stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Αεροδρόμια & Αερομεταφορές
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Tue Feb 02, 2010 6:35 pm    Post subject: Reply with quote

+ Αν υποθέσουμε ότι κάποιος κλείνει μία πτήση, για κάποια χώρα στη βόρεια Ευρώπη και η σελίδα τους βγάζει, ότι υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός σε αεροδρόμιο της κεντρικής Ευρώπης, τότε θα έχουμε δύο check in(σωματικός έλεγχος και αποσκευές) ;
(1 στο Ελ. Βενιζέλος και 1 στο "ενδιάμεσο αεροδρόμιο")

+ Επίσης, πρέπει να ζητήσω κατά την τηλεφωνική κράτηση των εισητηρίων στο Ελ.Βενιζέλος, να μιλήσω με την εταιρία που εκτελεί την πρώτη κύρια πτήση και ξεχωριστά με την εταιρία που εκτελεί την δεύτερη πτήση προς τον πραγματικό προορισμό ; Μήπως η εταιρία της "πρώτης" πτήσης αναλαμβάνει να μου παραδώσει στο χέρι στο Ελ. Βενιζέλος και τα εισητήρια της εταιρίας που θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη πτήση ;
Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Tue Feb 02, 2010 8:22 pm    Post subject: Reply with quote

Εάν πετάς με την ίδια εταιρία, συνήθως γίνεται μόνο ένα check-in (στην Αθήνα θα σου δώσουν και τα δύο Boarding passes - εάν το ξεχάσουν ζήτησε τους το) και οι βαλίτσες σου θα πάνε μέχρι τον τελικό σου προορισμό. Όμως είναι πολύ πιθανόν να περάσεις 2 security checks για σωματικό έλεγχο και για το hand luggage σου - εξαρτάται από το αεροδρόμιο (π.χ. στο Λονδίνο περνάς από δεύτερο έλεγχο).

Ωστόσο η απάντηση εξαρτάται και από ποιες χώρες περνάς. Π.χ. εάν περνούσες από τις ΗΠΑ, σε αναγκάζουν να ξανακάνεις check-in από την αρχή και να περάσεις ως και έλεγχο διαβατηρίων αν δεν κάνω λάθος, ακόμα και εάν είσαι Transit για άλλη χώρα.

Εάν τώρα πας με διαφορετικές αεροπορικές εταιρίες, εάν είναι στο ίδιο alliance (One World ή Star ή Skyteam) συνήθως συνεργάζονται μεταξύ τους και μπορείς να κάνεις check-in μια φορά. Αλλιώς δεν ξέρω.

Πάντως εάν αγοράσεις το εισιτήριο σου μέσω της ιστιοσελλίδας της μίας αεροπορικής εταιρίας για τον τελικό σου προορισμό, δεν χρειάζεται να επικοινωνήσεις εσύ με την δεύτερη εταιρία. Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν εισιτήρια πια, όλες οι εταιρίες έχουν e-ticket. Το πολύ πολύ να σου στείλουν ένα email confirmation.


Last edited by Alkis on Fri Feb 12, 2010 4:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Engineer
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 23 Jul 2007
Posts: 756

PostPosted: Tue Feb 02, 2010 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

Τώρα, επειδή θα αλλάξεις δύο αεροπλάνα, αν θες να εισαι σιγουρος για την βαλιτσα σου και αν εχεις λιγα ρουχα μαζι (συντομο ταξιδι) παρε μια μικρη σχετικα χειραποσκευη, την οποια θα μπορεσεις να παρεις μαζι σου στην καμπινα και να την βαλεις στη μπαγκαζιερα πανω απο το καθισμα σου. Καποτε μου χασανε τη βαλιτσα στο Dules της Washington (μετεπιβιβαση απο Cleveland με Delta Express se Lufthansa για Frankfurt) και μου τι φέρανε στο σπιτι στην Αθηνα τρεις μερες μετά.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Tue Feb 02, 2010 9:51 pm    Post subject: Reply with quote

Κατά 99,9% θα κάνεις μόνο μία φορά check-in στο πρώτο αεροδρόμιο αναχώρησης και θα σου δώσουν εκείνη την στιγμή και τα 2 boarding passes. Αν σου πουν στο πρώτο αεροδρόμιο ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούν να σου τυπώσουν το δεύτερο boarding pass απλώς θα κάνεις και δεύτερο check-in στο ενδιάμεσο αεροδρόμιο.
Αυτό για εσένα και την χειραποσκευή σου. Η κανονική αποσκευή θα φτάσει μόνη της στον τελικό προορισμό.
Τώρα ανάλογα με το πιο είναι το ενδιάμεσο αεροδρόμιο θα περάσεις πάλι από έλεγχο ασφαλείας, αν και νομίζω ότι περνάς παντού ξανά από έλεγχο.

Προσωπικά χρειάστηκε μόνο μία φορά να κάνω ανταπόκριση και ήταν στον Ελ.Βενιζέλος και μάλιστα στο παρθενικό μου ταξίδι με αεροπλάνο. Μόλις κατέβηκα από το πρώτο αεροπλάνο είχε πινακίδες που με οδηγούσαν με σκάλες αμέσως στον χώρο των αναχωρήσεων στα duty free χωρίς να περάσω από τον χώρο παραλαβής αποσκευών και από τον έλεγχο εισιτηρίων οπότε πέρασα μόνο τον σωματικό έλεγχο ασφαλείας. Φαντάζομαι το ίδιο θα γίνεται και στα υπόλοιπα αεροδρόμια.

Επίσης κάτι σχετικό με τις πτήσεις shared code. Όταν 2 εταιρείες συνεργάζονται έχουν πτήσεις shared code. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Aegean με την Lufthansa που αν κλείσεις πτήση μέσω της aegean και η πτήση εκτελείται από την Lufthansa ο κωδικός που θα σου δώσει η aegean είναι ο δικός της A3XXXX και όχι της Lufthansa LH YYYY.

Στις "αναλυτικές" οθόνες στα αεροδρόμια εμφανίζεται η ίδια πτήση με όλους τους διαφορετικούς αριθμούς (το φαινόμενο που αν βλέπεις στις οθόνες νομίζεις ότι φεύγουν 3-4 αεροπλάνα την ίδια ώρα για το ίδιο μέρος) όμως στους μεγάλους ηλεκτρονικούς πίνακες αναχωρήσεων (σαν αυτούς τους τεράστιους πάνω από τα γκισέ στο Ελ.Βεν.) αναγράφεται μόνο μία φορά η πτήση με τον κωδικό της εταιρείας που την εκτελεί.

Τέλος στο ενδιάμεσο αεροδρόμιο που θα φτάσεις δεν θα χρειαστεί κατά 99% να αλλάξεις terminal καθώς οι εταιρείες που συνεργάζονται μεταξύ τους χρησιμοποιούν το ίδιο terminal.


A και δεν υπάρχουν πλέον εισιτήρια παρά μόνο e-ticket. Θα κάνεις την κράτηση και θα σου δώσουν έναν κωδικό τον οποίο δεν θα τον χρειαστείς ποτέ. Απλώς πας στο check-in και λες το όνομα σου, δίνεις ταυτότητα και σου δίνουν την boarding pass.
Back to top
View user's profile Send private message
gmmour
Junior Member
Junior Member


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 103

PostPosted: Wed Feb 10, 2010 9:13 pm    Post subject: Κοροϊδία με την νέα Ολυμπιακή Reply with quote

Λοιπόν, ακούστε πόσο αλήτες είναι στην νέα "πολιτισμένη" Ολυμπιακή (την Olympic Air της MIG)!

Στις 23 Δεκεμβρίου έκλεισα κάποια εισιτήρια για τις αρχές Γενάρη με την νέα ΟΑ! Στις 30 Δεκεμβρίου με παίρνουν και μου λένε ότι όλες οι πτήσεις μου ακυρώθηκαν και ότι δικαιούμαι επιστροφή χρημάτων!

Το έψαξα λίγο περισσότερο και βρήκα ότι για τις εν λόγω πτήσεις, από τις 15 Δεκεμβρίου (δύο εβδομάδες πριν αγοράσω εγώ τα εισιτήρια από το επίσημο site της νέας ΟΑ, το olympicair.com) είχε βγει απόφαση της ΟΑ, που έλεγε ότι από 1/1/2010 τα εν λόγω δρομολόγια τα κέρδισε η Aegean και τα έχασε η ΟΑ (που τα είχε κληρονομήσει από την παλιά Ολυμπιακή)! Παρόλα αυτά και ενώ ήξεραν ότι από 1/1/2010 δεν θα είχαν άδεια να πετούν στους εν λόγω προορισμούς, δύο εβδομάδες μετά από την ανακοίνωση της ΥΠΑ, πουλούσαν ακόμα εισιτήρια στο site τους και ένας από τους άτυχους αγοραστές ήμουν κι εγώ.

Εκτός αυτού, υπάρχει και ένας Ευρωπαϊκός Κανονισμός που λέει ότι οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώνονται με υπαιτιότητα του αερομεταφορέα και ενημερώνονται γι'αυτή την ακύρωση λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την πτήση και δεν τους παρέχεται εναλλακτική πτήση που να μην προσθέτει καθυστέρηση μεγαλύτερη από πέντε ώρες από την αρχική ώρα άφιξης της πτήσης, δικαιούνται 250 Ευρώ αποζημίωση ανά ακυρωθείσα πτήση.
Τέλος πάντων, η ΟΑ εννοείται ότι δεν με ενημέρωσε για το δικαίωμά μου να αποζημίωθω (όπως οφείλει) ούτε βέβαια μου πρότεινε κάποια εναλλακτική πτήση. Οπότε πήρα κι εγώ να ζητήσω να μου επιστρέψουν τα χρήματα που πλήρωσα, ΣΥΝ να μου δώσουν την αποζημίωση των 250 Ευρώ ανά πτήση, που άλλες εταιρείες την δίνουν αυτόματα όταν ακυρώνουν την πτήση (σου το λένε αυτές ότι την δικαιούσαι)!

Στην "πολιτισμένη" νέα Ολυμπιακή λοιπόν, έχει περάσει ένας μήνας και ούτε φωνή ούτε ακρόαση ούτε για την αποζημίωση αλλά ούτε και για την επιστροφή των χρημάτων που είχα πληρώσει για τα εισιτήρια!
Με έχουν στο περίμενε και δεν μου επιστρέφουν καν τα λεφτά που πλήρωσα!!!
Και όταν τους παίρνω τηλέφωνο μου λένε να περιμένω και ότι το εξετάζουν! Τι ακριβώς εξετάζουν ότι ακυρώσαν την πτήση και πρέπει να μου δώσουν πίσω τα λεφτά μου;;; Ήμαρτον!

Τους έχω τραβήξει και στην αρμόδια αρχή την Υπηρεσία Πολιτιής Αεροπορίας και ακόμα περιμένω...

Μια κυρία που ξέρω δε, δεν την είχαν καν ειδοποιήσει και πήγε στο αεροδρόμιο και έψαχνε να βρει Ολυμπιακή και Ολυμπιακή δεν έβρισκε πουθενά... Και όταν πήρε και ζήτησε αποζημίωση της είπαν ότι δεν δικαιούται τίποτα (σε μένα το πήγαν αλλιώς γιατί τους έγραψα ακριβώς με βάση ποιον κανονισμό την δικαιούμαι, 261/2004 ΕΚ)!

Αυτή είναι η νέα "πολιτισμένη" Ολυμπιακή! Και επαναλαμβάνω ότι άλλες αεροπορικές (και η παλιά Ολυμπιακή) την αποζημίωση την δίνανε από μόνες τους όταν ακυρωνόταν η πτήση, αμέσως στο αεροδρόμιο σε μετρητά! Εννοείται ότι και την επιστροφή χρημάτων στην πιστωτική όταν ήταν δική τους ευθύνη (στην παλιά ΟΑ) σου την κάνανε αυθημερόν, η νέα ΟΑ θέλει ενάμιση μήνα να σου δώσει λεφτά πίσω ακόμα και αν είναι δικό τους το φταίξιμο!!!

Απατεώνες!!!
Μακριά από την νέα ΟΑ!!!
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Wed Feb 10, 2010 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

Να έχεις υπ' όψην σου αυτή την κρατική υπηρεσία.

Δεν ξέρω τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσεις αλλά γνωρίζω 3 άτομα που αποτάνθηκαν σε αυτή.

http://www.efpolis.gr/

1520
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 2:28 am    Post subject: Reply with quote

Δεν ξέρω ποια είναι η διαφορά και ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτών των δύο, αλλά θα σου πρότεινα να μιλήσεις και με τον Συνήγορο του Καταναλωτή.

http://www.synigoroskatanaloti.gr/

Ξέρω από πρώτο χέρι ότι άμα έχεις δίκιο, δεν πρόκειται να χάσεις υπόθεση
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 3:20 am    Post subject: Reply with quote

Πράγματι εξοργιστικά αυτά που αναφέρεις.
Πάντως η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σου καταβάλλει την επιστροφή του εισιτηρίου εντός 7 ημερών από τις ημερομηνίες της πτήσης. Οπότε μπορείς να διεκδικήσεις επιπλέον αποζημίωση.

Να σε ρωτήσω όταν σου ακύρωσαν την πτήση σου πρόσφεραν τρόπο εναλλακτικής πτήσης εντός των χρονικών ορίων που ορίζει ο κανονισμός?? Σε ρωτάω γιατί αν σου πρόσφεραν εναλλακτική (ανεξάρτητα αν την δέχτηκες) δεν θα τα καταφέρεις με την επιπλέον αποζημίωση. Την πάτησε έτσι φίλος μου με ακύρωση από ξένη αεροπορική (αν θυμάμαι καλά την british).
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

Εγώ θα έλεγα "κοντά στην νέα ΟΑ", καθότι όσες φορές (ουκ ολίγες) έχω ταξιδέψει σε ευρωπαϊκούς προορισμούς τους τελευταίους μήνες με την Ο.Α, έτυχα άψογης εξυπηρέτησης.
Το on-line σύστημα δούλεψε μια χαρά με διαφορετικές κάρτες, το service στο αεροπλάνο ήταν άψογο, όπως και η συμπεριφορά των αεροσυνοδών (ευτυχώς στην νέα ΟΑ έχει και αλλοδαπές-είχα σιχαθεί τις πρασινοδιορισμένες 40άρες της δεκαετίας του '80!).
Αντιθέτως, η παλαιά κρατικοδίαιτη Ολυμπιακή με είχε εξοργίσει πολλές φορές με τις συμπεριφορές των υπαλλήλων της.
Back to top
View user's profile Send private message
mfotinakis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Jun 2004
Posts: 733
Location: Brno,Chania

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 5:35 pm    Post subject: Reply with quote

Μην αμφιταλαντεύεστε για το ποια από τις δύο εταιρίες θα προτιμήσετε γιατί σε λίγο καιρό απ ότι φαίνεται θα γίνει μία. .

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=104318&cid=4
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
corfu
Senior Member
Senior Member


Joined: 10 Sep 2006
Posts: 494
Location: Kerkyra

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 6:23 pm    Post subject: Reply with quote

Aς ελπίσουμε πως θα προχωρήσει κανονικά αυτό το νέο αεροδρόμιο.
Απ' ότι βλέπω από τις διαστάσεις του διαδρόμου, πρόκειται για αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας.
http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=16392&pid=12&CategoryID=12
Back to top
View user's profile Send private message
vag3721
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 2392
Location: Naousa/Athens

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 8:05 pm    Post subject: Reply with quote

Μια(απο τις πολλές) μεγάλη πληγή στην Ελλάδα είναι η έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού.Φτιαχνουμε ένα έργο και αφού λειτουργήσει αντιλαμβανόμαστε ότι θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα,κάπου αλλού,κάπως διαφορετικά κλπ, και συνήθως όχι με περισσότερα λεφτά.
Στην προκειμένη με τα αεροδρόμια στην Θεσσαλία.Υπάρχει το αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου,κατασκευάζεται ένα ακόμα,έστω και μικρό.
Δεν θα ήταν πιο λογική λύση να φτιαχτεί ένα ,σε κεντρικό σημείο,που να εξυπηρετεί όλη την Θεσσαλιά (των 800χιλιάδων κατοίκων).
Αντίστοιχα για Θρακη,Δυτική Ελλάδα(κάπου στην Πάτρα).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon Feb 22, 2010 10:29 pm    Post subject: Reply with quote

Φαινεται τελικα οτι επηλθε συμφωνια για συγχωνευση Ολυμπιακης και Aegean, οπως ανακοινωθηκε. Τονιζω το "φαινεται" γιατι μεγαλα deals εχουν χαλασει οχι μονο στο παραπεντε, αλλα και στο "ακριβως".
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1109333&lngDtrID=251.

Την συγχωνευση βεβαια πρεπει να εγκρινει η ευρωπα'ι'κη επιτροπη ανταγωνισμου και σε συνεχεια του παραπανω αρθρου ερχεται ερωτηση ευρωβουλευτη του συνασπισμου προς την Κομισιον, οπου ορθως μπορει να διατυπωσει τις επιφυλαξεις του για την ανυπαρξια πλεον ανταγωνισμου και την επιβολη μονοπωλιακων καταστασεων στις αερομεταφορες της Ελλαδος, αλλα ρε παιδια ειλικρινα σας λεω, αυτο το κομμα , οπου καποτε υπηρξε πρωτοπορο σε ιδεες και δρασεις, μου δινει την εντυπωση οτι εχει μετατραπει σε βαριδι και τροχοπεδη για την χωρα μας, αφου δεν μπορει πλεον να προχωρησει τιποτα και πουθενα. Ολα καταληγουν σε προσφυγες, ΣτΕ, Ευρωπα'ι'κα δικαστηρια και παει λεγοντας.
Back to top
View user's profile Send private message
per88
Full Member
Full Member


Joined: 02 Nov 2009
Posts: 220

PostPosted: Mon Feb 22, 2010 10:30 pm    Post subject: Reply with quote

vag3721 wrote:
Μια(απο τις πολλές) μεγάλη πληγή στην Ελλάδα είναι η έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού.Φτιαχνουμε ένα έργο και αφού λειτουργήσει αντιλαμβανόμαστε ότι θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερα,κάπου αλλού,κάπως διαφορετικά κλπ, και συνήθως όχι με περισσότερα λεφτά.
Στην προκειμένη με τα αεροδρόμια στην Θεσσαλία.Υπάρχει το αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου,κατασκευάζεται ένα ακόμα,έστω και μικρό.
Δεν θα ήταν πιο λογική λύση να φτιαχτεί ένα ,σε κεντρικό σημείο,που να εξυπηρετεί όλη την Θεσσαλιά (των 800χιλιάδων κατοίκων).
Αντίστοιχα για Θρακη,Δυτική Ελλάδα(κάπου στην Πάτρα).

Και μαθαίνουμε πρόσφατα ότι τον βουλευτή Γ. Κουτσούκο διαβεβαίωσε ο Ν. Σηφουνάκης για την δημοπράτηση του αεροδρομίου Ανδραβίδας Ηλείας. Συγκεκριμένα
οδεύει προς δημοπράτηση, καθώς ξεπεράστηκαν όλα τα εμπόδια αφού έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες. http://www.isthmos.gr/article.php?news_id=16478
Μα καλά να δεχτώ οτι στην Δυτική Ελλάδα χρειάζεται ένα. Αν δεν με απατά η μνήμη μου υπάρχει η Άραξος στην Πάτρα.Τι έγινε με αυτό? Όσο αναφορά την Πελ/νησο θα έχει δύο αεροδρόμια πολιτικά? Καλαμάτα και Ανδραβίδα?Eλπίζω όλα αυτά να εντάσσονται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό! Question
Back to top
View user's profile Send private message
Ο.Υ.Σ.Τ.
Full Member
Full Member


Joined: 02 Aug 2004
Posts: 374
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Mon Feb 22, 2010 11:01 pm    Post subject: Reply with quote

Οποτε τωρα που συγχωνευτηκαν τερμα τα φθηνα εισητηρια... Οποιος προλαβε προλαβε..
Back to top
View user's profile Send private message
pindos10
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Apr 2009
Posts: 866
Location: White River

PostPosted: Mon Feb 22, 2010 11:16 pm    Post subject: Reply with quote

per88 wrote:
Μα καλά να δεχτώ οτι στην Δυτική Ελλάδα χρειάζεται ένα. Αν δεν με απατά η μνήμη μου υπάρχει η Άραξος στην Πάτρα.Τι έγινε με αυτό? Όσο αναφορά την Πελ/νησο θα έχει δύο αεροδρόμια πολιτικά? Καλαμάτα και Ανδραβίδα?Eλπίζω όλα αυτά να εντάσσονται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό!


Βεβαια. Εντασσονται στον σχεδιασμο των τοπικισμων και των μικροκομματικων σκοπιμοτητων. Τρια αεροδρομια σε μια ευθεια 200 χιλιομετρων.
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Mon Feb 22, 2010 11:45 pm    Post subject: Reply with quote

Λογικά δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την Ε.Ε. στο θέμα του μονοπωλίου. Στις αεροπορικές μεταφορές στο παρελθόν έχει σταθεί πολύ ελαστική (βλ. KLM - AirFrance, British - Iberia, Lufthansa - Austrian) ενώ είναι πολύ συνηθισμένο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες μία εταιρεία να ελέγχει πάνω από το 90% της πίτας στις εσωτερικές μεταφορές.

Η συγχώνευση αυτή κάθε αυτή ήταν κάτι που αργά ή γρήγορα θα γινόταν. Η ελληνική αεροπορική αγορά δεν αντέχει 2 ίδιες αεροπορικές εταιρείας με τον ίδιο προσανατολισμό. Το "ανήθικο" της ιστορίας είναι το πόσο γρήγορα έγινε αυτό μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, ούτε οικονομικά αποτελέσματα έτους δεν έχει η νέα εταιρεία. Βέβαια ηθική και "επιχειρείν" δεν πάνε μαζί....

Το τι θα γίνει με τις τιμές των εισιτηρίων είναι κάτι που πρέπει να δούμε τι θα γίνει. Προσωπικά δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος. Σίγουρα τα φτηνά εισιτήρια και οι προσφορές δεν θα λείπουν, ίσως μειωθούν αλλά μέχρι εκεί. Οι προσφορές έχουν σκοπό εκτός από το να πάρει επιβάτες η μία από την άλλη και να δημιουργήσουν επιπλέον κίνηση, να προσελκύσουν επιβάτες που δεν θα ταξίδευαν με αεροπλάνο, να ανταγωνιστούν άλλα μεταφορικά μέσα στο εσωτερικό (πλοία στα νησιά, τρένα κτλ.) και τις υπόλοιπες εταιρείες στις πτήσεις εξωτερικού.

Τουλάχιστον ελπίζω το κέρδος για εμάς τους επιβάτες να είναι ένα πιο εκτεταμένο δίκτυο δρομολογίων. Θέλω να πιστεύω ότι στην νέα εταιρεία (μάλλον με τον όνομα Ολυμπιακή) θα υπάρχουν πάλι διηπειρωτικοί προορισμοί, προορισμοί στην ανατολική Ευρώπη και ένας εξορθολογισμός στα δρομολόγια εσωτερικού.

Επίσης αυτή η συγχώνευση νομοτελειακά θα φέρει και την ανάπτυξη κάποιας μικρότερης αεροπορικής (π.χ. athens airways). Πάντα τέτοιες κινήσεις φέρνουν κέρδη στην τρίτη εταιρεία.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Tue Feb 23, 2010 6:15 pm    Post subject: Reply with quote

στην ουσια θα ειμαστε οπως παλια..με μια μεγααλη ολυμπιακη...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Feb 24, 2010 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Προσωπικά δεν είμαι απαισιόδοξος με τις τιμές των εισητηριών μετά την συγχώνευση. Άλλωστε Αιγαίου-νέα Ολυμπιακή δεν ήταν ποτέ low-cost εταιρείες (ούτε και φιλοδοξούσαν να γίνουν).
Η Αιγαίου έχει και τώρα φθηνά εισητήρια αν αγοράσεις εγκαίρως το εισητήριό σου.

Για μένα το σημαντικότερο πρόβλημα στις αερομεταφορές της χώρας είναι οι ληστρικές χρεώσεις του αεροδρομίου "Ελ.Βενιζέλος" και η αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί και αποκλείει την αξιοποίηση άλλων αεροδρομίων σε ακτίνα δεκάδων χλμ (40-50 αν θυμάμαι καλά).
Αυτό αποκλείει την αξιοποίηση π.χ της Ελευσίνας για εμπορικές πτήσεις low-cost εταιρείων στο εξωτερικό.
Μάλιστα η Ελευσίνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του διαδρόμου της παλιάς μετρικής γραμμής (σχετική μελέτη υπάρχει για ελαφρύ Μετρό+σύνδεση με το δίκτυο της ΑΜΕΛ) ώστε να υπάρξει σύνδεση του αεροδρομίου με το κέντρο της Αθήνας σε ανταγωνιστικούς χρόνους (σε σύγκριση πάντα με το "Βενιζέλος").
Back to top
View user's profile Send private message
mfotinakis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Jun 2004
Posts: 733
Location: Brno,Chania

PostPosted: Wed Feb 24, 2010 7:11 pm    Post subject: Reply with quote

Συμφωνώ απόλυτα με το Nozomi.. Οι χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος καθώς και οι τρελές ρήτρες που έχουν θέσει για τη μη κατασκευή αεροδρομίων σε μεγάλη απόσταση αποτελούν πολύ σοβαρό πρόβλημα στην σύνδεση της Ελλάδας με το εξωτερικό.. Το κέρδος που θα είχαμε οικονομικά είναι πολύ μεγαλύτερο από το κέρδος που διαφημίζει ο αερολιμένας ότι έχουμε από την ύπαρξη του σε διάφορα διαφημιστικά φυλλάδια..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Wed Feb 24, 2010 8:39 pm    Post subject: Reply with quote

Είναι οι καλοι-φιλοτιμοι-μη διαπλεκόμενοι-ανθρωπιστές κτλ κτλ κτλ Γερμανοί φίλοι μας που κρατάνε τις τιμές του αεροδρομίου σε επίπεδα που σέβονται τον καταναλωτή. Θα έγραφα και άλλα, αλλά θα βγω εκτός θέματος. Άντε γιατί πολύ κόντρα μας πάνε τελευταία, και δεν τους παίρνει καθόλου.
Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Wed Feb 24, 2010 11:54 pm    Post subject: Reply with quote

Ας μην λαικίζουμε και εμείς εδώ ρε παιδιά. Οι Γερμανοί ούτε μας εκμεταλεύονται ούτε αποικιοκρατικη ήταν η σύμβαση: Θέλαμε και την υπογράψαμε. Και εάν δεν μας άρεσε η Γερμανική πρόταση (για την ακρίβεια η πρόταση της Hochtief - δεν αντιπροσωπεύουν την Γερμανία, μια επιχείρηση είναι), ας διαλέγαμε μια άλλη καλύτερη.

Αλλά βέβαια θεωρούμαστε (και είμαστε) τέτοια μπανανία που όλες οι ξένες εταιρίες είτε δεν θέλουν να μας πλησιάσουν καθόλου, είτε ζητάνε μεγάλα περιθώρια κέρδους για να το αποτολμήσουν...

Ένα ποιο πρακτικό ερώτημα είναι μέχρι ποτε ισχύει η απαγόρευση άλλων αεροδρόμιων κοντά στον Ελ. Βενιζέλο;

Παρεπιπτόντως, φαντάζεστε τι θα γινόταν εάν θέλαμε να κάνουμε ένα άλλο αεροδρόμιο κοντά στην Αθήνα. Τι κορμοράνοι θα βρίσκονταν, τι τοπικές κοινωνίες θα έκλειναν τους δρόμους, τι προσφυγές στο ΣτΕ... Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Thu Feb 25, 2010 3:05 am    Post subject: Reply with quote

Έχει απόλυτο δίκιο ο alkis ας αφήσουμε τους λαϊκισμούς έξω από το forum. Έγινε διεθνής διαγωνισμός και θεωρητικά επιλέξαμε την πλέον συμφέρουσα πρόταση. Αν οι Γερμανοί κατάλαβαν νωρίτερα με ποιους έχουν να κάνουν και έσπρωξαν μαύρα λεφτά δεν φταίνε αυτοί αλλά οι πολιτικοί που εμείς ψηφίζουμε.
Επίσης εκτός από την Hochtief στο αεροδρόμιο μεγαλομέτοχος είναι και το ελληνικό δημόσιο (σε ποσοστό 55%)!!! Οι Γερμανοί έχουν ένα ταπεινό 39,99% και το management του αεροδρομίου ενώ ένα 5% ανήκει στην οικογένεια Κοπελούζου

Επαναφορά στο θέμα μας πάλι. Αλήθεια μήπως έχει κάποιος την πληροφορία ποια ακριβώς είναι η ζώνη αποκλειστικότητας του Ελ.Βενιζέλος?? Αυτό δεν θα πρέπει πάντως να μας ξενίζει. Σχεδόν σε όλα τα καινούργια διεθνή αεροδρόμια που κατασκευάστηκαν αυτά τα χρόνια ή κατασκευάζονται τώρα υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί. Κορυφαίο παράδειγμα το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου που με την λειτουργία του το 2011 θα κλείσουν οι 3 υπάρχοντες αερολιμένες της πόλης.
Και από την άλλη πόσες πλέον πόλεις έχουν περισσότερα από 1 αεροδρόμια? Είναι λίγες μπροστά στο σύνολο (Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Μιλάνο) και συνήθως το δεύτερο ή τρίτο αεροδρόμιο είναι και σε κάποια απόσταση 40-50 km.

Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα με τις low-cost εταιρείες στην Αθήνα (που δεν είναι πια και τόσο πρόβλημα πολλές πλέον κάνουν πτήσεις για Αθήνα) δεν είναι ούτε το αεροδρόμιο ούτε τα τέλη αλλά είναι η γεωγραφική χώρα της Αθήνας στην άκρη της Ευρώπης μακριά από τις βάσεις των εταιρειών...

Στα τέλη τώρα, πράγματι το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα από τα ακριβότερα της Ευρώπης αλλά δεν είναι και τόσο πιο ακριβό σε σύγκριση με αντίστοιχα αεροδρόμια της Ευρώπης (κάντε μία έρευνα σε ένα site αεροπορικής εταιρείας και δείτε διαφορά στην πτήση μετάβασης και επιστροφής). Εκεί που μας φαίνεται ακριβό είναι όταν το συγκρίνουμε με τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια.

Πρόβλημα με τα τέλη υπάρχουν στις πτήσεις charter αλλά εκεί συνήθως ο προορισμός τους είναι εκτός Αττικής και τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι φτηνά (ίσως και περισσότερο από ότι θα έπρεπε...)
Πάντως αν ανοίξει η κουβέντα για δεύτερο αεροδρόμιο που να εξυπηρετεί την Αθήνα κατά τη γνώμη μου το πλέον ιδανικό είναι το αεροδρόμιο της Τανάγρας. Σε ικανοποιητική απόσταση από την Αθήνα (~50km), με άμεση σιδηροδρομική σύνδεση, άπλετο χώρο γύρω για τις απαραίτητες υποδομές και ίσως εκτός ζώνης αποκλειστικότητας του Ελ.Βενιζέλος.
Η περίπτωση της Ελευσίνας πράγματι είναι επίσης καλή για τους λόγους που αναφέρθηκαν προηγουμένως αλλά εκ των πραγμάτων δεν παίζει καθώς σίγουρα για τα επόμενα χρόνια δεν θα μπορεί να υπάρξει πολιτική χρήση λόγω Ελ.Βενιζέλου.
Back to top
View user's profile Send private message
aikinn
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 08 Jul 2004
Posts: 763

PostPosted: Thu Feb 25, 2010 3:16 am    Post subject: Reply with quote

Ναι αλλά όταν σε παρόμοια έργα υπογράφονται συμβάσεις μεταξύ ελληνικού δημοσίου και των Μπόμπολων, και εμείς πληρώνουμε τα γ@#!#%2 (π.χ. διόδια), τους λέμε όλους διαπλεκόμενους. Τώρα που πληρώνουμε τους μεγαλύτερους φόρους στην Ευρώπη για ένα αεροδρόμιο υπερσύγχρονο μεν, υπέρ-μικρό δε σε σχέση με τα του εξωτερικού, τους λέμε "Γερμανούς" που μας προσφέρουν άριστες υπηρεσίες. Αλλά εντάξει, καταντάει λίγο άκυρη η συζήτηση.
Για το θέμα της Ολυμπιακής και της Aegean, καλύτερα που δεν κατέλληξαν να είναι low-cost εταιρείες. Μην συγκρίνουμε το Eurostar με τον Οδοντωτό. Οι τιμές τους είναι ανταγωνιστικότατες για ταξίδια στο εξωτερικό, και επίσης επειδή δεν έχουν την πληρότητα των άλλων, είναι πιο εύκολο να βρεις φτηνά εισιτήρια ακόμα και λίγες μέρες πριν πετάξεις. Απο την άλλη, θεωρώ απαράδεκτες τις τιμές που έχουν για τα ταξίδια του εσωτερικού. Με 200€ έκλεισα για Λονδίνο με την Ολυμπιακή, μία εβδομάδα πριν πετάξω, και με τα ίδια λεφτά κλείνεις και για να πας Θεσσαλονίκη.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu Feb 25, 2010 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

και με τη συγχωνευση θα παει πιο γρηγορα η εταιρια σε υπερατλαντικα ταξιδια,ενω πριν ηταν μακρινο ενδεχομενο..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Next
Page 45 of 49

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr