stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Οδικά Έργα (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 223, 224, 225 ... 418, 419, 420  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2295
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Fri May 27, 2011 11:29 am    Post subject: Reply with quote

Αν κάποιος θέλει να συζητήσει για την τρόικα, για το μνημόνιο, για τις τράπεζες, κλπ, είναι ελεύθερος να το κάνει στα αντίστοιχα topics του Πολιτικού Κλουβιού. Μην φορτώνετε τα topics των υποδομών με τέτοια posts.

Και μη μου αρχίσει κανένας τα "δεν γίνονται έργα γιατί φταίει το μνημόνιο, το ξεπούλημα κλπ". Γιατί θα αρχίσουμε να συζητάμε εδώ μέσα για τα βαρομετρικά χαμηλά (αφού όταν βρέχει δεν γίνονται έργα), για την εργατική νομοθεσία (αφού την καταπατούν πολλοί εργολάβοι οδικών έργων), για τις τιμές του πετρελαίου (αφού ανεβάζει κατακόρυφα την τιμή της ασφάλτου) κλπ.

Όλα σχετικά είναι, αλλά δεν θα κάνουμε αχταρμά το forum!

Εννοείται ότι οποιαδήποτε απάντηση στα ανωτέρω θα διαγραφεί από το παρόν topic. Ο αντίλογος είναι βεβαίως ελεύθερος εδώ.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Fri May 27, 2011 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

Καλησπέρα σε όλους. Κάπου διάβασα ένα σχόλιο για την Ιονία με τίτλο ΣΚΟΥΡΑ τα πράγματα και θα ήθελα να καταθέσω μία άποψη.

H Iονία οδός είναι προβληματική από τη γέννηση της. Οταν υπογράφτηκε η σύμβαση υπήρχε παγκόσμια μέθη οι τράπεζες δάνειζαν αβίαστα και οι τεχνικές εταιρείες ανταγωνιζόντουσαν σκληρά ποια θα πάρει περισσότερα έργα . Η Ιονία ως έργο ΣΔΙΤ είναι αντιοικονομικό παρόλη τη προίκα που έχει πάρει. Αν λοιπόν οι τράπεζες έχουν ενδοιασμούς για το Κόρινθος-Πάτρα που είναι πολύ ποιο σίγουρο έργο το μέλλον της Ιονίας είναι μαύρο και άραχνο.

Στην οικονομική κατάσταση που είναι τα πράγματα το 2011, με άλυτο το θέμα ακόμα της Κλόκοβας λόγω τραγικής αστοχίας της μελέτης και με δεδομένο τον αντιοικονομικό συντελεστή του έργου για τους κατασκευαστές και τις τράπεζες, σύντομα θα εφαρμοστεί η μέθοδος του προκρούστη στο τεχνικό αντικείμενο της σύμβασης.
Η επιλογή κατασκευής σηράγγων στη κλόκοβα σημαίνει τεράστια διαφορά στο τεχνικό αντικείμενο της σύμβασης σε κόστος και σε χρόνο (4 χρόνια). Οι μειώσεις διοδίων που βλακωδώς ζητούνται *****δεδομένου ότι καλύπτουν το 1/3 της χρηματοδότησης του έργου θα αλλάξουν ριζικά την υπογραφείσα σύμβαση.
Συνεπώς το ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να σπάσει αυγά που σημαίνει ότι θα περικόψει τμήμα της Ιονίας με υποψήφιο το Αρτα -Γιάννενα με πολύ χαμηλό φόρτο ή τη Κλόκοβα για να σώσει τα υπόλοιπο κομμάτι από την οριστική εγκατάλειψη. Τα κομμένα τμήματα θα ενταχθούν ως δημόσια έργα στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Το έργο της Ιονίας μόνο με θαύμα θα το δούμε ολοκληρωμένο όπως δημοπρατήθηκε και σε καμία περίπτωση πριν από 4 χρόνια.

***** ΑΠΟΡΙΑ: Οι κινηματίες πως πλήρωναν χωρίς να φωνασκούν διόδια στην ελευσίνα μέχρι το 1993, στο ζευγολατιό στο ΡΙΟ μεχρι και την κατάργηση του ΤΕΟ????
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Fri May 27, 2011 8:29 pm    Post subject: Reply with quote

EAGLE καλώς ήρθες! Καλά ποσταρίσματα Very Happy

Θεωρώ λίγο άδικη τη σύγκριση Ιονίας και Κόρινθος-Πάτρα. Υπό το πρίσμα που το θέτεις, ναι συμφωνώ υπολείπεται κατά πολύ από την κίνηση στο Κόρινθος Πατρα. Αλλά μήπως αυτό δε συμβαίνει και σε τόσα άλλα τμήματα άλλων αυτοκινητοδρόμων???
μήπως το Πάτρα Πύργος Καλαμάτα θα έχει παραπάνω κίνηση?
Ο Ε-65 αφού βγει από το τμήμα του ΠΑΘΕ (και αυτό προίκα είναι) θα έχει περισσότερη κίνηση?
Ο άλλος δρόμος που συζητιέται έντονα τελευταία αυτή τη στιγμή Λάρισα-Ελασσόνα-Εγνατία-σύνορα Αλβανίας θα έχει περισσότερη κίνηση?
Οι 5 κάθετοι ανατολικά της Θεσσαλονίκης έχουν και αυτοί παραπάνω κίνηση? Να σημειωθεί εκεί δεν υπάρχει πουθενά διόδιο.

Πριν 5 χρόνια έγινε ένα μεγάλο λάθος που το πληρώνουμε ακριβά σήμερα: Δημοπρατήθηκαν 7 "πυραμίδες". Ευτυχώς με τη μια ξεμπερδέψαμε εύκολα (υποθαλάσσια αν θυμίζει κάτι η λέξη αυτή). Αντικειμενικός σκοπός ήταν η ματαιοδοξία κάποιου που ήθελε να έχει υπογράψει περισσότερα έργα από το Λαλιώτη. Και είχε κατα νού να συνεχίσει με 5 γραμμές μετρό και τριπλασιασμό της Αττικής οδού.

Αν το τίμημα είναι να σταματήσει η Ιονία στην Άρτα, οκ, να σταματήσουν όμως και όλα τα υπόλοιπα. Γιατί παρόλη την κρίση και το γεγονός ότι δεν μπορούμε να τελειώσουμε αυτά που έχουν ξεκινήσει, όλο απαιτήσεις ακούμε από όλο και περισσότερους περιφερειάρχες δήμαρχους και πάει λέγοντας. 2 χρόνια δεν μπορεί να προχωρήσει το Καστέλι και πλέον ζητάμε πολιτικό αεροδρόμιο στην Ανδραβίδα να κάνει παρέα στον Άραξο και low cost στην Τρίπολη.

Σόρρυ που είμαι λίγο υπερβολικός στην τελευταία παράγραφο, αλλά γιατί ποτέ τα λεφτά αδειάζουν όταν είναι να πάνε δυτικά... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sat May 28, 2011 2:12 am    Post subject: Reply with quote

Πρεβεζάνε.

Το βλέπεις λίγο συναισθηματικά και τοπικιστικά το θέμα . Η Ιονία εκτελείται ως έργο ΣΔΙΤ που σημαίνει ότι οι τράπεζες και οι τεχνικές εταιρείες είναι αυτοί που αποφασίζουν αν τα επενδεδυμένα κεφάλαια τους θα αποδώσουν με ψυχρά κριτήρια πράγμα απόλυτα φυσιολογικό. Δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Ο στόχος να κατασκευαστεί η Ιονία ως ΣΔΙΤ ήταν παρα πολύ φιλόδοξος. Το 2006 μπορούσε να κατασκευαστεί λόγω παγκόσμιας ευφορίας, χαμηλών επιτοκίων, ακριτου τραπεζικού δανεισμού και διάθεσης ανάληψης ρίσκου.
Το 2011 όλα αυτά είναι μακρινή ανάμνηση σε μία πτωχευμένη χώρα.

Το μεγάλο πρόβλημα της Ιονίας είναι ο πολύ χαμηλός φόρτος . Δεν υπάρχουν ούτε μεγάλα αστικά κέντρα ούτε βιομηχανίες στο πέρασμα της. Αν και κόπηκε το τμήμα για Κακαβιά, η παράκαμψη Αγρινίου και Αρτας εγιναν ως δημόσια έργα , η γέφυρα του Ρίου είναι ετοιμη από το 2004, δεσμεύτηκαν τα διόδια Αθήνα-Σκάρφεια, το έργο είναι ασύμφορο και αντιοικονομικό για τον ιδιώτη και τις τράπεζες. Αυτοί είναι οι λόγοι που το έργο σταμάτησε και δε νομίζω να ενδιαφέρει κανέναν από αυτούς ιδιαίτερα η συνέχιση του με τους όρους που υπογράφτηκε.

Τώρα για τους αξονες που αναφέρεις αυτοί αν ποτέ γίνουν θα γίνουν ως δημόσια έργα όπως ο Ακτιο-Αμβρακία ενταγμένοι στο επόμενο ΕΣΠΑ και οχι ως ΣΔΙΤ προς το τέλος της δεκαετίας . Ο Ε-65 είναι επίσης πάρα πολύ δύσκολο να κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ αν και έχει ως πλεονέκτημα την εγγυημένη επιδότηση φόρτου από το ελληνικό δημόσιο αλλά και πάλι χλωμό το βλέπω. Οι βόρειοι αξονες είναι έξοδοι της χώρας προς την ευρώπη ,εχουν μεγαλύτερη σημασία στο ΥΠΕΧΩΔΕ ορθότατα για εμένα γιατί η όποια βιομηχανία μας έχει μείνει είναι στη Μακεδονία- Θράκη.

Τα δυτικά πάσχουν πληθυσμιακά και κυρίως οικονομικά. Γι αυτό έχουν βαριές ευθύνες διαχρονικά οι κάτοικοι της περιοχής. Που είναι οι τοπικοί επιχειρηματίες να φτιάξουν πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες σαν αυτές που φτιάχνονται στη Δ.Πελοπόνησο σε τόσα ωραία μέρη όπως τα Σίβοτα και η Πάργα? Τι παραπάνω έχει η Κυλλήνη και η Καλαμάτα σε φυσικό κάλλος? Που είναι οι νέες μονάδες ιχθυοκαλλιέργιας να καλύψουν το κενό της Ιαπωνίας σε αλιεύματα μετά τη Φουκουσίμα? Που είναι οι τοπικοί επιχειρηματίες να επενδύσουν στη μεταποίηση ακόμα και στη ναυτιλία? Δυστυχώς πουθενά για τη περιοχή. Ο Κωσταντακόπουλος πέρα της ΠΟΤΑ που φτιάχνει ,πέρα από τη πίεση που ασκεί για το Καλαμάτα-Πύλος έβαλε και αεροπλάνο. Ο Αγγελλόπουλος ο Καμπουρίδης ο Δασκαλαντωνάκης που έχουν χτίσει κολλοσσούς στη περιοχή πιέζουν και θα καταφέρουν να κάνουν πολιτικό αεροδρόμιο στην Ανδραβίδα και να γίνει ο επίσης αντιοικονομικός Πύργος-Καλαμάτα. Οι αντίστοιχοι ΒΔ επιχειρηματίες ποιοι είναι και τι έχουν να παρουσιάσουν και να προσφέρουν για το τόπο τους ?

Προσωπικά θα ήθελα κάποτε να γίνει αυτοκινητόδρομος ο νυν άθλιος Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα αλλά αυτό δεν υπάρχει ούτε ως σκέψη.

Οι εξαγγελίες για αεροδρόμιο στη Τρίπολη, τρένο Ιωάννινα-Ρίο μόνο γέλια προκαλούν.
Back to top
View user's profile Send private message
ChristosP
New Member
New Member


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 12
Location: Vasteras/Sweden

PostPosted: Sat May 28, 2011 11:00 am    Post subject: Reply with quote

File Eagle,
Apo Amfilochia exeis perasei kammia fora gia na deis an exei kinhsh? Exeis pote dei oures peripou meta thn exodo tou Agriniou mexri sto Makrunoros? Xereis oti kapote exasa to karabi gia Italia giati emplexa se tetoies oures? To thema ths Amfilochias exei ginei pleon toso gnwsto pou to anafairoun ta kanalia stis megales exodous. Logw gewgrafias, den uparxei allos dromos gia Igoumentitsa kai Albania apo Patra (ektos fusika kai an kapois paei mesw Thessalias).

Zoume sto 2011, kai egw pou zw sthn Souhdia kai erxomai me autokinhto kathe xrono diasxuzontas olh thn Eurwph, den exw dei pouthena tetoia katastash na pernaei o ethnikos dromos mesa apo mia pollh pou einai bouno, mia paralia kai thalassa, kai anamesa ena dromo pou stis diastaseis tou den xwraei duo ntalikes...Alla, as ta eblepe kai auta o k. Papoulias, pou mexri prin xronia phgaine sta Giannena kai epine panta ton kafe tou sthn Amfilochia, tote fusika pou yphrxan lefta. Alla, esti einai, gi'auto oi perissoteroi metanastes sthn Eurwph kai allou erxontai apo thn Hpeiro, thn pio uponaptegmineh perioxh ths Elladas...
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 344

PostPosted: Sat May 28, 2011 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Θα συμφωνησω με τον eagle.

Γενικα στην Δυτικη Ελλαδα, δεν υπαρχουν τα κινητρα και οι "φωνες" ωστε να γινουν τετοια αναπτυξιακα/οδικα εργα. Και φωνη δεν ειναι ουτε ο prevezanos που ειναι απο εκει, ουτε εγω που πηγαινω τουριστας 3-4 χρονια τωρα.

Φωνες ειναι οπως ανεφερε ο eagle οι επιχειρηματιες οι οποιοι θα ειχαν τεραστια συμφεροντα στην περιοχη για να γινουν δρομοι, λιμανια, αεροδρομια.

Αλλα εδω μια δουλεια πηγε να γινει στον Αστακο και επεσε ολο το "οικολογικο" μπλοκ να τους φαει. Εδω πριν απο χρονια κανανε το λιμανι στον Αστακο χωρις να υπαρχει στοιχειωδης οδικη υποδομη απο το Αντιριο μεχρι εκει.

Ναι δυστυχως η Δυτικη Ελλαδα δεν εχει μεγαλες ξενοδοχειακες μοναδες οπως οι κατω απο το αυλακι. Παρολο που οι μεγαλυτεροι ευεργετες του εθνους ηταν Ηπειρωτες (Αβερωφ, Αρσακης, Ζωγραφος, Ριζαρης, Σινας, Στουρνάρας, Καπλανης κτλ).

Θα διαφωνησω με τον prevezano για τα εργα στην Αττικη. Ευτυχως ή δυστυχως ειμαστε μαζεμενοι σε αυτη την λεκανη 5+ εκατ. ψυχες. Ειχαμε αναγκη ολες τις επεκτασεις της Αττικης Οδου και ειχαμε αναγκη για πλακα 5 γραμμες του μετρο.

Συν του οτι αυτα τα εργα (επεκτασεις των 2 γραμμων μετρο+3 νεες γραμμες+επεκτασεις Αττικης Οδου) θα εδιναν πνοη στις κατασκευες αναλογη της Ολυμπιαδας και πολλαπλασια απο οποιαδηποτε Ιονια Οδο (δυστυχως αλλα ειναι η αληθεια).
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 344

PostPosted: Sat May 28, 2011 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

Φιλε christo δυστυχως ή ευτυχως η Αμφιλοχια πηζει μονο στις μεγαλες εξοδους και στις διακοπες του καλοκαιριου (και αυτο μολις για 2 εβδομαδες τον Αυγουστο πριν και μετα τις 15).

Ναι και εγω θα ηθελα (που περναω απο εκει 4 καλοκαιρια τωρα και πηζω) να περναω αερα οπως στην παρακαμψη Αγρινιου, αλλα ειναι αληθεια πως σε σχεση με την παρουσα οικονομικη κατασταση και το γεγονος οτι τα εργα ειναι ΣΔΙΤ αρα πανω απο ολα συμφερον οικονομικο των εταιρειων και τραπεζων που το ανελαβαν, το "προβλημα" της Αμφιλοχιας ειναι ανυπαρκτο μπροστα στην ανυπαρξια κλειστου οδικου δικτυου προς το 2ο για εμενα μεγαλυτερο λιμανι της χωρας την Πατρα (που σε συνδεει και με την Ευρωπη), μπροστα στην ανυπαρξια συγχρονου αεροδρομιου στον τουριστικοτερο προορισμο της χωρας την Κρητη, μπροστα στην ανυπαρξια ασφαλους βορειου οδικου δικτυου στην Κρητη (ΒΟΑΚ) κτλ.

Για εμενα τηρουμενων των αναλογιων και αφου πλεον κοβουμε ως χωρα απο παντου, θα επρεπε να γινουν συμβιβασμοι και να γινουν λιγα εργα παντου.

Πχ

Θα εκοβα το Πατρα-Πυργος οριστικα και αμετακλητα (Ζαχαραιοι και Πυργιωτες στην πλειονοτητα τους ολα αυτα τα χρονια πηγαιναν ετσι και αλλιως μεσω Τριπολης-Καλο Νερο).

Θα εκοβα τον Ε65 και θα εδινα ολα τα λεφτα στην Ιονια τουλαχιστον για να ολοκληρωθει το κομματι Αντιριο-Αρτα (οποιος θελει να παει Γιαννενα ας παει μεσω Θεσσαλονικης ή μεσω Αρτας ή οπως τωρα μεσω Θεσσαλιας απο τον παλιο δρομο).

Θα εκοβα ολες τις καθετες της Εγνατιας και θα εδινα τα λεφτα να τελειωσει επιτελους ο ΒΟΑΚ.

Με την πρωτη αντιδραση και προσφυγη για απαλλοτριωσεις στην Καλαματα θα εκοβα επιτοπου τον περιφερειακο της πολης και τα λεφτα θα πηγαιναν εκτος νομου (και θα ξαναεβλεπαν τεχνικο εργο σε 10 χρονια και εαν).

Δρομους του στυλ Λαρισα προς Εγνατια τους ακουω μονο ως ανεκδοτο (εδω και καλες εποχες να ειχαμε θα ηταν αχρηστο εργο εχοντας διπλα του τελειωμενο ΠΑΘΕ και Ε65).

Δυστυχως σε αυτη τη δυσκολη συγκυρια για την χωρα πρεπει να πεσουν λεφτα περιμετρικα σε υποδομες σε περιοχες που δεν της εχουν και οχι να γινουν αλληλοκαλυπτομενες (οπως ανεφερα δεν υπαρχει αναγκη τωρα να υπαρχουν 3 επιλογες για να πας Ιωαννινα, ας υπαρχει μια εστω και μεσω Θεσσαλονικης με κλειστο αυτοκινητοδρομο - το αυτο ισχυει για Ηλεια).
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sat May 28, 2011 1:11 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλε χρήστο,

Ειλικρινά και χωρίς παρεξήγηση δε καταλαβαίνω τη σχέση της ανάρτησης σου με τη δική μου όπως και την ερώτηση που μου υποβάλλεις αν έχω περάσει από την Αμφιλοχία.

Το θέμα που εγώ εθιξα έχει να κάνει με το κατα πόσο είναι εφικτό να γίνει η Ιονία ως ΣΔΙΤ υπό τις παρούσες συνθήκες όχι η αναγκαιότητα κατασκευής της. Κάθε νέος δρόμος καλοδεχούμενος είναι σε όποιο μέρος της ελληνικής επικράτειας κατασκευάζεται.

Στα έργα ΣΔΙΤ το μεγαλύτερο λόγο έχουν οι τράπεζες. Αν αυτές κλείσουν τις στρόφιγγες τότε το έργο πεθαίνει. Κανένας ιδιώτης δε βάζει χρήματα σε επένδυση που δε του αποδίδει. Δεν έχει καμία σχέση ο Παπούλιας ο Ρέππας, ο Σουφλιάς ο Λαλιώτης κλπ. Στις παρούσες ακραίες συνθήκες θα γίνουν θυσίες στο κατασκευαστικό έργο αν δε θέλουμε να εγκαταλειφθούν οριστικά τα έργα ΣΔΙΤ από τις τεχνικές εταιρείες και τις τράπεζες.

Η Ιονία είναι στη κόψη του ξυραφιού. Αν φύγει ως ΣΔΙΤ θα είναι καταστροφή γιατί θα μπει στο τσουβάλι των δημόσιων έργων. Το ΥΠΕΧΩΔΕ στους σχεδιασμούς του δίνει μεγάλη σημασία πλέον στο Λάρισα-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη, στο Θεσ/νίκη-Κιλκίς-Ευζωνοι και στο Σέρρες-Δράμα-Καβάλα.

Μια οιδοποιός διαφορά είναι η εγκληματική συμπεριφορά των δυτικών κατοίκων στο θέμα των απαλλοτριώσεων σε σημείο που να εκνευρίζει υπηρεσίες, τεχνικές εταιρείες, τράπεζες και να αναρωτιούνται αν όντως θέλουν το έργο της Ιονίας. Στη Μακεδονία και στη Θράκη γίνονται επίσης αυτοκινητόδρομοι αλλά δεν ανοίγει ρουθούνι. Στη Ιονία από Καλαματα μέχρι Γιάννενα έχει παραγίνει το κακό με προσφυγές, παράλογες απαιτήσεις. απειλές κατά των συνεργείων, οικολογικές ευαισθησίες και άλλα ευτράπελα.

Αν όμως ακυρωθούν τα έργα να δω μετά πως και πότε θα γίνουν. Τότε θα μιλάμε για χρόνια, για χαμένα καράβια, νεκρούς, τριτοκοσμικές υποδομές, γιατί εκεί και όχι εδώ, τα έργα γέρνουν ανατολικά κλπ κλπ κλπ.

Σε κάθε περίπτωση χρειάζονται ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ!!!!!!! που δεν υπάρχουν μέχρι τη στιγμή που μιλάμε στη Βόρεια Ιονία. Αυτό είναι εθυύνη των εκεί κατοίκων και όχι του κράτους.
Back to top
View user's profile Send private message
siakabetis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004
Posts: 1426
Location: patras

PostPosted: Sat May 28, 2011 3:50 pm    Post subject: Reply with quote

Πάντως λόγω δουλειάς τη προηγούμενη Τρίτη είδα το εργοτάξιο που ετοιμάει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στη Φιλιππιάδα για την Ιονία από τη Φιλιππιάδα και μετά αλλά δεν ρώτησα για το που θα φτ'άσουν. Το εργοτάξιο στοινόταν ακόμα και ο λόγος που τους επισκέφτηκα δεν έχει να κάνει με τα έργα αλλά με άλλη μη σχετική συνεργασία. Επίσης όσο ήμουν στηνΆρτα 2 συγγενείς ενός φίλου μου Αρτινού δέχτηκαν τηλέφωνο από την ΟΛΥΠΙΑ ΟΔΟ για το εργοτάξιο στην Ακράτα καθώ μετά από ένα μήνα τους ξανακάλεσαν για δουλειά.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stavros333
New Member
New Member


Joined: 13 Apr 2010
Posts: 53

PostPosted: Sat May 28, 2011 4:46 pm    Post subject: Reply with quote

Σαν πολύ το μέρος των εταιρειών να παίρνουμε ξαφνικά εδώ μέσα..
Καταλαβαίνω ότι σε μια εταιρεία όταν θίγονται τα σύμφέροντα της κάνει οτιδήποτε για να τα προστατέψει αλλά όταν έχεις κάνεις τις μελέτες σου έχεις λάβει υπόψη σου όλα τα σενάρια και τελικά, όπως ισχύει για όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή, παίρνεις τα ρίσκα σου!!
Καταλαβαίνω επίσης ότι και μερικούς υπάρχουν αντιδράσεις και ότι το δημόσιο δεν βάζει τα φράγκα που υποσχέθηκε...
Όπως καταλαβαίνω ακόμα όμως και πολλούς άλλους - κι εμένα μέσα - που πληρώνουν ακόμα διόδια σε δρόμους που ίσως να μην κατασκευαστούν ποτέ!!!Τις εταιρείες που έχουν υπερκέρδη από αυτοκινητόδρομους που ήδη χειρίζονται αλλά κανένας δεν μιλάει για τις "κακές" συμβάσεις που έχουν υπογραφεί!!
Ας καταργήσουν λοιπόν τα διόδια και ας τα ξαναβάλουν όταν οι εταιρείες αποφασίσουν τι θα κάνουν με την κατασκευή των δρόμων..
Τελικά όλο αυτό που γίνεται δεν νομίζω να είναι θέμα ότι άργησαν κάποιες απαλλοτριώσεις ή κάποιοι δεν πλήρωσαν διόδια
Είναι ότι δεν θέλει κάποιος να βάλει τα λεφτά του - μικρό ποσοστό υπενθιμίζω - σε μία χώρα που αύριο μπορεί να παίρνει τα κάυσιμα με το δελτίο..Ή ακόμα καλύτερα που δεν μπορούν να αρπάξουν όσα ανοιχτόχερα τους έταξαν, όπως όλα αυτά τα χρόνια!!
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sat May 28, 2011 5:39 pm    Post subject: Reply with quote

stavro

Κάθε σύμβαση δίνει το δικαίωμα στους συμβαλλόμενους να ζητήσουν διάλυση της εργολαβίας. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιλέχτηκαν να γίνουν με τη συμμετοχή των ιδιωτών και τραπεζικών ιδρυμάτων (ΣΔΙΤ). Δε μπορούμε να κάνουμε κουμάντο στο πως θα διαχειριστούν τα χρήματα τους δεδομένου ότι καλύπτουν το 70% της συνολικής δαπάνης του έργου. Το υπόλοιπο 30% είναι τα διόδια και η συμμετοχή του κράτους.

Καμία μελέτη δεν προέβλεψε παγκόσμια ύφεση, κρίση στο τραπεζικό σύστημα. Η ελληνική πολιτεία έχει φανεί ασυνεπής στη παράδοση χώρων, σε εκτρωματικές μελέτες(διαχρονικό έγκλημα). Οι Ελληνες πολίτες συγκεκριμένων περιοχών επίσης τραγικά ανεύθυνοι.

Πως εξηγείς να φυτεύονται ανά 50 εκ, ελιές στα μαύρα μεσάνυχτα για να ζητάνε αποζημειώσεις? Πως εξηγείς την υποδοχή των συνεργείων με καραμπίνες και απειλές κατά της ζωής τους? Πως εξηγείς το τσουγκράνισμα της αρχαιολογικής για να υπάρχει αντικείμενο έργου στους συμβασιούχους? Πως εξηγείς τις εξωφρενικές τιμές που ζητάνε για εγκατελειμένα αγρομετάχια?

Αν δεν αρέσει στους Ελληνες πολίτες η κατασκευή των δρόμων μέσω ΣΔΙΤ μπορούν να γίνουν ως δημόσια έργα, με τι χρήματα όμως, με ποιότητα οδοστρώματος ΖΕΛΕ ΓΙΩΤΗΣ, κόστος τριπλάσιο σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο και μετά από 30 χρόνια. Το είδαμε το έργο με το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, την Εγνατία, το Κόρινθος-Τρίπολη.

Διόδια στο Ζευγολατιό και στο Ρίο πληρώναμε αδιαμαρτύρητα επί 40 χρόνια όταν ήταν κρατικοί οι δρόμοι. Τώρα έπιασε το μαράζι τους κινηματίες που έγιναν ιδιωτικοί?

Ζητείται σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Ζητούνται επίσης ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ από τους τοπικούς επιχειρηματίες για να έχουν ανταποδοτικότητα οι δρόμοι. Το παράδειγμα της γέφυρας του ΡΙΟ είναι διδακτικό. Διέψευσε παταγωδώς τις προσδοκίες για ανάπτυξη της περιοχής. Τα οικονομικά στοιχεία είναι ακρως απογοητευτικά.

Από αλλού ξεκίνησε η συζήτηση και αλλού κατέληξε. Το θέμα είναι η Ιονία και το οτι είναι επι ξυρου ακμής και σύντομα θα πρέπει να παρθούν σκληρές αποφάσεις για να μην εγκαταλειφθεί ως ΣΔΙΤ και περάσουν 30 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Back to top
View user's profile Send private message
ChristosP
New Member
New Member


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 12
Location: Vasteras/Sweden

PostPosted: Sat May 28, 2011 5:54 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλοι apapa & eagle,
Ευχαριστώ για την απάντηση σας αλλα επιτρέψτε μου να διαφωνήσω σε ορισμένα πράγματα.
(1) Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, το κράτος είναι υπεύθυνο για τις υποδομές, δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, ενέργεια κλπ. Όταν οι υποδομές υπάρχουν και το κόστος του ιδιώτη πέφτει, έχει φυσικά ο ιδιώτης πιο μεγάλα κίνητρα για επένδυση. Το αν οι επενδυτες στην D. Ελλάδα δεν κάνουν "ξενοδοχειακές επενδύσεις" η κάτι άλλο, υπάρχουν πολλοί παράγοντες. Οι υποδομές της δεκαετίας του 60 (γιατί τότε έγινε ο δρόμος αυτός όταν εγώ πήγαινα στο δημοτικό σχολειό στην Αμφιλοχία) πρέπει να είναι ίσως ο μεγαλύτερος παράγοντας.
(2) Εγώ βρίσκομαι στην Αμφιλοχία κάθε καλοκαίρι τον Ιούλιο (αρχές Αυγούστου επιστρέφω Σουηδία) και το τι γίνεται κάθε μέρα από την κίνηση δεν μπορείτε να το καταλάβετε αν δεν είστε εκεί. Αν όπως λέγει και ο φίλος αaαρa γίνεται μέχρι τα μέσα Αυγούστου, τότε μιλάμε για τουλάχιστον δυο μήνες.
(3) Όταν μίλησα για τον k. Παπούλια, το εννοούσα! Αν πράγματι οι πολιτικοί μας ήθελαν δρόμους στην D. Ελλάδα, θα ανάγκαζαν τις τράπεζες (όταν αυτές είχαν λεφτά και όταν το κράτος τις έλεγχε σε μεγάλο βαθμό), αλλα και τις εταιρείες, να κάνουν μια κάποια προτεραιότητα. Αλλα το κράτος ενδιαφέρεται για την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο μονο για φράγματα σταθμού της ΔΕΗ για να έχει ρεύμα η Άθhνα και οι άλλες μεγάλες πόλεις. Θα θυμάστε τον k. Σουφλιά που ήθελε να γυρίσει τον Αχελώο στην Λάρισα για τους αγρότες με τεραστια έξοδα, ενώ στην Αμφιλοχία για παράδειγμα που είναι περίπου 30 χιλιόμετρα από τον Αχελώο, δεν έχουν νερό να πιούνε.
(4) Και τελειώνω με ένα απλό παρδειγμα από την Σουηδία όπου ζω και εργάζομαι από το 1979. Οι δρόμοι είναι όλοι κρατικοί, χωρίς διόδια, σε αρκετά καλο επίπεδο (κοστίζουν πολύ το χειμώνα με τα χιονια και τους πάγκους, αλλα και το καλοκαίρι στην συντήρηση της ασφάλτου από τα λάστιχα με καρφιά που χρησιμοποιούμε λόγω πάγκους, και τις τεράστιες νταλίκες που μεταφέρουν τόνους με κορμούς δέντρων κλπ). Το κράτος δεν έχει καμια θέση για το ποιος μικρός η επικίνδυνος δρόμος θα γίνει ταχείας κυκλοφορίας πρώτα. Αυτό το αποφασίζει μια κρατική εταιρεία (χωρίς τηλεφωνα από τους υπουργούς). Αυτή η εταιρεία έχει σε όλους τους νομους υπαλληλους που μαζεύουν στοιχεια για την κίνηση, την επικινδυνότητα, το περιβάλλον κλπ και τότε αποφασίζει εντελώς αξιοκρατικά (όπως λέμε και εμείς οι πανεπιστημιακοί σύμφωνα με το οριακό όφελος και το οριακό κόστος της τελευταίας κορώνας) ποιος δρόμος θα γίνει πρώτα.

Πριν μερικά χρονια που είχαν έρθει κάτι Σουηδοί φίλοι μου πανεπιστημιακοί εκεί κάτω, με ρώτησαν αν υπάρχουν πιο "χειρετερες" περιοχές στην Ελλάδα που έχουν προτεραιότητα στους δρόμους. Τους απάντησα δεν γνωρίζω, αλλα μάλλον όχι. Εξακολουθώ να επιμένω ότι ο κόμβος της Αμφιλοχίας έπρεπε να είχε γίνει, πριν ανοίξουν τα σύνορα στην Albania...
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sat May 28, 2011 6:19 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλε Χρήστο,


Η Ελλάδα δεν είναι Σουηδία. Το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει ξενοδοχειακές επενδύσεις στη περιοχή είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ των εκεί πολιτών. Στη Κρήτη με ΒΟΑΚ πως εγιναν? Στη Δυτική Πελοπόνησο πως εγιναν χρόνια τώρα 5 αστέρων ξενοδοχεία με το δρόμο Πάτρα Πύργος να είναι χειρότερος από το Πάτρα-Γιάννενα. Στη ΒΔ όπως εξήγησα υπάρχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΛΛΕΙΜΑ επιχειρηματικότητας. Μην αθωώνεις την εκεί επιχειρηματική κοινότητα. Εχέι βαρύτατες ευθύνες!!!!!Το δυστύχημα είναι ότι δε φαίνεται φως στον ορίζοντα.

Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα γίνει όπως και το Ακτιο-Αμβρακία που έχει εξασφαλισμένα κονδύλια απο το ΕΣΠΑ. Ετσι θα ξεμποτιλιαριστεί η πόλη σου μια για πάντα. Ο Προκρούστης είναι απειλητικός για ποιο βόρεια τμήματα της Ιονίας ή για το θρίλερ της Κλοκοβας. Μακάρι να πάνε όλα καλά και να μη κοπεί ούτε μέτρο από κανένα αυτοκινητόδρομο.

Εμένα ποιος θα μου συμπαρασταθεί που θέλω αυτοκινητόδρομο στο Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα?
Back to top
View user's profile Send private message
stavros333
New Member
New Member


Joined: 13 Apr 2010
Posts: 53

PostPosted: Sat May 28, 2011 7:05 pm    Post subject: Reply with quote

EAGLE..
'Εχουμε μάθει να εκμεταλεύομαστε όλοι την οποιαδήποτε κατάσταση προς όφελος μας και όχι προς κοινό όφελος ..
'Ετσι δεν μπορείς να βγάζεις απ' έξω και τις εταιρείες..
Και με εργαζόμενους έχουν κάνει συμβάσεις και τους απέλυσαν χωρίς αποζημίωση και χρόνια τώρα παραδίδουν ημιτελή ή κακότεχνα έργα, και το περιβάλλον δεν σεβάστηκαν ποτέ, και καύσιμα αφορολόγητα χρησιμοποιούν και συμβάσεις με πολλαπλάσιο κόστος από αντίστοιχα έργα σε όλη την Ευρώπη έχουν πάρει και μπορώ να θυμηθώ και πολλά πολλά ακόμα.Και κυρίως καμία κύρωση δεν είχαν ΠΟΤΕ τους!!
Αντίστοιχα κάνουν και οι πολίτες που και αυτοί με τη σειρά τους προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κάθε ευκαιρία για να πλουτίσουν.
Επομένως ο μόνος που πρέπει να βάλει φρένο και στις 2 πλευρές είναι το κράτος.- που είναι το κράτος ?? -
Όσο για τις επενδύσεις προσωπικά το αποδίδω στη γραφειοκρατία και στην αβεβαιότητα που έχει ο κάθε επιχειρηματίας να επενδύσει στην Ελλάδα - ¨Ελληνας ή μη -
Πάντως επενδύσεις γίνονται , και αν δεν είχε έρθει η κρίση θα γινόταν ακόμα περισσότερες.Ήταν στα σκαρια συγκροτήματα ξενοδοχείων έξω από το Μέτσοβο , στην Ηγουμενίτσα και αλλού.
Οι δρόμοι οδηγούνε στην ανάπτυξη. Το κράτος πρέπει να βρει τη φόρμουλα να πιέσει και τις δύο πλευρές και να μπορέσουν τα έργα να γίνουν χωρίς να αδικηθεί κανείς. Ούτε οι εταιρειες αλλά ούτε και το κράτος και κατ' επέκταση οι πολίτες του.
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Sat May 28, 2011 7:40 pm    Post subject: Reply with quote

Σταύρο

Για εργα ΣΔΙΤ μιλάμε που απαρτίζονται από 32 ξένες τράπεζες και παγκόσμιους κατασκευαστικούς κολοσσούς σα τη ΗOCHTIEF, τη Vinci και τη DRAGADOS που έχουν τη πλειοψηφία στις Κ/Ξ. Ουτε εχουν ουτε ενδιαφέρονται για τα ελληνικά τερτίπια. Δε περιμένουν να ζήσουν από την ελλάδα. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το αψεγάδιαστο βιογραφικό τους γιατί απευθύνονται στη παγκόσμια αγορά. Δε καθονται να ασχοληθούν με τα ελληνικά ευτράπελα

Αλλο κεφάλαιο τα δημόσια έργα.

Μίλησες για περιβάλλον γραφειοκρατία κλπ κλπ. Στο ΠΌΡΤΟ ΧΕΛΙ σηκώνεται 5αστερο. Στη Κυλλήνη ετοιμάζονται 2 άλλα. Στη Μεσσηνία 2 πεντάστερα. Στο Ρέθυμνο επίσης. Γιατί στη ΒΔ Ελλάδα ούτε ένα? Που είναι οι λαλίστατοι τοπικοί παράγοντες που μιλάνε μόνο για δημόσια έργα? Που είναι οι επενδυτικές τους προτάσεις για ανάπτυξη της περιοχής? Που είναι οι νέες μονάδες αλιευμάτων στη φημισμένη γαρίδα της ΠΡΈΒΕΖΑΣ να σαρώσουν τις διεθνείς αγορές και τα σουσάδικα? Στη γεωγραφία μάθαμε ότι η Αρτα είναι ο πορτοκαλεώνας της Ελλάδας. Που είναι ένα εργοστάσιο χυμών?

Εχουν βαρύτατες ευθύνες οι τοπικοί επιχειρηματίες και κοινωνίες για την οικονομική καχεξία της εκει περιοχής. Μαθανε στο μοντελο της Σοβιετίας. Να γίνουν οι δρόμοι για να μην αφανίζεται ένα μεγάλο χωριό κάθε χρόνο αλλά ανάπτυξη από μόνοι τους δε φέρνουν. Να το θυμόμαστε αυτό.
Back to top
View user's profile Send private message
apapa
Full Member
Full Member


Joined: 17 Jan 2011
Posts: 344

PostPosted: Sat May 28, 2011 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

Εγω παντως ξερω οτι οποιο τεχνικο εργο εχει αναλαβει ιδιωτικη εταιρεια και δεν εγινε ως Δημοσιο Εργο ειναι διαμαντι.

Πχ η Αττικη Οδος ειναι χαλί τόσα χρόνια και θα παραμείνει διαμάντι όσο την διαχειρίζονται ιδιώτες. Μολις παραδοθεί στο Δημοσιο (ευχομαι ποτε) θα καταληξει αισχος.
Κλασσικο παραδειγμα το Κορινθος-Αθηνα. Το περπαταω απο το 1992 πριν ακομα ολοκληρωθει. Απο το 1993 που αρχισαν δειλα-δειλα οι παραδοσεις και ενθεν το οδοστρωμα κατω ειναι σουρωτηρι, δεν μπορεις να περασεις χωρις να ανακατευτεις, χωρις να καταπονησεις τα αμορτισερ και τα ζαντολαστιχα σου.

Το ιδιο παραδειγμα ισχυει για το Κορινθος-Τριπολη προ και μετα Μωρεα. Το ιδιο δυστυχως θα συμβει και με την παρακαμψη Αγρινιου που εγινε ως Δημοσιο Εργο και θα διαλυθει αν τελικα δεν προχωρησει η Ιονια και μεινει ως το μοναδικο κομματι κλειστου αυτοκινητοδρομου.

Δυστυχως στην Ελλαδα οτιδηποτε γινεται υπο την επιβλεψη του κρατους ή χειροτερα με πορους του κρατους ειναι καταδικασμενο για σκωροφαγια, διαλυση και εγκαταλειψη. Και ολα αυτα με τους δικους μας φορους.
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Sun May 29, 2011 4:41 am    Post subject: Reply with quote

Eagle για το Πρέβεζα Ηγουμενίτσα είμαι εγώ μέσα! Είχα σκοπό να το πιάσω σε 7/8 χρόνια που θα τελείωναν τα υπό εξέλιξη έργα, αλλά μιας και το θέτεις....

Προς το παρόν πάω για ύπνο έχοντας πληρώσει 40 Ευρω διόδια για 200 χλμ πήγαινε έλα στο μαγικό Ιτάλια. Και δεν πέρασα πάνω από γέφυρα.
Περί επιχειρηματικότητας στη Δυτική Ελλάδα θα επανέλθω... Δεν είναι δικαιολογίες όλα υπάρχουν αντικειμενικά ζητήματα.
Back to top
View user's profile Send private message
ChristosP
New Member
New Member


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 12
Location: Vasteras/Sweden

PostPosted: Sun May 29, 2011 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Καλημέρα σας από Σουηδία,

Όσον αφορά τον δρόμο Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα και εγώ συμφωνώ, διότι κάθε χρόνο που έρχομαι Ηγουμενίτσα με αυτοκίνητο αυτόν τον δρόμο παίρνω για Αμφιλοχία. Και θα συνεχίσω όπως φαίνονται τα πράγματα για πολλά χρονια γιατί η Ιόνια μέχρι τα Γιάννενα και μετά Εγνατία μέχρι Igoumentitsa θα γίνει όταν δεν θα μπορώ να οδηγώ λόγω ηλικίας...

Πρεβεζάνε, εσύ που έκανες τον δρόμο χθες, στο σημείο εκείνο που είχαν γίνει κατολισθησεις λόγω σεισμού πριν από 15 χρονια περίπου (αν θυμάμαι καλά είναι λίγο πριν την Λούτσα) είναι ακόμα στα ίδια χαλια? Πριν δυο χρονια περνούσε μια νταλίκα εκεί και απορώ πως κατόρθωσε και κράτησε τους τροχούς πάνω από τον γκρεμό...Απλώς ρωτάω γιατί σε ένα μηνα περίπου θα πάω τον ίδιο δρόμο για να ξέρω. Θυμάμαι παλιά, πριν τον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία, πηγαίναμε μέσω Γιουγκοσλαβίας και δεν νομίζω να είχα δει τέτοιους δρόμους, ούτε κάτω στο FYROM που ήταν οι πιο χειρότεροι.
Back to top
View user's profile Send private message
Tovarish
Visitor
Visitor


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 8
Location: Athens

PostPosted: Sun May 29, 2011 2:15 pm    Post subject: Reply with quote

apapa wrote:
Εγω παντως ξερω οτι οποιο τεχνικο εργο εχει αναλαβει ιδιωτικη εταιρεια και δεν εγινε ως Δημοσιο Εργο ειναι διαμαντι.

Πχ η Αττικη Οδος ειναι χαλί τόσα χρόνια και θα παραμείνει διαμάντι όσο την διαχειρίζονται ιδιώτες. Μολις παραδοθεί στο Δημοσιο (ευχομαι ποτε) θα καταληξει αισχος.
Κλασσικο παραδειγμα το Κορινθος-Αθηνα. Το περπαταω απο το 1992 πριν ακομα ολοκληρωθει. Απο το 1993 που αρχισαν δειλα-δειλα οι παραδοσεις και ενθεν το οδοστρωμα κατω ειναι σουρωτηρι, δεν μπορεις να περασεις χωρις να ανακατευτεις, χωρις να καταπονησεις τα αμορτισερ και τα ζαντολαστιχα σου.

Το ιδιο παραδειγμα ισχυει για το Κορινθος-Τριπολη προ και μετα Μωρεα. Το ιδιο δυστυχως θα συμβει και με την παρακαμψη Αγρινιου που εγινε ως Δημοσιο Εργο και θα διαλυθει αν τελικα δεν προχωρησει η Ιονια και μεινει ως το μοναδικο κομματι κλειστου αυτοκινητοδρομου.

Δυστυχως στην Ελλαδα οτιδηποτε γινεται υπο την επιβλεψη του κρατους ή χειροτερα με πορους του κρατους ειναι καταδικασμενο για σκωροφαγια, διαλυση και εγκαταλειψη. Και ολα αυτα με τους δικους μας φορους.


θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου φίλε μου...
Επειδή κατάγομαι από Φθιώτιδα χρησιμοποιώ επί πολλά χρόνια τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας...Θυμάστε την ευθεία της Θήβας σε τι κατάσταση ήταν πριν αναλάβουν οι ιδιώτες? Επί τόσες δεκαετίες ?? Το πέταλο του Μαλιακού που κατάσκευάζεται τόσα χρόνια ως δημόσιο χρόνο και δεν έχει ολοκληρωθεί (έργο-φάντασμα στη Στυλίδα - Καραβόμυλο)??

Πρίν λίγες ημέρες είχα ποστάρει την είδηση της ολοκλήρωσης της σήραγγας των Τεμπών...Ολοκληρώνεται σε λιγότερο απο 2 χρόνια...Αν ήταν δημόσιο έργο ακόμα στις μελέτες θα ήταν..για να μην αναφερθώ σε παρόμοιο σιδηροδρομικό έργο (σήραγγα Καλλίδρομου) που κατασκευάζεται επί 20 χρόνια... (sorry για το off topic).

Δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα αν τον δρόμο τον εκμεταλλεύονται ιδιώτες ή οχι...αυτό που με ενδιαφέρει να έχω έναν ασφαλή και αξιόπιστο αυτοκινητόδρομο, και αυτό μόνο ο ιδιώτης μπορει να το εγγυηθεί..

Αυτά και ευχαριστώ..
Back to top
View user's profile Send private message
Damis
New Member
New Member


Joined: 04 Nov 2010
Posts: 10

PostPosted: Mon May 30, 2011 9:46 am    Post subject: Reply with quote

EAGLE wrote:

Στο ΠΌΡΤΟ ΧΕΛΙ σηκώνεται 5αστερο. Στη Κυλλήνη ετοιμάζονται 2 άλλα. Στη Μεσσηνία 2 πεντάστερα. Στο Ρέθυμνο επίσης. Γιατί στη ΒΔ Ελλάδα ούτε ένα? Που είναι οι λαλίστατοι τοπικοί παράγοντες που μιλάνε μόνο για δημόσια έργα? Που είναι οι επενδυτικές τους προτάσεις για ανάπτυξη της περιοχής? Που είναι οι νέες μονάδες αλιευμάτων στη φημισμένη γαρίδα της ΠΡΈΒΕΖΑΣ να σαρώσουν τις διεθνείς αγορές και τα σουσάδικα? Στη γεωγραφία μάθαμε ότι η Αρτα είναι ο πορτοκαλεώνας της Ελλάδας. Που είναι ένα εργοστάσιο χυμών?

Εχουν βαρύτατες ευθύνες οι τοπικοί επιχειρηματίες και κοινωνίες για την οικονομική καχεξία της εκει περιοχής. Μαθανε στο μοντελο της Σοβιετίας. Να γίνουν οι δρόμοι για να μην αφανίζεται ένα μεγάλο χωριό κάθε χρόνο αλλά ανάπτυξη από μόνοι τους δε φέρνουν. Να το θυμόμαστε αυτό.


Φίλε EAGLE,
Κατά την άποψη μου, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι δρόμοι και όχι οι τοπικοί παράγοντες - επιχειρηματίες! Από τη στιγμή που δεν υπάρχει εύκολη ή γρήγορη πρόσβαση οποιοδήποτε αναπτυξιακό έργο ενέχει αυξημένο ρίσκο βιωσιμότητας καθώς κινδυνεύει να απευθύνεται μόνο στην τοπική αγορά. Ποιός επιχειρηματίας θα ρισκάρει; Και δεν έχει μόνο η ΒΔ επιχειρηματίες, υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, αυτοί γιατί δεν ρισκάρουν;

Σαφώς ευθύνονται οι τοπικοί παράγοντες για πολλά πράγματα αλλά η ανάπτυξη δεν είναι μόνο δική τους ευθύνη.

Ολα τα έργα που ανέφερες βρίσκονται σε απόσταση 2-3 ωρών από την Αθήνα και το Διεθνές Αεροδρόμιο, η πρόσβαση προς την Πελλοπόνησο είναι σαφώς καλύτερη από την ΒΔ Ελλάδα και η Κρήτη έχει διεθνές αεροδρόμιο (βαφτισμένο).
Η ΒΔ Ελλάδα στην καλύτερη περίπτωση είναι 4-5 ώρες απόσταση από την Αθήνα μέσω κατσικόδρομων βαφτισμένων εθνικών οδών.

Παράδειγμα τα Σύβοτα/Πάργα τα οποία φανήκαν στον Ελληνικό Τουριστικό Χάρτη τα τελευταία 3-4 χρόνια λόγω Εγνατίας. Ολη η Θεσσαλονίκη έρχεται προς ΒΔ Ελλάδα πλέον σε 3+ ώρες και η ανάπτυξη περαιτέρω μονάδων/υποδομών είναι καθαρά θέμα χρόνου.
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Mon May 30, 2011 10:22 am    Post subject: Reply with quote

Danis,

Σου διαφέύγει μία λεπτομέρια. Το αεροδρόμιο του Ακτιου εχει πολύ υψηλή κίνηση από το εξωτερικό και απέχει 50-80 χλμ από τα Σιβοτα και τη Πάργα. Τα 5 αστερα ξενοδοχεία δε χτίζονται για να ζήσουν από τον εσωτερικό τουρισμό αλλά από τον εξωτερικό.

Οι επιχειρηματίες της ΒΔ ελλάδας είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ και ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ του ενδοξου παρελθόντος της περιοχής. Με τα καφενεία τη πρέφα το ραχατιλίκι δε γίνεται δουλειά.

Σε 4-5 χρόνια θα είναι ετοιμος ο Ακτιο-Αμβρακία και το κομμάττι της Ιονίας που τους αφορά. Η Εγνατία είναι έτοιμη. Τι περιμένουν για να ξεκολλήσουν από τον υπνο του δικαίου????

Θα αναφέρω και ένα άλλο παράδειγμα τεμπελίτιδας των ΒΔ. Οποιος πηγαίνει για Κέρκυρα θα διαπιστώσει ότι τα καράβια που είναι δρομολογημένα είναι οι ίδιοι σκυλοπνίχτες και οι ίδιες χελώνες. Τι κάνουν
γι αυτό? Να τους δώσει επιδοτήσεις 120% το κράτος????. Αμ το άλλο να μην υπάρχει τοπική εταιρεία που να κάνει δρομολόγιο απο Ηγουμενίτσα για Ιταλία.
Μόνιμα δικαιολογίες και νοοτροπία του αστο για αύριο είναι?

Είπανε εταιρείες κρουαζιέρας να πιάνουν Ηγουμενίτσα. Το κράτος αναβάθμισε δραματικά το λιμάνι σε σχέση με αυτό που ήταν. Εφτιαξε και την Εγνατία. Σε ποια ξενοδοχεία θα μείνουν υψηλής ποιότητας τουρίστες?

Στο εξωτερικό υπάρχουν βιομηχανίες, ξενοδοχεία και μετά φτιάχνονται οι δρόμοι. Εδώ κάνουμε το αντίθετο. Στη Καλαμάτα ο Κωσταντακόπουλος ξεκίνησε να αγοράζει γη και να προσπαθεί για τη ΠΟΤΑ από το 1990 πριν καν φτιαχτεί το Κόρινθος-Τρίπολη και θα το είχε τελειώσε χρόνια πολλά πριν αν δεν το καθυστερούσε η γραφειοκτατία. Και ας του λέγανε άλλοι εφοπλιστές οτι είναι τρελλός που ασχολείται. Πέρα από το κέρδος της επένδυσης,η αγάπη όμως για το τόπο του νίκησε όλα τα εμπόδια.

Οι ΑΧΡΗΣΤΟΙ ΒΔ επιχειρηματίες τι κάνουν για μία περιοχή όπως τα ΣΙΒΟΤΑ που είναι πολύ καλύτερη σε κάλλος από τη Καλαμάτα????
Το απόλυτο τίποτα. Μόνο να μυξοκλάινε ότι η Ηπειρος είναι η ποιο φτωχή περιοχή λες και αυτοί έχουν προέλθει από παρθενογέννηση.
Back to top
View user's profile Send private message
ChristosP
New Member
New Member


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 12
Location: Vasteras/Sweden

PostPosted: Mon May 30, 2011 1:11 pm    Post subject: Reply with quote

Eagle,
" Στο εξωτερικό υπάρχουν βιομηχανίες, ξενοδοχεία και μετά φτιάχνονται οι δρόμοι"

Που το βρήκες αυτό? Σαν ακαδημαϊκός ερευνητής σε διαβεβαιώνω ότι οι περισσότερες μελετeς που έχουν γίνει επί του αντικειμενου, δείχνουν ότι h ανάπτυξη μέσω των ιδιωτικών επιχειρήσεων είναι χρονική συνάρτηση των δημοσιων έργων, τύπου δρόμοι, λιμάνια, τηλεπικοινωνίες etc. Με αλλα λόγια, πρώτα γίνονται οι υποδομές και μετά τα εργοστάσια. Αλoίμονο αν κάποια μεγάλη επιχείρηση ξεκινούσε τεράστιες επενδύσεις σε μια περιοχή χωρίς υποδομές...Πως θα πήγαιναν οι εργάτες, οι πρώτες ύλες και πως θα έφευγαν τα προϊόντα για την αγορά? Αν έχεις όρεξη για το θέμα ψαχτώ μέσω του Google και θα δεις ότι έχεις λάθος.

Χθες αναφερθηκε και το επιχείρημα της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου που δεν είχε αποτέλεσμα. Μα είναι φυσικό να μην έχει, γιατί από την μεριά της Αιτωλοακαρνανίας αρχίζουν οι στροφές και οι ανηφόρες...Από ότι θυμάμαι, πριν μερικά χρονια φτάχτηκε μια πολύ ωρaια γέφυρα στην Ευρυτανία νομίζω, πάνω από έναν ξεροπόταμο. Το ωραίο της υποθέσεως ήταν ότι στο τέλος αυτής της γέφυρας δεν υπήρχε δρόμος...Χωρίς να θέλω να δικαιoλογησω τους Έλληνες επιχειρηματίες στην Ήπειρο, μου είναι εντελώς αδιανόητο να πιστεύω ότι δεν θα έκαναν ωραία ξενοδοχεία αν p.x. ο παραλιακός δρόμος Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα ήταν πολύ καλύτερος από ότι είναι σήμερα και η διαδρομή γίνονταν σε πολύ πιο λίγο χρόνο και με ασφάλεια.
Back to top
View user's profile Send private message
EAGLE
Junior Member
Junior Member


Joined: 26 May 2011
Posts: 100

PostPosted: Mon May 30, 2011 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Xρήστο,

Για τη β παράγραφο της απάντησης σου έχω απαντήσει με τα παραδείγματα της Δ.Πελοποννήσου της Κρήτης και των νησιών. Το Ρέθυμνο ο Αγ. Νικόλας η Σητεία πως έχει πεντάστερες υποδομές? Εχεις περάσει ποτέ σου από το ΒΟΑΚ? Ο Δρόμος Ρόδου-Λίνδου ο Κως-Καρδάμαινα ο Μυτηλλήνη Καλλονή είναι καλύτεροι από το Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα?

Για το αν φτιάχνονται πρώτα δρόμοι και μετά βιομηχανίες θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω παραθέτοντας σου δύο παραδείγματα.

α)Το διάσημο Saint-Tropez ήταν ψαροχώρι και επειδή έκανε τα μπάνια της η Μπριζίτ Μπαρντό έγινε αυτό που έγινε. Οι δρόμοι έγιναν πολύ αργότερα και ακόμα και τώρα κάποια κομμάτια φτιάχνονται.

β) Στην Αγγλία ο αυτοκινητόδρομος για το Λονδίνο-Μάντσεστερ που ήταν κάποτε πάγκόσμιο κέντρο βαμβακιού ο Λονδίνο-Newcastle που ήταν κέντρο παραγωγής άνθρακα ή ο Βιέννη-Σάλμπουργκ όταν λειτουργούσαν τα αλατορυχείακαι έγιναν μετά τα εργοστάσια.

γ)Η Κροατία και το Μαυροβούνιο αναπτύσσουν υποδομές με δρόμους σα του Ρίο-Ιωάννινα.

Τα τελευταία 10 χρόνια το ελληνικό κράτος έκανε τις ποιο σημαντικές υποδομές για την Ηπειρο ξοδεύοντας δις,
α)Τη γέφυρα Ρίο που έβαλε από την απομόνωση οριστικά από Νότο.
β) Την Εγνατία που που έκανε τα παράλια της προάστιο του Βορρά.
γ)Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας που άνοιξε το δρόμο για την ιταλία
δ)Την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτιο-Πρέβεζα
ε)50 ΧΛΜ αυτοκινητόδρομου Ιονίας.

Σε σχέση με την όχι μακρινή δεκαετία του 90 αυτές οι υποδομές είναι τεράστια βήματα και επρεπε να απογειώσουν τη περιοχή. Κι όμως οι οικονομική δείκτες στα ίδια χάλια με το παρελθόν είναι. Με τι μούτρα θα πάνε να διεκδηκήσουν νέα έργα όταν τα παρόντα δε έχουν φέρει ΚΑΜΙΑ ανταποδοτικότητα στο κράτος σε φόρους, απασχολήση, ΑΕΠ?

Ποιος φταίει λοιπόν? Το Κράτος? Πήγαινε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Είδες καμία επένδυση σε LOGISTIC CENTER? Oχι. Είδες κανένα σύγχρονο συνεργείο για φορτηγά ? Οχι. Τόσες χιλιάδες φορτηγά και αυτοκίνητα περνάνε. Ολο και κάποιο θα ήθελε κανένα λάστιχο κανένα φίλτρο. ΤΙΠΟΤΑ. Ακουσε και αυτό για να δεις τη ΞΕΦΤΙΛΑ τους. Πορτοκαελαιώνας η Αρτα, εργοστάσιο χυμών Λουξ η Πάτρα και Ολυμπος η Λάρισα.

Φτιάχνεταισ σε 3-4 ο Αμβρακία-Ακτιο. Ακούστηκε πουθενά καμία επενδυτική πρόταση στη περιοχή για ξενοδοχείο, μαρίνα, κέντρο μεταποίησης. Και μη μου πει κανένας για κρίση.

Αν οι ΒΔ έχουν μείνει στην εποχή που τους έλεγαν παγουράδες, τότε που φημίζονταν για φουρνάρηδες ή για κτίστες πέτρας ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΤΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. Αμα δε σηκώσουν μανίκια και τρίψουν παντελόνια μια ζωή θα είναι οι πρώτοι από το τέλος και θα κλαψουρίζουν γι αυτό.

Ωραία μέρη, Αεροδρόμιο, Λιμάνι δρόμοι ανεκτοί που σε 5 χρόνια θα είναι τέλοιοι υπάρχουν. ΜΕΡΑΚΙ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΛΕΙΠΕΙ από τη περιοχή.
Back to top
View user's profile Send private message
sxiza07
Full Member
Full Member


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 222
Location: Athens

PostPosted: Mon May 30, 2011 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Αγαπητοί φίλοι,

Παρεμβαίνω για λίγο στη συζήτησή σας, έτσι απλά για να προσθέσω λίγη ακόμη μελαγχολία σχετικά με τη νοοτροπία στη χώρα μας αναφορικά με όλα τα θέματα που "επισυνάπτονται" στο μεγάλο απόστημα που ονομάζεται "Δημόσια Έργα".

Ζητώ συγνώμη εάν το παρακάτω θέμα έχει ξαναποσταριστεί (δεν έχει πέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψή μου) αλλά το είδα σήμερα και αμέσως σας το παραθέτω.

http://www.youkoufme.gr/iaponia-dromos-prin-kai-meta-to-seismo/

Κουίζ: Με τέτοιους μηχανικούς, σε πόσο χρόνο θα ήταν έτοιμο το Παραδείσια - Τσακώνα??

Sxiza07
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
stavros333
New Member
New Member


Joined: 13 Apr 2010
Posts: 53

PostPosted: Mon May 30, 2011 9:35 pm    Post subject: Reply with quote

EAGLE
σαν πολύ "μεράκι" να έχεις με τους ΒΔελλαδίτες και ίσως και λίγο με τους Γιαννιώτες. Να σου θυμίσω ότι δεν μιλάμε εδώ πέρα για να βγάλουμε τον καλύτερο επενδυτή στην Ελλάδα..
Ωστόσο
τα παραδειγματα σου είναι εντελώς άστοχα
Τι σχέση έχει η Κρήτη και η Ρόδος με τα Γιάννενα και την Ηγουμενίτσα
Αυτοί χρόνια τώρα ασχολούνται με τον τουρισμό και για κάποιο λόγο -που εγώ δεν γνωρίζω - έγιναν από πολύ παλιά τουριστικοί προορισμοί..
¨οπως και πολλά άλλα μέρη δεν έγιναν παρότι είχαν τις προυποθέσεις
Επίσης η Άνδρος επί παραδείγματι δεν έχει ούτε πεντάστερα ούτε μαρίνες ούτε πολλά από αυτά που αναφέρεις..
κι όμως φέρνει έκθεση ζωγραφικής Πικάσσο.. Μήπως είναι και εκεί άχρηστοι??
Η Χίος επίσης δεν έχει κάνει υποδομές και όμως έχει μερικούς από τους μεγαλύτερους εφοπλιστες..μήπως και αυτοί είναι άχρηστοι..
Επίσης η Κέκρυρα έχει από τις πληρέστερες υποδομές στην Ελλάδα .
Στα Γιάννενα νομό Ιωαννίνων - τα τελευταία 10 χρόνια έχουν φτιαχτεί περισσότερα από 200 ξενοδοχεία και πολλά 5αστερά μάλιστα. Τα Ζαγόρια είναι πληρέστατα για διαμονή . Τα Γιάννενα έχουν πληρότητα όλο το χρόνο.Βρίσκεις δωμάτιο ακόμα και σε σημεία που πας 2 ώρες χωματόδρομο..
Μήπως θέλεις κι εκεί κανένα πεντάστερο>?
Η Λευκάδα οικοδομηθεί 3 φορές πάνω!έχει από τις πιο σύγχρονες μαρίνες στην Ευρώπη!!
Και αν ήθελαν θα είχαν πολύ περισσότερη ανάπτυξη.. Μην ξεχνάς τα Γιάννενα έιχαν έτοιμο κωπηλατοδρόμιο - με παγκόσμια πρωταθλήματα - και πήγαν και έφτιαξαν στο βούρκο της Αθήνας νέο..
Έχουν ένα αεροδρόμιο που το πρωί δεν μπορεί να πετάξει αεροπλάνο και προσπαθούν εδώ και 15 χρόνια να τα αναβαθμίσουν.
Και μην ξεχνάς ότι μιλάς για μία περιοχή απομονωμένη με το δυσκολοτερο ανάγλυφο στην Ελλάδα και κόσμο που μέχρι το 80 ήθελε 2 μέρες να πάει Θεσσαλονίκη , χωρίς καλλιεργάσιμες εκτάσεις για να πάρει 50 φορες επιδοτήσεις για το λάδι και να δηλώνει 3 φορές την έκταση της Κρήτης ή της Πελλοπονήσου σε ελιές κι έτσι να κάνει και τα πεντάστερα παράλληλα.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 223, 224, 225 ... 418, 419, 420  Next
Page 224 of 420

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr