PostPosted: Sun Dec 24, 2017 12:23 am    Post subject: Reply with quote

Σε ευχαριστουμε φιλε Γιαννη για το βιντεο που μοιρασες. Να κανω μια ερωτηση που την ειχα καιρο με την ευκαιρια τωρα με το βιντεο, ειναι υποχρεωτικο στην ελλαδα κατα τον χειμωνα να φορανε τα αυτοκινητα σε συγκεκριμενους ΑΔ χειμερινα λαστιχα ή οχι ακόμα;
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 166

PostPosted: Sun Dec 24, 2017 10:06 am    Post subject: Reply with quote

Εχετε απόλυτο δίκιο ότι ο Ε-65 έπρεπε να τερματίζει 5 χλμ μετά , αν και επειδή είναι προχωρημένος νομίζω ότι πρέπει γρήγορα να φτάσει μετά την Καλαμπάκα και ακόμα καλύτερα μέχρι τον κόμβο Γρεβενών . Τουλάχιστον μαζί με το τμήμα από Λαμία που θα τελειώσει γρήγορα θα είναι μια λύση για όλη την Θεσσαλία και θα μένουν μόνο τα 30 χλμ στροφών μέχρι την Παναγία για το διάστημα που θα ολοκληρώνεται η σύνδεση με την Εγνατία .
Back to top
View user's profile Send private message
bokomolech
Junior Member
Junior Member


Joined: 17 Jul 2007
Posts: 151
Location: Patra

PostPosted: Sun Dec 24, 2017 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Καλές γιορτές σε όλους!
Πληροφοριακά, άνοιξε ο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου στο ρεύμα προς Γιάννενα, αλλά προς το παρόν μόνο για φαγητό και καφέ.
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Sun Dec 24, 2017 2:40 pm    Post subject: Reply with quote

Καλά Χριστούγεννα σέ όλους τούς φίλους εδώ, μέ υγεία καί ασφαλείς μετακινήσεις. . Κάθισα καί έφτιαξα μιά λίστα μέ τά 10 οδικά έργα,πού θά μάς απασχολήσουν τήν επόμενη δεκαετία - δεκαπενταετία, αλφαβητικά. Εννοείται, κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο
1. Α 13, Ελευσίνα - Θήβα, μετά τίς πλημμύρες, επιτακτική ανάγκη
2. Αμβρακία Οδός (ανέκδοτο)
3. ΒΟΑΚ ( Χανιά- Αγ.Νικόλαος )
4. Ε-65, ολοκλήρωση, Λαμία- Εγνατία Οδός
5. Ιωάννινα- Κακαβιά
6. Λάρισα-Κοζάνη- Φλώρινα
7..Πάτρα-Πύργος
8.Πρέβεζα -Ηγουμενίτσα, βελτίωση
9. Χαλάστρα- Πολύκαστρο , ολοκλήρωση τού Α1.
10. Χαλκίδος παράκαμψη. .
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 229

PostPosted: Sun Dec 24, 2017 10:56 pm    Post subject: Reply with quote

bokomolech wrote:
Καλές γιορτές σε όλους!
Πληροφοριακά, άνοιξε ο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου στο ρεύμα προς Γιάννενα, αλλά προς το παρόν μόνο για φαγητό και καφέ.


Ευχαριστούμε!!!
Κατι ειναι και αυτο αν και χρειαζεται αμεσα ενισχυση σε πρατηρια βενζινης. Για μια ωρα αναγκης υπαρχουν και τα παρκινγκ με τις τουαλετες (ειναι καθαρες, περναει συχνα συνεργειο καθαρισμου). Αν χρειαστεις ομως καυσιμα, πρεπει να βγεις απο τον αυτοκινητοδρομο και να ξαναμπεις, οπως και με την Εγνατια.

Καλες γιορτες με υγεια σε ολους!!!
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 166

PostPosted: Mon Dec 25, 2017 10:15 am    Post subject: Reply with quote

Χρόνια Πολλά , Καλά Χριστούγεννα σε όλους .

Ο Ελευσίνα-Θήβα με τρένο κιόλας είναι απαραίτητος , αλλά θα πρέπει να συνδυαστεί και με μια μεγάλη αλλαγή στην πρωτεύουσα .

Θα πρέπει εκεί στο Θριάσιο να πάει ο κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ , εννοείται με πρόσβαση στον προαστιακό , η Λαχαναγορά του Ρέντη , όλες οι μεταφορικές που είναι στον Ελαιώνα και γενικά να ανοίξει εκείνη η περιοχή και να γίνει ένα νέο μεγάλο πρότζεκτ ανάλογο του Ελληνικού , αλλά κυρίως με διοικητικές - γραφειακές χρήσης και βέβαια και κατοικία . Με ανάδειξη του χώρου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου , του Βοτανικού Κήπου με εταιρείες τεχνολογίας και καινοτομίας και διάφορες άλλες χρήσεις .

Εννοείται ότι όλο το κομμάτι Θριάσιο-Ελαιώνας θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο πρότζεκτ .

Η Αμβρακία είναι σχετικά προχωρημένη και θα τελειώσει .

Εδώ επιμένω ότι θα πρέπει να δούμε κάποια πράγματα λίγο διαφορετικά και να κοιτάξουμε την κατασκευή ΟΤΚ με 2+2 χωρίς ΛΕΑ στους δρόμους που ο αναμενόμενος κυκλοφοριακός φόρτος δεν δικαιολογεί Α/Δ .

Και το Ακτιο - Αμβρακία είναι στην περίπτωση αυτή και ο ΒΟΑΚ και το Ιωάννινα-Κακαβιά και το Πάτρα-Πύργος .

Λάρισα-Κοζάνη με την ολοκλήρωση του Ε-65 δεν έχει κανένα νόημα πέραν της αναβάθμισης του Λάρισας-Ελασσόνας σε ΟΤΚ .
Back to top
View user's profile Send private message
itheodo
New Member
New Member


Joined: 09 Mar 2017
Posts: 38
Location: Πάτρα

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 1:08 am    Post subject: Reply with quote

Καλησπέρα και χρόνια πολλά !

Την Πέμπτη θα ταξιδέψω από Πάτρα για Θεσσαλονική. Θυμάμαι ότι έχει ειπωθεί πολλές φορές πως στην Εγνατία υπάρχουν ελάχιστοι ΣΕΑ.

Μπορεί να μου υπενθυμίσει κάποιος που περίπου βρίσκονται;
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Καλημέρα καί χρόνια πολλά. Στήν Εγνατία οδό υπάρχει μόνον ένα ΣΕΑ, καί στά 2 ρεύματα, λίγα χλμ πρίν τόν κόμβο τού Κλειδιού, εκεί πού η Εγνατία συναντά τόν ΠΑΘΕ.
Back to top
View user's profile Send private message
itheodo
New Member
New Member


Joined: 09 Mar 2017
Posts: 38
Location: Πάτρα

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Απίστευτο.. μιλάμε ουσιαστικά για διαδρομή Πάτρα - Θεσσαλονίκη χωρίς ΣΕΑ !
Back to top
View user's profile Send private message
SP73
Junior Member
Junior Member


Joined: 20 Oct 2008
Posts: 123
Location: Αθήνα

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Χρόνια πολλά κι από μένα.

giannis p wrote:
Κάθισα καί έφτιαξα μιά λίστα μέ τά 10 οδικά έργα,πού θά μάς απασχολήσουν τήν επόμενη δεκαετία - δεκαπενταετία, αλφαβητικά. Εννοείται, κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο
1. Α 13, Ελευσίνα - Θήβα, μετά τίς πλημμύρες, επιτακτική ανάγκη
2. Αμβρακία Οδός (ανέκδοτο)
3. ΒΟΑΚ ( Χανιά- Αγ.Νικόλαος )
4. Ε-65, ολοκλήρωση, Λαμία- Εγνατία Οδός
5. Ιωάννινα- Κακαβιά
6. Λάρισα-Κοζάνη- Φλώρινα
7..Πάτρα-Πύργος
8.Πρέβεζα -Ηγουμενίτσα, βελτίωση
9. Χαλάστρα- Πολύκαστρο , ολοκλήρωση τού Α1.
10. Χαλκίδος παράκαμψη. .


Η γνώμη μου είναι ότι δύσκολα θα δούμε σχεδόν τα μισά από αυτά (1-5-6-8).

Θεωρώ πώς το Ελευσίνα-Θήβα είναι εξαιρετικό έργο, όμως θα σημαίνει ότι η έξοδος της Αθήνας θα είναι μόνο από δυτικά, όπως στο παρελθόν. Επομένως χρειάζεται πολλά υποστηρικτικά έργα, ώστε να τροφοδοτείται σωστά, τα οποία μέσα από τις κατοικημένες περιοχές των Δυτικών Προαστίων θα είναι πολύ δύσκολο να γίνουν - και επιπρόσθετα συνεπάγεται χαμένα έσοδα για Αττική Οδό και Νέα Οδό, νομίζω μάλιστα ότι χαρακτηρίζεται ως ανταγωνιστικός αυτοκινητόδρομος τουλάχιστον για τη δεύτερη.

Ο Ε65 ήταν εξ αρχής λάθος στοίχημα. Μην ανατρέξετε στα posts μου, γιατί τον έχω υπερασπιστεί στην παλιά εκείνη διαμάχη, όμως νομίζω πως πλέον συμφωνώ με την άποψή ότι ήταν φαραωνικό έργο. Σε κάθε περίπτωση, εδώ που φτάσαμε, νομίζω πως έχει νόημα να ολοκληρωθεί, ακόμη κι αν γίνει με μισή διατομή αρχικά στο βόρειο τμήμα. Όταν ολοκληρωθεί θα υπάρχει νέος Α/Δ Αθήνα-Αλβανία, πιο σύντομος (νομίζω) από την Ιόνια Οδό και δεν έχει νόημα ούτε το Γιάννινα - Κακκαβιά (εκτός από μία σωστή παράκαμψη Ιωαννίνων και μια σοβαρή βελτίωση του υπόλοιπου), ούτε το Λάρισα-Κοζάνη. Αντίθετα το Πτολεμαΐδα - Φλώρινα, βλέπω να γίνεται κάποια στιγμή, δίνοντας έξοδο από το Μοναστήρι για Ηγουμενίτσα - Δυτική Ευρώπη και Κωνσταντινούπολη.

Στο ΒΟΑΚ θα προσέθετα τη σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο. Αν θέλει πραγματικά να επιτύχει το νέο αεροδρόμιο, έχει τεράστια σημασία να συνδέεται μέχρι Ρέθυμνο και ίσως έχει νόημα να ξαναδεί κανείς και τη χάραξη του ΒΟΑΚ. Μία σύνδεση του νέου αεροδρομίου απ' ευθείας με το Λασίθι, ίσως να στεκόταν οικονομικά.

Αμβρακία και Πάτρα-Πύργος θα γίνουν κάποια στιγμή (εγώ λέω 2020 και 2022 αντίστοιχα) μια και έχουν αρχίσει, αλλά όλοι νομίζω έχουμε συμφωνήσει ότι οι αρχικές προδιαγραφές ήταν υπερβολικές.

Το Χαλάστρα-Πολύκαστρο είναι πεδινό, απαλλοτριωμένο, με έτοιμους τους κόμβους (αρκεί να μην έχουμε τα καλά της Ολυμπίας και τους ρίχνουμε).

Και η Παράκαμψη Χαλκίδας είναι (από όσα καταλαβαίνω) χρήσιμη και φαίνεται μελετημένη - άρα θα γίνει. Εγώ αυτό που νομίζω είναι ότι θα μπούμε σε μία εποχή που θα πρέπει να βλέπουμε περισσότερα έργα αυτού του τύπου - γύρω και έξω από τις πόλεις. ¶ρα θα πρέπει να δούμε μια δυτική παράκαμψη Λάρισας, μία σοβαρή σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, μια σωστή (βόρεια;) παράκαμψη Θήβας, μια δυτική παράκαμψη Ιωαννίνων, όπως λέγαμε πριν, και σίγουρα ξεχνώ πολλές. Αυτά τα έργα έχουν κίνηση, ελαφραίνουν τον αστικό ιστό, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και είναι ανταποδοτικά, μειώνοντας το χρόνο μετακίνησης ανθρώπων και προϊόντων κατά πολύ. Το πρόβλημά τους είναι ότι δε σηκώνουν διόδια, άρα δεν μπορούν να γίνουν ιδιωτικά και θα πρέπει να εξαρτόμαστε από το Δημόσιο, όχι μόνο στην κατασκευή, η οποία κουτσά στραβά γίνεται, αλλά και στη συντήρηση.
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 6:53 pm    Post subject: Reply with quote

SP 73, ευχαριστώ πολύ, χρόνια σου πολλά.
Όταν λέω θά μάς απασχολήσουν εννοώ είτε ώς κατασκευή Α/Δ ή ΟΤΚ είτε ώς επιθυμίες. ..
Συμφωνώ σέ πολλά
Γιά τό Ιωάννινα- Κακαβιά χρειάζεται μόνο η ευρεία παράκαμψη Ιωαννίνων, αλλά ακούω Τσίπρα καί Σπίρτζη νά τό θεωρούν δεδομένο
Γιά τό τμήμα Λάρισα- Φλώρινα, αφού θά γίνει ο Ε 65,νόημα έχει μόνο τό Πτολεμαΐδα -Φλώρινα, πού είναι καί πεδινό
Πρέβεζα -Ηγουμενίτσα, εννοώ βελτίωση -διαπλάτυνση
Όσο γιά τό Ελευσίνα-Θήβα, είναι τό μέγεθος τής Αττικής τέτοιο,πού εκ των πραγμάτων θά προστεθεί καί δεύτερη πρός Βορρά έξοδα/είσοδο .. Μή ξεχνάμε 2024 λήγει η ιδιωτική εκμετάλλευση τής Αττικής Οδού ...
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Senior Member
Senior Member


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 562

PostPosted: Wed Dec 27, 2017 7:50 pm    Post subject: Reply with quote

Μπράβο για την πρωτοβουλία! Ασχέτως αν αυτά τα έργα πρέπει να γίνουν, είναι αναγκαία ή όχι, το ότι το κουβεντιάζουμε, ανεβάζει το επίπεδο μέσα στο forum και μας βελτιώνει συνολικά.
Προτού πω την γνώμη μου για την λίστα καθαυτή, θέλω να αναφερθώ στο ζήτημα της διαμόρφωσης των νέων δρόμων. Πολλοί φίλοι είναι της γνώμης ότι δεν πρέπει παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να κατασκευάζονται αυτοκινητόδρομοι με διαχωρισμένα ρεύματα κυκλοφορίας και ΛΕΑ αλλά αρκούν οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο κατά τμήματα ανακατασκευασμένος άξονας από το Ν. Μοναστήρι μέχρι και τα Τρίκαλα (παλιός Ε-65). Ο δρόμος αυτός έχει φανάρια σε κάποιες διασταυρώσεις, έχει κακές ακτίνες καμπυλότητας επειδή πατάει πάνω στην παλιά χάραξη η οποία είχε προκύψει από ασφαλτόστρωση του μονοπατιού που ακολουθούσαν κάποτε οι αγωγιάτες ενώ δεν έχει ΛΕΑ δηλαδή Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
Αρχίζω από αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Όπως όλοι μας γνωρίζουμε η ΛΕΑ κατασκευάζεται για να εξασφαλίσει ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τα μέσα που προσφέρουν βοήθεια σε ένα π.χ. δυστύχημα (100, 166, 199) θα φτάσουν άμεσα στον τόπο του συμβάντος και δεν θα εμποδιστούν από την κίνηση που θα συσσωρεύεται ανάντι του σημείου του συμβάντος και αναλόγως την ώρα που θα συμβεί το περιστατικό. Προϋπόθεση βέβαια για αυτό, είναι να έχουμε αφήσει την ΛΕΑ ελεύθερη και να μην την έχουμε καταλάβει ως τρίτη ή τέταρτη λωρίδα κυκλοφορίας αναλόγως για ποιο δρόμο μιλάμε. Επειδή όμως δεν αφήνουμε την ΛΕΑ ελεύθερη γιατί είμαστε κακοί οδηγοί και έχουμε έμφυτο στο DNA μας να αψηφήσουμε τους κανόνες και τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κατασκευάζουμε δρόμους με ΛΕΑ! Αρκετοί φίλοι λένε ότι ένας δρόμος με ΛΕΑ είναι πιο ακριβός από έναν δρόμο χωρίς ΛΕΑ. Είναι γεγονός ότι το πλάτος καταστρώματος μιας οδού με ΛΕΑ είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο πλάτος μιας οδού χωρίς ΛΕΑ κατά δύο φορές το πλάτος της ΛΕΑ (μία για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας). Το θέμα όμως είναι ότι η συγκεκριμένη παράμετρος αφορά μόνο τα τεχνικά έργα για τα οποία το πλάτος του καταστρώματος της οδού παίζει ρόλο. Για την συνολική κατασκευή της οδού και συνεπώς τα αντίστοιχα κόστη κατασκευής, ρόλο παίζει η ζώνη απαλλοτρίωσης όπου το αν θα έχουμε ΛΕΑ ή όχι είναι μέρος του κόστους και μάλιστα δεν είναι από τα ποιο σημαντικά. Για παράδειγμα οι περιβαλλοντικοί όροι συχνά επιβάλλουν πολύ μεγαλύτερα κόστη στην κατασκευή μιας οδού από τα επιπλέον 2,25 m που επιβάλλει μία φαρδιά ΛΕΑ σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας γιατί για παράδειγμα μπορεί να επιβάλλουν μεγάλες περιπορείες γύρω από μια ευαίσθητη ζώνη οικολογικού ή άλλου ενδιαφέροντος, με φαραονικά τεχνικά (σήραγγα – γέφυρα – σήραγγα κλπ κλπ).
Πέρα από το θέμα της ΛΕΑ, η κατασκευή μιας οδού ότι τύπου και να είναι αυτή, οφείλει να είναι ΣΩΣΤΗ. Δηλαδή να προσφέρει στο κράτος και στην κοινωνία κάτι καλύτερο από αυτό που ο υπάρχον δρόμος προσφέρει σήμερα. Έτσι λοιπόν στην ειδική περίπτωση του παλιού Ε-65, το να διπλασιάζουμε το δρόμο που κάποτε περνούσαν τα μουλάρια είναι ενδεχομένως αποδεκτό από κάποιους, ειδικά σε επίπεδο τοπικής οικονομίας τόσο κατά την κατασκευή (μικροί προϋπολογισμοί, δυνατότητα απασχόλησης μικρών τοπικών εργολάβων ως κυρίων κατασκευαστών του έργου) και κατά την λειτουργία όπου έχουμε ισόπεδες διαβάσεις με φανάρια (οπότε ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας χάνει το νόημα του) για να εξυπηρετούνται περιοχές που χωρίζονται από τον ανακατασκευασμένο δρόμο ο οποίος για να θεωρηθεί ταχείας κυκλοφορίας αποκτά μεταλλικές μπαριέρες στα άκρα του και αποκόβει ορθά την διαμπερή διασταυρούμενη κυκλοφορία αλλά απουσία σωστών γεωμετρικών χαρακτηριστικών (ακτινών καμπυλότητας και συνεπώς ελαχίστων αποστάσεων ορατότητας) προκαλεί νέα προβλήματα και θανατηφόρα δυστυχήματα (πάνω στις μπαριέρες). Έχω καιρό να περάσω από τον εν λόγω δρόμο, αλλά θυμάμαι ότι μέχρι κάποια εποχή, τα γεωργικά μηχανήματα από τα χωράφια, είχαν την δυνατότητα να μπαίνουν στην συγκεκριμένη οδό από διάφορα σημεία έτσι ώστε οι οδηγοί τους να κόβουν δρόμο, κάτι που είναι άκρως επικίνδυνο και κατά την είσοδο των αγροτικών μηχανημάτων στην οδό όσο και κατά την παραμονή τους μέσα σε αυτό, αφού είτε είναι πολύ αργά για την κυκλοφορία τους μέσα στην οδό (γεωργικοί ελκυστήρες ή αλλιώς τραχτέρια) ή συχνά, περίπτωση θεριζοαλωνιστικών μηχανών, έχουν πλάτος μεγαλύτερο του 3,75 m που είναι το μέγιστο πλάτος μιας λωρίδας κυκλοφορίας σε υπεραστικό δρόμο. Συμπερασματικά αν πούμε ότι αντί για οδούς τύπου α4νσ θέλουμε να φτιάχνουμε γ4ν οδούς, τότε θα συμφωνήσω υπό τον όρο να τους φτιάχνουμε σωστά! Συμπερασματικά, τα έργα δεν τα κάνουμε για να εξυπηρετήσουμε μόνο εμάς σήμερα, αλλά για να αφήσουμε κάτι καλύτερο στα παιδιά μας αύριο. Συνεπώς δεν πρέπει να βλέπουμε το όποιο κόστος της επένδυσης με σημερινούς μόνο όρους αλλά με σκόπευση στο μέλλον και με τελική αναγωγή του κόστους/κέρδους μιας επένδυσης στο μέλλον. Προφανώς όμως αν θεωρούμε ότι ανάπτυξη θα έρθει μόνο μέσω της αύξησης των μισθών και των συντάξεων του 1.5 εκατομμυρίου Δημοσίων Υπαλλήλων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, τότε ναι δεν χρειαζόμαστε σωστούς νέους δρόμους, σωστές νέες σιδηροδρομικές γραμμές, δεν χρειαζόμαστε νέα νοσοκομεία, νέα σχολεία κλπ κλπ.
Περνάω στην λίστα και σχολιάζω και προσθέτω:
1. Α 13, Ελευσίνα – Θήβα
Ο δρόμος χρειάζεται ώστε η ανατολική Πελοπόννησος και η νότια και νοτιοδυτική Αττική να γλυτώσουν αρκετά χιλιόμετρα περιπορείας και να ανακουφιστεί ο Κηφισός. Πολύ σημαντικό το θέμα των εγκαταστάσεων στο Θριάσιο που θίγει ο Cruiser. Συμφωνώ απόλυτα μαζί του.
2. Αμβρακία Οδός (ανέκδοτο)
Ανέκδοτο όντως αλλά πρέπει να τελειώσει γιατί διαφορετικά πάνε χαμένα τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα. Επίσης να δοθεί σε ιδιώτη ο οποίος σαν πρώτη συμβατική υποχρέωση να αναλάβει την κατασκευή της ΛΕΑ όπως έκανε ο Μορέας στο Κόρινθος Τρίπολη.
3. ΒΟΑΚ ( Χανιά- Αγ.Νικόλαος )
Να προχωρήσει άμεσα με ιδιωτική χρηματοδότηση και διόδια.
4. Ε-65, ολοκλήρωση, Λαμία- Εγνατία Οδός
Το νότιο τμήμα πρώτα και το βόρειο στην συνέχεια.
5. Ιωάννινα- Κακαβιά
Όπως σωστά παρατηρεί ο SP73 θα υπάρξει κάποια στιγμή στο μέλλον ο Ε-65 και η Εγνατία και ο Α-27 που θα μας φέρουν στην Κρυσταλοπηγή μόνο με χρήση αυτοκινητοδρόμου. Ναι αλλά θα μου επιτρέψετε να παρατηρήσω ότι άλλες περιοχές της Αλβανίας θα εξυπηρετεί ο ένας δρόμος και άλλες ο Ιωάννινα Κακαβιά. Και εδώ λοιπόν α4νσ με ευρεία παράκαμψη των Ιωαννίνων όπως δείχνουν οι προμελέτες και εκμετάλλευση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων για την κατασκευή του
6. Λάρισα-Κοζάνη- Φλώρινα
Για το Λάρισα Κοζάνη εγώ θα μίλαγα καταρχάς για νέα όδευση σε πάρα πολλά σημεία και στην ουσία νέο δρόμο. Και θα ήθελα να ακούσω και έξυπνες λύσεις π.χ. σήραγγα για το τμήμα από τον Τύρναβο προς την Τσαριτσάνη. Ιδέες για την διέλευσης της τεχνητής λίμνης του Αλιάκμονα (από κάτω, από πάνω κλπ). Πέρασα πρόσφατα από το Πτολεμαΐδα Κοζάνη. Ο δρόμος αν και σχετικά νέος έχει ανάγκη από μαζέματα. Και δεν συζητάω το ενδεχόμενο να γίνει σωστός α4νσ. Αντίστοιχα για το βορεινό τμήμα προς τα σύνορα με την FYROM.
7. Πάτρα-Πύργος
Δεν κατάλαβα. Τι θέλετε να πείτε? Δεν κατασκευάζεται ήδη ο δρόμος? Μας τόσες δημοπρασίες έχει κάνει εκείνος ο καλός κύριος που δηλώνει ΥΠΕΧΩΔΕ και κόβει τις κορδέλες στους αυτοκινητοδρόμους.
8. Πρέβεζα -Ηγουμενίτσα
Το έχω περάσει το 2005. Για σκοτώστρα μου είχε φανεί τότε. Η ερώτηση είναι τεχνοοικονομική. Τι δρόμο θέλουμε και πόσο θα κοστίσει.

9. Χαλάστρα- Πολύκαστρο , ολοκλήρωση τού Α1.
Να το πάρει ιδιώτης μαζί με την Εγνατία και να το φτιάξει. Επίσης επειδή τα τεχνικά έχουν γίνει πριν αρκετά χρόνια και έκτοτε τόσο οι ελληνικοί αλλά και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί (όπου συνήθως από την Ευρώπη έρχονται τα χρήματα για την κατασκευή) έχουν αλλάξει και έχουν γίνει αυστηρότεροι με μεγαλύτερες τεχνικές απαιτήσεις σε αντοχές διάρκεια ζωής κλπ, είναι αναπόφευκτο να πρέπει να ανακατασκευαστούν ριζικά όλες οι κάτω διαβάσεις, γέφυρες κλπ κλπ.
10. Χαλκίδος παράκαμψη.
Βασικά πρέπει να φτιαχτεί όλη η Εύβοια και όχι μόνο η παράκαμψη της Χαλκίδος

Επίσης από την μεριά μου να προτείνω και θέτω προς συζήτηση τα παρακάτω (η αρίθμηση τυχαία και ανά γεωγραφικό διαμέρισμα):

11. Υπόγεια ή υπέργεια ζεύξη Μαλιακού κόλπου
12. Λαμία Καρπενήσι
13. Αντίριο Ιτέα Λαμία
14. Ανατολική οδός Πελοποννήσου από Κόμβο Στέρνας στον Μορέα μέχρι Λεωνίδιο
15. Μεγαλόπολη Αρχ Ολυμπία Πύργος
16. Πύργος Τσακώνα Μεθώνη με ορεινή παράκαμψη της περιοχής του Καϊάφα
17. Τρίπολη Πάτρα
18. Επεκτάσεις Αττικής Οδού (Παλλήνη Αρτέμιδα Μαραθώνας Κόμβος Καπανδριτίου στην ΕΟ 1 αλλά και Σήραγγες Υμηττού σε διάφορα σημεία τόσο για την Νότια Περιφερειακή όσο και για την πρόσβαση προς Αεροδρόμιο χωρίς να πρέπει από την Καλλιθέα να κάνουμε βόλτα όλο το νομό Αττικής για να το προσεγγίσουμε και επίσης από το Μαρκόπουλο προς το Λαύριο)
19. Ανακατασκευή Εθνικής οδού από Φανάρια Δαφνίου μέχρι Διόδια Ελευσίνας και περιφερειακή Αιγάλεω με την συνέχεια προς Σχιστό (έχει δρομολογηθεί το δεύτερο)
20. Νότιος οδικός άξονας Κρήτης
21. Ολοκλήρωση εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης και κλάδοι προς Πολύγυρο και προς δεύτερο πόδι Χαλκιδικής
22. Ξάνθη Σύνορα (δρομολογείται σιγά σιγά)
23. Οδικός άξονας βορά νότου ν. Κέρκυρας (το ξέρω ότι το χειμώνα δεν πατάει κανείς στο νησί αλλά το θέμα είναι τι υπηρεσίες προσφέρουμε το Καλοκαίρι)
24. Όμοια για ν. Ρόδο

Προφανώς κάποιος θα αναρωτηθεί: Μα καλά τι γράφεις τώρα? Είναι δυνατόν να γίνουν όλα αυτά τα πράγματα και με την παρούσα οικονομική κατάσταση? Και η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι. Αλλά αν δεν οραματιζόμαστε, δεν πρόκειται και να προκόψουμε ποτέ.
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 166

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 8:27 am    Post subject: Reply with quote

Εγώ δεν είμαι της οδοποιίας , αλλά της οικοδομής και δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με ΔΕ .

Εδώ όμως μπαίνουν κάποια πράγματα για το μέλλον και σε φιλοσοφικό επίπεδο .

Γνωρίζετε κάποιοι που ασχολείστε , τι κυκλοφοριακός φόρτος πρέπει να υπάρχει για να δικαιολογείται ο Α/Δ . Σε ποιούς υπάρχοντες και υπό κατασκευή Α/Δ ο φόρτος δεν δικαιολογεί την κατασκευή του ? Θεωρώ σε μεγάλο ποσοστό .

Ας δούμε την διαφορά του ΟΤΚ από τον Α/Δ .
Αρχικά έχουμε μεγάλη διαφορά στο παράπλευρο δίκτυο , γιατί το πρώτο απαιτεί απλά αγροτικούς δρόμους .

Μετά η ύπαρξη της ΛΕΑ . Εδώ μπορούμε να σκεφτούμε ότι μιλάμε για δρόμους που δεν έχουν μεγάλο μήκος συχνά μερικές δεκάδες χλμ , οπότε εύκολα σε ένα ατύχημα μπορείς να έχεις πρόσβαση από το άλλο ρεύμα που για ανάγκη μπορείς να το κάνεις διπλής κυκλοφορίας , αλλά και από το παράπλευρο .

Ακόμα για αυτούς τους δρόμους που όπως είπα είναι μερικών δεκάδων χλμ το όριο ταχύτητας στα 100 χλμ είναι αρκετό . Ιδιαίτερα όταν αντικαθιστούν δρόμους που έχεις ταχύτητες 50-80 χλμ .

Μην ξεχνάτε ότι στα επόμενα 10-15 χρόνια θα πρέπει να σκεφτούμε και την κίνηση αυτόνομων οχημάτων .

Τον Ε-65 τον έχω κάνει καμιά 100 φορές τα τελευταία 20 χρόνια . Η διαφορά του παλιού με τον ΟΤΚ είναι τεράστια . Οι κόμβοι δεν είναι υποχρεωτικό να είναι ισόπεδοι , αλλά και οι ισόπεδοι θα μπορούσαν να μην είναι φανάρια , αλλά κυκλικοί κόμβοι , ή κυκλικοί κόμβοι με φανάρια , ώστε να υπάρχει εξ ανάγκης μείωση της ταχύτητας πριν τα φανάρια .

Για το θέμα των μικρών-μεγάλων εργολάβων δεν έχω άποψη ,αφού ποτέ δεν έκανα ΔΕ , αλλά σαν πολίτης και παρατηρητής έχω να πω ότι οι μεγάλες μας εταιρείες , δεν υπήρξαν ποτέ μεγάλες σε διεθνές επίπεδο , εκτός από εξαιρέσεις που τελικά έκαναν και λίγα έργα εδώ , απλά ήταν κρατικοδίαιτες στο χωραφάκι μας .

Τώρα όμως εν όψει και μεγάλων αλλαγών που γίνονται στα Βαλκάνια που τελειώνουν οι δρόμοι , τα καύσιμα είναι φτηνότερα και ο τουρισμός της χώρας μας ανεβαίνει , θα μπορούμε να έχουμε μεγάλη κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους μας και έχω πει ότι η λύση για μένα είναι η μείωση των διοδίων , η αναλογική χρέωση , αλλά και η εφαρμογή βινιέτας η οποία θα μπορούσε να στηρίξει την κατασκευή των ΟΤΚ που έτσι και αλλιώς είναι δρόμοι ενδοπεριφερειακοί , ακόμη και ενδονομαρχικοί .

Η βινιέττα θα μπορούσε να είναι το έσοδο των εργολάβων για να φτιάξουν τους ΟΤΚ .

Ακόμα θα ήταν ενδιαφέρον να μας πουν οι ειδικοί τι κόστος ανά χλμ έχει ένας ¶/Δ 2+2+ΛΕΑ με παράπλευρο δίκτυο , τι έχει μία ΟΤΚ 2+2 με το 60 % των κόμβων να είναι ανισόπεδοι απλοί και το 40 % κυκλικοί κόμβοι και αγροτικό παράπλευρο δίκτυο και ένας δρόμος κλειστός με ισόπεδους κόμβους πλάτους 11 μ. , αλλά με παράπλευρο αγροτικό δίκτυο .

Πολύ γενικά βέβαια , όσο μπορούμε να είμαστε ακριβείς , ώστε να καταλάβουμε τι τελικά γίνεται .

Γιατί πέρα από όλα τα άλλα πρέπει να σκεφτούμε ότι είμαστε πολύ πίσω από δρόμους σαν χώρα και τελικά το να κάνουμε λίγα φαραωνικά έργα μπορεί να τελικά να μην χρησιμοποιούνται .

Επιμένω να σκεφτόμαστε πάντα το θέμα της αυτόνομης οδήγησης γιατί οι ξένοι λένε ότι τα παιδιά που γεννιώνται σήμερα δεν θα χρειαστεί να μάθουν να οδηγούν ποτέ .
Back to top
View user's profile Send private message
Engineer
Senior Member
Senior Member


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 562

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 11:32 am    Post subject: Reply with quote

Από το παρακάτω link μπορείτε να κατεβάσετε την γενική προδιαγραφή (ας πούμε) του Ελληνικού Κράτους για την κατασκευή των οδικών αρτηριών κλπ. Δείτε τον πίνακα στη σελίδα 9 από 75 του pdf αρχείου που δίνει τις διάφορες κατηγορίες των οδών και στην συνέχεια στην σελίδα 27 από 75, ποια τυπική διατομή (και συνεπώς αντίστοιχος τύπος δρόμου) οφείλει ΤΥΠΙΚΑ να επιλέγεται σε σχέση με τον αναμενόμενο κυκλοφοριακό φόρτο. και την εξεταζόμενη κατηγορία της οδού. Προφανώς μετά από την σωστή δουλειά που κάνουν οι μηχανικοί του υπουργείου και οι μηχανικοί που εργάζονται ως μελετητές σε ιδιωτικές εταιρείες και γραφεία μελετών, έρχονται και κάτι άλλοι που ονομάζονται πολιτικοί και ανήκουν σε κάτι που ονομάζεται πολιτικό σύστημα (παλιό, νέο κλπ).

https://www.dropbox.com/s/0q90emu9ehtthox/omoe_2_d.pdf?dl=0
Back to top
View user's profile Send private message
SP73
Junior Member
Junior Member


Joined: 20 Oct 2008
Posts: 123
Location: Αθήνα

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Εγώ δε θέλω να υπεισέλθω στην πολιτική (ή μάλλον στην μικροπολιτική, γιατί κατά τα άλλα όλα είναι πολιτική), αλλά παίρνω αφορμή από κάτι που λέει ο cruiser για αυτόνομη οδήγηση.

Στα επόμενα χρόνια είναι πιθανό ότι πολλά από όσα ξέρουμε σήμερα δε θα ισχύουν - η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει ολοκληρωτικά το τι θεωρείται ασφαλές (διαχωρισμός ρευμάτων, αποστάσεις, ΛΕΑ, ανισόπεδες διαβάσεις) και οι δρόμοι θα πρέπει ενδεχομένως να προσαρμοστούν αντίστοιχα. Από την άλλη, όχι πολύ μακριά στο μέλλον, με την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων και τις τεχνολογίες τηλεοδήγησης και αυτόνομης οδήγησης, είναι πιθανό οι οδικές μεταφορές εμπορευμάτων να πάρουν μερίδιο και από τις σιδηροδρομικές, εφ' όσον μειωθούν αρκετά σε κόστος (δείτε λίγο το platooning - ομάδες φορτηγών, με έναν μόνο ενεργό οδηγό - παράδειγμα εδώ https://www.youtube.com/watch?v=X7vziDnNXEY).

Όλα αυτά σημαίνουν ότι, με ορίζοντα 10-20 ετών για την κυριαρχία αυτών των τεχνολογιών, δεν μπορούμε πια σήμερα να σχεδιάζουμε έργα που να παίρνουν 10 χρόνια να παραδοθούν, σα να μην πρόκειται να αλλάξει τίποτε. Και είναι άλλη μία συζήτηση, καθαρά πολιτική, η οποία πρέπει να ανοίξει κάποτε.
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 3:50 pm    Post subject: Reply with quote

Καλημέρα, νά ευχαριστήσω καί τόν engineer, αλλά και τούς cruiser καί SP 73, πού εμπλούτισαν τήν αρχική μου παρέμβαση, γιά τό ποιά έργα θά μάς απασχολήσουν γιά τά επόμενα 10-15 έτη. Μακάρι η κουβέντα νά ανοίξει. Πιστεύω πώς τό forum μας τό επισκέπτονται αρκετοί, αναδεικνύουμε ανάγκες καί προτεραιότητες, ίσως συμβάλλουμε καί εν τίνι βαθμώ καί σέ λήψεις αποφάσεων. Θά ήμουν ευτυχής άν έβλεπα νά υλοποιείται η λίστα μου, πόσο μάλλον τού Engineer! !!. Δέν τό κρύβω, έχω μιά απογοήτευση πού οφείλεται στό αρνητικό παράδειγμα τού Πατρών Πύργου, περίπου 2 έτη καί δέν έχει υπογραφεί καμμία σύμβαση... Μή πώ γιά τό αεροδρόμιο τού Καστελίου,πόσο χρόνο χρειάζεται γιά νά ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, μέ 1 μόνο σχήμα !!!!. Θυμάμαι πώς ο διαγωνισμός γιά τήν γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, χρειαστηκε ακριβώς 2 έτη, 3/2/96 η προσωρινή ανακήρυξη αναδόχου, 24/12/97, η οριστική υπογραφή σύμβασης.
Ακούω πώς γιά τόν ΒΟΑΚ θά γίνει σύντομα η πρώτη εκδήλωση ενδιαφέροντος, μετά η δεύτερη φάση, άρα μιλάμε , στήν καλύτερη περίπτωση γιά τό 2020..
Γιά τίς επεκτάσεις τής Αττικής Οδού,επίσης δέν είμαι αισιόδοξος, διότι γνωρίζω πόσο αντιτίθενται οι Δήμοι ..
Βλέπω σίγουρη τήν υλοποίηση τού Α 13.
Εδώ θά είμαστε.
Παρεμπιπτόντως βρήκα ένα άρθρο γιά τήν χάραξη τού ΒΟΑΚ, νομίζω δίνει χρήσιμες πληροφορίες.
http://rethemnosnews.gr/2017/11/461628http://rethemnosnews.gr/2017/11/461628//
Back to top
View user's profile Send private message
giannis p
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Jun 2011
Posts: 693
Location: athens

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 3:56 pm    Post subject: Reply with quote

Μάλλον λάθος

http://rethemnosnews.gr/2017/11/461628/
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 229

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 7:26 pm    Post subject: Reply with quote

Ευχαριστουμε για τα κατατοπιστικότατα ποστς των τελευταιων 2 σελιδων.

Συμφωνώ με τα περισσότερα κυριως στο θεμα των προτεινόμενων εργων (αν και τα θεωρω δυσκολα ως αδυνατα με την παρουσα οικονομικη κατασταση και το γεγονος οτι ιδιωτης εργολαβος δεν θα ριξει λεφτα σε εργο αν δεν υπαρχει απο πισω σιγουρη χρηματοδοτηση του 60-70% του εργου απο το κρατος ή την ΕΕ και αυτα πεθαναν και τα δυο).

Οπως επισης βρισκω φανταστικη την ιδεα για την αναβαθμιση του Θριασιου, την μεταφορα πολλων υποδομων απο την Αττικη εκει αν και θα πρεπει (ιδιως στο κομματι του ΚΤΕΛ) να δημιουργηθει πυκνη ροη, δρομολογια και καλυψη του τρενου απο το ΚΤΕΛ προς την Αττικη αλλιως το ολο εγχειρημα ακυρωνεται αν ο αλλος θελει 1+ ωρα για να βρεθει στην Αττικη ποσο μαλλον σπιτι του σε σχεση με το τωρα.

Καποιες διαφωνιες μου:
1) Στο θεμα της ΛΕΑ θεωρω οτι ειναι απαραιτητη και σωζει ζωες σε πολυσυχναστους και μεγαλους αυτοκινητοδρομους (πχ Ολυμπια, Αττικη Οδος, Αιγαιου κτλ) ή σε δρομους με πολυ μικροτερη επιβατικη κινηση αλλα με δυσκολο αναγλυφο, πολλες στροφες, μεγαλο υψομετρο και απομονωμενες (πχ Εγνατια). Σε δρομους ομως με μικρο ογκο κινησης η ΛΕΑ απλα θα αυξησει δυσαναλογα το κοστος, οταν με τα χρηματα της θα μπορουσε να ξεκινησει μια αλλη ΟΤΚ.
Και εξηγουμαι, η Αμβρακια εχει πολλη μικρη κινηση και αυτη μονο το καλοκαιρι. Τους χειμερινους μηνες (δλδ απο Οκτωβρη μεχρι Μαιο) η ευρητερη περιοχη ειναι νεκρη (πχ στη Λευκαδα κοβεις φλεβα και αυτοκτονεις). Αν ειναι να συμβει χτυπα ξυλο ενα τροχαιο στην ΟΤΚ Αμβρακια, ο δρομος θα ειναι ετσι και αλλιως πρακτικα αδειος τους 8 μηνες του χρονου που τα σωστικα μεσα και η Τροχαια θα πανε σε χρονο dt ειτε απο την 2η λωριδα της κατευθυνσης ειτε απο το αντιθετο ρευμα.
Εδω σε τοσα Τροχαια θανατηφορα που γινονταν στον παλιο δρομο Αντιριο-Αρτα, ουδεποτε αναφερθηκε ολιγωρια ή καθυστερηση σωστικων συνεργειων και αστυνομιας.
Στην Αττικη Οδο και στον Κηφισό το πρωι που ειναι μπουκωμενα και τα 3 ρευματα ναι θες ΛΕΑ γιατι αν γινει τροχαιο εκεινη την ωρα η Πυροσβεστικη, η Αστυνομια και το ΕΚΑΒ δεν θα περασουν ποτε. Στην Ολυμπια που εχει συνεχη ροη φορτηγων και μια λωριδα (η δεξια) θα ειναι παντα φορτωμενη) θες ΛΕΑ για την κακια ωρα. Στην Εγνατια που μπορει να συμβει κατι πανω σε μια απο τις πολλες στροφες ή στα 1.000 μετρα με ομιχλη θες ΛΕΑ.
Στην Αμβρακια που θα εχει απειροελαχιστη κινηση, στον Ε65, στον καθετο αξονα Ευβοιας, στο Ολυμπια-Τσακωνα-Καλο Νερο κτλ κτλ δεν θες Α/Ο και ΛΕΑ. Θες μια αριστη (σε γεωμετρικα χαρακτηριστικα) ΟΤΚ.
Το να βαφτιζουμε ΟΤΚ δρομους που απλα διαπλατυνθηκαν πατωντας πανω στην υπαρχουσα κακη γεωμετρικη χαραξη που μπορει να ειναι απο τον καιρο του Νωε ειναι το λιγοτερο αστειο.
Πχ ο ΒΟΑΚ εχει πολλες αναποδες στροφες που η κλιση ειναι αντιθετη απο αυτη της στροφης (πχ αριστερη στροφη ο δρομος και η κλιση του οδοστρωματος ειναι δεξια προς την εξω πλευρα του δρομου για να σε πεταξει εκτος). Αν εκανες αναβαθμιση του ΒΟΑΚ απλα με διαπλατυνση, ΛΕΑ, στηθαιο και ανισοπεδους κομβους και τον βαφτιζες Α/Ο θα ησουν το λιγοτερο αστειος.

2)Αναφορικα με το θεμα των φαναριων θεωρω οτι σε ΟΤΚ ειδικα με τοσο μικρους φορτους τα φαναρια απλα δυσχεραινουν την κυκλοφορια και δημιουργουν αχρειαστα σταματα ξεκινα και αυξημενες εκπομπες ρυπων. Πρεπει επιτελους να υιοθετησουμε το προτυπο πολλων χωρων (πχ Ιταλια, Αγγλια) που σε ΟΤΚ εχουν μεγαλους κυκλικους κομβους σε ισοπεδες διαβασεις (οχι αυτα τα γελοια κυκλακια που εφτιαξε η ΓΕΚ στην Ιονια στις εισοδους-εξοδους των κομβων της Ιονιας). Με τον τροπο αυτο οχι μονο περιοριζεις δραστικα τα σταματα ξεκινα αλλα εφιστας και την προσοχη του οδηγου ο οποιος αφου πλησιαζει σε κυκλικο κομβο και πρεπει να ακολουθησει κυκλικη πορεια πρεπει να εχει ολες τις αισθησεις σε εγρηγορση για να μπει και να βγει με ασφαλεια απο τον κομβο. Σε ισοπεδες με ή χωρις φαναρι στην Ελλαδα διαπιστωνεται το φοβερο αυτος που ειναι στην κυρια κατευθυνση με προτεραιοτητα να εχει τα παντα γραμμενα στα τετοια του και να θαρρει οτι ειναι ο αρχοντας του δρομου (ακομα και αν εχεις πρασινο μπορει καποιος κατσαπλιας να πεταχτει γιατι νομιζει οτι προλαβαινει) και δεν προσεχει οταν πλησιαζει σε κομβο ασχετα απο το οτι εχει προτεραιοτητα, ενω οι καθετως διερχομενοι ενω θα επρεπε να ειναι τριπλα προσεχτικοι πολλες φορες αποτυγχανουν να κοιταξουν και στις δυο πλευρες ή ξεγελιουνται και νομιζουν οτι προλαβαινουν. Και γινονται τροχαια μεγατονων.
Οταν ο κομβος ειναι κυκλικος (α) ολοι ειναι υποχρεωμενοι να κοψουν ταχυτητα (εφοσον δεν μπορεις να συνεχισεις την απερισπαστη ευθεια πορεια σου με 100) και (β) εχεις να προσεχεις κατα κυριο λογο μονο απο την αριστερη σου πλευρα καθως οταν βρισκεσαι σε κομβο (υπο την προυποθεση οτι ο ευρισκομενος εντος του κομβου θα εχει προτεραιοτητα) δεν προκειται ποτε να σου ερθει αυτοκινητο απο την δεξια πλευρα (εκτος και αν ειναι κανενας Αγγλαρας ή Cyprεος και οδηγει αναποδα Laughing ).

3)Σχετικα με την αυτονομη οδηγηση. Συμφωνω οτι ενα τεχνικο εργο βεληνεκους οπως ΟΤΚ, Α/Ο κτλ πρεπει να φτιαχνεται με οριζοντα 50+ ετων και οχι με προδιαγραφες για τα επομενα 10 μονο (πχ οι Γερμανοι ξεκινησαν να φτιαχνουν τις μεγαλες Οτομπαν πριν τον Β Παγκοσμιο, με προδιαγραφες "ποιοτητας" που δεν ειχαν μεχρι πριν λιγο καιρο οι κρατικοι Α/Ο στην Ελλαδα (πχ ποιοτητα ασφαλτοταπητα, παχος οδοστρωματος, μεγιστες κλισεις κτλ.). Απο την αλλη ομως η πληρως αυτονομη οδηγηση στην πολιτισμενη Ευρωπη θεωρω οτι εχει 10-15 χρονια ακομα μπροστα της ωστε να καταστει μαζικη ενω για την Ελλαδα θεωρω οτι ειναι τουλαχιστον 30+ χρονια μακρυα, δεδομενων και των ασχημων οικονομικων και κοινωνικων συνθηκων.
Οταν ο Ελληνας αυτη τη στιγμη σε επιπεδο μισθων και συνταξεων βρισκεται σε επιπεδα προ του 1997 (ασχετα τι λενε στις τηλεορασεις) και απο το 2019 με την νεα περικοπη σε συνταξεις κτλ. θα παει ακομα πιο πισω, δεν προκειται οχι αυτοκινητο με αυτονομη οδηγηση να αγορασει, ουτε καινουριο αμαξι 1.000αρι.
Εδω οι περισσοτεροι εχουν τα αυτοκινητα ασυντηρητα και ανασφαλιστα. Τα ιδιωτικα ΚΤΕΟ κοβουν μαζικα αρκετο κοσμο που εχει να κανει σερβις 3+ χρονια, με αυτοκινητα χωρις φρενα, λαστιχα, αμορτισερ, ψαλιδια κτλ.

4)Πιστευω λοιπον οτι η αμεση προτεραιοτητα της χωρας μας και με οριζοντα 30+ χρονων πρεπει να ειναι να αποκτησει το ποιοτικο οδικο δικτυο που επρεπε να εχει εδω και 20 χρονια (αν ειχε αξιοποιησει ως οφειλε τα κοινοτικα κονδυλια και δεν ειχαν γινει βιλες, εξοπλιστικα, μιζες, Τσοβολα δωστα ολα, τηλεφωνικα κεντρα, καναλια, εφημεριδες κτλ.). Αυτο το ποιοτικο δικτυο θα διασφαλισει οτι θα περιοριστουν τα Τροχαια που οφειλονται στο αθλιο δικτυο, θα ερθουν κοντα απομακρυσμενες περιοχες αναβαθμιζοντας αυτες, θα ανεβει ο τουρισμος και το εμποριο. Αφου τα πετυχουμε αυτα και ερθουμε το 2045-2050 σε επιπεδο δρομων που επρεπε να εχουμε απο το 2005, μετα ας δουμε αν θα εχουμε φτασει ως κοινωνια και οικονομια στην ευχαριστη θεση να μπορουμε να αποκτησουμε αυτονομα ΙΧ και αυτονομα φορτηγα/λεωφορεια και πως θα πρεπει να ειναι οι οδηγικες μας συνθηκες τοτε.

Δυστυχως σε αυτο τον τομεα και με ελλειψη χρηματων θα συνεχισουμε να παραμενουμε πισω καθως οι προτεραιοτητες ειναι αλλες. Δεν μπορουμε να σκεφτομαστε τωρα προδιαγραφες δρομων για αυτονομη οδηγηση οταν ακομα δεν εχουμε ασφαλεις και ποιοτικους δρομους ουτε στο 50% της επικρατειας, οταν η οδηγικη παιδεια των Ελληνων ειναι υπο το μηδεν, οταν σε θεματα αυτονομησης οδηγησης εκει που θα επρεπε να γινει η αρχη (στις Αστικες Συγκοινωνιες και ιδιως στο Μετρο που ειναι ασφαλεστατο οπως στο εξωτερικο), μονο τα Τρικαλα εχουν να δειξουν κατι μικρο και αυτο το πρωτο μικρο βημα επεσαν να το φανε ζωντανο.

5)Για το θεμα της Ζευξης Μαλλιακου θεωρω οτι στην παρουσα φαση και με οριζοντα 20+ ετων θα ηταν "πεταμενα" λεφτα δεδομενου οτι καλα καλα μολις τωρα ολοκληρωσες τον Α/Ο Αθηνα Θεσσαλονικη και ακομα δεν τον εχεις χαρει για τα οφελη που σου προσφερει. Θα πας να πεταξεις λεφτα τα επομενα 5-10 χρονια να κανεις γεφυρα στον Μαλλιακο? Οταν το Πεταλο του Μαλλιακου δεν θα εχει κανει αποσβεση? Συν του οτι μια γεφυρα ζευξης του Μαλλιακου θα εχει και τρελο αντιτιμο στον οδηγο. Αν για το Ριο-Αντιρριο πληρωνεις 13+ ευρω το ΙΧ (αυξανεται αντι να μειωνεται οσο περνανε τα χρονια) για τον Μαλλιακο που θα ειναι πιο συνθετο και μεγαλο εργο θα θες 20+ ευρω? Μονο για την γεφυρα?
Καλυτερα αυτα τα χρηματα (γιατι θα κοστισει καμποσα δις) να δοθουν για αναβαθμιση λιμενικων υποδομων στα νησια του Αιγαιου, για την ηλεκτρικη διασυνδεση των νησιων του Αιγαιου με την ηπειρωτικη χωρα, για αναβαθμιση δρομων της επαρχιας που εχουν να ασφαλτοστρωθουν απο το 1970 (επι ΜΟΜΑ) κτλ.

Και παλι σας ευχαριστω για τα ωραια ποστς και το εναυσμα που δωσατε για αυτη τη συζητηση.

Χρονια πολλα με υγεια και με το καλο ο καινουριος Χρονος!!!
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 229

PostPosted: Thu Dec 28, 2017 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

giannis p wrote:
Μάλλον λάθος

http://rethemnosnews.gr/2017/11/461628/


Επισης αν το αρθρο για τον ΒΟΑΚ αληθευει θεωρω μεγαλο λαθος την κατασκευη δρομου 4 λωριδων ανα κατευθυνση συν ΛΕΑ εκτος και αν εννοει 2+2 και ΛΕΑ οποτε ολα καλα.
Αν ομως εννοει 4+4 και ΛΕΑ το θεωρω υπερβολικο για τα δεδομενα της βορειας Κρητης ακομα και με οριζοντα 30+ χρονων και σας το λεω ως Κρητικος.

Θα προτιμουσα αν μιλαμε για 4+4 και ΛΕΑ, να γινει 2+2 και ΛΕΑ (υπεραρκει) και οτι περισσευει σε πλατος να γινει σιδηροδρομικος ΒΟΑΚ για ενισχυση των μεταφορων. Με τον τροπο αυτο θα μπορεσεις να καταργησεις και το ΚΤΕΛ απο τον ΒΟΑΚ (αφου κατα μηκος του θα πηγαινουν ολοι με το τρενο) που σημαινει οτι αποσυμφοριζεις περαιτερω τον δρομο αρα οι 2 λωριδες επαρκουν, αν συνδυαστει και με εμπορικο τρενο μιλαμε για περαιτερω μειωση επιβαρυνσης απο φορτηγα (θα μπορουν τα οπωροκηπευτικα απο Μεσσαρα να πηγαινουν στο λιμανι Χανιων με τρενο και απο εκει με πλοιο στην Καλαματα αν ποτε ξυπνησουμε σαν χωρα και δουμε οτι ο πιο συντομος δρομος για μεταφορα των εμπορευματων απο Κρητη προς κεντρικη Ευρωπη θα ηταν μεσω Πελοποννήσου κ οχι μεσω Αθηνας (κανεις μεγαλυτερο κυκλο και παραπανω ωρες με το καραβι)).

Θα ηθελα δλδ ως πολιτης αυτης της χωρας να δω το κρατος να μαθαινει απο τα λαθη του. Το λαθος δλδ που εκανε με την Εγνατια και δεν ενσωματωσε στην αρχικη σχεδιαση και κατασκευη σιδηροδρομικο διαδρομο (και τωρα την επιβαρυνει με χιλιαδες φορτηγα +εξτρα συντηρηση για ασφαλτοστρωση) οταν θα μπορουσαν ολα τα εμπορευματα να πανε απο Κηπους προς Ηγουμενιτσα και πισω με κοντεινερς πανω σε τρενο. Ή που θα μπορουσε να τονωσεις τρελα τις αερομεταφορες της Αλεξανδρουπολης αφου πλεον με ενα γρηγορο τρενο (πχ 160 χλμ/ωρα) το Αλεξανδρουπολη - Κομοτηνη θα ηταν πιο γρηγορο, ασφαλες και οικονομικο απο οτι ειναι τωρα με το ΚΤΕΛ.
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 166

PostPosted: Fri Dec 29, 2017 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Οι συζητήσεις έχουν πάντα πολιτικό περιεχόμενο αλλά δεν είναι αναγκαίο να έχουν κομματικό . Από την στιγμή που συζητάμε για τόσο σημαντικά έργα προφανώς υπάρχουν και πολιτικές επιλογές .

Εδώ θα πρέπει να δούμε ότι η χώρα έχει ανεξάντλητες ακόμα δυνατότητες σε πολλούς τομείς , όπως και στο θέμα του πληθυσμού .

Δηλαδή η χώρα χωράει πολύ κόσμο ακόμα . Τώρα αν αυτός ο κόσμος θα είναι φτωχός από τρίτες χώρες χωρίς εργασιά που θα ψάχνει να βρει δουλειά με λογικές πριν από 50-100 χρόνια , ή θα είναι μορφωμένος κόσμος του Βορρά που θα θέλει να τηλεργάζεται σε καλύτερο φυσικό περιβάλλον ή ένας συνδυασμός των ανωτέρω και ποιό είναι το κρίσιμο μείγμα είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων και επιλογών και όχι μόνο δικών μας , αλλά και των δανειστών μας και των πατρόνων μας .

Αρκεί να καταλάβουμε ότι μέσα σε 4 χρόνια επειδή βρεθήκαμε σε κρίση αυξήσαμε κατά 50 % των τουρισμό μας και τώρα πάμε να τον διπλασιάσουμε ενώ είναι προφανές ότι απέχουμε ακόμα αρκετά από τον αριθμό των τουριστών που έχουν αναλογικά η Κύπρος , ή Μάλτα , η Ιταλία και άλλες χώρες , ενώ δεν έχουμε αξιοποιήσει σχεδόν καθόλου τον τουρισμό από την Βαλκανική μας ενδοχώρα μια και αυτοί έχουν θέματα και φτώχεια .

Μιλώντας λοιπόν για τα επόμενα 20 χρόνια προφανώς η αυτόνομη τεχνολογία θα είναι παρούσα , ο τουρισμός θα πλησιάζει τα 60-70 εκατομμύρια και οι βόλτες των βαλκάνιων για μπανάκι μπορεί να είναι πολύ συχνές .

Εδώ λοιπόν θα πρέπει να σκεφτόμαστε με κάποια δεδομένα .

Το βασικό είναι ότι έχουμε κακό οδικό δίκτυο πέραν των ΑΔ που τελείωσαν τώρα .

Μεγάλο πρόβλημα έχουν η Δυτική Πελοπόννησος , η Κρήτη και η Εύβοια .

Αν πάμε σε λογικές Μαλιακού είναι ακριβές λύσεις , ενώ μπορεί να έχουν και περιβαντολλογικά θέματα .

Αντίθετα μια διαφορετική λογική θα ήταν η γέφυρα από την Αγία Μαρίνα Μαραθώνα στο νησί Καβαλλιανή , απόσταση 2 χλμ και μετά με δεύτερη γέφυρα 500 μ σε χερσόνησο της Εύβοιας , όπου με την κατασκευή ενός υπάρχοντος αγροτικού δρόμου μήκους 5 χλμ θα βγούμε στον υπάρχοντα δρόμο Λεπούρων Στύρων που είναι αρκετός να καλύψει την τοπική κυκλοφορία και θέλει μόνο 1-2 διορθώσεις και παρακάμψεις αατικών περιοχών στα Κριεζά-Λέπουρα .

Μια τέτοια γέφυρα θα μείωνε την ανάγκη κατασκευής ΟΤΚ στην νότια Εύβοια , ενώ το τμήμα Λέπουρα - Κάρυστος θέλει ελάχιστα χλμ για να τελειώσει . Ταυτόχρονα μια νέα χάραξη κατά τμήματα οδού πλάτους 11 μ. από Λέπουρα μέχρι το λιμάνι της Κύμης που δεν θα περνάει από χωριά , το συνολικό μήκος είναι 25 χλμ και η ολοκλήρωση των περιφερειακών Αλιβερίου , Αμαρύνθου και Βασιλικού μαζί με τον περιφερειακό Χαλκίδας , θα δώσει στο νησί ένα καλό οδικό δίκτυο από Ψαχνά μέχρι Κύμη και Κάρυστο και πλέον θα θέλουμε κάποιες τοπικές επεμβάσεις στο βόρειο κομμάτι .

Δεν ξέρω τι κόστος θα είχε αυτή η γέφυρα , αλλά όταν υπολογίζουν 250 εκ για την κουτσή παράκαμψη Χαλκίδας θεωρώ ότι εδώ το έργο θα έχει πολύ μεγαλύτερο φόρτο , ο δρόμος από Αθήνα μέχρι Σχοινιά είναι φτιαγμένος και θέλουμε 10 χλμ αναβάθμιση και νέο δρόμο μέχρι την θέση της γέφυρας .

Για το θέμα του ΚΤΕΛ στο Θριάσιο , θα έχουμε έτσι και αλλιώς 3-4 τρένα την ώρα από τον προαστιακό οπότε δεν μπαίνει θέμα .
Back to top
View user's profile Send private message
Draminos
Junior Member
Junior Member


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 115
Location: Cologne - Asprovalta

PostPosted: Sun Dec 31, 2017 4:43 pm    Post subject: E-Mobile Reply with quote

Χαιρετώ όλο το Forum, και χαίρομαι που βλέπω ότι υπάρχουν μερική από τους παλιούς ακόμα στο Forum.
μετά από χρονια αποφάσισα να ποστάρω και εγώ κάτι.
Μερική από σας θα γνωρίζουν την Ιστοσελίδα μου Greek-Motorway.Net. Την αμέλησα μέχρι αρχές του χρόνου, πλέον προχωρώ με νέο Υλικό, Αεροφωτογραφίες και νέους σχεδιασμένους χάρτες. Σύντομα θα περάσω όλο το υλικό σε μια νέα μεταλλαγμένη Ιστοσελίδα.

Στο Θέμα, είναι εντυπωσιακο ποσο γρήγορα άλλαξε το οδικό Δίκτυο τις Ελλάδας στα τελευταία 10-15 Χρονια. Έχουμε πλέον ένα από τα καλύτερα Οδικά δίκτυα στην Ευρώπη και αυτό με έναν πολύ χαμηλό αριθμό οχημάτων. Μονο η Ολλανδία έχει ποιο πολλά χιλιόμετρα Αυτοκινητόδρομο ανά 1000 Κατοικους.
Αν συγκρίνω το Ελληνικό δίκτυο με το τελείως απαράδεκτο και τριτοκοσμικό Δίκτυο τις Γερμανίας και κύριος τις περιοχής που ζω, τις Ρηνανίας, συγκεκριμένα τις Κολωνίας, είναι Παράδεισος για Ταξίδια. Δεν μπορείτε να φανταστείτε ποσο απολαμβάνω την Οδήγηση στην Ελλάδα. ¶νετος και χωρίς άγχος. Κάθε Μέρα κάνω για 25 χλμ επάνω σε Αυτοκινητόδρομο μέσα στα όρια του δήμου Κολωνίας, μιάμιση Ώρα, εκτος την Παρασκευή, εκεί χρειάζομαι δυο Ώρες.

Το βασικό θέμα στο μέλλον δεν θα είναι η υποδομές οδήγησης αλλα τα μέσα. Εργάζομαι εδώ και 35 Χρονια στα ευρωπαϊκά κέντρα τις Ford Motor Company. Το Αυτοκίνητο όπως το γνωρίζουμε σήμερα δεν θα παραμείνει σε αυτή την μορφή που γνωρίζουμε, η Ηλεκτροκίνηση θα προχωρήσει και θα αντικαταστήσει την μηχανή εσωτερικής καύσεως. Και εδώ έχουμε το μεγάλο πρόβλημα τις Μπαταρίας, στο μέλλον θα πρέπει να μειωθεί το βάρος και το μέγεθος τον Οχημάτων. Μεγάλες Διαδρομές θα είναι δύσκολα να τις κάνουμε. Εκεί θα υπάρχει σίγουρα αλλαγή νοοτροπιας σε όλη την Ευρώπη. Τα MMM θα παίζουν έναν πολύ μεγαλύτερο ρολο. Εκτος την Τesla δεν υπάρχει σήμερα κανένα Ηλεκτροκίνητο Όχημα που θα μπορούσε να κάνει την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθηνα, Και δύσκολο να αλλάξει αυτό, δεν έχει ο πλανήτης αρκετό λίθιο για να μπορούσαμε να εξοπλίσουμε τον ίδιο Αριθμό Οχημάτων που λειτουργούν παγκοσμιος με σημερινές μηχανές. Ακόμα και αν τριπλασιάσουμε την απόδοση σημερινών Ηλεκτροκίνητων Μηχανών, πάλι θα υπάρχει τεράστιο έλλειμμα. ίσος κάποτε να κυκλοφορούμε με Αυτοκίνητα Τρόλεϊ.

Στα επόμενα 10-15 Χρονια θα υπάρχει μια συγχώνευση κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Τα MMM και το Carsharing θα μπούν ποιο έντονα στην καθημερινότητα μας.
Εύχομαι να μην παρεξηγηθώ αλλα θα το σκεφτόμουν πολύ καλά πριν έμπαινα στην διαδικασία νέων Οδικών Δρόμων.
Στην Κεντρική και βόρεια Ευρώπη έχει πέσει στις μεγάλες Πόλης η ιδιοκτησία Αυτοκινητου ενηλικων κάτω από το 50%.
Στο Μοναχο και στην Κολωνία (και η δυο πάνω από ένα εκατομμύριο πληθυσμό) ανά 1000 Κατοικους είναι μόλις 322 IX δηλωμένα με πτωτικές τάσης. Όσο ποιο καλο το Δίκτυο MMM τόσο λιγότερα IX, αυτό ισχύ για όλη την Ευρώπη.
Ήμουν το Καλοκαίρι στην Ορεστιάδα και μου έκανε εντύπωση ότι από το ερχόμενο Λεωφορείο από Θεσσαλονίκη κατέβηκαν περίπου 20 ¶τομα και από το Τρένο 2.

Θερμούς χαιρετισμούς
Νίκος
*συγγνώμη για τα ορθογραφικά λάθη
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bill77
Junior Member
Junior Member


Joined: 15 Jan 2011
Posts: 195

PostPosted: Tue Jan 02, 2018 6:16 pm    Post subject: Reply with quote

Πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στα τελευταία posts!!!!!

Καλή χρονιά σε όλους και για όλους!
Back to top
View user's profile Send private message
GETEL
New Member
New Member


Joined: 03 Apr 2017
Posts: 50
Location: ELEFSINA-IOANNINA

PostPosted: Sat Jan 06, 2018 12:13 am    Post subject: Reply with quote

Το οτι ειναι αμελητεα, δεν παυει να αποτελει γεγονος οτι ειναι αυξηση!
Μιλαω για την Ιονια.
Και τοοτι μας ταιζουν κουτοχορτο δν σημαινει οτι το τρωμε με χαρα η αγνοια απλα δια του νομου το ανεχομαστε . Στην εποχη του μη ηθικου νομιμου ζουμε αλλα οι ξεφτιλες θα παραμενουν ξεφτιλες.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 377, 378, 379  Next
Page 378 of 379

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr