View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Fri May 27, 2011 8:55 pm Post subject: Εκτροπή Αχελώου. |
|
|
Σε αυτό το "δωμάτιο έχουμε καιρό να γράψουμε κάτι..., οπότε ορμώμενος από το τοπικιστικό μου που εκφράστηκε σε άλλη σελίδα θέλω να θέσω ένα θέμα και όποιος ξέρει ας απαντήσει.
Τι γίνεται με την εκτροπή του Αχελώου. Όσες φορές είχα ψιλοψάξει εύρισκα αντιφατικά πράγματα και μάλιστα από καθηγητές πανεπιστημίου.
Από τη μία έχουμε το επιχείρημα ότι ο κάμπος πεθαίνει και το έργο θα τον ξεδιψάσει παράγοντας ταυτόχρονα και ενέργεια. Είναι δηλαδή όπως λένε πλέον ένα έργο περιβαλλοντικό
Από την άλλη έχουμε την άποψη που μιλάεις για διατάραξη της φυσικής ισορροπίας και ότι αν θέλουν να ξεδιψάσουν τον κάμπο πρέπει να αλλάξουν καλλιέργεια και να πάνε σε λιγότερο υδροβόρες.
Σε αυτά τα δύο θα ήθελα αν ξέρει κανείς να τοποθετηθεί. Το επιχείρημα ότι αφού χαλάσαμε τόσα λεφτά να το τελειώσουμε τουλάχιστον, εμένα προσωπικά δε μου λέει κάτι. Αν το έργο ήταν λάθος εξαρχής να μη γίνει ποτέ και να χρεωθεί στη ΔΕΗ (να χουμε δουλειά να κάνουμε μετά τον ΟΣΕ). |
|
Back to top |
|
|
manos pde New Member
Joined: 07 Jul 2010 Posts: 20
|
Posted: Fri May 27, 2011 10:56 pm Post subject: |
|
|
Λοιπών,ως προς το διαδικαστικό κομμάτι:Κάπιοι προσέφυγαν πριν πολλούς μήνες στο ΣΤε και ζητούσαν με τα παραπάνω επιχειρήματα την διακοπή των εργασιών όπως και έγινε.Ήρθε η ώρα να το εξέτάσει το αίτημα αυτό το ΣΤε αλλά είχε κάποες απορίες νομικού χαρακτήρα ώς προς το Ευρωπαικό Δικαιο οπότε ζήτησε απο το Ευρωπαικό δικαστήριο διευκρινίσεις.
Η ακρόαση απο το Ευρωπαικό Δικασστήριο έγινε χτές.Υπέρ της συνέχισης του έργου τάχθηκε Περιφέρεια και ΔΕΗ ενώ η πλευρά της κυβέρνησης ουσιαστικά δεν υποστήριξε τίποτα.Οι διευκρινίσεις τώρα αναμένονται στα τέλη του έτους,όταν αυτό συμβεί το ΣΤε θα ξανασυνεδριάσει για να βγάλει και την οριστική απόφαση.
Στο μεταξύ όλον αυτό τον καιρό που δέν γινόντουσαν έργα η κύρια σύραγγα μεταφοράς του νερού μήκους,αν δεν με απατά η μνημη μου,18 χλμ η οποία είχε διανοιχτεί πλήρως αλλά δεν είχε τοποθετηθεί σε όλο το μήκος της η τελική επένδυση κινδύνευε με κατάρευση.Έτσι το ΣΤε έκανε μερική άρση της απαγόρευσης έτσι ώστε να παρθούν τα μέτρα που απαιτούνταν για να μήν καταρεύσει..
Ως προς το τεχνικό κομμάτι:χθές κατατέθηκε πως το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου είναι περίπου 80% με κάποα υποέργα να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά.Για το εάν είναι ένα χρήσιμο έργο ή όχι αποψη μου είναι πως θα δώσει μεγάλη πνωή στον τόπο,θα δώσει τα λεφτά του πίσω σε βάθος χρόνου σίγουρα,θα δώσει καθαρή ενέργεια και θα αλλάξει τον αριθμό των καλλιεργήσιμών εκτάσεων προς τα πάνω.Το μοναδικό του πρόβλημα είναι ίδιο με κάθε μεγάλο έργο στη Ελλάδα:η νοοτροπία του Έλληνα και τα μικροσυμφέροντα,ετσι συνέβη στο Παπάφειο στον Πειραιά στον Καιάφα κτλ κτλ κτλ...Πρέπει επιτέλους να σταματήσουνε να το παίζουμε ξερόλες...Δώθηκαν εκατομύρια για μελέτες και οι μελετητές σίγουρα θα ξέρουν κάτι παραπάνω από τους περισσότερους πολέμιους κάθε έργου.Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια,έχουν περάσει δεκαετίες από τότε που το έργο ήταν ακόμα στα χαρτιά αλλά να άλλαξαν τόσα πολλά πράγματα που να το έκαναν από ένα έργο τόσο σημαντικό σε ένα περιβαλλοντικά επικίνδυνο |
|
Back to top |
|
|
johnyb Visitor
Joined: 16 Jan 2011 Posts: 6
|
Posted: Sat May 28, 2011 1:58 am Post subject: |
|
|
Η λογική λέει ότι το δικαστήριο θα αποφανθεί αρνητικά για το έργο. Μιλάμε για δίκαιο περιβάλλοντος και βασική αρχή του είναι ότι απαγορεύεται το ρίσκο ειδικά με το νερό. Όταν οι επιστήμονες είναι στην καλύτερη διχασμένοι μιλάμε για μη αποδεκτό ρίσκο.
Το έργο ως έργο είναι κλασσικό βαλκανικό δημιούργημα. Πλήρης αδυναμία κεντρικού σχεδιασμού κι επιβολής κανόνων άντλησης και διαχείρισης νερού, κατάλληλης καλλιέργειας, ανεξέλεγκτης μόλυνσης υδάτων κτλ κτλ μετέτρεψαν την πιο υδροφόρα περιοχή της Ελλάδας σε νεκρό τόπο. Και η λύση...εκτροπή του Αχελώου. Η οποία βέβαια με τη σειρά της επέτρεπε στο πολιτικό προσωπικό να μη γίνεται δυσάρεστο στους Θεσσαλούς και στα παραδοσιακά κατασκευαστικά συμφέροντα ευκαιρία για νέα έσοδα.
Προς όσους έχουν αμφιβολίες γι'αυτό απλά να τονίσω ότι από καθαρά πολιτική, δικαστική και οικονομική άποψη η Εκτροπή του Αχελώου είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο της μεταπολίτευσης σε εύρος παρανομίας και αυθαιρεσίας. 4 φορές η Ολομέλεια του ΣΤΕ το σταμάτησε ζητώντας ολοκληρωμένη περιβαλλοντική μελέτη και 4 φορές το ελληνικό κράτος αγνόησε τις αποφάσεις συνεχίζοντας το έργο παράνομα και προσκομίζοντας τις μεμονωμένες μελέτες για κάθε ξεχωριστό έργο που συνθέτει την εκτροπή συρραμένες ως συνολική μελέτη. Πλήρης αδιαφορία για τη συνταγματική τάξη, προσπάθεια εξαπάτησης του δικαστηρίου, συνέχιση χρηματοδότησης με τεράστια κονδύλια σ'ένα έργο του οποίου η νομιμότητα ήταν το λιγότερο αμφισβητούμενη, για να μην αναφερθώ στην προχειρότητα της μελέτης για ένα θέμα που αφορά τη διαχείριση του μεγαλύτερου ποταμιού της χώρας σε εποχές που το νερό γίνεται ολοένα πολυτιμότερο. Έφτασε στο σημείο ο Σουφλιάς να περάσει νόμο που αφαιρούσε απ'το ΣΤΕ την αρμοδιότητα να κρίνει τη συνταγματικότητα των νόμων για το έργο. Μιλάμε για τέτοια τοπικιστική πρεμούρα που έφτασε σε νομικό έγκλημα. Παρόλες αυτές τις ουσιαστικές και τυπικές παλινωδίες η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού τελεί εν αγνοία του ζητήματος. Γιατί? Δεν ξέρω. Μόνο να υποθέσω μπορώ, με βάση τους συσχετισμούς ΜΜΕ και κατασκευαστικών.
Κι αφού το έργο έφτασε σχεδόν στο τέλος ακούστηκαν δύο επιχειρήματα κυρίως κατά των προσφυγών ενώπιον του ΣΤΕ
1.ότι έχει ήδη ξοδευτεί σχεδόν ένα δις ευρώ που θα πάε στο βρόντο αν δεν ολοκληρωθεί η εκτροπή
2.ότι η εκτροπή αφορά το 30% των νερώ του ποταμού που έτσι κι αλλιώς καταλήγουν στη θάλασσα(λες και μπαίνει δηλαδή ένας αγωγός στις εκβολές του Αχελώου κι από κει λαμβάνεται το νερό)
Μιλάμε για στιβαρά επιχειρήματα.........
Η εκτροπή του Αχελώου είναι από όλες τις απόψεις ένας καθρέφτης των παθογενειών του Ελληνικού Κράτους.
Το οποίο ευτυχώς με την είσοδό του στην ΕΕ μπορεί να προστατέψει και μ'άλλους τρόπους το κοινό συμφέρον πλέον. |
|
Back to top |
|
|
Alius Full Member
Joined: 07 Jun 2008 Posts: 269 Location: Athens
|
Posted: Sat Feb 22, 2014 12:28 pm Post subject: |
|
|
Δεν ταιριάζει 100% στο συγκεκριμένο thread αλλά για να μην ανοίξω καινούριο...
Με αφορμή τους σεισμούς στην Κεφαλλονιά, αναρωτιέμαι μήπως σε κάποιες περιοχές της Ελλάδος θα έπρεπε, για τις νέες κατασκευές εφεξής, να υπάρξει μια στροφή σε προκατασκευασμένα κτήρια. Έχω ελάχιστη έως μηδενική γνώση του θέματος, δεν είμαι καν μηχανικός ή αρχιτέκτονας, ωστόσο, αν θυμάμαι καλά από σχετική συζήτηση που είχα κάνει στο παρελθόν, τα κτήρια αυτά έχουν το θετικό του χαμηλότερου κόστους κατασκευής και της μεγαλύτερης αντισεισιμικότητας. Πιθανότατα να έχουν μικρότερο ΜΟ ζωής αλλά υποθέτω πως με σωστή συντήρηση και αυτό θα αυξάνεται.
Μπορεί κάποιος ειδικός να μας δώσει τα φώτα του και να μας πει τη γνώμη του; |
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
Posted: Wed Aug 17, 2016 10:30 pm Post subject: |
|
|
Και μια εναλλακτική πρόταση για τη σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία καθώς η υποθαλάσσια σύνδεση μάλλον θα αργήσει να αναδυθεί από το πυθμένα της θάλλασας....
http://goo.gl/PbnHc7 |
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
Posted: Wed Dec 14, 2016 10:36 pm Post subject: |
|
|
Το χρώμα αλλάζει την εικόνα μιας πόλης. Άλλο ένα έργο που δεν απέδωσε....
www.goo.gl/ie7lHT |
|
Back to top |
|
|
Thanos_Pal Junior Member
Joined: 20 Nov 2016 Posts: 189 Location: Αθήνα / Ναύπακτος
|
Posted: Mon Dec 19, 2016 12:48 am Post subject: |
|
|
Πονεμένη ιστορία ο ποδηλατοδρόμος. Δεν απέδωσε γιατί το ποδήλατο δεν πέρασε ποτέ στη συνείδηση του Ναυπάκτιου. Ένα απολύτως περιττό έργο, τόσα χρόνια που πηγαίνω στη Ναύπακτο είδα ελάχιστους να χρησιμοποιούν ποδήλατο. Το μόνο που απέδωσε ήταν οι κλήσεις της Τροχαίας για στάθμευση στον ποδηλατοδρόμο, αλλά μόνο στα αυτοκίνητα με Αθηναϊκές πινακίδες.
Υ.Γ. Ας καθαρίσουν την Ψανη και το Γριμποβο, ας βελτιώσουν τον περιφερειακό με τις ανάποδες στροφές και τον σχεδιασμό του 1990, ας βελτιώσουν και το αποχετευτικό σύστημα και μετά να βάλουν και ότι χρώμα θέλουν... |
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
Posted: Mon Dec 19, 2016 3:18 pm Post subject: |
|
|
Στα κρυφά έγινε όλη αυτή η προετοιμασία;;;
www.goo.gl/9eTtEk
Βέβαια δε γίνεται πουθενά λόγος για την υποθαλάσσια σύνδεση... |
|
Back to top |
|
|
orthodontist Full Member
Joined: 18 Apr 2010 Posts: 388 Location: New York
|
Posted: Tue Dec 20, 2016 11:30 pm Post subject: |
|
|
Άλλο ένα σημαντικό έργο που θα βοηθήσει την πρόσβαση από βορά στον Αστακό.Περιμένουμε νέα αύριο
www.goo.gl/aQZsYa |
|
Back to top |
|
|
Admin Site Owner
Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2299 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Mon Dec 09, 2024 1:33 pm Post subject: |
|
|
Από μεταφορά από το thread των Οδικών Έργων
On 08 Dec 2024 03:38 pm, apapa wrote: | Χαχαχαχαχα δεν εχει επαρκες μετρο η Αθηνα με 5+ εκατομμυρια κατοικους, με κυκλοφοριακο κολαση, απεκτησε μολις η Θεσσαλονικη με καθυστερηση δεκαετιων και ονειρευονται μετρο στα Γιαννενα με 150.000 κατοικους λεει χαχαχαχαχαχαχα
Να ειναι ευχαριστημενοι που ελεω Παπουλια εχουν αεροδρομιο, σε μια πολη ακαταλληλη για αεροδρομιο με ασχημο καιρο και χαμηλες νεφωσεις/ομιχλη, οταν το αεροδρομιο επρεπε να εχει γινει νοτιοτερα σε πεδινο σημειο λχ περιξ της Αρτας που θα καλυπτε και επιχειρηματικα, τουριστικα, πληθυσμιακα μεγαλυτερη περιοχη μαζι με Αγρινιο, Λευκαδα κτλ.
Αλλα ειπαμε πελατειακα και πολιτικα συμφεροντα ειναι η βασικη πληγη του νεοελληνικου κρατους απο το 1832 μεχρι σημερα. |
|
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1010 Location: athens
|
Posted: Tue Dec 10, 2024 9:08 pm Post subject: |
|
|
Έγινε με σημαντική καθυστέρση ή έναρξη του μετρό Θεσσαλονίκης, 9,7 χλμ και με κόστος περίπου 3 δις ευρώ...
Καλό θα είναι οι Έλληνες ιθύνοντες να δουν το παράδειγμα τής Ρέν, πόλη τής ΒΔ Γαλλίας, πληθυσμός 225000, και όλη η περιφέρεια 340000, μια μεσαία πόλη για τα δεδομένα της Γαλλίας. Ο Δήμος αρχές δεκαετίας του 90 αποφάσισε να μην επενδύσει στο τραμ αλλά στο μετρό, υπέβαλε ο ίδιος τα σχέδια στην Ευρωπαϊκή Ένωσή, η έναρξη το 1997 ,η ολοκλήρωση της πρώην γραμμής το 2002, η δεύτερη τελείωσε το 2022, 23 χλμ δικτύου, το κράτος είχε συμβολή της τάξεως 10% όλου του έργου που κόστισε λιγότερο από τα μισά τής Θεσσαλονίκης... Αντίστοιχα, στην μεγάλη πόλη τής Ιταλίας Τορίνο, έχει μια γραμμή μετρό που το χιλιομέτρο κόστισε το 40% από ότι το αντίστοιχο τής Αθήνας κσι τής Θεσσαλονίκης |
|
Back to top |
|
|
|