stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Δορυφόροι - Διαστημικά Προγράμματα - Τεχνολογία
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Squirrel
Junior Member
Junior Member


Joined: 19 Apr 2008
Posts: 197
Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

Losada7 δεν λες τίποτα...Μάλιστα στην εργασία μου που κάνω με θέμα πάνω στο φαινόμενο της Αστικής Θερμικής Νησίδας (Urban Heat Islands-σ.σ. πιο κάτω) στην Αθήνα, και με τις πρόσφατες πυρκαγιές αλλάζουν όλα τα δεδομένα, νεες δορυφορικές εικόνες και νεοι χάρτες...νέοι υπολογισμοί...Πικρή ιστορία... Crying or Very sad

Ως Α.Θ.Ν. ορίζονται οι θερμοκρασιακές διαφορές που συναντώνται σε αστικές και περιαστικές περιοχές καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι αστικές και ημιαστικές περιοχές λόγω της μεγαλύτερης ενεργειακής χρήσης (αυτοκίνητα, κλιματιστικά ) χαρακτηρίζονται από υψηλότερες θερμοκρασίες σε σχέση με τις γειτονικές τους αγροτικές – υπαίθριες περιοχές. Συγκεκριμένα η μέση ετήσια θερμοκρασία του αέρα μιας πόλης με 1 εκ. κατοίκους ή και περισσότερους μπορεί να είναι υψηλότερη κατά 1 έως 3ο C από τη θερμοκρασία μακριά από την πόλη και κατά τη διάρκεια μιας ανέφελης και χωρίς άνεμο νύχτας η διαφορά από τα περίχωρά της μπορεί να φτάσει τους 12° C.

Και η απώλεια των δασών της Αττικής θα κάνει την πόλη ανυπόφορη το καλοκαίρι...


Last edited by Squirrel on Sat Aug 29, 2009 9:15 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 7:30 pm    Post subject: Reply with quote

Ένας απ' τους επιφανέστερους Έλληνες που διαπρέπουν στην ΝΑΣΑ, είναι ο δρ. Σταμάτης Κριμιζής.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9A%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%B9%CE%B6%CE%AE%CF%82
Μια ωραία (κατ΄εμέ) παρουσίασή του στο youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=kNG7V7evfNo
Ο κ.Κριμιζής, πέραν της μεγάλης συνεισφοράς του στην διαστημική εξερεύνηση, είναι ο πατέρας του προγραμμάτος "Faster - Better - Cheaper".
Θα αναφερθούμε σε κάποια φάση αναλυτικότερα στο εν λόγω πρόγραμμα.
Έχει δώσει κάμποσες συνεντεύξεις σε ελληνικά ΜΜΕ, αν googl-ίσετε θα βρείτε κάποιες...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 10:03 pm    Post subject: Reply with quote

η nasa αρχιζει να ειναι ξεπερασμενη πια..και αλλωστε ειναι μια ξενη υπηρεσια..

ενω στην esa υπαρχουν πολλοι ελληνες και ειναι η δικια μας ευρωπαικη υπηρεσια..και οχι στρατιωτικη και ακρως απορρητη -και λοιπες βλακειες- σαν της διαστημικη υπηρεσια της νασα..


http://constadine.livepage.gr/forum/224/686


Quote:
H Eυρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία ESA χρηματοδοτεί Έλληνα μηχανικό για σύστημα πλοήγησης νέας γενιάς

* 0
* 1
* 2
* 3
* 4
* 5

0.00 (0)

Δημιουργία θέματοςΔημιουργία θέματος | Για την λίστα
Δημοσιεύτηκε από Κείμενο

constadine Για αποστολή μηνύματος
H Eυρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία ESA χρηματοδοτεί Έλληνα μηχανικό για σύστημα πλοήγησης νέας γενιάς
952 μέρες πριν 20.01.2007 20:12:11 Παράθεση Έκθεση spam

«Πριν από μερικές ημέρες προσπαθούσαμε να δώσουμε οδηγίες στην Πυροσβεστική για να φθάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπου είχε γίνει ατύχημα. Οι οδηγίες ήταν περίπου "περάστε το τάδε σπίτι και μετά την τελευταία συστάδα δένδρων, στα τόσα μέτρα στρίψτε...". Αν το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με το σύστημα GPS που σχεδιάζουμε, τα σωστικά συνεργεία θα το προσέγγιζαν πολύ εύκολα και γρηγορότερα, ή μπορεί να μην είχε καν συμβεί το ατύχημα».

Το GPS νέας γενιάς δημιουργείται στον Κατσικά, ένα χωριό λίγο έξω από τα Γιάννινα. Χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την ESA - την European Space Agency, που είναι η αντίστοιχη της αμερικανικής NASA ευρωπαϊκή υπηρεσία. Η ESA έκανε σχετικό διαγωνισμό για τη δημιουργία αυτών των συστημάτων και νικήτρια αναδείχθηκε η εταιρεία του Έλληνα μηχανικού. Το 2002 ο κ. Βαρτζιώτης είχε δημιουργήσει το αυτοκίνητο Aletis, το πρώτο ελληνικό όχημα, για λογαριασμό της ΕΛΒΟ. Αξιοποιώντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά και την προηγούμενη εργασιακή του εμπειρία από συνεργασία με γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφερε να αναλάβει το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας.

«Μελανά σημεία»

Η ανάγκη για τη δημιουργία αυτού του σύνθετου συστήματος αρωγής προς τους οδηγούς προέκυψε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας e-Safety, που εγκαινιάστηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως έχει διαπιστωθεί, ένας βασικός λόγος πρόκλησης ατυχήματος είναι η ύπαρξη «μελανών σημείων» στο οδικό δίκτυο. Συχνό παράδειγμα, ο συνδυασμός κακής ορατότητας σε διασταύρωση επαρχιακού δρόμου και μειωμένης πρόσφυσης λόγω καιρικών συνθηκών ή και ποιότητας οδοστρώματος, κάτι που αυξάνει την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.

Η νέα γενιά ψηφιακών χαρτών αποβλέπει στην ελαχιστοποίηση αυτού του κινδύνου. Στον Κατσικά θα δημιουργηθεί ένα όχημα - πρότυπο, ώστε στη συνέχεια οι αυτοκινητοβιομηχανίες να το χρησιμοποιήσουν ως μοντέλο και να το προσαρμόσουν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δικών τους μοντέλων. Για τη δημιουργία των εμπλουτισμένων οδικών χαρτών, το όχημα - πρότυπο θα αξιοποιεί το Ευρωπαϊκό Σύστημα Δορυφορικής Πλοήγησης GALILEO, συνδυάζοντάς το με τα υπάρχοντα GPS καθώς και με προηγμένο δίκτυο αισθητήρων εδάφους.

«Εδώ δουλεύουμε απομονωμένοι από το στρες»

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ της εταιρείας ΝΙΚΙ του Δημήτρη Βαρτζιώτη παραπέμπει στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των γερμανικών πόλεων και δείχνει παράταιρο στον Κατσικά Ιωαννίνων. «Κατάγομαι από εδώ, ήθελα οι κόρες μου να μεγαλώσουν στην Ελλάδα και παρά το γεγονός ότι η σύζυγός μου είναι Γερμανίδα και εγώ μοιράζομαι τον χρόνο μου ανάμεσα στα Γιάννινα και τη Στουτγάρδη, εδώ δουλεύουμε απομονωμένοι από το στρες. Η τεχνολογία των επικοινωνιών μάς επιτρέπει να ακούμε τον διαρκή παλμό της Γερμανίας και εγώ μπορώ να ζω στα Γιάννινα, που τα αγαπώ», λέει.

Ο κ. Βαρτζιώτης, 52 χρόνων, σπούδασε πολιτικός μηχανικός και στη συνέχεια αεροδιαστημική μηχανική στη Στουτγάρδη. Άρχισε την καριέρα του στην ΙΒΜ. «Με πήραν μαζί με άλλους 29, ανάμεσα σε 5.000 υποψηφίους», θυμάται. «Έμεινα τρία χρόνια στην ΙΒΜ και μπορώ να πω ότι εξελίχθηκα καλά. Στη συνέχεια όμως, μαζί με μια μικρή ομάδα συναδέλφων φτιάξαμε δική μας εταιρεία υψηλής τεχνολογίας». Αυτή η εταιρεία - που δημιουργήθηκε το 1986 - περιλαμβάνεται σήμερα στις 17 κορυφαίες γερμανικές εταιρείες στον συγκεκριμένο τομέα. Η εταιρεία που έχει έδρα τον Κατσικά Ιωαννίνων δημιουργήθηκε το 1990 και από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας αξιολογήθηκε ως εταιρεία Βιομηχανικής Πληροφορικής.


Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 6:15 pm    Post subject: Reply with quote

Agg3los, αυτά που έγραψες για την NASA δεν πρόκειται να τα σχολιάσω γιατί ο καθείς δικαιούται να έχει άποψη.
Το θέμα είναι να τεκμηριώνεται απ' τα facts που στην προκειμένη περίπτωση άλλα λένε.

Δείτε αυτά:
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1050995&lngDtrID=252
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1043132
Αναρωτιέμαι ποιές ήταν οι αμοιβές της επιτροπής που κατέληξε σε αυτά τα συμπεράσματα, καθώς όλοι γνωρίζαμε ότι τα "μπικικίνια" δεν επαρκούν.
Η παράταση ζωής του διαστημικού λεωφορείου ήταν αναμενόμενη.
Το πρόβλημα της ΝΑΣΑ είναι ότι το σύστημα του διαστημικού λεωφορείου απορροφά μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού της, και επιθυμεί να το ξεφορτωθεί χωρίς να έχει όμως αξιόλογη εναλλακτική πρόταση (οι θαλαμίσκοι στυλ Orion δεν μπορούν να θέσουν σε τροχιά φορτία...)

Επίσης αμφισβητείται η ανάγκη επιστροφής στην Σελήνη, κάτι προφανές και διατυπωμένο από πολλούς που προηγήθηκαν (ξέρουμε σχεδόν τα πάντα για τον τεχνητό μας δορυφόρο).
Προσωπικά πιστεύω ότι ο επόμενος στόχος πρέπει να είναι ο Άρης, no more-no less...

Δείτε εδώ πως φαίνεται ο πλανήτης μας απ' τον Άρη σε αυτή την φωτογραφία του οχήματος Spirit:
http://z.about.com/d/space/1/0/J/7/1/Mars_to_Earth.jpg
Την συγκεκριμένη χρονική στιγμή απείχαμε απ' τον Άρη 250 εκατ. χιλιόμετρα...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 8:48 pm    Post subject: Reply with quote

μα αυτα ακριβως τα γεγονοτα που δειχνεις και παρακολουθω και εγω δειχνουν οτι η νασα δεν εχει λεφτα για να συνεχισει να ειναι διαστημικος ηγετης...

παρακμη και καταπτωση..δεν μπορουν ουτε καν να επαναλαβουν αυτα που κανανε παλαιοτερα...

το μελλον του κοσμου ειναι στην ευρωπη πλεον...

και αν δεν μπορεις να πας στο φεγγαρι ειναι ανεκδοτο να πας στον αρη...και αν γινει αποστολη για αρη θα ειναι διεθνης ,αρα οχι αμερικανικη με την εννοια του απολλο..

δεν ειναι παρακμη και για γελια που το διαφημισμενο orion ΑΝ φτιαχτει τελικα θα το ριχνουν στη θαλασσα.οπως 40-50 χρονια πριν?ενω οι το 60 χρονων σογιουζ προσγειωνεται,και η επομενη καψουλα που σχεδιαζουν οι ρωσσοι θα προσγειωνεται μονο με ρουκετες χωρις καν αλεξιπτωτο?

τι μεγαλυτερη ξεφτιλα και παραιτηση απο το να μαζευεις την καψουλα απο τη θαλασσα,αρα να σαπιζει απο τα νερα και να μην ειναι στην πραγματικοτητα επαναχρησιμοποιησημη...


παρε τα ματια σου απο την αμερικη φιλε...η κυριαρχια της τελειωσε...το μελλον δεν ειναι εκει πια...και πολλοι οι υπουργοι και οι ειδικοι στην ευρωπη και την αμερικη το αναγνωριζουν πια...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 9:18 pm    Post subject: Reply with quote

Στα περί γεωπολιτικής διαφωνώ καθέτως, αλλά θα σεβαστώ την έκκληση του admin να μην βγούμε (ξανά) off-topic.
Εκεί που συμφωνώ:
Agg3los wrote:
και αν δεν μπορεις να πας στο φεγγαρι ειναι ανεκδοτο να πας στον αρη...και αν γινει αποστολη για αρη θα ειναι διεθνης ,αρα οχι αμερικανικη με την εννοια του απολλο..

Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Όσοι προβλέπουν αποστολή στον Άρη, την παρουσιάζουν ως διεθνές εγχείρημα. Είχε βγει μια καναδική τηλεταινία το 2007 με τον τίτλο "Race to Mars", που έδειχνε ότι αναχωρούν απ' την Γη δύο αποστολές, μια διεθνής και μια κινεζική (προφητική? Θα δούμε...)
Agg3los wrote:
δεν ειναι παρακμη και για γελια που το διαφημισμενο orion ΑΝ φτιαχτει τελικα θα το ριχνουν στη θαλασσα.οπως 40-50 χρονια πριν?ενω οι το 60 χρονων σογιουζ προσγειωνεται,και η επομενη καψουλα που σχεδιαζουν οι ρωσσοι θα προσγειωνεται μονο με ρουκετες χωρις καν αλεξιπτωτο?

Για μένα είναι παρακμή και απογοητεύτηκα όταν είδα την κάψουλα.
Για γέλια δεν είναι, γιατί απλούστατα φαίνεται ότι δεν υπάρχουν κονδύλια για κάτι μεγαλύτερο (και ακριβότερο)...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 12:15 pm    Post subject: Reply with quote



http://www.russianspaceweb.com/index.html

Quote:
NASA troubles, silver lining for Russia

Published: 2009 Sept. 9

A decade and a half after partners in the International Space Station, ISS, project reached a deal bringing Russia onboard, the history might be repeating itself, as financial problems push NASA back toward its old foreign partners.

The economic need for international cooperation in manned space flight will likely be the most important conclusion of the review conducted by a special panel appointed by US president Barack Obama. Known as Augustin panel after its chairman, the group released a summary report on its findings Tuesday. Although the release and following media reaction focused largely on “American-only” solutions to current NASA budgetary problems, it become the first US government document in half a decade, opening door to foreign partners for the meaningful participation in the future US manned space flight. “If international partners are actively engaged, including on the “critical path” to success, there could be substantial benefits to foreign relations, and more resources overall could become available (for achieving the goals of the US manned space flight),” the report said in the summary of its key findings.

This statement, buried at the end of the document, essentially reversed five years of American policy of excluding international partners from providing any key elements of NASA’s strategy for the return to the Moon, such as launch vehicles, transport spacecraft or lunar landers. [b]When in 2004, the Bush administration initiated the Constellation program, it hoped to use NASA-only funds from retiring the Space Shuttle and withdrawal from the ISS project to pay for ambitious goals of building a permanent base on the Moon and even mounting human expeditions to Mars. That is until it became clear the scheme was not feasible, as this web site predicted in the midst of all the enthusiasm immediately following the public unveiling of the Constellation program.[/b]

As in 1993, the Augustin panel again cited “benefits to foreign relations” as the first reason for possible cooperation, while, in reality, money remains the one and overwhelming force driving US toward cooperation. In 1993, modestly priced Russian modules and transport spacecraft could essentially bail out NASA’s bankrupt Space Station Freedom, however a newly elected Clinton administration had a hard time selling such arrangement to Republicans in Congress and flag-waving Americans. As a result, economic reasons for Russian-American cooperation in space were masqueraded with self-congratulating “Marshall plan in space” supposedly aimed to prevent unemployed Russian rocket scientists from seeking jobs in Iran. The American press then dutifully advertised this secondary, but politically smooth explanation as the main reason for the Russian involvement in the ISS. However, the same way economic problems of the 1990s trumped American nationalism and forced the US to accept Russians into a “critical path” of the ISS program, NASA might again have no choice but to ask international partners to help it to reach for the Moon and beyond.

Conveniently, Russia just unveiled its own ambitious plans to send humans to Mars and even farther, which it said it could not implement without foreign involvement. In addition, unlike NASA’s current vision, Russia saw the ISS and its possible successor as essential for any future deep-space exploration. The Augustin panel agreed, stating “…the return on investment to both the United States and our international partners would be significantly enhanced by an extension of ISS life (beyond 2015).” Russian and European officials likely breathed a sign of relief, since both -- next-generation Russian spacecraft and prospective European transport vehicle -- would need the station, as at least an initial destination in space.



η εποχη του απολλο τελειωσε..η αμερικη δεν μπορει πια να παει μονη της στο φεγγαρι..και να φτιαξει βαση εννοειται..

εδω ειναι τα αρθρα για τις τελευταιες αποφασεις της νασα ...
http://www.nasawatch.com/archives/2009/09/reaction_to_aug.html


http://www.chron.com/disp/story.mpl/space/6608858.html
Quote:
“Unless the president is willing to invest an extra $3 billion a year, America will surrender the global leadership in science and technology it derives from space exploration,” said Sen. Bill Nelson, D-Fla., who flew on the space shuttle. “He needs to act boldly, like President Kennedy did before him.”


η εκτοξευση του htv του ρομποτικου οχηματος των ιαπωνων προς τον διαστημικο σταθμο...
http://www.youtube.com/watch?v=2yAVn39NKL8
http://www.youtube.com/watch?v=H9fhz_HhZSc

και εδω ειναι το ευρωπαικο σχεδιο της esa για τη σεληνη...
http://esamultimedia.esa.int/docs/exploration/ReferenceArchitecture/Final%20ReviewJan09/04_Human_moon_mission_version9esa120109.pdf
και εδω το σχεδιο των Ιαπωνων για επανδρωμενο οχημα..
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperbola/2009/01/pictures-jaxas-h-iib-launched.html


γιατι δεν μπαινει στο φορουμ κατευθειαν βιντεο youtube?
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 4:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ιστορικές μέρες για την ιαπωνική τεχνολογία !
Το HTV, το ρομποτικό φορτηγό διαστημόπλοιο που κατευθύνεται προς τον ISS, εκτοξεύτηκε επιτυχώς και χωρίς προβλήματα διαχωρίστηκε απ' τον πύραυλο που το έθεσε σε τροχιά !

Δείτε αυτό το θαυμάσιο presentation για το διαστημόπλοιο:
http://www.youtube.com/watch_popup?v=ShGS4_UkdzY

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός ανεφοδιάζονταν απ' τα ρωσικά Progress, τα ευρωπαϊκά ATV και τα αμερικανικά διαστημικά λεωφορεία.
Υπόψιν ότι το ρίσκο των Ιαπώνων ήταν πολύ μεγάλο, καθότι εκτόξευσαν το διαστημόπλοιο σε μη δοκιμασμένο πύραυλο-φορέα, κάτι που προφανώς δείχνει την εμπιστοσύνη που τρέφουν στις ικανότητες των μηχανικών τους...

Ας ελπίσουμε να πάνε όλα καλά, και το HTV να προσδεθεί επιτυχώς στον ISS.
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4161
Location: S Y D N E Y

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 7:13 pm    Post subject: Reply with quote

Είμαι προκατελημένος με τα τζαπόνια, τι να κάνουμε Laughing Razz

Αφού ο πύραυλος γράφει NIPPON, αποκλείεται να αποτύχει.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Sep 12, 2009 7:55 pm    Post subject: Reply with quote

Ναι, είμαι δηλωμένος Ιαπωνόφιλος, αλλά μπορώ να το αιτιολογήσω ! Very Happy
Ερώτηση: Αν σε έβαζαν σε ένα διαστημόπλοιο με προορισμό κάποιον πλανήτη (μακρινό ή κοντινό δεν έχει σημασία, απ' την στιγμή που εγκαταλείπεις την γη το διάστημα δεν συγχωρεί λάθη...) ποιός θα ήθελε να το έχει κατασκεύασει ?
Προσωπικώς θα ρίσκαρα την ζωή μου μόνο σε Made in Japan, Made in USA, Made in Germany (η σειρά ενδεικτική) κατασκεύασματα !
Ωραίος και ο Ιταλός (στο αισθητικό κομμάτι), καλός και ο Ρώσος (στις απλές μηχανολογικές κατασκευές), αλλά όταν μιλάμε για προσοχή στην λεπτομέρεια και ευαίσθητες τεχνολογικές κατασκευές, οι επιλογές μας είναι δεδομένες ...

Θυμάμαι που είχα δει μια εκπομπή με τα προβλήματα (αστοχίες υλικού) που είχαν στους πυραυλικούς φορείς τους (κατασκευής Mitsubishi) και ο επικεφαλής μηχανικός έλεγε "το πλήγμα για μας ήταν πολύ ισχυρό. Η ιαπωπική τεχνολογία έχει καταστεί συνώνυμο της αξιοπιστίας και εμείς δεν μπορούσαμε να κατασκεύασουμε έναν αξιόπιστο πύραυλο-φορέα"...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

εικονικη περιηγηση στη μελλοντικη βαση στη Σεληνη...πραγματικα πανεμορφο ..αξιζει..

http://www.nasa.gov/externalflash/LunarOutpost/index.html
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

Πολύ ωραία παρουσίαση Wink , αν και είναι προφανώς για την αρχική φάση της εγκατάστασης.

In a long term, είναι σίγουρο ότι οι εγκαταστάσεις θα είναι υπόγειες για προστασία από την κοσμική ακτινοβολία, μετεωρίτες κτλ.
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
.....οι εγκαταστάσεις θα είναι υπόγειες

Υπο...σελήνειες θέλεις να πεις!!! Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 5:16 pm    Post subject: Reply with quote

Ουπς, με έπιασες ... Embarassed
Είναι λίγο πρόβλημα να είσαι ακριβής !
Στον Άρη π.χ τι θα πεις ? Το landing μου κάνει μια χαρά.
Η αντίστοιχη ελληνική λέξη δεν μπορεί να είναι προσ-γειώθηκα...Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Sun Sep 20, 2009 10:08 pm    Post subject: Reply with quote

Simply προσεδάφιση, όπου κιαν είναι αυτή. Στην Γη, στην Σελήνη, στον Άρη, στον διάολο Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Mon Sep 21, 2009 10:48 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Simply προσεδάφιση


ακριβης μεταφραση του landing μπραβο... Very Happy

μπορει να ειναι ημικυκλικα-για ιση πιεση- ημιυπογεια υποστεγα σαν τα στρατιωτικα ..
η σκονη της σεληνης ειναι σαν βασαλτης ηφαιστιακος..οποτε σκεφτονται να τον λιωσουν σε καμινια-ή με μικροκυματα- και να τον φορμαρουν και να τον αφησουν να κρυωσει σιγα σιγα..ετσι φτιαχνεις τουβλα κολονες κλπ.. απιστευτης αντοχης που δεν συγκρινεται με κανενα επιγειο τουβλο και προστατευει απο την ακτινοβολια.....
ολα αυτα τα μελετουν πολλα εργαστηρια σε ολη τη Γη.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Mika
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 17 May 2005
Posts: 770
Location: London, UK

PostPosted: Mon Sep 21, 2009 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Ουπς, με έπιασες ... Embarassed
Είναι λίγο πρόβλημα να είσαι ακριβής !
Στον Άρη π.χ τι θα πεις ?


Προσαρείωση

εκ του προσεληνωση

τωρα γιατι το "ρει" το γραψα με "ε ι" δεν ξερω, ετσι μου εκανε πιο καλα Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Sep 21, 2009 3:02 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν έχω ακούσει να χρησιμοποιείται η "προσαρείωση", αλλά θα το έχω υπόψιν μου Mika...Wink

Το ιαπωνικό ρομποτικό φορτηγό διαστημόπλοιο συνδέθηκε επιτυχώς με τον ISS:

Πηγή: http://iss.jaxa.jp/en/htv/news/htv1_berth.html

Μάλιστα οι αστροναύτες άνοιξαν την καταπακτή και ξεφόρτωσαν τις προμήθειες:
http://iss.jaxa.jp/en/htv/news/htv1_hatch_open.html
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Sep 21, 2009 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

Όσοι διαβάζετε αυτό το thread σίγουρα θ' αναρωτιέστε: "Υπάρχουν εξωγήινοι?"
Ας δούμε τι λένε οι επιστήμονες για το θέμα.

Dankan Forgan, Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.
Ο κ.Φόργκαν υπολόγισε (με βάση διάφορα μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί για το ηλιακό μας σύστημα) πως στον γαλαξία μας μπορεί να υπάρχουν 361 με 38,000 εξωγήινοι πολιτισμοί !
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_Kathciv_1_05/02/2009_266235

Πριν απ' αυτόν, είναι γνωστή η εξίσωση του Francois Drake:
N = R* fp ne fl fi fc L
Ν: αριθμός πολιτισμών με δυνατότητα επικοινωνίας
R*: ο συντελεστής διαμόρφωσης κατάλληλων άστρων όπως ο δικός μας Ήλιος
fp: το ποσοστό των άστρων που έχουν πλανήτες
ne: το ποσοστό των πλανητών γήινου τύπου που έχει αναπτυχθεί ζωή
fi: το ποσοστό των εμβίων όντων όπου αναπτύσσεται η νοημοσύνη
fc: το ποσοστό των πλανητών όπου αναπτύσσεται επικοινωνία
L: το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι πολιτισμοί στέλνουν σήματα στο διάστημα
Σύμφωνα λοιπόν με την παραπάνω εξίσωση, ο Drake υπολόγισε τους πιθανούς εξωγήινους πολιτισμούς σε 10,000 !
Πάντως ακόμα και με το χειρότερο σενάριο (του κ. Φόργκαν), υπάρχουν τουλάχιστον 361 νοήμονες πολιτισμοί στον γαλαξία.
Υπόψιν ότι αδυνατούμε να προσδιορίσουμε το είδος της ζωής που έχει αναπτυχθεί και είναι λάθος να τους παρουσιάζουμε ως ανθρωποειδή (όπως γίνεται πολλές φορές σε βιβλία, ταινίες κτλ.)

Το επόμενο (λογικό) ερώτημα:
"Γιατί δεν έχουν επικοινωνήσει ακόμα μαζί μας?"
Οι αποστάσεις στο Σύμπαν είναι τεράστιες.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το κοντινότερο άστρο σε μας, το Άλφα του Κενταύρου (στο οποίο υπολογίζεται ότι υπάρχουν πλανήτες παρόμοιοι με την Γη) απέχει 4,37 έτη φωτός.
Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται 4.37 χρόνια για να φτάσει το φως στο εν λόγω αστέρι, και η ταχύτητα του φωτός είναι η μεγαλύτερη (γνωστή) ταχύτητα στον άνθρωπο !

Αυτά τα ολίγα για το θέμα προς το παρόν.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Sep 25, 2009 11:55 am    Post subject: Reply with quote

http://www.space.com/scienceastronomy/090924-moon-water-reaction.html


βρηκαν νερο στο φεγγαρι!λιγο αλλα εξαπλωμενο σε πολλες περιοχες..οχι μονο σε κρατηρες στους πολους!τωρα αρχιζει το παιχνιδι..! Very Happy Very Happy Very Happy Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Fri Sep 25, 2009 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Απ' την εποχή του δορυφόρου Κλημεντίνη την δεκαετία του '90, υπήρχαν υποψίες για ύπαρξη νερού στην Σελήνη.
Αυτή η ανακάλυψη άλλαξε τα δεδομένα και το πως βλέπουμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

Π.χ στον Τιτάνα υπολογίζεται ότι υπάρχουν υδρογονάνθρακες που υπερβαίνουν όλα τα γνωστά πετρελαϊκά αποθέματα της γης... Wink


Last edited by Nozomi on Fri Sep 25, 2009 4:38 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Alexandros
Junior Member
Junior Member


Joined: 22 Dec 2005
Posts: 168
Location: ATHENS

PostPosted: Fri Sep 25, 2009 1:06 pm    Post subject: Reply with quote

Αυτο που με εκπλησει ειναι πως μετα απο τοσα χρονια επανδρωμενων αποστολων με τοσους δορυφορους γυρω της δεν μπορουσαν να το ανακαλυψουν νωριτερα με εναν φασματογραφο, τεχνολογια αρκετα παλια.Εδω με φασματογραφους σου κανουν χημικη αναλυση αστεριων και πλανητων που ειναι ετη φωτος μακρια.Περιεργο..... Πολυ ενδιαφερουσα ανακαλυψη παρολα αυτα!
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Sep 25, 2009 1:31 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
στον Τιτάνα υπολογίζεται ότι υπάρχουν υδρογονάνθρακες που υπερβαίνουν όλα τα γνωστά πετρελαϊκά αποθέματα της γης... Wink

στον τιτανα-που εχει μικροτερη μαζα και πικνοτητα απο το φεγγαρι αλλα ατμοσφαιρα λιγο πυκνοτερη απο της γης..πετας στον αερα αν κουνας τα χερια-η Γη ειναι παγος,νερου και οι λιμνες και θαλασσες υδρογονανθρακες που στη Γη ειναι αεριοι...

μιλαμε για ουρανιο βενζιναδικο-κατι ηξερε η ΠρωτοψαλτηLaughing Laughing Laughing (ετοιμα υγρα καυσιμα πυραυλων,βαζεις σωληνα και ρουφας Laughing ..μιλαμε για φυσικο αεριο-μεθανιο δηλαδη...αυτο που χρειαζομαστε για τους αγωγους..φανταστητε τι χρημα μπορει να βγει εκει εξω...
γιαυτο θα εξαπλωθουμε σιγουρα στο διαστημα στο μελλον...

ειναι πολλα τα λεφτα.... Cool Very Happy Very Happy Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Sep 26, 2009 4:19 pm    Post subject: Reply with quote

Πάντως θα είναι challenge να πάμε στον Τιτάνα !
Ο πλανήτης απέχει κατά μέσο όρο 1,500,000,000 km απ' την Γη !
Το ταξίδι θα διαρκούσε 6 χρόνια, και οι προκλήσεις όπως καταλαβαίνετε τεράστιες.
Απ' την άλλη, είναι ο πλανήτης (μαζί με τον Άρη) του ηλιακού μας συστήματος που μοιάζει (earth-like) περισσότερο στην Γη.

Θα είναι το επόμενο βήμα (η εκμετάλλευση των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος για την παραγωγή ενέργειας) στην κλίμακα Kardashev για τον πολιτισμό μας.

Στον Τιτάνα έχουμε ήδη πάει με τον διαστημικό βολιστήρα Cassini-Huygens (προσεδαφίστηκε μάλιστα και probe στην επιφάνεια).
Δείτε εδώ μια εκπομπή για το πως θα μοιάζει μια επανδρωμένη αποστολή:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=3479C286FB1FF6B4
Θα δείτε (ήδη στην αρχή της εκπομπής) ότι οι πύραυλοι χημικών καυσίμων που χρησιμοποιούμε τώρα είναι παντελώς ακατάλληλοι για την εξερεύνηση του ηλιακού μας συστήματος.
Ο όγκος που θα καταλάμβαναν (σαν ποσοστό επί της συνολικής μάζας του διαστημόπλοιου) είναι τέτοιος, που είναι ζήτημα αν θα μας επέτρεπε ακόμα και την μετάβαση...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sat Sep 26, 2009 4:44 pm    Post subject: Reply with quote

ναι,,,μονο με ηλεκτρικη προωση θα παμε -ακομα και στον Αρη...αλλα και παραπερα..μπορει βεβαια και με τον διαστημικο ανελκυστηρα!με 100κ χιλ το επισημο σχεδιο σε πεταει μεχρι το Δια...και χρειαζεσαι μηχανες για διορθωσεις και επιπλεον προωση..(μη γελατε..οι διαστημικες υπηρεσιες και

πολλα εργααστηρια στον κοσμο παλευουν για να κανουν τον διαστημικο ανελκυστηρα πραγματικοτητα σε μερικες δεκαετιες..οι αισιοδοξοι λενε 15-20 χρονια..οτι θα παμε στον Αρη με αυτον δηλαδη..

ωραια σχεδια ωραιο μελλον.. Cool Cool Very Happy Very Happy

παντως για να εχει πυκνη ατμοσφαιρα ενας πλανητης δεν παιζει ρολο απαραιτητα η μαζα και η πυκνοτητα..και το φεγγαρι θα μπορουσε να εχει..Ο Τιτανας το αποδεικνυει αυτο.. Cool Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 5 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr