stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Αξιοποίηση Α/Δ Ελληνικού & ανάπλαση παραλιακής ζώνης
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Wed Jun 02, 2010 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Σε μιά πόλη που δεν μπορείς να πας βράδυ στο πεδίο του Αρεως , σε μιά πόλη πυκνοδομημένη που μαστίζεται από την παράνομη στάθμευση , σε μιά πόλη που οι βλαχοδήμαρχοι με ύποπτα βερμπαλιστικά και μεγαλοιδεατικά σχέδια , ζητούν οι πολίτες της Ελλάδας να πληρώσουν γιά ένα τεράστιο πάρκο που το μόνο που θα δώσει αρχικά είναι υπεραξία στα γύρω του ακίνητα και θα γίνει εστία παρανομιών στό μέλλον .

Ευτυχώς άρχισαν πλέον να ακούγονται σοβαρές και πραγματιστικές προτάσεις που θα εντάξουν το έργο σε μητροπολιτικό επίπεδο , διότι το να κάναμε ένα πάρκο 50 μέτρα από την θάλασσα και 500 μέτρα από τον ασκεπή και αναδασωτέο Υμηττό , θα ήταν τεράστιο λάθος .

Ο σχεδιασμός πολλαπλών χρήσεων , σε συνάρτηση με την δημιουργία μικρών πάρκων με υπόγειους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα είναι η καλύτερη , η ασφαλέστερη και η οικονομικότερη λύση .

Πρέπει κάποτε να αποκτήσουμε νοοτροπία του 21ου αιώνα , να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να πετάμε λεφτά στις ονειρώξεις κάποιων , να ακολουθήσουμε απόλυτα την λογική ότι ο ρυπαίνων πληρώνει και τελικά να αποφασίσουμε αν θέλουμε η μητροπολιτική Αθήνα να γίνει μιά σύγχρονη Ευρωπαική πόλη , η να ακολουθήσουμε το πρότυπο της Καλκούτας .

Οσο γιά το θέμα των πτήσεων τσάρτερ , νομίζω ότι ένα από τα αεροδρόμια των Μεγάρων η της Ελευσίνας , η του Τατοίου μπορεί να τροποποιηθεί γιά αυτό τον σκοπό .
Back to top
View user's profile Send private message
assotos yios
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 30 Mar 2004
Posts: 955
Location: not aswtosgios blogspot :-)

PostPosted: Wed Jun 02, 2010 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Θα μπεί για λίγο μέσα μου το πνεύμα του Κώστα Καββαθά και θα σημειώσω οτι εαν σχεδιαστεί με διαφορετικό πνεύμα η αξιοποιηση του Ελληνικού,δεν θα ήταν παράλογο να διατηρηθεί ο διάδρομος για χρήση απο μικρά αεροσκάφη τουρισμού και ελικόπτερα.Ο διαδρομος του London city airport εχει περιπου το μηκος που απομένει στο Ελληνικο.
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Wed Jun 02, 2010 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

θα συμφωνησω και με τα δυο παραπανω ποστ
Back to top
View user's profile Send private message
GAGAROS
Junior Member
Junior Member


Joined: 02 Aug 2007
Posts: 80
Location: ATHENS

PostPosted: Wed Jun 02, 2010 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ας πούμε και ένα ευχάριστο από παραλιακή μεριά....
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_02/06/2010_340614
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Tue Jun 08, 2010 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Ξέρω ότι δεν επιτρέπεται να γίνονται αναρτήσεις άρθρων χωρίς σχολιασμό, αλλά το παρακάτω απόσπασμα δεν σηκώνει πολύ κουβέντα. Απλά αποδεικνύει για άλλη μια φορά γιατί αυτό το κράτος έχει χρεωκοπήσει.

Φούσκωσαν το κόστος του μητροπολιτικού πάρκου Ελληνικού για να δικαιολογήσουν τη δόμηση 1,3 εκατ. τετραγωνικών μέτρων μπετόν σε 1.000 στρέμματα. Με στοιχεία που είχαν παρουσιαστεί το 2007 από την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, τα έργα προβλέπεται να κοστίσουν 76.000 ευρώ ανά στρέμμα, όταν αντίστοιχες παρεμβάσεις στο παλιό αεροδρόμιο Τέμπελχοφ του Βερολίνου, που θα ολοκληρωθούν το 2013, θα διατεθούν 16.000 ευρώ, ενώ στη Φρανκφούρτη, που τελείωσαν το 2005, είχαν κοστίσει μόλις 4.500 ευρώ!

Ολόκληρο το άρθρο στο:
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=170114
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Tue Jun 08, 2010 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Μήπως ήταν και οι αυτοκινητόδρομοι μέσα ?
Γιατί τους αναφέρει στο τέλος το δημοσίευμα .

Πάντως η μελέτη ακολουθεί την λογική των τοπικών δημάρχων , που θεωρούν ότι ο κάτοικος των Πατησίων θα φάει 2 ώρες στην συγκοινωνία γιά να πάρει μιά ανάσα στο πάρκο .

Βέβαια την ίδια ανάσα θα πάρει και άμα πάει έξω από το πάρκο στην θάλασσα .
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Sun Jun 13, 2010 11:19 pm    Post subject: Reply with quote

Μία μικρή βόλτα-αυτοψία στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις στο Φαληρικό Δέλτα, που όλο και περισσότεροι Αθηναίοι κάνουν τη βόλτα τους και κυρίως φέρνουν τα παιδιά τους για ποδήλατο.
Δυστυχώς η ποιότητα των φωτογραφιών δεν είναι πολύ καλή καθώς είναι από κινητό αλλά κυρίως επειδή ήταν η ώρα που άρχισε να δύει ο ήλιος

Στάθμευση σε αυτοσχέδια αλάνα στον παλιό Ιππόδρομο, στην κατάληξη της Εσπλανάδας. Ένα μεγάλο τμήμα του χώρου έχει αποκλειστεί από λαμαρίνες από το Ίδρυμα Νιάρχου ενώ έχουν τοποθετηθεί και οι επιμέρους πινακίδες με τα έργα που θα γίνουν σε όλο το χώρο.

Ο χώρος στην κατάληξη της Εσπλανάδας απαράδεκτος με τα σκουπίδια βουνά. Ελπίδα τα "ολυμπιακά" δέντρα που ακόμα αντέχουν και μία πινακίδα ότι και αυτός ο χώρος είναι μέσα στα σχέδια ανάπλασης από το Ίδρυμα Νιάρχου.
Τα σκουπίδια
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/faliro/DSC00403.jpg
και η πινακίδα-ελπίδα

Σε ένα άνοιγμα της περίφραξης με οπτική επαφή τον χώρο του μελλοντικού εργοταξίου έχει δημιουργηθεί και ένα μικρό καλαίσθητο πληροφοριακό κέντρο από το Ίδρυμα Νιάρχου σχετικά με την ανάπλαση.
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/faliro/DSC00394.jpg

Και εκεί που με έχει πιάσει μία απογοήτευση περνάω τα όρια της Εσπλανάδας που ανήκει στα Ολυμπιακά Ακίνητα και αρχίζω να περπατάω πάνω σε αυτή (μαζί με αρκετό κόσμο). Η κατάσταση αλλάζει δραματικά, σκουπίδι ούτε για δείγμα, τα παγκάκια στη θέση τους, τα φωτιστικά να λειτουργούν, οι θάμνοι και τα λουλούδια σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ εντύπωση μου έκαναν το πόσο έχουν μεγαλώσει τα κανονικά δέντρα πάνω στην Εσπλανάδα.

Μία σειρά από πικροδάφνες και συστοιχία δέντρων στην άνοδο της διαδρομής

Μια ελιά δεσπόζει στο υψηλότερο σημείο της διαδρομής, ακριβώς πάνω από την παραλιακή λεωφόρο.

Το καλύτερο σημείο της διαδρομής είναι οι συστάδες από πεύκα καθώς η Εσπλανάδα "σκάει" στη θάλασσα.


Μοναδικό αρνητικό αλλά πολύ επικίνδυνο ότι σε 1-2 σημεία λείπανε τα καπάκια από τα χαντάκια για το βρόχινο νερό, πολύ επικίνδυνο για έναν ποδηλάτη
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/faliro/DSC00402.jpg
Επίσης ένα άλλο αρνητικό που δεν επηρεάζει όμως τους επισκέπτες είναι ότι στα άκρα (δεξιά -αριστερά) της γέφυρας περνάνε διάφορα δίκτυα μέσα σε σωλήνες. Κάποια εργασία έχει γίνει και έχουν σπάσει όλες τις τσιμεντένιες πλάκες που κάλυπταν αυτά τα δίκτυα. Βέβαια δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος καθώς σε αυτά τα σημεία δεν είναι δυνατή η πρόσβαση (το εμποδίζουν τα παρτέρια και κάγκελα) αλλά δεν παύει να χαλάει λίγο την αισθητική.
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/faliro/DSC00398.jpg

Πάμε τώρα στον παραλιακό πυρήνα της έκτασης ο οποίος είναι χωρισμένος στα 2. Στο πρώτο τμήμα (από την Εσπλανάδα μέχρι το τέλος της μαρίνας) η πρόσβαση είναι ελεύθερη, αν και υπάρχει φύλαξη από εταιρεία security. Στο δεύτερο τμήμα (μέχρι το Beach Volley) η είσοδος απαγορεύεται καθώς ο χώρος έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτη (του οποίου η επένδυση έχει κολλήσει στους περιβαλλοντικούς όρους).

Στον πρώτο χώρο υπάρχουν 3 διαφορετικά κτίρια τα οποία έχουν όμως κοινή ταράτσα (με απευθείας σύνδεση με την Εσπλανάδα), που προσφέρεται για βόλτες με καταπληκτική θέα.
Το πρώτο και το τρίτο κτίριο χάσκουν άδεια ενώ το μεσαίο έχει παραχωρηθεί σε διάφορους συλλόγους ιστιοπλοΐας και έχει ανοίξει και ένα μικρό καφέ-εστιατόριο.

Η ταράτσα των κτιρίων

Το πέρασμα της "ταράτσας" πάνω από το κανάλι (που τα ρεύματα από τη θάλασσα είχαν φέρει πολλά σκουπίδια στην άκρη του)

Ο χώρος μπροστά από το πρώτο κτίριο που πολλά πιτσιρίκια κάνουν βόλτες με τα ποδήλατα

Αν προσέξετε θα δείτε ότι στο μεγαλύτερο κομμάτι του χώρου υπάρχουν παρτέρια για δέντρα. Στους Ολυμπιακούς είχαν φυτευτεί στο σημείο πεύκα όμοια με αυτά στο τέλος της Εσπλανάδας που είναι ακριβώς δίπλα. Για άγνωστο λόγο κόπηκαν κάποια στιγμή από τη ρίζα. Ρώτησα εκεί κάποιον security και μου είπαν ότι τα έκοψαν κάποια περίοδο μετά τους Ολυμπιακούς καθώς ξεράθηκαν από κάποια ασθένεια για να μην προσβάλει και τα γειτονικά γερά. Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια.
Τέλος πάντων τα πειστήρια

Ένα γεφυράκι στο χώρο

Το μικρό καφέ στο μεσαίο κτίριο

Το τρίτο κτίριο άδειο


Τέλος μία πανοραμική άποψη του κλειστού για το κοινό χώρου, που περιλαμβάνει μία σειρά από κτίρια πολλών τετραγωνικών και το γήπεδο του
beach volley που έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτη (αλλά δεν έχει προχωρήσει τίποτα λόγω προσφυγών, αδειών κτλ.) ενώ ένα τμήμα του έχει παραχωρηθεί στο δήμο καλλιθέας που έχει δημιουργήσει στο χώρο μία ακαδημία ποδοσφαίρου. Η κατάσταση του χώρου πίσω από τα κάγκελα φαίνεται πολύ καλύτερη από άλλα σημεία της έκτασης




Σε γενικές γραμμές η κατάσταση του χώρου μπροστά από τα κτίρια, στην πλευρά της θάλασσας είναι ικανοποιητική.
Πίσω από τα κτίρια, στα parking θα την χαρακτήριζα υποφερτή καθώς έχουν γίνει κάποιες μικροφθορές ενώ υπάρχουν και κάποια σκουπίδια (σε αυτό οφείλονται και οι ομάδες αθίγγανων που συγκεντρώνονται με τα φορτηγά τους στο χώρο) αλλά τουλάχιστον γίνεται μία προσπάθεια για την καθαριότητα του χώρου από τα Ολυμπιακά Ακίνητα (μέσα από τα χρυσά συμβόλαια...). Την ημέρα που πήγα στο ένα parking γίνονταν αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας με αυτοκινητάκια μοντελισμού που καθόμουν και τους χάζευα πολύ ώρα.
Από την άλλη η κατάσταση μετά τα όρια των Ολυμπιακών ακινήτων από τον εσωτερικό δρόμο μέχρι την παραλιακή και μετά σε όλο τον χώρο από εκεί μέχρι το ΣΕΦ είναι απαράδεκτη με τα σκουπίδια να σχηματίζουν βουνά.

-----------------------------------------------------------------------
Άλλη είδηση για την παραλία, το ΥΠΕΚΑ δημοσίευσε ένα σχέδιο για την ανάπλαση που γίνεται αυτό το διάστημα στο χώρο της παλιάς Φαντασίας. ΟΚ ο χώρος είναι μικρός και οι επεμβάσεις μικρής κλίμακας αλλά σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μία μικρή παραλία που γίνεται προσβάσιμη στο κοινό (και παλιά ήταν προσβάσιμη για όσους ήξεραν αλλά έπρεπε να περάσεις ένα βουνό από ερείπια, μπάζα και σκουπίδια για να φτάσεις στη θάλασσα)
http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=Gs%2bYkcXrGgU%3d&tabid=367
Back to top
View user's profile Send private message
StavrosGramm
Junior Member
Junior Member


Joined: 01 Mar 2010
Posts: 180
Location: Athens

PostPosted: Tue Jun 15, 2010 2:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ο χώρος είναι πραγματικά πανέμορφος και έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει πόλος έλξης για όλη την Αττική. Η διαμόρφωση του χώρου του παλαιού ιπποδρόμου και η βιβλιοθήκη με τη Λυρική, το Πλανητάριο ακριβώς απέναντυ, ήδη εμπορικές χρήσεις που υπάρχουν (Village) αθλητικοί χώροι, μακάρι να προχωρήσει και η επένδυση του ιδιώτη στο Beach Volley και η δημιουργία συνεδριακού κέντρου στο Ταε Κβο Ντο. Η εσπλανάδα είναι κάτι μοναδικό. Δεν ξέρω γιατί δεν αποδίδουν από τωρα και τα κτίρια που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα που τα περισσότερα είναι άδεια για να δημιουργηθούν εκει καφέ και εστιατόρια. Ελπίζω πολύ σε αυτό το χώρο για το μέλλον καθώς έχει και το + της εύκολης πρόσβασης από παντού με κάθε μέσο. Πάντως το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ μιλάει για αναβάθμιση του χώρου και αρχιτεκτονικά όσο αφορά τη διαμόρφωσή του για αισθητικά ενοποιημένο χώρο με βάση τη διαμόρφωση του ιπποδρόμου. Λέτε να βάλει και στον υπόλοιπο φαληρικό όρμο το χεράκι του ο φίλος μας ο Ρέντζο??
Back to top
View user's profile Send private message
StavrosGramm
Junior Member
Junior Member


Joined: 01 Mar 2010
Posts: 180
Location: Athens

PostPosted: Mon Jun 21, 2010 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Ακόμα περισσότερο περιπλέκονται τα πράγματα για το Ελληνικό. Βέβαια το άρθρο αναφέρει ότι είναι θέμα υπουργικής απόφασης τη κατάργηση ή μη του αεροδρομίου.

http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231049534
Back to top
View user's profile Send private message
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2295
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Fri Aug 20, 2010 5:52 pm    Post subject: Reply with quote

Από μεταφορά
On 19 Aug 2010, 09:58 pm, ariskop wrote:
Επιστροφή στην Αθήνα και τι καλύτερο από μία πρωινή χαλαρωτική βόλτα δίπλα στην θάλασσα σε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Αθήνας.

Την ανακαινισμένη μαρίνα του Φλοίσβου (με σύμβαση παραχώρησης 40 ετών ΕΤΑ και LAMDA Developments) λίγο πολύ όλοι την έχουμε ακουστά και πολλοί την έχουμε επισκεφτεί πολλάκις. Τα τελευταία 2 χρόνια έχει γίνει το hot spot της νότιας Αθήνας.
Κάποιες πανοραμικές εικόνες





Αυτό που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι ακριβώς δίπλα βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα και ομορφότερα πάρκα της Αττικής έκτασης 80 στρεμμάτων που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία από το google earth.



Μέχρι το 2006-7 ολόκληρη αυτή η έκταση (ιδιοκτησίας των ΕΤΑ κυρίως) ήταν μία μεγάλη έκταση με αρκετά δέντρα γεμάτη σκουπίδια και ξερά χόρτα, μέσα στην εγκατάλειψη. Τα μόνα σημεία που ήταν υποφερτά ήταν ο χώρος γύρω από το θερινό σινέ Φλοίσβος και ο πλακόστρωτος διάδρομος που οδηγούσε στην παραλία και λειτουργούσε μία καφετέρια.

Μετά από πολλούς αγώνες ο χώρος πέρασε στην ιδιοκτησία του δήμου Παλαιού Φαλήρου και ξεκίνησε η ανάπλαση του. Σε πρώτη φάση κατασκευάστηκε στην ανατολική πλευρά της έκτασης (ΚΟΚΚΙΝΟ πλαίσιο) ο μεγαλύτερος παιδότοπος στην Ελλάδα (εγκαίνια το 2008 - νομίζω ότι έγινε με χορηγία ιδιώτη) ενώ καθαρίστηκε και ο υπόλοιπος χώρος από τα σκουπίδια και τα χόρτα.
Σε δεύτερη φάση (που ολοκληρώθηκε μόλις πριν από 1 μήνα) ολοκληρώθηκε και η ανάπλαση του υπόλοιπου τμήματος (ΠΡΑΣΙΝΟ πλαίσιο) από τη Νομαρχία Αθηνών με την πλακόστρωση όλου του χώρου και την φύτευση 2500 επιπλέον δέντρων και θάμνων. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό.

Σημαντικό Tip: Αν δεν έχετε παιδιά μαζί σας, αποφύγετε να επισκεφτείτε το πάρκο απογευματινές ώρες. Τα πιτσιρίκια που μαζεύονται στο πάρκο υπερβαίνουν ένα τριψήφιο νούμερο και γίνεται ένας μικρός χαμός. Δεν προσφέρεται για ρομαντικές βόλτες το ηλιοβασίλεμα.

Ας περάσουμε τώρα σε φωτογραφίες
Η κεντρική είσοδος του πάρκου βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε στάση του τραμ.
Η εικόνα μπαίνοντας στο πάρκο



Στα αριστερά βρίσκεται ο χώρος του πρότυπου παιδότοπου που αποτελείται από 3 τμήματα, 2 "ανοιχτούς" παιδότοπους με πολλά υπαίθρια παιχνίδια και 1 κεντρικό στεγασμένο χώρο όπου υπάρχει mi ni luna park.
Ο ανατολικός παιδότοπος




To mini luna park


O δυτικός παιδότοπος




Η διαμόρφωση του χώρου γύρω από τον παιδότοπο




Περισσότερες
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00473.jpg
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00468.jpg
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00472.jpg
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00478.jpg

Στα δεξιά του κεντρικού διαδρόμου βρίσκεται το υπόλοιπο πάρκο με πυκνό πράσινο και τις πολλές νέες φυτεύσεις.

http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00495.jpg
http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00501.jpg

Μέσα σε αυτόν τον χώρο βρίσκονται διάσπαρτα και κάποια έργα τέχνης


http://i478.photobucket.com/albums/rr143/ariskop/athens/floisvos/DSC00466.jpg

Επίσης έχει κατασκευαστεί ένα ξύλινο σπιτάκι που φιλοξενεί τους προσκόπους της περιοχής

ενώ στην άκρη του χώρου υπάρχει από παλιότερα το θερινό σινεμά.

Τέλος μία άποψη από την θάλασσα δίπλα στο πάρκο.

Στο σημείο αυτό δεν έχει γίνει καμία νέα ανάπλαση εκτός από τον καθαρισμό του τσιμεντένιου διαδρόμου, την συντήρηση του εξοπλισμού και την φύτευση μερικών δέντρων (αλμυρίκια) σε κάποια απόσταση όμως από τη θάλασσα. Ο λόγος που δεν γίνεται κάποια άλλη ανάπλαση είναι ότι το χειμώνα τα κύματα "βγάζουν" την θάλασσα αρκετά έξω και η όποια ανάπλαση θα ήταν πεταμένα λεφτά.

Μοναδική "παραφωνία" του χώρου είναι η συνεχής ύπαρξη της επιγραφής "επί δημαρχίας κ. Χατζιδάκη" σε πάρα πολλά σημεία του πάρκου. Ευτυχώς τις περισσότερες φορές γίνεται σε σχετικά καλαίσθητες ενημερωτικές πινακίδες. Τρανταχτή παραφωνία αυτή η πινακίδα στο μέσο του πάρκου ενώ την χειρότερη εντύπωση μου έκανε και αυτή η πινακίδα σε ένα σημείο εκτός πάρκου ανάμεσα στην μαρίνα και το Αβέρωφ που ο διαμορφωμένος χώρος δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα παρτέρι πλάτους 2 μέτρων και μήκους καμιά 20m.

On 20 Aug 2010, 01:01 am, aikinn wrote:
Πολύ καλή δουλειά, όντως. Αλλά επέτρεψέμου να πω για άλλη μία παραφωνία, πολύ μεγάλη κατά την γνώμη, και απόλυτα σύμφωνη με την νεοελληνική καγκουριά. Γιατί σην πρώτη φώτο μέσα στο πλακόστρωτο υπάρχει διγράμμηση για αυτοκίνητα? Αν δεν κάνω λάθος, ο πεζόδρομος αυτός είναι ακριβώς μπροστά από τις καφετέριες στην μαρίνα. Το 2007 ή 2008 που το είχα επισκευτεί το μέρος, δεν υπήρχαν αυτοκίνητα εκεί και άμα περνούσε κανείς, δημιουργούσε πολύ άσχημη εντύπωση. Τώρα πλέον θεωρείται και νόμιμο να περνάει κανείς μέσα από τον πεζόδρομο? Πολύ άσχημη αυτή η παρέμβαση. Κανονικά θα έπρεπε να βάλουν κολωνάκια να το κλείσουν όλο. Οχι να φτιάξουν δρόμο.

On 20 Aug 2010, 01:36 am, ariskop wrote:
Aikinn δεν έχεις δίκιο. Στο συγκεκριμένο τμήμα του πλακόστρωτου επιτρεπόταν πάντα η κίνηση των οχημάτων με μειωμένη ταχύτητα και αφού πρώτα είχες την κατάλληλη άδεια για αυτή την περιοχή που ανοίγει τις μπάρες στην αρχή του διαδρόμου. Μπορεί να μην το θυμάσαι γιατί αρχικά υπήρχαν μόνο οι αντίστοιχες πινακίδες, η διαγράμμιση μπήκε τώρα τελευταία για να είναι εμφανής στους πεζούς.

Δεν είναι το πλακόστρωτο μπροστά από τα κτίρια με τα cafe και τα εστιατόρια (αυτά φαίνονται στην 1η φώτο) αλλά το κεντρικό κτίριο της μαρίνας που είναι τα γραφεία της διοίκησης , γραφεία από διάφορες υπηρεσίες σχετικά με τα σκάφη (ενοικιάσεις -αγορές - καύσιμα κτλ.) όπως και ένα μικρό super market.

Μέσω αυτού του διαδρόμου γίνεται η πρόσβαση των οχημάτων στην κεντρική (και μεγαλύτερη) προβλήτα της μαρίνας που περιλαμβάνει και ένα αρκετά μεγάλο "ιδιωτικό" υπαίθριο parking περίπου 100 θέσεων για τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής.
Και μην ξεχνάμε το σημαντικότερο, μιλάμε για μία μαρίνα και όχι για ένα πάρκο.

Edit Βρήκα στο panoramio αυτή τη φωτογραφία που δείχνει το σημείο πριν την κίτρινη διαγράμμιση, που είναι εμφανής η πινακίδα για την κίνηση οχημάτων με μειωμένη ταχύτητα 10

On 20 Aug 2010, 01:56 am, aikinn wrote:
My fault... Νόμιζα ότι ήταν το πλακόστρωτο μπροστά από τις καφετέριες.

Το μέρος πάντως είναι πάρα πολύ όμορφο και αξίζει η επίσκεψη, ειδικότερα τώρα που φτιάχτηκε και το ενδιάμεσο παρκάκι. Μακάρι να γίνει κάτι παρόμοιο και στα κτίρια δίπλα από το Ταε-Κβο-Ντο. Ίσως άμα γίνει κάποια εμπορική αξιοποίηση του χώρου να δωθεί και το έναυσμα για αξιοποίηση ολόκληρης της έκτασης μέχρι το ΣΕΦ. Βέβαια σε όλα αυτά θα πρέπει να υπάρξει και συνεργασία με τους δήμους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές ζουν σε έναν δικό τους πλανήτη όπου τα θέλουν όλα δικά τους, χωρίς όμως να μπορούν να παραστούν κατάλληλοι για μεγάλα έργα. Δεν ξέρω αν είμαι λάθος, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση ολόκληρη αυτή η έκταση να μπορεί να ματαμορφωθεί αν πάει 100% στα χέρια του δήμου. Καλές οι μελέτες και οι μακέτες που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς, αλλά τα λεφτά υπάρχουν? Διότι άλλο να αναμορφώνεις ένα ήδη υπάρχον πάρκο, φτιάχνοντας διαδρόμους και φυτεύοντας δέντρα, και άλλο να φτιάχνεις πάρκο σε μία τεράστια χωμάτινη επιφάνεια.

On 20 Aug 2010, 09:39 am, Cpt. Haddock wrote:
100% στα χέρια ποιανού Δήμου;

Ειναι 3 ή 4 στην περιοχή που ενδιαφέρονται...Φαντάζομαι ξέρεις την παροιμία με τους κοκκόρους και το ξημέρωμα... Confused
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Alius
Full Member
Full Member


Joined: 07 Jun 2008
Posts: 269
Location: Athens

PostPosted: Sat Aug 21, 2010 3:59 pm    Post subject: Reply with quote

Σωστά... Πειραιάς, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Φάληρο. Αυτοί είναι οι δήμοι. Ωστόσο είναι αρκετά μπλεγμένο το ποιος παίρνει τις αποφάσεις. Γιατί για την παραλία του Μοσχάτου π.χ. (που είναι και το μόνο κομμάτι που δεν έχει απολύτως τίποτα (η τεράστια χωμάτινη επιφάνεια) ο Δήμος κυκλοφόρησε πέρισυ τις μακέτες από την πρόταση - μελέτη των Ολυμπιακών Ακινήτων. Και το ότι επικοινώνησε τη μελέτη των Ολυμπιακών Ακινήτων δείχνει πως υπάρχει κάποια σύμπνοια από τους εμπλεκόμενους φορείς (δεν ξέρω αν υπάρχει και κάποιος ακόμη). Σε κάθε περίπτωση θεωρώ πως απαιτούνται συντονισμένες ενέργειες γιατί αυτή είναι μια καλή ευκαιρία αξιοποίησης ενός τμήματος του παραλιακού μετώπου. Και, εν πάση περιπτώσει, το κομμάτι ΣΕΦ - Φλοίσβος θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ενιαίος χώρος, με τους δήμους να αναλαμβάνουν το ρόλο που τους αναλογεί.

Πάντως, όπως έχω ξαναγράψει, ειδικά ο Δήμος Μοσχάτου έχει και στο παρελθόν φτιάξει μεγάλο πάρκο από το πουθενά στην πόλη. Βεβαίως άλλες εποχές, άλλες δυνατότητες. Αλλά τουλάχιστον υπάρχει "πρότερος έντιμος βίος"...
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Sun Aug 22, 2010 1:59 am    Post subject: Reply with quote

Alius wrote:
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ πως απαιτούνται συντονισμένες ενέργειες γιατί αυτή είναι μια καλή ευκαιρία αξιοποίησης ενός τμήματος του παραλιακού μετώπου. Και, εν πάση περιπτώσει, το κομμάτι ΣΕΦ - Φλοίσβος θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ενιαίος χώρος, με τους δήμους να αναλαμβάνουν το ρόλο που τους αναλογεί.


Δυστυχώς δεν βλέπω φως στο τούνελ, πολύ απλά διότι όπως είπωθηκε και παραπάνω, όπου λαλούν πολλά κοκκοράκια, τότε μας τρώει το σκοτάδι. Δυστυχώς χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία με τον Καλλικράτη, να γίνει η Αθήνα μία μητρόπολη, ώστε να μπορούν τέτοια ζητήματα να λύνονται πιο άμεσα. Άντε να δούμε για πόσα χρόνια θα το λιβανίζουμε. Διότι, για να γελάσουμε και με τα χάλια μας, άν ποτέ γίνει το ενιαίο πάρκο, σίγουρα θα δούμε φαινόμενα με αυτά στους δρόμους. Εκεί που θα προχωράς στο μονοπάτι, ξαφνικά θα αλλάζει το πλακόστρωτο διότι θα μπαίνεις σε άλλο δήμο. Και άσε που στο ένα κομμάτι θα βλέπεις πράσινο γκαζόν, και στο άλλο σκουπίδια και τσιγάρα.
Back to top
View user's profile Send private message
Dimiskour
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004
Posts: 1189
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Aug 24, 2010 1:22 pm    Post subject: Reply with quote

Τυχαία διάβασα ένα παλιό άρθρο της Καθημερινής για το εκπληκτικό πάρκο του Βελιγραδίου Ada Ciganlija, έκτασης 8000 στρεμμάτων, το οποίο με έκανε να ζηλέψω όσο δεν παίρνει.

Επρόκειτο για ένα νησάκι στο ποταμό Sava που το μετατρέψαν σε χερσόνησο με τη κατασκευή φραγμάτων: Αποτέλεσμα τούτου ήταν να δημιουργηθεί μια τεχνητή λίμνη 4,2 χλμ μήκος και 200 μέτρων πλάτος (και όλα αυτά το 1967).



Ένα μεγάλο μέρος της όχθης μετατράπηκε σε πλαζ (η μεγαλύτερη τεχνητή πλαζ της Ευρώπης) η οποία γεμίζει από κόσμο:

http://www.mojdunav.com/?q=system/files/images/04BGAda.jpg

Το πάρκο το επισκέπτονται το καλοκαίρι 100.000 κόσμος καθημερινά και 300.000 το σαββατοκύριακο. Έχει 50 γήπεδα, ψηλά δέντρα, λίμνη για ψάρεμα και άλλα πολλά:

http://www.srpskacafe.com/files.php?file=ada_ciganlija_628233455.jpg


Για περισσότερες πληροφορίες:

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathcommon_1_13/08/2005_1284382

Και εμείς ακόμα δεν ξέρουμε τι να κάνουμε τις εκτάσεις σε Ελληνικό και Γουδί Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Mon Sep 20, 2010 9:06 am    Post subject: Reply with quote

Δημοσίευμα σήμερα στα ΝΕΑ σχετικά με το πολιτιστικό κέντρο του ιδρύματος Νιάρχου στο Δέλτα.

Μας ενημερώνει ότι οι μελέτες και τα σχέδια προχωράνε κανονικά και εντός χρονοδιαγράμματος και οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν το 2011 με παράδοση του χώρου το 2015 (ημερομηνίες που είχαν ανακοινωθεί από το 2009 όταν και ψηφίστηκε η σχετική σύμβαση από την Βουλή).

Επίσης αναφέρει και κάποιες κατασκευαστικές λεπτομέρειες που σε συνδυασμό με κάποιες εικόνες που έχουμε παλιότερα δει και με τα κάποια σχέδια που υπάρχουν στο site του renzo piano και στο site του ιδρύματος μας δίνουν μια εικόνα για το πως θα είναι ο χώρος σε 4 χρόνια.

-Δεν θα είναι επίπεδος όπως σήμερα αλλά όλος ο χώρος (και το παρκο μαζί) θα έχει μία ήπια ανοδική κλίση προς τα νοτιοανατολικά (στην κορυφή θα έχει ύψος 32 μέτρα).
- Σημαντικό τμήμα των κτιριακών εγκαταστάσεων θα είναι ουσιαστικά υπόσκαφο (στην τελική διαμόρφωση όχι στο σημερινό επίπεδο) και η πράσινη οροφή τους (αγαπημένη τεχνική του piano και σε άλλα του έργα) θα είναι η συνέχεια του υπόλοιπου πάρκου-λόφου. Από το περίγραμμα του λόφου (όπως θα τον βλέπουμε από την Καλλιθέα) θα ξεπροβάλλουν μόνο οι τελευταίοι όροφοι των κτιρίων (που θα έχουν απίστευτη θέα τόσο στη θάλασσα όσο και στην Ακρόπολη) και το μεταλλικό στέγαστρο.
-Παράλληλα με την εσπλενάδα ο λόφος αυτός θα κόβεται απότομα κάθετα και θα φαίνεται η γυάλινη επένδυση ολόκληρου του κτιρίου, θα υπάρχει μια σημαντική εσοχή που θα είναι η είσοδος του κτιρίου και θα χωρίζει τα 2 διακριτά του μέρη (λυρική - βιβλιοθήκη)
-Ανάμεσα στην εσπλενάδα και την κάθετη γυάλινη τομή του κτιρίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο κανάλι νερού.
-Από την πλευρά της παραλιακής και μέχρι το "όριο" του λόφου θα φαίνεται ένας τεράστιος τοίχος και στην κορυφή του θα υπάρχουν οι τελευταίοι όροφοι του κτιρίου και το μεταλλικό στέγαστρο.

Χοντρικά ας σκεφτούμε ότι έχουμε έναν χαμηλό λόφο που τον κόβουμε σταυρωτά στα τέσσερα και πετάμε τα 3 κομμάτια.
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Παρ' ότι είμαι υπέρ της αξιοποίησης του παλιού αεροδρομίου με διάφορες χρήσεις και όχι μόνο πράσινο , δεν μπορώ παρά να στηλιτεύσω άλλη μιά φορά την ξεφτίλα των πολιτικών , που όταν είναι στην αντιπολίτευση , μιλάνε γιά πάρκο και όταν είναι στην κυβέρνηση μιλάνε πιά γιά λογικότερες λύσεις . Ετσι ενώ οι του Κατάρ ήταν καταρ-αμένοι ότνα ενδιαφερόντουσαν γιά την ΟΑ , τώρα είναι ευλογημένοι .
Μαζί τα φάγαμε άλλωστε .
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 11:13 am    Post subject: Reply with quote

Ε ναι ρε... ο Σουφλιάς ήταν μεγάλος αλήτης που ήθελε να δώσει χίλια στρέμματα για ήπια δόμιση στα άκρα του πάρκου. Τώρα που θα χτιστούν ξενοδοχεία και καζίνο μέσα στη μέση, και θα διατηρήσουν και τον αεροδιάδρομο για να προσγειώνονται οι σεϊχηδες, όλα γίνονται με πρόγραμμα, και όραμα.
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Fri Sep 24, 2010 11:24 am    Post subject: Reply with quote

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4595654

από τα σημερινα ΤΑ ΝΕΑ, μαθαίνουμε κάτι παραπάνω για το τι σχεδιάζουν οι Καραριανοί στο Ελληνικό.
Μακάρι να βγάλουν άκρη και να προχωρίσει το πράγμα. Θα αλλάξει την εικόνα της Αθήνας αλλά και της χώρας. είναι ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να ξεφύγουμε από την χρόνια μιζέρια του νυχτερινού παραλιακού κέντρου - παράγκα.
Η Αθήνα θα γίνει τουριστικός προορισμός υψηλότατου επιπέδου.
Και αυτοί που στρέφονται κατά του Καζίνο, ας σκεφτούν ότι ήδη υπάρχει Καζίνο στην Αττική, στο οποίο πάνε μονο Ελληνες ενώ το σχεδιαζόμενο απευθύνεται κυρίως σε επισκέπτες λεφτάδες. Κακό....ναι, αλλά θα μας αφήσει λεφτά. Και τα τεράστεια πάρκα που θα γίνουν χρειάζονται λεφτά για να συντηρούνται, για να μη γίνουν όπως το πάρκο στο Ιλιον.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Fri Sep 24, 2010 1:01 pm    Post subject: Reply with quote

Και βεβαια αφου αναφερω οτι εχω αποσταστασιοποιηθει απο τα κομματα, για να μην παρεξηγηθω, ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ, πριν ακομα στεγνωσουν τα μελανια των δημοσιογραφων για το αρθρο και πριν τους προλαβει κανα αλλο κομμα και παρει τη δοξα, εσπευσε να δηλωσει την αντιθεση του σε οποιαδηποτε συμφωνια και αξιοποιηση απο τους Αραβες για το Ελληνικο. Προφανως προτιμουν την τωρινη κατασταση οπου τα παντα αραχνιαζουν, σκουριαζουν και χορταριαζουν. Κυνηγι μαγισσων σε ολα τα μεγαλα projects που συζητηθηκαν σε αυτη την κακοριζικη χωρα μεχρι να δουμε ποτε θα αποφασισουμε να τους κυνηγησουμε εμεις.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Fri Sep 24, 2010 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Φαίνεται ότι η κοινή λογική επικρατεί σιγά σιγά σε αυτή τη χώρα. Δυστυχώς έπρεπε να φτάσουμε 1 βήμα πριν (ή μήπως 1 βήμα μετά???) την χρεωκοπία...

Η αξιοποίηση του Ελληνικού μεσώ ιδιωτικών επενδύσεων έχει πολύ δρόμο μπροστά της (χρόνια ολόκληρα, δεν γίνονται τόσο γρήγορα τέτοιες επενδύσεις ακόμα και το θέλουν όλοι) αλλά και μόνο που άνοιξε η κουβέντα καλό είναι. Ακόμα υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να αποσαφηνιστούν (η έκταση της αξιοποίησης, τα ανταλλάγματα για την υπόλοιπη Αθήνα κτλ.)

Πάντως για να λέμε την αλήθεια η δημοσίευση αυτής της πρότασης είναι ο "λαγός" για να μετρήσουν αντιδράσεις τις κοινής γνώμης. Η απόφαση έχει παρθεί από την κυβέρνηση εδώ και καιρό (μας το είχε πει παλιότερα ξεκάθαρα η κ. Μπιρμπίλη και ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ κ.Πολύζος) και έχει ήδη παραγγελθεί μελέτη στο Ασεμπίγιο. Στο Μνημόνιο με το Κατάρ δεν υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στο Ελληνικό αλλά σε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις.
Η λογική λέει ότι με βάση την μελέτη Ασεμπίγιο (που θα κινείται ακριβώς σε αυτή τη κατεύθυνση) θα γίνει διαγωνισμός, στον οποίο θα συμμετέχουν οι επενδυτές από το Κατάρ οι οποίοι έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για αυτή την επένδυση. Δεν γίνεται να μην γίνει διεθνής διαγωνισμός.

Σημείωση 1: Οι αντιδράσεις από τα ΜΜΕ ("καθεστωτικά" ή ανεξάρτητη αρθρογραφία) και από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι σχετικά θετικές.
Σημείωση 2: Η σιωπηρή κοινή γνώμη φαίνεται να ξυπνά.
Σημείωση 3: Τι είναι καλύτερο 1000 στρέμματα μονοκατοικίες ή μεγάλης κλίμακας κτίρια (ξενοδοχεία, μαρίνες, καζίνο κτλ.) στην ίδια έκταση?
Σημείωση 4: Θεωρώ αυτονόητο ότι τα νέα κτίρια (όταν και αν είναι έτοιμα στο μακρινό μέλλον) θα είναι πάνω από 27 μέτρα!!!! Όσο και αν με απωθεί η ιδέα ενός ουρανοξύστη μέσα στην Αθήνα τόσο με εξιτάρει η προοπτική ενός 50+όροφου κτιρίου στο Ελληνικό (και ένα μικρότερο στη Δραπετσώνα μην ξεχνιόμαστε...)
Back to top
View user's profile Send private message
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν ξέρω αν είναι καλύτερο να έχουμε 1.000 στρέμματα τεράστιων κτηρίων αντί 1.000 στρέμματα χαμηλών κατοικιών ή κτιρίων γραφείων (όπως καταλαβαίνεις άλλη επιβάρυσνη για το περιβάλλον έχει το ένα κι άλλο το άλλο) αλλά αν είναι να ξεπουλάμε την χώρα για τα πετροδολάρια...Καλύτερα να αρχίσουμε να πουλάμε κανα νησάκι. Τόσα έχουμε. Εκτάσεις όμως σαν το Ελληνικό, όχι και πολλές.
Άρθρο στο greek archtiects.


Last edited by PAVEL_13 on Tue Sep 28, 2010 12:51 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.greekarchitects.gr/gr/αρχιτεκτονικες-ματιες/μητροπολιτικό-πάρκο-ελληνικού-καλώς-ήρθε-το-πετροδολάριο-id3419

κάντε copy paste όλο αυτό γιατί όταν το βάζω μέσα σε [URL] κάτι γίνεται και σβήνεται όλο το ποστ.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Απορία αφελους: Τις δεκαετίες που εξευτελίζόταν καθε εννοια αρχιτεκτονικής και πολεοδομιας στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πολεις, που ήταν οι "greekarchitekts" ?
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

Έχουμε πολλούς του χώρου εδώ και μπορούν να μας το διευκρινήσουν. Χωρίς να είμαι σίγουρος, και με μεγάλη πιθανότητα να κάνω 100% λάθος, νομίζω ότι η κατάσταση των ελληνικών πόλεων, οφείλεται στο υβρίδιο πολιτικός μηχανικός/αρχιτέκτονας. Έχω την εντύπωση ότι οι ελληνικές πόλεις έχουν χτιστεί από πολιτικούς μηχανικούς και όχι από καθαρόαιμους αρχιτέκτονες. Μια διευκρίνηση θα ήταν πολύ χρήσιμη...
Back to top
View user's profile Send private message
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 2:53 pm    Post subject: Reply with quote

Είναι μια τεράστια κουβέντα που σε ένα απλό ποστ δεν μπορεί να αναλυθεί. Έχουν γραφτεί ερευνητικές και ερευνητικές εργασίες για αυτό το ζήτημα. Σε γενικές γραμμές πρέπει να έχετε ακουστά για την "απαξιωση" των αρχιτεκτόνων που δεν οφείλεται σε άσχημο έργο (βλέπε τις πολυκατοικίες του '60) αλλά μάλλον στην δυνατότητα των πολιτικών μηχανικών να εκπονούν αρχιτεκτονικές μελέτες(ελληνική πατέντα)
Όσο για το greek architects, δεν έχω καμμία διάθεση να το υπερασπιστώ.
Το άθρο που ποσταρα είναι του επίκουρου καθηγητή του ΕΜΠ Νίκου Μπελαβίλα. Δεν ξερω αν τον γνωρίζετε(δεν έχει και πολλή σημασία), αλλά βρίσκω τα γραφόμενά του πολύ σωστά.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
villsugar
Full Member
Full Member


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 231
Location: London

PostPosted: Tue Sep 28, 2010 3:23 pm    Post subject: Reply with quote

Χωρίς πολλές λεπτομέρειες

Η αστική πραγματικότητα διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο μέσω τις πολιτικής γης που καθορίζει το είδος και την ένταση των χρήσεων. Η υφή και η μορφολογία παιζουν πολύ μικρότερο ρόλο στο πως βιώνουμε την πόλη.

Για το χαμηλό αισθητικό επίπεδο του κτισμένου χώρου στην Ελλάδα φταίνε πολλά: το μικροιδιοκτησιακό καθεστώς γης που επιτρέπει στον καθένα να χτίσει στο οικόπεδο του το σπίτι του όπως το φαντάζεται, τα επαγγελματικά δικαιώματα των κάθε λογής μηχανικών, η απουσία μητρώου και ελέγχου κατασκευαστών (!!!), η έλλειψη ενδιαφέροντος για τον δημόσιο χώρο (κυρίως το '60, '70 και '80) και πολλά αλλά.

Αλλά τα όποια μεγάλα προβλήματα των ελληνικών πόλεων εντοπίζονται στο πως η πολιτεία χειρίστηκε κ χειρίζεται τα θέματα γης: χρήσεις - ιδιαίτερα κατοικία, αποδόσεις σε δημόσια χρήση, κάρπωση υπεραξιών κτλ.

Η σημερινή κατάσταση στο Ελληνικό ειναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως εξελίσσονται τα πράγματα... καθυστερήσεις, παλινωδίες και παντελής έλλειψη σχεδιασμού.

Τα ρυθμιστικά έχουν πεθάνει, αλλά κατευθύντηριες πολιτικές δεν πάυουν να ειναι απαραίτητες... αν είναι να γίνει κάτι.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr