View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MolBio Junior Member
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 132 Location: Alexandroupolis
|
|
Back to top |
|
|
Mozart Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
|
Manchester_7 Stadium Expert
Joined: 03 Apr 2004 Posts: 800 Location: 53.3° N 2.3° W (Manchester, United Kingdom)
|
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Jul 14, 2004 12:42 pm Post subject: |
|
|
Τελικά αυτή η πόλη δεν πρόκειται να δει αεροδρόμιο της προκοπής
Ήδη τις πρώτες αιχμές τις είχε αφήσει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη όταν δήλωσε ότι είναι αμφίβολη η κατασκευή του νέου αεροσταθμού, τώρα πάμε και για ακύρωση της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης μέσα στη θάλασσα.
Ωραία έργα υποδομής! Να τα χαιρόμαστε (στη φαντασία μας)
Κι αυτή η ασφαλτόστρωση του περιφερειακού είναι φύγε κακό απ' τα μάτια μου. Τσαπατσουλιά, μπαλώματα και με αμφίβολης ποιότητας άσφαλτο. ΜΑΥΡΑ ΧΑΛΙΑ! |
|
Back to top |
|
|
Giannis Stadium Expert
Joined: 29 Mar 2004 Posts: 1682 Location: Ελβετία
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 2:15 pm Post subject: |
|
|
http://www.enet.gr/online/online_p1_text.jsp?c=112&id=23548692
...basika egw exw ligo mperdeutei me to kainourio topic ths Thessalonikhs kai de mporw na katalabw ti tairiazei pou. To ena exei ws titlo kapoia eidh sugkoinwniwn....alla kai sto kainourio pali ta idia blepw grammena. Ta mperdepsame ligo etsi? De nomizw oti xreiazotan kainourio topic. Sxetika me thn periptwsh ths Athinas, anoi3ame diafora themata ka8ws hdh ginontai auta ta erga kai sxoliazontai perossotero, yparxoun fwtografies klp. Twra, uparxoun 2 topics gia thessalonikh opou kai sta 2 anaferetai to metro, tram klp...kai gia ta opoia mono upo8eseis ginontai. Toulaxiston na ginei diaxwrismos ths 8ematologias. Auta! |
|
Back to top |
|
|
exitmusician Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 2:36 pm Post subject: |
|
|
Giannis έχεις δίκιο. Ζητώ συγγνώμη γιατί κι εγώ συνέβαλα στην σύγχυση. Μεταφέρω εδώ τα posts από εκείνο το θέμα που έχουν να κάνουν με το Μετρό / Τραμ στη Θεσσαλονίκη.
Sky Citizen wrote: | Thessaloniki proposed metro:
|
Atlanta Greek wrote: | Το μετρο πρεπει οπωσδηποτε να πηγαινει αεροδρομιο και σταθμο ΚΤΕΛ ετσι ωστε να σθνδεει τους 3 κυριοτερους συγκοινωνιακους κομβουω της πολης. Θα προτιμουσα να κανει κυκλικη διαδρομη και προς τις δυο κατευθυνσεις (ενας αξονας εγνατια, ο αλλος παραλια) |
apelpisiakos wrote: | Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι ένα μετρό θα μπορέσει να "στεριώσει" στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη μου φαίνεται πολύ μικρή για να αποσβέσει εύκολα τα έξοδα κατασκευής του.
Επειδή όμως σίγουρα η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα μέσο σταθερής τροχιάς, πιστεύω ότι ένα τραμ θα ήταν πολύ πιο λογική λύση, και θα ξεμπλοκάρει την πόλη σε αρκετό βαθμό.
Οπωσδήποτε επίσης πρέπει να γίνει κάτι και με το αεροδρόμιο. Πάντως, με αφορμή το αεροδρόμιο, πρέπει να επισημάνω στους φίλους μου Θεσσαλονικείς ότι δεν φταίει πάντα το "κράτος των Αθηνών" για όσα δε γίνονται στην πόλη. Το έρμο το ραντάρ ILS στο Μακεδονία το είχανε κάτι χρόνια στις αποθήκες γιατί όπου πηγαίνανε να το στήσουνε ξεσηκωνόταν ο κόσμος. Έπρεπε να πέσει το Yakovlev για να γίνει μια τόσο σοβαρή αναβάθμιση στο αεροδρόμιο...? |
exitmusician wrote: | Συμφωνώ απόλυτα με τον apelpisiakos. Φυσικά δεν είναι θέμα "us against them", είναι θέμα μεγέθους της πόλης, αλλά και του χαρακτήρα της. Αν δεν κάνω λάθος, τα μεγέθη των αποστάσεων στη Θεσσαλονίκη είναι ακόμα αρκετά μικρά ώστε να μπορούν να περπατηθούν. Δεν πρέπει να είναι επιθυμητό να χάνεται η οπτική επαφή με την πόλη κατά τη διάρκεια της μετακίνησης από ένα σημείο στο άλλο, όταν αυτό μπορεί να αποφευχθεί. Το ευέλικτο τραμ μπορεί να προσφέρει (σε συνδυασμό με την πεζοδρόμηση κεντρικών αρτηριών) την απαραίτητη κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα των μετακινήσεων. |
Sky Citizen wrote: | exitmusician, το ποστ σου θα ηταν ιδανικο αν αντι για Θεσ/νικη εγραφες για Πατρα ή Ηρακλειο. Κακα τα ψεμματα η Θεσσαλονικη τεινει να παρει την μορφη μεγαλουπολης και δεδομενου οτι ειναι ενας σημαντικοτατος κομβος για τα Βαλκανια, υποδομες οπως μετρο - αεροδρομιο - οδικες προσβασεις και seaports upgrades (λιμανια, μαρινες κτλ) ειναι κατι παραπανω απο αναγκαιες |
Stratis wrote: | Prin apo oxi poly kairo diavaza gia ta sxedia dimiourgias enos "elafrou trenou polis" (Light Urban Rail sta ellinika...)
gia tin Patra pou tha ftiaxnotan epano stis yparxouses grammes tou trenou,
se syndiasmo me tin metakinisi tou sta8mou se allo simeio.
Oson afora tin 8essaloniki, pragmatika prepei na kathisoun arketoi kai na skeftoun sovara ti tairiazei kalitera se afti ti poli.
As to ksanapo : Oxi ti exei i A8ina, na to paroume kai emeis alla ti tairiazei se mas PRAGMATIKA!
1M katoikoi den einai kai ligoi alla den einai kai tosoi polloi oste na kanoun viosimo ena systima metro.
Trena omos yparxoun polla kai pros polles katef8inseis..!
Mipos kapios prepei sovara na skeftei pos mporoun na xrisimopoii8oun?
Kai paidia parking, polla parking... Ksero oti tou Ellina o traxilos gia parking den plironei alla toulaxiston kapoioi 8a aksio8oun!!!! |
nikitas wrote: | Αυτή η ιδέα ότι το μετρό δεν μπορεί να είναι βιώσιμο στη Θεσσαλονίκη του 1+ εκ. κατοίκων είναι τελείως λανθασμένη. Οι περισσότερες πόλεις της Ευρώπης με τέτοιο πληθυσμό έχουν μετρό. Ακόμα και πόλεις κοντά στο μισό εκατομμύριο κατοίκους έχουν μετρό
Παραδείγματα; Birmingham, Newcastle, Glasgow, Nuernberg, Frankfurt, Cologne, Bilbao, Sofia, Helsinki, Toulouse, Lille, Lyon, Rotterdam, Oslo και άλλα |
|
|
Back to top |
|
|
baldman New Member
Joined: 10 Jul 2004 Posts: 20 Location: Brighton UK
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 3:38 pm Post subject: |
|
|
H αληθεια βρισκεται καπου στη μεση. Η θεσσαλονικη δεν ειναι ουτε μια τεραστια πολη αλλα ουτε και μικρη. Το αν οι αποστασεις ειναι περπατησιμες ειναι ενα θεμα που χωραει συζητηση. Προσωπικα μου αρεσει να περπαταω ιδιαιτερως και με την καθε ευκαιρια παραταω αυτοκινητα και μηχανακια για να απολαυσω μια βολτιτσα με τα ποδια. Κατοικω στο κεντρο του δημου θεσσαλονικης (γεωγραφικα) και για να παω στην αγορα του δημου χρειαζομαι περιπου 40-45 λεπτα περπατημα. Προκειτε για μια μικρη προς μεση αποσταση για τα δεδομενα της πολης την οποια και επαναλαμβανω τουλαχιστον 2 φορες κατα την διαρκεια της εβδομαδας.Εγω «την βρισκω», πολλοι ομως με θεωρουν ανωμαλο.
Το ολο θεμα με το μετρο ειναι λιγο μπερδεμενο. Προσωπικα πιστευω οτι ειναι απαραιτητο αλλα οχι ετσι οπως παρουσιαζεται σημερα η μελετη. Η γραμμη αυτη θα εξυπηρετει ενα ελαχιστο ποσοστο κατοικων (αναλογικα με το κοστος του εργου) της ταξης του 20-25% του πλυθησμου της πολης. Εξυπηρετει κατα βαση τον κεντρικο αξονα της πολης ο οποιος ομως βρισκεται μακρια απο πολλες βαρια κατοικημενες περιοχες καθως και στρατηγικα σημεια της πολης οπως σταθμος ΚΤΕΛ και αεροδρομιο. Κατω απο αυτες τις συνθηκες λοιπον ισως η λυση του τραμ να ειναι προτιμοτερη καθως ειναι οικονομικοτερη και θα μπορουσε να βοηθησει ποιο ουσιαστικα την πολη.
Απο την αλλη μερια η καταντια των αστικων κεντρων της Ελλαδας (μηδενος εξαιρουμενου) δημιουργηθηκε λογω κακου προγραμματισμου και ανικανοτητας των εκαστοτε υπευθυνων να οραματιστουν τις αναγκες του μελλοντος. Δεν ξερω λοιπον αν το μετρο ειναι αναγκαιο για την πολη της θεσσαλονικης σημερα, ξερω ομως οτι στο παρελθον εγκαταληφθηκαν πολλα εργα τα οποια κριθηκαν υπερβολικα για τις αναγκες της πολης με αποτελεσμα η θεσσαλονικη να μετατραπει σε μικρογραφια της Αθηνας.
Δεν καταλαβαινω λοιπον το λογο για τον οποιο πρεπει να επαναλαμβανουμε τα ιδια λαθη ξανα και ξανα.
Και στην τελικη αν και δεν συμφωνω με την γραμμη του μετρο ετσι οπως παρουσιαστηκε στην παραπανω εικονα ισως να αποτελεσει μια σωστη αρχη. |
|
Back to top |
|
|
apelpisiakos Full Member
Joined: 10 Jun 2004 Posts: 277 Location: Estadio Municipal de Mytilini - "Tarlas"
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 3:41 pm Post subject: |
|
|
Το θέμα είναι πολύ πιο σύνθετο από τη σύγκριση των πληθυσμών. Η κάθε πόλη είναι εντελώς διαφορετική χωροταξικά, και ο σχεδιασμός των δικτύων μεταφοράς πρέπει να προσαρμόζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Εγώ τουλάχιστον όλα τα μετρό που έχω δει είναι ακτινικά δομημένα, με λίγες εγκάρσιες συνδέσεις μεταξύ τους. Σε όλες τις πόλεις που έχουν τη διαμόρφωση της Θεσσαλονίκης με μία διάσταση (Α-Δ) πολύ μεγαλύτερη από την άλλη (Β-Ν), η συνήθης πρακτική είναι ένα σύστημα ελαφρού τρένου (τραμ, light train, monoraιl κλπ.) που διατρέχει την πόλη κατά μήκος του μεγάλου της άξονα.
Εγώ ακόμα δεν έχω δεί κανέναν από τους λογής επώνυμους που υποστηρίζουν τη λύση του μετρό, να παρουσιάζει τα προτερήματα αυτού (για τη Θεσσαλονίκη) σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς.
Έπρεπε να σας έχω μαζί μου πριν από κανα μήνα στο Las Vegas να δείτε τι ωραία που φαινόταν η πόλη μέσα από το monorail. Δε θα σας έκανε καρδιά μετά να τρυγυρνάτε στα έγκατα της γης. |
|
Back to top |
|
|
Stratis New Member
Joined: 25 Jun 2004 Posts: 51 Location: Chaidari/Peania
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 3:57 pm Post subject: |
|
|
Epeidi mallon den ekfrastika sosta as to ksanaprospa8iso:
Stin A8ina to megalytero "la8os" tou metro einai oti den kalyptei tis amigos oikistikes perioxes, eidika ti Dytiki A8ina.
Fantazomai loipon oti ena antistoixo metro sti 8essaloniki mallon den tha einai viosimo. H' telos panton amesa viosimo.
Kai as elpisoume oti den 8a ginei to idio la8os opos edo opou gia na sizitisoume gia pragmatiko dyktyo metro stin poli
prepei na perimenoume mexri to 2010...
Makari na eimai la8os alla krinontas apo tin edo empeiria, to metro mallon apetyxe oson afora to "travigma" apo to aftokinito...
Logika loipon ena tetoio la8os den prepei na ginei sto sxediasmo enos neou MMM allou, opou tha prepei o xaraktiras tou
na tairiaksei me tin poli.
Tora sti 8essaloniki an tha einai metro, tram, xrisi tou yfistamenou sidiridromikou diktyou i' syndiasmos,
afto einai pou prepei na skeftoun sovara osoi sxediazoun kati, eidika an 8eloume afto na ginei grigora, antapodotika kai propantos OMORFA...! |
|
Back to top |
|
|
Aquis Granum Senior Member
Joined: 27 Feb 2004 Posts: 541 Location: Aachen/Germany
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 8:37 pm Post subject: |
|
|
Τα έργα του αεροδρομίου είχαν την εξέλιξη που τα δημοσιεύματα της «Ε» είχαν προαναγγείλει. Με δήλωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά:
-Ακυρώνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης κατά 1 χιλιόμετρο στη θάλασσα, γιατί θεωρήθηκε ότι έμπαινε σε μία ατέρμονα δικαστική διαδικασία, και
-ο νέος αεροσταθμός, που έχει από μήνες έτοιμη μελέτη, πάει για το Δ' ΚΠΣ, μετά δηλαδή το 2007.
Ολόκληρο το άρθρο θα το βρείτε εδώ: http://www.enet.gr/online/online_p1_text.jsp?c=112&id=23548692 |
|
Back to top |
|
|
ThEoDoRe Visitor
Joined: 19 Jul 2004 Posts: 7 Location: Salonica
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 10:14 pm Post subject: |
|
|
Καταρχάς συγχαρητήρια για το Forum, είναι καταπληκτικο
Πιστευω πως ιδανικοτερη λυση του κυκλοφοριακου ειναι το τραμ.
Αρχικα θα μπορουσε να κατασκευασουν γραμμη τραμ που να περναει απο
το κεντρο της Καλαμαριας και στην συνεχεια η γραμμη να περναει πανω απο το πλακστρωτο της παραλιας και να τελιωνει στο λιμανι. Ετσι κατα την κατσκευη του στην Βασ.Ολγας ή Εγνατια να μην υπαρχουν προβληματα. Στην συνεχεια θα μπορουσε να επεκτηνουν την γραμμη στα δυτικα και να γυρναει πισω μεσω Εγνατιας.
Εξαλου το τραμ ειναι φθηνο και γρηγορο στην κατασκευη του.
ΑΥΤΑ.... |
|
Back to top |
|
|
aristidis Stadium Expert
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1448 Location: Πουθενιστάν
|
Posted: Mon Jul 19, 2004 11:31 pm Post subject: |
|
|
Για να ξεκαθαριστουμε λίγο, ΑΥΤΟ εδώ το τοπικ, είναι για τα έργα που γίνονται στην Θεσσαλονίκη (τι κάνουν;;;;;;;;;; ), για τα σχέδια που γίνονται και τέτοια.
Το τόπικ "Η Θεσσαλονίκη των ονείρων μας" το δημιουργησα για να πούμε πώς θα θέλαμε να είναι η πόλη μας, τι φιλοδοξίες έχουμε και τέτοια! Δεν καταλαβαινω το λόγο που πολλά μέλη μπερδεύτηκαν με το περιεχόμενό τους... |
|
Back to top |
|
|
Admin Site Owner
Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2296 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 12:37 am Post subject: |
|
|
@ ThEoDoRe: Καλωσήλθες και καλά posts
@ aristidis: Έγινε κουλουβάχατα το θέμα! Να σου πω τον χρυσό κανόνα για αυτά τα δύο (πλέον) topics. Οποιοδήποτε post περιέχει τις λέξεις "μετρό", "τραμ", "υποθαλάσσια" κλπ έργα υποδομής, ταιριάζει εδώ. Όποιο ΔΕΝ τις περιέχει και μιλάει για πλατείες, πράσινο, έργα ανάπλασης, ανάδειξης, πολιτισμού κλπ, ταιριάζει στο άλλο topic που άνοιξες. Απλό; |
|
Back to top |
|
|
aristidis Stadium Expert
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1448 Location: Πουθενιστάν
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 12:42 am Post subject: |
|
|
ΟΚ! ΟΚ!
Μη βαράτε!!! |
|
Back to top |
|
|
gm2263 Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1840 Location: Athens, Hellas
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 9:51 am Post subject: |
|
|
Επειδή βιάζομαι και δεν έχω πολύ χρόνο:
Οσοι φίλοι και γνωστοί μου έχουν πάει στη Θεσσαλονίκη μου έχουν πεί ότι η πόλη αυτή είναι "το κάτι άλλο" και ότι έχει μια πιο "κεντροευρωπαϊκή" εικόνα απο ότι η Αθήνα η οποία φέρνει πρός το πιό Μεσογειακό. Ασε πιά τα περί διασκέδασης και προσεγγισιμότητας του αντίθετου φίλου (άσχετο επιμένω απο άλλους τα άκουσα), για τα οποία οι Αθηναίες (και οι Αθηναίοι) είναι διαβόητες για την "ψηλομυτίαση" τους σε όλα τα επίπεδα κοινωνικού βίου.
Με έχει εκνευρίσει ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ λοιπόν αυτή η Αθηνοκεντρική προσέγγιση του κράτους αν και εγώ είμαι γκάγκαρος Αθηναίος. Οπως και με την Αθήνα, το συζητούσαμε τα έργα επι δεκαετίες μέχρι τη στιγμή που ένα εξωτερικό γεγονός (Ολυμπιακοί Αγώνες) μας έκανε είτε να τα ξεκινήσουμε, είτε (κυρίως) να τα επισπεύσουμε ώστε να τελειώσουν σε ένα λογικό χρονικό διάστημα.
Η Θεσσαλονίκη έχει επειγόντως ανάγκη μια γραμμή μετρό που θα συνδέει το Σιδηροδρομικό σταθμό με το αεροδρόμιο, το οποίο έχει ανάγκη απο μια γενναία ανακαίνιση. Αυτά τα "απέτυχε ο διαγωνισμός" κλπ κλπ μου μυρίζουν άσχημα. Δηλαδή θα πρέπει να πάρουμε την EXPO για να δεί η συμπρωτεύουσα μια άσπρη μέρα όπως είδε η Αθήνα επειδή΄πήραμε τους ΟΑ;
Είμαστε απίστευτοι ρε παιδί μου απίστετυοι...
ΟΚ, πρέπει να φύγω και συγνώμη για το ασύντακτο του post γιατί είμαι βιαστικός. Ελπίζω να μπορέσω να ανέβω σε αυτή την όμορφη πόλη κάποια μέρα όμως... |
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 9:52 am Post subject: |
|
|
Το δίλημμα της Θεσσαλονίκης ανάμεσα σε μετρό και τραμ απασχολεί τους φορείς της πόλης εδώ και πάνω από 15 χρόνια.
Η γνώμη μου είναι ότι η κεντρική γραμμή μετρο είναι απαραίτητη αλλά όχι όπως είναι σήμερα σχεδιασμένη. Είναι απαραίτητο να ξεκινάει από το αεροδρόμιο και να καταλήγει τουλάχιστον στον σταθμό ΚΤΕΛ. Επίσης θεωρώ απαραίτητη την υπόγεια επέκταση προς του δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η άναρχη κατάσταση που επικρατεί στους εκεί δρόμους δεν νομίζω ότι ευνοεί το τραμ. Προς τον Δήμο Καλαμαριάς το τραμ ίσως είναι μια λύση. Επίσης πιστεύω ότι από το αεροδρόμιο το μετρό πρέπει να συνεχίζει με τη μορφή προαστιακού σιδηροδρόμου προς τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα νότια προάστια και κατ' επέκταση προς τη Χαλκιδική. Προς τα δυτικά η ανάπτυξη προαστιακού είναι ασφαλώς πιο εύκολη αφού υπάρχει ήδη μια βάση υποδομής από τις υπάρχουσες σιδητοδρομικές γραμμές.
Για το τραμ στο κέντρο της πόλης είμαι πολύ επιφυλακτικός. Οι στενοί δρόμοι, η οδηγική νοοτροπία του Θεσσαλονικιού (που αφήνει όπου να ' ναι το αυτοκίνητο του) η οποία πολύ δύσκολα θα αλλάξει δεν μας επιτρέπουν αισιοδοξία ότι το τραμ θα μπορεί να εξυπηρετεί γρήγορα και με ασφάλεια τους επιβάτες. Πολύ φοβάμαι ότι το τραμ θα εγκλωβιστεί και θα καταλήξει να έχει την τύχη του λεωφορείου.
Η διάταξη της πόλης είναι τέτοια που δεν επιτρέπει ακτινωτό σύστημα μετρό με κεντρικό σημείο αλλά νομίζω ότι επιτρέπει κεντρική γραμμή και ακτινωτές επεκτάσεις από τα δύο άκρα της. |
|
Back to top |
|
|
Conqui Junior Member
Joined: 05 Feb 2004 Posts: 144 Location: Βορράς
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 10:31 am Post subject: |
|
|
είχαν σκεφτεί σε κάποια φάση και τη λύση του υπερυψωμένου τραμ..... |
|
Back to top |
|
|
exitmusician Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 10:34 am Post subject: |
|
|
Για μία ακόμα φορά θα συμφωνήσω με τον apelpisiakos. Υπάρχουν και άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, πέρα από το "βαρύ" (heavy) μετρό, που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης με πολύ χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη ευελιξία σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό και την χρηματοδότηση των αναγκαίων επεκτάσεων. Πάρτε για παράδειγμα το VAL (Vehicule Automatique Leger) που λειτουργεί στη Lille της Γαλλίας
http://www.urbanrail.net/eu/lil/lille.htm
και το οποίο πολύ είναι δημοφιλές σε πόλεις αντιστοίχου μεγέθους (π.χ. Toulouse, Lyon).
Για εμένα είναι αρκετά ξεκάθαρο ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές πέραν του "βαρύ μετρό" για τη Θεσσαλονίκη. Το θέμα είναι ότι κανένας δεν δέχεται να τις εξετάσει |
|
Back to top |
|
|
gm2263 Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1840 Location: Athens, Hellas
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 5:46 pm Post subject: |
|
|
Εμένα παιδιά η γνώμη μου είναι (και επειδή είδα τι διαφορά έκανε στην μετακίνηση μου το μετρό) ότι τουλάχιστον μια γραμμή "βαριού" μετρό χρειαζεται για τη Θεσσαλονίκη. Πόσο να πάρει, τρία, τεσσερα χρόνια; Ας ανεβάσουν ένα μετροπόντικα να αρχίσουν και ΤΩΡΑ ΑΜΕΣΩΣ αν γίνεται. Δεν μπορεί η δέυτερη μεγαλύτερη Ελληνική πόλη με πληθυσμό 1 εκατομμυρίου να μην έχει υποδομές και να έχουμε την απαίτηση να την αποκαλούμε πρωτευουσα των Βαλκανίων και άλλα κουραφέξαλα. It's time for the governors to put their money where their mouth is που λέμε στα βλαχοχιώτικα. Ο,τι και να κάνουν οι αρμόδιοι, η πανέμορφη και ολοζώντανη αυτή πόλη όπως μου έχουν πεί οι φίλοι μου, θέλει μετρό, Αεροδρόμιο, και λιμάνι. Τα υπόλοιπα όπως έγραψα και πιό πάνω είναι κουραφέξαλα.
Τουλάχιστον, η βασική υποδομή του περιφερειακού της πόλης απο ότι μου είχαν πεί, τελείωσε πρίν την Αττική οδό. Κάτι είναι κι' αυτό. |
|
Back to top |
|
|
baldman New Member
Joined: 10 Jul 2004 Posts: 20 Location: Brighton UK
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 6:10 pm Post subject: |
|
|
Ο περιφερειακος της πολης υπαρχει και λειτουργει σχεδον 10 χρονια. Μιλαμε για εναν απο τους χειροτερους περιφερειακους δρομους πανευρωπαικα με απιστευτα ποσοστα θνησιμοτητας που αγγιζουν top 10 στο σχετικο ελληνικο chart! Απλως τα τελευταια χρονια ειπανε λογω ΟΑ να τον σουλουπωσουνε λιγακι με καποιες ανισοπεδες διαβασεις στις διασταυρωσεις που ειχαν φαναρια....περιφερειακος με φαναρια μονο στην Ελλαδα μπορει να υπαρξει. Αν αυτο αποτελει την βασικη υποδομη (αλλα πολυυυ βασικη μιλαμε) στην οποια αναφερεσαι, τοτε εχεις δικιο.
Ως αναφορα το τραμ ειπα και παραπανω οτι πιθανοτατα να ειναι μια καλυτερη λυση για την πολη αλλα θα συμφωνησω με τον φιλτατο supera στο γεγονος οτι θα πονοκεφαλιαστουνε παααρα πολυ μεχρι να καταφερουν να εγκαταστησουν μια τετοια ιστορια σε μια πολη οπως η θεσσαλονικη. Απο την αλλη μερια τα καταφεραν στην Αθηνα (αν και δεν γνωριζω τις περιοχες που εξυπηρετει) δεν θα τα καταφερουν στην θεσσαλονικη?
Ααααα και κατι που ξεχασα. Γιατι ρε παιδια συνεχιζετε να αναφερεστε στην θεσσαλονικη ως συμπρωτευουσα? Ειναι απο τους ποιο γελοιους ορους και προσβαλει την νοημοσυνη μας...Ενταξει τον πλασαρουν ιδιαιτερως τα ΜΜΕ αλλα οχι και εδω μεσα...Παρακληση (no offence eeee) |
|
Back to top |
|
|
aristidis Stadium Expert
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1448 Location: Πουθενιστάν
|
Posted: Tue Jul 20, 2004 8:27 pm Post subject: |
|
|
O περιφαριακός έχει αναβαθμιστεί και πλέον δεν υπαρχουν νομίζω, διασταυρώσεις με φανάρια, έχουν γίνει πάρα πολλές ανισώπεδες!
Όσον αφορά μετρό ή τραμ, ένα σίγουρο, ότι το Αεροδρόμιο (το ένα κύριο άκρο της πόλης, στα Νότια, και όχι Ανατολικά) πρέπει να συνδεθεί με τα ΚΤΕΛ (το άλλο κύριο άκρο της πόλης, στα Βόρεια, και όχι Δυτικά, και τα απαίσια λεωφορεία του ΟΑΣΘ δεν είναι λύση...
Η λύση που προτείνουν οι αγαπητοί μας (...) πολιτικοί φαίνεται κάπως βατή... Μετρό στο κέντρο της πόλης, και για τις πιο απομακρυσμένες περιοχές τραμ! Κάτι λέει... |
|
Back to top |
|
|
apelpisiakos Full Member
Joined: 10 Jun 2004 Posts: 277 Location: Estadio Municipal de Mytilini - "Tarlas"
|
Posted: Wed Jul 21, 2004 11:16 am Post subject: |
|
|
Καλή μη γίνει και σαν την Κωνσταντινούπολη! Η οποία έχει βαρύ μετρό, ελαφρύ μετρό, παλιό τραμ, καινούριο τραμ, κάτι σαν τελεφερίκ, και προαστιακό σιδηρόδρομο! βάλτε και κανένα Maglev ρε παιδιά να δέσει το γλυκό).
Και μην ξεχνάτε ότι το τι τελικά θα κατασκευαστεί και πόσο θα εξυπηρετεί είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Π.χ. μπορεί το μετρό να σε πηγαίνει ΚΤΕΛ-Καλαμαριά 5 λεπτά πιο γρηγορα, αλλά άμα σου έχουν βάλει εισιτήριο 40% πιο ακριβό απ' αυτό που θα είχε ένα τραμ (για να κάνουν απόσβεση)μάλλον χαλάλι τα 5 λεπτά ε?
Βέβαια μπορεί τελικά όταν συνεκτιμηθούν όλοι οι παράγοντες, να προκύψει ότι το μετρό είναι όντως η καλύτερη λύση. Αλλά το πρόβλημά μου είναι ότι ΔΕΝ ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΝΤΑΙ. Παίρνουμε ένα μπούγιο (και όχι βέβαια εμείς εδω που συζητάμε, οι "αρμόδιοι" και κυρίως οι τοπικοί φορείς εννοώ) και λέμε άντε να φτιάξουμε μετρό! Στην Αθήνα δεν υπήχε περίπτωση να γίνει κάτι άλλο μέσα στο χάος που επικρατεί, ειδικά στο κέντρο. Παλιότερα υπήρχε τραμ, αλλά τα τότε οχήματα του τραμ ήταν ελάχιστα μεγαλύτερα σε μήκος από μια Mercedes SLK. Μπορεί κανείς να φανταστεί τα σημερινά θηρία του τραμ, να κάνουν βολτες στην Κυψέλη?? Η Θεσσαλονίκη όμως είναι (ευτυχώς) μια τελείως διαφορετική πόλη. Μήπως της ταιριάζουν και εντελώς διαφορετικές λύσεις? |
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Jul 21, 2004 2:18 pm Post subject: |
|
|
Φίλε apelpisiakos έχω την εντύπωση ότι έχεις αρκετό καιρό να επισκεφθείς τη Θεσσαλονίκη. Προσωπικά κατεβαίνω πολύ συχνά στην Αθήνα και έχω κυκλοφορήσει όλο το κέντρο της και μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι αν μια φορά δεν μπορώ να σκεφτώ το τραμ στην Κυψέλη άλλο τόσο δεν μπορώ να το φανταστώ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μιλάμε για μια περιοχή με πραγματικά ελάχιστους χώρους, υπερκορεσμένη από αυτοκίνητα (κυρίως σταθμευμένα) όπου η παρουσία ενός τραμ είναι ουτοπία.
Η γνώμη μου (δεν είμαι ειδικός ασφαλώς) είναι ότι από το σταθμό μέχρι και τα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης η λύση του τραμ θα αποδειχθεί καταστροφική και μη βιώσιμη. Με εισιτήριο 0,70 € σαν το μετρό της Αθήνας το μετρό της Θεσσαλονίκης καθίσταται απολύτως συμφέρον.
Υπόγεια κεντρική γραμμή λοιπόν και επεκτάσεις με ελαφρύτερα μέσα σταθερής τροχιάς είναι η λύση την οποία άλλωστε έχει προκρίνει και η πολιτεία (το πότε θα την πραγματοποιήσει είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο). |
|
Back to top |
|
|
Ο.Υ.Σ.Τ. Full Member
Joined: 02 Aug 2004 Posts: 374 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Mon Aug 02, 2004 10:24 pm Post subject: |
|
|
Η γνωμη μου ειναι οτι η πιο σωστη λυση για το τραμ ειναι να "περπαταει" στην παραλια με εναρξη καπου απο το λιμανι και τερματισμο, γιατι οχι και στο αεροδρομιο, εστω και αν ενα μερος της διαδρομης ειναι πανω απο τη θαλασσα. Οσο για το μετρο, οσοι ξερουν απο Θεσσαλονικη γνωριζουν οτι οπου και να σκαψεις βρισκεις αρχαια, αρα το εργο εκτοσ απο τα 6 χρονια της κατασκευης θα παρει αλλα τοσα για τις μελετες των αρχαιων(π.χ. το παρκιν που ξεκινησε να γινει μπροστα απο το υπουργειο). Καλυτερη πιστευω λυση ειναι ο εναεριος σιδηροδρομος. Γρηγοροτερη και οικονομικοτερη κατασκευη και μεγαλυτερο μηκος γραμμων, ας πουμε απο το σταθμο μεχρι τη βουλγαρη δια μεσου των οδων Μοναστηριου, Εγνατια και Κ. Καραμανλη. |
|
Back to top |
|
|
kostya Full Member
Joined: 10 Jun 2004 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
|
|