stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Η Αθήνα των ονείρων μας (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gouperman
Full Member
Full Member


Joined: 05 Oct 2005
Posts: 282
Location: aegean sea...

PostPosted: Thu May 13, 2010 4:10 am    Post subject: Reply with quote

πολυ καλα τα νεα για τις κατεδαφισεις στην παραλιακη..θα συγκρουστει αραγε το υπουργειο με τα μεγαλα συμφεροντα της παραλιας??(γκρεμισμα club "ακρωτηρι"κτλ..) Rolling Eyes ??ο χωρος του συγκεκριμενου ειναι ιδιοκτησιας της εκκλησιας,και το πρωτοκολλο κατεδαφισης εχει εκδοθει εδω και χρονια,ενω ειναι χαρακτηρισμενος αρχαιολογικος χωρος...ο καιρος θα δειξει..θελω να ελπιζω πως δεν ειναι απλα ενα επικοινωνιακο τρικ.τουλαχιστον κατι κινειται Smile ..οσον αφορα την ΕΑΧΑ ειμαι χαρουμενος που προχωρα η πεζοδρομηση της βασ.ολγας!!για την πανεπιστημιου δεν ειδα κατι να αναφερεται ομως..τελικα δεν θα γινει τιποτα?? Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu May 13, 2010 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου δεν μπόρεσα να την βρώ, όσο και αν googl-αρα... Δεν αμφιβάλλω όμως ότι υπάρχει (σαν μελέτη ίσως).
Μακάρι να γίνει, αλλά το ζητούμενο είναι ποιός θα είναι ο στόχος ?
Να γίνει περισσότερο φιλική η πόλη (και το κέντρο) στον πολίτη ? Ή για να επεκτείνει το Zonars τα τραπεζάκια του στον δρόμο?
Τα περί Τραμ, με την σημερινή λειτουργία του Μέσου ακούγονται "κάπως".
Πράσινο κύμα δεν υπάρχει, στην εταιρεία έχει γίνει όργιο προσλήψεων και γενικά επί Σουφλιά το Μέσο απαξιώθηκε. Λέτε τώρα να αλλάξουν τα πράγματα ?
Μακάρι...

Υ.Γ
Πάνω που χάρηκα με την κατεδάφιση στην παραλιακή, έμαθα ότι το νυκτερινό κέντρο δεν λειτουργούσε εδώ και χρόνια... Τζάμπα πολιτικό μάρκετινγκ, κρίμα !
Πόσο στοίχημα ότι αν πάνε να κατεδαφίσουν κέντρα που λειτουργούν (Ακρωτήρι?), θα πέσουν να τους "φάνε" γιατί θα χάσουν την δουλειά τους εργαζόμενοι σε χαλεπούς καιρούς κτλ. ?
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu May 13, 2010 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Σιγά μην ακουμπήσουν το Ακρωτήρι... το αγαπημένο μαγαζί των κομματικών νεολαίων
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu May 13, 2010 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
πολυ καλα τα νεα για τις κατεδαφισεις στην παραλιακη..

μας δουλευουν..κατεδαφιζουν κενα κτηρια..

εδω στην πατρα ,στα αραχωβιτικα..ολη η παραλια σχεδον ειναι κατειλλημενη με βιλες μεχρι το κυμα..δεν μπορεις να πας εκει..πλαι στο δρομο..ολοι το βλεπουν..εννοειται οτι κανεις δεν θα τολμησει να γκρεμισει τιποτα εκει..
Back to top
View user's profile Send private message
StavrosGramm
Junior Member
Junior Member


Joined: 01 Mar 2010
Posts: 180
Location: Athens

PostPosted: Thu May 13, 2010 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλε Nozomi η πρληροφορία αναφέρει ότι το 2011 θα προκυρηχθεί η μελέτη της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, η μελέτη σαφώς δεν υπάρχει τώρα...

Πέραν αυτού υπάρχουν κάποια σχετικά άρθρα τους τελευταίους μήνες:


http://www.metropolisnews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=655:metropolisweek30041054&catid=23:urban-growth&Itemid=6

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=130166
Back to top
View user's profile Send private message
Arxitektonas
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Oct 2009
Posts: 97

PostPosted: Thu May 13, 2010 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

Παιδιά, είναι όλα μέσα στο "κυκλοφοριακό ρυθμιστικό" για το μητροπολιτικό κέντρο που σας ειπα νωρίτερα. Οι επιμέρους μελέτες για το πώς θα πεζοδρομηθεί και πώς θα φαίνεται ο κάθε δρόμος είναι που γίνονται ή θα γίνουν τώρα σιγά σιγά για κάθε υποπερίπτωση. Το σχέδιο και η πρόθεση για πεζο-ποδηλατοδρομήσεις, μονοδρομήσεις και αποκλειστικής κυκλοφορίας ΜΜΜ δρόμους στο κέντρο υπάρχει χρόνια τώρα και δεν θα έχει η Αθήνα να ζηλέψει σε τίποτα το κέντρο της Ρώμης ή του Άμστερνταμ από ποιότητα κυκλοφορίας και πεζο-ποδηλατικής υποδομής όταν αυτό το σχέδιο ολοκληρωθεί.
Εννοείται ότι αν πάψουν επιτέλους το τραμ, τα τρόλλεϊ και τα λεωφορεία να συνυπάρχουν και να μοιράζονται λωρίδες κυκλοφορίας με τα ΙΧ στο κέντρο, ότι η ταχύτητα και πρακτικότητα των επίγειων μέσων θα βελτιωθεί. Η ενοποίηση δε, των μνημείων της πόλης (αρχαιολογικών και νεώτερων) νομίζω είναι αυτονόητη και για να αναβαθμιστεί η πόλη για τους κατοίκους, αλλά και για να προσελκύσει και κανάν χριστιανό να κάτσει καμιά μέρα παραπάνω στην Αθήνα.
Back to top
View user's profile Send private message
AUGalos
Full Member
Full Member


Joined: 01 Mar 2007
Posts: 382
Location: San Antonio, Texas

PostPosted: Fri May 14, 2010 4:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ποιό καλό παιδάκι θα πάει μια βόλτα από το καινούργιο πάρκο του μεγάρου μουσικής να μας ανεβάσει καμιά φωτό? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
StavrosGramm
Junior Member
Junior Member


Joined: 01 Mar 2010
Posts: 180
Location: Athens

PostPosted: Sat May 15, 2010 10:17 pm    Post subject: Reply with quote

Λέτε να αρχίζει να ξεμπλοκάρει η λειτουργία των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων?? σήμερα ανακάλυψα αυτό:

http://www.hellinikonparks.gr/hellinikonparks/index.html
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Sun May 16, 2010 7:50 pm    Post subject: Reply with quote

Συνεχιζω την δροσερη αυρα που φερνουν οι φιλοι ,απο τις γνωστες και αγνωστες γωνιες της ταλαιπωρης πολης μας, με τον φιλο ariskop να πρωτοστατει στην παρουσιαση καταπρασινων περιοχων της Αθηνας(παλιο στρατιωτικο νοσοκομειο, Πεδιον Αρεως, Αττικο Αλσος κ.α.)

Το Νοεμβριο ειχα ανεβασει καποιες φωτογραφιες απο τις εργασιες που ειχαν ξεκινησει για την διαμορφωση και αναπλαση του Αλσους Προμπονα, στην Ριζουπολη, παλαιο φυτωριο του δημου Αθηναιων.
Το αλσος τοτε:





Και ερχομαστε σημερα οπου οι εργασιες εχουν σχεδον ολοκληρωθει και λογικα αναμενονται και τα επισημα εγκαινια, εν'οψει και των εκλογων για την αναδειξη των νεων αρχοντων της τοπικης αυτοδιοικησης τον Οκτωβριο.
Και σιγουρα θα δουμε τον ασυγχωρητο πριονοκοφτη Νικηταρα τον δενδροφαγο, να φλυαρει ο υποκριτης, για την αποδοση στο λαο της Αθηνας ενος ακομα πνευμονα πρασινου επι δημαρχιας του, αποκρυπτοντας στο λογο του, το εγκλημα της οδου Κυπρου και ενα ακομα που ετοιμαζοταν να κανει στα Ανω Πατησια, αλλα βλεποντας την οργη του κοσμου ανεκρουσε πρυμναν.

Ξεκιναμε με την εισοδο του αλσους





Στο βαθος το παλιο καφενεδακι. Αγνωστο αν θα δοθει για εκμεταλλευση.

Παρτερια που θυμιζουν οτι ο χωρος υπηρξε φυτωριο και στο βαθος ο ναος του Αγ. Γεωργιου, επιθυμια του Προμπονα στο κληροδοτημα της εκτασης του προς το δημο Αθηναιων.





Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Sun May 16, 2010 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Πολύ όμορφο! Ευχαριστούμε Pindos
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
per88
Full Member
Full Member


Joined: 02 Nov 2009
Posts: 220

PostPosted: Sun May 16, 2010 9:09 pm    Post subject: Reply with quote

Pindos10 να σε ρωτήσω κάτι; Είδες μια ανάρτηση στο τροκτικό για το προμπονά? Γκρινιάζει ο συντάκτης για έλειψη-κόψιμο δένδρων. Τι γνώμη έχεις?
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Sun May 16, 2010 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

Φιλε per88 η αληθεια ειναι , μιας και πηγαινω εκει τα παιδια μου εδω και πολλα χρονια και ειχε εγκαταληφθει, οτι πριν ξεκινησει η αναπλαση του αλσους ο χωρος ειχε οντως πυκνοτατη βλαστηση, ζουγκλα κυριολεκτικα. Για τα δεντρα, μαλλον μου φαινονται αραιομενα και λεω μαλλον γιατι δεν μπορω να θυμηθω αν εκοψαν δεντρα ή οχι. Μπορω ομως να θυμηθω οτι η πυκνη βλαστηση που θυμαμαι, προειρχετο απο τους θαμνους. Μεταξυ των δεντρων υπηρχαν πυκνοτατες και αδιαβατες σειρες και συσταδες θαμνων οι οποιες κυριολεκτικα οργωθηκαν, ξεριζωθηκαν και εξαφανιστηκαν.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Mon May 17, 2010 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Πολύ ωραίες φώτο pindos, με πρόλαβες!!! Σήμερα αύριο θα πήγαινα από το άλσος του Προμπονά.
Επιστροφή και στο forum μετά από σχεδόν 2 εβδομάδες και μετά από ένα οδικό οδοιπορικό 4.500km στους αυτοκινητόδρομους της κεντρικής Ευρώπης με προορισμό την Πόλη του Φωτός (αν σήκωναμε και την κούπα!!!). Ένα ταξίδι με τόσο αντιφατικές εικόνες που δεν το περίμενα. Από την λάμψη και την ομορφιά του κέντρου του Παρισιού (που όταν λέμε κέντρο μιλάμε για μία τεράστια έκταση σχεδόν όσο το λεκανοπέδιο) στις εικόνες απόλυτης εξαθλιώσης των περιχώρων με εικόνες που ούτε στη Μενάνδρου συναντάς. Από την πολύ όμορφη Ρώμη της τουριστικής εκμετάλλευσης (με την καλή έννοια) στη Νάπολι του χάους, των σκουπιδιών και της δικτατορίας των piaggio με τους χειρότερους οδηγούς στην Ευρώπη....
Ευτυχώς για μένα παρακολούθησα την τελευταία "κρίση" μέσα από ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα και εφημερίδες με σοβαρές αναλύσεις σε βάθος μακριά από τους ψεύτικους συναισθηματισμούς των ελληνικών ΜΜΕ.

Ας επανέλθουμε στα θέματα της Αθήνας. Με χαρά είδα τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΚΑ τόσο για την Βασ.Όλγας αλλά κυρίως για την περιοχή Γεράνι. Η πεζοδρόμηση των δρόμων στην πλ. Θεάτρου μαζί με την μετεγκατάσταση στο κτίριο υπηρεσιών της Νομαρχίας Αθηνών πιστεύω ότι είναι ένα πρώτο θετικό βήμα για την πορεία της περιοχής.

Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, η αξιοποίηση των δημόσιων χώρων αποκτά πολλαπλά χαρακτηριστικά. Είναι σίγουρο (και ήδη έχουμε τα πρώτα δείγματα) ότι ο Έλληνας θα στραφεί προς τα πάρκα και τους δημόσιους χώρους. Η νοοτροπία ότι αν δεν χρυσοπληρώσεις κάτι στο τομέα της διασκέδασης δεν αξίζει ευτυχώς καταρρέει. Χαρακτηριστικό και εξοργιστικό παράδειγμα η μόδα με τους παιδότοπους!!!

Τώρα σχετικά με τα μαγαζιά της παραλίας θα πρέπει κάποιος να μας ενημερώσει τι είναι παράνομο και τι όχι για να μην υπάρχει παρανόηση της κοινής γνώμης. Δεν είναι όλα παράνομα και υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι (που δεν έχουν ενεργοποιηθεί ποτέ) που καθορίζουν τις χρήσεις γης. Για παράδειγμα το 'Ακρωτήρι' δεν ξέρω κατά πόσο είναι παράνομο στο σύνολο του καθώς δεν βρίσκεται πάνω σε παραλία αλλά πάνω σε ακρωτήρι. Το πιο πιθανό (όπως και στα περισσότερα κέντρα της παραλίας) είναι να είναι νόμιμο κάποιο τμήμα του χώρου και παράνομες οι συνεχείς επεκτάσεις.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon May 17, 2010 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Περιμενουμε με μεγαλο ενδιαφερον φωτογραφιες. Δειξε μας τι ειδες και τι μπορουμε να βελτιωσουμε στην πολη μας. Μετα το φιλο Nozomi και τη Βαρκελωνη περιμενουμε συγκρισεις και εικονες απο Παρισι και Ναπολη.

Κουπες εχουμε πολλες, θελετε να σας δανεισουμε καμμία? Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message
Ypsilon
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 3951
Location: Copenhagen, Denmark

PostPosted: Mon May 17, 2010 9:26 pm    Post subject: Reply with quote

pindos10 wrote:
Δειξε μας τι ειδες και τι μπορουμε να βελτιωσουμε στην πολη μας.


Χεχε! Ωραίος! Διαβάστε πρώτα αυτό το άρθρο, και μετά ας καταλάβουμε ότι Βαρκελώνη δεν γινόμαστε όχι επειδή δεν μπορούμε, αλλά επειδή δεν θέλουμε!

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1137392&lngDtrID=244
Είναι τόσο απλά και τόσο λίγα αυτά που πρέπει να γίνουν στο κέντρο της Αθήνας για να αλλάξει όψη (μόλις τρεις ενέργειες επισημαίνει το άρθρο) που είναι απορίας άξιον γιατί δεν υλοποιούνται.
Και θα έλεγα ότι δεν υλοποιούνται γιατί δεν τα απαιτούμε.
Και γιατί άμα πάει να γίνει κάτι, το σαμποτάρουμε μόνοι μας.

Βγαίνοντας, πχ, κανείς από το μετρό του Συντάγματος, βλέπει κυριολεκτικά ό,τι να'ναι. Όταν κουβαλάς το μπάχαλο μέσα σου, είναι πρακτικώς αδύνατον να σε ενοχλήσει και έξω. Μάλλον είχε δίκιο ο Μιχάλης Δ. όταν έλεγε ότι δεν πρέπει να υπάρχει άλλος λαός στον κόσμο που να είναι τόσο μπερδεμένος, ως προς το τι είναι και τι ζητάει, από τους Έλληνες...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon May 17, 2010 11:41 pm    Post subject: Reply with quote

ariskop wrote:
Quiz: Η παρακάτω φωτογραφία από ποια πόλη είναι??



Είναι μία από τις ωραιότερες πόλεις στον κόσμο και ίσως ο Νο 1 τουριστικός προορισμός του κόσμου!!!
Η απάντηση σε λίγο.

Αυτό που θέλω να αποδείξω με την παραπάνω φωτογραφία είναι ότι το πρόβλημα της Αθήνας δεν είναι το πόσο πυκνοκατοικημένη είναι. Και άλλες πυκνοκατοικημένες πόλεις έχουν καταφέρει να είναι όχι απλώς βιώσιμες αλλά ένα υπέροχο μέρος να ζεις. Γιατί όμως εμείς δεν τα καταφέρνουμε???

Πιστεύω ότι εκεί που είναι η διαφορά χαώδης με τις υπόλοιπες πόλεις δεν είναι ούτε στις υποδομές ούτε στους χώρους πρασίνου ούτε στα μνημεία αλλά στην διαχείριση της καθημερινότητας και στην άναρχη χρήση του δημόσιου χώρου.
Σε όλες τις πόλεις θα βρεις πεζοδρόμια 1 μέτρο πλάτος αλλά πουθενά σε αυτό το πεζοδρόμιο δεν θα υπάρχουν πινακίδες της τροχαίας (με 2 κολώνες στήριξης), διαφημιστικά stand από τα μαγαζιά μαζί με δείγμα της πραμάτειας τους, ψηλό τραπεζάκι έξω από τυροπιτάδικο, 2-3 σταθμευμένα μηχανάκια, 1 καβαλημένο αυτοκίνητο με alarm, τα σκαλιά της πολυκατοικίας, 1-2 μικροπωλητές, 1 κολώνα της ΔΕΗ, 2 καφάο του ΟΤΕ κτλ. Και δεν είμαι υπερβολικός, σε κάθε γειτονιά της Αθήνας υπάρχει ένας τέτοιος δρόμος. Π.χ. Σόλωνος στην Αθήνα του 2010...


Παντως ειχα στο μυαλο μου προηγουμενο post του ariskop, οπου ανηρτησε φωτογραφια με πυκνοδομημενη περιοχη του Παρισιου, παραλληλιζοντας την με την πυκνη δομηση της Αθηνας, διαχωριζοντας την ομως απο την εικονα στους δρομους της ελληνικης πρωτευουσας. Γι'αυτο και εξεφρασα την επιθυμια μου να ακουσω προτασεις απο το συγκεκριμενο μελος του foroum το οποιο και εχει πραγματοποιησει αρκετα ταξιδια προς τας Ευρωπας , προσφατως. Οσον αφορα στο αρθρο, φιλτατε Ypsilon, το ξεψιρισα, αλλα απο πουθενα δεν εβγαλα το συμπερασμα οτι δεν θελουμε(οι πολλοι), να αλλαξουμε την πολη μας. Αιωρειται, στο δημοσιευμα, η αισθηση οτι καποιοι, οπως παντα και εναντι ανταλλαγματος βεβαιως-βεβαιως, παρεχουν ασυλια σε αλλους, για να μετατρεψουν τα πεζοδρομια της πολης σε περιοχες υποσαχαριας Αφρικης, αλλα μεχρις εδω. Θελουμε πισω την πολη μας.
Back to top
View user's profile Send private message
Ypsilon
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 3951
Location: Copenhagen, Denmark

PostPosted: Tue May 18, 2010 12:55 am    Post subject: Reply with quote

Προφανώς και δεν συνάγεται από το άρθρο ότι δεν θέλουμε να αλλάξουμε την πόλη μας, συνάγεται όμως από την πραγματικότητα.
Αν θέλαμε (οι πολλοί) να αλλάξουμε την πόλη μας, θα δραστηριοποιούμασταν σε Ενώσεις Πολιτών όπως στο Παρίσι, που εκεί είναι τόσο ισχυρές και τόσο παρεμβατικές, που αλίμονο στη Δημοτική Αρχή που θα τις αγνοήσει.

Ο Έλληνας δεν συνασπίζεται και δεν διεκδικεί, παρά μόνο για να εξασφαλίσει προνόμια για την τσέπη του, γνωστό αυτό.
Και δεν το'χει σε τίποτα να καταστρέφει δημόσια περιουσία όταν διαδηλώνει, ολοφάνερο δείγμα μιας κοινωνικής δυσπροσαρμοστικότητας, αδιανόητης για άλλες πολιτισμένες κοινωνίες.
Άντε τώρα να δούμε στην Αθήνα ανάλογη Κίνηση Πολιτών όπου θα συνυπάρχουν αρμονικά σκεπτόμενοι Αριστεροί, Δεξιοί και Κεντρώοι, ακόμα κι αν δεν συνασπισθούν με πολιτικά κριτήρια. Στη βδομάδα πάνω θα'χουν φαγωθεί γιατί οι αγκυλώσεις δύσκολα ξεπερνιούνται.

Και θεωρώ υποτιμητικό εν έτει 2010 να παλεύουμε ακόμα για αυτονόητα πράγματα, τύπου "καθαρίστε επιτέλους την @@@@@μένη την πόλη", από την άλλη όμως, η πόλη δεν λερώνεται τόσο πολύ, τόσο εύκολα και τόσο γρήγορα από μόνη της. Κάποιος τη βρωμίζει.
Εντάξει, ο δημόσιος χώρος μιας μεγαλούπολης, επόμενο είναι να δεινοπαθεί εφόσον χρησιμοποιείται. Συμβαίνει παντού.
Αλλά το κακό με την Αθήνα, που πρέπει να είναι από τις ελάχιστες πρωτεύουσες που δεν λερώνονται μόνο οριζοντίως (πχ πετάω κάτω ένα σκουπίδι) αλλά και καθέτως (tagging, graffiti, τσίκλες, αφίσες, πανώ, πικέτες, καφάσια, σπασμένοι κάδοι, παγκάκια και σημάνσεις), έχει παραγίνει.
Και περιορίζομαι στο ιστορικό κέντρο, αυτό που βλέπουν και οι τουρίστες, για να μη νομίσει κανείς πως παραβλέπω το γεγονός ότι τα ίδια συμβαίνουν και αλλού. Σίγουρα όμως, όχι στις "βιτρίνες" των ξένων πόλεων.

Αν λοιπόν θέλουμε πίσω την πόλη μας, έχουμε τη λύση στα χέρια μας τον Οκτώβρη. Αλλά το ξέρουμε όλοι ότι ο χείριστος με τα καρό πουκάμισα θα ξαναβγεί, διότι απλά οι Αθηναίοι ψηφίζουν με κριτήρια που κάθε άλλο παρά με την Αθήνα σχετίζονται.
Κι επειδή μια πόλη είναι μικρογραφία κράτους, οι δομικές αλλαγές έρχονται περισσότερο με την τήρηση των νόμων και την καταπολέμηση της ατιμωρησίας, παρά με τα έργα καθαυτά.

Άρα ξαναγυρνάμε στην αφετηρία, σαν το φίδι που τρώει την ουρά του. Η Αθήνα, είναι εύκολο να γίνει πανέμορφη. Βλέπε Ολυμπιακοί. Μη μας φαίνεται λοιπόν άπιαστο όνειρο η Βαρκελώνη. Δυστυχώς όμως, η πείρα απέδειξε ότι δεν είναι εξίσου εύκολο να παραμείνει κιόλας πανέμορφη.
Αναζητείστε τους ενόχους στους τραγικά αδρανείς δημάρχους, την κεντρική εξουσία που αντιμετωπίζει την Αθήνα σαν κομματικό λάφυρο προς άγραν εντυπώσεων, αλλά και τους πολίτες είτε αυτοί είναι αυθαιρετούντες καταστηματάρχες, είτε ανερμάτιστοι κάτοικοι, είτε αδιάφοροι επισκέπτες, είτε ο στρατός των τεμπελόσκυλων του ψευδοσυνδικαλισμού, που θεωρούν ότι ο αστικός εξοπλισμός (και όχι μόνον), είναι ένα εύκολο και δωρεάν πολεμοφόδιο για συγκρούσεις...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GAGAROS
Junior Member
Junior Member


Joined: 02 Aug 2007
Posts: 80
Location: ATHENS

PostPosted: Tue May 18, 2010 8:36 am    Post subject: Reply with quote

Μόλις έξι (!) χρόνια αργότερα από το άνοιγμα των Βυζαντινών Συλλογών, το Βυζαντινό μουσείο Αθηνών ολοκληρώνεται με τις Μεταβυζαντινές Συλλογές...
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1137659&lngDtrID=253
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Tue May 18, 2010 5:43 pm    Post subject: Reply with quote

Φοβάμαι μήπως ξεφύγουμε offtopic. Αν ισχύει αυτό ας μεταφερθούμε αλλού.

Η αστική οργάνωση του Παρισιού επιβεβαίωσε σχεδόν απόλυτα την εικόνα που είχα στο μυαλό μου πριν το επισκεφτώ. Αυτό που δεν το γνώριζα πριν και μου έλειπε στην αλυσίδα της αστικής οργάνωσης ήταν ένα σημαντικό στοιχείο που θα αναφερθώ στη συνέχεια (η στάθμευση). Επίσης διάφορα ιστορικά στοιχεία που έμαθα εξηγούν την σημερινή εικόνα.
Ας ξεκινήσουμε με αυτά (ίσως με κάποιες αποκλίσεις). Το Παρίσι στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν μία μεγάλη μεσαιωνική πόλη με όλα αυτά τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τέτοιες πόλεις (στενοί δρόμοι, χωρίς σοβαρό πολεοδομικό σχέδιο, πολλά αδιέξοδα, λίγοι χώροι πρασίνου κτλ.). Τα προηγούμενα χρόνια είχε γίνει μια προσπάθεια για διάνοιξη νέων οδικών αξόνων (grand boulevards) αλλά όχι μέσα στο κέντρο της πόλης.

Στα μέσα του 19ου σε μια ένδειξη μεγαλομανία ο αυτοκράτορας Ναπολέων ΙΙΙ αναθέτει στον Hausmann την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της παγκόσμιας ιστορίας. Το Παρίσι γίνεται ένα απέραντο εργοτάξιο για δεκαετίες ολόκληρες. Μέσα στα όρια της μεσαιωνικής πόλης κατεδαφίζονται 15.000 κτίρια και χιλιάδες άνθρωποι εκδιώχνονται για να κατασκευαστούν μεγάλες φαρδιές λεωφόροι. Ταυτόχρονα μεγαλώνει το πλάτος και των grand boulevards. Θέτονται αυστηρά κριτήρια ομοιομορφίας στα χιλιάδες νέα κτίρια που κατασκευάζονται ενώ σχεδόν τον σύνολο του μεσαιωνικού κτιριακού αποθέματος (μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας είναι η αλήθεια) καταστρέφεται και αντικαθίσταται ανά τετράγωνο με τα νέα ομοιόμορφα κτίρια που σήμερα θαυμάζουμε. Την ίδια στιγμή επειδή δεν μπορούσαν να δημιουργηθούν μεγάλοι χώροι πρασίνου στο κέντρο κατασκευάζονται 2 τεράστιοι χώροι πρασίνου στα όρια της τότε πόλης (δάσος Βουλώνης, κ.α.). Μαζί με όλα αυτά δημιουργήθηκαν και οι άλλες απαραίτητες υποδομές (αποχέτευση, ύδρευση, τμήμα του δικτύου μετρό κτλ.)

Με βάση αυτή την σύντομη ιστορική αναδρομή εξηγείται η σημερινή κατάσταση του Παρισιού. Από την μία έχουμε ένα δίκτυο μεγάλων λεωφόρων και ανάμεσα σε αυτές έναν δαίδαλο από στενούς μικρότερους δρόμους. Και αν η διαχείριση ενός μεγάλου άξονα είναι σχετικά εύκολη, ο τρόπος που έχουν διαμορφώσει οι Γάλλοι την υπόλοιπη πόλη πίσω από τις λεωφόρους (δηλαδή το 70% του κέντρου) είναι αξιοθαύμαστος. Στους πολύ στενούς δρόμους έχουν επεκτείνει τα πεζοδρόμια τόσο ώστε να χωράει η κίνηση ενός αυτοκινήτου ενώ στους λίγο μεγαλύτερους αφήνουν και μία σειρά για στάθμευση (ελεγχόμενη πάντα). Επίσης έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια. Και η πιο μικρή γωνία (με 2 δέντρα) έχει μετατραπεί σε ένα καλαίσθητο σημείο ανάπαυσης ενώ έχουν δώσει τεράστια σημασία στα μικρά παρκάκια και στις πλατείες. Το κέντρο του Παρισιού έχει μόνο 3-4 μεγάλα πάρκα (όχι τεράστια όμως όπως στις Γερμανικές πόλεις) αλλά έχει πολλές μικρές κοιτίδες πρασίνου και ανάπαυσης.

Περιττό να αναφέρω ότι το κλειδί για την επιτυχή λειτουργία όλων των παραπάνω είναι η διαχείριση της στάθμευσης (το ίδιο ισχύει σε όλες τις πόλεις που επισκέφτηκα τον τελευταίο καιρό σε Γαλλία-Ελβετία-Γερμανία-Ιταλία) και είναι το σημείο κλειδί που θα πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στην Αθήνα. Η στάθμευση είναι ελεγχόμενη σε όλη την πόλη (σε όλη όμως) ενώ στο κέντρο απαγορεύεται σε μεγάλη έκταση και οι επιφανειακές θέσεις είναι περιορισμένες και με χρονικό περιορισμό (2-3 ωρών). Την τελευταία 20-30ετία επένδυσαν στην κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης. Ο αριθμός των υπόγειων parking είναι ασύλληπτος. Σχεδόν κάτω από κάθε πλατεία και κάτω από κάθε οδικό άξονα υπάρχει ένα υπόγειο parking. Για να πάρετε μια εικόνα δείτε εδώ τους υπόγειους χώρους στάθμευσης μόνο μίας εταιρείας της vinci στο κέντρο του Παρισιού.
Περίεργη για τα δικά μας δεδομένα αλλά άκρως αποτελεσματική είναι η κοστολόγηση της στάθμευσης. Η 1η ώρα χρεώνεται σε φυσιολογικές τιμές (~3 ευρώ) αλλά μετά αυξάνεται κατακόρυφα. Με αυτή την τιμολόγηση αποθαρρύνουν τους μόνιμους επισκέπτες (εργαζόμενους π.χ.) να κατέβουν με το αμάξι στο κέντρο καθώς είναι ασύμφορο να μείνεις πολλές ώρες στο κέντρο και τους καθοδηγούν στα ΜΜΜ ενώ επιτρέπουν σε αυτούς που κατεβαίνουν για λίγο στο κέντρο ή περιστασιακά να το κάνουν χωρίς να χρειαστεί να παρανομήσουν.

Κάποια στιγμή θα ήθελα να αναφερθώ και στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές του Δήμου Αθηναίων. Κατά τη γνώμη μου τα αποτελέσματα είναι πολύ ικανοποιητικά (παρά την αρχική κλασσική γκρίνια). Χρησιμοποιώ συχνά το σύστημα στην περιοχή του Γουδή και των Αμπελοκήπων (κάτω από την Αλεξάνδρας) και από τη μέρα που ξεκίνησε έχει μπει μία τάξη στην περιοχή σε σημείο να αναρωτιέσαι που έχουν πάει τα αυτοκίνητα. Σήμερα σε ώρα αιχμής στις 10 το πρωί, στην Μικράς Ασίας υπήρχε 1 διπλοπαρκαρισμένο αυτοκίνητο, υπήρχαν 5 ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, οι ράμπες των αναπήρων ήταν ελεύθερες ενώ δεν κολλούσαν τα αυτοκίνητα στην κάθοδο. Πάντως η αστυνόμευση είναι πολύ καλή και οι κλήσεις πέφτουν βροχή (και στις θέσεις των κατοίκων -κλειδί για την επιτυχία του συστήματος)

edit: έγινε και η διόρθωση του αιώνα. thanks


Last edited by ariskop on Sun May 30, 2010 3:24 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Arxitektonas
Junior Member
Junior Member


Joined: 28 Oct 2009
Posts: 97

PostPosted: Tue May 18, 2010 9:06 pm    Post subject: Reply with quote

Επειδή είμαι καλό παιδί (λέμε τώρα!), κι επειδή αυτές τις μέρες το'χω λιώσει (λόγω σχολής) με την Πολεοδομία-Χωροταξία και με τους χάρτες, πάρ'τε έναν χάρτη δικής μου δημιουργίας με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (κόκκινο με βελάκια κατευθύνσεων για μονοδρόμους) και τις πεζοδρομήσεις (μπλε) σε μεγάλους δρόμους της Αθήνας που σας έλεγα από το κυκλοφοριακό ρυθμιστικό.

http://i211.photobucket.com/albums/bb12/Arxitektonas/kykloforiako-kentro.jpg
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Wed May 19, 2010 9:29 am    Post subject: Reply with quote

Όλα σωστά πλην

ariskop wrote:
[...]Στα μέσα του 18ου σε μια ένδειξη μεγαλομανία ο αυτοκράτορας Ναπολέων ΙΙΙ αναθέτει στον Hausmann την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της παγκόσμιας ιστορίας. [...]


19ος αιώνας. (παραδρομή προφανώς)

Όντως έτσι έγινε και υπάρχει και η ομώνυμη λεωφόρος (Ηausmann) στο κέντρο
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Wed May 19, 2010 9:39 am    Post subject: Reply with quote

Ουπς, ευχαριστώ για τη διόρθωση. Στα μέσα του 19ου ήθελα να γράψω, χοντρικά από το 1850-1870
Back to top
View user's profile Send private message
Dimiskour
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004
Posts: 1189
Location: Αθήνα

PostPosted: Wed May 19, 2010 9:54 am    Post subject: Reply with quote

Μου αρέσει ο τρόπος κοστολόγησης της στάθμευσης στο Παρίσι. Κάποιος που θέλει να κάνει γρήγορα μια δουλειά δεν χρειάζεται να πληρώσει μια περιουσία ενώ αποθαρρύνεται η στάθμευση μακράς διαρκείας.

-----

Φίλε Αρχιτέκτονα, πολύ χρήσιμος ο χάρτης σου. Άρα αν κάποιος έρχεται από Γλυφάδα ο μόνος τρόπος για να φτάσει Ομόνοια είναι να στρίψει δεξιά προς Καλλιμάρμαρο και μετά πάλι αριστερά στον πρώτο κόκκινο δρόμο μετά τις πεζοδρομήσεις. Αν θυμάμαι καλά, αυτός ο δρόμος είναι αρκετά φαρδύς, έτσι δεν είναι; Θέλω να πω, δεν θα δημιουργηθεί μεγάλος φόρτος στο σημείο αυτό από τα άπειρα αυτοκίνητα που θα θέλουν να πάνε κέντρο;
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Wed May 19, 2010 10:52 am    Post subject: Reply with quote

Dimiskour wrote:
Φίλε Αρχιτέκτονα, πολύ χρήσιμος ο χάρτης σου. Άρα αν κάποιος έρχεται από Γλυφάδα ο μόνος τρόπος για να φτάσει Ομόνοια είναι να στρίψει δεξιά προς Καλλιμάρμαρο και μετά πάλι αριστερά στον πρώτο κόκκινο δρόμο μετά τις πεζοδρομήσεις. Αν θυμάμαι καλά, αυτός ο δρόμος είναι αρκετά φαρδύς, έτσι δεν είναι; Θέλω να πω, δεν θα δημιουργηθεί μεγάλος φόρτος στο σημείο αυτό από τα άπειρα αυτοκίνητα που θα θέλουν να πάνε κέντρο;


Ο δρόμος αυτός ειναι η Ριζάρη (στο Πολεμικό Μουσείο). Εχει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, αρκετές για μονοδρομο.

Γενικώς μιλάμε πλέον (εαν περάσουν όλα αυτά - έστω και σταδιακά) για αλλαγή φιλοσοφίας στον τρόπο κίνησης στην Αθήνα. Θα κινούμαστε περιμετρικά και όχι μεσω του κέντρου πλεον (με κέντρο να θεωρείται το Συνταγμα και όχι τα Χαυτεία)

Θα ειναι ενα σοκ στην αρχή, αλλα θα το συνηθίσουμε
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Fri May 28, 2010 8:59 pm    Post subject: Reply with quote

Σαν να έχω καιρό να παρουσιάσω εικόνες από το πράσινο της Αττικής. Θα το κάνω σύντομα. Μέχρι τότε μία φώτο-quiz.

Ίσως ο τελευταίος "δασικός" χωματόδρομος εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.




Δεν είναι σε κάποιο από τα περιαστικά δάση της πόλης.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 35, 36, 37  Next
Page 28 of 37

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr