View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
|
Back to top |
|
 |
ael Stadium Expert

Joined: 15 Feb 2004 Posts: 1854 Location: πινω Λουμιδη.ΚΟΥΠΑτο...
|
Posted: Sat May 27, 2006 3:08 pm Post subject: |
|
|
kalashnikov:an kai de vriskw to arthro tou Giannh(ti leei to Helvetia file mou? ) ypothetw pws h gefyra tha ginei panw apo to xeimaro pou xwrize thn koinothta tou agiokampou sta dyo kai otan plhmyrize apetrepe thn dieleush twn oxhmatwn se tetoio vathmo wste na yparxoun kai thymata apo ta orhtika nera tou.oi katastrofes profanws anaferotai sto odostrwma.
oson afora thn polh ths Larissas twra,to kentro exei parei kai pali th morfh ergotaxiou.aitia h pezodromhsh mias twn kyrioterwn odwn,ths Venizelou,pou perna mprosta apo to arxaio theatro,prokeimenou h perioxh na axiopoihthei touristika akomh perissotero.kalh kinhsh,de lew,alla ta provlhmata polla,kathws h eleipsh voithitikwn dromwn einai emfanhs.ti ennow?poly apla,h kinhsh auxithike stous allous kentrikous dromous enw oi perissoteroi pou odhgoun sto kentro einai mikroi kai anagkasthka twra epivarynontai kai apo thn anagkh twn Larissaiwn gia parking.idwmen... |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
Posted: Sat May 27, 2006 4:41 pm Post subject: |
|
|
μιας και το εφερε η κουβεντα να αναφερω και εγω οτι στη πατρα με γοργους ρυθμους στο κεντρο της πολης αναμορφωνονται ατα πεζοδρομια της πολης. επισης και μια ερωτηση για τον AEL. αληθεια τι γινεται με το τραμ στη λαρισσα που λεγαμε παλαιοτερα στο φορουμ? |
|
Back to top |
|
 |
ael Stadium Expert

Joined: 15 Feb 2004 Posts: 1854 Location: πινω Λουμιδη.ΚΟΥΠΑτο...
|
Posted: Sat May 27, 2006 5:24 pm Post subject: |
|
|
τι να γινει...δε τα ξερεις? τα συνεργια του δημου ετοιμαζονται ψυχολογικα για τη δουλεια που τους περιμενει σε 250 χρονια... κοινως...παρτε κανα πεζοδρομο και πολυ σας ειναι...  |
|
Back to top |
|
 |
cis New Member

Joined: 27 May 2006 Posts: 21 Location: Trikala
|
Posted: Mon May 29, 2006 7:55 pm Post subject: |
|
|
Κατα τη γνωμη μου πιστευω πως η Λαρισα δεν χρειαζεται τραμ γιατι οι αποστασεις ειναι αρκετα μικρες.Ξερετε πολλες πολεις στο εξωτερικο με 170000 να εχουν τραμ?(βεβαια μια ιδια πολη στο εξωτερικο εχει την διπλασια εκταση αλλα τελωσπαντων).Παντως αυτο με τους πεζοδρομους καλο.Εμεις στα Τρικαλα εχουμε πεζοδρομησει το κεντρο εδω και κανα 15αρια χρονια και κυκλοφορουμε αρκετα ανετα.Παντως ο ΚΟΚ παραμενει χαλια.Επισης θα ηθελα να ρωτησω αν κυκλοφορει στη Λαρισα η θεσσαλικη PRESS και αν ξερει κανενας καθε ποσο γιατι στα Τρικαλα μονο μια φορα πρεπει να εχουν γεμισει τα σημεια απ'οπου μπορεις να την παρεις. |
|
Back to top |
|
 |
Pelops Junior Member

Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Tue May 30, 2006 1:48 am Post subject: |
|
|
cis
Όχι μία αλλά πολλές πόλεις με μικρό πληθυσμό έχουν τραμ στην υπόλοιπη ευρώπη.
Και μιλάω για πληθυσμούς κάτω των 200 χιλιάδων.
Το θέμα είναι ότι δυστυχώς στην αθηνοκεντρική χώρα που ζούμε (να δούμε αν όπως λένε οι διάφοροι πολιτικοί ύστερα από 25 χρόνια στην ευρώπη ήρθε και η ώρα της επαρχίας -- ) ΔΕΝ υπάρχουν ούτε καν αξιόλογα λεωφορεία.
Τουλάχιστον στην Πάτρα (αλλά από ότι ξέρω και στις άλλες επαρχιακές πόλεις) κυκλοφορούν σαραβαλάκια 30 ετών και μεταχειρισμένα από τη γερμανία 20 ετών.
ΝΤΡΟΠΗ.
PS: Αναρωτιέμαι τι να σκέφτεται ο επισκέπτης που βγαίνει από το λιμάνι της Πάτρας και βλέπει (ναι το έχω ξαναγράψει αλλά δεν άλλαξε τίποτα από τότε)
λεωφορεία με επιγραφές του στυλ "BADISCHE ZEITUNG" πάνω στα σαπάκια--λεωφορεία της πολιτιστικής πρωτεύουσας.
Ας πάμε στα βασικά λοιπόν πρώτα -δηλαδή αγορά από το κράτος (όπως γίνεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ λεωφορείων και μετά βλέπουμε και για ΤΡΑΜ. |
|
Back to top |
|
 |
billy8181 Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Tue May 30, 2006 8:53 am Post subject: |
|
|
αν δε κάνω λάθος όχι tram, metro έχουν.....βλέπε ελβετία (lausanne 120,000 κατοικους με ελαφρύ metro).
ζυρίχη , 366,000 με metro.
και μεγαλύτερες πόλεις να είναι σε πυκνότητα...e, ποσο μεγαλύτερες να είναι πια από της δικες μας για να μη χρειαζόμαστε μέσο σταθερής τροχιάς; |
|
Back to top |
|
 |
skylinearth Full Member


Joined: 30 Dec 2005 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue May 30, 2006 12:04 pm Post subject: |
|
|
Ένα λεωφορείο ηλίκιας 10 ετών θεωρείται παλιό; |
|
Back to top |
|
 |
Pelops Junior Member

Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Tue May 30, 2006 12:29 pm Post subject: |
|
|
Skylinearth ευχαριστώ για τις φωτογραφίες.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο που έδειξες από την Πάτρα είναι τουλάχιστον 20 ετών....
Από τα περίπου 100 λεωφορεία της πόλης καινούριο δεν υπάρχει κανένα.
Αυτά που λέμε εδώ καινούρια είναι μεταχειρισμένα από Αυστρία και Γερμανία (15 ετών και άνω) και τα οποία αποτελούν ούτε το 30% του στόλου.
Εκτός ελαχίστων λεωφορείων δεν υπάρχει κλιματισμός , ο θόρυβος είναι μεγάλος , οι τίμες των εισ. οι ακριβότερες στην Ελλάδα , η σήμανση στις στάσεις ανύπαρκτη (τα λεωφορεία περνάνε πάνω κάτω τυχαία ).
Λοιπόν μη συνεχίσω καλύτερα.
Απορώ όλα αυτά τα χρόνια τι κάνουν οι υπουργοί μεταφορών (όλων των κυβερνήσεων).
Είναι απλή η απάντηση "μας γράφουν κάπου κάτω από τη μέση τους".
Ε πως λοιπόν να μη γελάς μετά όταν ακούς για ΤΡΑΜ?? ¨ολο κάτι συνεδριάκια της πλάκας κάνουν με καλεσμένους καθηγητές πολυτεχνείων για να μας πουν τι ωραία που θα ήταν , αερολογίες δηλαδή μιας και μένουμε μια ζωή στα λόγια.
PS: Καλύτερα να μη μιλίσω για τα υπόλοιπα τρισάθλιους δρόμους γεμάτους λακούβες , ανύπαρκτοι ποδηλατόδρομοι , κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ για πεζοδρόμια πλάτους μισού μέτρου κτλπ κτλπ.
Αφήστε μας στον πόνο μας . |
|
Back to top |
|
 |
Pelops Junior Member

Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Tue May 30, 2006 12:34 pm Post subject: |
|
|
chr.04 wrote: | Ένα λεωφορείο ηλίκιας 10 ετών θεωρείται παλιό; |
Για Ελλάδα όχι. Πάντως εξαρτάται και από τον τύπο του λεωφορείου και τη χρήση που είχε πριν.
Μακάρι να είχαν όλες οι επαρχιακές πόλεις λεωφορεία έστω και 10 ετών μεταχειρισμένα. Τουλάχιστον να μη βλέπω αυτά τα εκτρώματα των 30 ετών να κυκλοφορούν γεμίζοντας τα πνευμόνια μας καρκίνο και τα μάτια μας με αντιαισθητικές εικόνες τύπου ταινίας Βέγγου 1965.
Αλλά δεν κατάλαβα γιατί η Αθήνα (και η θεσσαλονίκη από ότι ξέρω παρότι δεν έχει πάρει τόσο καινούρια όσο της αθήνας) να αγοράζει κατά καιρούς καινούρια λεωφορεία με τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου (τζαμπατζε δηλαδή) και όλες οι υπόλοιπες πόλεις να αρκούνται μια ζωή στα μεταχειρισμένα??
Τι κοροιδία είναι αυτή? |
|
Back to top |
|
 |
cis New Member

Joined: 27 May 2006 Posts: 21 Location: Trikala
|
Posted: Tue May 30, 2006 12:44 pm Post subject: |
|
|
Pelops
Χρησιμοποιουνται πολυ τα λεωφορεια στη Πατρα?Στις πιο πολλες ελληνικες πολεις τα αστικα δεν χρησιμοποιουνται καθολου και στο μονο που χρησιμευουν ειναι να μεταφερουν μαθητες απο τα γυρω χωρια.Εχουμε και στα Τρικαλα λεωφορεια τετοιου στιλ(γερμανικου) που περιγραφεις αλλα τουλαχιστον αξιωθηκαν να τα γεμησουν τα πιο πολλα με διαφημιστηκα (ελληνικα). |
|
Back to top |
|
 |
skylinearth Full Member


Joined: 30 Dec 2005 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue May 30, 2006 12:48 pm Post subject: |
|
|
chr.04 wrote: | Ένα λεωφορείο ηλίκιας 10 ετών θεωρείται παλιό; |
Συγκεκριμένα 12 ετών.
Pelops wrote: |
Αλλά δεν κατάλαβα γιατί η Αθήνα (και η θεσσαλονίκη από ότι ξέρω παρότι δεν έχει πάρει τόσο καινούρια όσο της αθήνας) να αγοράζει κατά καιρούς καινούρια λεωφορεία με τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου (τζαμπατζε δηλαδή) και όλες οι υπόλοιπες πόλεις να αρκούνται μια ζωή στα μεταχειρισμένα??
Τι κοροιδία είναι αυτή? |
Γιατί μάλλον οι δύο μεγάλοι συγκοινωνιακοί φορείς (ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ) έχουν το χρήμα για τέτοιες αγορές. Ο ΟΑΣΘ τώρα θα βάλει και σύστημα εντοπισμού θέσεων κλπ. |
|
Back to top |
|
 |
Pelops Junior Member

Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Tue May 30, 2006 1:15 pm Post subject: |
|
|
Skyline αυτό ακριβώς λέω ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ ππου το βρήκαν το χρήμα?
Από τα κέρδη?? ΟΧΙ
Από τις άμεσες εισφορές του κράτους , πολλά εκατομμύρια ευρώ ειδικά τα τεέυταία 5 χρόνια στην Αθήνα , για αναβάθμιση των λεωφορείων (άλλο τώρα πως καταντούν τα λέωφοριάκια μετά από 2 χρόνια χρήσης στην Αθήνα -τρίζουν ολόκληρα ).
Από τη στιγμή που το κράτος συνεισφέρει ΟΛΟ το ποσό για την αγορά νέων λεωφορείων να κάνει το ίδιο και για τα πολύ λιγότερα αριθμητικά λεωφορεία της ερπαρχίας.
Δε ζητάμε πολλά τα αυτονόητα.
ΑΛΛΑ ναααα το γράψιμο , άσε μωρέ σου λέει , άλλα μετράνε εδώ για να βγει ο βουλευτής , βάλε καμια κόρη στην ΔΕΗ , σε καμια νομαρχία και άσε τα γραφικά (!!) του στυλ νέα λεωφορεία , καθαρή πόλη , πράσινο , ποδηλατόδρομοι κτλπ
cis
Τα λεωφορεία τα χρησιμοποιεί αρκετός κόσμος και όπως και ναχει αν δεν αναβαθμισθούν δεν θα αλλάξει κάτι.
Από τη μία γκρινιάζουμε γιατί έχει κίνηση και καυσαέριο στο κέντρο και όλοι λένε να παίρνει ο κόσμος τα ΜΜΜ. Και εγώ συμφωνώ . Όταν έχεις ΜΕΤΡΟ ΤΡΑΜΑΚΙ κτλπ γρήγορο , καθαρό , άνετο , δροσερό κτλπ τότε είσαι τρελός να παίρνεις αυτοκίνητο.
Όταν όμως έχεις σαράβαλα λεωφορεία , πενταβρώμικα , αργά και πανάκριβα τότε μάλλον είσαι τρελός να πάρεις λεωφορείο.
Στην Πάτρα που η πόλη είναι χτισμένη μακρόστενα κατά μήκος της ακτής και έχει ένα αρκετά μεγάλο πληθυσμό τα αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ανάγκη. Εκτός των πολιτών που ζουν στην Πάτρα και τα περίχωρα τα λεωφορεία χρησιμοποιούν και χιλιάδες φοιτητές από τα δυο ιδρύματα (σύνολο φοιτητικού πληθυσμού περίπου 35.000--40.000)
Επαναλαμβάνω (όχι ότι ελπίζωνα το ακούσει κάποιος , 25 χρόνια στην ΕΕ κανείς δεν ενδιαφέρθηκε τώρα γιατί να αλλάξει κάτι) ότι είναι ντροπή να μιλάμε για σύγχρονη Ελλάδα , ευρωπαϊκή και η τρίτη πόλη της χώρας να έχει τέτοια τρισάθλια μέσα μαζικής μεταφοράς.
(για δρόμους άσε καλύτερα μην πούμε τίποτα γιατί θα γελάει και το παρδαλό κατσίκι). |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
Posted: Tue May 30, 2006 2:59 pm Post subject: |
|
|
απο οτι εχω καταλαβει και με ολα αυτα που βλεπω αυτο που μας αξιζει ειναι να αποσχηστει η ελλαδα απο την αθηνα μπας και δουμε επιτελους προκοπη. επιτελους εχω βαρεθει να πληρωνω φορους για την αθηνα και τα εργα υποδομης της
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ!!!!
ΑΠΟΣΧΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ |
|
Back to top |
|
 |
Tanash Full Member


Joined: 19 Dec 2005 Posts: 219 Location: Λάρισα
|
Posted: Tue May 30, 2006 6:39 pm Post subject: |
|
|
Πάντως στην Λάρισα που είχε και εκεί κάτι αρχαία λεωφορεία, τα αντικατέστησαν με τα πολύ καλά cytaro της mercedes (ολοκαίνουρια παρακαλώ αν και με πολύ παρασκήνιο αν ξέρετε οι λαρισαίοι... .Και το άλλο,τα παλιά λεωφορεία τα πούλησαν στην αφρική ) τα οποία αν και καινούρια καθαρά και με κλιματισμό πάλι δεν μπορώ να πω ότι τα χρησιμοποιεί ο κόσμος. Ο λόγος; Τα πανάκριβα εισητήρια, η συχνότητα που είναι τραγική και το ότι οι γραμές δεν εξυπηρετούν... Και από γνωστό μου που είναι λεωφορειούχος, μου έλεγε ότι σκέφτονταν να αλλάξουν τις γραμμές και να προσθέσουν και άλλες (μόνο 11 έχει η Λάρισα μαζίμε αυτές που πάνε στα χωριά...) αλλά δεν το συνέχισαν γιατί οι παλιοί οδηγοί βαριόταν λέει να μάθουν τα καινούρια δρομολόγια.... Ε, πως να ανέβει το ποσοστό των ατόμων που τα χρησιμοποιεί μετα;;; Άσε που πολεμούνε και το τραμ... Δεν το θέλουν με τίποτα.. Βέβαια και ο ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη που είναι μισο-ιδιωτικός, επίσης πολεμούσε το μετρό και τα καραβάκια..κλασσικά πράγματα στην Ελλάδα... |
|
Back to top |
|
 |
Admin Site Owner


Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2300 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Tue May 30, 2006 9:47 pm Post subject: |
|
|
Μήπως η απάντηση στα πιο πάνω ερωτήματα έχει να κάνει με το νομικό καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών σε κάθε πόλη; Η ΕΘΕΛ και ο ΟΑΣΘ είναι ουσιαστικά κρατικές εταιρίες, εποπτευόμενες από το Υπουργείο Μεταφορών. Σε όλες τις υπόλοιπες πόλεις όμως, εξ όσων γνωρίζω, τα λεωφορεία λειτουργούν με τη μορφή "αστικού ΚΤΕΛ".
Μήπως λοιπόν δεν φταίει το Κράτος για το χάλι της Πάτρας κλπ, αλλά οι ιδιώτες λεωφορειούχοι;
Last edited by Admin on Wed May 31, 2006 12:39 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
linus Junior Member


Joined: 04 Feb 2004 Posts: 114
|
Posted: Tue May 30, 2006 11:06 pm Post subject: |
|
|
Δεν είναι ακριβώς έτσι Admin, δηλαδή ότι επειδή διαχειρίζεται το κράτος τα λεωφορεία είναι και οι συγκοινωνίες καλύτερες. Το θέμα είναι ότι το κράτος νοιάζουν αυτές οι δύο πόλεις βασικά και για αυτό φροντίζει αφενός να τις προμηθεύει με σύγχρονα λεωφορεία, αφετέρου να επιδοτεί τα εισιτήρια τους. Κατά πόσο η πολιτική αυτή ακολουθείται και στις άλλες πόλεις δεν είμαι καθόλου βέβαιος. Αν πάντως ακολουθούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά τότε εγώ προτιμώ να βλέπω ότι το κράτος ευθύνεται για τα χάλια των συγκοινωνιών της περιφέρειας και όχι ότι πρέπει να πάρει τα εύσημα για τα λεωφορεία της Αθήνας.
Είναι σαν το μισογεμάτο ποτήρι. Μόνο που εγώ το βλέπω σαν μισοάδειο δεδομένου του προηγούμενου μη πρότερου βίου της πολιτείας έναντι της περιφέρειας που έχει δημιουργήσει τεκμήριο μεροληπτικής συμπεριφοράς απέναντι της. |
|
Back to top |
|
 |
Admin Site Owner


Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2300 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Wed May 31, 2006 12:38 am Post subject: |
|
|
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός. Δεν έδωσα κανένα εύσημο σε κανένα Κράτος.
Απλώς έθεσα το ζήτημα σε μία συγκεκριμένη βάση: η αντικατάσταση παλαιών οχημάτων με νέα είναι ευθύνη του ιδιοκτήτη τους (όχι του διαχειριστή, όπως λες).
Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ο "ιδιοκτήτης" είναι το Κράτος. Στις άλλες πόλεις είναι ιδιώτες (ξαναλέω: εξ όσων γνωρίζω - μπορεί και να κάνω λάθος). |
|
Back to top |
|
 |
Kakalos New Member


Joined: 25 Jul 2005 Posts: 59 Location: Italia\ Thessaloniki
|
Posted: Wed May 31, 2006 12:45 am Post subject: |
|
|
"Ο Ο.Α.Σ.Θ. είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, το απασχολούμενο κεφάλαιο του οποίου είναι κατανεμημένο σε 2.000 περίπου μικρομετόχους. Απασχολεί 2.400 περίπου εργαζόμενους οι οποίοι κινούν καθημερινά 505 από τα 536 λεωφορεία του Οργανισμού, που εξυπηρετούν 150.000.000 επιβάτες το χρόνο, δια 68 λεωφορειακών γραμμών."
Πηγή το επίσημο site του: http://www.oasth.gr/index.php5?Action=menu&MenuID=6
Ε όχι και η Θεσσαλονίκη... κρατοδίαιτη!
Από την ίδια σελίδα, λίγο πιο κάτω: "Στον εκσυγχρονισμό του στόλου του προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, καθώς μέχρι το 2007 θα έχουν παραληφθεί και σταδιακά θα κυκλοφορούν στους δρόμους Θεσσαλονίκης υπερσύγχρονα λεωφορεία (πάνω από το 80% του στόλου), με κλιματισμό, αντιρρυπαντικά και ευκολίες για άτομα με ειδικές ανάγκες. " |
|
Back to top |
|
 |
Tanash Full Member


Joined: 19 Dec 2005 Posts: 219 Location: Λάρισα
|
Posted: Wed May 31, 2006 1:11 am Post subject: |
|
|
Ο ΟΑΣΘ είναι λίγο περίεργη φάση. Πάντως πρέπει να επιδοτήται αρκετά από το κράτος. Για Λάρισα, τα είχαν ιδιοτικοποιήσει αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, πιστεύω την ίδια περίοδο με όλες τις άλλες πόλεις και είναι αστικά ΚΤΕΛ όπως ανέφερε ο αντμίν. Τα λεωφορεία είχαν μείνει τα ίδια τα παλιά μέχρι το 2004.. Τα οποία ξέρω ότι αντικαταστάθηκαν λόγω ολυμπιακών (είχαν σταλεί στην αθήνα την περίοδο των ολυμπιακών) και πρέπει να επιδοτήθηκαν κατά ένα ποσοστό χωρίς όμως να είμαι σίγουρος... Σίγουρα έβαλαν και το χέρι αρκετά βαθειά στην τσέπη οι λεωφορειούχοι. Πίστευω ότι είναι θέμα να το πάρουν απόφαση και στις άλλες πόλεις.. |
|
Back to top |
|
 |
Pelops Junior Member

Joined: 05 Jul 2005 Posts: 199
|
Posted: Wed May 31, 2006 2:35 am Post subject: |
|
|
Για όσους δεν το γνωρίζουν τα εισητήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ από το ΚΡΑΤΟΣ.
Όλων των υπολοίπων πόλεων της περιφέρειας ΟΧΙ.
ADmin σωστά οι ιδιοκτήτες δεν είναι το κράτος όμως να παίζουμε τουλάχιστον με ίσους όρους.
Επιδότηση στα εισήτήρια όλων των ΚΤΕΛ .
Επιπλέον είναι απίστευτα άδικο να γίνεται σύγκριση του γιγάντιου κράτους (που δε λογοδοτεί γιατί και πως κοστίζουν οι προμήθειες αφού το ίδιο το κράτος πληρώνει) με τα προβληματικά ΚΤΕΛ των μικρότερων πόλεων.
Γιατί να μην είναι όλα δημόσια? Η στην τελική γιατί να μην είναι ιδιωτικά και της Αθήνας?? Δεν κατάλαβα εμείς στο πηγάδι κατουρήσαμε? Δεν θέλουμε και μεις καλύτερα λεωφορεία , καλύετερες αστικές συγκοινωνίες?? |
|
Back to top |
|
 |
linus Junior Member


Joined: 04 Feb 2004 Posts: 114
|
Posted: Wed May 31, 2006 6:31 am Post subject: |
|
|
Το γεγονός ότι οι συγκοινωνίες λειτουργούν στην Ελλάδα υπό τη μορφή ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ είναι αδιάφορο. Το κράτος είναι αυτό που κάθε φορά θα επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο για την λειτουργία τους. Στο κράτος ανήκει επίσης ο τελικός λόγος για το ποιος θα είναι ο ιδιοκτήτης τους. Αυτό θα συμβαίνει γιατί το κράτος έχει υποχρέωση να μεριμνά για το ρυθμιστικό πλαίσιο μέσα από το οποίο θα λειτουργούν καλύτερα οι συγκοινωνίες. Συνεπώς μικρή σημασία έχει αν ιδιοκτήτης ή διαχειριστής είναι το κράτος ή ιδιώτης. Το κράτος θα πρέπει και στους δύο να δώσει εξίσου βοήθεια γιατί αυτό που μετρά είναι το όφελος των πολιτών. Στην Αθήνα αυτό κάνει: επιδοτεί αφενός τα υπό κρατικό έλεγχο λεωφορεία αφετέρου επιδοτεί και το υπό ιδιωτική διαχείριση metro (και με τη λέξη επιδότηση δε σημαίνει τίποτα άλλο από το ότι ο Πατρινός και ο Λαρισαίος πληρώνουν για να μετακινείται με άνεση ο Αθηναίος). Στην περιφέρεια γιατί όχι; Δεν μπορεί δε λόγος για το ότι δεν γίνεται αυτό να είναι ότι εκεί ιδιοκτήτες είναι ιδιώτες. Αυτό γιατί όπως προείπα το έργο είναι κοινωφελές και μικρή σημασία έχει ο ιδιοκτήτης.
Με τα παραπάνω θέλω να πώ, για να ανακεφαλαιώσω, ότι το ζήτημα της βοήθειας του κράτους προς τις συγκοινωνίες δεν είναι θέμα νομικής μορφής αλλά πολιτικής βούλησης και πολιτικού σχεδιασμού του κράτους για τις συγκοινωνίες στη χώρα. |
|
Back to top |
|
 |
Nassos Full Member


Joined: 16 Dec 2005 Posts: 347
|
Posted: Wed May 31, 2006 8:21 am Post subject: |
|
|
ΜΟυ κάνει εντύπωση ότι στη Πάτρα έχουν παμπάλαια λεωφορεία και στο Μεσολλόγγι 2 ολοκάινουργια (+1 παλαιό αν θυμάμαι καλά) που εξυπηρετεί τους σπυδαστές του ΤΕΙ...
Όσο για τα ΚΤΕΛ, ευτυχώς που το Υπουργείο Μεταφορών επιδοτούσε την αγορά νέων οχημάτων.
Last edited by Nassos on Wed May 31, 2006 8:24 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Psilalonitis-1982 Senior Member


Joined: 14 Dec 2005 Posts: 616 Location: Πατρα
|
Posted: Wed May 31, 2006 8:23 am Post subject: |
|
|
Συμφωνω απολυτως λεξη-προς-λεξη με τα οσα γραφει ο συμπολιτης μου Pelops.
Και για την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ κατασταση των αστικων συγκοινωνιων της Πατρας
και για τις γενικωτερες τοποθετησεις του πανω στο θεμα.
Επισης πολυ σωστη ειναι και η αποψη του linus.
Θαλεγα οτι υποστηριζει το αυτονοητο.
Οτι δηλαδη οι αστικες συγκοινωνιες εχουν πανω απ ολα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ.
Το οποιαδηποτε νομικο και διαχειριστικο καθεστως τους πρεπει να υπηρετει αυτο το μεγεθος.
Η αποτελεματικοτητα της μορφης και λειτουργιας των φορεων τους πρεπει να βρισκεται
κατω απο τον διαρκη ελεγχο της Πολιτειας.
Αντι γι αυτο τι βλεπουμε στο αφασικο κρατος μας.
Τη πληρη εγκαταλειψη των αστικων συγκοινωνιων της περιφερειας και τη διοχετευση πορων
μονο προς Αθηνα - Θεσσαλονικη.
Επειδη ζω στη τριτη σε μεγεθος πολη, οπου αυτη η ανισοτητα ειναι ακομα πιο αντιληπτη και εντονη,
προκαλωντας δικαιη αγανακτηση,
ενωνω τη φωνη μου με αυτη του Pelops, και ολων των ομοιοπαθων συνελληνων της περιφερειας.
Ο θεσμος του αστικου ΚΤΕΛ, σε πολεις τουλαχιστον του μεγεθους της Πατρας,
πιστευω πως ειναι πια ξεπερασμενος και προβληματικος.
Δεν ειναι ευκολο ουτε να εξυγειανθει ουτε να ορθοποδισει.
Στη Πατρα, σ ενα αστικο και προαστειακο συγκροτημα πλεον των 300000 κατοικων (πραγματικος πληθυσμος),
η ανεπαρκεια του ειναι κραυγαλεα.
Ολοκληρες περιοχες χιλιαδων κατοικων ειναι εκτος γραμμης.
Επικρατει πληρης αναξιοπιστια στην τακτικοτητα και το ωραριο των δρομολογιων.
Η ανυπαρξια λεωφορειολωριδων σε συνδυασμο με το πολυωρο μποτιλιαρισμα
καθιστα ασυμφορη χρονικως καθε μετακινηση.
Την ιδια στιγμη το αντιτιμο ειναι απο τα ακριβωτερα και αποτρεπτικοτερα πανελληνιως.
Για τον στολο, τα ειπε πολυ γλαφυρα ο συμπολιτης μου.
Στις διαμαρτυριες, το ΚΤΕΛ επικαλειται μονιμη οικονομικη δυσπραγια, ελλειψη επιδοτησεων,
το μη ανταποδοτικο καποιων γραμμων, το αλυτο κυκλοφοριακο, την αδυναμια ανανεωσης του στολου κλπ.
Σε ποια ευρωπαΙκη πολη αναλογου ή μικροτερου μεγεθους η συγκοινωνιακη της εξυπηρετηση
εχει αφεθει στις δυνατοτητες ( αλλα και στις διαθεσεις)
μιας προβληματικης, ουσιαστικα χρεωκοπημενης, επιχειρησης;
Η ακηδεια του κεντρικου κρατους ξεπερναει ακομα και τη βαλκανικη λογικη.
Χρειαζεται λοιπον ο αμεσος σχεδιασμος και η λειτουργια ενος νεου φορεα, αντιστοιχου π.χ. με τον ΟΑΣΘ
( οχι αναγκαστικα πανομοιοτυπου),
ο οποιος, παραλληλα με εναν φορεα ή οργανο διαχειρισης του μεγαλου κυκλοφοριακου προβληματος της πολης,
θα δωσει προοπτικη στην ικανοποιηση των αναγκων μας υποψηφιας μεγαλουπολης.
Επειδη ομως αυτη η λυση ( οπως και ο σχεδιασμος ενος μεσου σταθερης τροχιας)
ουτε ευκολη ειναι ουτε αμεσου εφαρμογης,
το επειγον βημα ειναι η ΕΠΑΡΚΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ του συγκεκριμενου ΚΤΕΛ
( και αναλογων της λοιπης περιφερειας)
και η παροχη κινητρων για την ανανεωση του τριτοκοσμικου στολου του. |
|
Back to top |
|
 |
|