View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Wed Jun 16, 2010 2:28 pm Post subject: |
|
|
Με το ΦΙΞ τι γινεται;;; Γνωριζει κανεις εαν εχουν ξεκινησει πάλι οι εργασιες... Αρχιτέκτονα που εισαι;;;
Υ.Γ. Όσο για τις λαϊκες που αναφέρατε, βασικά εάν αφιέρωναν κάποιο χώρο, απο πεζόδρομο συνήθως, και να σταματούσαν να έκλειναν τις λεωφόρους θα ήταν καλύτερα απο το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργειται με τα σημερινα δεδομένα. Αν καθιερωνόταν η λαικη αγορα, σε συγκεκριμενες περιοχες, επι καθημερινης βασης και όχι μια φορα την εβδομαδα οπως σημερα θα ηταν ακομα καλυτερο για ολους, πωλητες και καταναλωτες.
Τα περίπτερα ειναι ελληνικο κατασκεύασμα και να μην τα πειράξουν καθόλου αν γινεται! Αυτά που βρίσκονται κεντρικους δρόμους μονο να σουλουπωσουν λιγο και να εχουν κατι κοινο με τα περιγυρα κτιρια, γιατι υπαρχουν και κατι τελειως ακυρα!
Last edited by Greekbiz on Wed Jun 16, 2010 2:42 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Wed Jun 16, 2010 2:34 pm Post subject: |
|
|
Μου άρεσε ιδιαίτερα η πρόταση για πεζοδρόμιση και της Πατησίων, μέχρι το Μουσείο. Στον σχεδιασμό αυτό θα φάνταζε ωραία και η πεζοδρόμιση της Στουρνάρη, από την πλατεία Εξαρχείων μέχρι την Πατησίων. Ίσως να βοηθούσε λίγο στην αναβάθμιση της περιοχής και θα σταματούσαν να καίγονται και τα αμάξια που παρκάρουν εκεί... |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Wed Jun 16, 2010 2:47 pm Post subject: |
|
|
Αυτό σημαινει οτι η Πατησίων θα εχει φορά προς τα Πατήσια (στη μονοδρόμηση) και η προσβαση στο κεντρο θα εξασφαλίζεται απο την Αχαρνων και επικουρικα απο την Αριστοτέλους (οπως η 3ης Σεπτεμβρίου θα "ανακουφίζει την Πατησίων.
Μιλάμε για μεγαλεπήβολα σχέδια. Ενα τεράστιο πεζοδρόμιο η μισή πλ. Ομόνοιας και όλος ο χώρος μπροστά απο το Πολυτεχνειο και Μουσείο, μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ πλατεία ο χώρος Βασιλικός Κηπος-Βουλη-Αγν. Στρατιώτης- Συνταγμα.
Θα ξεκινάει το παρκο/πλατεία Αδμηττου και Βουλιαγμένης και θα τελειώνει στη Φιλελληνων και Σταδίου.
Εδώ που φτάσαμε χρειάζονται κινήσεις σοκ.
Ίσως υπάρχει μέλλον σ' αυτη την πόλη τελικα |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Jun 16, 2010 5:55 pm Post subject: |
|
|
Πάντως οι κυκλοφοριακές μελέτες που απαιτούνται για αυτό το εγχείρημα (αν αποφασιστεί να γίνει πραγματικότητα) είναι σταυρόλεξα για δυνατούς λύτες και θα χρειαστούν χρόνο μέχρι να οριστικοποιηθούν.
Το μόνο που μπορεί να θεωρηθεί σίγουρο (επειδή το έχουν καταδείξει και σε προηγούμενες μελέτες) είναι Σταδίου άνοδος, Ακαδημίας κάθοδος, Πατησίων είσοδος προς κέντρο και Αχαρνών έξοδος από το κέντρο.
Αλλά μιας και παίζουμε με τους χάρτες και τους δρόμους ας κάνω και εγώ 2 σενάρια για να περνάει η ώρα
1ο χωρίς πεζοδρόμηση Πατησίων μέχρι Μάρνης
Είσοδος Πατησίων -> Σταδίου
Έξοδος Ακαδημίας -> Χαλκοκονδύλη -> 3ης Σεπτεμβρίου ....
και Ακαδημίας -> Χαλκοκονδύλη -> Πλ.Βάθης -> Αχαρνών
2ο με πεζοδρόμηση Πατησίων έως Μάρνης
Είσοδος: Πατησίων -> Μάρνης (αλλαγή φοράς από Πατησίων έως 3η Σεπτεμβρίου) -> 3η Σεπτεμβρίου (αλλαγή φοράς μεταξύ Ομόνοιας και Μάρνης) -> Ομόνοια (αλλαγή κυκλοφορίας: πεζοδρόμηση τμήματος Πανεπιστημίου- 3ης Σεπτεμβρίου άνοιγμα τμήματος Αγ.Κωνσταντίνου Πειραιώς) -> Σταδίου
Έξοδος: Ακαδημίας -> Χαλκοκονδύλη -> Πλ.Βάθης -> Μάρνης -> 3η Σεπτεμβρίου (Μάρνης και 3η Σεπτεμβρίου θα έχουμε ένα αντίστοιχο Χ όπως σήμερα Φειδιππίδου και Μεσογείων)
και Ακαδημίας -> Χαλκοκονδύλη -> Πλ.Βάθης -> Αχαρνών
Και στα 2 σενάρια η κυκλοφορία από/προς Αλεξάνδρας γίνεται μέσω των οδών Ηπείρου (κάθοδος) και Ιουλιανού(άνοδος) |
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
|
Back to top |
|
 |
vag3721 Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 10:12 am Post subject: |
|
|
Πάνε καλά αυτοί οι άνθρωποι που εκφράζουν αυτές τις απόψεις στο παραπάνω άρθρο? Πάλι η αγωνία τους το πως θα εξυπηρετηθούν τα αυτοκίνητα είναι? Ειδικά αυτός ο πελεοδόμος (???) ο Λουκάκης πως τον λένε αναφέρει <<η Πανεπιστημίου γιατί να γίνει πεζόδρομος, ποιός θα περπατάει εκει?>>. Που ζει ο άνθρωπος?τι παίρνει?? Αλλά μάλλον εμείς κάνουμε λάθος, η Αθήνα είναι μια πόλη γεμάτη ελεύθερους χώρους, δεν χρειάζεται άλλους ας μην είμαστε και υπερβολικοί! Τι να πω, 2010 και ακόμα κάποιοι ζουν στο '50, οι καλύτεροι ευθυνόφοβοι και διστακτικοί και οι χειρότεροι κολλημένοι, τι να κάνουμε, αφού ανήκουν σε μια άλλη εποχή ας μην ανακατεύονται τουλάχιστον. |
|
Back to top |
|
 |
Greekbiz Junior Member

Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 1:32 pm Post subject: |
|
|
Το πολυ το καυσαεριο μου φαινεται εχει προκαλεσει εξαρτηση σε ορισμενους και μονο στην ιδεα μιας πολης με λιγοτερο νεφος παλαβωνουν... (offtopic: μου θυμιζει σκηνη απο ταινια Βεγγου )
καλα ο τυπος ειναι μονο φιγουρα και αερολογιες, ισα ισα για να πει την κοτσανα ....ο αντιλογος του πολιτη ...βρε ουστ στα τσακιδια, στο χωριο σου αυτα
αλλα με εκνευριζει ακομα περισσοτερο το γεγονος οτι εφημεριδες και περιοδικα τους παιρνουν στα σοβαρα και τους αφιερωνουν σελιδες με τις χαζομαρες του,
ετσι μονο για να μπερδευουν τα πραγματα και το ευκολο να το κανουν δυσκολο... στενομυαλοι !  |
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 1:58 pm Post subject: |
|
|
Απορώ γιατί τα λέμε αυτά, είμαστε λάθος, και στον μεγάλο περίπατο της Ακρόπολης μα@$%#κια κάναμε και τον πεζοδρομίσαμε. Να ξυλωθούν οι κυβόλιθοι ΤΩΡΑ και να ξαναμπεί άσφαλτος! |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 2:26 pm Post subject: |
|
|
Ακόμα θυμαμαι αρθρο όταν ξεκίνησε η πεζοδρόμηση της Αεροπαγίτου/Παυλου που το στηλίτευε λέγοντα τι θα γινει με την πρόσβαση στο Ηρώδειο, κινδυνεύουν οι συναυλίες, πως θα παει ο κοσμος κλπ.
Φυσικα εξακολουθεί να πηγαινει ο κοσμος στο Ηρώδειο, ισα ισα που δεν ακουει και τα αυτοκινητα στη μεση της παράστασης...
Κοντόφθαλμοι ανθρωποι ρε γμτ... |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 9:26 pm Post subject: |
|
|
Δεν ξέρω, πόθεν ορμώμενος, ο συμπλεγματικός πολεοδόμος διερωτάται ποιος θα χρησιμοποιεί τον πεζόδρομο της Πανεπιστημίου, ξέρω μόνο ότι μια υπουργική απόφαση, ή ένα προεδρικό διάταγμα (ή έστω η κοινή λογική) θα καθορίσουν ποιος ΔΕΝ θα τον χρησιμοποιεί.
Μιλάω για τις 200+ πορείες το χρόνο που έχουν αφετηρία τα Προπύλαια, και το μόνο που κάνουν είναι να μπαχαλεύουν δυο δρόμους με μεγάλο αρχιτεκτονικό απόθεμα σε νεοκλασσικά κτήρια και ιστορικά τοπόσημα της πόλης. Οι δύσπιστοι ας ρωτήσουν το κεντρικό κτήριο των Προπυλαίων, τους ανδριάντες του, τη δυτική πλευρά της Ακαδημίας, το Αρσάκειο, το παλιό Τυπογραφείο και γενικώς ό,τι έχει ώχρα στην πρόσοψή του, που περιέργως αποτελεί τον αγαπημένο καμβά για να πληροφορηθούμε την άποψη των κουκουλοφόρων για τη στρουχτούρα της επανάστασης κατά του αστικού κράτους (my ass).
Γι' αυτόν το λόγο είμαι επιφυλακτικός για τη (μελλοντική) υπογειοποίηση της Ακαδημίας, διότι έτσι ενώνονται τα άσυλα των Προπυλαίων και της Ακαδημίας με αυτό της Νομικής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο προβληματισμός έγκειται στο ότι κατά παγκόσμια αποκλειστικότητα, στην Ελλάδα άσυλα θεωρούνται και οι πλατείες των παραπάνω κτηρίων, με αποτέλεσμα η πολυπόθητη πεζοδρόμηση να κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια ημιαυτόνομη περιοχή μπάχαλων, δαπάναις του ταλαίπωρου Αθηναϊκού λαού.
Και αυτό φυσικά δεν είναι κήρυγμα κατά των διαδηλώσεων, απλά οι Έλληνες όπως δεν ξέρουν να συνδικαλίζονται, δεν ξέρουν και να πορεύονται, και η Αθήνα ειδικά, αυτό το έχει πληρώσει με ποταμούς χρημάτων για αποκατάσταση ζημιών, αλλά αυτό είναι ζήτημα για άλλο topic.
Θα προτιμούσα υπογειοποίηση της Σταδίου από την Alpha Bank ως την Εδουάρδου Λω (για να μην πω ως την παλιά Βουλή), πράγμα που εκτός από την οριστική και αμετάκλητη μετατόπιση των διαδηλώσεων the greek way, θα ένωνε την Κλαυθμώνος με την Κοραή με ανυπολόγιστα οφέλη για την πρώτη, που ως γνωστόν είναι η πιο άσχημη πλατεία του κόσμου όλου. |
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 11:29 pm Post subject: |
|
|
Μήπως σκάει το μετρό κάπου εκεί? Γιατί ο σταθμός είναι μεγάλος, μέχρι την Κοραή, και επίσης δεν ξέρεις τι άλλες υποστηρικτικές κατασκευές έχουν κάνει υπογείως. Και είναι και όλες οι κάθετες που θα πρέπει να κλείσουν,κάτι που καθιστά την ιδέα αν όχι αδύνατη συγκοινωνιολογικα, τότε τουλάχιστον τολμηρή. |
|
Back to top |
|
 |
Ypsilon Moderator


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 11:44 pm Post subject: |
|
|
Κι εγώ το έχω σκεφτεί αυτό. Ίσως ο stavrosgramm μπορεί να μας πει κάτι πιο συγκεκριμένο. Το σίγουρο είναι ότι η "τρύπα" που αντιλαμβανόμαστε εμείς για το σταθμό της Πανεπιστημίου, φτάνει -βαριά- μέχρι το μέσον της Κοραή, εκεί που είναι οι σκάλες ανόδου/καθόδου. Αν υπάρχει κι άλλη υπόγεια υποδομή δεν μπορώ να το ξέρω, αλλά δυσκολεύομαι και να το φανταστώ.
Από την άλλη, μια ήπια υπογειοποίηση της Σταδίου, με (κατ' αρχήν) στόχευση την ενοποίηση της Κλαυθμώνος με τον πεζόδρομο της Κοραή, επηρεάζει μόνο τους δυο πλευρικούς δρόμους της πλατείας (Δραγατσανίου και Παπαρρηγοπούλου). Ήσσονος σημασίας και οι δυο, ειδικά ο δεύτερος που δεν τροφοδοτεί τη Σταδίου.
Παράλληλα, όταν θεωρείται εφικτή η πεζοδρόμηση κοτζάμ Πανεπιστημίου, δεν βλέπω ως τεράστια πρόκληση τη διευθέτηση της μικροσκοπικής Δραγατσανίου.
Όλα αυτά βέβαια υπό την αίρεση ότι μιλάω ως παντελώς άσχετος με το θέμα.
Απλά έχει πλάκα που τώρα τελευταία, ο τίτλος του topic σε συνδυασμό με τις εξελίξεις, μας έχει βάλει για τα καλά στην ίντριγκα να ονειρευόμαστε μια διαφορετική Αθήνα (και κατά συνέπεια να λέμε ό,τι θέλουμε!)  |
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
Posted: Sat Jun 19, 2010 12:42 pm Post subject: |
|
|
Οι υπόγειοι χώροι του Σταθμού Πανεπιστήμιο φτάνουν έως και 5-7 μέτρα πριν την Σταδίου, καταλαμβάνει δηλ τα 2/3 της Κοραή και οπωσδήποτε επιτρέπει τεχνικά την υπογειοποίηση της Σταδίου στο σημείο, την οποία θεωρώ πολύ καλή ιδέα αλλα το ίδιο σημαντική θεωρώ και την υπογειοποίηση της Ακαδημίας. |
|
Back to top |
|
 |
per88 Full Member

Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
Posted: Sat Jun 19, 2010 1:46 pm Post subject: |
|
|
Ωραία η ονειρική Αθήνα....
αλλά η Σταδίου κάποτε δεν ήταν ρέμα? |
|
Back to top |
|
 |
StavrosGramm Junior Member

Joined: 01 Mar 2010 Posts: 180 Location: Athens
|
Posted: Sat Jun 19, 2010 2:20 pm Post subject: |
|
|
Αυτό δεν το γνωρίζω. Πάντως γενικά οι υπογειοποιήσεις είναι πολύ απλές και εύκολες κατασκευές. Δυο είναι οι δυσκολίες, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά την κατασκευή (ειδικά σε τέτοιες περιοχές χωρίς χώρο για παρακάμψεις) και οι παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας (αποχετεύσεις κτλ) οι οποίες είναι ενα πραγματικό χάος στην "υπόγεια" Αθήνα... |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Jun 19, 2010 10:46 pm Post subject: |
|
|
Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία μείωση της καφρίλας των διαδηλωτών πάνω στην τριλογία και μία αντίστοιχη αύξηση των αντανακλαστικών των αρχών για τον καθαρισμό.
Σε ένα βιβλίο- αφιέρωμα για τα γλυπτά της Αθήνας έπεσα πάνω σε εικόνες από τους βανδαλισμούς στα Προπύλαια τις δεκαετίες του 80 και του 90. Τέτοιες εικόνες ούτε τον "μαύρο" Δεκέμβρη δεν είχαμε. Η εικόνα των Προπυλαίων σήμερα (ακόμα και μετά από μία ημέρα επεισοδίων) είναι 200% καλύτερη από την καθημερινή εικόνα τους τότε.
Τώρα σχετικά με το άσυλο, έχει πλεόν ξεκινήσει μία κουβέντα στους ακαδημαϊκούς κύκλους για τις στρεβλώσεις της εφαρμογής του. Επιτέλους υπάρχουν φωνές για την πιστή εφαρμογή του νόμου. Το πρόβλημα δεν είναι το άσυλο, το πρόβλημα είναι ότι ελάχιστοι έχουν να κότσια να εφαρμόσουν τον νόμο.
Πάντως το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι οι πρυτάνεις έχουν ξεκινήσει να δέχονται τα αυτονόητα. Η πρυτανεία του ΕΚΠΑ είχε δηλώσει ότι άσυλο δεν είναι τα πεζοδρόμια γύρω από τις σχολές (και είχαμε τις εικόνες με τα ΜΑΤ να έχουν περικυκλώσει την Πρυτανεία), ο πρύτανης του ΑΠΘ με αποφασή του αναιρεί το άσυλο σε όλους τους περιβάλλοντες χώρους τις βραδυνές ώρες και τα Σ/Κ ενώ η πρυτανεία του ΕΜΠ πριν κανά 3μηνο για αστεία αφορμή (σε σχέση με τα αίσχη του παρελθόντος - όχι γενικά αστεία) επέτρεψε στην αστυνομία να μπουκάρει μέσα στην Πολυτεχνειούπολη στου Ζωγράφου. Χτες μόλις έγινε πάλι το ίδιο στη Θεσσαλονίκη.
Επιστροφή ontopic και στην υπόθεση με τις υπογειοποιήσεις στο κέντρο. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν χρειάζεται καμία υπογειοποίηση και ούτε πιστεύω ότι κάποια από τις 2 θα πραγματοποιηθεί.
Στην περίπτωση της Ακαδημίας αν και ο χώρος για τη στήριξη της υπόγειας διάβασης υπάρχει δεξιά-αριστερά πιστεύω ότι δεν αξίζει. Στο σημείο αρκεί να γίνει μία ανάπλαση στο χώρο που υπήρχαν οι αφετηρίες των λεωφορείων. Θα ανοίξει όλος ο χώρος και ουσιαστικά θα έχει επιτευχθεί η ενοποίηση των 2 χώρων εκατέρωθεν της Ακαδημίας. Ακόμα και η υπάρχουσα διάβαση πεζών επί της Ακαδημίας λειτουργεί ικανοποιητικά.
Ένας ακόμα λόγος (o σοβαρότερος) που πιστεύω ότι κάνει δύσκολη την υπογειοποίηση σε αυτό το σημείο είναι ότι στο χώρο πίσω από το Πανεπιστήμιο (κάτω από την Ακαδημίας) σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ο σταθμός Πανεπιστήμιο της γραμμής 4 με υπόγεια διάβαση με τον υπάρχοντα σταθμό ανάμεσα στα κτίρια του Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας.
Τώρα στην περίπτωση της Σταδίου το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο χώρος δεξιά αριστερά είναι δύσκολος για την στήριξη της υπόγειας διάβασης. Επίσης μην ξεχνάμε ότι κάτω από την πλατεία Κλαυθμώνος (προς την πλευρά της Σταδίου) υπάρχει υπόγειο parking.
Πάντως σε κάθε περίπτωση κάτι πρέπει να γίνει με την πλατεία Κλαυθμώνος. Είναι η πιο καταθλιπτική πλατεία της Αθήνας. Και αυτό που την κάνει ακόμα πιο άθλια είναι αυτά τα κενά οικόπεδα στο πίσω μέρος της. Αλήθεια πως είναι δυνατόν τέτοια οικόπεδα φιλέτα να μένουν ανεκμετάλλευτα?? |
|
Back to top |
|
 |
gmmour Junior Member

Joined: 10 Jul 2004 Posts: 103
|
Posted: Sun Jun 20, 2010 2:08 am Post subject: |
|
|
Κι εγώ θεωρώ ότι οι υπογειοποιήσεις δεν έχουν μεγάΛο νόημα σε συνάρτηση με το κόστος τους! Πάντως μία καλή και γρήγορη λύση θα ήταν να κατασκευαστεί ένα φανάρι-διάβαση πεζών στο μέσο της Κλαυθμώνος ως προέκταση της Κοραή, ώστε η πλατεία να γίνει φυσική επέκταση περιπάτου της Κοραή και της τριλογίας και του πνευματικού κέντρου! Οι στάσεις μπορούν να πάνε πριν και μετά τη διάβαση. Όπως είναι τώρα οι διαβάσεις στην πλατεία, κανείς δεν σκέφτεται να συνεχίσει εκεί τον περίπατό του, ενώ στην πλατεία θα μπορούσαν κάλλιστα να διαμορφωθούν και ωραίοι χώροι για ποτό-καφέ κοντά και στην γειτονική Καρύτση! |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 8:45 am Post subject: |
|
|
per88 wrote: | Ωραία η ονειρική Αθήνα....
αλλά η Σταδίου κάποτε δεν ήταν ρέμα? |
H Mιχαλακοπούλου ήταν (ποτάμι) και το καλυψε ο Μεταξας. Φαινεται αλλωστε απο τις καμπυλες του δρόμου οτι ειναι κοιτη. |
|
Back to top |
|
 |
cruiser Junior Member

Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 9:19 am Post subject: |
|
|
Ο Ιλισσός είναι κάτω από την Μιχαλακοπούλου .
Είναι ορατός στην διασταύρωση Αρδηττού και Βουλιαγμένης . |
|
Back to top |
|
 |
Cpt. Haddock Full Member

Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 11:48 am Post subject: |
|
|
Δεν έχω καταλάβει προς τι ο τόσος πανικός σχετικά με την κάλυψη του Κηφισσού... Πριν τον καλύψουν, περνούσα κάθε μέρα από κει για να πάω στο σχολείο. Αυτό που έβλεπα ήταν είτε λασπόνερα όταν έβρεχε είτε το τσιμέντο της κοίτης, όταν είχε καλό καιρό. Πιο πάνω τα πράγματα είναι διαφορετικά, αλλά στις περιοχές που καλύφθηκαν, δεν μιλούσαμε για ποτάμι, αλλά για ρέμα. Δηλαδή άμα το φτιάχνανε για περίπατο τι θα λέγαμε? Πάμε για βόλτα στον Κηφισσό, γιατί βρέχει στην Πεντέλη και θα έχει γεμίσει με νερό? Για τα άλλα 2 ποτάμια, δεν ξέρω τι νερό κουβαλάνε, αλλά όπως και να το κάνουμε, για την Αθήνα μιλάμε. Ούτε 20 μέρες τον χρόνο δεν θα είχαν νερό. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αμφιβάλλω κατά πόσο έχουμε χάσει τον "Δούναβη" των Αθηνών. |
|
Back to top |
|
 |
ariskop Senior Member

Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 12:34 pm Post subject: |
|
|
Κανένας δεν μίλησε για σύγκριση των Κηφισού -Ιλισού με τον Δούναβη ή τα ποτάμια ευρωπαϊκών πόλεων. Σε αυτά τα μεγέθη πράγματι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ρέματα. Αλλά η Αθήνα θα είχε ανάγκη έστω και αυτά τα ρέματα (δείτε τη συνεισφορά των λίγων ανοιχτών ρεμάτων στις αστικές περιοχές όπως στο Χαλάνδρι, στη Φιλοθέη, στα νότια προάστια πέριξ της Πικροδάφνης).
Ο Κηφισός σαν ποτάμι είχε πεθάνει πολύ πριν την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου (αυτό ήταν η χαριστική βολή στις ελπίδες αποκατάστασης όχι στον Κηφισό) από τη στιγμή που εγκιβωτίστηκε η κοίτη του. Μία τσιμενταρισμένη ευθεία πολλών km από τη Ν.Φιλαδέλφεια μέχρι τις εκβολές δεν μπορεί να συγκρατήσει το νερό όσο μεγάλη και αν είναι η παροχή. Ενώ μέχρι το σημείο που ξεκινάει το τσιμεντάρισμα ο Κηφισός έχει ακόμα και το Δεκαπενταύγουστο κανονική φυσική ροή μετά το χάος. Το νερό μέχρι εκεί κυλάει με αργούς ρυθμούς καθώς υπάρχει χώμα και καμπύλες ενώ μετά ξεκινάει το "κυνηγητό".
Με την κατασκευή της λεωφόρου χάθηκε η ευκαιρία της μερικής αποκατάστασης. Η σύγχρονη υδραυλική κάνει θαύματα και θα ήταν δυνατόν με συγκεκριμένες παρεμβάσεις να επιτευχθεί ένα πολύ καλό αποτέλεσμα (σε καμία περίπτωση δεν θα είχαμε κανά τεράστιο ποτάμι) με ταυτόχρονη δημιουργία μίας ζώνης πρασίνου και αναψυχής. |
|
Back to top |
|
 |
aikinn Stadium Expert

Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 1:14 pm Post subject: |
|
|
Δεν διαφωνώ με ότι λες, και αναφέρομαι στο κομμάτι του Κηφισού που έχει "πειραχτεί". Μέχρι να φτάσουμε εκεί, όλα είναι καλά. Από κει και πέρα ξεκινάει το πρόβλημα. Γιατί ας υποθέσουμε ότι αύριο ξεσκεπάζουν το ποτάμι. Ο Κηφισσός σε εκείνο το σημείο εκτός του ότι είναι καλυμένος με τσιμέντο, έχει και τεράστιο μέγεθος μετατρέποντάς τον σε ρέμα και όχι σε ποτάμι με σταθερή ροή νερού. Για να έχει νερό αυτό το πράγμα, πρέπει να βρέχει συνέχεια στην Πεντέλη. Από κει και πέρα, άμα κάνεις κάποια κίνηση να μπαζώσεις μέρος από τις όχθες για να τον μικρύνεις, θα πλημμυρήσει ολόκληρη η Αττική, διότι από κει περνάει σχεδόν όλο το νερό που μαζεύει το Λεκανοπέδιο όποτε βρέχει. Άρα ένα μελλοντικό ξεσκέπασμα του Κηφισσού, νομίζω ότι απλα θα αναδείξει μία λεωφόρο από τσιμέντο, και τίποτα παραπάνω. Τουλάχιστον τώρα υπάρχει και κάποια χρησιμότητα. |
|
Back to top |
|
 |
cruiser Junior Member

Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 1:38 pm Post subject: |
|
|
Παιδιά δεν μιλάμε γιά ποτάμια , αλλά γιά χειμμάρους , οπότε δεν έχει νόημα η αποκάλυψη τους .
Οσοι έχετε κέφι κάντε μιά βόλτα στο Βασιλικό Ευβοίας έξω από την Χαλκίδα .
Εκεί θα δείτε την τεράστια κοίτη του Λήλα που στην αρχαιότητα ήταν ποτάμι και τώρα είναι χείμμαρος .
Ζούμε σε άλλο κλίμα και δεν μπορούμε να έχουμε ποτάμια μόνιμης ροής στην πόλη . |
|
Back to top |
|
 |
|