stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (3)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon Mar 22, 2010 5:36 pm    Post subject: Reply with quote

Αμα διαβασει ενας αδαης το αρθρο, θα πει , οργασμος εργων στο σιδηροδρομο, αλλο αν η γραμμη της Τριπολης πνεει τα λοισθια ή για σιδηροδρομικη Εγνατια, τσιμουδια ουτε κουβεντα.
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Wed Mar 24, 2010 9:36 am    Post subject: Reply with quote

Σηφουνάκης: "Προς αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ"
http://news.ert.gr/el/ellada/politiki/34695-sifounakis-pros-anazitisi-stratigikou-etairou-stin-trainose
Μακάρι κάτι να αρχίσει να κινείται, έστω και επειδή έφτασε ο "κόμπος στο χτένι".
Back to top
View user's profile Send private message
chr.04
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004
Posts: 1566
Location: Thessaloniki

PostPosted: Wed Mar 24, 2010 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Για όσους ενδιαφέρονται, ένα ενδιαφέρον άρθρο για την δημιουργία του σιδηροδρόμου στην Θεσσαλονίκη.

Ίσως λυθεί και η απορία μας γιατί δεν κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή με χάραξη προς την Καβάλα, και τελικά πήγε μέσω Σερρών και Δράμας...

http://www.polites-ampelokipon.gr/files/TETRADIO%20004.pdf
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Apr 12, 2010 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Τελευταίο upload απ΄την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου... Δείτε το βίντεο, δεν έχει μόνο σιδηροδρομική ομορφιά !
http://www.youtube.com/watch?v=Lxd9Gk1DdFY&feature=fvsr
Προειδοποίηση: τα σεξιστικά σχόλια απαγορεύονται απ΄τον Κανονισμό του φόρουμ Very Happy (όπως θα σας πει και ο admin) !

Αν και ο χειμώνας μας αποχαιρέτησε, ορισμένοι θαυμαστές των τραίνων σε χιονισμένα τοπία ίσως απολαύσουν τα κάτωθι βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=edfsJVh9yYc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YdZWhz4qE-s&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=06uu1EV-w7s&feature=watch_response
Στα παραπάνω βίντεο πρωταγωνιστής είναι το νέο κουκλί της JR-Hokkaido, η EMU Σειράς 789.
Ταχύτητες 140 kmph και γραμμή με όλα τα "καλούδια" (πολλά ευθύγραμμα τμήματα και σήραγγες, Ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση κτλ.), όπως όλοι θα θέλαμε το δικό μας μετρικό στην Πελλοπόνησο.

Να πούμε και κάποια πραγματάκια για την σιδηροδρομική κατάσταση στο νησί Hokkaido, το δεύτερο μεγαλύτερο της Ιαπωνίας.
Η σιδηροδρομική σύνδεση ανάμεσα στο Τόκιο και την πρωτεύουσα της επαρχίας (Sapporo) είναι μη-ανταγωνιστική από πλευράς χρόνων, οπότε τι κάνουν τα Τζαπόνια ? Δρομολογούν μερικές φορές την εβδομάδα κάποια υπερπολυτελή νυκτερινά τραίνα (με γνωστότερο το Cassiopeia), τα οποία προσφέρουν πολυτέλεια ώστε να αντισταθμίσουν τις πολλές (16) ώρες του δρομολογίου (π.χ ορίστε το εστιατόριο).
Φυσικά οι ναύλοι είναι εξωπραγματικοί για τα ελλ.δεδομένα (γύρω στα 200 ευρώ το δίκλινο μόνο η μετάβαση!), αλλά μιλάμε για υπηρεσία πολυτελείας.
Η κατάσταση όμως θα αντιστραφεί.
Στα τέλη του έτους παραδίδεται η επέκταση της γραμμής Hokuriku Shinkansen ως το Aomori και μέχρι το 2015 θα έχει περάσει το υποθαλάσσιο τούνελ Seikan φτάνοντας μέχρι το Hakodate.
Η γραμμή προβλέπεται φτάσει μέχρι το Sapporo (περί το 2020), με σχεδιαζόμενο χρόνο διαδρομής Tokio-Sapporo 4 ώρες.
Ως εδώ όλα καλά θα πείτε, οι Ιάπωνες επεκτείνουν μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων, τι το καινούριο ?
Το θέμα είναι ότι το Seikan τούνελ που εξυπρετεί μέχρι τώρα όλα τα τοπικά, express και super-express των JR-Hokkaido έχει στρωμένο μετρικό εύρος σε σταθερή επιδομή.
Με την επέκταση του Hokuriku Shinkansen οι Ιάπωνες θα πρέπει να στρώσουν κανονικό εύρος, αλλά (δώστε βάση) ΔΕΝ πρόκειται να ξηλώσουν την μετρική γραμμή και το τούνελ θα λειτουργεί σε μικτό εύρος (dual-gauge). Shocked

Γνωρίζοντας τα παραπάνω, οι συνειρμοί με κάποιο ευρωπαϊκό κράτος που απόκοψε το μετρικό του δίκτυο απ' την πρωτεύουσα είναι αυτονόητοι.

Εξηγούμαι: Πήραμε την απόφαση να πάμε με κανονική γραμμή στην Πάτρα. Αμφισβητούμενη απόφαση, αλλά ΟΚ.
Γιατί δεν εξετάστηκε το ενδεχόμενο όμως να στρωθεί μικτό εύρος σε τμήμα της νέας γραμμής Αθηνών-Κορίνθου ώστε να μπορούν τα τραίνα του μετρικού V (Τρίπολη-¶ργος-Καλαμάτα) να φτάνουν έως την Αθήνα ?
Το κόστος σίγουρα θα ήταν (αρκετά) μεγαλύτερο, αλλά τα πλεονεκτήματα ασύγκριτα.
Όπως βλέπετε, στην Ιαπωνία στρώνεται μικτό εύρος σε 54 χιλιόμετρα υποθαλάσσιου τούνελ, οπότε δεν τίθεται θέμα αν είναι τεχνικά εφικτό.
Το πρόβλημα βασικά είναι ότι έγινε ξεκάθαρη επιλογή στο στυλ "γιούργια στα παγούρια (=κανονική γραμμή)", χωρίς κάποιο σχεδιασμό και τις συνέπειες αυτής της επιλογές τις πληρώνουμε σήμερα με την αδυναμία της "ΣΓΥΤ" να φτάσει στην Πάτρα, την ώρα που το υπόλοιπο δίκτυο παραμένει μη-ανταγωνιστικό (δεν φταίει φυσικά μόνο η διαφορά εύρους γι' αυτό)...

Και κάτι τελευταίο.
Προσωπικά πιστεύω (και το έχω γράψει πολλάκις) ότι προσφέρουν κάκιστες υπηρεσίες στην υπόθεση "τραίνο στην Πελλοπόνησο", κάποιοι, που ηλιθιωδώς προβάλλουν εξωπραγματικές και μαξιμαλιστικές απαιτήσεις για στρώσιμο κανονικής γραμμής στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (γραμμή την οποία ουδείς πρόκειται να χρηματοδοτήσει).
Ενώ τα κίνητρα τους μπορεί να είναι αγαθά (αναβάθμιση της περιοχής τους), το αποτέλεσμα είναι να πηγαίνει περίπατο η ρεαλιστική προοπτική αναβάθμισης του υπάρχοντος μετρικού δικτύου στο βωμό κάποιας φανταστικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων που κάποτε ΘΑ γίνει (ίσως κάποτε και να γίνει, αλλά αυτοί σίγουρα δεν θα ζούν για να την χρησιμοποιήσουν και μέχρι τότε θα πηγαίνουν στα χωριά τους με ΚΤΕΛ-ΙΧ).
Υ.Γ
Σόρυ για το σεντόνι. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
PinkFloyd
Full Member
Full Member


Joined: 21 Jun 2007
Posts: 324
Location: ΠΑΤΡΑ

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Το παρακάτω άρθρο αναφέρεται σε ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού μέχρι το Κιάτο, μέσα στο Μάιο Exclamation

http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/13303

Μου κάνει εντύπωση ότι δεν το έχω ακούσει από άλλη πηγή. Τι λένε οι "ειδικοί" του topic, είναι σωστή η πληροφορία;
Back to top
View user's profile Send private message
vas8
Senior Member
Senior Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 603
Location: Μαρούσι - Καλαμάτα

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

χθες στις ειδήσεις της ΝΕΤ είχε αναλυτικό ρεπορταζ. Μιλούσαν για Μάιο και δρομολόγια ανα 15', από ένα ανα ωρα που ειναι τώρα και χρόνο 50' από 1:10'.

ιδού ο σύνδεσμος:
http://news.ert.gr/el/ellada/koinonia/35352-stin-teliki-eytheia-i-ilektrokinisi-ston-proastiako
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 2:46 pm    Post subject: Reply with quote

Ένα-ενα.

Κατ' αρχήν ο Μάιος ειναι αρκετά αισιοδοξος, όχι τόσο λόγω έργων, αλλα γιατι οι κλοπές και οι δολιοφθορες των εγκαταστάσεων ηλεκτροκίνησης ειναι καθημερινές...

Αλλα ας πουμε οτι πεφτει με τα μουτρα ο αναδοχος, δίνει ρευμα σε καποια σημεία, γινονται ψητοι κανας-δυο γυφτοι που πανε να κλεψουν σύρμα και ξεκινάνε τα ηλεκτροκίνητα τρένα.

1) Δεν θα ειναι απ' ευθείας Πειραιας-Κιατο γιατι απο Πειραιά εως 3Γ δεν έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση... Αρα μιλάμε για επέκταση των ήδη υπαρχόντων Λιοσια - Αεροδρόμιο, έως το Κιάτο.

Η κίνηση απο/προς Αθηνα ια εξασφαλίζεται είτε με τοπικα Πειραις-Λιοσια, είτε με τοπικα Πειραιάς-ΣΚΑ, είτε (το καλύτερο) με πυκνωση των Χαλκιδαίικων δρομολογίων και ανταπόκριση στο ΣΚΑ (υπάρχουν δυο νεοι σταθμοι εκει), μια και θα περισσέψει ντιζελ τροχαίο υλικο.

2) Ανα 15' Κιατο-Αεροδρομιο, εκτός του οτι ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ πολυτέλεια και θα εχεις αδεια τρένα συνεχεια, χρειάζεται και πολύ υλικο. 20 ειναι όλα κι ολα τα ηλεκτροκινητα ντεζιρο (ενα εχει βγει off αρα 19 δουλεύουν), με 4-5 να απασχολούνται πανω (και ίσως να χρειαστουν περισσότερα εαν τα δρομολόγια Θεσσαλονικη-Λαρισσα επεκταθουν ως Παλαιοφάρσαλο) καποια ειναι για συντηρηση και θες και εφεδρείες....



Ασχετο: Ξεκίνησε η στρώση των νέων γραμμών στον ΣΣ Αθηνων (νεες αποβαθρες)
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 3:05 pm    Post subject: Reply with quote

Βεβαια, εφ'οσον μπορεσουν να ελεγξουν τις κλοπες του χαλκινου καλωδιου επαφης απο τους γυφτους, η οποια εχει παρει μορφη επιδημιας τους τελευταιους μηνες, και ειχαμε και τα πρωτα περιστατικα στις εγκαταστασεις της ηλεκτροκινησης στην γραμμη Αθηνα-Κιατο, στην περιοχη της Μανδρας, με αποτελεσμα απο το κομμενο υλικο, τρενο κατεβασε τον κοσμο στο σταθμο της Μαγουλας αντι των Ανω Λιοσιων. Να θυμησω οτι οι αντιστοιχες εγκαταστασεις, στις περιοχες Οινοης-Θηβας εχουν σχεδον καταστραφει ολοκληρωτικα απο τις κλοπες, ενω αναφερθηκε και προσπαθεια αποκολλησης ολοκληρου!!! στυλου. Ας τελειωσουν οι εγκαταστασεις γρηγορα και να δοθει ταση και οποιος θελει ας πλησιασει. Οριστε τα αποτελεσματα κλοπης καλωδιων υπο ταση στο εξωτερικο(ΗΠΑ!).
http://img94.imageshack.us/i/cooked.png/

Η φωτογραφια ανεβηκε στο site AMNIZIA απο τον Mod, Nikos και ειναι σοκαριστικη. Ας παραδειγματισει μπας και σταματησει η γαγγραινα την οποια πληρωνουμε ολοι μας και τα καναλια την κανουνε γαργαρα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 9:12 pm    Post subject: Reply with quote

Και πως θα ελεγχθούν οι κλοπές καλωδίων ? Απ' τον (υπό ιδιωτικοποίηση) ΟΣΕ ή προτείνοντας κάποια φαιδρά όπως το να ιδρύσουμε "Αστυνομία Σιδηροδρόμων" (όλα τα είχε η Μαργιωρή...)

Όσον αφορά τα χρονοκάναλα του Κιάτου, αν δεν κάνω λάθος απέχει 110 χλμ. απ' την Αθήνα (και ονομάζεται Προαστιακός...)
Έχουμε στοιχεία για το πόσος κόσμος κάνει commuting κάθε μέρα με την Αθήνα ώστε να πιστεύουμε ότι κυκλώματα των 15 λεπτών έχουν νόημα ?
Back to top
View user's profile Send private message
prevezanos
Senior Member
Senior Member


Joined: 11 Apr 2008
Posts: 532

PostPosted: Wed Apr 14, 2010 11:31 pm    Post subject: Reply with quote

Απλά είμαστε υπερβολικοί και είτε θα το βάλουμε ανά μια ώρα είτε ανά 5λεπτο. Και επίσης είτε θα το βάλουμε σε όλη τη διαδρομή είτε καθόλου.

Λες και χάθηκε ο κόσμος να βάλουν ανά ώρα για Κιάτο, ανά μισάωρο μέχρι Μάνδρα και ανά 10 λεπτο τα εντός λεκανοπεδίου (λέω εγώ τώρα που δεν ξέρω...) Επίσης μιας και ο Ασπρόπυργος είναι πλεον προορισμός εργασίας για πολύ κόσμο, χάθηκε να φτιάξουν την αστική συγκοινωνια από τους σταθμούς στις βιομηχανικές - logistics περιοχες.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Thu Apr 15, 2010 1:10 am    Post subject: Reply with quote

To 15-λεπτο για Κιάτο είναι απλώς δημοσιογραφική υπερβολή. Ακόμα και στην Γερμανία δεν θα είχε τόσο συχνά τρένο.

Η συχνότητα δρομολογίων προς Κιάτο (ανά 1 ώρα) είναι μια χαρά σήμερα. Ίσως σε κάποιες ώρες και μέρες αιχμής να χρειάζεται 30'. Όλα τα προβλήματα (συνωστισμός, βλάβες κτλ.) σήμερα ξεκινάνε από το ακατάλληλο τροχαίο υλικό. Τα RB δεν αγοράστηκαν για τέτοια δρομολόγια. Αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με τα πολύ μεγαλύτερα desiro electric.

Πάντως περιμένω να δώ πως θα τροποποιηθούν τα δρομολόγια σε αυτή την πρώτη φάση καθώς η Η/Κ ΣΚΑ - Στ.Λαρίσης έχει ακόμα μέλλον.

Προσωπική εκτίμηση είναι ότι δεν θα γίνουν πολλές αλλαγές σε αυτή τη φάση. Ένα αεροδρομιακό την ώρα θα συνεχίζει μετά τα ¶νω Λιόσια για Κιάτο και η ανταπόκριση για Αθήνα θα γίνεται όπως σήμερα στα ¶νω Λιόσια.
Καλώς η κακώς τα Λιόσια είναι ιδανικά για μετεπιβίβαση καθώς αυτή γίνεται επί της ίδιας αποβάθρας και τα κυκλώματα δεν μπλέκονται μεταξύ τους σε κοινή γραμμή.
Δυστυχώς το ΣΚΑ δεν μπορεί να υποστηρίζει σε αυτή τη φάση αυτή την μετεπιβίβαση. Αν μιλήσουμε για τρένα ΣΚΑ - Πειραιά τότε έχουμε το ίδιο ακριβώς με αυτό που θα μπορούσε να γίνει με τα Λιόσια με τη διαφορά ότι θα πρέπει οι επιβάτες να αναβαίνουν σκάλες για να αλλάξουν επίπεδο. Αν πουν να τα συγχρονήσουνε με τα τρένα για Χαλκίδα οι αποβάθρες αυτές είναι πολύ μακριά από την μονή αποβάθρα στην γραμμή Αεροδρόμιο - Κιάτο και δεν ξέρω αν είναι δυνατή ακόμα και η σύνδεση μέσα από το εργοτάξιο.

Από την άλλη και η επέκταση των 15' πέρα ¶νω Λιοσίων (π.χ. μέχρι Μαγούλα) σε αυτή τη φάση αν και λογικό μου φαίνονται δύσκολο και ο λόγος είναι η μονή γραμμή στο ΣΚΑ.
Σήμερα ένα desiro από το αεροδρόμιο μετά τη (κλειστή) Μεταμόρφωση μπαίνει στην μονή γραμμή, διασχίζει το ΣΚΑ φτάνει στα Αν.Λιόσια ξεφορτώνει, φορτώνει, επιστρέφει από τη μονή γραμμή και μετά συνεχίζει κανονικά στη διπλή. Η όλη αυτή διαδικασία είναι κάτι λιγότερο από 15'. Αν υπάρχουν δρομολόγια μέχρι Μαγούλα τα δρομολόγια θα είναι τελείως οριακά (καθώς θα πρέπει διαφορετικά τρένα να διέρχονται από τη μονή γραμμή από διαφορετικές κατευθύνσεις και με στάθμευση εντός αυτής) και ακόμα και μία ελάχιστη καθυστέρηση θα κάνει σκατά όλο το δίκτυο....

Πολλά από αυτά θα λυθούν με την Η/Κ ΣΚΑ - Στ.Λαρίσης -(Πειραιά όχι αναγκαστικά)
Back to top
View user's profile Send private message
Stavros86
Senior Member
Senior Member


Joined: 24 Jan 2007
Posts: 422

PostPosted: Thu Apr 15, 2010 3:43 pm    Post subject: Reply with quote

Μετά το 2015 έργα μέχρι Καλαμάτα στη γραμμή τρένου από Πάτρα

Γύρω στα 550 εκ. ευρώ θα στοιχίσει η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα. Το έργο θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση των μελετών που εκπονούνται και εκτιμάται ότι αυτό θα γίνει μετά το 2015. Την απάντηση αυτή δίνει ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Σηφουνάκης σε αναφορά του βουλευτή Γιάν. Λαμπρόπουλου. Όπως σημειώνει ο κ. Σηφουνάκης, βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη «Αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία (ΑΆ φάση)» η οποία περιλαμβάνει την εκπόνηση: Τοπογραφικών μελετών. Προμελέτης χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής και αποκατάστασης του οδικού δικτύου. Προμελέτης υδραυλικών έργων. Προκαταρκτικής μελέτης τεχνικών έργων. Γεωτεχνικών ερευνών και μελετών. Ακόμη, προγραμματίζεται η προκήρυξη συμβάσεων 3 μελετών κανονικοποίησης του δικτύου από τον Αλφειό μέχρι την Καλαμάτα. Η ολοκλήρωση των μελετών, συμπεριλαμβανομένης και της ΒΆ φάσης, όσον αφορά το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία, αναμένεται περί τα τέλη του 2013, ενώ για το τμήμα Πύργος - Καλαμάτα στα τέλη του 2015. Ο κ. Σηφουνάκης σημειώνει ακόμη ότι δεν προβλέπεται η σύνδεση με το λιμάνι της Καλαμάτας για εμπορευματική χρήση.

www.eleftherianews.gr 15/04/2010, σελίδα 5
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Apr 17, 2010 2:42 pm    Post subject: Reply with quote

Μπορεί να μου πει κάποιος τι ακριβώς εξυπηρετεί η κανονικοποίηση της γραμμής μέχρι Καλαμάτα ?
Θα συνδεθεί ποτέ με ανταγωνιστικούς χρόνους μέσω Πάτρας η Καλαμάτα με την Αθήνα ?
Αν "περισσεύουν" αυτά τα 550 εκατ. ευρώ, ας κανονικοποιήσουν την γραμμή μέχρι Πύργο που έχει νόημα (δεν θα κοστίσει και πολύ λόγω αναγλύφου) και ας σκάσουν τα υπόλοιπα σε παραλλαγές χάραξης της εσωτερικής γραμμής που έχει μη-ανταγωνιστικούς χρόνους διαδρομής, όπως και σε μια ανακαίνιση του κλάδου της μετρικής μέχρι το Λουτράκι (για την ανταπόκριση με τον Προαστιακό στην Κόρινθο).
Αν φτάσει η κανονική μέχρι Καλαμάτα, χάνουμε και τους τοπικούς κλάδους του Προαστιακού Καλαμάτας που επαναλειτούργησαν με επιτυχία.
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να ανακοινώνονται τέτοια έργα όταν δεν ξέρουμε πότε (και αν) θα φτάσει η κανονική γραμμή στην Πάτρα...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

Σιδηροδρομικός τουρισμός.
Μπορεί στην Ελλάδα να είναι ανέκδοτο και "ευκαιρία" για τον ΟΣΕ για να κερδοσκοπήσει, για άλλες χώρες όμως (οι οποίες μάλιστα δοκιμάστηκαν σκληρά από πολέμους) είναι ευκαιρία για να "κινήσουν" την τοπική οικονομία.

Πέραν των γνωστών διαδρομών στην γειτονιά μας (που ανακάλυψαν κάποιοι εσχάτως), δείτε πως αξιοποιούν οι Βόσνιοι την γραμμή ανθρακωρυχείου στην πόλη Banovici για να προσελκύσουν τουρίστες απ΄το εξωτερικό:
Βοσνιακό φόρουμ
http://www.vozovi.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=336&st=0&sk=t&sd=a&sid=706985518fbbe853bdd826351607ba7a

Ντιζελάμαξα σειράς 720 γιουγκοσλαβικής κατασκευής (τους έχει βγάλει κάμποσα προβλήματα αλλά την κρατούν λειτουργική):
http://img543.imageshack.us/img543/5943/img6957.jpg

Έφτιαξαν και ξύλινο βαγόνι για τον μουσειακό συρμό:
http://img397.imageshack.us/img397/9890/img3806.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/6107/img3823.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/1640/img3684u.jpg

Το φορείο:
http://img160.imageshack.us/img160/3645/img3814.jpg

Πολλές φωτογραφίες στο κάτωθι νήμα του κροατικού φόρουμ:
http://www.tramvaji.net/forum/viewtopic.php?t=4502&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=63de2b78b5a0563a127eae1bfcdf1a32

Φωτογραφία για πολλά αστέρια:
http://img233.imageshack.us/img233/5214/img0336j.jpg

Η κύρια δουλειά της γραμμής:
http://i164.photobucket.com/albums/u35/milan_sc/Banovici_09-08-2005.jpg

Το θέαμα σε πασάγιο της πόλης:
http://img265.imageshack.us/img265/6189/img0550i.jpg

Από πρόσφατη εκδρομή Βορειοευρωπαίων σιδηροδρομόφιλων:
http://img195.imageshack.us/img195/7259/img35871.jpg

Η υποδοχή που τους επιφύλασσαν οι Βόσνιοι:
http://img64.imageshack.us/img64/2709/dsc03310i.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/276/dsc03313b.jpg

Το ανοικτό όχημα που τους μετέφερε:
http://img580.imageshack.us/img580/4835/dsc03358.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/1664/dsc03359c.jpg

Ο εκδρομικός συρμός:
http://img413.imageshack.us/img413/9128/dsc03439m.jpg

Το εύρος της γραμμής είναι 760mm και το μήκος μόλις 6 χλμ., αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι οι Βόσνιοι σκέφτονται να την επεκτείνουν ακόμα 14χλμ. !
Oι ατμομηχανές σειράς 83 που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι επίσης γιουγκοσλαβικής κατασκευής.
Οι "στενές" δηζελάμαξες Σειράς 740 στο εργοστάσιο Djuro Djakovic:
http://i305.photobucket.com/albums/nn204/railbook/7_2006102793918.jpg

Βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=53N9N2caOBE
http://www.youtube.com/watch?v=9OLciptCH8I
http://www.youtube.com/watch?v=3UxYA9wo_fQ
http://www.youtube.com/watch?v=n10fpvCOr3k

Αξίζει να αναφερθεί (αν και δεν έχει άμεση σχέση με τον Σιδηρόδρομο), ότι η πόλη Banovici είχε μεγάλη συμβολική σημασία για την τέως (ενωμένη) Γιουγκοσλαβία καθώς την μήκους 90 χιλιομέτρων κανονική γραμμή Banovici-Brcko την κατασκεύασαν (με τα χέρια τους) 62.268 Γιουγκοσλάβοι νεολαίοι σε διάστημα ρεκόρ (7 μήνες) ! ! !
Κρατήστε αυτό το δεδομένο και συγκρίνετέ το με τον ρυθμό που στρώνουν γραμμή οι εργολάβοι του ΟΣΕ... Very Happy


Last edited by Nozomi on Wed Apr 21, 2010 8:05 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 11:29 pm    Post subject: Reply with quote

Tι να πω βρε φιλε Nozomi. Καθεσαι και ασχολεισαι με υπαναπτυκτους. Υπαρχει χωρα της ευρωπα'ι'κης ενωσης, που εχει μουσειακους συρμους με ξυλινα βαγονια εδω και παρα πολλα χρονια.
Οριστε αν δεν με πιστευεις


Αν πεις δε για τις ατμομηχανες? Καλοσυντηρημενες. Φυσανε!!!

Και ολα αυτα τρεχουν σε μετρικο δικτυο.

Μονο που δεν θυμαμαι πως τη λενε. Δεν ερχεσαι να την ψαξουμε στην υδρογειο σφαιρα του μικρου μου γιου, μπας και την ξετρυπωσουμε?
Back to top
View user's profile Send private message
cosygatos
New Member
New Member


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 39

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 10:01 am    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
Μπορεί να μου πει κάποιος τι ακριβώς εξυπηρετεί η κανονικοποίηση της γραμμής μέχρι Καλαμάτα ?
Θα συνδεθεί ποτέ με ανταγωνιστικούς χρόνους μέσω Πάτρας η Καλαμάτα με την Αθήνα ?
Αν "περισσεύουν" αυτά τα 550 εκατ. ευρώ, ας κανονικοποιήσουν την γραμμή μέχρι Πύργο που έχει νόημα (δεν θα κοστίσει και πολύ λόγω αναγλύφου) και ας σκάσουν τα υπόλοιπα σε παραλλαγές χάραξης της εσωτερικής γραμμής που έχει μη-ανταγωνιστικούς χρόνους διαδρομής, όπως και σε μια ανακαίνιση του κλάδου της μετρικής μέχρι το Λουτράκι (για την ανταπόκριση με τον Προαστιακό στην Κόρινθο).
Αν φτάσει η κανονική μέχρι Καλαμάτα, χάνουμε και τους τοπικούς κλάδους του Προαστιακού Καλαμάτας που επαναλειτούργησαν με επιτυχία.
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να ανακοινώνονται τέτοια έργα όταν δεν ξέρουμε πότε (και αν) θα φτάσει η κανονική γραμμή στην Πάτρα...


ΑΙΣΧΟΣ! Evil or Very Mad Εξακολουθούμε να πετάμε λεφτά σε μελέτες στον ΟΣΕ. Είμαι από τον Πύργο και σας λέω ευθαρσώς πως κάθε κουβέντα για κανονικοποίηση και μεγάλες επενδύσεις από την Πάτρα και κάτω είναι ΣΚΑΝΔΑΛΟ και ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ του δημόσιου χρήματος. Η γραμμή έχει ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΙΝΗΣΗ, και ειδικά μετά τους ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ θα έχει ακόμα λιγότερη κίνηση. Και μη μου πει κανένας πως μετά από ένα ριζικό εκσυγχρονισμό θα αυξηθεί η κίνηση: ο κύριος λόγος που έχει και αυτή τη λίγη κίνηση σήμερα είναι τα ΦΤΗΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ. Αν όμως ρίξουν πολλά λεφτά στη γραμμή τότε σίγουρα θα αυξήσουν τις τιμές κατά πολύ, οπότε θα έχει ΑΚΟΜΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ. Εδώ ο αυτοκινητόδρομος είναι ασύμφορος από Πύργο και κάτω, και θα κατασκευαστεί για λόγους ολοκλήρωσης του δικτύου και ως μια αναπτυξιακή βοήθεια στην περιοχή, φανταστείτε με τα τραίνα τι γίνεται...
Ένας καλός εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος μετρικού δικτύου με μερικές παραλλαγές-καινούργια κομμάτια σε άδειες περιοχές των κάμπων για να πιάνουν καλές ταχύτητες (πχ 120-140 χαω) θα ήταν μια χαρά. Και με ελάχιστο κόστος, για να εξακολουθούν να έχουν φτηνές τιμές και να κινείται και ο φτωχός και ο φοιτητής, εστω πιο αργά.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 11:11 am    Post subject: Reply with quote

@pindos10
Η πρώτη φωτό από που είναι ? Δεν μπορώ να θυμηθώ...Very Happy
Η τελευταία είναι από Τρίπολη !
Τι να πεις βρε φίλε για μια χώρα που δεν σέβεται την βιομηχανική κληρονομιάς της. Και να πείς ότι χρειάζονται τα τρελά λεφτά? Όχι ! Περισσότερο μεράκι χρειάζεται και ΚΑΠΟΙΑ χρήματα.
Για μένα είναι αίσχος η κατάσταση που βρίσκεται ο Γκαγκάριν (για τους μη-γνωρίζοντες είναι η μοναδική ελληνική Δηζελάμαξα), όπως και αυτό το "δείγμα" μουσείου που ονομάζεται σιδηροδρομικό μουσείο.
Αν είναι δυνατόν να μην έχεις συγκεντρωμένο ΟΛΟ το τροχαίο υλικό που πέρασε απ' τις ελληνικές ράγες σε κάποιον μεγάλο χώρο στον οποίο θα πηγαίνεις με το παιδί σου, θα ανεβαίνει και ΘΑ ΚΑΘΕΤΑΙ στην θέση του μηχανοδηγού (μιας για παράδειγμα γουρούνας ή μιας Alstom) και μπροστά απ' την μηχανή θα έχεις πλήρη τεχνική περιγραφή και φωτογραφίες απ' την εν Ελλάδι υπηρεσία της.

@cosygatos
Σε τιμά το γεγονός ότι βλέπεις τις ανάγκες της περιοχής σου χωρίς μονομέρειες και εμμονές. Ένας λόγος παραπάνω ότι κατάγεσαι από Πύργο και έχεις έναν λόγο παραπάνω "διά να ομιλείς" !
Μακάρι να ίσχυε ότι το στρώσιμο της κανονικής γραμμής ισοδυναμεί με την έλευση στην Ελλάδα των DB ή των SNCF, θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα για μας ! Δείτε μόνο την κατάσταση που βρίσκεται ο Σιδηρόδρομος στην Θράκη (που υπάρχει κανονικότατη γραμμή) και θα καταλάβετε τι εννοώ...
Πρέπει επιτέλους να τεθούν κάποιες προτεραιότητες (οι οποίες ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα της εκλογικής θητείας των πολιτικάντηδων) για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και να δούμε που θα πάνε τα (λιγοστά) κονδύλια που έχουμε για να επενδύσουμε.
Για παράδειγμα:
-Δεν μπορεί να ανακατασκευάζεται μια γραμμή στο πουθενά (Κρυονέρι-Αγρίνιο) και κατόπιν να διαπιστώνουμε ότι δεν μπορούμε-θέλουμε να την λειτουργήσουμε.
Που πήγαν τα δεκάδες εκατ. ευρώ που δόθηκαν για την ανακαίνιση κ.
Βερελή ?
-Δεν μπορεί να ανακοινώνεται Δυτικός ¶ξονας ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ το 2004 με διαγράμματα κτλ., και η επόμενη κυβέρνηση να διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν λεφτά για την γραμμή και να ψιθυρίζει περί ΣΔΙΤ, λες και θα πληρώσει κάποιος ιδιώτης εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να τρυπηθεί η Πίνδος την στιγμή που υπάρχει ήδη η Εγνατία η οποία έχει αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή.
Που πήγαν τα δεκάδες εκατομμύρια των μελετών για τον Δυτικό ¶ξονα ?
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 2:54 pm    Post subject: Reply with quote

Φιλε Nozomi, η πρωτη φωτο ειναι απο Βελεστινο. Η δε τελευταια ειναι απο Μυλους, οπου και ειναι συγκεντρωμενες οι μετρικες ατμομηχανες. Μου κανει εντυπωση πως σου φανηκε για Τριπολη μιας και εσυ εχεις περασει απο κει και με την ανακαινισμενη γραμμη. Δεν εχει τοσα δεντρα η Τριπολη.

Να επανελθω σε προηγουμενο ποστ σου για την μετρικη γραμμη της Πελοποννησου. Ποσο δικιο εχεις για την κατασκευη μικτης γραμμης στην καινουργια ΣΓΥΤ Αθηνων-Πατρων. Δεν θα ειχε αποκοπει το μετρικο V απο την πρωτευουσα και τωρα θα μιλαγαμε για αλλη κατασταση. Ειμαι σιγουρος οτι το τρενο θα ειχε κοσμο και ας ειχε να ανταγωνιστει το Τριπολη-Καλαματα(τον αυτοκινητοδρομο εννοω) και το Πατρα-Τσακωνα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 3:18 pm    Post subject: Reply with quote

0/2 Confused Εντάξει οι ατμομηχανές δεν είναι my field !
Με την ανακαινισμένη μέχρι Ναύπλιο πήγα (το καλοκαίρι).

Κοίτα, στο θέμα της μικτής μας είχαν πεί κάτι απίστευτα περί "εξωφρενικού κόστους" εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.
Το κόστος θα ήταν αρκετά μεγαλύτερο (π.χ κλειδιά μικτού εύρους μόνο από Ιαπωνία θα παίρναμε), αλλά σίγουρα θα άξιζε, καθώς με κάποιες επεμβάσεις στην χάραξη του μετρικού θα εξασφαλίζαμε την ανταγωνιστικότητα της γραμμής.
Κακά τα ψέμματα, η μετεπιβίβαση δεν πολυαρέσει στον Έλληνα (ακόμα και για τον ίδιο χρόνο διαδρομής). Πόσο μάλλον που στον ΟΣΕ είναι οργανωμένη τόσο άθλια που αναγκάζεσαι να αλλάζεις αποβάθρα με τα μπαγκάζια επ' ώμου !

Το τραίνο ακόμα και εκεί που δεν έχει ανταγωνιστικό χρόνο διαδρομής μπορεί να "χτυπήσει" σε άλλους τομείς, π.χ πολυτέλεια-άνεση-ιδιωτικότητα (privacy).
Καλά το Ι.Χ και το ΚΤΕΛ, αλλά με ποιό απ' αυτά τα δύο μέσα μπορείς να έχεις ιδιωτικό διαμέρισμα και να χρησιμοποιήσεις το laptop σου χαζεύοντας παράλληλα το τοπίο ?
Πιστεύω λοιπόν ότι αν είχαμε ακόμα το μετρικό να κατεβαίνει μέχρι Αθήνα, η γραμμή θα είχε το κοινό της.
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 3:33 pm    Post subject: Reply with quote

Και με τα μπαγκαζια να αλλαζεις αποβαθρα και θεση εξασφαλισμενη να μην εχεις. Για φαντασου την μετρικη να τρεχει πανω στον διαδρομο της ΣΓΥΤ μεχρι την Κορινθο. Θα ειχες κερδισει ολους τους χρονους που θελεις για ολη την Πελοποννησο. Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. Απο Ασια γενικως θυμαμαι μονο τους Rotem απο την Ν.Κορεα.
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 3:53 pm    Post subject: Reply with quote

Το Μαρτιο εκανα σιδηροδρομικό ταξίδι απο Ουτρέχτη-Chamonix. Αλλαξα 6 τρένα σε μια μέρα με τις ακολουθες διαδρομές:

Ουτρεχτη-Βασιλεια (ICE)
Βασιλεία-Βερνη
Βερνη-Βισπ
Βισπ-Μαρτινυ
Μαρτινυ-Βαλορσιν
Βαλορσιν-Σαμονι(ξ)

Σε όλες τις περιπτώσεις η μετεπιβίβαση ήταν στην αλλη πλευρά της ίδιας αποβαθρας και σε χρονικό οριζοντα 5-7 λεπτων (ή ήταν ήδη το τρένο εκεί ή ερχόταν σε λιγο)

Όλα ρολόι (ελβετικο), 11 ωρες ταξίδι και ουτε που το κατάλαβα

Τι να συγκρίνουμε
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 4:16 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια.

η Ευρωπη γερμανια κλπ ειναι πιο συμβατη με εμας και πιο μιζαδορικη.. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

pindos10 wrote:
Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια.


Πως, ο ΟΣΕ προμηθεύτηκε χρέος από Japan μεριά!!!! Το είδα δημοσιευμένο σε άλλο forum και μου έκανε τρελή εντύπωση

Από την Καθημερινή
Quote:
Πέραν της υποβάθμισης της Ελλάδας, ο ιαπωνικός οίκος R&I υποβάθμισε από «Α-» σε «ΒΒΒ+» αυτόματα και τα ομόλογα του ΟΣΕ. Αυτό γιατί σύμφωνα με τον οίκο, οι τίτλοι του ΟΣΕ έχουν την άνευ όρων εγγύηση του κράτους, οπότε υπάρχει ο ίδιος κίνδυνος να μην αποπληρωθούν. Ο ίδιος κίνδυνος υπάρχει και για τα κρατικά ομόλογα.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η R&I αναφέρθηκε αποκλειστικά στον ΟΣΕ, γιατί ο Οργανισμός έχει ομόλογα σε γιεν.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Apr 21, 2010 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Το να μην πω ότι μου έκανε και εμένα τρελή εντύπωση όταν το διάβασα θα ήταν ψέμματα... Razz
Ίσως να ήταν προϊόν του πολύχρονου φλερτ του ΟΣΕ με τα Τζαπόνια, τα οποία ήρθαν (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δύο φορές στην Ελλάδα και ζήτησαν να τους παραχωρηθούν κομμάτια του δικτύου.
Μια την δεκαετία του '80 με αίτημα για το ΣΠΑΠικό (κατ΄αλλους και το Αθήνα-Θεσσαλονίκη) δίκτυο και άλλη μία αρχές του '90 όταν ζήτησαν απ΄την κυβέρνηση Μητσοτάκη την δημιουργία στην Κρήτη ξενοδοχειακών μονάδων με αντάλλαγμα την δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Μεγαλόνησο...
Το (κατά καιρούς) ενδιαφέρον των Ιαπωνών το επιβεβαιώνει ο πρώην υπουργός κ.Νίκος Μάρτης:
Το 1984 ήρθε Ιάπωνας ειδικός, γιά να μελετήσει τις συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα, προκειμένου να γίνουν επενδύσεις. Ο Ιάπωνας, μετά εκτεταμένη διερεύνηση της καταστάσεως, έδωσε 8 μήνες αργότερα συνέντευξη στον δημοσιογράφο Παπαναδρόπουλο και του είπε:
«Έχετε τις χειρότερες εργασιακές συνθήκες της Ευρώπης». Έκτοτε κανένας Ιάπωνας δεν έκανε επενδύσεις στην Ελλάδα. Ουδείς στην Ελλάδα ασχολήθηκε με τη δήλωση του Ιάπωνα.

Πηγή: http://www.antibaro.gr/node/1385
Το που θα είμασταν τώρα (σιδηροδρομικώς και γενικώς) δεν χρειάζεται και πολλή φαντασία να το σκεφτούμε !
Φυσικά, δεν γνωρίζω πόσο θα την πάλευαν οι Ιάπωνες να κάνουν μπίζνες με τους ...Έλληνες !
Back to top
View user's profile Send private message
Cpt. Haddock
Full Member
Full Member


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 200

PostPosted: Thu Apr 22, 2010 9:31 am    Post subject: Reply with quote

pindos10 wrote:
[...]Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. [...]


Mitsubishi, ΣΠΑΠικές μηχανές ελιγμών Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 38, 39, 40  Next
Page 20 of 40

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr