View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Fri Dec 31, 2021 12:44 am Post subject: |
|
|
Engineer wrote: | Ετσι όπως κάνεις το σχόλιο για την πρόοδο στο βόρειο τμήμα του Ε-65 και την σχετική αμοιβή, δημιουργείς (ή μου φαίνεται εμένα ότι δημιουργείς) κάποια αρνητική εντύπωση.
Η πραγματικότητα είναι ότι ο Ανάδοχος έχει ολοκληρώσει το ορόσημο του 3% προόδου κλπ που υπάρχει μέσα στην σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Κράτος, οι Κρατικές Υπηρεσίες του το αναγνωρίζουν και τον πληρώνουν!
Τίποτα άλλο πέρα από αυτό... |
Προφανως εννοει οτι το 3% ως οροσημο δεν υπαρχει πουθενα σε σοβαρες εταιρειες ή projects ως milestone
Ποσο μαλλον για να παρεις και μπαγιοκο στο χερι οτι εκανες καποιο σοβαρο επιτευγμα.
Σιγουρα θα ειναι βαση "συμβασης" αλλα και παλι δεν μπορεις να μην γελασεις με το milestone του 3%  |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
|
Back to top |
|
 |
Engineer Stadium Expert

Joined: 23 Jul 2007 Posts: 778
|
Posted: Sat Jan 08, 2022 8:09 pm Post subject: |
|
|
Μου κάνει εντύπωση η σιγουριά που αποπνέει η δήλωση της κατασκευάστριας. Τόσο φαουλ η ΕΡΓΟΣΕ?
Στο μεταξύ, εχθές 7/1/22 κατέβηκα απο Γρεβενά προς Καλαμπάκα - Τρίκαλα και πήρα μεγάλη χαρά διαπιστώνωντας την ανάπτυξη των εργασιών στο βόρειο τμήμα του Ε-65. Από το παρακάτω link του dropbox μπορείτε να κατεβάσετε λίγες φωτό:
https://www.dropbox.com/sh/hhglpp15vu4a8p3/AAA1BVpFxMBh9wh2u30Viyz3a?dl=0 |
|
Back to top |
|
 |
pettakos New Member

Joined: 14 Jul 2009 Posts: 66
|
Posted: Sun Jan 09, 2022 2:31 pm Post subject: |
|
|
Engineer wrote: | Μου κάνει εντύπωση η σιγουριά που αποπνέει η δήλωση της κατασκευάστριας. Τόσο φαουλ η ΕΡΓΟΣΕ? |
Εικαζω οτι η εν λογω σηραγγα, ειχε τελειωσει πριν την οριστικη μελετη της οδευσης του Ε65. Συνεπως, αποκλειστικα και μονη υπευθυνη ειναι η κατασκευαστρια εταιρεια (ΓΕΚ-Τερνα) ητις οφειλε να λαβει υποψη της τα συγκεκριμενα μειονεκτηματα και να προσαρμοσει η να τροποποιησει αναλογα την χαραξη της οδου. |
|
Back to top |
|
 |
apapa Full Member

Joined: 17 Jan 2011 Posts: 347
|
Posted: Sun Jan 09, 2022 7:15 pm Post subject: |
|
|
Εμενα οι αποριες μου ειναι οι εξης:
1) πότε αποφασίστηκε ότι η νότια χάραξη του Ε65 θα περνάει πανω απο τις νεες σιδηροδρομικές σηραγγες?
2) αν η χαραξη του αυτοκινητοδρομου ηταν γνωστη κατα το σταδιο κατασκευης της σηραγγας, ποιανου ευθυνη ηταν να διασφαλισει οτι η σηραγγα θα αντεχει το προσθετο ανωθεν βαρος?
3) οταν το το εργο της σηραγγας εχει δημοπρατηθει και ξεκινησει υπο συγκεκριμενες προδιαγραφες, μελετες κ κοστη, οταν εμφανιζεται καποιος εξυπνος πολιτικος μετα και λεει θα κανω εκει και δρομο, ποιος πληρωνει τη νυφη και το μαρμαρο?
4) γιατι τωρα εμφανιζεται σαν ευκολος αποδιοπομπαιος τραγος η κρατικη ΕΡΓΟΣΕ και το Δημοσιο και η διαλυμενη Μηχανικη κανεις εκ των οποιων δεν θα αντιδρασει αλλα μαλλον θα γινει αβαβα και θα τσεπωσει και αλλα γκαφρα ο Περιστερης και η ΓΕΚ?
5) οταν η ΓΕΚ δημοπρατησε και πηρε το εργο δεν γνωριζε οτι ο δρομος πρεπει να περασει πανω απο τις σηραγγες? δεν ειχε προβλεψει να ελεγξει τη στατικοτητα και αντοχη τους? Μηπως δεν ηταν δικη της ευθυνη? Μηπως της δοθηκαν ψευτικα στοιχεια?
6) πότε επιτέλους θα τιμωρηθουν πραγματικα σε αυτη τη χωρα αυτοι που φταινε? γιατι να ταλαιπωρουνται οι πολιτες και γιατι να επιβαρυνονται οι φορολογουμενοι? που ειναι ο κοινοβουλευτικος ελεγχος των αντιπροσωπων του λαου στην εξουσια? |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 12:56 am Post subject: |
|
|
Με δεδομένο ότι η δημοπράτηση του Ε65 έγινε το 2003-2007 η χάραξη είχε οριστικοποιηθεί αρκετά νωρίτερα.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι η σήραγγα του τρένου έχει μελετηθεί με την ύπαρξη του αυτοκινητόδρομου από πάνω της, όπως και ο αυτοκινητόδρομος το ανάποδο όπως έχει συμβεί σε όλα τα σημεία που μπλέκεται το ένα με το άλλο (πχ. σήραγγα Παναγοπούλας στην Πάτρα, Σμόκοβο κτλ)
Η ΕΡΓΟΣΕ παραδέχεται στο πόρισμα ότι υπάρχει αστοχία στη σήραγγα, η οποία δεν κατασκευάστηκε όπως έπρεπε από τις προδιαγραφές. Δεν μας λέει βέβαια γιατί την παρέλαβε από τη Μηχανική;
Τέλος ιστορίας και γι'αυτό τόσο σιγουριά στην ανακοίνωση.
Το Δημόσιο θα πληρώσει όλα τα επιπλεόν κόστη για τη λύση που θα δοθεί και θα πληρώσει και ρήτρες στην ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για διαφυγόντα κέρδη από την καθστέρηση στην παράδοση. |
|
Back to top |
|
 |
Sintix New Member

Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 11:08 am Post subject: |
|
|
Δεν θυμάμαι καμιά αναφορά στον Ε-65 (Α3) πριν την πρώτη εξαγγελία του πλέγματος αυτοκινητοδρόμων από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Λαλιώτη το 2001. Σίγουρα δεν μπορούμε να μιλάμε για καμιά προκαταρκτική/αναγνωριστική μελέτη χάραξης του πριν από αυτό το χρονικό σημείο, ίσως μόνο ενδεικτικά ίχνη όδευσης σε χάρτη μικρής κλίμακας.
Απεναντίας θυμάμαι τις προκηρύξεις μελετών για τα τρία τμήματα του τμήματος ΝΔΣΓΥΤ Λιανοκλάδι - Δομοκός το 1996, νομίζω. Το τρίτο από αυτά περιλάμβανε ρητά τη σιδηροδρομική σήραγγα Ορθρυος με το ακριβές μήκος της πράγμα που παραπέμπει σε ακόμη προγενέστερη ημερομηνία αναγνωριστικής χάραξης.
Οπότε το ελάχιστο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι δεν χωρά καμιά αμφιβολία πως είναι τελείως αμφίβολο - για να μην πω απίθανο - η σιδ. σήραγγα να μελετήθηκε με Α/Δ από πάνω.
Υποθέτω ότι η σιγουριά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκπορεύεται από άλλη πηγή, πιθανόν από αυτή στην οποία αντιπαρατίθεται τα τελευταία χρόνια ο τότε πρόεδρος της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ του οποίου την άποψη πολύ θα ήθελα να ακούσω και επ' αυτού του θέματος.
Για την ΕΡΓΟΣΕ? Καλώς την παρέλαβε η τότε διοίκηση αν δεν είχε κάποιο πρόβλημα ως προς το σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε την εποχή που σχεδιάστηκε (γνωρίζει κάποιος αν προκύπτει κάτι τέτοιο άραγε?) και την παρέδωσε στο ΟΣΕ και εκείνος επιτέλους σε κυκλοφορία το Μάιο 2019 ολοκληρώνοντας γραμμικά, έστω με τις όποιες ελλείψεις ακόμη και τώρα σε συστήματα, το Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Η σημερινή διοίκηση μπορεί παραδεχτεί προφανώς ότι θέλουν αυτοί που την διόρισαν. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 1:17 pm Post subject: |
|
|
Πάντως η πραγματογνωμοσύνη δεν έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ αλλά από το ΤΕΕ και μιλάει για αστοχία της κατασκευής σε σχέση με την οριστική μελέτη της σήραγγας. Δεν είναι ζήτημα λανθασμένης μελέτης.
Δεν αφήνει και πολλά περιθώρια άλλων ερμηνειών.
Το πρόβλημα στο τέλος της ημέρας δεν είναι της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ από τη στιγμή που η ΕΡΓΟΣΕ έκανε την επίβλεψη και την παραλαβή του έργου χωρίς την απαραίτητη επιμέλεια.
Για την ιστορία πάντως είναι η δεύτερη περίπτωση που η ΕΡΓΟΣΕ παρέλαβε προβληματικό έργο της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ χωρίς να το πάρει χάμπαρι μετά τη σήραγγα Τ6 στη γραμμή Πολύκαστρο - Ειδομένη. |
|
Back to top |
|
 |
Engineer Stadium Expert

Joined: 23 Jul 2007 Posts: 778
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 4:30 pm Post subject: |
|
|
ariskop
υπαρχει καποιο weblink για την πραγματογνωμοσυνη του ΤΕΕ που αναφερεις? Θα ηθελα να την διαβασω (και μετά θα επανέλθω εδώ στο forum εξηγώντας τι εχει συμβει αν προκυπτει βεβαιως απο την πραγματογνωμοσυνη). |
|
Back to top |
|
 |
mike Full Member

Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 9:35 pm Post subject: |
|
|
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το πρόβλημα δεν είναι το επιπλέον βάρος του αυτοκινητόδρομου, αλλά το αντίθετο: η εκσκαφή μεγάλου ορύγματος, δηλαδή η αφαίρεση βάρους πάνω από τη σήραγγα Σ1 (όχι της Όθρυος, αυτή είναι πιο πέρα) που θα προκαλέσει, να πούμε απλοϊκά, την ανύψωσή της.
Τεχνικές λύσεις υπάρχουν, όπως η υπόγεια "γεφύρωση" της σήραγγας μετρό στα Σεπόλια από την ΕΡΓΟΣΕ με παρόμοιο πρόβλημα τάσης ανύψωσης που θα είχε η σήραγγα του μετρό. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Jan 10, 2022 9:58 pm Post subject: |
|
|
Όχι δεν υπάρχει κάπου αναρτημένη. Στη Διαύγεια υπάρχει μόνο η παραγγελία στο ΤΕΕ της ΕΡΓΟΣΕ για τη διενέργεια της. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
Posted: Thu Jan 13, 2022 4:45 pm Post subject: |
|
|
Engineer wrote: | ariskop
υπαρχει καποιο weblink για την πραγματογνωμοσυνη του ΤΕΕ που αναφερεις? Θα ηθελα να την διαβασω (και μετά θα επανέλθω εδώ στο forum εξηγώντας τι εχει συμβει αν προκυπτει βεβαιως απο την πραγματογνωμοσυνη). |
Καλησπέρα, ομολογώ πώς έκανα ένα γερό ψάξιμο, πήρα καί τηλέφωνα, η έκθεση πραγματογνωμοσύνης δεν δημοσιεύθηκε
Από σποντα, βρήκα την έκθεση πραγματογνωμοσύνης τού ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, για αστοχία σιδηροδρομικής σήραγγας, μάντεψε, τής Μηχανικής, στο τμήμα Πολύκαστρο Ειδομένης..
Ενδεχομένως ως ειδικός, να βγάλεις συμπεράσματα τι έγινε και στην Φθιώτιδα
https://www.voria.gr/article/katangelies-gia-kakotechnies-sti-grammi-thessalonikis-idomenis |
|
Back to top |
|
 |
Engineer Stadium Expert

Joined: 23 Jul 2007 Posts: 778
|
Posted: Thu Jan 13, 2022 6:24 pm Post subject: |
|
|
Η έκθεση για την σήραγγα στο Πολύκαστρο αναφέρει "χονδρά" πράγματα (π.χ. απουσία οπλισμού που αναφέρει η μελέτη και δεν βρέθηκε μάλλον με επιθεώρηση με Non Destructive Testing στο έργο κλπ). Δεν θα ήθελα να επεκταθώ.
Για την σήραγγα της ΝΣΓΥΤ κάτω απο τον Ε-65 από ότι κατάλαβα από το feed του mike, δεν υπάρχει τώρα κάποιο πρόβλημα, αλλά δυνητικά θα υπάρξει στο μέλλον αν αφαιρεθεί ο όγκος του εδάφους για να γίνει το όρυγμα του Ε-65, που τώρα λειτουργεί σαν αντίβαρο και την κρατά στην θέση της. |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
Posted: Tue Jan 18, 2022 2:31 pm Post subject: |
|
|
Ένα μικρό ρεπορτάζ από την Αμβρακία οδό (χίλια συγγνώμη δεν τράβηξα φωτογραφίες). Βγαίνοντας από ιόνια οδό στο ύψος της Αμβρακίας δουλεύεται το τμήμα που έρχεται απ' το βουνό απέναντι μέχρι τη σύνδεση με τον κόμβο της Αμβρακίας, κοντά στο βουνό έχουν φτιάξει ένα ακρόβαθρο, περισσότερα δεν μπόρεσα να καταλάβω τι πρόκειται να φτιάξουν. Γύρω γύρω απ' το βουνό (πήρα το δρόμο για Κατούνα) δουλευόταν επίσης, φαίνεται να έχουν ολοκληρώσει με τα βασικά χωματουργικά κι είναι στις επιστρώσεις. Κανα χιλιόμετρο πριν βγούμε στην εθνική οδό (ο θεός να την κάνει) στο ύψος του Λουτρακίου, η επαρχιακή οδός περνάει κάτω απ' τον αυτοκ/μο (έτοιμη η κάτω διάβαση δηλ) και αυτός περνάει αριστερά της επαρχιακής με μεγάλο επίχωμα. Κάτι ψιλοπράματα είδα και στο τμήμα μέχρι και μετά το Δρυμό, πριν περάσει πάλι αριστερά σε νέα χάραξη ο δρόμος προς το βουνό, έχουν φτιάξει τον οπλισμό για τις δοκούς των γεφυρών, τα βάθρα δύο γεφυρών είναι έτοιμα, η μία έχει τρία κι άλλη δύο βάθρα αν τα πρόσεξα καλά. Αυτά όσον αφορά την Αμβρακία οδό, μετά προς Λευκάδα εκτός απ' την παράκαμψη Αγ. Νικολάου που δουλεύεται, έχουν αρχίσει εκβραχισμοί και αποψιλώσεις στα αριστερά του δρόμου. |
|
Back to top |
|
 |
PinkFloyd Full Member

Joined: 21 Jun 2007 Posts: 332 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Tue Jan 18, 2022 5:32 pm Post subject: |
|
|
Γνωρίζει κανείς αν προβλέπεται να παραδοθεί κάποιο τμήμα της Αμβρακίας μέχρι το καλοκαίρι; |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Jan 19, 2022 12:31 am Post subject: |
|
|
Αν θυμάμαι καλά από το διαγωνισμό η συνολική προθεσμία του έργου ήταν 30 μήνες και υπήρχε τμηματική παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας εντός 15 ή 18 μηνών.
Η σύμβαση υπογράφτηκε πέρυσι τον Δεκέμβριο όποτε λογικά πριν το καλοκαίρι θα το δούμε στην κυκλοφορία έστω και με σύνδεση της αρχής του αυτοκινητοδρόμου με την παλαιά εθνική οδό
Η απευθείας σύνδεση Ιόνιας Αμβρακιας ήταν προαίρεση που ενεργοποίησε ο Μυτιληναιος και κατασκευάζει αλλά δεν πιστεύω ότι θα έχει το ίδιο χρονοδιάγραμμα.
Από το sentinel φαίνεται ότι το έργο πάει παρά πολύ καλά με εξαίρεση ένα μικρό τμήμα στο χωριό Δρυμός και στη σύνδεση από το αεροδρόμιο μέχρι τα διόδια της υπόγειας σήραγγα στο Άκτιο. Φαντάζομαι θα έχουν τίποτα θέματα με απαλλοτριώσεις. |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
Posted: Wed Jan 19, 2022 10:41 am Post subject: |
|
|
@ Tassos, Καλημέρα Τάσσο, βλέπω μια εμφανή πρόοδο. Η γνώμη σου είναι πως μέχρι το καλοκαίρι μπορεί να δοθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας ή είναι υπερβολικό |
|
Back to top |
|
 |
tasosGR Senior Member

Joined: 22 Jun 2006 Posts: 574 Location: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
|
Posted: Wed Jan 19, 2022 10:57 am Post subject: |
|
|
Με μια προσωρινή σύνδεση στην περιοχή των λιμνών ίσως,γιατί το υπόλοιπο τμήμα έχει μεγάλη πρόοδο.είχε προλάβει και να ασφαλτοστρωθεί από την προηγούμενη εργολαβία σε ένα μέρος του. |
|
Back to top |
|
 |
bill77 Full Member

Joined: 15 Jan 2011 Posts: 250
|
Posted: Wed Jan 19, 2022 12:46 pm Post subject: |
|
|
Γεια χαρά και από μένα...
Ακούγεται για αρχές καλοκαιριού το τμήμα Αμβρακία-Δρυμός 24 χιλιομέτρων, με κάποια προσωρινή σύνδεση λογικά στην Αμβρακία, γιατί ο κόμβος εκεί είναι δύσκολος και είναι η προαίρεση που ξεκίνησε καλοκαίρι του ΄21.
Τυπικά βάσει της σύμβασης πρέπει να δοθεί στις 22/2/2022 το τμήμα Αμβρακία-Λουτράκι 18 χιλιομέτρων, που δεν παίζει... |
|
Back to top |
|
 |
PinkFloyd Full Member

Joined: 21 Jun 2007 Posts: 332 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Thu Jan 20, 2022 10:30 am Post subject: |
|
|
Ευχαριστώ όλους για την ενημέρωση. Μακάρι να έχουμε σύντομα μια πρώτη γεύση από την Αμβρακία. Θα είναι σημαντική πρόοδος η αποφυγή της διέλευσης μέσα από την Αμφιλοχία πριν την αυξημένη κίνηση της καλοκαιρινής περιόδου. |
|
Back to top |
|
 |
giannis p Stadium Expert

Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1017 Location: athens
|
Posted: Thu Jan 20, 2022 6:06 pm Post subject: |
|
|
Φέτος είναι μια χρονιά που ειλικρινά δεν θυμάμαι παρόμοια ούτε επί εποχή Λαλιώτη ή Σουφλιά...
Πάρα πολλά μεγάλα έργα επίκειται να δημοπρατηθούν..
Έξι μεγάλα σιδηροδρομικά, με το έργο Θεσσαλονίκη- Τοξότες Ξάνθης, 2,1 δις ευρώ νά είναι τό μεγαλύτερο έργο πού έχει ποτέ προκηρυχθεί στην Ελλάδα
Πολλά οδικά έργα, ΒΟΑΚ, Επέκταση Λ.Κυμης, Παράκαμψη της Χαλκιδος, Καλαμάτα- Μεθώνη, fly over, Ιωάννινα - Κακαβιά, βελτίωση οδού Θεσσαλονίκης Έδεσσας, Μπράλος- Άμφισσα, υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, Αμφίπολη - Δράμα....
Καθώς καί επεκτάσεις μετρό Αθηνών....
Ας ελπίσουμε οι εταιρείες να μην φάει η μια τα σπλάχνα της άλλης καί έχουμε ενστάσεις επί ενστάσεων κλπ ......
Οπότε για το 2030 και μετά, δεν μένει κάποια εκκρεμότητα σημαντική, το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων θα είναι 3000 χλμ |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Thu Jan 20, 2022 6:57 pm Post subject: |
|
|
Στα οδικά και στα έργα ΣΔΙΤ δεν έχει άδικο αλλά στο πακέτο των σιδηροδρομικών έργων που δημοπρατούνται με το πλαίσιο του "ανταγωνιστικού διαλόγου" και χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση κράτα υπερβολικά μικρό καλάθι.
Βασικά μην κρατάς και καθόλου  |
|
Back to top |
|
 |
|