stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (2)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 9:59 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
τραβηγμένα πέραν Πάτρας...

Μεχρι Πυργο ήδη γινονται οι μελετες για τη νεα γραμμη....


μου φαινεται πολυ καλο θεωρητικα τουλαχιστον το να μπουν η γερμανικη ή γαλλικη εταιρια σιδηροδρομων σαν μετοχος στον Οσε....Να μη χαθει βεβαια ο ελληνικος έλεγχος εντελως..αλλα η συνεργασια στην ΕΕ είναι πολυ καλη...
Back to top
View user's profile Send private message
lkilint
Junior Member
Junior Member


Joined: 23 Sep 2008
Posts: 79
Location: Kalamata-Sparti

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 10:14 pm    Post subject: Reply with quote

agg3le σύνελθε...
Και εγώ έχω στο Συρτάρι μου μελέτη από το Μεταπτυχιακό μου η οποία χρηματοδοτήθηκε από Δημόσιο Φορέα.... ότι θα αυτοματοποιήσω την έκδοση κάποιου πιστοποιητικού του δημοσίου με ηλεκτρονικό τρόπο..
Σημαίνει ότι θα υλοποιηθεί πλήρως? αν και εδώ που τα λέμε ένα τμήμα της υλοποιήθηκε...Razz
Πολλές φορές οι μελέτες στο ελλαδιστάν γίνονται για να γίνονται.....κλέφτης θα γίνει ο κ. καθηγητής κ. Φρατζεσκάκης που πήρε το Πάτρα-Πύργος...
Το είπε ξεκάθαρα και ο κ. Χατζηδάκης και για αυτό ουρλιάζουμε όλοι οι υπόλοιποι (Περιφερειακοί)...επενδύσεις πέραν του ΠΑΘΕΠ ούτε ευρώ για τα επόμενα 10 χρόνια... Laughing Laughing
¶ρα μην αυτοαναιρήσε σε αυτά που γράφεις...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 10:59 pm    Post subject: Reply with quote

Agg3los wrote:
Quote:
τραβηγμένα πέραν Πάτρας...

Μεχρι Πυργο ήδη γινονται οι μελετες για τη νεα γραμμη....

Η μελέτη που αναφέρεις δεν προβλέπει κάποια LGV, αλλά μονή γραμμή και ταχύτητες της τάξης των 140 kmph.
Επομένως η κανονικοποίηση εξυπηρετεί λόγους διαλειτουργικότητας και μόνο, και ουχί ταχύτητας ...
Back to top
View user's profile Send private message
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 4:53 am    Post subject: Reply with quote

Nozomi wrote:
worldofjustice wrote:

Πολύ αμφιβάλλω ότι τα έξοδα αυτά ισοδυναμούν με τις ετήσιες αποσβέσεις κατασκευής των σιδηροδρομικών γραμμών.

Ούτε τους δρόμους πληρώνεις, τους φτιάχνει το ελληνικό κράτος.


Το Ελληνικό κράτος έχει χρυσές χήνες στην αυλή του Μαξίμου? Όλα, ο Έλληνας φορολγούμενος τα πληρώνει. Και τους αυτοκινητόδρομους και τους σιδηρόδρομους. Το ένα το πληρώνει λίγο και το χρησιμοποιεί πολύ και το δεύτερο το πληρώνει πολύ και το χρησιμοποιεί λίγο.

Η βιωσιμότητα και χρησιμότητα των αυτοκινητόδρομων είναι φανερή από τον αριθμό των ιδιωτών που προσπαθούν να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείριση των έργων ΣΔΙΤ. Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς ότι θα υπάρχει παρόμοιο ενδιαφέρον για σιδηρόδρομους στις ίδιες διαδρομές (μακάρι).

Τώρα αν λόγω κάποιου είδους φετίχ, τρέλας με τους σιδηρόδρομους υποθέτεις ότι κάνω κι εγώ το ίδιο με τους αυτοκινητόδρομους κάνεις λάθος. Ας είχαν τα τρένα χαμηλότερο κόστος και θα συμφωνούσα μαζί σου. Και με ελικόπτερα να πηγαίναμε δεν θα είχα πρόβλημα. Το μέσο μου είναι αδιάφορο. Οι υπηρεσίες που προσφέρει προς το κόστος με απασχολεί.

Δεν μου είναι αδιάφορο το προσωπικό μου μέσο μεταφοράς. Αλλά αυτό δεν το επιβάλλω σε κανένα. Προφανώς, όποιος αγαπάει τα τρένα έχει πρόβλημα σε αυτό τον τομέα εκτός αν του αρέσει ο μοντελισμός. Razz

Πάντως διευκρινιστική ερώτηση έκανα, γιατί ο προηγούμενος συλλογισμός μου ήταν υπόθεση και όχι στοιχείο.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PredyGr
New Member
New Member


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 60

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

worldofjustice wrote:
http://www.transwatch.co.uk/transport-fact-sheet-7.htm
Ο τύπος είναι προφανές τι υποστηρίζει, μόνο από τις συγκρίσεις που κάνει για να προκαλέσει εντυπωσιασμό, χωρίς να έχουν πρακτικό νόημα, IMHO.
Τα κόστοι για EC hsr και WCML, δεν ξέρω γιατί είναι τόσο μεγάλα, αλλα είναι διπλάσια ή σχεδόν διπλάσια από ότι στην Ισπανία ή Γαλλία. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είναι παράδειγμα για εμάς οι Aγγλοι?
Το άλλο το πολύ ωραίο που μετράει το κόστος σε track-km. Βάζει μια λωρίδα δρόμου διπλα σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων και τα μετράει να δει ποιο είναι ποιο ακριβό και βγάζει ότι ο δρόμος είναι 6-7-10 φορες φθηνότερος. Το μεταφορικό έργο που μπορεί να σηκώσει το κάθε ένα όμως δεν μας απασχολεί καθόλου και δεν γίνετε λόγος. Στην τελική πράγματι σε απόλυτους αριθμούς ένας δρόμος είναι φτηνότερος να κατασκευαστή, αυτό είναι το ζητούμε για εμάς όμως να γλιτώσουμε κάποια χρήματα από την αρχική επένδυση τα οποια θα τα δώσουμε και με το παραπάνω στα άμεσος επόμενα χρονια? Ο τύπος π.χ. γιατί δεν κάνει λόγο για εξωτερικά κόστοι, το ποσο θα επηρεαστεί τόσο το περιβάλλον όσο και οικονομία στα μέρη από όπου διέρχονται και οι 2 εναλλακτικές.

Μια αρκετά ποιο αντικειμενική άποψη του θέματος σιδηρόδρομοι χωρίς βλακώδες σύγκρισης βρίσκετε σε αυτό το link:
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2008/10/8863/recognising_the_total_value_of_railways.html
Mε μια ανάγνωση είναι εύκολα αντιληπτό για ποιο λόγο δίνουν προτεραιότητα στην ΕΕ στους σιδηροδρομους.

Όσο για το τι πληρώνουμε πολύ και χρησιμοποιούμε λίγο και το αντίστροφο, θα σου πω μονο ότι αν σου κλείσω δρόμους, αεροδρόμια και σου δώσω τρένα, θα πας με τα τρένα, αν σου κλείσω δρόμους, τρένα και σου δώσω αεροπλάνα, με τι νομίζεις ότι θα πας?
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 5:11 pm    Post subject: Reply with quote

Τρενα και δρομοι δεν είναι και δεν πρεπει να είναι ανταγωνιστικοι..Το καθε ένα μεσο έχει το ρολο του και τη καλυτερη μεταφορα ατομων και φορτιων σε μια χωρα θα την καταφερουμε μονο με το σωστο συνδυασμο τους...
Το θεμα είναι να βρουμε-προσεγισουμε αυτον τον συνδυασμο και όχι να μαλωνουμε για το πιο είναι καλυτερο φτηνοτερο...!
Back to top
View user's profile Send private message
SOUL_13
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004
Posts: 722
Location: Birmingham-UK

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 5:41 pm    Post subject: Reply with quote

World αν και είμαι μαζί σου σε ότι αφορά του αυτοκινητοδρομους δεν αποτελεί παράδειγμα η West και East Coast Mainlines. Οι τιμές των κατασκευών εδώ Αγγλία έχουν ξεφύγει σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ειδικά το έργο για την upgrade των δυο γραμμών ήταν ένα από τα ποιο τεχνολογικά δύσκολα έργα στην ιστορία των σιδηροδρομων παγκοσμίως λόγο της κίνησης των δυο γραμμών που στην ουσία ενώνουν την βόρεια και την νότιο Aγγλία. Εκ του αποτελέσματος αποδείχτηκε λάθος η "ανακατaσκευη" αφού το κόστος εκτοξεύτηκε λόγο του της τοποθέτησης moving block signaling system το οποιο στην ουσία ποτε δεν μπήκε σε λειτουργία λόγο της πολυπλοκότητας της γραμμής.

Να και ένα link για περισσότερες πληροφορίες
http://en.wikipedia.org/wiki/West_Coast_Main_Line#Modernisation_by_British_Rail
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 7:31 pm    Post subject: Reply with quote

worldofjustice wrote:

Όλα, ο Έλληνας φορολγούμενος τα πληρώνει. Και τους αυτοκινητόδρομους και τους σιδηρόδρομους. Το ένα το πληρώνει λίγο και το χρησιμοποιεί πολύ και το δεύτερο το πληρώνει πολύ και το χρησιμοποιεί λίγο.


Έτσι όπως είναι το σιδηροδρομικό μας σύστημα, έχεις δίκιο.
O ελλ.λαός πληρώνει τρισεκατομμύρια για τον ΟΣΕ, και αυτός έχει μερίδιο στην αγορά μεταφορών 3-4% (αν θυμάμαι καλά). Προφανώς και αυτό είναι άδικο για τον νησιώτη ή οποιονδήποτε δεν ταξιδεύει με τραίνο. Αυτό προσπαθούμε ν' αλλάξουμε.

worldofjustice wrote:

Η βιωσιμότητα και χρησιμότητα των αυτοκινητόδρομων είναι φανερή από τον αριθμό των ιδιωτών που προσπαθούν να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείριση των έργων ΣΔΙΤ. Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς ότι θα υπάρχει παρόμοιο ενδιαφέρον για σιδηρόδρομους στις ίδιες διαδρομές (μακάρι).

Ναι γιατί περιμένουν να εισπράξουν απ' τα διόδια, όταν το Υπουργείο Μεταφορών κρατά τα σιδηροδρομικά εισητήρια σε εξευτελιστικά επίπεδα.
Αλλά και πάλι χρειάζονται την συμμετοχή του κράτους.

worldofjustice wrote:

Τώρα αν λόγω κάποιου είδους φετίχ, τρέλας με τους σιδηρόδρομους υποθέτεις ότι κάνω κι εγώ το ίδιο με τους αυτοκινητόδρομους κάνεις λάθος. Ας είχαν τα τρένα χαμηλότερο κόστος και θα συμφωνούσα μαζί σου. Και με ελικόπτερα να πηγαίναμε δεν θα είχα πρόβλημα. Το μέσο μου είναι αδιάφορο. Οι υπηρεσίες που προσφέρει προς το κόστος με απασχολεί.

Το τι "τρέλα" έχω με τους σιδηροδρόμους αφορά εμένα (και μόνο), και σε κάθε περίπτωση όχι τον δημόσιο διάλογο σε ένα φόρουμ.
Εδώ επιχειρηματολογούμε για το ποιό mode of transportation μας συμφέρει-ταιριάζει περισσότερο ως χώρα.
Επίσης θα μπορούσες να το ισχυριστείς αυτό(ότι προωθώ δηλαδή την τρέλα μου), αν πρότεινα εξωπραγματικά σχέδια για νέες σιδηροδρομικές γραμμές ή ζητούσα LGV παντού (όπως κάποιοι "Ταλιμπάν των Σιδηροδρόμων").
Εδώ όμως συμβαίνει το αντίθετο.
Εδώ προτείνουμε την αξιοποίηση των ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ υποδομών που έχουμε στην χώρα.
Προσωπικά δεν καταλαβαίνω, ΠΩΣ μπορούμε να εγκαταλείψουμε υποδομές που έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός και εξυπηρετούν τελείως διαφορετικές περιοχές απ' ότι οι αυτοκινητόδρομοι (ομιλώ για την γραμμή της Τρίπολης).
Επίσης αδυνατώ να καταλάβω ΠΟΙΟΣ θα να πει στους Μεσσήνιους (που παίρνουν το τραίνο) "πάρτε τα ΙΧ σας για να πηγαίνετε Καλαμάτα, εγώ (ως κράτος-ΟΣΕ) απόφασισα να εστιάσω στον ΠΑΘΕ" ... Είναι παράλογο.
Μήπως έχετε δει τι "ελλείματα" έχει ο ΟΣΕ απ' τον Προαστιακό της Καλαμάτας ?
Ανοίξατε τα pdf (που σας έβαλε ο lkilint) απ' το δίκτυο του Επιβάτη ?
Εκεί θα δείτε κάποια εξόχως διαφωτιστικά για το κόστος μιας κλασσικής περιφερειακής γραμμής, όπως είναι αυτή της Καλαμάτας.

Αυτοκινητόδρομοι vs Σιδηρόδρομοι
Όσον αφορά τις μεταφορικές ικανότητες των δύο συστημάτων θα σας βάλω τα κάτωθι νούμερα, για να γίνει αντιληπτό ποιό υπερέχει.
Θα πάρουμε ως σύστημα αναφοράς το τελειότερο μεταφορικό σύστημα στον πλανήτη (Tokkaido Shinkansen).
Τα στοιχεία αναφέρονται ενδεικτικά (προφανώς ουδείς ζητά να φτιάξουμε στην Ελλάδα Σινκανσέν Wink ).
Το Tokkaido Sinkansen κυκλοφορεί καθημερινά 12 τραίνα ανά κατεύθυνση και ώρα. Το κάθε τραίνο έχει 16 οχήματα και 1,323 θέσεις, κάτι που μεταφράζεται σε 21,168 θέσεις/ώρα.
Για να παράσχει αυτή την χωρητικότητα ένας δρόμος με μια λωρίδα (single lane), χρειάζεται 5292 οχήματα/ώρα, που μεταφράζεται σε χρονοαπόσταση της τάξης των 0.68 δευτερολέπτων ή 57 μέτρα ανάμεσα στα οχήματα.
Στην υποθετική περίπτωση των 300 kmph, ΟΛΑ τα οχήματα χρειάζονται ένα μίνιμουμ των 1.36 δευτερολέπτων απόσταση ώστε να μην κτυπήσει έκαστο όχημα το προπορεύομενο, στην περίπτωση που αυτό χρειαστεί να σταματήσει ξαφνικά.
Μπορεί να φανταστεί κανείς ένα ρεύμα αυτοκινήτων που να κινείται με 300 kmph (ακόμα και αν όλοι μπορούσαμε να διαθέτουμε Ferrari) με τέτοιες χρονοαποστάσεις ?

Ελπίζω τα νούμερα να βοηθούν να γίνει αντιληπτό, πως σε ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ένας αυτοκινητόδρομος μιά Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων ...


Last edited by Nozomi on Thu Nov 06, 2008 3:37 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Thu Nov 06, 2008 1:05 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ένας αυτοκινητόδρομος μιά Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων ...


H γραμμη ποτε όμως δεν θα έχει την ευελιξια των δρομων...πας οποτε θες,και σταματας σε περισσοτερες στασεις....Κανενα μεσο δεν μπορει να τα έχει όλα ,σε κατι κερδιζεις ,σε κατι χανεις....
Back to top
View user's profile Send private message
worldofjustice
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Sep 2004
Posts: 983
Location: Zurich

PostPosted: Fri Nov 07, 2008 7:46 pm    Post subject: Reply with quote

@Soul_13
Είναι ενδεικτικό, μπορεί να είναι ακραίο ως παράδειγμα, αλλά δυστυχώς σπάνια οι σιδηρόδρομοι δεν περιλαμβάνουν ακραία παραδείγματα και κόστος.


@PredyGr
Συμφωνώ για την ύπαρξη εξωτερικοτήτων που δεν περιορίζονται μόνο στο μεταφορικό έργο εντός του σιδηρόδρομου. Είναι όμως πρώτον πεπερασμένες, άρα από ένα σημείο και μετά είναι αντιοικονομικές ενώ επιπλέον είναι απευθείας συνάρτηση της πυκνότητας πληθυσμού της κάθε περιοχής (υπενθυμίζω το παράδειγμα με την Αθήνα και το Μετρό).


@Nozomi
Δεν μπορώ να καταλάβω τι νόημα έχουν τα νούμερα που παραθέτεις χωρίς ανάλυση κόστους Nozomi. Ενώ επιπλέον, τα νούμερα αυτά αποδεικνύουν το πόσο πυκνοκατοικημένη πρέπει να είναι μια περιοχή για να είναι λογική η κατασκευή σιδηρόδρομου.

Σου έχω πει ήδη ότι δεν τίθεται θέμα για την αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος δικτύου. Αν μπορεί να γίνει με ένα σχετικά οικονομικό πλάνο, δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά δεν έχω καταλάβει και τι ακριβώς θες να κάνουμε με το υπάρχον δίκτυο.

Προσωπικά δεν καταλαβαίνω, ΠΩΣ μπορούμε να εγκαταλείψουμε υποδομές
Μπορούμε να τις εγκαταλείψουμε άμεσα, αν το κόστος λειτουργίας τους υπερβαίνει εξωφρενικά τα έσοδα από τους επιβάτες και τα εμπορεύματα.
Αν όχι τις κρατάμε.

Επίσης αδυνατώ να καταλάβω ΠΟΙΟΣ θα να πει στους Μεσσήνιους (που παίρνουν το τραίνο)
Εννοείς ποιός θα πάρει το πολιτικό κόστος? Το δέχομαι ότι οι πολιτικοί μας είναι κότες, και κοιτάνε το βραχυπρόθεσμο κόστος αντί για την υγιή ανάπτυξη της χώρας. Αυτό δεν είναι δικαιολογία υπέρ της θέσης σου. Αν οι Μεσσήνιοι και Αρκάδες (και από τους δύο νομούς έλκω καταγωγή και πάω πολύ συχνά), είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν εισητήριο που να καλύπτει (έστω και με επιδότηση από το κράτος για να καλύπτει τις εξωτερικότητες) ας παραμείνει. Αν δεν είναι διατεθειμένοι, ζητούν τα χρήματα των υπόλοιπων Ελλήνων για να μεταφέρονται αυτοί με άνεση.

Μήπως έχετε δει τι "ελλείματα" έχει ο ΟΣΕ απ' τον Προαστιακό της Καλαμάτας
Όχι, γιατί δεν μας λες για να τελειώνει η υπόθεση. Είναι λογικό να υποστηρίζει κανείς μας, το κλείσιμο μιας κερδοφόρας ή σχεδόν κερδοφόρας γραμμής? Παιχνίδια παίζουμε τώρα?


Υ.Γ.
Οι Καλιφορνέζοι, ψήφισαν επιτέλους για κατασκευή γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα ενώνει τις μεγάλες πόλεις της νοτιοδυτικής Αμερικής.
http://www.cahighspeedrail.ca.gov/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
lkilint
Junior Member
Junior Member


Joined: 23 Sep 2008
Posts: 79
Location: Kalamata-Sparti

PostPosted: Sat Nov 08, 2008 10:00 pm    Post subject: Aπάντηση για τα ελλείματα από τη Μεσσηνία Reply with quote

Αν και όχι σιδηροδρομικός αλλά τεχνοκράτης..θα σου απαντήσω όπως απάντησε ο φίλος Συγκοινωνιολόγος Γιώργος Νάθενας στην Πάτρα....για τα ελλείματα που μπορεί να έχει μια προαστιακή Υπηρεσία στο Νομό Μεσσηνίας..με σύγχρονες μεθόδους και με εισητήριο ανταγωνιστικό....πέριπου στο 60-70% του εισητηρίου του ΚΤΕΛ
Κάτω των 250.000 ευρώ όταν δεν υπάρχει συνεργασία με το ΚΤΕΛ και οριακά κερδοφόρα όταν υπάρχει συνεργασία......
Χωρίς να βάζουμε στη μέση τα εξωτερικά κόστη...(κοινώς περιβαλλοντικά κτλ...που σιγά σιγά θα αρχίσουμε να πληρώνουμε χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι..)
Χοντρικά σήμερα σε ετήσια βάση η Τραινοσέ πρέπει να μπαίνει μέσα καμμιά 750.000 ευρώ...από τη λειτουργία της μεταξύ Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας...ποσό αστείο σε σχέση με το ότι είναι αντικοικονομική και αναχρονιστική η λειτουργία της.......το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι ακριβές γιατί δεν υπάρχει πλήρης οικονομική αποτύπωση...
Επίσης όπως έχει δηλώσει επανειλημένα ο Νομάρχης Μεσσηνίας και Πρόεδρος της ΕΝΑΕ ότι σε περίπτωση που προχωρήσει η Διοικητική Μεταρύθμιση και έρθουν οι πόροι στην Αυτοδιοίκηση είτε Περιφερειακή είτε όπως την λένε δεν ξέρω εγώ ....οι Αυτοδιοικοιτικοί δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μπουν στη διαδικασία "δημοπράτησης" των άγονων γραμμών αλά ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ....και όπως γίνεται στα νησιά και στις αεροπορικές γραμμές...για να μην ξεχνιόμαστε...και να μην έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά..
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Nov 08, 2008 11:40 pm    Post subject: Reply with quote

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Όπως λειτουργεί τώρα η ΤΡΕΝΟΣΕ, ΟΥΤΕ ο βασικός άξονας (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) είναι κερδοφόρος.
Οι μελέτες προβλέπουν ΔΥΝΗΤΙΚΗ κερδοφορία, οπότε το επιχείρημα "κλείστε τις μη κερδοφόρες γραμμές", πάει περίπατο ...
Φυσικά μπαίνει κανείς στον πειρασμό ν' αναρωτηθεί το αν και σε άλλες γραμμες θα υπήρχαν δυνατότητες κερδοφορίας, αν κατευθύνονταν και εκεί κάποιες "στοιχειώδεις" επενδύσεις (πρόσβαση του μετρικού στην σήραγγα Αρτεμισίου κ.α)
Παρολ' αυτά βλέπετε ότι, ακόμα και έτσι, το έλλειμα στον προαστιακό της Καλαμάτας είναι πολύ μικρό (έως και δυνητικά κερδοφόρο είναι) αν εξορθολογιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Και πολύ σωστά τονίζει ο lkilint, ότι στα νησιά το κράτος ΕΠΙΔΟΤΕΊ τους ιδιώτες ακτοπλόους και συντόμως ιδιωτική αεροπορική εταιρία ...

Το βασικό ζητούμενο είναι το αν ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ να αποτελέσει ο Σιδηρόδρομος την σπονδυλική στήλη των μεταφορών της χώρας, όπως γίνετα σε κάθε πολιτισμένο κράτος.
Σε όσους ισχυρίζονται ότι τα 2.572 χλμ. (που έχουμε) είναι μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο (Shocked ), θα υπενθυμίσω μόνο ότι η Σουηδία (με πολύ μικρότερη αναλογία πληθυσμού ανά τ.χλμ) έχει 13,000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου, εκ των οποίων τα 7,918 είναι ηλεκτροκινούμενα.

Ας μην μας κοιτάνε λοιπόν σαν εξωγήινους κάποιοι, όταν ζητάμε π.χ ηλεκτροκίνηση επιλεγμένων κλάδων του μετρικού δικτύου ...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:21 am    Post subject: Reply with quote

Area
- Total 449,964 km² (55th)
173,732 sq mi
- Water (%) 8.7
Population
- 2008 census 9 234 2094 ( Source: www.scb.se)
- Density 20/km² (194th)
52/sq mi

Η σουηδια όπως βλεπετε απο πανω έχει υπερτριπλασια εκταση απο την Ελλαδα,και κατα 1 εκ. λιγοτερο πληθυσμο !Για να ξερουμε τις διαφορες με τη χωρα μας..

τotal 12,821 kilometres (7,967 mi)
Double track 1,152 kilometres (716 mi)
Electrified 7,918 kilometres (4,920 mi)
Gauge
Main 1,435 mm (4 ft 8½ in)
891 mm (2 ft 11.1 in) 221 kilometres (137 mi)


και διπλη γραμμη δεν έχει και πολλη περισσοτερη απο την παθεπ..
Επισης τα 11.000 σχεδον είναι κανονικη και όχι μετρικη γραμμη οποτε και εμεις καλα λεμε να φτιαξουμε κανονικη στην πελοποννησο...
όλο το δικτυο τους είναι κανονικο εκτος απο 221 χιλ,οποτε ...
Πρεπει να φτιαξουμε σαν χωρα ένα πληρες ηλεκροκινουμενο κανονικο δικτυο ..διπλό στη ραχοκοκκαλια παθεπ και μονό σε πελοποννησο,δυτικο αξονα και σιδηροδρομικη εγνατια..Όπως προγραμματιζεται δηλαδη σιγα-σιγα...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:42 am    Post subject: Reply with quote

1) Το γεγονός ότι η Σουηδία έχει υπετριπλάσια έκταση (αραιοκατοικημένη) απ' την Ελλάδα δρα ανατρεπτικά για την επιχειρηματολογία κάποιων ότι έχουμε μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτοί με υπετριπλάσια έκταση έχουν πολλαπλάσιο μήκος ...

2) Η διπλή γραμμή δεν λέει και πολλά, αν αναλογιστείς ότι με τις περικοπές που κάνει η ΤΡΕΝΟΣΕ στον άξονα (θα κόψουν όλα τα απλά τραίνα...), τα 5 ζευγάρια τρένων που θα απομείνουν, θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν κάλλιστα επί μονής γραμμής ...

3) Διαβλέπω μια εμπάθεια κατά του μετρικού.
Αν όμως το καταργούσαμε, θα αναγκαζόμασταν να καταργήσουμε και τους τοπικούς κλάδους του Πελλοπονησιακού δικτύου (γραμμή Κατακώλου-Προαστιακός Καλαμάτας). Και μην ρωτήσεις γιατί.
Είναι απλά θέμα παραμέτρων χάραξης.
Ήδη η κατασκευή της επέκτασης του Προαστιακού (κανονικής γραμμής) προς Λουτράκι έχει παραπεμφθεί στις καλένδες, όταν το μετρικό έφτανε μέχρι το κέντρο του Λουτρακίου.
Back to top
View user's profile Send private message
PredyGr
New Member
New Member


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 60

PostPosted: Sun Nov 09, 2008 5:07 pm    Post subject: Reply with quote

worldofjustice wrote:
Είναι ενδεικτικό, μπορεί να είναι ακραίο ως παράδειγμα, αλλά δυστυχώς σπάνια οι σιδηρόδρομοι δεν περιλαμβάνουν ακραία παραδείγματα και κόστος.
Mήπως αυτές οι ακρότητες δεν οφείλονται στον σιδηρόδρομο καθεαυτό αλλα σε αυτούς που κάνουν τις επιλογές?

worldofjustice wrote:
@PredyGr... Είναι όμως πρώτον πεπερασμένες, άρα από ένα σημείο και μετά είναι αντιοικονομικές ενώ επιπλέον είναι απευθείας συνάρτηση της πυκνότητας πληθυσμού της κάθε περιοχής (υπενθυμίζω το παράδειγμα με την Αθήνα και το Μετρό).
Εδώ κάπου σε χάνω, πεπερασμένα σύμφωνο ότι είναι αλλα αντιοικονομικά γιατί? Αφού δεν πληρώνει κανεις για αυτά, είναι απλά οι θετικές παρανέργειες του σιδηροδρομου που απλά δεν πληρώνεται για αυτές, αν διάβασες το άρθρο στο link που παρέθεσα. Εξωτερικά κόστοι έχει ελάχιστα ο σιδηρόδρομος σε σχέση με τα αλλα modes, ενώ αντίθετα έχει τεραστια εσωτερικά, που δεν έχουν τα αλλα, για αυτό φαίνεται τόσο αντιοικονομικός. Με εσωτερίκευση τον εξωτερικών κοστών φαίνονται τα πλεονεκτήματα του σιδηροδρομου, αυτό επιδιώκει η ΕΕ και προωθεί τους σιδηροδρομους.

worldofjustice wrote:
... Ενώ επιπλέον, τα νούμερα αυτά αποδεικνύουν το πόσο πυκνοκατοικημένη πρέπει να είναι μια περιοχή για να είναι λογική η κατασκευή σιδηρόδρομου.
Κανεις δεν μίλησε για διπλή γραμμή με ελάχιστο R=2500m, μεγάλο περιτύπωμα, 16 βαγόνια και ATC. Μονες γραμμές με περιτύπωμα σαν το δικό μας, τρένα με 1 βαγόνι και την ποιο απλή σηματοδοτήσει έχουν και στην πυκνοκατοικημένη Ιαπωνία.

worldofjustice wrote:
Αν δεν είναι διατεθειμένοι, ζητούν τα χρήματα των υπόλοιπων Ελλήνων για να μεταφέρονται αυτοί με άνεση.

Συγγνώμη αυτοί που χρησιμοποιούν τους δρόμους δεν χρησιμοποιούν τα χρήματα των υπολοιπων Ελλήνων? Νομίζεις δηλαδή ότι με τα τέλη κυκλοφορίας καλύπτονται τα έξοδα για τους δρόμους + parking, ή μπαίνουμε στην λογική εκεί είναι αν θες χρησιμοποίησε τον.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sun Nov 09, 2008 7:53 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Τετάρτη, 5 Νοέμβριος 2008
ΟΣΕ:μια ανορθόδοξη πρόταση για τον Δυτικό Αξονα
Ο Δυτικό Σιδηροδρομικός Αξονας προς το παρόν φαίνεται να παγώνει. Πρόκειται για μια απόφαση που απογοήτευσε τους φίλους του Σιδηροδρόμου αλλά και των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου η οποία είναι η μοναδική περιφέρεια της Ευρώπης χωρίς Σιδηροδρομική σύνδεση.
Μήπως όμως υπάρχει δικαιολογία για το -προσωρινό- πάγωμα αυτού του του φιλόδοξου πλάνου; Ναι και μάλιστα πολύ σοβαρή. Τα έργα στην Ευρωπαική Ενωση προωθούνται βάσει της εμπορικής τους επιτυχίας και σπανίως για την κοινωνικη επέκταση τους. Η Δυτική Ελλάδα είναι απο τις πλέον αραιοκατοιικημένες περιφέρειες, πράγμα που πιθανότατα κάνει αντιεμπορικό και ιδιαιτέρως ζημιογόνο το τρένο. Και όπως γνωρίζουμε η λέξη "ζημιογόνο" ειδικά σε αυτή τη χρονική στιγμή στον ΟΣΕ προκαλεί ρίγος στο Υπουργείο Μεταφορών που προσπαθεί μανειωδώς να βρεί λύσεις στα τραγικά οικονομικά τουν ΟΣΕ. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα είδος "αγονης γραμμής" όπως συμβαίνει και με τις αεροπορικές ή ναυτιλιακές συνδέσεις με απομακρυσμένα μέρη της χώρας μας. Αυτό θα απελευθέρωνε άραγε κονδύλια για την κατασκευή και την επιδότηση της γραμμής;
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Αξονας όμως έχει και 2 πολύ σοβαρούς αντιπάλους πλέον που σίγουρα δεν θα είναι χαρούμενοι με την κατασκευή του. Ο πρώτος είναι ο Αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού που θα θέλει όσο το δυνατό μεγαλύτερη διέλευση αυτοκινήτων (ήδη οι μελέτες τον θέλουν ζημιογόνο δρόμο, γιαυτό άλλωστε στην Κ/Ξ δόθηκε και το χρυσοφόρο κομμάτι του δρόμου Μεταμόρφωση- Σκάρφεια). Ο δεύτερος αντίπαλος είναι ο γνωστός και μη εξαιρετέος του ΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα. ΤΑ ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι ο βασιλιάς της περιφέρειας στις μεταφορές προς την Αθήνα και τα λοιπά αστικά κέντρα και έχουν γίνει συνείδηση στην κοινη γνώμη. Σίγουρα θα έχαναν ένα μεγάλο κομμάτι της πελατείας τους με την ανάπτυξη Σιδηροδρόμου.
Ετσι έχω φτάσει στο συμπέρασμα ότι το τρένο για να σφυρίξει στην Δυτική Ελλάδα πρέπει να περάσει ....τα σύνορα.
Και εξηγούμαι: οι οικονομικοί μετανάστες Αλβανοί στην Ελλάδα αλλά και οι Βορειοηπειρώτες ανέρχονται περίπου στο 1 εκατομμύριο και μετακινούνται πυκνά-συχνά στην Αλβανία χρησιμοποιόντας την Δυτική Ελλάδα ως διάδρομο μετακίνησης προς τη γειτονική χώρα. Επίσης στον Σιδηροδρομικό χάρτη της Ελλάδα η Αλβανία διάθετει τρένο μέχρι τα Τίρανα.
Γιατί λοιπόν ο Δυτικός Αξονας να μήν φτάσει μέχρι την Αλβάνια και μάλιστα στην πρωτεύουσα της , τα Τίρανα;
Η αρχική σχεδίαση του Δυτικού Αξονα είναι απο το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα. Με τη συμμετοχή της γειτονικής χώρας (και φυσικά χρηματοδοτούμενος απο την ΕΕ) με μία επέκταση της γραμμής απο τα Ιωάννινα μέχρι τα Τίρανα μήκους 300χλμ περίπου θα άνοιγε ένα διευρωπαικό Σιδηροδρομικό διάδρομο που θα έβαζε την Δυτική Ελλάδα στο Σιδηροδρομικό χάρτη της Ευρώπης, θα δημιουργούσε συνθήκες κερδοφορίας -ίσως- και θα δημιουργουσε χιλιάδες θέσεις εργασίες γύρω απο το δίκτυο.
Ακούγεται λίγο ανορθόδοξο αλλά είμαστε στα χρόνια της διεθνοποίησης και μια τέτοια σκέψη ίσως φαντάζει προχωρημένη αλλά πιστεύω θα είχε μεγάλη εμπορική και επιβατική επιτυχία μεταξύ της Ελλάδας και της Αλβανίας όπου οι σχέσεις τα τελευταία χρόνια είναι ιδιατέρως ανεπτυγμένως λόγω των εμπορικών δραστηριοτήτων Ελληνικών επιχειρήσεων στη χώρα αυτή αλλά και των εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών που ζουν στη χώρα μας.
Πέραν τούτου όμως ένα βασικό πρόβλημα του δικτύου είναι και η απουσία σύνδεσης απο τον Δυτικό Αξονα τόσο με την Ηγουμενίτσα που λόγω και της Εγνατίας μετατρέπεται σε βασική πύλη εισόδου στην Ελλάδα αλλά και του Αστακού που είναι ένα 100% εμπορικό λιμάν



Τι λετε?Μακαρι να γινει αυτο που λεει..Τα Τιρανα θα μας σωσουν! Laughing Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Squirrel
Junior Member
Junior Member


Joined: 19 Apr 2008
Posts: 197
Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά

PostPosted: Mon Nov 10, 2008 6:21 am    Post subject: Reply with quote

Ακυρώσεις δρομολογίων Προαστιακού λόγω έργων
"Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από τις 10.11.2008 μέχρι και τις 25.11.2008, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των έργων ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και των έργων του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου από Σ.Κ.Α. μέχρι 3 Γέφυρες, επέρχονται (...) οι παρακάτω μεταβολές"
Πηγή: http://proastiakos.gr/?tid=9&aid=73
Νέα δρομολόγια στη γραμμή Ζευγολατιό-Καλαμάτα
Ολοκληρώθηκαν τα έργα στη γραμμή
Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/11/10/1589058.htm
Αποκλεισμός γραμμής του ΟΣΕ από κατοίκους του Μενιδίου
Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/11/10/1589105.htm
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Nov 10, 2008 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

Μας quot-άρεις ένα κείμενο ¶γγελε, χωρίς ν' αναφέρεις την πηγή (ώστε να του αποδώσουμε την πρέπουσα βαρύτητα).
Στο δια ταύτα.
Η πιο λογική λύση για την σύνδεση της Ηπείρου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο θα ήταν η επέκταση της γραμμής απ' την Καλαμπάκα στα Ιωάννινα και στην Ηγουμενίτσα. Μιλάμε για ένα πολύ δύσκολο έργο, καθότι ο Σιδηροδρόμος δεν μπορεί να ακολουθήσει την κλίση π.χ της Εγνατίας Οδού στο αντίστοιχο κομμάτι.
Αποτελεί την πιο ρεαλιστική πρόταση, αλλά και αυτή θα μας οδηγήσει σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Υπό αυτό το πρίσμα ίσως έγινε λάθος που η χάραξη της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας έμεινε η ίδια, μετά την ανακατασκευή της (και την αλλαγή του εύρους). Ναι μεν μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα π.χ τον Τρικαλιώτη επιβάτη, αλλά αυτό οδηγεί σε (ανεπίτρεπτα) πολλά πασάγια δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για περισσότερα ατυχήματα όταν αυξηθεί η κυκλοφορία (με την κατασκευή τη γραμμής για Γιάννενα-Ηγουμενίτσα). Πότε όμως ο ΟΣΕ προέβλεψε μακροπρόθεσμα για να προβλέψει στην περίπτωση του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου (και την μελλοντική επέκτασή του) ?


Πρόταση

Διαβλέποντας τις δυσκολίες στην κατασκευή του Δυτικού Σιδηροδρομικού ¶ξονα, έχω προτείνει το εξής:

- επαναλειτουργία της (ήδη έτοιμης) γραμμής Κρυονερίου-Μεσσολογγίου.

- επέκταση αυτής στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου.

Υπάρχει βεβαίως ορεινό ανάγλυφο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ευκολότερη (και φτηνότερη) η κατασκευή μετρικής γραμμής απ' ότι ο μαξιμαλισμός "πάμε για κανονική και υποθαλάσσια στο στενό Ρίο-Αντίρριο ..." (σε περιοχές μάλιστα με μικρή συγκέντρωση πληθυσμών).

- διασύνδεση (του επεκτεινόμενου μετρικού) με το κανονικό στα Ιωάννινα.

Τα παραπάνω δεν είναι ανέφικτα σχέδια, αλλά αποτελούν την φτηνότερη και ρεαλιστικότερη πρόταση για την σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας.
Φυσικά δεν μπορούμε να περιμένουμε απ' τους ΟΣΕτζήδες μηχανικούς να εγκρίνουν την επέκταση του μετρικού δικτύου, αλλά επίσης ΔΕΝ δικαιούμαστε να αφήσουμε την Δυτική Ελλάδα χωρίς τραίνο για τα επόμενα 30-50 χρόνια.


Last edited by Nozomi on Tue Nov 11, 2008 1:08 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
agr-engineer
Full Member
Full Member


Joined: 21 Mar 2008
Posts: 323

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 12:45 am    Post subject: Reply with quote

Εδώ και κάποια χρόνια έχει ανακατασκευαστεί η παλιά μετρική γραμμή Κρυονερίου-Μεσολογγίου-Αγρινίου ( Μέχρι το Δοκίμι έχουν φτάσει οι νέες ράγες--δημοτικό διαμέρισμα Δήμου Αγρινίου,κολλητά στο Αγρίνιο ) . Σπαταλήθηκαν τόσα χρήματα για την ανακατασκευή και τελικά έμεινε ανενεργή ( Βέβαια ακολουθήηκε η ίδια χάραξη που είχε από την εποχή του Τρικούπη χωρίς καμιά βελτίωση--Αν είναι δυνατόν ).
Παρ'όλα αυτά είναι αδικαιολόγητη η μη επαναλειτουργία της. Αυτή η γραμμή θα εξυπηρετούσε πολύ κόσμο καθημερινά ο οποίος τώρα είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί τα μονοπωλιακά και ακριβά ΚΤΕΛ. Ίσως είναι κι αυτός ένας πολύ σημαντικός λόγος που κυριολεκτικά "σκάλωσε" την επαναλειτουργία της.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομος Βορειοδυτικής Ελλάδας ) πατήστε στο παρακάτω link:
http://www.epoxi.gr/memories20.htm
http://www.meterizi.org.gr/meterizi/index.php?topic=210.0
Γενικά αν πατήσετε ΣΒΔΕ στο google θα βρείτε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία.
Σχεδιαζόταν και η επέκταση από Αγρίνιο για Αμφιλοχία εκείνα τα χρόνια της κατοχής από τους Γερμανούς προς εκμετάλλευση του λιμανιού της Αμφιλοχίας,αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Πατήστε Εδώ
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 1:33 am    Post subject: Reply with quote

agr-engineer wrote:

Σχεδιαζόταν και η επέκταση από Αγρίνιο για Αμφιλοχία εκείνα τα χρόνια της κατοχής από τους Γερμανούς προς εκμετάλλευση του λιμανιού της Αμφιλοχίας,αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Οι Ιταλοί είχαν κατασκευάσει και τα χωματουργικά του διαδρόμου της γραμμής κοντά στην Αμφιλοχία τα οποία σώζονται ακόμη ...
60 ολόκληρα χρόνια από τότε και δεν έχουμε στρώσει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗΣ στην Δυτική Ελλάδα !
Ας είναι καλά τα ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανιας και Ιωαννίνων.
Οι ντόπιοι πολιτευτές φροντίζουν για την κερδοφορία τους ...
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 2:28 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
http://ypodomes.blogspot.com/2008/11/blog-post_3701.html


Εδω διαβασα την ιδεα που διαβασα παραπανω...
Για μενα κατασκευη εξαρχης μετρικης γραμμης στην ελλαδα είναι πεταμενα λεφτα..καλυτερα να ξεκινησουν τα έργα για κανονικη μετα το 2015 πιθανον..Αλλα μια και καλη...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 3:54 am    Post subject: Reply with quote

Το δίλημμα "κανονική ή μετρική γραμμή" θα ξανατεθεί εκ των πραγμάτων σε περιπτώσεις όπως π.χ αυτή του Κρητικού Σιδηροδρόμου, οπότε μπορείς να θεωρείς την μετρική χαμένη υπόθεση, αλλά εκ των πραγμάτων δεν είναι.

Η πρότασή μου, μπορεί να "μπάζει" απ' την πλευρά της διαλειτουργικότητας, αλλά δεν είναι εξωπραγματική γιατί και κανονική να στρώσεις (όπως προβλέπεται), το δίκτυο θα είναι για τοπική συγκοινωνία, γιατί δεν νομίζω να πετύχει επιβατικός σιδηρόδρομος που θα επιβιβάζει τους επιβάτες σε φέρυ μποτ και μετά να τους αναγκάζει σε άλλη μετεπιβίβαση στο Ρίο.

Υ.Γ
Η φώτο στο blog είναι άκυρη, γιατί δεν βλέπω τι σχέση έχει με τον Δυτικό ¶ξονα το κινεζικό Velaro ...
Back to top
View user's profile Send private message
plati
Junior Member
Junior Member


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 125

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

Έχω ταξιδέψει με τρένο μετρικής μια-δυό φορές και ένα απο τα πράγματα που δεν μου άρεσαν ήταν πως ο χώρος τον επιβατών αλλα και γενικά το πλάτος των βαγονιων ήταν μικρο.

Λογικα το τρενο έχει πιο μικρο πλατος εξαιτίας του ότι κινείται πάνω σε πιο στενή γραμμή άρα και δεν μπορει να ''περισεύει'' πολύ απ' εξω.

Καταλαβαίνω σωστά ;
Υπάρχουν και τρένα που κινούνται σε μετρική γραμμή και έχουν μεγαλύτερο πλάτος ;
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 1:01 pm    Post subject: Reply with quote

Εξαρτάται για ποιό μετρικό δίκτυο μιλάμε, plati.
Αν θυμάμαι καλά τα μετρικά ΜΑΝ έχουν το ίδιο πλάτος με αυτά της κανονικής.
Γενικά πάντως, ισχύει ότι το περιτύπωμα (που εκτός από πλάτος περιλαμβάνει και το ύψος ...) ενός μετρικού δικτύου, είναι μικρότερο από αυτό ενός κανονικού.
Απ' την άλλη, οι Ιάπωνες έχουν στα μετρικά τους τραίνα περιτύπωμα αντίστοιχο (και μερικές φορές και μεγαλύτερο) αυτών της κανονικής γραμμής των ευρωπαϊκών δικτύων (με πλάτος γύρω στο 2,95m).
Όσον αφορά τις δυνατότητες, αυτές περιορίζονται μόνο απ' τα μυαλά ορισμένων (ειδικά στον ΟΣΕ).

Ένα παράδειγμα:
Η Α/Α που έχω στο αβάταρ μου (σειρά 233 των JR East), είναι προαστιακή αυτοκινητάμαξα στην γραμμή Chūō, με πλάτος οχήματος 2.95, μήκος 20 μέτρα και συνθέσεις των 4, 6 και 10 οχημάτων ...
Back to top
View user's profile Send private message
Squirrel
Junior Member
Junior Member


Joined: 19 Apr 2008
Posts: 197
Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά

PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Αυξήσεις στα εισιτήρια!
...«Στην Ελλάδα βρίσκονται Ελβετοί σύμβουλοι που ελέγχουν την επιβατική κίνηση του δικτύου, προκειμένου να προτείνουν ποια δρομολόγια θα αυξηθούν και ποια θα συρρικνωθούν. Το πλέον προβληματικό δίκτυο θεωρείται της Πελοποννήσου. Oμως, περικοπές δρομολογίων ουσιαστικά θα γίνουν και στον κεντρικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, καθώς αναμένεται να μειωθούν τα απευθείας δρομολόγια μεταξύ των δύο πόλεων και να αυξηθούν εκείνα μεταξύ άλλων μεγάλων πόλεων, για παράδειγμα Αθήνα - Λαμία, Λάρισα - Θεσσαλονίκη κ.λπ.(...) Το πρώτο μέρος του σχεδίου της κυβέρνησης για τους εργαζομένους (με την εφαρμογή πρόωρης συνταξιοδότησης και μεταθέσεων σε άλλες ΔΕΚΟ) αναμένεται να ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα ή το αργότερο στις αρχές Ιανουαρίου»
Πηγή Εφημ. Αγγελιοφόρος 11.11.2008: http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=11/11/2008&page=14
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Next
Page 8 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr