stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Οδικά Έργα (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 419, 420, 421  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spartakos
New Member
New Member


Joined: 12 Aug 2004
Posts: 21

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Δικαίως δυσανασχετεί ο κόσμος με τις τιμές των διοδίων. Ο φόρος στην βενζίνη που πληρώνει λογικά καλύπτει το κόστος συντήρησης των δρόμων. Πηγαίνεις στο πλούσιο site της Εγνατίας και εκεί απουσιάζει η παραμικρή οικονομική πληροφορία. Λένε για 70 εκατομμύρια ετήσιο κόστος συντήρησης. Πώς αναλύεται αυτό? Ποιες εταιρείες έχουνε αναλάβει την συντήρηση. Ακόμη και τα διόδια τα έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία. Ποια είναι αυτή. Καμμία ενημέρωση. Ο κόσμος να σκάσει και να πληρώνει και να μην ρωτάει πολλά διότι οι δρόμοι έχουνε υψηλό κόστος συντήρησης. Φορολογούνται σωστά οι εργολάβοι. Τα περίφημα "μαύρα" υφίστανται? Να πλήρωνει ο κόσμος για να συντηρηθούν τα κότερα και οι βιλάρες τους σε καταπατημένες εκτάσεις? Ας κάνει το κράτος την δουλεία του σωστά ας καταφέρει να φορολογήσει όσους βγάλανε πολλά λεφτα από τα μεγάλα έργα τα τελευταία χρόνια, να δώσει τα στοιχεία του κόστους της συντήρησης και όχι να πετάει ξερά νούμερα διότι είναι έντονη η υπόψια ότι τα οικονομικά του κράτους και των εταιρειών του όπως Εγνατία οδός είναι βαρέλι δίχως πάτο. Πολλά τους πληρώσαμε τους εργολάβους τα τελευταία χρόνια. Τόσο πολλά που καταρρέει όλο το οικοδόμημα από την προκλητική τους στάση και τους συνεχείς εκβιασμούς απέναντι στην κοινωνία.
Back to top
View user's profile Send private message
doxasot
New Member
New Member


Joined: 26 Jun 2009
Posts: 28

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 11:55 am    Post subject: ΔΙΟΔΙΑ Reply with quote

Φιλε cruiser,
Συμφωνω απολυτα με τα γραφομενα σου και για το ευλογο και αυταπαντητο ερωτημα σου. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΧΕΙΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.
Οπως ειπες το υπερπεραν δεν πληρωνει για την κατασκευη τους αρα εμεις και μονον εμεις θα πρεπει να τους πληρωσουμε ειτε με μορφη διοδιων ειτε απο τον κρατικο κορβανα δηλαδη παλι εμεις.
Θελω ομως να παρατηρησω οτι διοδια πληρωνουμε εδω και περιπου 35 χρονια και βεβαια μονο τωρα τα τελευταια χρονια αρχισαν οι αντιδρασεις των αντιδραστικων που αφου ψηφιστουν οι νομοι παραχωρησης και αρχισουν να εισπρατουν διοδια τοτε (???????) θυμουντε να αντιδρασουν και να αρχισουν τα πανηγυρια...........
Νομιζω οτι πρεπει να τα γραφουμε και να τα τονιζουμε ολα αυτα.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.
Χαιρετω
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Ο φόρος στη βενζίνη πάει στο κράτος, οι δρόμοι (σε επιπεδο αυτοκινητοδόμων) ειναι ιδιωτικοι. Σημαντική λεπτομέρεια
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 11:59 am    Post subject: Re: ΔΙΟΔΙΑ Reply with quote

doxasot wrote:
[...]Θελω ομως να παρατηρησω οτι διοδια πληρωνουμε εδω και περιπου 35 χρονια και βεβαια μονο τωρα τα τελευταια χρονια αρχισαν οι αντιδρασεις των αντιδραστικων που αφου ψηφιστουν οι νομοι παραχωρησης και αρχισουν να εισπρατουν διοδια τοτε (???????) θυμουντε να αντιδρασουν και να αρχισουν τα πανηγυρια...........[...]


Διότι τόσα χρονια υπήρχε ο μπαμπουλας της τροχαίας και η "επανασταση" πήγαινε περίπατο

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
einsiedeln
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Oct 2008
Posts: 86
Location: Athens

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

«Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας.

Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια.
Τι κάνουν οι "εκλεκτοί" μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν».

Το απόσπασμα είναι από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Παπακωνσταντίνου –εννοεί τον όμιλο Μπόμπολα- και περιλαμβάνεται στα πρακτικά της βουλής στις 30/6 (http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias)

Από το http://tsak-giorgis.blogspot.com/2010/09/blog-post_8721.html

....
Επιπλέον, ενώ η σύμβαση προέβλεπε χρέωση 0,04€/χλμ, οι μεγαλοεργολάβοι έχουν βάλει ως χρήση "ελάχιστης χρέωσης" τα 60 χλμ, δηλαδή...όλη την Αττική Οδό...για ευνόητους λόγους. Είτε 7 χλμ διανύσω είτε 60, θα πληρώσω για 60 χλμ.

Σε περιπτώσεις όπως αυτή λοιπόν, έχουμε διπλή απάτη: πρώτα, ιδιοποίηση-εκμετάλευση από ιδιώτες έργου που έχει κατασκευαστεί με χρήματα του δημοσίου, άρα των ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ, και έπειτα, εξαπάτηση του καταναλωτή στον τρόπο χρέωσης με φτηνές δικαιολογίες για "τεχνικούς λόγους" κλπ.

Όλα αυτά απονομιοποιούν στη συνείδηση πολλών ανθρώπων και τους κυβερνώντες για τις αποικιοκρατικές χαριστικές συμβάσεις που υπογράφουν(με το αζημίωτο), αλλά και τις ίδιες τις εταιρίες οι οποίες χάνουν την όποια αξιοπιστία τους.

Η εύρυθμη λειτουργία, η πειθαρχία και η καλή συνεργασία προϋποθέτουν την καλή πίστη και την εντιμότητα. Και αυτά όλα λείπουν από τις υποθέσεις με τα διόδια. Οι συμπεριφορές και το έως τώρα ιστορικό των κάθε λογής κρατούντων (δημόσιων και ιδιωτών) όσον αφορά διόδια δρόμους κλπ δεν συνάδουν με αυτά τα πράγματα. Είναι επομένως λίγο υποκριτικό να ζητάμε από τους πολίτες να συμπεριφερθούν ως "γερμανοί", τη στιγμή που οι "απο πάνω" τους αντιμετωπίζουν ως ζώα.


[/url]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
spartakos
New Member
New Member


Joined: 12 Aug 2004
Posts: 21

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

Η εγνατία οδός έχει μοναδικό μέτοχο το κράτος. Τώρα το πώς διαπλέκεται αυτή με τους "ιδιώτες" εργολάβους είναι άλλη ιστορία. Η εγνατία οδός δεν δημοσιεύει στο site της τα οικονομικά της στοιχεία όπως ισολογισμοί, αναθέσεις, προσωπικό κλπ. Παρά το γεγονός της σφιχτής δημοσιονομικής επιτήρησης της χώρας αυτή λειτουργεί με αδιαφάνεια. Ως κρατική ΑΕ φυσικά και συνδέεται με τα δημόσια οικονομικά . Τώρα για τους υπόλοπους δρόμους είναι "ιδιωτικοί" αφού κάποιοι ιδιώτες εξαιτίας της προνομιακής σχέσης τους με το κράτος πάχυναν το πολύ ώστε να μπορέσουν να τους αποκτήσουν. Ονόματα δεν λέμε υπάρχει όμως κάποιος δρόμος στην χώρα που είσαι αναγκασμένος ως οδηγός για να κάνεις 10km να πληρώσεις το συνολικό μήκος του που είναι περίπου 70km. Ο μεγαλοιδιοκτήτης αυτού του "ιδιωτικού" δρόμου με τα λεφτά που του περισσεύουν από τα κέρδη θα αποκτήσει και την εκμετάλλευση για πολλά χρόνια άλλων δρόμων. Και έτσι οι έννοιες ιδιωτικό και δημόσιο συγχέονται ώστε το δημόσιο να είναι στην πράξη ιδιωτικό. Και ότι είναι ιδιωτικό σε αυτήν την τριτοκοσμική μπανανία είναι ιερό. Τόσο ιερό που να μην εφαρμόζονται οι διατάξεις για αλόγιστο πλουτισμό και κερδοσκοπία.

Last edited by spartakos on Thu Sep 16, 2010 12:24 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

Πέρασαν κιολας 33 χρονια απ' τα εγκαίνια της Αττικής Οδού; Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

spartakos wrote:
[...]Και ότι είναι ιδιωτικό σε αυτήν την τριτοκοσμική μπανανία είναι ιερό. [...]


Λυπάμαι, αλλα το αντίθετο συμβαίνει.

Στην Ελλαδα εχουμε γιγάντιο δημόσιο και δαιμονοποιημένο ιδιωτικο τομέα. Με το που ακουγεται η λεξη ιδιωτης, ολοι τρεφόμενοι απο το κρατος ξεσπαθώνουν γιατι θέλουν να συνεχίσουν να τρέφονται χωρις να κανουν και πολλά.

35 χρονια πληρώνουν διόδια στα Τεμπη και δεν ειχε πει κανενας κουβεντα. Μολις ο δρόμος πηγε σε ιδιώτη, εγιναν ακτιβιστές της συμφοράς.

Δε βλέπω το λόγο να πληρώνω εγω σαν φορολογούμενος τη συντηρηση της Εγνατίας απο την οποια θα περασω δυο φορές το χρονο και όχι ο τακτικός της χρηστης.

Απλά πράγματα, εφαρμοσμένα παντου. Δοκιμαστε να μην πληρώσετε διόδια στην Ιταλία. Βερόνα-Ανκόνα 32 ευρω (με μηχανη) και με ατελείωτο μποτιλιαρισμα Μπολόνια-Ριμινι και Κατόλικο-Ανκονα, οπου στο τελευταίο κομματι ειχαμε και εργα.

10 ευρω εσκασα στο Μπρένερο και αντι να χαρω στροφές το μισό το περασα στο αντιθετο ρευμα λόγω εργων

Μάθαμε τόσα χρονια να τα δίνουμε μαυρα στους δημόσιους υπάλληλους των διοδίων ( τη φράση "δικα σου" την ξερετε; ) , για δρομο με μια λωριδα κυκλοφορίας χωρις διαζωμα και τωρα που φτιαχτηκε, κανουμε την επανασταση για να μην τα παρει ο ιδιωτης.
Back to top
View user's profile Send private message
Beethoven
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 10 Oct 2005
Posts: 797
Location: Greece

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 1:35 pm    Post subject: Reply with quote

Σχετικά με την πρόοδο στα Τέμπη
http://www.youtube.com/watch?v=JfkFbMukHXY&feature=related

Πολύ φαρδιές δε φαίνονται οι σήραγγες? Πιο φαρδιές πάντως απ'την Πατρών-Κορίνθου! Απ'όσο γνωρίζουμε θα διαθέτουν 2+ΛΕΑ.
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 1:43 pm    Post subject: Reply with quote

einsiedeln wrote:
«Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας.

Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια.
Τι κάνουν οι "εκλεκτοί" μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν».

Το απόσπασμα είναι από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Παπακωνσταντίνου –εννοεί τον όμιλο Μπόμπολα- και περιλαμβάνεται στα πρακτικά της βουλής στις 30/6


οι υπολογισμοί δε βγαίνουν. Εκτός εαν εννοεί το 8%. Μόνο που με τα λεφτά των διοδίων ξεπληρώνονται και τα δανεια του κράτους για το έργο.
Λαϊκισμοί του κ@λου από αριστερά λαμόγια. Θα το πω και εδώ, ο φίλος τους ο Φιντέλ απολύει 500.000 ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ υπαλήλους και το κάνει για το καλο της χώρας του και χωρίς το ΔΝΤ!!! τι λένε γι αυτό οι ΚΚΕ-δες;

Δηλαδή οι φίλοι του δημοσίου χαρακτήρα των δρόμων τι προτιμάνε, το δρόμο Δαφνί - Κόρινθος όπως ήταν πριν 3 χρόνια με λακούβες, κάκιστο οδόστρωμα, σαμαρια, σκουπίδια και χορτάρια παντού, σβησμένη διαγράμμιση...ή την Αττική Οδό. Γιατί και στην Ελευσίνα πληρώναμε διόδια αλλα τα λεφτά χάνονταν στο πηγάδι του δημοσίου και των λαμογιών του.
Back to top
View user's profile Send private message
spartakos
New Member
New Member


Joined: 12 Aug 2004
Posts: 21

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

Τι σχέση έχει η Ιταλία με τα μεροκάματα της, τις τιμές των διοδίων της με τα εδώ ισχύοντα; Σε μια πρωτοφανή οικονομική κρίση όπου όλοι καλούνται να συμμορφωθούν οι εργολάβοι συνεχίζουν την dolce vita.
(Για την Ιταλία κάτι ακούγεται για εμπλοκή της μαφίας στις κατασκευές. Αυτό είναι το πρότυπο που πρέπει να μιμηθεί ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μας? Καλά πάμε!)
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 3:12 pm    Post subject: Reply with quote

Στο site της Α.Ο. λέει τα εξής...

Quote:
Το κόστος αυτό χρηματοδοτήθηκε κατά 32% με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Η Ανάδοχος εταιρία παραχώρησης «Αττική Οδός Α.Ε.» κάλυψε με ίδια και δανειακά κεφάλαια το υπόλοιπο 68%, συνεισφέροντας το ποσό των 880 εκατ. ευρώ.


Τώρα ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέμματα, δεν ξέρω, αλλά δεν μπορώ να πω ότι εμπιεστεύομαι τους κυρίους του ΚΚΕ.
Από την άλλη, δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς τι θέλει να πει ο ποιητής για τα διόδια στην Αττική και ότι έχει καλυφθεί το κόστος? Η Α.Ο Α.Ε. δηλαδή θα έπρεπε να λειτουργήσει σαν μη κερδοσκοπικός οργανισμός? Με το που βγάλει τα λφτά που έδωσε να δώσει πίσω στο δημόσιο τον δρόμο? Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά? Ο δρόμος αυτός είναι βοηθητικός. Άμα θες μπαίνεις, άμα δε θες δεν μπαίνεις.

Από κει και πέρα, η εταιρεία είναι υπεύθυνη των πράξεων της για το αν θα βγει κερδισμένη ή όχι. Θα μπορούσε να βάλει 10€ τα διόδια, και να μην αποσβέσει ποτέ λογο μειωμένη κίνησης ή μπορούσε να μην συντηρεί καθόλου τον δρόμο, μέχρι να εγκαταληφθεί από όλους. Το ότι η πολιτική της, της αποφέρει κέρδη, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον δώσει στο δημόσιο. Για όσο υπέγραψε θα τον κρατήσει, και θα κάνει ότι την συμφέρει σαν εταιρεία

Επίσης, το 1/3 του δημοσίου δικαιολογείται στο γεγονός ότι έχει γίνει παραχώρηση του έργου. Αλλιώς σε 33 χρόνια η Α.Ο. δεν θα έδινε πίσω τον δρόμο, αλλά θα τον πουλούσε στο κράτος, άμα ήθελε βέβαια. Και μην τρελαθούμε κιόλας, τα 500εκατ. που έδωσε δεν είναι και κάποιο τρελό ποσό αν αναλογιστεί κανείς τι παίρνει πίσω σαν κράτος από την ανάπτυξη των περιοχών που πέρασε ο δρόμος, και ειδικότερα των ανατολικών προαστίων.
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 4:30 pm    Post subject: Reply with quote

spartakos wrote:
[...] οι εργολάβοι συνεχίζουν την dolce vita. [...]


Γι' αυτο οι κατασκευαστικές ειναι στο κόκκινο;


spartakos wrote:
Τι σχέση έχει η Ιταλία [...]


Δεν ξέρω, αλλα ενα επιχείρημα κατα των διοδίων ειναι "φτιαξτε πρωτα τους δρόμους που έχουν εξω".

Όταν αποδεικνύεις οτι εξω οι δρόμοι δεν ειναι παντου τέλειοι, αρχίζουμε τα "τι σχεση εχει το έξω"


Last edited by Cpt. Haddock on Thu Sep 16, 2010 4:32 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
cruiser
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Feb 2010
Posts: 195

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 4:31 pm    Post subject: Reply with quote

Aν και δεν θέλω να μιλάω με "στρατευμένους" "λαικούς αγωνιστές" γιατί η λογική και η αλήθεια δεν είναι μέρος της διαλεκτικής τους , να πω δύο πραγματάκια γιά την Α.Ο.
1. Στην Α.Ο. δεν γίονονται επαναστασούλες και σήκωμα της μπάρας γιατί εκεί ο ιδιοκτήτης θα τους κράξει διακαναλικά , χώρια τις άλλες αβάντες που έχει . Ετσι εκεί κανένας επαναστάτης του κ..λου δεν κάνει την εμφάνιση του .
2. Εδώ και 5 χρόνια έχει ειπωθεί ότι η Α.Ο. θα αποσβεστεί πολύ νωρίτερα και μάλιστα ο Σουφλιάς είπε να τιτλοποιήσει τα έσοδα γιά τα διόδια των υπόλοιπων αυτών χρόνων και να γίνει η γραμμή 4 του μετρό .
Επίσης ο ιδιοκτήτης της Α.Ο. πρότεινε να κρατήσει την Α.Ο. τον πλήρη χρόνο της σύμβασης και με τα λεφτά αυτά να φτιάξει τίς επεκτάσεις της στο Λαύριο και στη Ραφήνα .

Αρα όλη η αναφορά είναι "λανθασμένη" γιά να μην πω την πραγματική της λέξη .
Back to top
View user's profile Send private message
spartakos
New Member
New Member


Joined: 12 Aug 2004
Posts: 21

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 4:52 pm    Post subject: Reply with quote

Συνεπώς στην περίπτωση της ΑΟ δεν έχουμε να κάνουμε με έναν απλό εργολάβο αλλά με έναν εργολάβο- ιδιοκτήτη μέσων ενημέρωσης με ικανότητα πολιτικού εκβιασμού και εκφοβισμού της κοινωνίας (σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των υποστηρικτών της ΑΟ). Και όλα αυτά λειτουργούν ευεργετικά για τα κέρδη του. Κάποιοι το αποκάλεσαν νταβατζιλίκι κάποιοι άλλοι πιο κόσμια μιλάνε για εκβιαστές. Όλη η ρητορία των θιασωτών του ιδιωτικού (υπερ)κέρδους εκεί καταλήγει: Δεν τα κάνουνε στην ΑΟ γιατί φοβούνται. Η γραμμή 4 του μετρό όταν ξεκινήσει τα λέμε. Παραμένει λοιπόν ο εργολάβος στην διαχείρηση του έργου γιατί έχει προφορικές συμφωνίες για μελλοντικά έργα. (Λογικές Ουγκάντας). Ως τότε ο εργολαβος θα αποσβέσει και την Πάτρα - Ελευσίνα.
Back to top
View user's profile Send private message
AUGalos
Full Member
Full Member


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 382
Location: San Antonio, Texas

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 5:37 pm    Post subject: Reply with quote

Είναι πολύ σημαντικό το θέμα που έχετε ανοίξει και όσο περνάνε τα χρόνια και τα χιλιόμετρα των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων αυξάνονται θα μας πονάει ακόμα περισσότερο.

Δυστυχώς οι περισσότεροι πέφτουμε στην παγίδα της σύγκρισης ενός "κακού" κράτους που σπαταλά τις εισπράξεις από τα διόδια εδώ και χρόνια κάνοντας μηδαμινή συντήρηση των δρόμων και ελάχιστα έργα με έναν "καλό" ιδιώτη ο οποίος μέσα σε μια πενταετία έχει ολοκληρώσει όσα έργα δεν έκανε το κράτος σε 50 χρόνια πατώντας όμως σε συμβάσεις με αποικιακούς όρους για το δημόσιο, σε διαπλεκόμενα και διάφορα άλλα καλούδια...

Το ερώτημα λοιπόν είναι, ποιός αξίζει τα λεφτά μας?

ΚΑΝΕΝΑΣ!

Μεταξύ του δημοσίου που θα ανοίξει τα διόδια αν οι ουρά έχει φτάσει από την Ελευσίνα στην Κόρινθο και του ιδιώτη που θα αυξήσει της τιμές των διοδίων απλώς και μόνο επειδή μπορεί προτιμώ τον πρώτο...

Τελικά το debade δε γίνεται για τα διόδια αλλά για το ποιός κερδίζει και ποιός θίγεται από το υπάρχον πολιτικό-οικονομικό μοντέλο και τι μπορεί να κάνει ο θιγόμενος... Και κάπου εδώ φεύγουμε off-topic...
Back to top
View user's profile Send private message
einsiedeln
Junior Member
Junior Member


Joined: 27 Oct 2008
Posts: 86
Location: Athens

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 8:58 pm    Post subject: Reply with quote

Με μηδενικά κεφάλαια κυρίαρχοι των αυτοκινητοδρόμων

Γραμμένο από Γιώργος Κατερίνης
Τετάρτη, 28 Απρίλιος 2010 14:20

Ρεπορτάζ: Γιώργος Κατερίνης

Πώς οι HOCHTIEF, VINCI, ΑΚΤΩΡ και Σια, αφού θησαύρισαν από τα μέχρι τώρα έργα, αναλαμβάνουν κι άλλα

Ξεκινώντας από την «πρωτοπόρα», όπως παρουσιάστηκε πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, «ανακάλυψη» των Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, φτάσαμε μετά το 2000 στην ακόμα πιο προχωρημένη εξέλιξή της, τις Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, τις περίφημες πλέον ΣΔΙΤ.

Από τότε μέχρι και σήμερα, στόχος των κυβερνήσεων, με πρόσχημα πάντα τον περιορισμό του «σπάταλου» κράτους, ήταν η μείωση του κόστους των δημόσιων έργων και κυρίως η έντεχνη μεταβίβαση πλούτου σε εθνικούς και υπερεθνικούς κατασκευαστές.

Από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, έως την πολύ πρόσφατη παραχώρηση των εθνικών δρόμων στις κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετέχουν οι ίδιοι πάντα εργολάβοι, το έργο επαναλαμβάνεται επίμονα, καταργώντας με τον πιο προκλητικό και κραυγαλέο τρόπο την έννοια «δημόσια έργα».

Επιβάλλοντας τέλη και διόδια κατά το δοκούν, λυμαίνονται τον εθνικό πλούτο και καταγράφουν όλο και μεγαλύτερα κέρδη, τα οποία, μάλιστα, τελευταία προεισπράττουν, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την εθνική Κορίνθου – Πατρών, όπου έχουν παράνομα έχουν επιβάλλει πανάκριβα διόδια για ένα έργο που θα κατασκευαστεί.

Όμως, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το γεγονός ότι όπως και αν βαφτίζουν τη «φάμπρικα» που έχουν στήσει, τα στοιχεία για τη συμμετοχή των κατασκευαστών στο κόστος των έργων που αναλαμβάνουν είναι τουλάχιστον εξοργιστικά και άκρως αποκαλυπτικά. Δηλαδή, μιλάμε για δημόσια κατασκευή, αλλά για ιδιωτική διαχείριση και θησαυρισμό ημετέρων.



Μια ματιά στη μετοχική σύνθεση των «παραχωρησιούχων» –όπως ονομάζονται οι εταιρίες που ως άλλοι λήσταρχοι στήνουν διόδια-καραούλια σε όλο και περισσότερα σημεία των εθνικών οδών– αναδεικνύει σχεδόν τις ίδιες ξένες και ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις. Το επιχείρημα είναι, φαινομενικά, λογικό: μα, αυτοί διαθέτουν και την τεχνογνωσία, αλλά και τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό να τα εκτελέσουν. Το ερώτημα είναι με τι χρήματα τα απέκτησαν; Επιχειρήσαμε, γυρνώντας στο πρόσφατο παρελθόν, να αναζητήσουμε πώς εκτελέστηκαν τα μεγάλα έργα της προηγούμενης δεκαετίας: η Αττική Οδός, το Διεθνές Αεροδρόμιο των Σπάτων και η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Κι εκεί συμμετείχαν οι ίδιοι πάνω-κάτω όμιλοι. Οδηγός μας μια επιστημονική δημοσίευση του καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Δ.Α. Τσαμπούλα*.



Με τα λεφτά του κράτους…

Ο κύριος καθηγητής, αναλύοντας τα στοιχεία χρηματοδότησης των τριών έργων διαπιστώνει ότι σε ποσοστά 49-62% τα έργα χρηματοδοτήθηκαν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια προέρχονται κατά κύριο λόγο από το Δημόσιο και μόνο ένα μικρό ποσοστό από ιδιώτες. Για να καταλήξει στο συμπέρασμα: «Συνεπώς, τα έργα, ιδιαιτέρως του αεροδρομίου, δεν ήταν και τόσο συγχρηματοδοτούμενα, όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί».

Τι κεφάλαια έβαλαν οι ιδιώτες που ανέλαβαν να φέρουν σε πέρας τα έργα που δεν μπορούσε να φέρει σε πέρας το «αναποτελεσματικό» και «φτωχό» ελληνικό Δημόσιο; Διαβάστε: στην Αττική Οδό το Δημόσιο συμμετείχε στο κόστος με 33%, ενώ η κοινοπραξία των ιδιωτών με 12,84%, στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου το Δημόσιο κατέβαλε το 41,49% του κόστους και οι ιδιώτες 9,37%, στη δε κατασκευή του «Ελ. Βενιζέλος» το κράτος χρηματοδότησε το 31% του κόστους και οι ιδιώτες μόνο το 6%!

Και σχολιάζει ο κ. καθηγητής: «Όσον αφορά στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται υπερβολικά μικρή. Κάποιοι, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι διά του στραγγαλισμού των Ελλήνων υπεργολάβων, η Hochtief δεν επένδυσε ούτε δραχμή».

Δεν φτάνει, όμως, που δεν έβαλαν χρήματα (ή έβαλαν ελάχιστα) οι ιδιώτες κατασκευαστές, αλλά απόλαυσαν και σειρά προνομίων.



…αφορολόγητα κεφάλαια και έσοδα…

Οι ανάδοχοι των έργων της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου απόλαυσαν πλήρη απαλλαγή φόρου για τη χρηματοδοτική τους συμβολή, αφού χαρακτηρίστηκε ως επιδότηση κεφαλαίου.

Στον αερολιμένα ολόκληρο το μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας απαλλάχτηκε από τη φορολόγηση για τα 15 πρώτα χρόνια της λειτουργίας. Για την προμήθεια αγαθών και την παροχή εξοπλισμού γινόταν απευθείας τιμολόγηση, χωρίς φόρο εισοδήματος και στα τρία έργα.

Αλλά και τα εισοδήματα των τριών κοινοπραξιών απαλλάσσονται από φόρο εισοδήματος και τους επιστρέφεται και ο ΦΠΑ. Με όλα αυτά τα σκανδαλώδη προνόμια και την αποκλειστική εκμετάλλευση των έργων πώς να μην δημιουργήσουν οι μέτοχοι κεφάλαια για να κατασκευάσουν και τα υπόλοιπα;

Η κοινοπραξία της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου θα εισπράττει διόδια (11,7 ευρώ η διέλευση ενός Ι.Χ. σήμερα) για 35 ολόκληρα χρόνια (μέχρι το 2038), η κοινοπραξία του αεροδρομίου θα εκμεταλλεύεται το χώρο με όλες τις εμπορικές και άλλες χρήσεις για 25 χρόνια (μέχρι το 2025), ενώ η κοινοπραξία της Αττικής Οδού για 18 (μέχρι το 2018). Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης να σημειώσουμε ότι οι ιδιώτες μέτοχοι της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. κατέβαλαν ως μετοχικό κεφάλαιο 134 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που μόνο το 2009 η εταιρία κατέγραψε κέρδη προ φόρων 264,5 εκατ. ευρώ και διένειμε στους μετόχους 168 εκατ. ευρώ!



…και με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου

Τα έργα αυτά μπορεί να χαρακτηρίζονται συγχρηματοδοτούμενα, αλλά το ρίσκο το αναλαμβάνει μονομερώς το ελληνικό κράτος. Στην περίπτωση του αεροδρομίου το ελληνικό Δημόσιο εγγυήθηκε τα δάνεια από την πρώτη ημέρα κατασκευής του έργου (συμμετέχοντας δηλαδή και στο κατασκευαστικό ρίσκο). Εισπράττει, βέβαια, προμήθειες από την εταιρία που διαχειρίζεται το Ελ. Βενιζέλος. Στην Αττική Οδό το Δημόσιο δεν εγγυήθηκε τα δάνεια κατά την κατασκευαστική περίοδο, αλλά παρείχε εγγυήσεις για την περίοδο λειτουργίας. Γράφει η επιστημονική ανακοίνωση του καθηγητή του ΕΜΠ: «Το Δημόσιο, στην ουσία, αναλαμβάνει, σχεδόν εξ ολοκλήρου, τον κυκλοφοριακό κίνδυνο, στην περίπτωση που οι διελεύσεις στο νέο άξονα είναι λιγότερες από αυτές που είχαν προβλεφθεί στη μελέτη. Στην περίπτωση της Αττικής οδού δεν πρέπει να ξεχνάμε τα τεράστια ποσά που επιβαρύνθηκε το Δημόσιο για απαλλοτριώσεις ακινήτων, αλλά και τη μεγάλη καθυστέρηση λόγω των απαλλοτριώσεων». Από τα συμπεράσματα του τεχνοκράτη καθηγητή κρατάμε κι άλλο ένα που καταρρίπτει και το τελευταίο επιχείρημα όσων θέλουν ακόμα να δουν καλοπροαίρετα τη συμμετοχή των ιδιωτών στα μεγάλα έργα: «Λόγω της πολύ χαμηλής ιδιωτικής συμμετοχής, σε κάποια έργα δεν επιτεύχθηκαν οι στόχοι των ΣΔΙΤ, ήτοι το έργο να κατασκευασθεί καλύτερα, οικονομικότερα και εντός χρονικής προθεσμίας, από ό,τι αν εκτελούνταν από το δημόσιο τομέα». Χρειάζεται να προσθέσουμε εμείς κάτι άλλο;

*Ο καθηγητής Δ.Α. Τσαμπούλας δημοσίευσε αυτή την εργασία το 2003 (στα Τεχνικά Χρονικά του ΤΕΕ), λίγο πριν την τοποθέτησή του στην εταιρία του αερολιμένα (χρημάτισε μέλος Δ.Σ. της ΔΑΑ Α.Ε. από το 2004 μέχρι το 2009). Δεν ξέρουμε, λοιπόν, αν και σήμερα επιμένει στην αυστηρή τοποθέτησή του για το ρόλο των ιδιωτών κατασκευαστών και ειδικά της Hochtief στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, παρόλα αυτά η εργασία του περιέχει μερικά πολύ αποκαλυπτικά στοιχεία για την σκανδαλώδη κρατική στήριξη και χρηματοδότηση των ιδιωτικών κατασκευαστικών εταιριών.

Σύμφυση κράτους-ιδιωτών

Μπορεί το κράτος να χάνει έδαφος από την πορεία των περίφημων συγχρηματοδοτούμενων έργων, κερδίζει όμως στελέχη. Ο νέος γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Έργων του υπουργείου Υποδομών Σέργιος Λαμπρόπουλος, μέχρι την ημέρα του διορισμού του σε αυτή τη θέση ήταν στέλεχος της ελληνο-ισπανικής κοινοπραξίας ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα).

Η κοινοπραξία αυτή εισπράττει τα διόδια από τους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Οινοφύτων, Θήβας και Τραγάνας. Στην κοινοπραξία συμμετέχει η ελληνική κατασκευαστική εταιρία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία πρόσφατα (μετά το διορισμό του κ. γενικού) προσχώρησε με σημαντικό ποσοστό και στην κοινοπραξία της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Βλέπετε πόσο εύκολα λύνουν οι ιδιώτες όποια τυχόν προβλήματα έχουν με τους δημόσιους φορείς;

http://www.edromos.gr
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Thu Sep 16, 2010 11:17 pm    Post subject: Reply with quote

Αυτά δεν είναι σκάνδαλο, το κράτος ΠΡΟΤΕΙΜΗΣΕ να δώσει εγγυήσεις για να μειώσει το κόστος στους ιδιώτες και κατ' επέκταση το κόστος για το δημόσιο και το κοινό. Αλλιώς απλώς οι ιδιώτες θα ζητούσαν περισσότερα χρήματα.

Αλλά και να ήταν σκάνδαλο, σε μεγάλο βαθμό δεν φταίει το ανίκανο κράτος να κάνει ένα σωστό διαγωνισμό, πόσο παραπάνω να κτίσει και να συντηρήσει το ίδιο αυτοκινητόδρομους ή οτιδείποτε άλλο, έτσι δεν είναι;

Όσο για τις αυξήσεις στα διόδια, ΔΕΝ είναι ανεξέλενγκτες - οι επιτρεπόμενες αυξήσεις ρυθμίζονται στο συμβόλαιο και ελέγχονται από το κράτος.

Τέλος για τις ασυναρτησίες που αναφέρθηκαν παραπάνω για το ότι οι ιδιώτες της ΑΟ δεν θα την παραδώσουν νωρίτερα, προφανώς αυτό δεν ισχύει - το συμβόλαιο αυτόματα λύεται εάν αποσβέσουν την επένδυση τους νωρίτερα. Γι αυτό και πρότειναν να επεκτείνουν την παραχώρηση με ανταλαγμα την κατασκευή των επεκτάσεων της ΑΟ.

Καλά θα κάνουμε να σταματήσουμε τους λαικισμούς και τα καραγκιοζλίκια με τα διοδια γιατί αυτό που σημαίνουν είναι ότι ΟΛΟΙ μας θα τα πληρώσουμε χρυσά. Καθότι το χρεοκοπημένο κράτος μας είναι ανύμπορο να κάνει μεγάλα έργα ποια, η συμμετοχή ιδιωτών είναι μονόδρομος. Και όσο υπάρχουν αμφιβολίες στους επενδυτές για το εάν θα μπορέσουν να εισπράξουν τα διόδια, τόσα περισσότερα χρήματα θα ζητούν για να συμμετέχουν στην κατασκευή των οδικών εργων λόγω μεγαλύτερου ρίσκου. Και αυτό θα το πληρώσουμε όλοι μας. Πέρα του τι σημαίνει αυτή η "ανυπακοή" γενικότερα για την εικόνα της χώρας μας (στο εξωτερικό και εσωτερικό) σαν ευνομούμενο κράτος...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
manosbar
New Member
New Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 66
Location: Αθήνα(Ζωγράφου)

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 12:19 am    Post subject: Reply with quote

aikinn wrote:

Από την άλλη, δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς τι θέλει να πει ο ποιητής για τα διόδια στην Αττική και ότι έχει καλυφθεί το κόστος? Η Α.Ο Α.Ε. δηλαδή θα έπρεπε να λειτουργήσει σαν μη κερδοσκοπικός οργανισμός? Με το που βγάλει τα λφτά που έδωσε να δώσει πίσω στο δημόσιο τον δρόμο? Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά? Ο δρόμος αυτός είναι βοηθητικός. Άμα θες μπαίνεις, άμα δε θες δεν μπαίνεις.

Από κει και πέρα, η εταιρεία είναι υπεύθυνη των πράξεων της για το αν θα βγει κερδισμένη ή όχι. Θα μπορούσε να βάλει 10€ τα διόδια, και να μην αποσβέσει ποτέ λογο μειωμένη κίνησης ή μπορούσε να μην συντηρεί καθόλου τον δρόμο, μέχρι να εγκαταληφθεί από όλους. Το ότι η πολιτική της, της αποφέρει κέρδη, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον δώσει στο δημόσιο. Για όσο υπέγραψε θα τον κρατήσει, και θα κάνει ότι την συμφέρει σαν εταιρεία.


Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Είμαι σαφώς υποστηρικτής του οικονομικού φιλελευθερισμού και συμφωνώ με αυτά που λες περί της πολιτικής των εταιριών, πόσο μάλλον των ιδιωτικών οδών. Όμως θα πρέπει να συμπεριλάβεις στο σκεπτικό σου ότι ο δρόμος έχει «κάτσει» πάνω σε δημόσια έκταση και είναι ο μόνο δρόμος που οδηγεί στο αεροδρόμιο. Το αν υπάρχει και ένα σκατοδρομάκι που σε πάει σε 5 μέρες στο Ελευθέριος Βενιζέλος δεν το μετράω καν. Άρα είναι μια ιδιωτική εταιρία που έχει έτοιμη πελατεία, και κατά ένα τρόπο, μονοπώλειο.

Παρόλ' αυτά, η σύμβαση που έχει υπογράψε η Αττική Οδός αναφέρει ότι όταν συμπληρώσει ένα συγκεκριμένο ποσό κέρδους ή κάποια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια ο δρόμος θα περάσει στο δημόσιο. Λυπάμαι που δεν μπορώ να σας πω συγκεκριμένα νούμερα αλλά μας τα είχαν πει πριν 1 χρόνο περίπου στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Αττικής Οδού όταν είχαμε πάει με τη σχολή (Πολιτικοί Μηχανικοί ΕΜΠ).

Off the record, αυτό που έμαθα μετά (από εσωτερικές πηγές), είναι ότι με τις διάφορες κομπίνες (νόμιμες αλλά όχι ηθικές) ναι μεν έχει ξεπεραστεί το κέρδος (κάποια εκατομμύρια ευρώ για την Α.Ε.) αλλά δεν εμφανίζεται ως κέρδος της Α.Ε. γι' αυτό και συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται το δρόμο, και να αποκομίζουν όλα τα οφέλη.

Άρα η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Ο καθένας διαλέγει όποια αλήθεια θέλει.
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 1:56 am    Post subject: Reply with quote

Οκ. Αυτό δεν το γνωρίζω και πάω πάσο. Το τι γίνεται στα παρασκήνια, όντως δύσκολα θα το μάθουμε. Αλλά αυτό που λες για το ότι ο δρόμος έχει κάτσει πάνω σε δημόσια γη, μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά δεν είναι έτσι όπως ακούγεται. Διότι η γη αυτή παραμένει δημόσια, δεν χαρίστηκε στον ιδιώτη, και μετά την πάροδο της σύμβαση ο δρόμος επανέρχεται στο δημόσιο. Είναι σαν να αγοράζεις ένα οικόπεδο, να βάζεις τα θεμέλια, μετά να το παραχωρείς σε έναν άλλον για να χτίσει ένα εργοστάσιο το οποίο θα το δουλέψει για 30 χρόνια και μετά να σου επιστρέψει και το οικόπεδο και το εργοστάσιο. Δεν χαρίζεις αλλά παραχωρείς. Από κει και πέρα ο καθένας το ερμηνεύει και το αντιλαμβάνεται όπως τον βολεύει. Και άμα είσαι και πολύ μάγκας, μπαίνεις και μέσα στο εργοστάσιο και παίρνεις ότι θέλεις χωρίς να πληρώσεις, διότι σου ανήκει(???) Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Να πω την αλήθεια τέτοιο "κυνήγι φαντασμάτων" δεν περίμενα ότι θα δω σε αυτό το forum.
Ας θεωρήσουμε κάποια δεδομένα:
1. Οι κοινοπραξίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα αλλά επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν κέρδος.
2. Οι συμβάσεις παραχώρησης ήταν και είναι συγκεκριμένες, ψηφίστηκαν από την Βουλή και καμία εταιρεία δεν λειτουργεί αυθαίρετα αλλά μέσα στα συμφωνημένα. Τα παράπονά σας σε όσους υπέγραψαν.
3. Όσο κερδοφόρος (πέρα από κάθε πρόβλεψη) να είναι ένας αυτοκινητόδρομος δεν γίνεται τα έσοδα που υπολογιζόταν να έχει σε 35 χρόνια να τα έχει σε 10... Οπότε μπαρούφες ότι το κόστος της Α.Ο έχει ήδη καλυφθεί είναι για γέλια.
4. Οι κοινοπραξίες λειτουργούν με διεθνή λογιστικά πρότυπα και ελέγχονται από διεθνής οργανισμούς, δεν είναι ψιλικατζίδικο να κρύψει τα έσοδα κάτω από το χαλί. Το αν δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως λειτουργούν τα λογιστικά και θεωρούμε "λαμογιές" συνήθεις λογιστικές πρακτικές δικό μας το λάθος (σε αυτό βάζω και τον εαυτό μου μέσα).
5. Το Δημόσιο συμμετέχει σε αυτά τα έργα με την παραχώρηση των χώρων και με ένα ποσοστό χρηματοδότησης (~30%). Αν αυτά τα έκαναν οι κοινοπραξίες (δεν μπορούν έτσι και αλλιώς για νομικούς λόγους) ποιος ο λόγος να επιστρέφεται ο δρόμος (ή το αντίστοιχο έργο) στο Δημόσιο μετά από 30-40-50 χρόνια?

Πάμε λίγο και στην περίπτωση της Α.Ο. που γεμίζει με εκατομμύρια τους μετόχους της!! Η αλήθεια είναι ότι είναι μία υγιής και κερδοφόρα "σίγουρη" επένδυση και μέχρι εκεί, ούτε η κότα με τα χρυσά αυγά ούτε τίποτα.
Οι ισολογισμοί όλων εταιρειών που σχετίζονται με την Αττική Οδό μπορούν να βρεθούν στο site της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Συνοπτικά έχουμε 3 εταιρείες:
- ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είναι η μητρική που είχε αναλάβει κυρίως την κατασκευή με μετόχους τις γνωστές κατασκευαστικές (ΑΚΤΩΡ, J&P, ATTIKAT-πουλήθηκε το μερίδιο, ΕΤΕΘ)
-Την εταιρεία συμμετοχών ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. με ακριβώς τους ίδιους μετόχους
-Την εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ με μετόχους 80% τα ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ και 20% EGIS ROAD OPERATION S.A. (τέως TRANSROUTE). Για να μην μπερδευόμαστε οι Αττικές Διαδρομές έχουν αναλάβει να μαζεύουν τα διόδια και να συντηρούν τον δρόμο. Το αντίτιμο από τα διόδια πάει στην μητρική ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ Α.Ε. (φαίνεται και στις αποδείξεις άλλωστε) και αυτή πληρώνει τις Αττικές Διαδρομές για τις υπηρεσίες της.

Για το 2009 η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είχε κέρδη μετά φόρων κτλ. 59.950.000, υπόλοιπο δανεισμού 650.000.000 και ταμειακά αποθέματα 369.000 ενώ οι ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ κέρδη μετά φόρων 12.786.785. Τα ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε. λαμβάνουν το μέρισμα από τις Αττικές Διαδρομές, δεν έχουν επιπλέον κέρδος, μην ξεχνάμε είναι εταιρεία συμμετοχών.

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω δεν μιλάμε για εξωπραγματικά ποσά, το μεγάλο κέρδος των κατασκευαστικών από την συμμετοχή τους στην Α.Ο. είναι η διασφάλιση ρευστότητας σε αυτή την δύσκολη περίοδο
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

Κάνουμε και τιποτ' αλλο σ' αυτη τη χωρα εκτος απο κυνηγι φαντασματων; Confused
Back to top
View user's profile Send private message
manosbar
New Member
New Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 66
Location: Αθήνα(Ζωγράφου)

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 5:06 pm    Post subject: Reply with quote

Μερικές φορές όταν κυνηγάς φαντάσματα, πιάνεις κακοποιούς.

Καλό είναι να αρχίσουμε να ξυπνάμε σαν λαός και να σκεφτόμαστε που δίνουμε τα χρήματα που μας ζητάει ο καθένας, για να μη παραπονιόμαστε μετά που ο γείτονας έχει δύο κατσίκες ενώ εμείς μία(ή καμία).

Είμαστε λίγο offtopic συμφωνώ, αλλά πλέον το οικονομικό κομμάτι και η διαχείριση των δρόμων συνδέεται άμεσα με τις λειτουργίες του και το τμήμα που αφορά των οδηγό (=πελάτη=χρήστη).

Καλό θα είναι να επιστρέψει η κουβέντα στα κατασκευαστικά γιατί τα παραπάνω με «απογοήτευσαν» (πάλι) για τη χώρα μας και όσο τα σκέφτομαι εκνευρίζομαι/στεναχωριέμαι.
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 5:19 pm    Post subject: Reply with quote

το σήριαλ με τον δρόμο στον Καιάφα καλά κρατεί....α ρε αθανατε Φώσκολε!
http://www.protothema.gr/environment/article/?aid=80957
Γιατι δεν κόβουν 10-15 χλμ από το έργο στην περιοχή, αντί για 5 που είναι στη λίμνη (να κάνουν τη χάρη και στους "οικολόγους" καταπατητές στη Ζαχάρω...) και να φτιάξουν το υπόλοιπο όπως σχεδιάστηκε;
και θα περνάμε μέσα από τη Ζαχάρω και θα χαιρόμαστε τα δεκάδες τρακτέρ και αγροτικά τους να αλλωνίζουν προκαλώντας ατυχήματα. Οι συγγενείς των μελλοντικών νεκρών στην περιοχή θα προσφύγουν στο ΣΤΕ για δικαίωση;
Back to top
View user's profile Send private message
AUGalos
Full Member
Full Member


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 382
Location: San Antonio, Texas

PostPosted: Fri Sep 17, 2010 6:39 pm    Post subject: Reply with quote

Κρίμα για τους διερχόμενους οδηγούς αλλά όπως είχα γράψει και παλιότερα δεν λυπάμαι καθόλου τους Ζαχαριώτες, να πήξουν στο καυσαέριο και στο θόρυβο! Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 419, 420, 421  Next
Page 185 of 421

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr