stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Τα μεγαλύτερα έργα και επιτεύγματα παγκοσμίως
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Sat Dec 18, 2004 5:52 pm    Post subject: Τα μεγαλύτερα έργα και επιτεύγματα παγκοσμίως Reply with quote

Ανοίγω αυτο το τόπικ γιατι νομίζω οτι λείπει... Rolling Eyes Laughing
Εδω μπορούμε να γράφουμε για ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ που γίνονται σε ολόκληρο τον κόσμο (και οχι στην Ελλάδα Laughing Cool) ..

Γράφουμε και παραθέτουμε πληροφορίες για Μετρό,τράμ,λιμάνια,γέφυρες,αυτοκινητοδρόμους,ξενοδοχεία,νοσοκομεία,τούνελ,σιδηροδρομικούς σταθμούς(και οχι για τους σιδηρόδρομους που υπάρχει ειδικό τόπικ),μουσεία,θέατρα,πυρηνικά εργοστάσια,υδροηλεκτρικά εργοστάσια,Διεθνή αεροδρόμια(υπάρχει τόπικ αλλα μόνο για τα ελληνικά Wink ) κτλ που μας έκαναν ,μας κάνουν ή θα μας κάνουν εντύπωση Wink Cool

Arrow Ωραιο θα ηταν να συζητησουμε και για εργα που εγιναν πολυ παλιοτερα αλλα αφησαν εποχη.(πχ Πυργος του Αιφελ,Διωρυγα του Σουεζ,Σινικο τειχος..).Θα προσπαθησω να βρω πληροφοριες στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ! Wink Razz


Last edited by Nikolas on Sun Sep 11, 2005 4:12 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ο.Υ.Σ.Τ.
Full Member
Full Member


Joined: 02 Aug 2004
Posts: 374
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Sat Dec 18, 2004 6:36 pm    Post subject: Reply with quote

Η υποθαλλασια της θεσσαλονικης Shocked
Για μενα μεγαλο επιτευγμα ειναι το αεροδρομιο του Χονκγ κονκγ και η καινουρια κρεμαστη γεφυρα στη Γαλλια
Back to top
View user's profile Send private message
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Sat Dec 18, 2004 6:50 pm    Post subject: Reply with quote

Η Σήραγγα της Μάγχης

Οι εργασίες για τη διάνοιξη μιας σιδηροδρομικής σήραγγας που θα συνέδεε το βρετανικό Ντόβερ με το γαλλικό Καλέ άρχισαν το 1987, αφού προηγήθηκαν δύο αποτυχημένες προσπάθειες το 1880 και το 1974. Τη χρηματοδότηση, την εκτέλεση αλλά και, ακολούθως, την εκμετάλλευση του έργου ανέλαβε η αγγλογαλλικών συμφερόντων εταιρεία Eurotunnel και ανάδοχος ήταν η αγγλογαλλική κοινοπραξία Transmanche link. Εκσκαπτικές μηχανές (μετροπόντικες) ξεκίνησαν και από τις δύο ακτές και πάνω από τρία χρόνια μετά, την 1η Δεκεμβρίου 1990, συναντήθηκαν 60m κάτω από το θαλάσσιο πυθμένα της Μάγχης. Η σήραγγα διανοίχτηκε σε ασβεστολιθικό πέτρωμα και αποτελείται από τρεις παράλληλες σήραγγες, δύο κύριες σιδηροδρομικές μονής κατεύθυνσης για κυκλοφορία εμπορευματικών και επιβατικών τρένων υψηλής ταχύτητας, και από μια τρίτη σήραγγα υπηρεσίας, τοποθετημένη ανάμεσά τους, που επικοινωνεί με τις κύριες κάθε 375m. Η ύπαρξη της σήραγγας υπηρεσίας είναι απαραίτητη για την ικανοποίηση των αναγκών εκκένωσης, συντήρησης και εξαερισμού. Η τριπλή σήραγγα διαθέτει το μακρύτερο υποβρύχιο τμήμα στον κόσμο, με μήκος 38,6km, ενώ το συνολικό της μήκος φτάνει τα 50km. Υπήρξε το πιο δαπανηρό τεχνικό έργο ιδιωτικής χρηματοδότησης, με κόστος που ξεπέρασε τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η διάνοιξή της έγινε εφικτή με συνδυασμό τεχνικών παραδοσιακών αλλά και ριζοσπαστικών, όπως η οριζοντίωση των δύο άκρων της σήραγγας με τη βοήθεια δορυφόρων. Για να διανοιχθεί με επιτυχία η σήραγγα, χρειάστηκε να ξεπεραστούν τεράστια τεχνικά προβλήματα όπως η μεταφορά των εργατών, των υλικών και του εξοπλισμού, η απομάκρυνση εκατομμυρίων τόνων υλικών εκσκαφής, ο χειρισμός τεράστιων μηχανών μέσα στη λάσπη. Παρά τις καθυστερήσεις και το ιλιγγιώδες κόστος, η σήραγγα της Μάγχης δικαιολογημένα θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά επιτεύγματα του 20ού αιώνα

http://www.railway-technology.com/projects/chunnel/index.html
http://www.raileurope.com/us/rail/eurostar/channel_tunnel.htm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aristidis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 04 Feb 2004
Posts: 1448
Location: Πουθενιστάν

PostPosted: Sat Dec 18, 2004 11:47 pm    Post subject: Reply with quote

Ο.Υ.Σ.Τ. wrote:
Για μενα μεγαλο επιτευγμα ειναι το αεροδρομιο του Χονκγ κονκγ


Συγγνωμη Οργανωσε Υποστηριξε Σκυλαδε Τραγουδιστη αλλα μαρεσε πολυ αυτο!

Χονγκ Κονγκ δεν ειναι η σωστη ονομασια;;; Συγγνωμη, αλλα το διαβασα Χόνκυ Κόνκυ και μπερδευτηκα, νομιζα σατυριζες την Υποθαλάσσια!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
marin
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 29 Apr 2004
Posts: 1414
Location: London

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 4:07 pm    Post subject: Reply with quote

Loipon mias kai anoixthike auto to topic tha mou epitrepsete gia ligo na anaferthw se enan mixaniko pou itan poly mprosta apo tin epoxi tou kai nomizw monos tou efere ti biomixaniki epanastasi stin Agglia. Polla apo auta pou ekane sti syntomi zoi tou einai "zwntana" kai xrisimopoiountai kai simera kai itan ta prwta tou eidous tou pagkosmiws. Persi i propersi psifistike ws o simantikoteros Bretanos olwn twn epoxwn me pollous psifous parapanw apo ton Darbino, ton Churchill, ton Sheakspeare, ton Newton kai alla tetoia terata.

Milaw gia ton Isambard Kingdom Brunel (katapliktiko onoma e?) yio Gallou mixanikou, gennimeno sto Portsmouth to 1806 kai spoudasmeno sto HB kai sto Parisi. Tha sas dwsw merika links mono gia ta pio simantika erga tou kathws o anthropos mesa sta 53 xronia pou ezise eftiaxe koinws "papades" se auti ti xwra..

Prwta apo ola se ilikia 24 katathetei sxedio gia tin prwti kremmasti gefyra konta sto Bristol kai kerdizei ton diagonismo. I gefyra arxizei ypo tin epopteia tou ws chief engineer to 1831 (!!!) kai misoteleiwnei (mazi me ta lefta) to 1843. Akolouthei foto tis gefyras mazi me to allo thauma Gallo-Bretanikou sxediasmou kai engineering to Concorde



Polla gia ti gefyra mporeitai na breite sto parakatw link
http://www.clifton-suspension-bridge.org.uk/

Prin omws apo ti gefyra, kai se ilikia 20 xronwn o Brunel doulepse me ton patera tou sto perifimo Tunnel tou Tamesi to prwto ypothalasseio tunnel to opoio ftiaxtike me methodo pou epinoisan pateras kai yios (oi mixanikoi tou forum einai pio qualified apo mena na ton exigisoun) ftiaxnontas prwta bima bima ena "kelyfos" pou prostateue tin kataskeui apo to sathro edafos pou briskotan apo panw. Dilwnw ypeuthina oti auto to tunnel zei kai basileuei kai egw prosopika to xrisimopoiw pampolles fores me to autokinito. Einai to tunnel pou se bathos xronou ekane efikti tin syndesi tis Magxis.

http://www.pbs.org/wgbh/buildingbig/wonder/structure/thames.html

Meta loipon apo to tunnel kai ti gefyra kai epeidi eixe ligo eleuthero xrono sta xeria tou apofasise na boithisei ton John Scott Russel na sxediasoun mazi to prwto atmokinito ploio pou perase ton Atlantiko To Great Britain, kai katopin autou to megalytero atmokinito ploio mexri kai to 1899 to Great Western.

Epeidi omws auta den itan arketa, apofasise na ftiaxei kati pou itan ena orama gia ekeinon. Tin perifimi sidirodromiki grammi Great Western pou diasxizei tin Agglia apo anatolas pros dysmas enonontas to Londino me tis tote poly simantikes poleis limania tou Atlantikou apo opou diakinountan ola ta emporeumata kathws kai to karbouno.

To ergo xekinise to 1833 kai teleiwse sxedon otan pethane. Milame gia ena ergo gia to opoio xreiastike na sxediasei enan ametrito arithmo gefyrwn, tunnel kai viaducts. Episis extise oli ti grammi se wide gauge (fardos tis grammis) pou epetrepse megalyteres taxytites. Itan i prwti fora pou sxediastikan etsi grammes trenou kai i bouli tote merase tropologia symfwna me tin opoia oles oi grammes apo ekeini ti stigmi kai pera eprepe na einai fardies. Endiaferousa leptomereia stin oli istoria itan oti auti i grammi itan to prosopiko stoixima tou Brunel pou ti theorise anagkaia gia ton topo kai edwse sklires maxes me tous poly plousious kai politika dynatous gaioktimones pou antititheto sti dimiourgia tis (kati mou thymizei kati mou thymizei).

Epistegasma tis grammis itan o stathmos tou Paddington pou sxediastike ex oloklirou ws sidirokataskeui kati anikousto tote.



Fysika ola auta mporeite na ta deite kai simera.

http://www.bbc.co.uk/history/society_culture/industrialisation/brunel_isambard_02.shtml

http://www.bbc.co.uk/history/historic_figures/brunel_kingdom_isambard.shtml

http://www.greatwestern.org.uk/m_in_gwr.htm

Kai ena link gia ton stathmo Paddington

http://www.structurae.net/structures/data/index.cfm?ID=s0000152



To orama tou itan na kounisei auton ton topo apo tin lithi tis aristokratika kai faioudarxika exousiasmenis xwras se mia katastasi opou anthropoi kai emporeumata tha diakinontousan eleuthera kai me taxitita. Itan socialistis kata bathos an kai o oros den eixe efeurethei, kai einai xaraktiristiko oti o Duke of Wellington ton polemise se kathe bima kathws elege oti tetoies kataskeues "tha feroun ti maziki metakinisi tis ergatikis taxis kati aparadekto"!!! Polemise to systima tote me orama kai bazontas kai polla lefta apo tin tsepi tou an kai den itan idiaterws plousios.
Meta apo ola auta elpizw na symfoneite mazi mou oti autos o mixanikos eftiaxe merika apo ta pio simantika erga sti xwra pou gennithike i biomixaniki epanastasi!




Last edited by marin on Sun Dec 19, 2004 4:40 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 4:24 pm    Post subject: Reply with quote

Το Σινικό Τείχος

Βορειοδυτικά του Πεκίνου, στην Κίνα, απλώνεται μια από τις πιο διάσημες κατασκευές του κόσμου. Πρόκειται για το Σινικό Τείχος, τη μεγαλύτερη σε μήκος γραμμή οχύρωσης που έχει κατασκευαστεί στην ανθρώπινη ιστορία. Εκτείνεται ελικοειδώς διαμέσου των βουνών για περίπου 3.200km και λέγεται ότι είναι ορατό από τη Σελήνη. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον 3o αιώνα π.Χ., αλλά το μεγαλύτερο τμήμα του ανεγέρθηκε στα χρόνια της δυναστείας Μινγκ (1368-1644). Το ύψος του τείχους κυμαίνεται από 6 έως 9m, με πάχος που λεπταίνει σταδιακά από 7,5m στη βάση σε 4,5m στην κορυφή. Κατά μήκος, σε ίσες αποστάσεις, υψώνονται 25.000 παρατηρητήρια, πύλες και φυλάκια. Η θεμελίωση γινόταν με στρώση λίθινων πλακών. Τα πλαϊνά μέρη είναι κατασκευασμένα από χώμα, τούβλα και πέτρες, ενώ η πάνω επιφάνεια σχηματίζει οδόστρωμα για μετακίνηση στρατευμάτων και εφίππων. Το Σινικό Τείχος χτίστηκε αποκλειστικά με χειρωνακτική εργασία. Shocked Shocked Shocked

http://ce.eng.usf.edu/pharos/wonders/Forgotten/greatwall.html
http://china-window.com/beijing/tour/iplace/badaling.html
http://www.metrotel.co.uk/jvt/china9.htm
http://www.chinavista.com/travel/greatwall/greatwall.html
http://www.bf.rmit.edu.au/~stephenc/greatwal.htm

Arrow Marin,excellent post!! Razz Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nikos C.
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jun 2004
Posts: 1041

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

Αυτό που βλέπω κάθε μέρα όταν ξυπνάω στον καθρέφτη;
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 11:57 pm    Post subject: Reply with quote

Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα σχετικά με τα 7 αρχαία θαύματα του κόσμου. Έχει κάποιος διαβάσει ή ακούσει εκτιμήσεις για το ποιές ήταν οι αιτίες της εξαφάνισης τους ;;
Αν υποθέσουμε ότι λεηλατήθηκαν, που μπορεί να βρίσκονται τα κομμάτια των ανεκτίμητων αυτών θυσαυρών του παγκόσμιου πολιτισμού;; Ποιές είναι οι εικασίες που γνωρίζετε να έχουν κάνει οι ιστορικοί στο παρελθόν για την κατάληξη τους.
Υπάρχει περίπτωση να έχουν διασωθεί σημαντικά τους τμήματα αλλά να αποκρύπτονται σε μυστικές τοποθεσίες από συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες που θέλουν να κρατήσουν κρυφή την ύπαρξη τους;;
Rolling Eyes Smile
Back to top
View user's profile Send private message
assotos yios
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 30 Mar 2004
Posts: 955
Location: not aswtosgios blogspot :-)

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 8:49 am    Post subject: Reply with quote

losada7 wrote:
Υπάρχει περίπτωση να έχουν διασωθεί σημαντικά τους τμήματα αλλά να αποκρύπτονται σε μυστικές τοποθεσίες από συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες που θέλουν να κρατήσουν κρυφή την ύπαρξη τους;;
Rolling Eyes Smile


Mου μυριζει "ομαδα Ε" αυτο... Smile Wink

Η πυραμιδα του Χεοπα υπαρχει ακομα.....Ο φαρος της Αλεξανδριας και ο κολοσσος της Ροδου καταστραφηκαν απο σεισμους.Το χρυσελεφαντινο αγαλμα του Δια μεταφερθηκε στη Κωνσταντινουπολη και καταστραφηκε σε μια πυρκαγια (τον 5ο αιωνα νομιζω ).Ο ναος της Εφεσου καταστραφηκε οριστικα απο τους χριστιανους αφου ηδη δυο φορες στο παρελθον ειχε παθει ζημιες απο πυρκαγιες και λεηλασιες .Το μαυσωλιο της Αλικαρνασσου καταστραφηκε απο τους σταυροφορους.Για τους κρεμαστους κηπους της Βαβυλωνας δεν ειμαι σιγουρος νομιζω οτι καταστραφηκαν κατα την ελληνιστικη εποχη...
Back to top
View user's profile Send private message
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 10:31 am    Post subject: Reply with quote

Το μαυσωλείο είχε φτάσει σχεδόν ανέπαφο ώς τον 12ο νομίζω αιώνα. Καταστράφηκε από σεισμό. Με τα υλικά του χτίστηκε το φρούριο της Αλικαρνασσού. Τώρα τα περισσότερα γλυπτά είναι στο Λονδίνο. Οι Κρεμαστοί κήποι είχαν καταστραφεί αρκετά πρίν τον Αλέκο. Επιπρόσθετα ο κολοσσος ήταν όρθιος μόνο για 50 περίπου χρόνια (και φυσικά όχι με τα ποδια ανοιχτά πάνω από το λιμάνι Laughing Laughing ) αλλά θαυμαζόταν ακόμη και πεσμένος. Εν τέλει το μέταλλο του χρησιμοποιήθηκε.

(να ρωτήσω πώς σου ήρθε η απόκρυψη των τμημάτων των "Θαυμάτων"; )
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

Μια βασική αρχή που εφάρμοσαν αρκετοί πολιτισμοί στο παρελθόν για να επιβληθούν στους παλιότερους(κλέβοντας την αίγλη τους) ήταν να κλέβουν μεγάλα πολιτιστικά έργα αυτών των πολιτισμών ή να καταστρέφουν ολοσχερώς αυτά τα έργα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 3:58 pm    Post subject: Reply with quote

Η Διώρυγα του Παναμά

Η Διώρυγα του Παναμά σχεδιάστηκε στο ξεκίνημα του 20ού αιώνα και παραδόθηκε στη ναυσιπλοΐα το 1914. Το μήκος της φτάνει τα 81,6km, απόσταση που σε μεγάλο ποσοστό είναι σκαμμένη μέσα από βραχομάζα, και εξυπηρετεί τη διέλευση σκαφών κάθε είδους, ακόμη και των γιγαντιαίων σύγχρονων τάνκερ.



Το κανάλι αυτό, που διατρέχει την κεντρική Αμερική, εκπλήρωσε τα όνειρα των ανθρώπων για μια συντομότερη διαδρομή ανάμεσα στα λιμάνια της δυτικής και της ανατολικής Αμερικής, επιτρέποντας στα διάφορα πλοία να έχουν πρόσβαση στον Ειρηνικό ωκεανό, χωρίς πλέον να απαιτείται για κάτι τέτοιο ο περίπλους της νότιας Αμερικής. Η διώρυγα έχει ομάδες θαλάμων που γεμίζουν με νερό, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας τα πλοία σε διαδοχικά επίπεδα, έως ότου φτάσουν στον ωκεανό. Όλες οι κατασκευές είναι δίδυμες, ώστε να επιτρέπουν την ταυτόχρονη διέλευση σκαφών και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Την εποχή της διάνοιξής της η διώρυγα κόστισε στις ΗΠΑ 387 εκατομμύρια δολάρια. Χιλιάδες εργάτες δούλεψαν περίπου μία δεκαετία εξοπλισμένοι με ατμοκίνητα φτυάρια, για να ανοίξουν δρόμο μέσα από ζούγκλες, λόφους και βάλτους. Όχι μόνο μετακίνησαν περίπου 150 εκατομμύρια κυβικά μέτρα εδάφους και πετρωμάτων αλλά είχαν επίσης να παλέψουν με την ελονοσία και τον κίτρινο πυρετό. Ο κατασκευαστικός άθλος των ανθρώπων αυτών συντόμευσε το θαλάσσιο ταξίδι Νέας Υόρκης-Σαν Φρανσίσκο κατά 9.000 μίλια.

http://www.pancanal.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
assotos yios
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 30 Mar 2004
Posts: 955
Location: not aswtosgios blogspot :-)

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 5:39 pm    Post subject: Reply with quote

Το μεγαλυτερο φραγμα στο κοσμο,το φραγμα των «3 φαραγγιων» στη Κινα, εχει αρχισει τη λειτουργια του και αναμενεται να ολοκληρωθει το 2009 μετα απο 17 χρονια κατασκευης.Με μηκος 1,2 μιλιων δημιουργει τεχνητη λιμνη που καλυπτει 632 τετρ.χλμ. Το υδροηλεκτρικο εργοστασιο θα παραγει 18 εκατομμυρια KW που αντιστοιχουν στο 1/9 της κινεζικης παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας.
Στα «απανθρωπα» στοιχεια του εργου η απομακρυνση απο τις εστιες τους 1.2 εκατομμυριων ανθρωπων!!!

http://www.wcsscience.com/giant/dam.html
http://www.chinapage.com/3gorge/3gorge.html

Η γεφυρα που θα ενωνει την ηπειρωτικη Ιταλια με το νησι της Σικελιας ειναι ονειρο δεκαετιων για μια μεριδα Ιταλων (κατι σαν το Ριο –Αντιρριο Smile ).Τελευταια ειναι και το ονειρο του Σιλβιο Μπερλουσκονι που θελει να συνδεσει το ονομα του με αυτο το μεγαλο εργο.Οπως ειναι φυσικο το εργο εχει δημιουργησει αρκετους εχθρους στους κολπους των οικολογικων οργανωσεων αλλα και οσων πιστευουν οτι η υπαναπτυκτη οικονομικα Σικελια χρειαζεται επενδυσεις σε αλλους τομεις.
Τα τεχνικα χαρακτηριστικα: 3666 μετρα οδοστρωματος που θα κρεμονται απο μονο 2 πυλωνες ( στις δυο οχθες των στενων) υψους 382 μετρων .Φυσικα αντοχη σε σεισμο 7 Ριχτερ και ανεμους ταχυτητας μεγαλυτερης των 200 χλμ...

http://www.strettodimessina.it/inglese.html
Back to top
View user's profile Send private message
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

H Πυραμίδα του Χέοπα



Η πυραμίδα του Χέοπα, στην Γκίζα, κοντά στο Κάιρο της Αιγύπτου, είναι η πιο βόρεια και ανατολική από τη διάσημη τριάδα πυραμίδων και ταυτόχρονα το μοναδικό σωζόμενο από τα "επτά θαύματα" του αρχαίου κόσμου. Κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της 4ης Δυναστείας της αρχαίας Αιγύπτου. Η χρονολογία ανέγερσης τοποθετείται μεταξύ 2600-2480 π.Χ. Οι πυραμίδες της Γκίζα είναι γιγάντια πρίσματα, μοναδικά στην παγκόσμια αρχιτεκτονική, μια εφαρμογή μαθηματικών σε γιγάντια κλίμακα. Θεωρείται ότι για την πυραμίδα του Χέοπα χρησιμοποιήθηκαν περισσότεροι λαξεμένοι λίθοι από ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο κτίσμα στη Γη. Ο αριθμός τους εκτιμάται στα 2.300.000 με μέσο βάρος 2,5 τόνους ο καθένας. Η τετράγωνη κάτοψη έχει πλευρά 231m και το ύψος είναι 146m (γύρω στα 9m από την κορυφή έχουν χαθεί). Η γωνία κλίσης των τριγωνικών πλευρικών όψεων είναι 51,5 μοίρες. Από αναφορές του Ηροδότου, από το 450 π.Χ., γνωρίζουμε ότι η κατασκευή του δρόμου για τη μεταφορά των ογκόλιθων του μνημείου στο ασβεστολιθικό υψίπεδο της Γκίζα διήρκεσε μία δεκαετία, ενώ η ανέγερση της πυραμίδας άλλες δύο.

http://www.geocities.com/Athens/Delphi/3499/gp1.htm
http://www.europa.com/edge/pyramid.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Manchester_7
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Apr 2004
Posts: 800
Location: 53.3° N 2.3° W (Manchester, United Kingdom)

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 6:35 pm    Post subject: Reply with quote

Πραγματικα εντυπωσιακο! Αμα δεν το δεις απο κοντα δεν καταλαβαινεις περι τινος προκειται πιστευω. Και η πυραμιδες αλλα και η Σφιγγα ειναι τρομερες κατασκευες. Το αισθημα στο εσωτερικο της πυραμιδας ειναι προτογνωρο, και η ανοδος απο τις σκαλες σε αυτο αρκετα κλειστοφοβικη! Αλλα αξιζει πολλα...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 7:55 pm    Post subject: Reply with quote

Αν δεν κάνω λάθος, οι πυραμίδες στην αρχαιότητα δεν ήταν όπως τώρα, με
αναβαθμίδες, ώστε να μπορείς να σκαρφαλώσεις πάνω τους. Ηταν λειασμένες
έτσι ώστε να αστράφτουν κάτω από τον ήλιο της ερήμου και πραγματικά
γεωμετρικές πυραμίδες. Εκπληκτικά είναι και τα μυστήρια που κυκλοφορούν
γύρω από το όνομα τους, αλλά και η αριθμολογία που έχει αναπτυχθεί γύρω
από τις διαστάσεις τους.

Ο Ναπολέοντας είχε υπολογίσει πως με τον όγκο πέτρας που υπάρχει στη
μεγάλη πυραμίδα, θα μπορούσε να χτίσει ένα τείχος ύψους ενός μέτρου γύρω
από ολόκληρη τη Γαλλία. Κοιμήθηκε μάλιστα μια βραδιά μέσα στο τεράστιο
κτίσμα. Την επόμενη μέρα βγήκε σοκαρισμένος, δεν θέλησε ποτέ να μιλήσει
γι'αυτή του την εμπειρία.

Οι αρχαιολόγοι δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα όλα τα μυστικά της μεγάλης
πυραμίδας. Μόλις πριν δύο χρόνια το National Geographic έδειξε ζωντανά
την είσοδο ενός μικρού ρομπότ σε ένα μυστικό θάλαμο αφού πρώτα περασε
από ένα πολύ μικρό διάδρομο (στον οποίο δε χωρούσε άνθρωπος) και
έπειτα άνοιξε την μυστηριώδη αλαβάστρινη πόρτα που τον έκλεινε. Το
μυστήριο συνεχίζεται καθώς εκεί μέσα ανακαλύφθηκε και δεύτερη πόρτα.
Επομένως περιμένουμε για τη δεύτερη αποστολή.

Πραγματικά εντυπωσιακά κτίσματα, και παρόμοια με αυτά υπάρχουν σε όλους
τους μεγάλους αρχαίους πολιτισμούς, ακόμα και στην Ελλάδα αλλά σε πολύ
μικρότερες διαστάσεις ασφαλώς. Ακόμα πιο αινιγματική είναι η κολοσσιαία
Σφίγγα, που λόγω των τεράστιων ραβδώσεων από υδάτινη διάβρωση στην
πλάτη της, πολλοί υποστηρίζουν ότι πρόερχεται από έναν πολιτισμό πολύ
αρχαιότερο από το δικό μας. Έναν πολιτισμό που καταστράφηκε από κάποιο
μεγάλο κατακλυσμό.



Υ.Γ. Δεν θυμίζει λίγο το άντρο των αίλουρων στους Thundercats? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 8:31 pm    Post subject: Reply with quote

Η διάβρωση της σφίγγας δεν προέρχεται από νερό αλλά από 3000 χρόνια τριβής με την άμμο
Back to top
View user's profile Send private message
AnimeGR
New Member
New Member


Joined: 06 Feb 2004
Posts: 44

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Η διάβρωση της Σφίγκας προέρχεται από βροχές....
Είναι κάθετη και όχι οριζόντια που είναι η διάβρωση από την σκόνη και τον άνεμο... Έχει αποδειχθεί από γεωλόγους ότι πρόκειται για υδάτινη διάβρωση λόγω βρωχοπτώσεων!
Οι εγυπτιολόγοι εξακολουθούν όμως να μην το δέχονται γιατί αυτό θα σημαίνει πως η σφίγγα είναι πολύ παλιότερη απ'όσο πιστεύουμε ( τελευταία φορά που υπήρχαν βροχοπτώσεις στην επριοχή ήταν το 9.000 πχ. μετά από εκείνη την περίοδο η περιοχή μετατράπηκε σε έρημο ) και άρα αυτό καταρίπτει ένα μεγάλο μέρος των όσων πιστεύουμε για την έγυπτο...
Back to top
View user's profile Send private message
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 10:22 pm    Post subject: Reply with quote

Κοίταξε την παραπάνω φωτογραφία. Τί βλέπεις στο "στήθος" της σφίγγας;


(η οποία είνα btw αρσενική. Έχει το πρόσωπογραφικα χαρακτηριστικα ενός φαραω (όχι του χεοπα))
Back to top
View user's profile Send private message
smarg
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1156

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 11:16 pm    Post subject: Reply with quote

Ο Κολοσσός της Ρόδου



Κατά την αρχαία μυθολογία, το νησί της Ρόδου ήταν το νησί του θεού 'Ηλιου. Όταν ο ελληνικός στόλος προσπάθησε να εισβάλει στο νησί, το 304 π.Χ., οι κάτοικοι του νησιού προέβαλαν τέτοια ισχυρή αντίσταση που ο Έλληνας στρατηγός αναγκάστηκε να παραδοθεί και να αιχμαλωτιστεί ο στόλος του. Ο λαός της Ρόδου οικοδόμησε, με το αντίτιμο των όπλων και των πλοίων που πήραν από τον ελληνικό στρατό, ένα τεράστιο άγαλμα του Ήλιου ως ευγνωμοσύνη προς το θεό που τους προστάτευσε.
Κανένας σήμερα δεν ξέρει πού ακριβώς ήταν στημένο το άγαλμα και πώς ακριβώς ήταν. Πολλοί πιστεύουν ότι ήταν τοποθετημένο στη Λίνδο, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ρόδου, με τα πόδια ανοικτά πάνω από το λιμάνι ώστε τα πλοία να περνούσαν κάτω από τα πόδια του. Ωστόσο, είναι πιθανό το άγαλμα να είχε οικοδομηθεί μέσα στην πόλη και να κοίταζε πάνω από το λιμάνι.Τα περισσότερα από όσα γνωρίζουμε για το γιγαντιαίο Κολοσσό στηρίζονται στα όσα έγραψαν για αυτόν οι συγγραφείς του καιρού εκείνου. Κατασκευάστηκε από τον Χάρη, ένα μαθητή του περίφημου Έλληνα γλύπτη Λύσιππου. Σύμφωνα με τα όσα γράφει ένας συγγραφέας, για την κατασκευή του χρειάστηκαν 12,7 τόνων μπρούντζου και 7,6 τόνων σιδήρου.

Το τεράστιο άγαλμα είχε ένα παράκαιρο τέλος. Τραγικά, ύστερα από 66 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, ένας βίαιος σεισμός σώριασε σε συντρίμια το άγαλμα μέσα στη θάλασσα. Ο Κολοσσός μετά τον καταστροφικό σεισμό έμεινε ανέπαφος για αιώνες. Αργότερα, το 653 μ.Χ. εισέβαλαν στη Ρόδο ισλαμικά στρατεύματα και άρπαξαν το χαλκό για να τον μεταφέρουν στη Συρία. Εκεί λέγεται ότι ένας έμπορος αγόρασε τα φύλλα του χαλκού, τα φόρτωσε σε 900 καμήλες και τα μετέφερε στην έρημο για να τα λιώσει.
Back to top
View user's profile Send private message
Ο.Υ.Σ.Τ.
Full Member
Full Member


Joined: 02 Aug 2004
Posts: 374
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 11:48 pm    Post subject: Reply with quote

Επισης πολυ μεγαλο επιτευγμα ειναι η Ολλανδια. Ειναι μια χωρα που την εχουν φτιαξει μονοι τους οι κατοικοι της με τοσα φραγματα και αλλες κατασκευες!
Back to top
View user's profile Send private message
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Tue Dec 21, 2004 12:53 am    Post subject: Reply with quote

Εεεε... χωρίς να θέλω μα το πάιξω μάγκας, μήπως ξεχάσαμε κάτι; Για ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω διεύθυνση όπου το κείμενο και οι περισσότερες φωτό είναι δικές μου (ψώνιο)...

http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=124168

All Time Classic
Back to top
View user's profile Send private message
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Tue Dec 21, 2004 9:39 am    Post subject: Reply with quote

ρε σείς διαβάζετε τι γράφω ή πληκτρολογώ τζάμπα ? Very Happy
στην πλάτη, στην πλάτη Razz

να η πλάτη



Quote:
The question is: what caused the erosion of the body?

There are two possible causes:

* Possible weathering by wind and sand.
Since the body of the Sphinx is located in a hollow, it takes less than twenty years to fill the hollow and cover the body totally. The Sphinx has been covered, for most of its time, by sand since the time it was created thousands of years ago. Therefore the Sphinx was not subject to weathering exposure to wind and sand, instead it was actually protected from such natural elements. Additionally, the concave shape of the corrugation cannot be the result of wind and sand storms.

* Possible water erosion.
Most scholars have resigned themselves to the fact that the water caused the erosion to the body of the Sphinx. Geologists agree that Egypt was subject to severe flooding, at the end of the last Ice Age, c. 15,000-10,000 BCE.


ο τύπος εδώ λέει ότι πρόκειται για χημική διάβρωση.
http://www.antiquityofman.com/Gould.pdf

Σίγουρα μπορούν να βρεθούν πολλές θεωρίες που εξηγούν κάποιο φαινόμενο
το οποίο συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν. Όσο όμως παραμένουν θεωρίες, εγώ
προτιμώ να μείνω με αυτή που μου αρέσει περισσότερο Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
P.A.O.
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 3545
Location: GATE 13 - SINCE 1966

PostPosted: Tue Dec 21, 2004 11:45 am    Post subject: Reply with quote

assote yie , να σε ρωτησω κατι ...

Η γεφυρα που θα ενωνει την ηπειρωτικη Ιταλια με το νησι της Σικελιας , που εγραψες , κατασκευαζεται η θα κατασκευαστει ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nikolas
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 1068
Location: Άλιμος!

PostPosted: Tue Dec 21, 2004 4:37 pm    Post subject: Reply with quote

Διηπειρωτικός Σιδηρόδρομος



Ο Διηπειρωτικός Σιδηρόδρομος, που ολοκληρώθηκε στις 10 Μαΐου 1869, είχε μήκος 3.200km και ένωνε την Ομάχα της Νεμπράσκα με το Σακραμέντο. Κατασκευάστηκε ταυτόχρονα και από τις δύο αφετηρίες. Ατμόπλοια που περιέπλεαν το ακρωτήριο Χορν μετέφεραν σιδηροτροχιές στην Καλιφόρνια, ενώ για την εξέλιξη των εργασιών στο τμήμα μετά την αφετηρία της Ομάχα έπρεπε να εξασφαλίζονται 1.500 ξύλινοι στρωτήρες για κάθε χιλιόμετρο διαδρομής, αφού τα δένδρα στις πεδιάδες της περιοχής ήταν ελάχιστα. Οι επιθέσεις των Ινδιάνων ήταν καθημερινή υπόθεση, ενώ η αρχική έλλειψη εργατικών χεριών αντιμετωπίστηκε με επιτυχία όταν διαπιστώθηκε ότι οι Κινέζοι εργάτες, που μπορούσαν να απασχοληθούν σε μεγάλους αριθμούς, ήταν ιδιαίτερα παραγωγικοί και με μικρές μισθολογικές απαιτήσεις. Για την ολοκλήρωση του Διηπειρωτικού Σιδηρόδρομου απαιτήθηκαν η ανατίναξη βραχωδών προεξοχών στα φαράγγια της Σιέρα Νεβάδα, η διάνοιξη σηράγγων σε γρανίτη, η αναμέτρηση με χιονοθύελλες, καύσωνες και με την έλλειψη νερού. Σήμερα, η κατασκευή του Διηπειρωτικού Σιδηρόδρομου θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της εποποιίας για την κατάκτηση της άγριας Δύσης.

http://cprr.org/
http://www.sfmuseum.org/hist1/rail.html
http://www.csrmf.org/transbuild.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr