stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads
View previous topic :: View next topic  
Author Message
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 12:21 am    Post subject: Reply with quote

Καταθέτω την εξαιρετική και πολύ πρόσφατη με καινούργια στοιχεία μελέτη της Καθημερινής για τους Σιδηρόδρομους στην Ελλάδα.

http://sup.kathimerini.gr/xtra/media/files/meletes/econ/trains.doc

Αναφέρω ενδεικτικά ότι

Arrow το εμπορευματικό και επιβατικό τους έργο είναι το 2% των διακινούμενων μεταφορών στη χώρα.
Arrow τα έσοδα τους προς τα έξοδα τους είναι απελπιστικά. Ενδεικτικά, για το δίκτυο Πελοποννήσου τα έσοδα αποτελούν το 3.2% των εξόδων. Το κόστος λειτουργίας του είναι 60.000.000¤. Τα έσοδα του 2εκ ¤.
Arrow Το Ελληνικό κράτος έδωσε το ποσό των 8.04δις¤ για την περίοδο 1990-2008 στις σιδηροδρομικές υποδομές
Arrow Το Ελληνικό κράτος έδωσε επιπλέον 8.2δις¤ την ίδια περίοδο για την κάλυψη των σιδηροδρομικών ελλειμάτων.
Arrow Το 1990 οι ετήσιες επενδύσεις στον ΟΣΕ ανέρχονταν σε 100εκ¤ και οι ζημιές σε 200εκ¤.
Arrow Το 2008 οι ετήσιες επενδύσεις έχουν εκτιναχθεί στα 800εκ¤ και οι ζημιές στα 762εκ¤.
Arrow Οι ετήσιες δανειακές ανάγκες του ΟΣΕ είναι πλέον του 1.2δις¤.

Για το 2% των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών αξίζει το δυσβάσταχτο κόστος? Δηλαδή αν αύριο ο ΟΣΕ σταματούσε λειτουργία, θα είχαμε μόνο ένα επιπλέον 2% των μεταφορών να αντιμετωπίσουμε? Δεν θα κατέρρεε η χώρα? Μπορεί κάποιος να πει, οτι οι αριθμοί αυτοί δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν από τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς? Μπορεί κάποιος να πει ότι δεν θα ήταν προτιμότερο να πληρώνουμε το ίδιο το εισητήριο των χρηστών του σιδηρόδρομου σε άλλα μέσα και πάλι κερδισμένοι να είμαστε?


Και για να είμαστε ρεαλιστές αν έμενε μόνο η σύνδεση Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εξωτερικό, το ποσοστό ίσως ήταν κάτι κοντά στο 0.5% και όχι στο 2%...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 12:44 am    Post subject: Reply with quote

Στη Γαλλια Γερμανια είναι τοσο χαμηλα ο σιδηροδρομος σε σχεση με τα τρενα?Γιατι τετοια διαφορα?Εγω περιμενα άλλα ποσοστα..Λιγο απεχουμε απο αυτους τοτε..στο ποσοστο χρησης των αυτοκινητων..


Quote:
Η κυβέρνηση Τρικούπη από την πλευρά της έδιδε μεγαλύτερη σημασία στα τοπικά δίκτυα, με στόχο την σύνδεση της ελληνικής ενδοχώρας με τα πλησιέστερα μεγάλα λιμάνια. Επέλεξε, ως εκ τούτου, η απόσταση ανάμεσα στις δύο σιδηροτροχιές να είναι 1 μ. («μετρική» γραμμή). Το επιχείρημα ήταν ότι τα έξοδα κατασκευής της «μετρικής» γραμμής ήταν πολύ χαμηλότερα, ιδιαιτέρως στις ορεινές περιοχές, όπου απαιτούντο σήραγγες, γέφυρες και άλλα έργα. Επιπλέον, και ο χρόνος κατασκευής της ήταν πολύ μικρότερος. Όμως, αυτή η αρχική απόκλιση από τα διεθνή πρότυπα βαρύνει του ελληνικούς κρατικούς σιδηρόδρομους έως σήμερα.


Ο μετρικος του τρικουπη είναι ένα λαθος και πρεπει να διορθωθει..
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 1:04 am    Post subject: Reply with quote

Το άρθρο βρίθει από ανακρίβειες προκειμένου να δικαιολογήσει την κυβερνητική πολιτική.
Αν πούμε ότι κλείνουμε τις γραμμές που δεν είναι κερδοφόρες θα έπρεπε να κλείσουμε όλο το δίκτυο, πράγμα τελείως εκτός πραγματικότητας.
Π.χ συγκρίνονται τα εισητήρια του ΟΣΕ με αυτά του ΚΤΕΛ, για να στηριχθεί το επιχείρημα περί φτηνών εισητηριών, και δεν γράφουν πουθενά ότι αυτά είναι τα εισητήρια είναι των απλών τραίνων, ενώ στα ICE κοστίζει κοντά 50 ευρώ ...

Quote:
Η κυβέρνηση Τρικούπη από την πλευρά της έδιδε μεγαλύτερη σημασία στα τοπικά δίκτυα, με στόχο την σύνδεση της ελληνικής ενδοχώρας με τα πλησιέστερα μεγάλα λιμάνια. Επέλεξε, ως εκ τούτου, η απόσταση ανάμεσα στις δύο σιδηροτροχιές να είναι 1 μ. («μετρική» γραμμή). Το επιχείρημα ήταν ότι τα έξοδα κατασκευής της «μετρικής» γραμμής ήταν πολύ χαμηλότερα, ιδιαιτέρως στις ορεινές περιοχές, όπου απαιτούντο σήραγγες, γέφυρες και άλλα έργα. Επιπλέον, και ο χρόνος κατασκευής της ήταν πολύ μικρότερος. Όμως, αυτή η αρχική απόκλιση από τα διεθνή πρότυπα βαρύνει του ελληνικούς κρατικούς σιδηρόδρομους έως σήμερα.


Αυτό αποτελεί την μεγαλύτερη μπούρδα, και μάλλον "δείχνει" τους συγγραφείς του άρθρου, ή αυτούς που τους προμήθευσαν με στοιχεία τελοσπάντων.
Απλούστατα υπάρχουν και άλλα μέρη στον κόσμο που αυτή η "απόκλιση" απ' τα διεθνή πρότυπα συμβαίνει, και πάλι οι εταιρείες που τα εκμεταλλεύονται δεν δείχνουν την εικόνα του ΟΣΕ (κάθε άλλο ...)

Επίσης προφανώς αγνοείται το στοιχείο της υποδειγματικής λειτουργίας και πρωτοπορίας της εταιρείας που εκμεταλλεύονταν το μετρικό δίκτυο (ΣΠΑΠ), όταν σήμερα φτιάχνουμε κανονικές γραμμές στην Πελλοπόνησο που δεν διαφέρουν από πλευράς ταχυτήτων απ' το μετρικό.
Back to top
View user's profile Send private message
agr-engineer
Full Member
Full Member


Joined: 20 Mar 2008
Posts: 323

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 3:20 am    Post subject: Reply with quote

Πρέπει να γίνει συντονισμένη προσπάθεια από τους φορείς όλης της Δυτικής Ελλάδας ( Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου ).
Διαβάστε την παρακάτω απόφαση του Νομαρχιακού συμβουλίου Αιτωλ/νίας ( προ 2-3 ημερών )
http://www.aitnia.gr/Default.aspx?id=289 ( 10-12-2008 )
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 292
Location: Αθήνα

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

Συμφωνώ ότι η «μελέτη» για τον ΟΣΕ είναι στα πλαίσια της επιχείρησης κατασυκοφάντησης του σιδηροδρόμου. Όλο το κείμενο βρίθει ανακριβειών. Σαφώς κάποια πράματα μπορούν να βελτιωθούν για μείωση σπατάλης και αύξηση κερδών (p.x. καλύτερη διαχείριση προσωπικού, αυξήσεις σε εισιτήρια – εγώ πλήρωσα προ καιρού 1,60 € για τη διαδρομή Κυπαρισσία – Πύργος με IC και 1,80 για τη διαδρομή Κυπαρισσία – Καλαμάτα με απλή αυτοκινητάμαξα χωρίς A/C. Προφανώς είναι γελοίο, αδιαμαρτύρητα θα πλήρωνα το διπλάσιο ή τριπλάσιο).
H ύπαρξη και μόνο του τρένου ως εναλλακτική, έστω και αν δεν χρησιμοποιείται, κρατάει χαμηλά τα επιβατικά και εμπορικά κόμιστρα. Με απλές ενέργειες (ενοικίαση κατάλληλου τροχαίου υλικού, ευελιξία τιμολόγησης κλπ.) το 2% (ας δεχτούμε ότι είναι σωστό προς το παρόν) μπορεί να αυξηθεί. Το 2% αφορά το σύνολο της χώρας που ως γνωστόν δεν καλύπτεται με τρένο. Στον άξονα Αθήνα – σύνορα το ποσοστό του σιδηρόδρομου είναι σαφώς υψηλότερο ενώ στις υπόλοιπες περιοχές είναι 0%!
Ας μην επεκταθούμε περισσότερο. Ο ΣΦΣ έχει ήδη καταρρίψει πολλά σημεία του πρόχειρου «Σχεδίου αναδιάρθρωσης» του ΟΣΕ. Η προκατάληψη και εμπάθεια του κράτους φαίνεται από την εκδηλωμένη πρόθεση μείωσης των δρομολογίων ακόμη και στους άξονες με μεγάλη ζήτηση, από τη μη εντατική αξιοποίηση της γραμμής ΣΚΑ- Κιάτου (γιατί δεν ανακοινώνει ο ΟΣΕ ότι δέχεται μεταφορά εμπορευμάτων μέχρι ΚόρινθοWink και τόσα άλλα.
Ως προς τα έργα στους Αγ. Αναργύρους πράγματι losada7 είναι στο ύψος της πεζογέφυρας. Ορίστε και κάποιες φωτο που μου διέθεσε ένας γνωστός μου:
από το κτίριο του νέου ΣΣ προς τα βόρεια όπου δουλεύεται το τμήμα του έργου όπου οι κάτοικοι δεν άφηναν να κοπούν κάτι πεύκα


και προς τα νότια. Ο ΣΣ θα είναι παρόμοιος με τους υπάρχοντες


εργασίες εντός του υπόγειου τμήματος – στρώση επιδομής, στηρίγματα ηλεκτροκίνησης, καλωδιώσεις κλπ.
Back to top
View user's profile Send private message
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 11:42 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν μας λέτε βρε παιδιά τις ανακρίβειες αφού λέτε ότι βρίθει? Βλέπω στοιχεία από μελέτη και ανθρώπους που λένε ότι αυτά είναι λάθος. Δείξτε μας τις έρευνες ή κάποιες σοβαρές ενδείξεις για όσα λέτε. Εκτιμήσεις κάνω κι εγώ και τις ξέρετε. Τα κολοσσιαιά ποσα που έπεσαν στους σιδηρόδρομους τις τελευταίες δύο δεκαετίες και δεν έφεραν τις αλλαγές που ελπίζατε γιατί πιστεύετε ότι θα τις φέρουν τώρα? Τι έχει αλλάξει?

Τέλος, με ποιο κίνητρο θέλει η Καθημερινή να συκοφαντήσει τον σιδηρόδρομο και γιατί πιστεύετε ότι είναι μέρος οργανωμένης επιχείρησης Mike? Αντίστοιχα θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η αντίθετη άποψη είναι κλίκα με κερδοσκοπικά συμφέροντα (τα ακούσαμε όλοι πριν μήνες) με οργανωμένο σχεδίο στήριξης του σιδηροδρόμου, ώστε καταστευαστικές, οσετζήδες και κλικαδόροι να τρώνε από τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου, με ελάχιστη ανταπόδοση σε υπηρεσίες και εξωτερικότητες.


Το θέμα με τα εισιτήρια το προσυπογράφω κι εγώ. Δηλαδή ο σιδηρόδρομος χάνει και το επιχείρημα ότι έχει χαμηλά έσοδα λόγω αναντιστοιχίας στα κόμιστρα. Φανταστείτε να είχε φθηνά εισητήρια. Θα κόβαμε από τα νοσοκομεία και τα σχολεία για να πληρώνουμε τον ΟΣΕ.


Υ.Γ. Τα ανθρωποχιλιόμετρα που αντιστοιχούν σε κάθε υπο-δίκτυο μπορείτε να τα δείτε στην έρευνα.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 12:24 am    Post subject: Reply with quote

Όπως καταλαβαίνεις δεν έχουμε πάντα τον χρόνο να αντικρούσουμε ένα τέτοιο πολυσέλιδο κείμενo.
Αυτό δεν σημαίνει ότι κάποια στιγμή δεν θα το κάνουμε (be patient).

Πάρε την κάτωθι ηλιθιότητα για το μετρικό εύρος:
Quote:
Όμως, αυτή η αρχική απόκλιση από τα διεθνή πρότυπα βαρύνει του ελληνικούς κρατικούς σιδηρόδρομους έως σήμερα.

Για το πόσο ΜΕΓΑΛΗ βλακεία είναι να θεωρείς το πλάτος ενός δικτύου πρόβλημα, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά.
Κάνε μια βόλτα στο καντόνι του Graubunden (στην Ελβετία δεν ζεις?), και έλα να μας πεις εντυπώσεις ...
Η RhB (που εκμεταλλεύεται το μετρικό δίκτυο εκεί) είναι μιά απ' τις διασημότερες εταιρείες (και υγιέστερες εταιρείες) στον κόσμο.
Τόσο απλά.

worldofjustice wrote:

Για το 2% των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών αξίζει το δυσβάσταχτο κόστος? Δηλαδή αν αύριο ο ΟΣΕ σταματούσε λειτουργία, θα είχαμε μόνο ένα επιπλέον 2% των μεταφορών να αντιμετωπίσουμε? Δεν θα κατέρρεε η χώρα? Μπορεί κάποιος να πει, οτι οι αριθμοί αυτοί δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν από τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς?

Μπορεί να γίνει σοβαρή κουβέντα όταν μας προτείνεις τέτοια ?
Ο ¶ξονας ΠΑΘΕ τελειώνει σε λίγα χρόνια (μετά από κάποια τρις που στοίχισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους φορολογούμενους).
Είναι λογικό να μας προτείνεις να τον ...κλείσουμε ?
Ας κλείσει η ΤΡΕΝΟΣΕ, ΟΚ. Αλλά ποιός θα δρομολογεί τραίνα στην περιφέρεια, αν δεχτούμε ότι στον άξονα θα έρθει κάποια ιδιωτική εταιρεία ?
Και ποιός θα αντικαταστήσει την (κακή-συμφωνώ μαζί σου) ΤΡΕΝΟΣΕ ?
Τα ΚΤΕΛ με τα ελεεινά services ?
Μου φαίνεται ότι έχεις χάσει την επαφή με την ελληνική πραγματικότητα (με το συμπάθειο).
Δεν είμαι ΟΣΕ-fan (όπως θα έχετε διαπιστώσει), αλλά φίλος του τραίνου.

Ας κλείσει όταν υπάρξει άλλος operator (και πάλι αμφιβάλλω αν θα δραστηριοποιηθεί στην περιφέρεια) ...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 12:27 am    Post subject: Reply with quote

τα πολυ χαμηλα ποσοστα στην ευρωπη και ελλαδα για το ποσοστο του τρενου έναντι του αυτοκινητου είναι αληθινα?


Quote:
Ο ¶ξονας ΠΑΘΕ τελειώνει σε λίγα χρόνια (μετά από κάποια τρις που στοίχισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους φορολογούμενους).
Είναι λογικό να μας προτείνεις να τον ...κλείσουμε ?


Αυτο δεν είναι δικαιολογια...ποσο θα αυτξηθει το μεταφορικο έργο αυτο μετραει..2%?Τοσο λιγο?Δεν μπορω να το πιστεψω..
Back to top
View user's profile Send private message
gmmour
Junior Member
Junior Member


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 103

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 3:35 am    Post subject: Reply with quote

Κάτι πολύ απλό,
Μην θεωρείτε πολύ μακριά την εποχή όπου η τιμή του πετρελαίου θα μας αναγκάσει να στραφούμε σε νέα καύσιμα και νέους τρόπους μετακίνησης (δεν μιλάω για το ότι ο στοιχειώδης σεβασμός στο περιβάλλον μας ωθεί προς την χρήση του τρένου, αλλά και μόνο για το οικονομικό μας συμφέρον στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα μας συμφέρει να μετακινούμαστε με τρένο και όχι με αυτοκίνητα ή λεωφορεία)...

Ο Τρικούπης έβλεπε μακριά... το άρθρο της Καθημερινής έχει και σωστά στοιχεία (με καθαρά οικονομικούς όρους της παρούσας κατάστασης), έχει και μπούρδες (π.χ. μετρική γραμμή=πρόβλημα) για να στηρίξει την άποψή του ο αρθρογράφος, αλλά έχει επίσης και έλλειψη διορατικότητας...

Δεν μπορεί να υπάρχει η λογική "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" επειδή τόσα χρόνια ο ΟΣΕ κατάντησε ένα Μn0y74¤l0... Ο σιδηρόδρομος είναι αποδεδειγμένα το πιο οικολογικό μέσο μετακίνησης, και σε λίγα χρόνια αυτό θα έχει πολύ μεγάλη σημασία (οικονομική)!
Back to top
View user's profile Send private message
lkilint
Junior Member
Junior Member


Joined: 23 Sep 2008
Posts: 79
Location: Kalamata-Sparti

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 10:32 am    Post subject: Reply with quote

worldofjustice wrote:
Καταθέτω την εξαιρετική και πολύ πρόσφατη με καινούργια στοιχεία μελέτη της Καθημερινής για τους Σιδηρόδρομους στην Ελλάδα.

http://sup.kathimerini.gr/xtra/media/files/meletes/econ/trains.doc

Αναφέρω ενδεικτικά ότι


Arrow τα έσοδα τους προς τα έξοδα τους είναι απελπιστικά. Ενδεικτικά, για το δίκτυο Πελοποννήσου τα έσοδα αποτελούν το 3.2% των εξόδων. Το κόστος λειτουργίας του είναι 60.000.000¤. Τα έσοδα του 2εκ ¤.



...


Αει να ενημέρωσω και εδώ γιατί οι τραινάκηδες το γνωρίζουν επακριβώς το χαβιόλι αυτό...
Για το συγκεκριμένο νούμερο υπάρχει ακριβέστατη ανάλυση ...που δείχνει την ταρζανιά του υπουργείου...
Χρεώνουν στα έξοδα όλα τα έξοδα των Περιφερειών της Εδισύ Τραινοσε κτλ Α, Β και Γ τμήματος Γραμμής..δηλαδή Αθήνα Περίχωρα..δηλαδή Μέγαρα Προαστιακός Κόρινθος ¶ργος Τρίπολη Πάτρα κτλ..και σαν έσοδα μόνο το Μετρικό τμήμα εν λειτουργία δηλαδή Κιάτο-Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα...και φυσικά δεν βάζουν τα έσοδα του Προαστιακού στο συγκεκριμένο τμήμα...
Ενημερωτικά από ανάλυση που έχει γίνει σε άλλο χώρο...και απο στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ημερίδες το τελευταίο εξάμηνο...αν αφήναν το μετρικό στην ησυχία του και γινόταν νέο σωστό Βusiness plan...το μετρικό δίκτυο θα είχε απόδοση που θα έμπαζε το δίκτυο μέσα γύρω στα 5-10 εκ ευρώ το χρόνο...χωρίς να υπολογίσουμε τις Υπηρεσίες Δημόσιας Υποχρέωσης...(κοινώς την συνεισφορά του Υπουργείου Οικονομικών για τις άγονες γραμμές κτλ)...
Ενημερωτικά οι κτελατζήδες μέσω του Συνκοινωνία θα εισπράξουν στην Πελοπόννησο το 2009 γύρω στα 7 εκ ευρώ...
Αλλά μιλάμε για σοβαρή αντιμετώπιση και όχι παπατζηλίκια...νούμερα και δεδομένα στη διάθεση του κόσμου άμα χρειαστεί...
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

mike wrote:
Ως προς τα έργα στους Αγ. Αναργύρους πράγματι losada7 είναι στο ύψος της πεζογέφυρας. Ορίστε και κάποιες φωτο που μου διέθεσε ένας γνωστός μου:
από το κτίριο του νέου ΣΣ προς τα βόρεια όπου δουλεύεται το τμήμα του έργου όπου οι κάτοικοι δεν άφηναν να κοπούν κάτι πεύκα


Πράγματι, υπήρχαν σθεναρές αντιδράσεις των κατοίκων των Αγίων Ανάργυρων με σκοπό την διατήρηση του άλσους πεύκων που υπάρχει ανάμεσα από το σταθμό Αγίων Ανάργυρων και και της εκκλησίας των Αγίων Ανάργυρων δίπλα από τη κεντρική πλατεία. Είναι ένα μικρό άλσος που πραγματικά είναι αξιόλογο, όχι γιατί είναι μοναδικό στη περιοχή (σσ περιβαλλοντικό πάρκο Αντώνης Τρίτσης 1 χλμ βορειότερα) αλλά γιατί είναι πολύ κοντά στη καρδιά του δήμου.

Αν έχω καταλάβει καλά πέρασαν τις γραμμές υπογείως ;

Όπως και να έχει θα προσπαθήσω να κάνω κάποιες λήψεις μέσα στα Χριστούγεννα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 3:14 pm    Post subject: Reply with quote

lkilint wrote:

Ενημερωτικά οι κτελατζήδες μέσω του Συνκοινωνία θα εισπράξουν στην Πελοπόννησο το 2009 γύρω στα 7 εκ ευρώ...

Να τα μας ...
Πάντα απορούσα γιατί δεν έβρισκα στοιχεία για τα ΚΤΕΛ !
Γιατί δεν "εξυγιαίνονται" και τα ΚΤΕΛ ?
Μήπως γιατί (αν δεν εισπράξουν τις επιδοτήσεις οι ΚΤΕΛατζήδες) θα μας πουν "γιόκ Συγκοινωνία" και θα δρομολογήσουν μόνο εκεί που είναι κερδοφόροι (π.χ Πάτρα-Δυτική Ελλάδα) ?

Να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ (είμαι ο πρώτος που το λέει), αλλά να είναι fair το παιχνίδι ...
Back to top
View user's profile Send private message
gmmour
Junior Member
Junior Member


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 103

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

Όσον αφορά τον (πολύπαθο) Νέο Σταθμό Αθηνών... Η υπόγεια διάβαση που θα ενώνει το σταθμό με το Μετρό τι γίνεται; Στο Μετρό από τις αποβάθρες υπάρχει από την δημιουργία του σταθμού έτοιμη η υποδομή (η γνωστή κλειστή πόρτα στις αποβάθρες του σταθμού και ο διάδρομος που οδηγεί στο πουθενά στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων... Δεν είναι δυνατόν ο σταθμός του Μετρό που ενώνει το δίκτυο του Μετρό με τον Κεντρικό Σταθμό Αθηνών να είναι ο πιο δύσκολα προσβάσιμος σταθμός με αποσκευές (δεν έχει από τη μεριά του σταθμού ΟΣΕ ούτε ανελκυστήρα, ούτε κυλιόμενες κλίμακες και στο επίπεδο εισιτηρίων έχει και 4-5 σκαλάκια για να σου βγάζει κι άλλο την πίστη)...

Μακάρι να αποκτήσει κάποια στιγμή η Αθήνα έναν αξιόλογο κεντρικό σταθμό και σε δεύτερη φάση και έναν αξιόλογο Προαστιακό που να παρέχει καλή υπηρεσία (σαν Μετρό) στο "Τ" Πειραιάς-Μαγούλα-Κορωπί... Αρκεί να αγοράσουν και συρμούς...
Back to top
View user's profile Send private message
Pelops
Junior Member
Junior Member


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 199

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Να τα μας ...
Πάντα απορούσα γιατί δεν έβρισκα στοιχεία για τα ΚΤΕΛ !
Γιατί δεν "εξυγιαίνονται" και τα ΚΤΕΛ ?
Μήπως γιατί (αν δεν εισπράξουν τις επιδοτήσεις οι ΚΤΕΛατζήδες) θα μας πουν "γιόκ Συγκοινωνία" και θα δρομολογήσουν μόνο εκεί που είναι κερδοφόροι (π.χ Πάτρα-Δυτική Ελλάδα) ?


Πέστα φίλε, μας έχουν πιει το αίμα τα ΚΤΕΛ.
Κατά τα άλλα ελεύθερος ανταγωνισμός, είναι μονοπώλειο ουσιαστικά...
Μπορεί κάποιος να μας πει, γιατί δεν υπάρχουν και άλλες εταιρείες με λεωφορεία? Υπάρχει κάποιος νόμος που περιορίζει την υπεραστική συγκοινωνία με λεωφορεία αποκλειστικά στα ΚΤΕΛ? Αν ξέρει κάποιος ας μας ενημερώσει.


Α και κάτι άλλο με το βαρέλι το πετρέλαιο να έχει πέσει κάτω από τα 5ο δολλάρια γιατί δεν τολμάει το υπουργείο ανάπτυξης να απαιτήσει μειώσεις στις τιμές των εισητηρίων τα οποία έχουν φεσωθεί με μεγάλες αυξήσεις όλα αυτά τα τελευταία χρόναι με πρόσχημα τις τιμές των καυσίμων;
Νοζόμι όπως καταλαβαίνεις ο μόνος άμεσα κερδισμένος από την απαξίωση των σιδηροδρόμων είναι τα ΚΤΕΛ.


@mike
Quote:
Σαφώς κάποια πράματα μπορούν να βελτιωθούν για μείωση σπατάλης και αύξηση κερδών (p.x. καλύτερη διαχείριση προσωπικού, αυξήσεις σε εισιτήρια – εγώ πλήρωσα προ καιρού 1,60 ¤ για τη διαδρομή Κυπαρισσία – Πύργος με IC και 1,80 για τη διαδρομή Κυπαρισσία – Καλαμάτα με απλή αυτοκινητάμαξα χωρίς A/C. Προφανώς είναι γελοίο, αδιαμαρτύρητα θα πλήρωνα το διπλάσιο ή τριπλάσιο).
H ύπαρξη και μόνο του τρένου ως εναλλακτική, έστω και αν δεν χρησιμοποιείται, κρατάει χαμηλά τα επιβατικά και εμπορικά κόμιστρα. Με απλές ενέργειες (ενοικίαση κατάλληλου τροχαίου υλικού, ευελιξία τιμολόγησης κλπ.) το 2% (ας δεχτούμε ότι είναι σωστό προς το παρόν) μπορεί να αυξηθεί.


Mike για τις τιμές των εισητηρίων διαφωνώ.
Το "λεγόμενο" intercity της πελοποννήσου είναι για γέλια, είναι πενταβρώμικα, παμπάλαια, θορυβώδη και η μόνη διαφορά είναι ο κλιματισμός η πανάθλια τουαλέτα και το υποτυπώδες κυλικείο. Και για αυτά τα 3 πληρώνεις το ίδιο σχεδόν εισητήριο με το ΚΤΕΛ (μιλάω π.χ. για τη διαδρομή Πάτρα-Αθήνα) ενώ κάνεις 1 ώρα παραπάνω ταξίδι.
Το intercity είναι ανέκδοτο. Ξέρω πολύ κόσμο που προσπαθεί να βρεί τα 1-2 railbus μετρικής (τα οποία είναι πιο φθηνά!!) επειδή είναι πολύ πιο καθαρά, αθόρυβα κτλπ κτλπ
Αν είχαν βάλει καλύτερα τρένα, και αν μείωναν επιτέλους τους χρόνους διαδρομών, και αν υπήρχαν πιο συχνά δρομολόγια κάτι θα μπορούσε να γίνει και θα αυξανόταν σίγουρα ο κόσμος που μετακινείται με τρένο.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 6:18 pm    Post subject: Reply with quote

Wink
Αυτά για τα Intercity της Πελλοπονήσου (ΜΑΝ4), πες τα στους τραινάκηδες (του lkilint) να δεις αντιδράσεις.

Τα RB φυσικά και είναι ανώτερα, αν δεις την κατάσταση των ΜΑΝ4.
Τα ΜΑΝ4 είναι νεότατες (και πολύ αξιόλογες) μονάδες, αλλά από πολύ νωρίς άρχισαν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα ανταλλακτικών.
Είναι παράλογο κατακαλόκαιρο να μην δουλεύει το A/C τους (προσωπική μαρτυρία απ' το φετινό καλοκαίρι), και να τρίζουν έτσι.
Είναι φυσιολογικό να αγανακτεί ο κόσμος, όταν τα συγκρίνει με τα RB.

Η διαφορά στα μηχανικά μέρη (πολλαπλοί κινητήρες στα ΜΑΝ), είναι κάτι που δεν εντοπίζεται απ' τον πολύ κόσμο ...
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Sat Dec 13, 2008 11:48 pm    Post subject: Reply with quote

Pelops wrote:

Πέστα φίλε, μας έχουν πιει το αίμα τα ΚΤΕΛ.
Κατά τα άλλα ελεύθερος ανταγωνισμός, είναι μονοπώλειο ουσιαστικά...
Μπορεί κάποιος να μας πει, γιατί δεν υπάρχουν και άλλες εταιρείες με λεωφορεία? Υπάρχει κάποιος νόμος που περιορίζει την υπεραστική συγκοινωνία με λεωφορεία αποκλειστικά στα ΚΤΕΛ? Αν ξέρει κάποιος ας μας ενημερώσει.


Τα ΚΤΕΛ είναι επίσημα και με το νόμο μονοπωλειακές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον νόμο δεν μπορεί κανείς άλλος να κάνει υπεραστικές διαδρομές εντός Ελλάδος. Και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι (τουριστικά γραφεία) ειδικά για τις γραμμές φιλέτο, με ότι αυτό συνεπάγεται στις τιμές. Για να καταλάβεις πόσο ωραία θα λειτουργούσε ο ανταγωνισμός σε μία απελευθερωμένη αγορά δες ποσα γραφεία και πόσες διαφορετικές εταιρίες ασχολούνται με τα "διεθνή δρομολόγια" προς τις γειτονικές χώρες. Πάρα πολλές, ακόμα και ο ΟΣΕ!!

Το σκάνδαλο όμως της ευνοικής μεταχείρισης υπέρ των ΚΤΕΛ για κομματικά οφέλη δεν είναι ότι έγινε στο παρελθόν αλλά ότι από τις αρχές του επόμενου χρόνου οι επιβατικές οδικές μεταφορές στην Ελλάδα (ΚΤΕΛ) ίσως να είναι το μόνο δίκτυο μεταφορών(οδικών-σιδηροδρομικών-ναυσιπλοίας) σε όλη την Ευρώπη που δεν έχει απελευθερωθεί.
Και αυτό γιατί ενώ κάπου αυτά τα χρόνια(δεν θυμάμαι ακριβώς ίσως φέτος ίσως σε 2 χρόνια) έληγε η σύμβαση αποκλειστικής εκμετάλευσης πίεζαν τα όργανα του ΚΤΕΛ (και νομίζω το κατάφεραν κιόλας) να δωθεί παράταση 10 χρόνων στην αποκλειστικότητα σε αντίθεση με τις επιταγές της ΕΕ.
Back to top
View user's profile Send private message
gmmour
Junior Member
Junior Member


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 103

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 2:29 am    Post subject: Reply with quote

Η ΕΕ έχει απελευθερώσει τα πάντα (αεροπορικές μεταφορές, σιδηροδρόμους, ταχυδρομεία, τηλεπικοινωνίες...) πώς τους ξέφυγαν τα ΚΤΕΛ;;;
Back to top
View user's profile Send private message
chr.04
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004
Posts: 1566
Location: Thessaloniki

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 10:53 am    Post subject: Reply with quote

Η αναζήτηση δρομολογίων στο αγαπημένο μας σαιτ και πάλι δεν λειτουργεί!
Back to top
View user's profile Send private message
vag3721
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 2392
Location: Naousa/Athens

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

Έχω την αίσθηση ότι στο Αθήνα-Θεσ/νίκη υπάρχει ιδιωτική κοινοπραξία ΚΤΕΛ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gmmour
Junior Member
Junior Member


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 103

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 3:34 pm    Post subject: Reply with quote

Στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη που είναι και το πιο προσοδοφόρο δρομολόγιο της χώρας σε όλα τα ΜΜΜ, υπήρχε ένας στοιχειώδης ανταγωνισμός μεταξύ ΚΤΕΛ Αττικής και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, το ΚΤΕΛ Αττικής είχε προσφορά για φοιτητές μετ'επιστροφή.
Αλλά όχι, να μην υπάρχει ανταγωνισμός, μην ξεχνιόμαστε άλλωστε ότι τα ΚΤΕΛ είναι μονοπώλιο, ενώσανε λοιπόν τα δύο ΚΤΕΛ τα μαγαζιά τους στο εν λόγω δρομολόγιο και είπανε, τι λόγος υπάρχει να ανταγωνιζόμαστε και να κατεβάζουμε τις τιμές, αφού μπορούμε να τα κονομάμε χοντρά χρεώνοντας ό,τι μας κατέβει σε ένα δρομολόγιο με τόση μεγάλη ζήτηση!
Έτσι πάει και η προσφορά για φοιτητές εδώ και κανένα χρόνο τώρα, και πληρώνεις πάλι τα μαλιοκέφαλά σου με όποιον τρόπο και αν πας Θεσσαλονίκη, εκτός από τον ένα καρβουνιάρη που άφησε ο ΟΣΕ...

Από εδώ και μόνο φαίνεται το πόσο αρρωστημένη είναι η κατάσταση με τα ΚΤΕΛ!
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Μια ερωτηση αν ξερετε παιδια...Στο οδοντωτο μπηκαν τα καινουρια τρενα ή όχι?
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 9:10 pm    Post subject: Reply with quote

vag3721 wrote:
Έχω την αίσθηση ότι στο Αθήνα-Θεσ/νίκη υπάρχει ιδιωτική κοινοπραξία ΚΤΕΛ.


Μα όλα τα ΚΤΕΛ είναι ιδιωτικά. Σε κάθε ΚΤΕΛ είναι μέτοχοι οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων, οι οποίοι υποχρεωθήκανε κάποτε να μπουν όλοι σε ένα Κοινό Ταμείο ανά νομό. Στη περίπτωση του Aθήνα - Θεσσαλονίκη που υπήρχε ένας στοιχειώδης ανταγωνισμός έγινε αυτό που περιγράφηκε παραπάνω.

Για την ερώτηση για τον Οδοντωτό, τα δρομολόγια ξεκίνησαν με τα παλιά τρένα πριν απο λίγο καιρό. Τα καινούργια κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς επιβάτες για να εκπαιδευτούν οι μηχανοδηγοί αλλά και γιατί οι τεχνικοί της κατασκευάστριας εταιρίας έπρεπε να δοκιμάσουν το τροχαίο υλικό πάνω στη γραμμή για κάποιο χρονικό διάστημα (νομίζω κανα 3μηνο) πριν το παραδώσουν για χρήση στον ΟΣΕ (λάθος ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της γραμμής και της χάραξης οι δοκιμές αυτές δεν μπορούσαν να γίνουν αλλού πριν την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή.
Back to top
View user's profile Send private message
alekos
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 873
Location: Athens

PostPosted: Sun Jan 04, 2009 7:23 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.espresso.gr/index.php?topic=news&nid=242

Δημιουργία κρητικού σιδηρόδρομου... δεν ξέρω κατά πόσο είναι έγκυρο το άρθρο, απλά το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Mon Jan 05, 2009 1:12 am    Post subject: Reply with quote

Δεν γνωριζω αρκετά για το ΚΤΕΛ και κατά βάση συμφωνώ ότι και αυτά πρέπει να απελευθερωθούν από το μονοπώλιο. Ωστόσο, φαντάζομαι, ότι ο λόγος για το μονοπώλιο είναι ένας τρόπος να υπάρχουν συνεχή και αδιάληπτα δρομολόγια για όλους τους προορισμούς:

Δεν γνωρίζω εάν αυτό είναι αναγκαίο αλλά εάν κάθε τουριστικό πρακτορειο μπορούσε να βάλει λεωφορεία μόνο τις "καλές" μέρες (πχ. τα σαββατοκύριακα ή τις γιορτές κτλ) τότε ίσως τις λιγότερο δημοφιλείς μέρες, ίσως να μην έχει κανένα δρομολόγιο. Προφανώς τέτοια προβλήματα δεν θα υπάρχουν στους κύριους προορισμους (π.χ Αθήνα - Θεσσαλονίκη) αλλά ίσως και αυτοί οι προορισμοί ουσιαστικά επιδοτούν τους άλλους.

Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι καλύτεροι τρόποι να λυθεί αυτό το πρόβλημα αλλά όσοι προτείνουν ελαφρά την καρδία να σπάσει το μονοπώλιο του ΚΤΕΛ πρέπει να προτείνουν και κάτι γι αυτο. Αλλίως, καθότι είμαστε και στην Ελλάδα, μας βλέπω να καταργούμε το μονοπώλειο χωρίς καμία άλλη πρόληψη και μετά το κάθε κουτσοχωρί θα βγαίνει στα κανάλια και θα κλείνει την εθνική οδό γιατί "είναι ξεχασμένα από την πολιτεία" και δεν υπάρχουν μεταφορές.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
andreaskm
New Member
New Member


Joined: 10 Jun 2008
Posts: 33

PostPosted: Tue Jan 06, 2009 8:56 pm    Post subject: Reply with quote

Τελικά τα τρένα φθάνουν η/κ μέχρι το Δομοκό; Αν ναι ποια δρομολόγια (π.χ. 500, 501 κλπ)

Κάτι άλλο άσχετο:
Αν θέλω να ταξιδέψω με τρένο σε κάποια χώρα του εξωτερικού (πέρα από αυτές στις οποίες φθάνει ο ΟΣΕ) πώς μπορώ από Ελλάδα να βγάλω το εισιτήριο; (κλείνοντας δηλαδή και θέση και όχι απλώς να πληρώσω το βασικό ναύλο, όπως γίνεται μέσω ΟΣΕ)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Next
Page 11 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr