View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
itheodo New Member
Joined: 09 Mar 2017 Posts: 38 Location: Πάτρα
|
Posted: Tue Aug 01, 2017 1:25 pm Post subject: |
|
|
Για να πάει κάποιος στην Σπάρτη (ερχόμενος από τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη), ποια διαδρομή θα προτείνατε;
Την κλασσική Τρίπολη - Σπάρτη, ή την Λεύκτρο - Σπάρτη; |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Tue Aug 01, 2017 2:20 pm Post subject: |
|
|
Έχουμε αναφερθεί πολλάκις στην περίπτωση της Κρήτης και τα πραγματα δεν είναι άσπρο-μαύρο
- Η περιφέρεια της Κρήτης τα προηγούμενα 20 χρόνια έλαβε για αναβάθμιση υποδομών ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, συγκρίσιμο με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, το οποίο για τις οδικές μεταφορές ΚΑΛΩΣ δόθηκε με προτεραιότητα για νέους δρόμους εκτός του βασικού άξονα Χανιά - Ηράκλειο που η προηγούμενη κατάσταση ήταν απογοητευτική.
Έχουν γίνει σημαντικά αναγκαία και πολυδάπανα (λόγω αναγλύφου) οδικά έργα στην Κρήτη. Αν μερικά από τα καταραμένα (π.χ δρόμος της Μεσσαράς, αυχένας Χαμεζίου) λόγω έκπτωτων εργολάβων είχαν τελειώσει στην ώρα τους η κατάσταση και το δημόσιο αίσθημα θα ήταν πολύ καλύτερο.
- Η μετατροπή του Χανιά - Ρέθυμνο - Ηράκλειο σε αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πραγματοποιηθεί αν δεν υπάρξει ανταποδοτικό χρηματοδοτικό μοντέλο (είτε αυτό λέγεται διόδια ή βινιέτα ή άλλο μοντέλο έμμεσης πληρωμής). Είναι πολλά τα km, είναι δύσκολο το ανάγλυφο, είναι ακριβό το κόστος γης στη βόρεια ακτογραμμή του νησιού..
Όταν γίνει αυτό αντιληπτό, ίσως και να υπάρξει ρεαλιστικό πλάνο για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου.
- Τέλος υπάρχει και ένα ακόμα σημείο, το οποίο πρέπει να αξιολογηθεί ανεξάρτητα από τα πολλά δείγματα λαμογιάς και διαφθοράς (συνηθες σε όλους τους τομείς και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας).
Η Κρήτη ακολούθησε ένα ελαφρώς διαφορετικό αναπτυξιακό μοντέλο από την υπόλοιπη χώρα, το οποίο ίσως και εκ του αποτελέσματος να ήταν και προτιμότερο και να εξηγεί γιατί η Κρήτη άντεξε περισσότερο από την υπόλοιπη χώρα σε αυτή την πρωτοφανή κρίση των τελευταίων 8 χρόνων. Σημαντικό κομμάτι των ευρωπαικών και εθνικών πόρων διοχετεύτηκε σε άλλες δράσεις πέρα από τις υποδομές μεταφορών. |
|
Back to top |
|
|
cruiser Junior Member
Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Wed Aug 02, 2017 6:58 am Post subject: |
|
|
Κατέβηκα το Πάσχα Μάνη και κατέβηκα από τον Τρίπολη-Σπάρτη και ανέβηκα από τον Σπάρτη-Λεύκτρο . Το δεύτερο ήταν 40 χλμ παραπάνω και 2 διόδια και ο χρόνος ήταν ίδιος και στα δύο περί τα 45 λεπτά μέχρι Τρίπολη . Ακόμα έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις με τούνελ και νέες χαράξεις στον παλιό δρόμο που τον έχουν βελτιώσει αρκετά .
Αν εξαιρέσεις τις μεγάλες εξόδους , νομίζω ότι ο παλιός παραμένει μια καλή λύση .
Σημαντική είναι και η παράκαμψη Σπάρτης που γλυτώνεις χρόνο και εκνευρισμό .
Οι Α/Δ προφανώς και ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να περνάνε μακρυά από την ακτή που έχει μεγάλο κόστος απαλλοτρίωσης η κατασκευή τους , γιατί η χάραξη τους πρέπει να έχει προοπτικές δεκαετιών και έτσι πρέπει να είναι μακρυά από τις πόλεις , ώστε να μην κινδυνεύουν να γίνουν μέρος των πόλεων στο μέλλον . Οπως έγινε με την Λάρισα που χρειάστηκε να γίνει νέα χάραξη μακρυά από την πόλη . |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Aug 02, 2017 4:15 pm Post subject: |
|
|
Και μιας αναφερθήκαμε στη Λακωνία, πριν από 1-2 εβδομάδες παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος επαρχιακός δρόμος σε εντελώς νέα και εντυπωσιακή χάραξη Νεάπολη - Αγιος Φωκάς (~10km), που συνδέει τη Μονεμβασιά με την Νεάπολη και την Ελαφόνησο.
https://www.youtube.com/watch?v=3RxLupfRm4Y
Το σημαντικό σε αυτή τη φάση είναι ότι πλέον τα 2 σημαντικότερα τουριστικά κέντρα της Ανατολικής Λακωνίας (Μονεμβασιά και Ελαφόνησος/Νεάπολη) απέχουν γύρω στα 30 λεπτά (από 1+ ώρα σε κατσικόδρομο μέχρι σήμερα).
Αν κάποια στιγμή στο μέλλον προχωρήσει και η αναβάθμιση του μεσαίου παραλιακού τμήματος Άγιος Φωκάς - Νόμια, που σήμερα είναι ένας κλασσικός στενός επαρχιακός δρόμος θα μιλάμε για μια νέα πραγματικότητα σχετικά με την πρόσβαση στην Ανατολική Λακωνία καθώς θα γίνεται πολύ πιο γρήγορα μέσω Μονεμβασιάς παρά με τη σημερινή διαδρομή |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1004 Location: athens
|
|
Back to top |
|
|
apapa Full Member
Joined: 17 Jan 2011 Posts: 345
|
Posted: Wed Aug 02, 2017 7:09 pm Post subject: |
|
|
cruiser wrote: | Κατέβηκα το Πάσχα Μάνη και κατέβηκα από τον Τρίπολη-Σπάρτη και ανέβηκα από τον Σπάρτη-Λεύκτρο . Το δεύτερο ήταν 40 χλμ παραπάνω και 2 διόδια και ο χρόνος ήταν ίδιος και στα δύο περί τα 45 λεπτά μέχρι Τρίπολη . Ακόμα έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις με τούνελ και νέες χαράξεις στον παλιό δρόμο που τον έχουν βελτιώσει αρκετά .
Αν εξαιρέσεις τις μεγάλες εξόδους , νομίζω ότι ο παλιός παραμένει μια καλή λύση .
Σημαντική είναι και η παράκαμψη Σπάρτης που γλυτώνεις χρόνο και εκνευρισμό .
Οι Α/Δ προφανώς και ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να περνάνε μακρυά από την ακτή που έχει μεγάλο κόστος απαλλοτρίωσης η κατασκευή τους , γιατί η χάραξη τους πρέπει να έχει προοπτικές δεκαετιών και έτσι πρέπει να είναι μακρυά από τις πόλεις , ώστε να μην κινδυνεύουν να γίνουν μέρος των πόλεων στο μέλλον . Οπως έγινε με την Λάρισα που χρειάστηκε να γίνει νέα χάραξη μακρυά από την πόλη . |
Για αυτό όπως προαναφέρθηκε και από άλλους συμφορουμίτες και έχει τονιστεί πολλάκις στο παρελθόν η Ελλάδα χρειαζόταν κατά κύριο λόγο οδούς ταχείας κυκλοφορίας (ΟΤΚ) 2+2 με εξαίρεση το backbone που έπρεπε να είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Πχ το Τριπολη-Σπαρτη έπρεπε να είναι ΟΤΚ, όπως και το Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία, όπως και το Λαμία-Εγνατία (ο Ε65 δλδ), όπως και ο κάθετος άξονας Εύβοιας, όπως ίσως και ο ΒΟΑΚ κατά τμήματα με χαμηλή κυκλοφορία ή που δεν δικαιολογούν τελείως κλειστό δρόμο (με εξαίρεση τα όρια των μεγάλων αστικών κέντρων που για αποφυγή κίνησης θα έπρεπε να έχει Α/Κ.
Αν ο ΒΟΑΚ ήταν ποιοτική ΟΤΚ προσωπικά θα ήμουν τρισευτυχισμένος.
Το πως θα συντηρούνταν όλα αυτά αφού δεν δικαιολογούν διόδια, ας έβαζες βινιέτα ή ας πήγαιναν εκεί τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτή είναι πρακτικά η χρήση τους, ένα τέλος για την κυκλοφορία των οχημάτων επειδή κυκλοφορούν και χρησιμοποιούν κρατικές υποδομές.
Αλλιώς ενσωμάτωσε τα τέλη κυκλοφορίας στο φόρο εισοδήματος αν τα θεωρείς φόρο ή αν τα θεωρείς περιβαλλοντικό τέλος αποσύνδεσε το με την κυκλοφορία των οχημάτων και σύνδεσε τον με τους εκπεμπόμενους ρύπους (πραγματικούς που θα μετρώνται μία φορά το χρόνο σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ και αν είσαι εκτός ορίων θα πληρώνεις ακριβό τέλος και πρόστιμα και θα πρέπει να αλλάζεις και καταλύτη).
Αναφορικά με τον ΒΟΑΚ η επισήμανση σου είναι σωστή αλλά πρακτικά αδύνατη.
Η Κρήτη έχει κατά κύριο λόγο ορεινό ανάγλυφο. Ο παλιός δρόμος προ ΒΟΑΚ κινείται νοτιότερα (στην ενδοχώρα δλδ) και υψηλότερα πάνω στο βουνό. Ο λόγος που η Χούντα και η Μομα επέλεξαν να κινηθούν βορειότερα και σε χαμηλότερο υψόμετρο ήταν γιατί ήταν ευκολότερο να διανοιχθεί εκεί τέτοιος δρόμος και με μικρότερο κόστος. Εκείνη την εποχή το στρέμμα στα όρια της Αγίας Πελαγίας πάνω στο βουνό, λίγο κάτω από τον ΒΟΑΚ είχε 6.000 δρχ όταν πριν μερικά χρόνια τις καλές εποχές της Ολυμπιάδας του 2004 έπαιζε στο 1.000.000 ευρώ. Τώρα έχουν εξορθολογιστεί κάπως οι τιμές αλλά και πάλι τα κόστη είναι υψηλά και οι απαλλοτριώσεις θα τσακίσουν το έργο. Αν γίνει προς την ενδοχώρα και σε ψηλότερο υψόμετρο από τον τωρινό ΒΟΑΚ το κόστος θα ξεφύγει λόγω ακριβών τεχνικών, κοιλαδογεφυρών και πολλαπλών σηράγγων. Θα μιλάμε δλδ για μία μικρή έκδοση της Εγνατίας αλλά σε χειρότερο ανάγλυφο, με λιγότερα εως ανύπαρκτα πεδινά τμήματα.
Φανταστείτε δλδ την Εγνατία σε όλο το μήκος της να είναι όπως στο κομματι της Ηπείρου. Πάνω στο βουνό, με διαδοχικές γέφυρες και τούνελ. Μιλάμε για μεγάλο κόστος και χρόνο για ολοκλήρωση. Κόστος που δεν μπορεί να καλυφθεί από διόδια. |
|
Back to top |
|
|
GETEL New Member
Joined: 03 Apr 2017 Posts: 53 Location: ELEFSINA-IOANNINA
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 2:49 am Post subject: |
|
|
μπρος γκρεμος και πισω ρεμα δηλαδη αφου και οι 2 επιλογες ειναι κοστοβορες. ''δυσκολo εργο'' για τους μελετητες.
βεβαια μια ορεινη χαραξη μειωνει καπως τις αποστασεις, δε ξερω αν οταν ερθει η ωρα και τα βαλουν κατω θα παιξει ρολο.
ή ενας συνδιασμος με σχετικα ορεινη χαραξη οταν διερχεται πλησιον ''ακριβων φιλετων'' και καπως πιο πεδινης σε οχι και τοσο ακριβες περιοχες.
τελος παντων επειδη εργα θα γινονται ειτε λιγα ειτε πολλα, ειτε πιο γρηγορα η πιο αργα, δικαιως θα πρεπει να ειναι μεσα στις 2-3 αμεσως επομενες επιλογες αφου το νησι και πολυ πληθυσμο εχει αλλα και αποτελει μια απο τις ναυαρχιδες της χωρας στον τουριστικο και αγροτοκτηνοτροφικο τομεα.
Last edited by GETEL on Thu Aug 03, 2017 12:50 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
Thanos_Pal Junior Member
Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 2:52 am Post subject: |
|
|
Πρακτικά ποια είναι η διαφορά αυτοκινητόδρομου και οδού ταχείας κυκλοφορίας? Μου φαίνεται λίγο ομιχλώδες καθώς πολλοί ΟΤΚ έχουν 'βαφτιστεί' Α/Δ. ( Θεσ/νικη-Ν. Μουδανια)
Επίσης η Λ. Μαραθώνος θεωρείται ΟΤΚ? |
|
Back to top |
|
|
GETEL New Member
Joined: 03 Apr 2017 Posts: 53 Location: ELEFSINA-IOANNINA
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 2:56 am Post subject: |
|
|
οσον αφορα την περιφερεια Ηπειρου, δικαιως φωναζει ο περιφερειαρχης ( αν και το κανει και λιγο ως μετρο πιεσης και καλα κανει δηλαδη, για την περαιτερω συνεχεια του εργου εστω σε 1η φαση ως την αλλη πλευρα της πολης )
διοτι φανταστειτε να συνωστιζονται σε ενα φαναρι!!! (4.5 χλμ μετα την εξοδο απο Ιονια οδο ) ολοι οσοι προερχονται και απο Ιονια και απο Εγνατια οδο ( ειτε απο Ηγουμενιτσα, ειτε απο την τριγυρω περιοχη ) προκειμενου να μεταβουν στην πολη των Ιωαννινων ή να συνεχισουν προς Καλπακι, Κονιτσα, συνορα κτλ. |
|
Back to top |
|
|
GETEL New Member
Joined: 03 Apr 2017 Posts: 53 Location: ELEFSINA-IOANNINA
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 3:02 am Post subject: |
|
|
Thanos_Pal wrote: | Πρακτικά ποια είναι η διαφορά αυτοκινητόδρομου και οδού ταχείας κυκλοφορίας? Μου φαίνεται λίγο ομιχλώδες καθώς πολλοί ΟΤΚ έχουν 'βαφτιστεί' Α/Δ. ( Θεσ/νικη-Ν. Μουδανια)
Επίσης η Λ. Μαραθώνος θεωρείται ΟΤΚ? |
αν δεν κανω πουθενα λαθος και διορθωστε με, μικροτερη διατομη, ειδικα στα πλατη λωριδας, πιο μικρο και διαφορετικο (με μπαρες ) ενδιαμεσο στηθαιο ασφαλειας, οχι ΛΕΑ, οχι ( τοσες ) ανισοπεδες διαβασεις, νομιζω εχουν και σηματοδοτες, λιγοτεροι και οχι τοσο περιπλοκοι κομβοι. ισως και περιθωριο για μεγαλυτερες ακτινες και κλισεις. |
|
Back to top |
|
|
cruiser Junior Member
Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 6:58 am Post subject: |
|
|
Και πέρα από τα παραπάνω , βασικό στοιχείο είναι νομίζω και το παράπλευρο δίκτυο , που δεν απαιτείται παράπλευρη οδός 8 μ. , αλλά απλοί αγροτικοί δρόμοι...
Μια καλή λύση αν είχαμε ΟΤΚ αντί για ΑΔ στις περισσότερες περιπτώσεις , θα ήταν η βινιέτα γιατί έχουμε και πολλούς τουρίστες , αλλά βέβαια να υπάρχουν και διόδια στους ΠΑΘΕ-Εγνατία-Ιόνια-Κόρινθο-Τρίπολη , σε χαμηλότερες τιμές .
Κάπως έτσι είναι και σε άλλες χώρες , ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που έχουν κάποια σημαντικά έργα στους δρόμους τους . |
|
Back to top |
|
|
apapa Full Member
Joined: 17 Jan 2011 Posts: 345
|
Posted: Thu Aug 03, 2017 11:08 pm Post subject: |
|
|
Δεν ειμαι μηχανικος για να γνωρίζω τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά του τι θεωρείται Οδος Ταχείας Κυκλοφορίας αλλά στο μυαλό το δικό μου είναι δρόμοι σαν την Βαρης-Κορωπίου και την Λεωφ. Μαραθώνος.
Σαφώς σε πιο απομακρυσμένα και επαρχιακά κομμάτια θα αρκούσε η υπαρξη μεγαλων κυκλικων κόμβων. Και λεω μεγαλων σε αυτους που υπαρχουν στις αντιστοιχες ΟΤΚ στην βορεια Ιταλια που οι κυκλικοι κομβοι εχουν το μεγεθος της πλατειας Ομονοιας και οχι μικρο κυκλακια σαν αυτα που βλεπω στους κυκλικους κομβους πχ στο παραπλευρο δικτυο της Ιονιας
Κυκλικος κομβος δλδ στον οποιο θα μπορουν ανετα να κινουνται παραλληλα 2 οχηματα επι τους κομβου. Μια μικροτερη εκδοση δλδ της ισοπεδης διασταυρωσης στο Δαχτυλίδι της Αττικής Οδού.
Επίσης οπως σωστα ανεφερε ο cruiser η υπαρξη αγροτικων χωματινων δρομων θα εσωζε την κατασταση καθως θα μπορουσες πλεον να απαγορεψεις δια ροπαλου την εισοδο επι οδοστρωματος αγροτικων οχηματων και τρακτερ και να αποφυγεις ετσι παρομοια τροχαια δυστυχηματα οπως στο Πατρα-Πυργος. |
|
Back to top |
|
|
Thanos_Pal Junior Member
Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 1:48 am Post subject: |
|
|
Το Πάτρα-Πύργος θα έπρεπε οπωσδήποτε να κατασκευαστεί σαν ταχείας κυκλοφορίας και οχι σαν Α/Δ όπως αποφασίστηκε στις παλιές καλές εποχές.
Απλά ο λόγος που δεν προχώρησε αυτό το μοντέλο κατασκευής στη χώρα μας, με φωτεινή εξαίρεση το Τρίκαλα-Λάρισα, είναι κατά τη γνώμη μου το κόστος κατασκευής καθώς θα ήταν δύσκολο να γίνει παραχώρηση χωρίς διόδια. Η λύση της βινιέτας που προαναφέρθηκε είναι πολύ σωστή αλλά δεν υπάρχει βούληση για τέτοια απόφαση.
Στα Ιωάννινα η περιφέρεια θεωρώ οτι μεγαλοποιει τα πράγματα για να πιέσει τη συνέχιση του άξονα ή την ανακατασκευή του Α/Κ της Ε.Ο. με την Εγνατίά. Για ποιό λόγο να πληρώσω διόδια στο Τλεροβο και να βγω στον αμέσως επόμενο Α/Κ ακολουθώντας την παλιά πλεον Ε.Ο. για 20 χλμ? Γι αυτό το λόγο θεωρώ τελείως ανεδαφικό να ζητάει απο την εταιρία παραχώρησης να υποχρεώνει όσους οδηγούς κινούνται προς Ιωάννινα να βγαίνουν στο Αβγο. |
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 6:24 am Post subject: |
|
|
Thanos_Pal
Μια οδός ταχείας κυκλοφορίας είναι γενικά ένας δρόμος όπου:
– δεν επιτρέπεται η είσοδος σε μηχανοκίνητα οχήματα που δεν αναπτύσουν ταχύτητες μεγαλύτερες από 60 χλμ/ώρα, μη μηχανοκίνητα οχήματα ή πεζούς
– δεν εξυπηρετούνται παρόδιες ιδιοκτησίες - απαιτεί την ύπαρξη παράπλευρων οδών
– δε διασταυρώνεται ισόπεδα με σιδηρoδρoμική γραμμή
– οι κόμβοι μπορεί να είναι ισόπεδοι με φανάρια
– πρέπει να υπάρχουν ειδικές επιφάνειες για ασφαλή στάση, σαν τα γνωστά parking στους αυτοκινητοδρόμους
– η κυκλοφορία μπορεί να γίνεται είτε σε ενιαίο είτε σε διαχωρισμένο οδόστρωμα
– όταν η κυκλοφορία γίνεται σε ενιαίο οδόστρωμα, απαιτείται η ύπαρξη ΛΠΧ (παλιότερα γνωστή ως έρεισμα)
– όταν η κυκλοφορία γίνεται σε διαχωρισμένο οδόστρωμα, δεν απαιτείται η ύπαρξη ΛΕΑ
– και το πιο σημαντικό... να υπάρχει υπουργική απόφαση που να χαρακτηρίζει έναν δρόμο ως τέτοιον, και να έχει σημανθεί με την πινακίδα Π-26 Όσο αφορά το μέγιστο όριο ταχύτητας σε τέτοιες οδούς, ο ΚΟΚ αναφέρει ρητά πως είναι τα 110 χλμ/ώρα. Ωστόσο, οι ΟΜΟΕ-Δ κατ' εξαίρεση δίνουν τη δυνατότητα έως και τα 120 χλμ/ώρα. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1004 Location: athens
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 9:28 am Post subject: |
|
|
Επειδή σχετικά πρόσφατα έκανα τήν διαδρομή Τρίκαλα- Λάρισα -Τρίκαλα,γιά περίπου 40χλμ ,όσο είναι τό Τμήμα στό Ν.Τρικάλων δέν έχει νά ζηλεύσει τίποτα από Α/Δ.
Βέβαια τό όριο ταχύτητος 90 καί πουθενά αρίθμηση τής οδού, άν καί αναγράφεται πώς ο Α4 είναι αυτή η Οδός.
Αντίθετα στά τμήματα Τρίκαλα -Καλαμπάκα καί Καρδίτσα-Ν.Μοναστήρι ,υπάρχουν πάρα πολλοί σηματοδότες. |
|
Back to top |
|
|
Sintix New Member
Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 9:52 am Post subject: |
|
|
Μια χώρα που έχει γεμίσει τα τελευταία 15 ("ερντογανικά") χρόνια με ΟΤΚ, εκ παραλλήλου με την κατασκευή αρκετών Α/Δ, είναι ο ανατολικός γείτονας μας. Μπορείς π.χ. να πας Κήποι - Δαρδανέλια - Εσκί Σεχίρ - Αγκυρα - Κωνσταντινούπολη - Κήποι (~1500 km) αποκλειστικά σε δωρεάν ΟΤΚ, με την εξαίρεση 30 km απλού (ακόμα) δρόμου στην χερσόνησο της Καλλίπολης, ή εναλλακτικά το τμήμα Αγκυρα - Πόλη - Σηλυμβρία σε Α/Δ με ηλεκτρονικά άυλα διόδια εκτός των μεγάλων εορτών / εξόδων οπότε είναι και αυτοί δωρεάν... Οι ΟΤΚ έχουν ισόπεδους κόμβους με φανάρια κοντά στα σημαντικά αστικά κέντρα ειδάλλως μικρές κυκλικές σε όλες τις άλλες διασταυρώσεις με δύο λωρίδες κίνησης φυσικά στην κύρια κατεύθυνση. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1004 Location: athens
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 10:39 am Post subject: |
|
|
Έχω ερώτημα από φίλο μου Κορίνθιο.
Από πού τόν συμφέρει τώρα νά πάει Θεσσαλονίκη, από Αθήνα η απ ό Ιονία? |
|
Back to top |
|
|
tolis7 New Member
Joined: 26 Nov 2007 Posts: 66
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 11:12 am Post subject: |
|
|
Στο google maps απο ιονια ειναι περιπου 15 χλμ. παραπανω! ας βαλει κατω τα διοδια να δει πιο ειναι πιο οικονομικο!αν και λογο γεφυρας πρεπει να ειναι απο αθηνα!
τεσπα για 1 φορα εγω θα πηγαινα απο αθηνα και θα γυρνουσα απο ιονια η το αντιθετο για να κανω τον κυκλο στους αυτοκινητοδρομους και να τους δω! |
|
Back to top |
|
|
malakudi New Member
Joined: 12 Mar 2017 Posts: 14
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 11:24 am Post subject: |
|
|
Η διαφορά είναι 6 km στο google maps (572 και 578 km αντίστοιχα) αλλά το google maps έχει ακόμα την παλιά εθνική οδό στην Ιόνια ενώ έχει τα τούνελ στα Τέμπη. Ίσως η πραγματική διαφορά να είναι 10 km επειδή η νέα σύνδεση με Εγνατία είναι λίγο πιο πέρα.
Σε ότι αφορά τα χρήματα, νομίζω θα είναι πιο φτηνό από Ολυμπία - Γέφυρα - Ιόνια - Εγνατία. Αθήνα - Θεσσαλονίκη τα διόδια είναι 30,65 και σε αυτά θα προσθέσει διόδια Αττικής οδού και διόδια Ελευσίνας, σύνολο περίπου 37 ευρώ. Από Ρίο ως Θεσσαλονίκη είναι 13,30+3,50+2,40+2,40+1,20+διόδια κλόκοβας που πλέον λειτουργούν αλλά δε ξέρω πόσο είναι + διόδια Ολυμπίας οδού από Κόρινθο ως Ρίο (παλιά ήταν 2,50 ευρώ δε ξέρω αν είναι το ίδιο). Συνολικά νομίζω θα είναι κάτω από 30 ευρώ.
Ας κάνει και τις δύο διαδρομές όπως πρότεινε ο φίλος για να συγκρίνει και ο ίδιος!
edit: Τώρα είδα πως έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της Ιόνιας το google maps. Δεν έχει την ένωση με Εγνατία μόνο! Οπότε η διαφορά είναι περίπου 10 km όπως είπα. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1004 Location: athens
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 1:21 pm Post subject: |
|
|
Ευχαριστώ πολύ.
Συμπέρασμα, ο Κορίνθιος έχει 2 ισοδύναμες επιλογές γιά Βόρειο Ελλάδα. Άν μάλιστα κατοικεί καί στήν Δυτική Κορινθία, από Ξυλόκαστρο καί πέρα, η Ιονία είναι ελκυστικοτερη.
Καί μιά ευχή, άς ελπίσουμε νά προσαρμοστούν στήν νέα πραγματικότητα καί τά ΚΤΕΛ.
Διότι φαίνεται σέ κάποιες περιπτώσεις νά είναι εκτός πραγματικότητας.
Πχ ,τά δρομολόγια από Πάτρα - Θεσσαλονίκη, πηγαίνουν όλα μέσω Μπραλου- Λαμίας. Η Ηγουμενίτσα - Αθήνα όλα από τήν παραλιακή οδό Ηγουμενίτσας -Πρεβέζης, περίπου 7 ώρες ταξείδι. Χθες τό απόγευμα γνωστός μου έκανε από Άρτα,Πλατεία Κιλκίς , Ηγουμενίτσα 58 λεπτά, αλλάζουν πολλά |
|
Back to top |
|
|
malakudi New Member
Joined: 12 Mar 2017 Posts: 14
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 1:30 pm Post subject: |
|
|
Για το καλοκαίρι ναι, είναι ισοδύναμες. Το χειμώνα τόσο η Εγνατία όσο και η διαδρομή από Άρτα ως Εγνατία δυσκολεύουν αρκετά.
Το ΚΤΕΛ Αχαΐας παραδοσιακά κάλυπτε και τη Λαμία και Λάρισα και δε ξέρω αν θα αλλάξει δρομολόγιο. Το σωστό είναι να βάλει γραμμές express μέσω Ιωαννίνων. |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 2:13 pm Post subject: |
|
|
Πάντως τα ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας από την αρχή λειτουργίας του συνόλου της Εγνατίας οδού, άλλαξαν το δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη κι από Μπράλο το μετέφεραν στην Εγνατία. Απλά έχουν και κάποια δρομολόγια μέσα στην εβδομάδα που πάνε Λαμία,Λάρισα και Βόλο. |
|
Back to top |
|
|
Thanos_Pal Junior Member
Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 2:58 pm Post subject: |
|
|
Πλέον η διαδρομή μέσω Μπράλλου είναι παρωχημένη και το σύνολο του Αντίρριο-Λαμία σε κάκιστη κατάσταση οπότε ελπίζω τα ΚΤΕΛ αφού είναι(;) επαγγελματίες να προσαρμοστούν στα νεα δεδομένα. Το ίδιο ισχύει και για το Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα φυσικά. Όταν ανακατασκευαστεί ο δρόμος το συζητάμε.
Και οχι, τα διόδια δεν αποτελούν δικαιολογία για τα ΚΤΕΛ. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1004 Location: athens
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 4:14 pm Post subject: |
|
|
Όντως τά αντανακλαστικά τού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας είναι αξιοσημείωτα .
Αρχίζω νά πιστεύω καί η Δυτική Μακεδονία θά αρχίσει νά χρησιμοποιεί τήν Ιόνια γιά τήν Αθήνα
Σκεπτόμουν ποιά μεγάλα οδικά έργα θά μάς απασχολήσουν τά επόμενα 7-8 έτη.
Έχουμε 1 ημιτελές, Αμβρακία Οδός, 2 υπό έγκριση ΕΕ, Πύργος -Πάτρα, Λαμία-Ξυνιάδα, 3 πού αναμένουν χρηματοδότηση από ΕΤΕΠ, ΒΟΑΚ, παράκαμψη Χαλκίδας, Τρίκαλα- Εγνατία καί κάποια πού αποτελούν επιθυμίες, όπως επεκτάσεις Αττικής Οδού, Εγνατία -Κακαβιά,Τσακώνα-Καλό νερό, Πτολεμαΐδα - Φλώρινα. Θά δούμε τί θά υλοποιηθεί τελικά |
|
Back to top |
|
|
Thanos_Pal Junior Member
Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Fri Aug 04, 2017 4:41 pm Post subject: |
|
|
Για το Πάτρα-Πύργος διάβασα σε άρθρο της Καθημερινής οτι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη χρηματοδότηση και οι Ευρωπαίοι προτείνουν είτε αφαίρεση της ΛΕΑ, είτε να γινει αναβάθμιση του υπάρχων δρόμου με βελτίωση των χαρακτηριστικών, δηλαδη ΟΤΚ.
Το νότιο άκρο του Ε-65 παρόλες τις δυσκολίες πιστεύω θα ξεκινήσει μέσα στο 2018, όπως και η Αμβρακία που έχει ποσοστο ολοκλήρωσης πάνω απο 50 % και δεν συμφέρει κανέναν να εγκαταληφθεί. Πάντως είναι κρίμα γιατί με τη φόρα που είχε πάρει η κοινοπραξία της Ιόνιας σε 6 μήνες θα είχε παραδώσει τα 3/4 του άξονα, αλλά οι απευθείας αναθέσεις δεν προβλέπονται...
Δυστυχώς μέχρι το 2020 σε επίπεδο Α/Δ δεν βλέπω τίποτε άλλο να κινείται, όσο και αν η περιφέρεια Ηπείρου θέλει να βάλει στο παιχνίδι το Ιωάννινα-Κακκαβιά. |
|
Back to top |
|
|
|