stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Διόδια στους Ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
alter100
Junior Member
Junior Member


Joined: 03 May 2007
Posts: 157

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 1:00 pm    Post subject: Reply with quote

Η δικη μου γνώμη είναι ότι τα διόδια είναι πολύ ακριβά στην Ελλάδα αν λάβουμε υπόψη το εισόδημα του μέσου έλληνα και πολύ περισσότερο αν υπολογίσουμε και την οικονομική κατάσταση που διαμορφώθηκε τελευταία.
Το καλύτερο κατά την γνώμη μου θα ήταν αν υπήρχε η δυνατότητα να γίνει μια αναδιαπραγμάτευση με τις εταιρίες για να μειωθούν λίγο οι τιμές των διοδίων!
Σε καμια περίπτωση δεν συμφωνώ στο να μην πληρώνουμε διόδια όπως γίνετε από μερικούς με αυτόν τον μάγκικο τρόπο. Εξάλλου και παλιότερα αν θυμάστε στην εθνική οδό Αθηνα Θεσσαλονίκη πληρώναμε διόδια ο δρόμος όμως δεν ήταν αυτοκινητόδρομος Sad
Καλύτερα διόδια...αλλα όχι τόσο ακριβά...παρα το χαλι που είχαν οι εθνικοί δρόμοι πριν μερικά χρονά Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
agr-engineer
Full Member
Full Member


Joined: 21 Mar 2008
Posts: 323

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 1:28 pm    Post subject: Reply with quote

Κοιτάξτε, το να προσπαθούν και μερικοί επώνυμοι να ανοίξουν τα μάτια στους υπόλοιπους δε σημαίνει ότι είνα τζάμπα μάγκες. Επίσης, το να έχει κάποιος αρκετά χρήματα δε σημαίνει ότι πρέπει να τα δίνει ασκόπως,κλέβοντάς τον κάποιοι άλλοι ( πχ σε διόδια για έργα που δεν είναι έτοιμα ).
Οι εταιρείες είναι πρώτα υποχρεωμένεςνα κατασκευάσουν ένα σημαντικό έργο υποδομής και ύστερα να πάρουν το αντίστοιχο αντίτιμο από τον πελάτη. Με την ίδια λογική για οποιοδήποτε MALL θα έπρεπε η αντίστοιχη εταιρεία να βάλει διόδια στην εκεί πεζογέφυρα για να κατασκευάσει το MALL με τα χρήματα των πεζών,που όπως και οι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα, είναι ιδιωτικό έργο. Αυτά είναι παράλογα πράγματα και καταστάσεις. Και σας τα γράφω αυτά όντας από μια περιοχή που ούτε υποδομές έχει ( αυτοκινητόδρομους,νοσοκομεία,πανεπιστήμια,αεροδρόμια κλπ ), και τους φυσικούς πόρους τις παίρνουν εδώ και δεκαετίες,Εύηνο, δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων δίπλα στον Αμβρακικό και παράλογη εκτροπή Αχελώου ).
Είμαι σύμφωνος στην πληρωμή διοδίων μόνο όταν το έργο από την ιδιωτική εταιρεία έχει ολοκληρωθεί. Οτιδήποτε άλλο είναι αποικιοκρατικό.
Αν η εκάστοτε ιδιωτική εταιρεία έχει ρευστό για να κατασκευάσει το έργο έχει καλώς. Αλλιώς στο σπίτι της ή ενασχόλησή της με μικρότερα έργα.

Ευρωπαική νομοθεσία
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1999:187:0042:0050:EL:PDF
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Greekbiz
Junior Member
Junior Member


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 149
Location: Turin, Italy

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 6:20 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν γνωριζω κατα ποσο ισχυει το "εαν δεν ειναι ετοιμο το εργο δεν το πληρωνω". Εδω στην Ιταλια, βασικα στο κομματι τορινο μιλανο που δεν θυμαμαι κι εγω ποσα χρονια το ανακατασκευαζουν,τα διοδια τα πληρωνουμε ΠΑΝΤΑ!!!
Απο την πρωτη μερα που ξεκινησαν τα εργα. Βεβαια, δεν ειναι και η κατασταση της ολυμπιας οδου, που ακομα δεν μπορω να καταλαβω για ποιο "αυτοκινητοδρομο" ζητανε εισφορα. Τες πα, καλο ειναι να πληρωνουμε τα διοδια, με οποια τιμη αρμοζει το κρατος πιστευω, και οχι οσο θελει η καθε εταιρεια.
Επισης δεν νομιζω να επηρρεαζει το μεσω εισοδημα στην ελλαδα το κοστος κατασκευης, υλικα κτλ, οποτε δεν μπορει λογο κρισης να μας κανουν την χαρη να χαμηλωσουν τα διοδια. Αυτο μονο εαν ηταν καθεαυτου ο δρομος φτιαγμενος απο το κρατος το οποιο θα μπορουσε να παρει και τετοιες αποφασεις.
Εγω σαν ξενος πια, πιστευω οτι ηταν καιρος να φτιαχτει κατι αξιοπρεπες και ολοκληρωμενο στην ελλαδα, και εαν αυτο σημαινει οτι για να το διατηρησουμε θα χρειαστει να πληρωνουμε διοδια, ας ειναι. Το τσαμπα τοσα χρονια, δεν μας βγηκε σε καλο.
Βεβαια η κυβερνηση οποια κι αν ειναι και γενικα οι βουλευτες μας, εαν νομιζουν οτι κατι δεν "κολλαει" να το ψαξουν καλυτερα και να βαλουν την ταξη. Δεν μπορει ο καθενας να κανει οτι του καπνισει και μετα να ζηταει και τα ρεστα, μεχρι ποσο θα ξεφτιλιζομαστε για τους γνωστους 100 200 ή οσους ειναι. Τι ειναι αυτο δηλαδη νεα κινημα κατα των ΣΔΙΤ; Οταν ο Σουφλιας το ανεφερε δηλαδη καναμε τις κοτουλες και τωρα που αρχιζουμε και βλεπουμε λιγο φως φτου ξανα οι γνωστοι γυφτοι να σαμποταρουν οτι προσπαθεια γινεται σε αυτην την χωρα, και βεβαια εκμεταλευονται τον πονο του καθε ενος, τα λεφτα.
Ειναι ντροπη μας να γινονται τετοια πραγματα, δεν ειναι τροποι ουτε προκειται να λυσουν καποιο προβλημα αντιθετως θα δημιουργηθουν αλλα.
Και κλεινω με το εαν πιστευουν οτι ειναι αντισυνταγματικο ή οτι αλλο λενε, να μπουν οι αρμοδιοι και να τελειωσει αυτη η κωμωδια με τα διοδια.
Εχουμε καλυτερους αυτοκινητοδρομους απο πολλες ευρωπαικες χωρες και το αντιτιμο δεν ειναι τοσο υπερβολικο.
Κατα την ταπεινη μου γνωμη αντι να φωναζουν για το κοστος των διοδιων καλο θα ηταν να φωναζουν για αναπτυξη αλλων ανταγωνιστηκων μεσων.Τρενα χρειαζομαστε τωρα και παντου!!!
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 8:12 pm    Post subject: Reply with quote

Καλά τι λέτε τώρα ότι οι δρόμοι είναι ιδιωτικοί ?
Οι δρόμοι είναι δημόσιοι και υπάρχει σύμβαση παραχώρησης με ενοίκιο , μιά και το κράτος δεν έχει τα λεφτά να τους φτιάξει .
Επίσης είναι σαν τα τραπεζάκια στις πλατείες που ενώ είναι σε δημόσιο χώρο τα εκμεταλλεύονται οι καφετέριες που πληρώνουν ενοίκιο στους δήμους .

Ενα μέρος , νομίζω το μισό από τα διόδια πηγαίνει στο κράτος , χώρια η φορολογία των εταιρειών , το ΦΠΑ κλπ .

Τα διόδια πρέπει να υπάρχουν οι δρόμοι πρέπει να γίνουν παντού γιά να υπάρξει ανάπτυξη . Απλά , πολλά λαμόγια που κονομάγανε με τα δημόσια έργα , δεν κονομάνε τώρα και φωνάζουν . Μαζί τους και οι λαικιστές των άκρων του πολιτικού φάσματος .

Εκεί που πρέπει να γίνει η συζήτηση είναι γιά την κατάργηση των μετωπικών διοδίων και την αντικατάσταση με πλευρικά και η μείωση τους γιά τους συχνούς χρήστες .

Ολα τα άλλα είναι λαικισμός και αντικοινωνική συμπεριφορά .
Τα παιδάκια που σκοτώθηκαν στα Τέμπη και στον Μαλιακό θα ζούσαν , αν οι δρόμοι είχαν φτιαχτεί όταν έπρεπε 20 χρόνια πριν .
Αλλά έπρεπε να τρώνε οι εργολάβοι , οι πολιτικοί και οι δημόσιοι υπάλληλοι .
Back to top
View user's profile Send private message
jackoharas
Junior Member
Junior Member


Joined: 24 Jan 2006
Posts: 166
Location: Λεμπέτ

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 8:54 pm    Post subject: Reply with quote

Admin wrote:
Επειδή αυτό το επιχείρημα (περί διοδίων μόνο σε δρόμους 2+2+ΛΕΑ) το βλέπω να πολυφοριέται, μπορεί κάποιος να μου υποδείξει την Απόφαση ή Οδηγία της ΕΕ που αναφέρει κάτι τέτοιο; Υφίσταται ή μιλάμε για άλλον έναν αστικό μύθο;


Στο λινκ του agr-engineer βλέπουμε στο άρθρο 7 λοιπόν:

2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες
αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια
λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές
έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των
αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών,
σηράγγων και ορεινών διαβάσεων.


και πιο πάνω στο άρθρο 2:

α) «αυτοκινητόδρομος»: κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και
κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχη-
μάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η
οποία:
i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές
διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλο-
φορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται
μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζε-
ται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα,
ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με
σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για
πεζούς,
iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος


και στον Κ.Ο.Κ. υπάρχει ο ίδιος ορισμός. Οπότε η λ.ε.α. δεν είναι αναγκαία!
Back to top
View user's profile Send private message
agr-engineer
Full Member
Full Member


Joined: 21 Mar 2008
Posts: 323

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 9:33 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν έγραψα πουθενά για ΛΕΑ, αλλά διόδια σε δρόμο με 2+2 και διαχωριστικό ή οτιδήποτε διαχωρίζει τα 2 οδοστρώματα κάθε κατεύθυνσης.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 10:58 pm    Post subject: Reply with quote

Το έχω ξαναπεί, και το πιστεύω ακόμα πως ότι διαστάσεις και αν έχει πάρει ή θα πάρει το περήφημο κίνημα το όλο σκηνικό είναι υποκινούμενο από την μέρα που οι δρόμοι παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες. Τώρα για τους περήφημους αντιφρονούντες, χωρίς να θέλω να προσβάλλω κάποιον, όταν βλέπω στο Youtube κάτι χαζογκόμενες με το Γκολφάκι και το γκουτσι γυαλάκι να ανοίγουν τις μπάρες, δεν μπορώ να το εκλάβω ως αντίδραση και δαμαρτυρία. Πιο πολύ μόδα έχει καταντήσει σήμερα.

Last edited by aikinn on Sun Dec 05, 2010 1:22 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 11:32 pm    Post subject: Reply with quote

Επαναστατική γυμναστική , το λέγαμε παλιότερα .
Back to top
View user's profile Send private message
manosbar
New Member
New Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 66
Location: Αθήνα(Ζωγράφου)

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 1:47 am    Post subject: Reply with quote

Greekbiz wrote:
Δεν γνωριζω κατα ποσο ισχυει το "εαν δεν ειναι ετοιμο το εργο δεν το πληρωνω".

Ισχύει από έγκυρη πηγή από το ΕΜΠ.
Όταν ο ιδιώτης αναλαμβάνει την κατασκευή/συντήρηση ενός δρόμου τότε εμπεριέχει και το επιχειρηματικό ρίσκο. Δε γίνεται λοιπόν να πληρώνεις για κάτι που ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ ως χρήστης.

Συμφωνώ και με τις απόψεις περί «μόδας» που κατά καιρούς βλέπουμε στο youtube ή ακούμε από γνωστούς μας. Οφείλεται περισσότερο σε ψευτοεπαναστατικές αντιλήψεις και άγνοια, παρά σε ενημέρωση για την όλη κατάσταση. Σας θυμίζει [url=http://www.wordreference.com/gren/υποκινούμενος]κάτι[/url];

Παρόλ' αυτά, δεν θα πρέπει στις δύσκολες εποχές που ζούμε (και έρχονται) να δώσουμε δικαίωμα σε κανέναν να βγάζει εύκολο χρήμα. Και επειδή η διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων είναι πολύ κερδοφόρα επιχείρηση (ΠΟΛΥ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ σας λέω! ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!) θα πρέπει ο χρήστης(=πελάτης) να αγοράζει (=καταβάλλει διόδια) και το κατάλληλο προϊόν (=τουλάχιστον 2 λωρίδες και διαχωριστικό) ώστε τα χρήματα που δίνει να έχουν αξία.

Κάθετι άλλο είναι δικαίωμά του καθενός να μη πληρώνει. Το να πληρώνεις διόδια για τους περίφημους δρόμους από/προς Πάτρα είναι αισχρό, πέραν του παράνομου.

ΥΓ: Πάω στοίχημα ότι οι ίδιες κοπελίτσες με το Gucci γυαλάκι που σηκώνουν μπάρες, πάνε και σκάνε 20ευρα τα καλοκαίρια για να μπουν σε «παραλία».
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

Τα ερωτήματα είναι απλά .

1. Πρέπει να γίνουν οι δρόμοι γιατί θα φέρουν οδική ασφάλεια και οικονομική ανάπτυξη ? Ναί η Οχι ?

2. Ποιός θα τους πληρώσει ? Οι χρήστες η όλοι οι φορολογούμενοι ?

3. Γιά τους δρόμους που δεν έχουν τον απαραίτητο κυκλοφοριακό φόρτο ώστε να αυτοχρηματοδοτηθούν , πρέπει να γίνουν η όχι ? Η ανάπτυξη που θα φέρουν και η οδική ασφάλεια είναι δημόσιο συμφέρον η όχι ?

4. Οι χρήστες των ΠΑΘΕ και Εγνατίας και επίσης οι κάτοικοι των Αθηνών και Θεσσαλονίκης που απομυζούν τεράστιο μέρος των φυσικών και οικονομικών πόρων της επαρχίας , πρέπει να επιβαρυνθούν ώστε να γίνουν οι δρόμοι της 3 ερώτησης ?

5. Το δημόσιο συμφέρον υπερισχύει του ιδιωτικού ?

Αφού απαντήσουμε στα παραπάνω , τότε μπορούμε ήρεμα να συζητήσουμε αν πρέπει να υπάρχουν διόδια γιά το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα που δεν έχει 2+2 λωρίδες , γιά το ότι δεν πρέπει να υπάρχουν μετωπικά διόδια εκτός της αρχής των αυτοκινητοδρόμων , αλλά μόνο πλευρικά , γιά το ότι πρέπει να υπάρχουν εκπτώσεις γιά τους συχνούς χρήστες και ενιαίο μηχανάκι γιά την ηλεκτρονική πληρωμή .
Back to top
View user's profile Send private message
manosbar
New Member
New Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 66
Location: Αθήνα(Ζωγράφου)

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

1) Ναι.

2) Στο στάδιο της κατασκευής βάζει το αρχικό κεφάλαιο ο κατασκευαστής. Αφού το παραδώσει στην κυκλοφορία, πληρώνουν διόδια οι χρήστες.

3) Απάντηση στο 2. Επαναλαμβάνω ότι μια εταιρία έχει τρελό κέρδος από τη διαχείριση των οδών.

4) Με τις παραπάνω απαντήσεις μου νομίζω σε έχω καλύψει.

5) Είναι σχετικό. Δεν θα μπω σε ιδεολογική κουβέντα σε αυτό το forum αλλά με λίγα λόγια, «μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα». Ο νοών νοείτω.
Back to top
View user's profile Send private message
TooTall
New Member
New Member


Joined: 02 Nov 2008
Posts: 59

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 1:20 pm    Post subject: Reply with quote

manosbar wrote:
2) Στο στάδιο της κατασκευής βάζει το αρχικό κεφάλαιο ο κατασκευαστής. Αφού το παραδώσει στην κυκλοφορία, πληρώνουν διόδια οι χρήστες

Μπορεις να σκεφτεις πολλους κατασκευαστες με 1,5-2 δις ευρω διαθεσιμο κεφαλαιο ή εστω προσβαση σε τοσο μεγαλο δανεισμο και με τι επιτοκιο; Σημειωση επειδη οι συμβασεις ειναι πεντε, χρειαζεσαι τοσους κατασκευαστες εκτος αν προτεινεις να γινουν οι δρομοι ο ενας μετα τον αλλο.
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 1:37 pm    Post subject: Reply with quote

manosbar wrote:
2) Στο στάδιο της κατασκευής βάζει το αρχικό κεφάλαιο ο κατασκευαστής. Αφού το παραδώσει στην κυκλοφορία, πληρώνουν διόδια οι χρήστες.

3) Απάντηση στο 2. Επαναλαμβάνω ότι μια εταιρία έχει τρελό κέρδος από τη διαχείριση των οδών.


Δεν διαφωνώ με ότι λές, ούτε με βρίσκει απόλυτα σύμφωνω σαν άτομο, να πληρώνω για κάτι το οποίο θα μου προσφερθεί στο μέλλον και όχι τώρα. Από την άλλη όμως θα πρέπει να εξετάσουμε και ένα άλλο γεγονός. Έχουμε αυτή τη στιγμή εργοτάξια σε 4 δρόμους. Υπάρχουν στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης δύο σε πέταλο και Τέμπη, στην Κορίνθου-Πατρών, στην Κορίνθου-Καλαμάτας και στην Αντιρίου-Ιωαννίνων. Στους 4 αυτούς άξονες διόδιο πληρώνονται στους 3 πρώτους. Έργα επίσης γίνονται μόνο στους 3 πρώτους. Υπάρχει λοιπόν κάποια αντιστοιχία, η οποία δυστυχώς οφείλεται στις μέρες που ζούμε και αποτελεί μονόδρομο για τις κατασκευαστικές.

Σε 2 χρόνια λοιπόν όταν κάποιος θα θέλει να πάει στα Γιάννενα και θα κάνει 1.5 ώρα μέχρι το Ρίο και άλλες 5 ώρες μέχρι τα Γιάννενα θα βρίζει την άτιμη την κοινοπραξία που ακόμα δεν έχει τελειώσει με τις απαλωτριώσεις και θα νιώθει ευρωπαίος για τον δρόμο μέχρι την Γέφυρα.

Με λίγα λόγια, το τωρινό "παράλογο" και "παράνομο" καθεστώς το θεωρώ αναγκαίο κακό. Από την άλλη, θα μπορούσαμε να μην έχουμε κανένα έργο, να έχουμε παραμείνει με τις 1+1 εθνικές οδούς, και να έχουμε και διόδια στην Κορίνθου-Πατρών, χωρίς κανέναν ψευτοεπαναστάτη να διαμαρτύρεται, διότι τα λεφτά θα πήγαιναν στο "καλό" μας κράτος.
Back to top
View user's profile Send private message
alter100
Junior Member
Junior Member


Joined: 03 May 2007
Posts: 157

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

Πάντως οι τιμές στα διόδια στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου αυτές:
Γαλλία: 100km περίπου 5€
Γερμανία: δεν έχει διόδια
Ιταλία: 5€ για 100km
Ολλανδία δεν έχει
Πορτογαλία: 4,5€ για 100km
Ισπανία: 8€ για 100km!!
Σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχουν διόδια αλλα η λεγομενη Βινιέτα που είναι ένα πάγιο ποσο που πληρώνει κάποιος για μια βδομάδα ένα μηνα η ένα χρόνο και κυκλοφορεί ελευθερα σε όλη την χωρα για το διάστημα αυτό.
Το ποσο αυτό είναι περίπου 70-80€ για ένα χρόνο σε Τσεχία, Σλοβακία, Ελβετία, Ουγγαρία και μερικές άλλες.
Πηγή: στα γερμανικά μονο δυστυχώς!
http://www.kfz-auskunft.de/info/autobahngebuehr.html
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 3:44 pm    Post subject: Reply with quote

Manosbar δεν μας εξήγησες αν υπάρχουν κατασκευαστικές που θα ενδιαφερθούν να βάλουν λεφτά σε ένα τέτοιο έργο με τους όρους που το περιγράφεις . Επίσης γιά ένα έργο που δεν βγάζει τα λεφτά του λόγω χαμηλού φόρτου , ποιός θα ενδιαφερθεί ?

Η έννοια του δημόσιου και του ιδιωτικού συμφέροντος δεν είναι "ιδεολογικό" θέμα . Είναι πραγματικό . Είναι γιατί υποχρεώνονται οι φορολογούμενοι να δώσουν 1,5 δισ γιά να γίνει υπόγειο 1,5 χλμ στα Σεπόλια προς χάρη της υπεραξίας των σπιτιών κάποιων που πήγαν εκεί 100 χρόνια μετά το τρένο .

70-80 Ε το χρόνο γιά Ουγγαρίες κλπ είναι πολλά λεφτά σε σύγκριση με τους μισθούς τους .
Back to top
View user's profile Send private message
vag1
Junior Member
Junior Member


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 115

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

cruiser wrote:


70-80 Ε το χρόνο γιά Ουγγαρίες κλπ είναι πολλά λεφτά σε σύγκριση με τους μισθούς τους .

Γιατί είναι πολλά λεφτά τα 80E τον χρόνο ρε παιδιά έστω και με τους μισθούς αυτών των χωρών? Μιλάμε για ένα χρόνο που κυλοφορεί κάποιος με αυτά τα χρήματα.
Στην Ελλάδα αν κανεις δυο φορες την διαδρομή Αθηνα Θεσσαλονίκη τα συμπλήρωσες τα 80 ευρώπουλα Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Greekbiz
Junior Member
Junior Member


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 149
Location: Turin, Italy

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 11:08 pm    Post subject: Reply with quote

Να παρουμε για παραδειγμα την αττικη οδο; Πριν δεν υπηρχε κατι που θα το ελεγες δρομο, ή ακομα περισσοτερο αυτοκινητοδρομο.
Τα διοδια αρχισαν εφοσων δοθηκε σε κυκλοφορια ο δρομος, εδω δεν θυμαμαι εαν πληρωναμε για τα πρωτα κομματια που δοθηκαν στην κυκλοφορια, νομιζω πως οχι.
Τελος παντων το θεμα ειναι οτι ο δρομος "ξεχρεωθηκε" νωριτερα απ'οτι ειχαν υπολογισει.
Εαν λοιπον, οι εταιρειες αυτες με το ονομα ολυμπια, μωρεας κτλ ξεκινησαν να "αποζημιωνονται" ήδη απο τωρα, αυτο δεν θα φερει και ως αποτελεσμα την "απελευθερωση" του δρομου,
και κατα συνεπεια καινουργια "συμβολαια" με λογικα χαμηλοτερα διοδια, διοτι μετα θα μιλαμε για συντηρηση του δρομου, και οχι αποπληρωμη... καπως ετσι χοντρα δηλαδη απ'οτι εχω καταλαβει.
Το θεμα ειναι, εαν ισχυουν τα παραπανω, να βρεθει ενας χριστιανος να το πει και στον απλο χρηστη που δεν γνωριζει για τους ορους στις συμβασεις ουτε και τον ενδιαφερει να μαθει, αρκει να του εξηγησει καποιος οτι δεν τον κοροιδευει.
Μετα, ΣΥΜΦΩΝΩ οτι η Ολυμπια σημερα ειναι οτι χειροτερο εχω δει ποτε στην ζωη μου που χαρακτηριζεται ως αυτοκινητοδρομος, οπως και στα τεμπη, και εκει που εχει ενα ΦΑΝΑΡΙ καπου προς μαλιακο νομιζω,
και μετα πληρωνεις "αυτοκινητοδρομο" με φαναρια!!!...χαχαχαχα!
Εγω αναρωτιεμαι, εαν δεν ειχαμε την κριση και τις απειλες απο τις τραπεζες, θα κανανε το ιδιο; Εαν ειχανε φιλοτιμο που λεμε, δεν θα περνανε ουτε μια δραχμη μεχρι να ολοκληρωθει (πιστευω...),
εαν τωρα δεν περνανε τα διοδια, το πιο λογικο αποτελεσμα θα ηταν να σταματησει ο δρομος και να μεταφερθει για το μελλον εφοσων εχουν βρεθει τα χρηματα. (Δεν νομιζω να ειναι τοσο τραγικα τα πραγματα, τα παραφουσκωσαν και τα media, μην γινομαστε και κλαψομ..ες, αλλα καλιο γαιδουροδενε λενε Razz).
Οσο για την ιταλια φιλε alter100, δεν ειναι τόσο το ποσό που αναφερεις.
Πηγαινε μια βολτα στον A10 "autostrada dei fiori" και εκει πληρωνεις 18€ τα 100χμ, ασε που τον ιουλιο παλι τα ανεβασανε και μιλαμε για δρομους αρχαιους πια, σε ποιοτητα ασφαλτου, μες στις λακουβες απο τα εκχιονιστικα και τα γκρεϊντερ.
Θα μπορουσε να μπει και κανενα πακετο προσφορας και στους ελληνικους αυτοκινητοδρομους, οπως σε ελβετια που ανεφερε ο φιλος παραπανω.
Αλλα αυτο συνηθως δεν γινεται σε μικρο δικτυο αυτοκινητοδρομων και συνηθως κομβικο; Οποτε μαλλον το ξεχναμε.
Ειχαν πει ότι θα ξεκινανε απο 0,04€ το χμ, αλλα δεν μας ειχαν πει μεχρι ποσο θα φτασει!
Για τα μεγαλα τεχνικα που κοστισαν παραπανω θα μας πιουν το αιμα, ειμαι σιγουρος για αυτο, κι ας λενε οι φιλοι μηχανικοι οτι δεν ισχυει κατι τετοιο.
Σημερα τα λαμογια θα το κανουν και θα ριξουν το φταιξιμο στην κριση. Την γεφυρα του Ριο, τεμπη, την γεφυρα στην τσακωνα θα τα πληρωσουμε χοντρα για πολλα χρονια ακομα! Για εγνατια ομως;;; Τι τιμες θα παιξουν; Ευχομαι συντηρησης.
Σορρυ για το παπλωματοσεντονο, συνηθως ειμαι "λακωνικος" Razz
Back to top
View user's profile Send private message
vag1
Junior Member
Junior Member


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 115

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

Εγώ δεν κατάλαβα ως τώρα αυτοί που διαμαρτύρονται η μάλλον αυτοί που δεν πληρώνουν δεν θέλουν καθόλου διόδια η τους φαίνονται (που πράγματι είναι) ακριβά και θα ήθελαν να είναι φτηνότερα

Greekbiz wrote:



Οσο για την ιταλια φιλε alter100, δεν ειναι τόσο το ποσό που αναφερεις.
Πηγαινε μια βολτα στον A10 "autostrada dei fiori" και εκει πληρωνεις 18€ τα 100χμ, ασε που τον ιουλιο παλι τα ανεβασανε και μιλαμε για δρομους αρχαιους πια, σε ποιοτητα ασφαλτου, μες στις λακουβες απο τα εκχιονιστικα και τα γκρεϊντερ.
P

Πράγματι τα διόδια σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο των λουλουδιών είναι τρελα για 141km 14€...τόσα τους λείπουν φαίνεται!!
Πηγή:
http://www.autostrade.it/autostrade/ricercaPercorso.do?tipo=P&equivalenzaClassi=A&dscDa=ventimiglia&dtxpDa=109&dscA=genova&dtxpA=15015
Back to top
View user's profile Send private message
Mika
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 17 May 2005
Posts: 771
Location: London, UK

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 1:45 pm    Post subject: Reply with quote

Μπράβο στον Κωφίδη που αν και επώνυμος δεν δέχεται να πληρώσει τα παράνομα διόδια.

κρίμα γι αυτόν που παρανομεί και δεν πληρώνει τα νόμιμα.
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

Greekbiz wrote:
[...]Μετα, ΣΥΜΦΩΝΩ οτι η Ολυμπια σημερα ειναι οτι χειροτερο εχω δει ποτε στην ζωη μου που χαρακτηριζεται ως αυτοκινητοδρομος, οπως και στα τεμπη, και εκει που εχει ενα ΦΑΝΑΡΙ καπου προς μαλιακο νομιζω,
και μετα πληρωνεις "αυτοκινητοδρομο" με φαναρια!!!...χαχαχαχα![...]


Ναι, αλλα 40 χρονια τωρα που κατασκευαστηκε η Αηνων-Λαμιας και η Αθηνων-Πατρων, μια χαρα τα πληρώναμε κι ας είχε φαναρια μεχρι και στη Μαλακασα (εξοδος Ορωπου).

Τωρα που ο δρομος σε όλο το μηκος ειναι αυτοκινητόδρομος εκτος απο δυο σημεια (Μαλιακος-Τεμπη) τι μας έπιασε και δε θελουμε να πληρώσουμε;

Η εξήγηση ειναι απλη: Τόσα χρονια με κρατικα διόδια, υπήρχε ο μπαμπούλας της τροχαίας οπότε όλοι τσιμουδια, τωρα που ειναι ιδιωτικα κανουμε τους μαγκες Wink
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 3:31 pm    Post subject: Reply with quote

Αγαπητε Cpt Haddock ειναι κι αυτο, αλλα τα διοδια αποδεικνυονται πραγματικος βρογχος σε ολα τα επιπεδα αναπτυξη, οικονομια, τουρισμο παντου. Η συμβαση παραχωρησης δεν τους προσφερει κερδη αλλα ΤΡΕΛΛΑ ΚΕΡΔΗ και σε αυτο πρεπει να υπαρξει αντιδραση και ειναι σιγουρο οτι θα υπαρξει εντονη. Αλλωστε και το στησιμο τους(συνεχη μετωπικα) εντεινουν τον εκνευρισμο και τις αντιδρασεις των οδηγων και εχει χαθει, υποτιθεται και το τελευταιο πλεονεκτημα που ειναι η γρηγορη μετακινηση.
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 4:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ναι, για το στήσιμό τους τα 'χουμε πει, ειναι άθλιο και αποτέλεσμα της σαλαμοποίησης των έργων του κουφού.

Αλλα ακομα και να δεχτω οτι τα εργα θα τα κατασκευάσουν/διαχειρίζονται πολλοι, θα μπορούσαν να έχουν κοινο φορεα είσπραξης, όπως ειναι στην Ιταλια.

Ή στην τελική να μπορείς να προπληρώσεις τη διαδρομή. Παω πχ Θεσσαλονίκη και πληρώνω στο Σχηματάρι το 20ευρω και μετα να περναω αέρα χωρις να σταματήσω.

11 στασεις σε διαδρομη 500 χλμ ειναι απλα γελοίο.

Παντως η παρουσία εργων είτε για συντήρηση είτε για κατασκευή δρόμου, δεν ειναι δικαιολογία για τη μη υπαρξη διοδίων. Περαν του Τορίνο-Μιλανο που αναφέρθηκε πιο πανω, υπαρχει το κομματι Ριμινι-Ανκόνα που ειναι ακομα δρομος με δυο λωριδες ανα ρευμα αλλα εχει κανονικα διόδια και ΤΡΕΛΑ μποτιλιαρίσματα, ειδικα καλοκαίρι προς Ανκόνα. Φιλος εχει χασει πλοίο ετσι και εγω το εχω προλαβει επειδή ήμουν με μηχανη και απλα ετρεχα στη ΛΕΑ Shocked

Τωρα εχουν αρχισει εργα διαπλατυνσης και γινεται ενας χαμος, αλλα διόδια εχει κανονικα.

Να μην πω για το Μπρένερο που φετος στο κατέβασμα το μισό τουλαχιστον το περασα σε παρακαμψη στο αντιθετο ρευμα λογω εργων με προσωρινο Τζέρσεϋ διαχωριστικο.

Παρ' ολα αυτα το 10ευρω στην αρχη το εδωσα κανονικα Confused
Back to top
View user's profile Send private message
jackoharas
Junior Member
Junior Member


Joined: 24 Jan 2006
Posts: 166
Location: Λεμπέτ

PostPosted: Tue Dec 07, 2010 5:29 am    Post subject: Reply with quote

alter100 wrote:
Πάντως οι τιμές στα διόδια στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου αυτές:
Γαλλία: 100km περίπου 5€
Γερμανία: δεν έχει διόδια
Ιταλία: 5€ για 100km
Ολλανδία δεν έχει
Πορτογαλία: 4,5€ για 100km
Ισπανία: 8€ για 100km!!
Σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχουν διόδια αλλα η λεγομενη Βινιέτα που είναι ένα πάγιο ποσο που πληρώνει κάποιος για μια βδομάδα ένα μηνα η ένα χρόνο και κυκλοφορεί ελευθερα σε όλη την χωρα για το διάστημα αυτό.
Το ποσο αυτό είναι περίπου 70-80€ για ένα χρόνο σε Τσεχία, Σλοβακία, Ελβετία, Ουγγαρία και μερικές άλλες.
Πηγή: στα γερμανικά μονο δυστυχώς!
http://www.kfz-auskunft.de/info/autobahngebuehr.html


τα είχα ψάξει κι εγώ πριν κανα δίμηνο και τα πόσταρα σε άλλο φόρουμ:
λοιπόν για να δούμε την κατάσταση στην υπόλοιπη Ευρώπη:
(τα στοιχεία είναι απ' τις βικιπαίδειες -οπότε μπορεί να έχουν λάθη- και από την ADAC)

*Δέν έχουν διόδια για Ι.Χ. οχήματα:

-Αλβανία
-Γερμανία
-Βέλγιο
-Λουξεμβούργο
-Ολλανδία
-Φινλανδία

*έχουν βινιέτα:

-Αυστρία (€8 για 10ήμερη, €76 ετήσια)
-Βουλγαρία
-Ελβετία (€30 14αμηνη)
-Ρουμανία
-Σλοβακία
-Σλοβενία (€35 μηνιαία, €95 ετήσια)
-Ουγγαρία
-Τσεχία


*έχουν διόδια:

-Βοσνία
-Γαλλία (περίπου €0,07 το χλμ)
-Δανία
-Ιρλανδία
-Ισπανία
-Ιταλία (πχ Μιλάνο-Ρώμη 615χλμ €34)
-Κροατία
-Μ. Βρετανία (σε έναν μόνο αυτοκινητόδρομο, αλλά υπάρχουν σε γέφυρες, τούνελ και μέσα στο Λονδίνο)
-Νορβηγία (κυρίως στις περιφεριακές οδούς των πόλεων)
-Πολωνία
-Πορτογαλία
-Ρωσία
-Σερβία
-Σκόπια
-Σλοβενία
-Σουηδία (έχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα για την Στοκχόλμη)
-Τουρκία

Τα φορτηγά κτλ πληρώνουν παντού διόδια. Τα μηχανάκια σε πολές χώρες μπαίνουν δωρεάν.
Η Γερμανία με το μεγαλύτερο και καλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων δεν έχει καθόλου διόδια.
Σχεδόν σε όλα τα κράτη πληρώνεις βασει τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει, κλειστά συστήματα δηλαδή: μπαίνεις στον αυτοκινητόδρομο, σου δίνουν από το σταθμό διοδίων ένα απόκομα και πληρώνεις όταν βγεις.
Η Γαλλία γενικά θεωρείται η ακριβότερη χώρα για τον οδηγό αυτοκινητοδρόμου με τα περισσότερα διόδια κτλ, αλλά η Ελλάδα δεν έκανε ακόμη τη μεγαλύτερη κίνηση (λέγε με "διόδια στην «Εγνατία»") οπότε μπορεί να πάρει τα πρωτεία!!!:devil:

Πόσο πάει η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη 510χλμ;

Όποιος έχει περαιτέρω πληροφορίες για τιμές κτλ ας τις δώσει να κάνουμε ένα σωστό χάρτη.


Last edited by jackoharas on Tue Dec 07, 2010 5:37 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
manosbar
New Member
New Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 66
Location: Αθήνα(Ζωγράφου)

PostPosted: Thu Dec 09, 2010 4:20 pm    Post subject: Reply with quote

cruiser wrote:
Manosbar δεν μας εξήγησες αν υπάρχουν κατασκευαστικές που θα ενδιαφερθούν να βάλουν λεφτά σε ένα τέτοιο έργο με τους όρους που το περιγράφεις . Επίσης γιά ένα έργο που δεν βγάζει τα λεφτά του λόγω χαμηλού φόρτου , ποιός θα ενδιαφερθεί ?

Δεν χρειάζεται να είναι μονάχα μία κατασκευαστική, αν και θα μπορούσαν κάποιες στον Ελλαδικό χώρο και μόνες τους να κάνουν μια τόσο μεγάλη επένδυση.
Μπορεί να είναι κοινοπραξία, ή μπορεί αν δεν έχει το αρχικό κεφάλαιο, να πάρει δάνειο. Είναι απόλυτα σίγουρο, ότι καμιά κατασκευαστική δεν «μπαίνει μέσα» όταν κατασκευάζει και έπειτα διαχειρίζεται δρόμο, γι' αυτό και όλες προσπαθούν να πάρουν έστω και κάτι λίγο.

Στην τελική, δε μπορώ να σκέφτομαι το συμφέρον της κατασκευαστικής. Γι' αυτό υπάρχουν και οι "διαγωνισμοί". Ώστε να δηλώνει ενδιαφέρον, όποιος θέλει. Κανένα κράτος δεν θα βάλει το μαχαίρι στο λαιμό. Αλλά δεν μπορώ να νιώθω και εμ-έι-ελ-άκας πληρώνοντας κάτι που δεν αξίζει.

Κάποιος, ανέφερε και το παράδειγμα της Αττικής Οδού για το πότε άρχισε να βάζει διόδια. Άρα αυτό που λέω όχι μόνο δεν είναι μακρυνό, ίσα ίσα. Είναι πραγματικό.
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu Dec 09, 2010 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

H A.O. δεν μπορεί να είναι παράδειγμα για τα διόδια. Πρώτον, είναι ένας δρόμος ο οποίος δεν προϋπήρχε ώστε να πει κάποιος ότι όσο κατασκευαζόταν δεν υπήρχαν διόδια. Όντως δεν υπήρχαν διόδια, διότι πριν κατασκευαστεί στην θέση του υπήρχαν χωράφια. Επίσης, δεν αντικατέστησε κάποιον άλλον δρόμο ώστε να μπουν διόδια στον προηγούμενο. Μία τρίτη διαφορά είναι ότι στο διάστημα που λειτούργησε χωρίς διάστημα, είχε δοθεί στην κυκλοφορία ένα πολύ μικρό κομμάτι του, από την Εθνική Οδό μέχρι την Κύμης αν θυμάμαι καλά.

Επίσης αυτό που λες για την χρηματοδότηση δεν είναι 100% αντιπροσωπευτικό. Μία κατασκευαστική εταιρεία, και να έχει κεφάλαιο να καλύψει ολόκληρο το έργο και πάλι θα πάρει δάνειο, διότι έτσι δουλεύει το σύστημα. Από την άλλη, δεν νομίζω να υπάρχει κάποια εταιρεία η οποία να μπορεί να έχει κεφάλαιο ανάλογο του κόστους κατασκευή των Εθνικών Οδών. Συνεπώς, το γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα στην χρηματοδότηση των έργων είναι πρόβλημα των τραπεζών και όχι η έλλειψη κεφαλαίου. Τα διόδια είναι αναγκαίο κακό, ειδικότερα την περίοδο που διανύουμε.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next
Page 5 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr