stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Αρχιτεκτονική
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72, 73, 74  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Tue Jul 29, 2008 5:37 pm    Post subject: Reply with quote

Καλά και άγια τα σχέδια για τον παλιό ιππόδρομο αλλά η "μάχη" χάθηκε όταν έγιναν όλοι αυτοί οι κόμβοι και αυτοκινητόδρομοι στην περιοχή: Αντί τις εσπλανάδας, δεν θα ήταν καλύτερα εάν είχαν υπογειοθεί οι δρόμοι σε αυτό το σημείο; Βέβαια ίσως θα ήταν πιο ακριβό αλλά τώρα η Λυρική και η Βιβλιοθήκη αντί να βλέπουν στην θάλασσα, θα βλέπουν τους αυτοκινητόδρομους μπροστά τους.

Δίκιο έχει και ο allius για τους υπόλοιπους χώρους δίπλα στο beach volley και το ΣΕΦ: λογικά δεν θα έπρεπε να κάνουν τα σχέδια για όλη την περιοχή μαζί;
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woofy
Senior Member
Senior Member


Joined: 23 Jun 2004
Posts: 524
Location: Athens, Greece

PostPosted: Sat Aug 02, 2008 5:11 pm    Post subject: Reply with quote

Πάντα τέτοια!

Η ελληνική αρχιτεκτονική διεκδικεί τίτλο στη Βαρκελώνη
Back to top
View user's profile Send private message
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Thu Sep 11, 2008 4:14 pm    Post subject: Reply with quote

Με αφορμή το πόστ του Amsterdam και πολλών άλλων πιο πριν στο νήμα του ΝΜΑ θα θελα να πω μερικά πράματα.

Quote:
θα συμφωνησω απολυτα με τον Αλκη.
δεν εννοούμε να χτίζονται μοντέρνα κτίρια και να τα πλακώνουμε στα "φιορουσια", αλλα απλά αντίγραφα κάποιον δεν θα με χάλαγε που και που.

Πολλά τέτοια παραδείγματα τριγύρω. Βλέπε Βαρσοβία, βλέπε Μόσχα που έχουν αρχίσει να ξανά χτίζουν ιστορικά κτίρια που γκρέμισε ο Stalin, από παλιά σχέδια, φωτογραφίες κλπ.

Δεν το συζητάμε να γινόταν κάτι τέτοιο με το Μουσείο, αλλα σε άλλες περιοχές του κέντρου ίσος δεν θα τα παίρναμε καν χαμπάρι, αν γινότανε σωστή δουλειά, ο περισσότερος κόσμος θα νόμιζε πως ήταν πάντα έτσι, και απλά το αναπαλαιώσανε τώρα (βλέπε King George hotel)


Πρώτον, ο όρος "αναπαλαίωση" δεν υπάρχει. Είναι ανακάλυψη του λαού και είναι εντέτλως τελείως λανθασμένη!
Υπάρχει το αναστήλωση-αποκατάσταση-συντήρηση. Ο όρος "αναπαλαίωση" νοηματικά και μόνο δε στέκει. Δε μπορεί κάποιος δηλαδή να κάνει κάτι να φαίνεται παλιό. Τουλάχιστον όχι στην Αρχιτεκτονική. Γιαυτό λοιπόν, ας ξεκαθαρίσουμε την ορολογία που χρησιμοποιούμε γιατί υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση.

Συνέχεια, στα παραδείγματα των Ευρωπαικών Πόλεων που λέτε θα προσσθέσω και την Δρέσδη η οποία όπως ίσως γνωρίζετε (αν) καταστράφηκε ολοσχερώς από τους βορβαδισμοούς των Άγγλων.
Καμία σχέση λοιπόν δεν έχει η οργανωμένη ανοικοδόμηση παλαιών κτηρίων που βομβαρδίστηκαν με την σημερινή ανοικοδόμηση άσχετων κτιρίων άσχετης εποχής σε άσχετο μέρος. Ελπίζω να το καταλαβαίνετε. Αλλιώς δε μπορώ να σας πω σε μερικές γραμμές όλο τον όγκο πληροφοριών που αφορά την αποκατάσταση κτηριακών συνόλων.

Επίσης σήμερα στην Ελλάδα σπανίως βρίσκει κανείς σωστές αποκαταστάσεις. Είμαι φοιτητής αρχιτεκτονικής στο 5ο πλέον έτος και έχω δουλέψει για λίγο κοντά σε έναν καθηγητή σε κάποιες αποτυπώσεις (δηλ. τεκμηρίωση του πως είναι το κτήριο-οικοδομικές φάσεις -ιστορία, πριν αρχίσει η αποκατάσταση) και έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια το έργο του καθηγητή μου και πόσο μακρυά είναι από τις αποκαταστάσεις που συμβαίνουν γύρω μας.

Για παράδειγμα αυτό που λέτε τόσο άνετα "κανείς δε θα καταλαβαίνει ότι είναι καινούρια" είναι από χαζό έως αδιανόητο. Δηλαδή ο στόχος των αποκαταστάσεων είναι να κοροιδέψει τον κόσμο?
Όταν αναστηλώνεις ένα μνημείο ή ένα παλιό κτίριο του οποίου η αξία είναι αδιαπραγμάτευτη (και έχει προκύψει και επαληθευτεί μέσα από την τεκμηρίωση--αποτύπωση) πρέπει οι επεμβάσεις που θα γίνουν να είναι εμφανείς και αναστρέψιμες. Δηλαδή ο επόμενος από σένα μελετητής να μπορέσει να καταλάβει ότι το έργο σου ήταν έργο αναστήλωσης 200 χρόνια μετά τη κατασκευή του κτιρίου και να μπορέσει να μελετήσει όσες πληροφορίες βρήκες εσύ πριν το αγγίξεις.


Αυτά τα ολίγα.
Θα χαρώ να κουβεντιάσω μαζί σας όποιες απορίες.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Thu Sep 11, 2008 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

Pavel, με μπέρδεψες - είσαι υπέρ ή εναντίων της ανοικοδόμησης της Δρέσδης; Εάν είσαι κατά, είσαι κατά γιατί νομίζεις ότι είναι κάποιου είδους "ιεροσυλία" ή "απάτη" ή επειδή δεν σου αρέσει το αισθητικό αποτέλεσμα;

Συμφωνώ μαζί σου εν μέρη: όταν αναστηλώνεται ο Παρθενώνας ή ένα κτήριο ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ή ιστορικής αξίας, είναι σημαντικό οι επεμβάσεις να είναι ανατρέψιμες στο βαθμό του δυνατού κτλ.

Αλλιώς το θέμα είναι καθαρά αισθητικό: εδώ και αιώνες η αρχιτεκτονική μας εμπλούτισε με διάφορες τεχνικές και τεχνοτροπίες και πρέπει να είμαστε ανοικτόμυαλοι αρκετα να τις εκμεταλευτούμε πέρνοντας υπόψην μας το καλό γούστο (ότι και να σημαίνει αυτό) και πρακτικά θέματα.

Δεν είναι θέμα να "κοροιδέψουμε τον κόσμο", είναι να δημιουργήσουμε ένα κτήριο το οποίο μας ικανοποιεί αισθητικά και δένει με τον χαρακτήρα και την αρχιτεκτονική της περιοχής στην οποία βρίσκεται. Εάν υπήρχε ένα άδειο οικόπεδο στο κέντρο της πλάκας, προσωπικά θα προτιμούσα να κτιστεί σε νεοκλασσικό ρυθμό ώστε να δένει με τα γειτονικά κτήρια και επειδή ο ρυθμός αυτός είναι όμορφος. Στην Εκάλη, ή και στη Νέα Σμύρνη καλύτερα θα ήταν να έχουμε ένα κτήριο "μοντέρνας" αρχιτεκτονικής. Είναι τόσο απλό.

Όσο για τον όρο "αναπαλαίωση", δεν καταλαβαίνω γιατί πολλοί ενοχλούνται τόσο με τον όρο. Όπως κάθε άλλη λέξη σε μια γλώσσα, δημιούργήθηκε να καλύψει μια έννοια (την ανακαίνιση ενός παλαιού κτηρίου) η οποία δεν καλύπτεται 100% από τον όρο αναστήλωση (ο οποίος όρος παραπέμπει στον.... Παρθενώνα) ή ανακαίνιση (που δεν αναφέρεται αναγκαστικά σε ένα παλαιό κτήριο) ή "αποκατάσταση" (που είναι λίγο αυστηρός γιατί υπονοεί 100% επιστροφή στην παλαιότερη μορφή του χωρίς εσωτερικές ή εξωτερικές αλλαγές).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Thu Sep 11, 2008 7:32 pm    Post subject: Reply with quote

Μα μου λές ΑΝ είχα ένα ελεύθερο οικόπεδο στη πλάκα.
Ελεύθερα οικόπεδα δεν υπάρχουν στη Πλάκα. ΚΑι αν υπάρξουν θα είναι επειδή σκοτώσαμε ένα παλιό κτήριο.

Πολλοί (με το συμπάθειο άσχετοι) πιστεύουν ότι όταν έχω μια όψη σχετικά καλα διατηρημένη γκρεμίζω όλο το υπόλοιπο κτίριο και χτίζω με νέα μέσα (μετό, μέταλλο) πίσω από τη μάσκα της διασωθείσας πρόσοψης. Αυτό δε λέγεται αποκατάσταση, λέγεται κουκλοθέατρο. Είναι η πιο φθηνή λύση (έτσι σκέφτεται ο έλλην).

Φυσικά και συμφωνώ με τη Δρέσδη γιατί ήταν άριστα τεκμηριωμένη και οργανωμένη μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια. Πιο πριν αναφέρθηκε κάτι για ανέγερση καινούριων νεοκλασικών κτηρίων. Ουδεμία σχέση το ένα με τ''αλλο.

Σήμερα δεν είναι αναμενόμενο να χτίζονται νεοκλασσικά.
Τα νεοκλασσικά έχουν τις αψίδες τους, υις καμάρες τους επειδή δεν είχαν άλλον τρόπο να γεφυρώσουν το άνοιγμα. Σήμερα έχουν τρόπους πιο επίκαιρους.
Με τη λογική "να ταιριάζει με το περιβάλλον" να τη χρησιμοποιείτε για να υπερασπίζεστε τα νεανεοκλασικκά (μου επιτρέπετε το νεολογισμό?) θα φτάσουμε στο 3456 μ.Χ, και ακόμα νεοκλασικκά θα χτίζουμε. Φανταστείτε με την ίδια λογική που θα ήμασταν σήμερα. Ακόμα stonehedge που λέει ο λόγος θα χτίζαμε.

Όσο για το "να φαίνεται παλιό" που υπονοεί κανείς με τον όρο αναπαλαίωση μάλλον δεν είναι εξ ορισμού δυνατό γιατί τα υλικά δεν έχουν ηλικία και ότι επέμβαση κάνεις παλιό δε μπορείς να το ξανακάνεις. Αδυνατώ να καταλάβω το νόημα της λέξης αναπαλαίωση.
Αν η λέξη αναστήλωση σου θυμίζει τον Παρθενώνα τότε να το κοιτάξεις γιατί σίγουρα θα είναι προσωπικό.

Επίσης φανταστείτε τι θα λένε οι μελλοντικοί μελετητές αν δουν μετά από 300 χρόνια το νεονεοκλασικό. "Ω, κοιτάξτε ένα νεοκλασικό! Είναι των αρχών του 21ου αιώνα!" Εντομεταξύ η περίοδος του νεοκλασικισμού έχει περάσει ανπιστρεπτί και δε νομίζω να αμφιβάλει κανει; γιαυτό.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Thu Sep 11, 2008 11:53 pm    Post subject: Reply with quote

Μα υπάρχουν ελευθερα οικόπεδα στην Πλάκα, όπως υπάρχουν και αρκετές πολυκατοικίες εκεί. Αλλά αυτό δεν είναι το θέμα εδώ.

Δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο στα ειρωνικά σου σχόλια περι κουκλοθέατρου. Μάλιστα πιστεύω ότι απόψεις σαν αυτές είναι υπεύθυνες σε κάποιο βαθμό για τις κατεδαφίσεις των νεοκλασσικών και την σημερινή κατάσταση της Αθήνας.

Προφανώς έχεις (εν μέρη) δίκιο για κτήρια με ιστορική αξία, και για την ακρίβεια κτήρια τα οποία το εσωτερικό τους έχει ιστορική ή αρχιτεκτονική αξία. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τα περισσότερα παλαιά κτήρια. Αυτά πρέπει να διατηρηθούν είτε επειδή έχουν όμορφη πρόσοψη (και η εξωτερική πρόσοψη αφορά όλους μας όχι μόνο τους ιδιοκτήτες - externality είναι ο αγγλικός όρος), είτε για να διατηρηθεί η ομοιγένεια ή η ατμόσφαιρα ή η ιστορική μνήμη μιας περιοχής.

Από εκεί και περά, εκτός από συγκεκριμένα κτήρια-μνημεία, το εσωτερικό δεν αφορά εμάς αλλά τους ιδιοκτήτες του. Αποκλειστικά. Εάν (όπως οι περισσότεροι από εμάς) οι ιδιοκτήτες δεν θέλουν να μενουν σε κτήρια διαρυθμημένα με τα δεδομένα 100 ή παραπάνω χρόνων πριν και θέλουν να τα αλλάξουν, καλά κάνουν. Μακάρι να το κάνουν όλοι και να εξαφανιστεί το θέαμα των εγκατατελειμένων κτηρίων (και περιοχών) που ακόμα υπάρχει στο κέντρο της Αθήνας.

Αλλιώς δεν έχουμε σπίτια (ή γραφεία) αλλά μουσεία. Και λίγοι από εμάς θέλουν να ζουν ή να δουλεύουν σε μουσεία. Κάτι τέτοιο, όχι μόνο περιορίζει τα δικαιώματα των ιδιοκτητών αλλά και κάνει πιο πιθανό να κατεδαφιστούν μια και καλή τα παλαιά κτήρια και να ξεμπερδεύουν μια και καλή (κάτι που και έγινε). Άλλωστε τα κτήρια είναι ζωντανοί οργανισμοί (για να γίνω πιο ποιητικός!) που πρέπει να αλλάζουν και να προσαρμόζονται όσο αλλάζει ο τρόπος ζωής, οι ανάγκες και οι προτιμήσεις μας.

Όσο για το ότι δεν πρέπει να κτίζονται νεοκλασσικά επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει είναι μάλλον περιέργος λόγος. Προφανώς το ότι έχουμε την τεχνολογική δυνατότητα να κτίσουμε διαφορετικά και πιο ευέλικτα κτήρια λογικά σημαίνει ότι ο περισσότερος κόσμος δεν θα θέλει να κτίζει μόνο νεοκλασσικά. Προτιμα -λογικά- να έχει μεγαλύτερες τζαμαρίες, μπαλκόνια κτλ κτλ μακριά από τους περιορισμούς του νεοκλασσικού. Και έτσι ακριβώς συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.

Ωστόρο, τα νεοκλασσικά είναι μια τεχνοτροπία, διακριτέα από τους (εν μέρη) τεχνολογικούς λόγους που την διαμόρφωσαν. Εάν μερικοί από εμάς, σε ορισμένες περιοχές, προτειμούν τον νεοκλασσικό ρυθμό για αισθητικούς λόγους, ή γιατί τη θέση του κτηρίου έτσι κι αλλιώς δεν επιτρέπει την μέγιστη εκμετάλευση των πλεονεκτημάτων των νέων τεχνοτροπιών (όπως συχνά σημβαίνει σε townhouses στο κέντρο της πόλης), δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να λειδωριθούν και να αποτραπούν. Μάλιστα, όπως ανέφερα σε προηγούμενο ποστ, σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να ενθαρυνθούν για να διατηρήσουν την ατμόσφαιρα και την ομοιογένεια της συγκεκριμένης περιοχής.

Ανέφερα ήδη το παράδειγμα των κυκλαδίτικων σπιτιών. Δεν άκουσα κανέναν αρχιτέκτονα να διαμαρτίρεται για αυτά. Άλλωστε τόσα και τόσα παραδείγματα υπάρχουν όπου κτήρια κτήσθηκαν με ένα τρόπο και μια συγκεκριμένη τεχνοτροπία για καθαρά αισθητικούς λόγους και μόνο. Τα νεοκλασσικά κτήρια μάλιστα (ιδίως τα δημόσια εμβληματικά νεοκλασσικά του 19ου αιώνα) είναι ένα καλό παράδειγμα: οι αρχαιοελληνικές κολώνες του Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας επιλέχθηκαν για αισθητικούς λόγους και όχι γιατί χρειάζονταν για στατικούς λόγους (που ήταν ο αρχικός λόγος ύπαρξης των κιόνων στην απωτερη αρχαιότητα).

Ορισμένοι έλληνες αρχιτέκτονες είναι τόσο πεποισμένοι για το ότι έχουν 100% δίκιο που δεν βλέπουν ότι στον περισσότερο κόσμο, ιδίως στον Δυτικό κόσμο, είναι πάρα πολύ συχνό να κτίζονται σπίτια τα οποία ακολουθούν είτε πιστά είτε σε μεγάλο βαθμό τεχνοτροπίες του παρελθόντος. Μια βόλτα στο Λονδίνο, ιδίως στα προάστια, στην Αμερική, και αλλού είναι αρκετή.

Μάλιστα, προσωπικά, προτειμώ την μοντέρνα αρχιτεκτονική και με κουράζει η ομοιομορφία (και ασχήμια) των τυπικών αγγλικών σπιτιών για παράδειγμα. Αλλά έχω την ειλικρίνεια να παραδεχθώ ότι βασίζω την "αποδοκιμασία" μου στις προσωπικές μου αισθητικές προτιμήσεις (που πχ οι περισσότεροι Άγγλοι δεν μοιράζονται), και όχι σε κάποιο ανώτερο, ιδεολογικό πρόβλημα με την αντιγραφή παλαιών τεχνοτροπιών ή την αποφυγή "κουκλοθεάτρου"...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 12:10 am    Post subject: Reply with quote

Δεν θα μπώ στη συζήτηση του θέματος γιατί θεωρώ οτι έχει συζητηθεί σε όλες τις πτυχές τους σε προηγούμενες σελίδες του τόπικ. Μια μικρή παρατήρηση να κάνω μόνο: Οι κίονες του πανεπιστημίου, της ακαδημίας και της βιβλιοθήκης δεν έχουν μπει για αισθητικούς λόγους. Είναι (νομίζω) προφανές οτι αν αφαιρεθούν, οι προσόψεις θα καταρρεύσουν. Δεν έχουν καμία σχέση με τις ψευτοπαραστάδες που βρισκουμε σε πολλά νεοκλασικά Β κατηγορίας, στις οποίες έχουμε 3 πόντους γύψο και από κάτω τούβλο. Αυτές είναι οι περιπτώσεις "αισθητικής" χρήσης του νεοκλασικισμού

Και κάτι τελευταίο. Τα κυκλαδικά σπίτια δεν είναι νεοκλασικά. Είναι παραδοσιακά (καμιά σχέση δηλαδή). Είναι ένας μη-ρυθμός που προέκυψε από τον τόπο, δεν είναι εισαγόμενος από την Γερμανία και εξάλλου είναι κατά βάση μοντέρνος, από την άποψη πως αποφεύγει συνειδητά τη διακόσμηση και την υπερβολή. Το οτι κτίζονται στα νησιά (και σε οικισμούς που είναι συνήθως προστατευμένοι) δεν με πειράζει. Εξάλλου έχει αποδειχθεί (με τα Ξενία του Κωνσταντινίδη στην Άνδρο και τη Μύκονο) οτι κτίρια μιας ακραιφνούς μοντέρνας αρχιτεκτονικής δένουν το ίδιο καλά με το περιβάλλον.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ypsilon
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 3951
Location: Copenhagen, Denmark

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 2:44 am    Post subject: Reply with quote

Συμφωνώ με τον προβληματισμό όλων των πλευρών, θέλω απλώς να προσθέσω το εξής: Στην οδό Σταδίου, το καταπληκτικό Μέγαρο της Alpha Bank του Νίκου Βαλσαμάκη, το οποίο "ασεβώς" στέκεται ανάμεσα σε δυο νεοκλασσικά αριστουργήματα (κτήριο Εθνικής Τράπεζας και Αρσάκειο), τελικά μόνο παραφωνία δεν μπορεί να το αποκαλέσει κανείς. Ίσα ίσα, και τον εαυτό του αναδεικνύει και τους γείτονές του ακόμα περισσότερο.
Ισχύει το ίδιο ακριβώς και για το Μέγαρο της Εθνικής Τράπεζας στην πλατεία Κοτζιά, δια χειρών Μάριο Μπότα, Μόρφως Παπανικολάου και Ρένας Σακελλαρίδου.
Σε καμμία από τις δύο περιπτώσεις δεν ετέθη δίλημμα περί ομοιομορφίας, σεβασμού στην παράδοση και άλλα τινά, και βεβαίως το αποτέλεσμα δικαίωσε τους πάντες. Φυσικά, είχαμε και αρχιτέκτονες ουσίας που υποστήριξαν αυτήν τους την επιλογή, και όχι τους μελετοκατασκευαστές του Βωβού, που αφού φτιάξουν το έκτρωμα με γυαλί και ορθομαρμάρωση, στο τέλος σου πετάνε και μια μετώπη στα μούτρα και καλείσαι μετά ο αδαής να θαυμάσεις τον συγκερασμό κλασσικού με μοντέρνο (πιάστε ένα κουβαδάκι να ξεράσω!)

Η ομοιομορφία δεν είναι πανάκεια, και δεν δείχνει πάντα σεβασμό στην ταυτότητα ή την παράδοση μιας πόλης. Το δε αντίθετο της ομοιομορφίας δεν είναι αναγκαστικά ο αχταρμάς. Πάρτε παράδειγμα την Καστοριά που βάσει νόμου υποχρεούται να έχει όλα τα σπίτια της με κεραμίδια για λόγους αισθητικής συνέπειας, και υποκλιθείτε στον νεοελληνικό παραλογισμό. Από τη μια μεριά είναι η παλιά πόλη από την οποία δεν θες να ξεκολλήσεις, και από την άλλη τα κλασσικά ελληνικά αηδιαστικά διώροφα - τριώροφα (ο ένας όροφος προίκα στον γιό, ο άλλος στην κόρη και κάτω μαγαζί να παίρνουμε και κανα νοίκι), και στην κορφή μια κεραμοσκεπή στο άσχετο εντελώς! Τέτοιου είδους ψευδο- παραδοσιακά γυμνάσματα, να μου λείπουν!

Από την άλλη, η επιλογή της διατήρησης της νεοκλασσικής πρόσοψης δεν μου φαντάζει ημίμετρο, τουλάχιστον όχι όταν καταφέρνει να ισορροπήσει μεταξύ αναλογιών και χρήσης του συγκεκριμένου κτηρίου. Για σπίτι είναι δύσκολο, για πρακτικούς λόγους. Αλλά πχ, τα δυο φανταστικά νεοκλασσικά πίσω από την Παλιά Βουλή που έμειναν ανέπαφα και από πίσω τους διαμορφώθηκε ο χώρος που στέγασε τα ΗΑΒΙΤΑΤ, είναι ένα ωραίο παράδειγμα που προσωπικά δεν μου βγάζει συμβιβασμό ή συντηρητισμό.

Τελικά, το ζητούμενο είναι η καλή αρχιτεκτονική παιδιά, ό,τι και να λέμε. Και ειδικά η Αθήνα, όπου αντιμετωπίστηκε ως κασίδης, πάνω στο κεφάλι του οποίου έγιναν τα άπειρα τερατουργήματα, δεν έχει πολλές επιλογές, από το να ψάχνει την καλή αρχιτεκτονική. Είτε φυτεύοντας μοντέρνα κτήρια ανάμεσα σε νεοκλασσικά χωρίς να θίγεται καμμιάς πλευράς η αισθητική, είτε αναπαλαιώνοντας τα υπάρχοντα αλλά αποφεύγοντας τις ρέπλικες.
Ποσώς με ενδιαφέρει. Όλα χωράνε σε μια πόλη, αρκεί να δοθεί επιτέλους η πρωτοβουλία στους αρχιτέκτονες, και αρκεί κι εκείνοι να αποτινάξουν λίγο τα αριστερόστροφης ιδεολογίας κολλήματά τους και επιτέλους να τολμήσουν.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 3:50 am    Post subject: Reply with quote

Για δες και το τίμημα που πλήρωσαν αρκετά αρ ντεκό στη Θεσσαλονίκη. Κακή η φωτογραφία αλλά καταλαβαίνετε το ανοσιούργημα

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
chr.04
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004
Posts: 1566
Location: Thessaloniki

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 6:42 am    Post subject: Reply with quote

Αυτό το χάλι στην Θεσσαλονίκη δεν μπορώ να καταλάβω ποιος επέτρεψε να γίνει. Όλα τα νεοκλασσικά στο κέντρο έχουν γίνει έτσι, από κάτω ανακαινισμένο, από πάνω γυάλινο. Έλεος δηλαδή.

Στο κάτω κάτω αφού θέλουν να τα εκμεταλλευτούν, δεν μπορούσαν να συνεχίσουν την ίδια αρχιτεκτονική που έχει το κτήριο και στους νέους ορόφους που προσθέτουν από πάνω του;
Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

Lucretius wrote:
Οι κίονες του πανεπιστημίου, της ακαδημίας και της βιβλιοθήκης δεν έχουν μπει για αισθητικούς λόγους. Είναι (νομίζω) προφανές οτι αν αφαιρεθούν, οι προσόψεις θα καταρρεύσουν.


Δεν με κατάλαβες. Δεν αναφερόμουν στο εάν θα καταρεύσει το κτήριο χωρίς τις κολώνες. Απαντησα στο σχόλιο του Pavel ότι παρά το γεγονός ότι τεχνολογικά έχουμε και άλλους τρόπους να κτίσουμε ένα κτήριο, μερικές φορές προτιμάμε τους παλιούς τρόπους (π.χ. στήριξη με κολώνες) για καθαρά αισθητικούς λόγους.

Quote:
Τα κυκλαδικά σπίτια δεν είναι νεοκλασικά. Είναι παραδοσιακά (καμιά σχέση δηλαδή).


Μα δεν είπα ότι τα κυκλαδίτικα σπίτια είναι νεοκλασσικά. Είπα ότι τα κυκλαδίτικα σπίτια είναι ένα παράδειγμα όπου οι περισσότεροι συμφωνούν να κτίζουν σπίτια τώρα σε ρυθμούς και με περιορισμούς περασμένων εποχών καθαρά για λόγους αισθητικούς, ομοιομορφίας κτλ

Quote:
Είναι ένας μη-ρυθμός που προέκυψε από τον τόπο, δεν είναι εισαγόμενος από την Γερμανία


Αυτή είναι μια ακόμη ιδεοληψία πολλών εγχώριων αρχιτεκτόνων και μη. Ότι ο νεοκλασσικός ρυθμός (και άλλοι) είναι μη ντόπιος άρα κατακριταίος... Λες και υπάρχει παρθενογέννηση στην τέχνη και την αρχιτεκτονική, λες και πρέπει να έχουμε εθνικιστικές παρωπίδες. Άλλωστε, είτε μας αρέσει είτε όχι, για σχεδόν ένα αιώνα, η Ελλάδα οικιοποιήθηκε (και τροποποίησε) τον νεοκλασσικό ρυθμό και σχεδόν όλες οι ελληνικές πόλεις ήταν σχεδόν 100% νεοκλασσικές στις αρχές του αιώνα περισσότερο ίσως από κάθε άλλη χώρα, συμπεριλαμβανομένου ίσως και της Γερμανίας. Λες και η μοντέρνα αρχιτεκτονική (της οποίας είμαι μεγάλος φίλος) είναι γένημα θρέμα της Ελλάδας...

Συμφωνώ πάντως με τον Υπσιλον ότι αυτό που λείπει στην Αθήνα πάνω από όλα δεν είναι τα νεοκλασσικά αλλά η καλή αρχιτεκτονική. Στο Παρίσι πχ γκρέμισαν όλη την μεσαιωνική πόλη (που εάν είχε επιζήσει θα ήταν σίγουρα όμορφη) αλλά έκτισαν μια εντυπωσιακή και πανέμορφη νέα πόλη. Εμείς γκρεμίσαμε πολλά νεοκλασσικά (πολλά από τα οποία ήταν ακαλαίσθητα χωριατόσπιτα) αλλά κτίσαμε αυτό το γκρίζο χάος που βλέπουμε γύρω μας.

Πάντως, δυστιχώς, η καλή αρχιτεκτονική είναι πιο δύσκολη και σπάνια από την επιβολή μιας κάποιας ομοιομορφίας. Συμφωνώ ότι στην Καστοριά και αλλού, τα κεραμίδια κρύβουν ένα σωρό ανοσιουργήματα, αν και τελικά, δείτε φωτογραφίες της Καστοριάς από ψηλά και δειτε τις αντίστοιχες της Αθήνας!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucretius
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1762
Location: Θεσσαλονίκη

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Τελικά αυτή η συζήτηση είναι καταδικασμένη να επαναλαμβάνεται in perpetua. Σύντομα σχόλια γιατί με περιμένει μια αγριεμένη διπλωματική και μια ακόμα πιο αγριεμένη καθηγήτρια:

1. Την εποχή που κτιζόταν η Αθηναϊκή Τριλογία (την οποία και υπεραγαπώ) οι μαρμάρινοι κίονες και τα επιστύλια κτλ ήταν ο μόνος τρόπος να γεφυρωθούν τα ανοίγματα που προέβλεπαν τα σχέδια. Αλλά οι κίονες και τα αετώματα δεν επιλέχθηκαν μόνο για την "αισθητική" τους αξία. Η ιδεολογική ήταν απείρως ισχυρότερος παράγοντάς, καθώς με την επανάληψη μορφών και τύπων του Ερεχθείου, του Ηφαιστείου, του Παρθενώνα και του Ολύμπιου Δία (βρείτε τα κτήρια και κερδίζετε γλειφιτζούρι) το νέο και ακόμη ασταθές ελληνικό κράτος δενόταν έστω και στο επίπεδο της εμφάνισης με το αρχαίο κάλλος.

2. Διάβασε και τις επόμενες περιόδους. Δεν κτίζουν τα κυκλαδόσπιτα επειδή είναι όμορφα αλλά επειδή ταιριάζουν με τον τόπο. Ο Κωνσταντινίδης στη Μύκονο και την Άνδρο δεν έκτισε κυκλαδόσπιτα και όμως προέκυψαν αριστουργήματα.

3. Δεν είναι ιδεοληψία, είναι γεγονός. Ο νεοκλασικισμός δεν είναι κατακριτέος επειδή είναι εισαγόμενος (αν είναι δυνατόν) αλλά επειδή δεν έχει καμία σχέση με τον τόπο στον οποίο επιβλήθηκε.

4. Το θέμα δηλαδή είναι πώς φαίνεται η Αθήνα από την Ακρόπολη; Αν δηλαδή βάλουμε κεραμοσκεπές στην Αθήνα, η κατάσταση θα καλυτερέψει;
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PAVEL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 13 Feb 2004
Posts: 1036
Location: Ν.Σμυρνη - Πάτρα - Βενετία (Άλλωστε ένα πλοίο είναι...)

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 6:44 pm    Post subject: Reply with quote

Να προσθέσω στα περί των κυκλάδων, ότι η μορφή τους (μικρά ανοίγματα, άσπροι τοίχοι) είναι και αυτό ένα αποτέλεσμα εμπειρίας του λαού αφού έτσι μπόρεσαν να έχουν πιο δροσερά σπίτια εκμεταλευόμενοι το χρώμα και τα ανοίγματα ώστε να μην αφήνουν την θερμότητα να εισέλθει στο εσωτερικό της οικίας.

Στα περί Αθηναϊκής νεοκλασικής αρχιτεκτονικής στις αρχες του αιώνα, δε μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με τον Lucretius.

ποστάρω την αγαπημένη μου οικία http://www.culture2000.tee.gr./ATHENS/GREEK/BUILDINGS/BUILD_TEXTS/B121_t.html

Κλασικό παράδειγμα που το μοντέρνο κίνημα πέτυχε και μάλιστα έδεσε τόσο πολύ με το περιβάλλον. Πολλοί θα έλεγαν, ε νταξει, εκει στα βράχια που το χτισε δε πα να κανε και διαστημόπλοιο? Όμως ας κοιτάξουμε λίγο και το τοπίο. Η κεραμοσκεπή και οι καμάρες εξαντλούνται κάποια στιγμή. Πιστεύει κανείς ότι στο συγκεκριμένο σημείο θα ταίριαζε η "ομορφιά" της καμάρας?

Επίσης να πω για τους κωμικοτραγικούς νόμους περί υποχρεωτικών περιορισμων στην εμφάνιση του κτιρίου. Το φαινόμενο υποχρεωτικής κεραμοσκεπής συναντάται και στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς. Διαταγή του Αντώνη Τρίτση. Τη βρίσκω πολύ "αναχρονιστική" γιατι απλά δεν κατάφερε τίποτα. Αν νομιζει ο κάτοικος του Αργοστολίου ότι το 2όροφο έκτρωμά του είναι "κουκλί" με το κεραμιδάκι μάλλον αυτός φοράει τις παρωπίδες και όχι εγώ.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Fri Sep 12, 2008 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

Όντως επαναλαμβανόμαστε, καθότι δεν μου φαίνεται ότι υπάρχει καμία όρεξη να ακούσει ο ένας τον άλλο.

Η οικία Λαναρά είναι όντως καταπληκτική.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
savas
Full Member
Full Member


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 287

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 10:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ο Renzo Piano σχεδίασε έναν καινούργιο ουρανοξύστη για το Λονδίνο.
The Shard:

http://shardlondonbridge.com/

Το video καταπληκτικό...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Oct 04, 2008 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλε sava, εγώ τι φταίω να με αφήνεις ξάγρυπνο τέτοια ώρα στην ξενιτιά ?
Αχ, τι μας κάνεις ...
Απλά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ !
Δυστυχώς όταν έχουμε τον Τσίπρα από νέους πολιτικούς (με τις γνωστές απόψεις για τα ψηλά κτίρια), τι μπορούμε να περιμένουμε ?
H Δημοκρατία μας πρέπει "να πολεμήσει τους ουρανοξύστες" (για όσους θυμούνται).
Μιζέρια και πάλι μιζέρια ...
Back to top
View user's profile Send private message
PinkFloyd
Full Member
Full Member


Joined: 21 Jun 2007
Posts: 296
Location: ΠΑΤΡΑ

PostPosted: Tue Oct 07, 2008 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

Πολύ όμορφος ο ουρανοξύστης, και εντυπωσιακός ο τρόπος που "παίζει" με το φως.

Όσο για το βίντεο: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message
woofy
Senior Member
Senior Member


Joined: 23 Jun 2004
Posts: 524
Location: Athens, Greece

PostPosted: Wed Oct 29, 2008 11:03 am    Post subject: Reply with quote

Διακρίσεις σε Ελληνες αρχιτέκτονες στη Βαρκελώνη

Mε δύο σημαντικές διακρίσεις για την ελληνική αρχιτεκτονική έκλεισε το πρώτο Παγκόσμιο Αρχιτεκτονικό Φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 24 Οκτωβρίου στη Βαρκελώνη. Η Ρένα Σακελλαρίδου και η Μόρφω Παπανικολάου βραβεύτηκαν για τη νέα διαμόρφωση της Πύλης του Αστέρα της Βουλιαγμένης, ενώ ο Αλέξανδρος Τομπάζης απέσπασε διάκριση για τον ναό της Αγίας Τριάδας στη Φάτιμα της Πορτογαλίας, έχοντας απέναντί τους ισχυρό ανταγωνισμό.
Back to top
View user's profile Send private message
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Wed Oct 29, 2008 3:33 pm    Post subject: Reply with quote

Καθόλα άξιοι όλοι τους και θερμά συγχαρητήρια για τις διακρίσεις τους.
Back to top
View user's profile Send private message
Squirrel
Junior Member
Junior Member


Joined: 19 Apr 2008
Posts: 197
Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά

PostPosted: Thu Nov 20, 2008 8:57 pm    Post subject: Reply with quote

Καλά...! Πολύ προχωρημένα πράγματα...Την δυνατότητα ανάπτυξης μεγάλων δένρων σε ταράτσες και αεραγωγούς προτείνουν οι αρχιτέκτονες...Ιδανική λύση για πολεις με ψηλά κτήρια χωρίς κεραμοσκεπή...

Ένα πευκοδάσος στην ταράτσα...Μία φθηνή και αποτελεσματική λύση που δίνει τη δυνατότητα να φυτευτούν μεγάλα δένδρα....
"Στέγαστρα από σχάρες και φρεάτια εξαερισμού. Ελαιώνες. Θερμοκήπια. Σιντριβάνια. Όλα στην ταράτσα του σπιτιού. Η εποχή που πράσινη αξιοποίηση των ταρατσών σήμαινε έναν απλό χλοοτάπητα ή μικρά θαμνοειδή φυτά, πέρασε. Οι αρχιτέκτονες επεξεργάζονται ήδη την επόμενη γενιά ιδεών(...)" Πηγή 'Τα Νέα' 19.11.08: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4487525
Back to top
View user's profile Send private message
teris3
New Member
New Member


Joined: 07 Mar 2006
Posts: 64

PostPosted: Fri Nov 21, 2008 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

Το διατηρητέο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αναγεννήσεως, Καζαντζάκη και Ταντάλου στην Θεσσαλονίκη και αρχιτεκτονικά αποτελεί ένα αξιόλογο δείγμα εκλεκτικιστικού ύφους.
Πριν την αναπαλαίωση και μετά.

http://www.imageshack.gr/view.php?file=cf9o76wg35ks06qfhwo2.jpg

http://www.imageshack.gr/view.php?file=y0ex4e5u63sz315des1z.jpg

Edit
Θυμίζω ότι δεν επιτρέπεται η παράθεση εικόνων (παρά μόνο του σχετικού link) εάν το πλάτος τους υπερβαίνει τα 640 pixels.
Admin
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4161
Location: S Y D N E Y

PostPosted: Sun Jan 18, 2009 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Mόλις έδειξε στo eco news τoυ σκαϊ για τη διαμάχη σχετικά με τη κατεδάφηση/διατήρηση των νεoκλασσικών γύρω από τo NMA.

Παρέμβαση τoυ υπ. επκρατείας έναντι των κινήσεων τoυ ΥΠ.ΠO παγώνει την κατεδάφιση τoυς εως ότoυ κατατεθoύν υπoμνήματα από τις δύo αντιμαχόμενες πλευρές.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Giannis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 29 Mar 2004
Posts: 1682
Location: Ελβετία

PostPosted: Sat Jan 24, 2009 1:26 am    Post subject: Reply with quote

Εχω εξαφανιστεί τώρα τελευταία αλλά ζω και είμαι καλά... Rolling Eyes

Μερικές φωτογραφίες απο την Κουάλα Λουμπούρ και τους Petronas, από ένα πρόσφατο ταξίδι μου στη ΝΑ Ασία. Αφιερωμένες ειδικά στο Γρηγόρη... (1 ώρα περίμενα στην ουρά για να πάρω το μαγικό χαρτάκι ώστε να εκτοξευθώ στα ύψη με το ασανσέρ-πύραυλο των Petronas). Εχω βγάλει πολλές φωτογραφίες από την πόλη αλλά και γενικά όλα τα μέρη που επισκεύτηκα. Θα προσπαθήσω να τα ποστάρω κάποια στιγμή.


http://www.flickr.com/photos/yiannis77/sets/72157612910762544/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Sat Jan 24, 2009 11:31 am    Post subject: Reply with quote

@ Giannis:

Χίλια ευχαριστώ Very Happy

Μήνυμα ελήφθη και έγινε και η σχετική προβολή στο SSC. Εδώ --------> http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=31214970&postcount=34

___________________________________________

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Επιπλέον να ανακοινώσω και να υπενθυμίζω ότι σήμερα Σάββατο 24 Ιαν 2009 και ώρα 17:00 ο αρχιτέκτονας Rentzo Piano θα ανακοινώσει τα σχέδιο του για την ανάπλαση του Ιπποδρόμου όπου θα κατασκευαστούν η νέα Εθνική Βιβλιοθήκη και η Λυρική σκηνή (όπερα) σε πάρκο δεκάδων στρεμμάτων.

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής. Η είσοδος θα είναι δωρεάν αλλά θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με αριθμημένα εισιτήρια τα οποία θα αρχίσουν να διανέμονται από τις 16:00 ή και νωρίτερα αν παρατηρηθεί μεγάλη προσέλευση κόσμου. Συνιστάται όποιος θέλει να είναι εκεί από τις 15:30.

Ο υπογράφων θα είναι εκεί από τις 15:00 βέβαια. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι θα είναι ένα μεγάλο γεγονός για την πόλη μας και γι' αυτό καλό θα ήταν οι "πιστοί" να προσέλθουν.

Σε κάθε περίπτωση έχετε υπόψη σας ότι το συγκεκριμένο event θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του Internet από τη διεύθυνση:

http://www.snf.org/Default.aspx?ID=410

Σχετική αναφορά θα δώσω στο SSC later in the day.
Back to top
View user's profile Send private message
dimetro
Full Member
Full Member


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 214
Location: Aeghio-Xanthi

PostPosted: Sat Jan 24, 2009 9:40 pm    Post subject: Reply with quote

Μικρη διαμαρτυρια εγινε μετα το τελος του Renzo Piano στπ ΜΜΑ.Διαδηλωτες εμφανιστηκαν κρατωντας πανο που εγραφε οχι αλλο τσιμεντο.Μετά δεν γνωριζω πως συνεχισε. Παντως γενικοτερα εκανε αισθηση καθως εμφανιστηκαν ακριβως μοολις κατεβηκε ο Piano απο τη σκηνη και ολη αιθουσα γυρισε να κοιταξει απο που προερχονται τα συνθηματα...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72, 73, 74  Next
Page 71 of 74

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr