View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Mon Mar 22, 2010 5:36 pm Post subject: |
|
|
Αμα διαβασει ενας αδαης το αρθρο, θα πει , οργασμος εργων στο σιδηροδρομο, αλλο αν η γραμμη της Τριπολης πνεει τα λοισθια ή για σιδηροδρομικη Εγνατια, τσιμουδια ουτε κουβεντα. |
|
Back to top |
|
|
damianos Full Member
Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Mar 24, 2010 2:18 pm Post subject: |
|
|
Για όσους ενδιαφέρονται, ένα ενδιαφέρον άρθρο για την δημιουργία του σιδηροδρόμου στην Θεσσαλονίκη.
Ίσως λυθεί και η απορία μας γιατί δεν κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή με χάραξη προς την Καβάλα, και τελικά πήγε μέσω Σερρών και Δράμας...
http://www.polites-ampelokipon.gr/files/TETRADIO%20004.pdf |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon Apr 12, 2010 12:21 pm Post subject: |
|
|
Τελευταίο upload απ΄την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου... Δείτε το βίντεο, δεν έχει μόνο σιδηροδρομική ομορφιά !
http://www.youtube.com/watch?v=Lxd9Gk1DdFY&feature=fvsr
Προειδοποίηση: τα σεξιστικά σχόλια απαγορεύονται απ΄τον Κανονισμό του φόρουμ (όπως θα σας πει και ο admin) !
Αν και ο χειμώνας μας αποχαιρέτησε, ορισμένοι θαυμαστές των τραίνων σε χιονισμένα τοπία ίσως απολαύσουν τα κάτωθι βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=edfsJVh9yYc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YdZWhz4qE-s&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=06uu1EV-w7s&feature=watch_response
Στα παραπάνω βίντεο πρωταγωνιστής είναι το νέο κουκλί της JR-Hokkaido, η EMU Σειράς 789.
Ταχύτητες 140 kmph και γραμμή με όλα τα "καλούδια" (πολλά ευθύγραμμα τμήματα και σήραγγες, Ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση κτλ.), όπως όλοι θα θέλαμε το δικό μας μετρικό στην Πελλοπόνησο.
Να πούμε και κάποια πραγματάκια για την σιδηροδρομική κατάσταση στο νησί Hokkaido, το δεύτερο μεγαλύτερο της Ιαπωνίας.
Η σιδηροδρομική σύνδεση ανάμεσα στο Τόκιο και την πρωτεύουσα της επαρχίας (Sapporo) είναι μη-ανταγωνιστική από πλευράς χρόνων, οπότε τι κάνουν τα Τζαπόνια ? Δρομολογούν μερικές φορές την εβδομάδα κάποια υπερπολυτελή νυκτερινά τραίνα (με γνωστότερο το Cassiopeia), τα οποία προσφέρουν πολυτέλεια ώστε να αντισταθμίσουν τις πολλές (16) ώρες του δρομολογίου (π.χ ορίστε το εστιατόριο).
Φυσικά οι ναύλοι είναι εξωπραγματικοί για τα ελλ.δεδομένα (γύρω στα 200 ευρώ το δίκλινο μόνο η μετάβαση!), αλλά μιλάμε για υπηρεσία πολυτελείας.
Η κατάσταση όμως θα αντιστραφεί.
Στα τέλη του έτους παραδίδεται η επέκταση της γραμμής Hokuriku Shinkansen ως το Aomori και μέχρι το 2015 θα έχει περάσει το υποθαλάσσιο τούνελ Seikan φτάνοντας μέχρι το Hakodate.
Η γραμμή προβλέπεται φτάσει μέχρι το Sapporo (περί το 2020), με σχεδιαζόμενο χρόνο διαδρομής Tokio-Sapporo 4 ώρες.
Ως εδώ όλα καλά θα πείτε, οι Ιάπωνες επεκτείνουν μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων, τι το καινούριο ?
Το θέμα είναι ότι το Seikan τούνελ που εξυπρετεί μέχρι τώρα όλα τα τοπικά, express και super-express των JR-Hokkaido έχει στρωμένο μετρικό εύρος σε σταθερή επιδομή.
Με την επέκταση του Hokuriku Shinkansen οι Ιάπωνες θα πρέπει να στρώσουν κανονικό εύρος, αλλά (δώστε βάση) ΔΕΝ πρόκειται να ξηλώσουν την μετρική γραμμή και το τούνελ θα λειτουργεί σε μικτό εύρος (dual-gauge).
Γνωρίζοντας τα παραπάνω, οι συνειρμοί με κάποιο ευρωπαϊκό κράτος που απόκοψε το μετρικό του δίκτυο απ' την πρωτεύουσα είναι αυτονόητοι.
Εξηγούμαι: Πήραμε την απόφαση να πάμε με κανονική γραμμή στην Πάτρα. Αμφισβητούμενη απόφαση, αλλά ΟΚ.
Γιατί δεν εξετάστηκε το ενδεχόμενο όμως να στρωθεί μικτό εύρος σε τμήμα της νέας γραμμής Αθηνών-Κορίνθου ώστε να μπορούν τα τραίνα του μετρικού V (Τρίπολη-¶ργος-Καλαμάτα) να φτάνουν έως την Αθήνα ?
Το κόστος σίγουρα θα ήταν (αρκετά) μεγαλύτερο, αλλά τα πλεονεκτήματα ασύγκριτα.
Όπως βλέπετε, στην Ιαπωνία στρώνεται μικτό εύρος σε 54 χιλιόμετρα υποθαλάσσιου τούνελ, οπότε δεν τίθεται θέμα αν είναι τεχνικά εφικτό.
Το πρόβλημα βασικά είναι ότι έγινε ξεκάθαρη επιλογή στο στυλ "γιούργια στα παγούρια (=κανονική γραμμή)", χωρίς κάποιο σχεδιασμό και τις συνέπειες αυτής της επιλογές τις πληρώνουμε σήμερα με την αδυναμία της "ΣΓΥΤ" να φτάσει στην Πάτρα, την ώρα που το υπόλοιπο δίκτυο παραμένει μη-ανταγωνιστικό (δεν φταίει φυσικά μόνο η διαφορά εύρους γι' αυτό)...
Και κάτι τελευταίο.
Προσωπικά πιστεύω (και το έχω γράψει πολλάκις) ότι προσφέρουν κάκιστες υπηρεσίες στην υπόθεση "τραίνο στην Πελλοπόνησο", κάποιοι, που ηλιθιωδώς προβάλλουν εξωπραγματικές και μαξιμαλιστικές απαιτήσεις για στρώσιμο κανονικής γραμμής στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (γραμμή την οποία ουδείς πρόκειται να χρηματοδοτήσει).
Ενώ τα κίνητρα τους μπορεί να είναι αγαθά (αναβάθμιση της περιοχής τους), το αποτέλεσμα είναι να πηγαίνει περίπατο η ρεαλιστική προοπτική αναβάθμισης του υπάρχοντος μετρικού δικτύου στο βωμό κάποιας φανταστικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων που κάποτε ΘΑ γίνει (ίσως κάποτε και να γίνει, αλλά αυτοί σίγουρα δεν θα ζούν για να την χρησιμοποιήσουν και μέχρι τότε θα πηγαίνουν στα χωριά τους με ΚΤΕΛ-ΙΧ).
Υ.Γ
Σόρυ για το σεντόνι. |
|
Back to top |
|
|
PinkFloyd Full Member
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 324 Location: ΠΑΤΡΑ
|
Posted: Wed Apr 14, 2010 12:21 pm Post subject: |
|
|
Το παρακάτω άρθρο αναφέρεται σε ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού μέχρι το Κιάτο, μέσα στο Μάιο
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/13303
Μου κάνει εντύπωση ότι δεν το έχω ακούσει από άλλη πηγή. Τι λένε οι "ειδικοί" του topic, είναι σωστή η πληροφορία; |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
|
Back to top |
|
|
Cpt. Haddock Full Member
Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Wed Apr 14, 2010 2:46 pm Post subject: |
|
|
Ένα-ενα.
Κατ' αρχήν ο Μάιος ειναι αρκετά αισιοδοξος, όχι τόσο λόγω έργων, αλλα γιατι οι κλοπές και οι δολιοφθορες των εγκαταστάσεων ηλεκτροκίνησης ειναι καθημερινές...
Αλλα ας πουμε οτι πεφτει με τα μουτρα ο αναδοχος, δίνει ρευμα σε καποια σημεία, γινονται ψητοι κανας-δυο γυφτοι που πανε να κλεψουν σύρμα και ξεκινάνε τα ηλεκτροκίνητα τρένα.
1) Δεν θα ειναι απ' ευθείας Πειραιας-Κιατο γιατι απο Πειραιά εως 3Γ δεν έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση... Αρα μιλάμε για επέκταση των ήδη υπαρχόντων Λιοσια - Αεροδρόμιο, έως το Κιάτο.
Η κίνηση απο/προς Αθηνα ια εξασφαλίζεται είτε με τοπικα Πειραις-Λιοσια, είτε με τοπικα Πειραιάς-ΣΚΑ, είτε (το καλύτερο) με πυκνωση των Χαλκιδαίικων δρομολογίων και ανταπόκριση στο ΣΚΑ (υπάρχουν δυο νεοι σταθμοι εκει), μια και θα περισσέψει ντιζελ τροχαίο υλικο.
2) Ανα 15' Κιατο-Αεροδρομιο, εκτός του οτι ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ πολυτέλεια και θα εχεις αδεια τρένα συνεχεια, χρειάζεται και πολύ υλικο. 20 ειναι όλα κι ολα τα ηλεκτροκινητα ντεζιρο (ενα εχει βγει off αρα 19 δουλεύουν), με 4-5 να απασχολούνται πανω (και ίσως να χρειαστουν περισσότερα εαν τα δρομολόγια Θεσσαλονικη-Λαρισσα επεκταθουν ως Παλαιοφάρσαλο) καποια ειναι για συντηρηση και θες και εφεδρείες....
Ασχετο: Ξεκίνησε η στρώση των νέων γραμμών στον ΣΣ Αθηνων (νεες αποβαθρες) |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Wed Apr 14, 2010 3:05 pm Post subject: |
|
|
Βεβαια, εφ'οσον μπορεσουν να ελεγξουν τις κλοπες του χαλκινου καλωδιου επαφης απο τους γυφτους, η οποια εχει παρει μορφη επιδημιας τους τελευταιους μηνες, και ειχαμε και τα πρωτα περιστατικα στις εγκαταστασεις της ηλεκτροκινησης στην γραμμη Αθηνα-Κιατο, στην περιοχη της Μανδρας, με αποτελεσμα απο το κομμενο υλικο, τρενο κατεβασε τον κοσμο στο σταθμο της Μαγουλας αντι των Ανω Λιοσιων. Να θυμησω οτι οι αντιστοιχες εγκαταστασεις, στις περιοχες Οινοης-Θηβας εχουν σχεδον καταστραφει ολοκληρωτικα απο τις κλοπες, ενω αναφερθηκε και προσπαθεια αποκολλησης ολοκληρου!!! στυλου. Ας τελειωσουν οι εγκαταστασεις γρηγορα και να δοθει ταση και οποιος θελει ας πλησιασει. Οριστε τα αποτελεσματα κλοπης καλωδιων υπο ταση στο εξωτερικο(ΗΠΑ!).
http://img94.imageshack.us/i/cooked.png/
Η φωτογραφια ανεβηκε στο site AMNIZIA απο τον Mod, Nikos και ειναι σοκαριστικη. Ας παραδειγματισει μπας και σταματησει η γαγγραινα την οποια πληρωνουμε ολοι μας και τα καναλια την κανουνε γαργαρα. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 14, 2010 9:12 pm Post subject: |
|
|
Και πως θα ελεγχθούν οι κλοπές καλωδίων ? Απ' τον (υπό ιδιωτικοποίηση) ΟΣΕ ή προτείνοντας κάποια φαιδρά όπως το να ιδρύσουμε "Αστυνομία Σιδηροδρόμων" (όλα τα είχε η Μαργιωρή...)
Όσον αφορά τα χρονοκάναλα του Κιάτου, αν δεν κάνω λάθος απέχει 110 χλμ. απ' την Αθήνα (και ονομάζεται Προαστιακός...)
Έχουμε στοιχεία για το πόσος κόσμος κάνει commuting κάθε μέρα με την Αθήνα ώστε να πιστεύουμε ότι κυκλώματα των 15 λεπτών έχουν νόημα ? |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Wed Apr 14, 2010 11:31 pm Post subject: |
|
|
Απλά είμαστε υπερβολικοί και είτε θα το βάλουμε ανά μια ώρα είτε ανά 5λεπτο. Και επίσης είτε θα το βάλουμε σε όλη τη διαδρομή είτε καθόλου.
Λες και χάθηκε ο κόσμος να βάλουν ανά ώρα για Κιάτο, ανά μισάωρο μέχρι Μάνδρα και ανά 10 λεπτο τα εντός λεκανοπεδίου (λέω εγώ τώρα που δεν ξέρω...) Επίσης μιας και ο Ασπρόπυργος είναι πλεον προορισμός εργασίας για πολύ κόσμο, χάθηκε να φτιάξουν την αστική συγκοινωνια από τους σταθμούς στις βιομηχανικές - logistics περιοχες. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Thu Apr 15, 2010 1:10 am Post subject: |
|
|
To 15-λεπτο για Κιάτο είναι απλώς δημοσιογραφική υπερβολή. Ακόμα και στην Γερμανία δεν θα είχε τόσο συχνά τρένο.
Η συχνότητα δρομολογίων προς Κιάτο (ανά 1 ώρα) είναι μια χαρά σήμερα. Ίσως σε κάποιες ώρες και μέρες αιχμής να χρειάζεται 30'. Όλα τα προβλήματα (συνωστισμός, βλάβες κτλ.) σήμερα ξεκινάνε από το ακατάλληλο τροχαίο υλικό. Τα RB δεν αγοράστηκαν για τέτοια δρομολόγια. Αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με τα πολύ μεγαλύτερα desiro electric.
Πάντως περιμένω να δώ πως θα τροποποιηθούν τα δρομολόγια σε αυτή την πρώτη φάση καθώς η Η/Κ ΣΚΑ - Στ.Λαρίσης έχει ακόμα μέλλον.
Προσωπική εκτίμηση είναι ότι δεν θα γίνουν πολλές αλλαγές σε αυτή τη φάση. Ένα αεροδρομιακό την ώρα θα συνεχίζει μετά τα ¶νω Λιόσια για Κιάτο και η ανταπόκριση για Αθήνα θα γίνεται όπως σήμερα στα ¶νω Λιόσια.
Καλώς η κακώς τα Λιόσια είναι ιδανικά για μετεπιβίβαση καθώς αυτή γίνεται επί της ίδιας αποβάθρας και τα κυκλώματα δεν μπλέκονται μεταξύ τους σε κοινή γραμμή.
Δυστυχώς το ΣΚΑ δεν μπορεί να υποστηρίζει σε αυτή τη φάση αυτή την μετεπιβίβαση. Αν μιλήσουμε για τρένα ΣΚΑ - Πειραιά τότε έχουμε το ίδιο ακριβώς με αυτό που θα μπορούσε να γίνει με τα Λιόσια με τη διαφορά ότι θα πρέπει οι επιβάτες να αναβαίνουν σκάλες για να αλλάξουν επίπεδο. Αν πουν να τα συγχρονήσουνε με τα τρένα για Χαλκίδα οι αποβάθρες αυτές είναι πολύ μακριά από την μονή αποβάθρα στην γραμμή Αεροδρόμιο - Κιάτο και δεν ξέρω αν είναι δυνατή ακόμα και η σύνδεση μέσα από το εργοτάξιο.
Από την άλλη και η επέκταση των 15' πέρα ¶νω Λιοσίων (π.χ. μέχρι Μαγούλα) σε αυτή τη φάση αν και λογικό μου φαίνονται δύσκολο και ο λόγος είναι η μονή γραμμή στο ΣΚΑ.
Σήμερα ένα desiro από το αεροδρόμιο μετά τη (κλειστή) Μεταμόρφωση μπαίνει στην μονή γραμμή, διασχίζει το ΣΚΑ φτάνει στα Αν.Λιόσια ξεφορτώνει, φορτώνει, επιστρέφει από τη μονή γραμμή και μετά συνεχίζει κανονικά στη διπλή. Η όλη αυτή διαδικασία είναι κάτι λιγότερο από 15'. Αν υπάρχουν δρομολόγια μέχρι Μαγούλα τα δρομολόγια θα είναι τελείως οριακά (καθώς θα πρέπει διαφορετικά τρένα να διέρχονται από τη μονή γραμμή από διαφορετικές κατευθύνσεις και με στάθμευση εντός αυτής) και ακόμα και μία ελάχιστη καθυστέρηση θα κάνει σκατά όλο το δίκτυο....
Πολλά από αυτά θα λυθούν με την Η/Κ ΣΚΑ - Στ.Λαρίσης -(Πειραιά όχι αναγκαστικά) |
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Thu Apr 15, 2010 3:43 pm Post subject: |
|
|
Μετά το 2015 έργα μέχρι Καλαμάτα στη γραμμή τρένου από Πάτρα
Γύρω στα 550 εκ. ευρώ θα στοιχίσει η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα. Το έργο θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση των μελετών που εκπονούνται και εκτιμάται ότι αυτό θα γίνει μετά το 2015. Την απάντηση αυτή δίνει ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Σηφουνάκης σε αναφορά του βουλευτή Γιάν. Λαμπρόπουλου. Όπως σημειώνει ο κ. Σηφουνάκης, βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη «Αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία (ΑΆ φάση)» η οποία περιλαμβάνει την εκπόνηση: Τοπογραφικών μελετών. Προμελέτης χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής και αποκατάστασης του οδικού δικτύου. Προμελέτης υδραυλικών έργων. Προκαταρκτικής μελέτης τεχνικών έργων. Γεωτεχνικών ερευνών και μελετών. Ακόμη, προγραμματίζεται η προκήρυξη συμβάσεων 3 μελετών κανονικοποίησης του δικτύου από τον Αλφειό μέχρι την Καλαμάτα. Η ολοκλήρωση των μελετών, συμπεριλαμβανομένης και της ΒΆ φάσης, όσον αφορά το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία, αναμένεται περί τα τέλη του 2013, ενώ για το τμήμα Πύργος - Καλαμάτα στα τέλη του 2015. Ο κ. Σηφουνάκης σημειώνει ακόμη ότι δεν προβλέπεται η σύνδεση με το λιμάνι της Καλαμάτας για εμπορευματική χρήση.
www.eleftherianews.gr 15/04/2010, σελίδα 5 |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Apr 17, 2010 2:42 pm Post subject: |
|
|
Μπορεί να μου πει κάποιος τι ακριβώς εξυπηρετεί η κανονικοποίηση της γραμμής μέχρι Καλαμάτα ?
Θα συνδεθεί ποτέ με ανταγωνιστικούς χρόνους μέσω Πάτρας η Καλαμάτα με την Αθήνα ?
Αν "περισσεύουν" αυτά τα 550 εκατ. ευρώ, ας κανονικοποιήσουν την γραμμή μέχρι Πύργο που έχει νόημα (δεν θα κοστίσει και πολύ λόγω αναγλύφου) και ας σκάσουν τα υπόλοιπα σε παραλλαγές χάραξης της εσωτερικής γραμμής που έχει μη-ανταγωνιστικούς χρόνους διαδρομής, όπως και σε μια ανακαίνιση του κλάδου της μετρικής μέχρι το Λουτράκι (για την ανταπόκριση με τον Προαστιακό στην Κόρινθο).
Αν φτάσει η κανονική μέχρι Καλαμάτα, χάνουμε και τους τοπικούς κλάδους του Προαστιακού Καλαμάτας που επαναλειτούργησαν με επιτυχία.
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να ανακοινώνονται τέτοια έργα όταν δεν ξέρουμε πότε (και αν) θα φτάσει η κανονική γραμμή στην Πάτρα... |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Tue Apr 20, 2010 11:29 pm Post subject: |
|
|
Tι να πω βρε φιλε Nozomi. Καθεσαι και ασχολεισαι με υπαναπτυκτους. Υπαρχει χωρα της ευρωπα'ι'κης ενωσης, που εχει μουσειακους συρμους με ξυλινα βαγονια εδω και παρα πολλα χρονια.
Οριστε αν δεν με πιστευεις
Αν πεις δε για τις ατμομηχανες? Καλοσυντηρημενες. Φυσανε!!!
Και ολα αυτα τρεχουν σε μετρικο δικτυο.
Μονο που δεν θυμαμαι πως τη λενε. Δεν ερχεσαι να την ψαξουμε στην υδρογειο σφαιρα του μικρου μου γιου, μπας και την ξετρυπωσουμε? |
|
Back to top |
|
|
cosygatos New Member
Joined: 02 Apr 2009 Posts: 39
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 10:01 am Post subject: |
|
|
Nozomi wrote: | Μπορεί να μου πει κάποιος τι ακριβώς εξυπηρετεί η κανονικοποίηση της γραμμής μέχρι Καλαμάτα ?
Θα συνδεθεί ποτέ με ανταγωνιστικούς χρόνους μέσω Πάτρας η Καλαμάτα με την Αθήνα ?
Αν "περισσεύουν" αυτά τα 550 εκατ. ευρώ, ας κανονικοποιήσουν την γραμμή μέχρι Πύργο που έχει νόημα (δεν θα κοστίσει και πολύ λόγω αναγλύφου) και ας σκάσουν τα υπόλοιπα σε παραλλαγές χάραξης της εσωτερικής γραμμής που έχει μη-ανταγωνιστικούς χρόνους διαδρομής, όπως και σε μια ανακαίνιση του κλάδου της μετρικής μέχρι το Λουτράκι (για την ανταπόκριση με τον Προαστιακό στην Κόρινθο).
Αν φτάσει η κανονική μέχρι Καλαμάτα, χάνουμε και τους τοπικούς κλάδους του Προαστιακού Καλαμάτας που επαναλειτούργησαν με επιτυχία.
Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να ανακοινώνονται τέτοια έργα όταν δεν ξέρουμε πότε (και αν) θα φτάσει η κανονική γραμμή στην Πάτρα... |
ΑΙΣΧΟΣ! Εξακολουθούμε να πετάμε λεφτά σε μελέτες στον ΟΣΕ. Είμαι από τον Πύργο και σας λέω ευθαρσώς πως κάθε κουβέντα για κανονικοποίηση και μεγάλες επενδύσεις από την Πάτρα και κάτω είναι ΣΚΑΝΔΑΛΟ και ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ του δημόσιου χρήματος. Η γραμμή έχει ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΙΝΗΣΗ, και ειδικά μετά τους ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ θα έχει ακόμα λιγότερη κίνηση. Και μη μου πει κανένας πως μετά από ένα ριζικό εκσυγχρονισμό θα αυξηθεί η κίνηση: ο κύριος λόγος που έχει και αυτή τη λίγη κίνηση σήμερα είναι τα ΦΤΗΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ. Αν όμως ρίξουν πολλά λεφτά στη γραμμή τότε σίγουρα θα αυξήσουν τις τιμές κατά πολύ, οπότε θα έχει ΑΚΟΜΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ. Εδώ ο αυτοκινητόδρομος είναι ασύμφορος από Πύργο και κάτω, και θα κατασκευαστεί για λόγους ολοκλήρωσης του δικτύου και ως μια αναπτυξιακή βοήθεια στην περιοχή, φανταστείτε με τα τραίνα τι γίνεται...
Ένας καλός εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος μετρικού δικτύου με μερικές παραλλαγές-καινούργια κομμάτια σε άδειες περιοχές των κάμπων για να πιάνουν καλές ταχύτητες (πχ 120-140 χαω) θα ήταν μια χαρά. Και με ελάχιστο κόστος, για να εξακολουθούν να έχουν φτηνές τιμές και να κινείται και ο φτωχός και ο φοιτητής, εστω πιο αργά. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 11:11 am Post subject: |
|
|
@pindos10
Η πρώτη φωτό από που είναι ? Δεν μπορώ να θυμηθώ...
Η τελευταία είναι από Τρίπολη !
Τι να πεις βρε φίλε για μια χώρα που δεν σέβεται την βιομηχανική κληρονομιάς της. Και να πείς ότι χρειάζονται τα τρελά λεφτά? Όχι ! Περισσότερο μεράκι χρειάζεται και ΚΑΠΟΙΑ χρήματα.
Για μένα είναι αίσχος η κατάσταση που βρίσκεται ο Γκαγκάριν (για τους μη-γνωρίζοντες είναι η μοναδική ελληνική Δηζελάμαξα), όπως και αυτό το "δείγμα" μουσείου που ονομάζεται σιδηροδρομικό μουσείο.
Αν είναι δυνατόν να μην έχεις συγκεντρωμένο ΟΛΟ το τροχαίο υλικό που πέρασε απ' τις ελληνικές ράγες σε κάποιον μεγάλο χώρο στον οποίο θα πηγαίνεις με το παιδί σου, θα ανεβαίνει και ΘΑ ΚΑΘΕΤΑΙ στην θέση του μηχανοδηγού (μιας για παράδειγμα γουρούνας ή μιας Alstom) και μπροστά απ' την μηχανή θα έχεις πλήρη τεχνική περιγραφή και φωτογραφίες απ' την εν Ελλάδι υπηρεσία της.
@cosygatos
Σε τιμά το γεγονός ότι βλέπεις τις ανάγκες της περιοχής σου χωρίς μονομέρειες και εμμονές. Ένας λόγος παραπάνω ότι κατάγεσαι από Πύργο και έχεις έναν λόγο παραπάνω "διά να ομιλείς" !
Μακάρι να ίσχυε ότι το στρώσιμο της κανονικής γραμμής ισοδυναμεί με την έλευση στην Ελλάδα των DB ή των SNCF, θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα για μας ! Δείτε μόνο την κατάσταση που βρίσκεται ο Σιδηρόδρομος στην Θράκη (που υπάρχει κανονικότατη γραμμή) και θα καταλάβετε τι εννοώ...
Πρέπει επιτέλους να τεθούν κάποιες προτεραιότητες (οι οποίες ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα της εκλογικής θητείας των πολιτικάντηδων) για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και να δούμε που θα πάνε τα (λιγοστά) κονδύλια που έχουμε για να επενδύσουμε.
Για παράδειγμα:
-Δεν μπορεί να ανακατασκευάζεται μια γραμμή στο πουθενά (Κρυονέρι-Αγρίνιο) και κατόπιν να διαπιστώνουμε ότι δεν μπορούμε-θέλουμε να την λειτουργήσουμε.
Που πήγαν τα δεκάδες εκατ. ευρώ που δόθηκαν για την ανακαίνιση κ.
Βερελή ?
-Δεν μπορεί να ανακοινώνεται Δυτικός ¶ξονας ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ το 2004 με διαγράμματα κτλ., και η επόμενη κυβέρνηση να διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν λεφτά για την γραμμή και να ψιθυρίζει περί ΣΔΙΤ, λες και θα πληρώσει κάποιος ιδιώτης εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να τρυπηθεί η Πίνδος την στιγμή που υπάρχει ήδη η Εγνατία η οποία έχει αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή.
Που πήγαν τα δεκάδες εκατομμύρια των μελετών για τον Δυτικό ¶ξονα ? |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 2:54 pm Post subject: |
|
|
Φιλε Nozomi, η πρωτη φωτο ειναι απο Βελεστινο. Η δε τελευταια ειναι απο Μυλους, οπου και ειναι συγκεντρωμενες οι μετρικες ατμομηχανες. Μου κανει εντυπωση πως σου φανηκε για Τριπολη μιας και εσυ εχεις περασει απο κει και με την ανακαινισμενη γραμμη. Δεν εχει τοσα δεντρα η Τριπολη.
Να επανελθω σε προηγουμενο ποστ σου για την μετρικη γραμμη της Πελοποννησου. Ποσο δικιο εχεις για την κατασκευη μικτης γραμμης στην καινουργια ΣΓΥΤ Αθηνων-Πατρων. Δεν θα ειχε αποκοπει το μετρικο V απο την πρωτευουσα και τωρα θα μιλαγαμε για αλλη κατασταση. Ειμαι σιγουρος οτι το τρενο θα ειχε κοσμο και ας ειχε να ανταγωνιστει το Τριπολη-Καλαματα(τον αυτοκινητοδρομο εννοω) και το Πατρα-Τσακωνα. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 3:18 pm Post subject: |
|
|
0/2 Εντάξει οι ατμομηχανές δεν είναι my field !
Με την ανακαινισμένη μέχρι Ναύπλιο πήγα (το καλοκαίρι).
Κοίτα, στο θέμα της μικτής μας είχαν πεί κάτι απίστευτα περί "εξωφρενικού κόστους" εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.
Το κόστος θα ήταν αρκετά μεγαλύτερο (π.χ κλειδιά μικτού εύρους μόνο από Ιαπωνία θα παίρναμε), αλλά σίγουρα θα άξιζε, καθώς με κάποιες επεμβάσεις στην χάραξη του μετρικού θα εξασφαλίζαμε την ανταγωνιστικότητα της γραμμής.
Κακά τα ψέμματα, η μετεπιβίβαση δεν πολυαρέσει στον Έλληνα (ακόμα και για τον ίδιο χρόνο διαδρομής). Πόσο μάλλον που στον ΟΣΕ είναι οργανωμένη τόσο άθλια που αναγκάζεσαι να αλλάζεις αποβάθρα με τα μπαγκάζια επ' ώμου !
Το τραίνο ακόμα και εκεί που δεν έχει ανταγωνιστικό χρόνο διαδρομής μπορεί να "χτυπήσει" σε άλλους τομείς, π.χ πολυτέλεια-άνεση-ιδιωτικότητα (privacy).
Καλά το Ι.Χ και το ΚΤΕΛ, αλλά με ποιό απ' αυτά τα δύο μέσα μπορείς να έχεις ιδιωτικό διαμέρισμα και να χρησιμοποιήσεις το laptop σου χαζεύοντας παράλληλα το τοπίο ?
Πιστεύω λοιπόν ότι αν είχαμε ακόμα το μετρικό να κατεβαίνει μέχρι Αθήνα, η γραμμή θα είχε το κοινό της. |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 3:33 pm Post subject: |
|
|
Και με τα μπαγκαζια να αλλαζεις αποβαθρα και θεση εξασφαλισμενη να μην εχεις. Για φαντασου την μετρικη να τρεχει πανω στον διαδρομο της ΣΓΥΤ μεχρι την Κορινθο. Θα ειχες κερδισει ολους τους χρονους που θελεις για ολη την Πελοποννησο. Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. Απο Ασια γενικως θυμαμαι μονο τους Rotem απο την Ν.Κορεα. |
|
Back to top |
|
|
Cpt. Haddock Full Member
Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 3:53 pm Post subject: |
|
|
Το Μαρτιο εκανα σιδηροδρομικό ταξίδι απο Ουτρέχτη-Chamonix. Αλλαξα 6 τρένα σε μια μέρα με τις ακολουθες διαδρομές:
Ουτρεχτη-Βασιλεια (ICE)
Βασιλεία-Βερνη
Βερνη-Βισπ
Βισπ-Μαρτινυ
Μαρτινυ-Βαλορσιν
Βαλορσιν-Σαμονι(ξ)
Σε όλες τις περιπτώσεις η μετεπιβίβαση ήταν στην αλλη πλευρά της ίδιας αποβαθρας και σε χρονικό οριζοντα 5-7 λεπτων (ή ήταν ήδη το τρένο εκεί ή ερχόταν σε λιγο)
Όλα ρολόι (ελβετικο), 11 ωρες ταξίδι και ουτε που το κατάλαβα
Τι να συγκρίνουμε |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 4:16 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. |
η Ευρωπη γερμανια κλπ ειναι πιο συμβατη με εμας και πιο μιζαδορικη.. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 7:56 pm Post subject: |
|
|
pindos10 wrote: | Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. |
Πως, ο ΟΣΕ προμηθεύτηκε χρέος από Japan μεριά!!!! Το είδα δημοσιευμένο σε άλλο forum και μου έκανε τρελή εντύπωση
Από την Καθημερινή
Quote: | Πέραν της υποβάθμισης της Ελλάδας, ο ιαπωνικός οίκος R&I υποβάθμισε από «Α-» σε «ΒΒΒ+» αυτόματα και τα ομόλογα του ΟΣΕ. Αυτό γιατί σύμφωνα με τον οίκο, οι τίτλοι του ΟΣΕ έχουν την άνευ όρων εγγύηση του κράτους, οπότε υπάρχει ο ίδιος κίνδυνος να μην αποπληρωθούν. Ο ίδιος κίνδυνος υπάρχει και για τα κρατικά ομόλογα.
Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η R&I αναφέρθηκε αποκλειστικά στον ΟΣΕ, γιατί ο Οργανισμός έχει ομόλογα σε γιεν. |
|
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 21, 2010 9:53 pm Post subject: |
|
|
Το να μην πω ότι μου έκανε και εμένα τρελή εντύπωση όταν το διάβασα θα ήταν ψέμματα...
Ίσως να ήταν προϊόν του πολύχρονου φλερτ του ΟΣΕ με τα Τζαπόνια, τα οποία ήρθαν (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δύο φορές στην Ελλάδα και ζήτησαν να τους παραχωρηθούν κομμάτια του δικτύου.
Μια την δεκαετία του '80 με αίτημα για το ΣΠΑΠικό (κατ΄αλλους και το Αθήνα-Θεσσαλονίκη) δίκτυο και άλλη μία αρχές του '90 όταν ζήτησαν απ΄την κυβέρνηση Μητσοτάκη την δημιουργία στην Κρήτη ξενοδοχειακών μονάδων με αντάλλαγμα την δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Μεγαλόνησο...
Το (κατά καιρούς) ενδιαφέρον των Ιαπωνών το επιβεβαιώνει ο πρώην υπουργός κ.Νίκος Μάρτης:
Το 1984 ήρθε Ιάπωνας ειδικός, γιά να μελετήσει τις συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα, προκειμένου να γίνουν επενδύσεις. Ο Ιάπωνας, μετά εκτεταμένη διερεύνηση της καταστάσεως, έδωσε 8 μήνες αργότερα συνέντευξη στον δημοσιογράφο Παπαναδρόπουλο και του είπε:
«Έχετε τις χειρότερες εργασιακές συνθήκες της Ευρώπης». Έκτοτε κανένας Ιάπωνας δεν έκανε επενδύσεις στην Ελλάδα. Ουδείς στην Ελλάδα ασχολήθηκε με τη δήλωση του Ιάπωνα.
Πηγή: http://www.antibaro.gr/node/1385
Το που θα είμασταν τώρα (σιδηροδρομικώς και γενικώς) δεν χρειάζεται και πολλή φαντασία να το σκεφτούμε !
Φυσικά, δεν γνωρίζω πόσο θα την πάλευαν οι Ιάπωνες να κάνουν μπίζνες με τους ...Έλληνες ! |
|
Back to top |
|
|
Cpt. Haddock Full Member
Joined: 10 Mar 2010 Posts: 200
|
Posted: Thu Apr 22, 2010 9:31 am Post subject: |
|
|
pindos10 wrote: | [...]Αληθεια δεν θυμαμαι να εχουμε προμηθευτει ποτε σιδηροδρομικο υλικο απο Japan μερια. [...] |
Mitsubishi, ΣΠΑΠικές μηχανές ελιγμών |
|
Back to top |
|
|
|